Ухвала
від 02.04.2024 по справі 815/4569/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4569/16

УХВАЛА

28 березня 2024 року м. Одеса

Зала судових засідань №22

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.,

Секретаря судового засіданняПоліщука О.В.

За участі сторін:

Від позивача: Лях Н.Л., Акрабова О.М.

Від відповідача: ОСОБА_1 .

Розглянувши у відкритому засіданні заяву представника позивача про заміну боржника у виконавчих листах у справі №815/4569/16 за адміністративною позовною заявою ОСОБА_2 до Одеської митниці ДФС, Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення середнього місячного заробітку за час вимушеного прогулу, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 07.10.2020 року (залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13.04.2021 року) адміністративний позов ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Одеської митниці ДФС (65078, м. Одеса, вул. Гайдара, будинок 21, корпус А, код ЄДРПОУ 39441717), Одеської митниці Держмитслужби (65078, м. Одеса, вул. Лип Івана та Юрія , будинок 21 А, код ЄДРПОУ 43333459) про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано наказ Одеської митниці ДФС №870-о від 17.08.2016р. «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності».

Визнано протиправним та скасовано наказ Одеської митниці ДФС №920-о від 05.09.2016р. «Про внесення змін до наказу Одеської митниці ДФС від 17.08.2016р. №870-0 «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності».

Поновлено ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на посаді державного інспектора відділу митного оформлення № 3 митного поста «Одеса-центральний» Одеської митниці ДФС з 18.08.2016 року.

Стягнуто з Одеської митниці ДФС (65078, м. Одеса, вул. Гайдара, будинок 21, корпус А, код ЄДРПОУ 39441717) на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) середній заробіток за час вимушеного прогулу з 18.08.2016 року по 07.10.2020 року у розмірі 244065(двісті сорок чотири тисячі шістдесят п`ять)грн. 36коп. із утриманням (відрахуванням) з цієї суми всіх обов`язкових податків, платежів та зборів.

В іншій частині позову відмовлено.

Допущено негайне виконання рішення суду в частині поновлення ОСОБА_2 на посаді державного інспектора відділу митного оформлення № 3 митного поста «Одеса-центральний» Одеської митниці ДФС з 18.08.2016 року та стягнення середнього заробітку, що підлягає виплаті за час вимушеного прогулу, у межах суми стягнення за один місяць.

06.05.2021 року по справі видано два виконавчих листа.

19.02.2024 року позивачка подала суду заяву, в якій просить суд у зв`язку з вибуттям сторони виконавчого провадження, Одеську митницю ДФС, 65078, м.Одеса, вул.Гайдара, будинок 21, корпус А, код ЄДРПОУ 39441717 замінити її правонаступником Одеською митницею як відокремлений підрозділ Державної митної служби України, 65078, м.Одеса, вул.Лип Івана та Юрія, 21А, код ЄДРПОУ 44005631 (згідно ст.379 КАС України).

В обґрунтування заяви, зокрема, зазначено, що згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань діяльність Одеської митниці ДФС (код ЄДРПОУ 39441717) припинено з 05.11.2020 року. Одеська митниця як відокремлений структурний підрозділ є правонаступником Одеської митниці Держмитслужби. Наказом Державної митної служби України №472 від 30.06.2021 року, розпочато роботу митниць, як відокремлених підрозділів Державної митної служби України з 00 години 00 хвилин, 01 липня 2021 року. Таким чином, Одеська митниця (65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21 А, код ЄДРПОУ 44005631), як відокремлений підрозділ Державної митної служби України наразі є органом, який в зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань покладених на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України, як її відокремлений підрозділ. Отже, Одеська митниця, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 44005631), є правонаступником повноважень та функцій Одеської митниці Держмитслужби.

Копія заяви доставлена до Електронного кабінету Одеської митниці 19.02.2024 року

Для розгляду заяви позивача було призначено судове засідання на 07.03.2024 року (з урахуванням перебування судді ОСОБА_3 з 16.02.2024 року по 27.02.2024 року включно у відпустці).

27.02.2024 року Одеська митниця подала суду заперечення на заяву, в яких просила відмовити у задоволенні заяви та зазначила, що спір за позовом ОСОБА_2 виник у відносинах публічної служби і стосується поновлення ОСОБА_2 на посаді державного інспектора відділу митного оформлення №3 митного поста "Одеса- центральний" Одеської митниці ДФС та стягнення на її користь з Одеської митниці ДФС (65078, м.Одеса, вул.Гайдара, будинок 21, корпус А, код ЄДРПОУ 39441717). З огляду на те, що Одеська митниця Держмитслужби як юридична особа публічного права не припинена (Код ЄДРПОУ 43333459), Одеська митниця як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (Код ЄДРПОУ 44005631) на теперішній час отримала виключно компетенційне адміністративне (публічне) правонаступництво Одеської митниці Держмитслужби як юридичної особи публічного права (Код ЄДРПОУ 43333459), тобто перехід функцій щодо безпосереднього здійснення митної справи.

У судовому засіданні 07.03.2024 року за клопотання представника позивача оголошено перерву до 21.03.2024 року.

20.03.2024 року представник позивачки подала заяву у новій редакції, у якій просить суд:

заяву представника ОСОБА_2 про заміну боржника у виконавчих листах по справі № 815/4569/16 за позовом ОСОБА_2 до Одеської митниці ДФС, Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, виданих 06.05.2021 року Одеським окружним адміністративним судом - задовольнити;

замінити сторону боржника у виконавчому листі № 815/4569/16, виданому Одеським окружним адміністративним судом 06.05.2021 року про стягнення з Одеської митниці ДФС (ЄДРПОУ 39441717) на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ), середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 18.08.2016 по 07.10.2020 у розмірі 244 065,36 грн (двісті сорок чотири тисячі шістдесят п`ять гривень 36 копійок) - Одеську митницю ДФС (ЄДРПОУ 39441717) на Одеську митницю (код ЄДРПОУ ВП 44005631) як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (65078, Одеська область, місто Одеса, вулиця Лип Івана та Юрія, будинок 21а);

замінити сторону боржника у виконавчому листі № 815/4569/16, виданому Одеським окружним адміністративним судом 06.05.2021 року про поновлення ОСОБА_2 на посаді державного інспектора відділу митного оформлення № 3 митного поста Одеса-центральний Одеської митниці ДФС з 18.08.2016 року, - Одеську митницю ДФС (ЄДРПОУ 39441717) на Одеську митницю (код ЄДРПОУ ВП 44005631) як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (65078, Одеська область, місто Одеса, вулиця Лип Івана та Юрія, будинок 21а).

В обґрунтування заяви зазначено, що Одеська митниця ДФС з 2021 року виключена з мережі розпорядників коштів державного бюджету та станом на теперішній час є ліквідованою. Одеська митниця Держмитслужби з 2022 року станом на теперішній час перебуває в стадії припинення. Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та громадських формувань Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459), перебуває в стані припинення, а Одеська митниця (код ЄДРПОУ ВП 44005631) є відокремленим підрозділом Державної митної служби України. Відповідно до ч. 1, 5 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Таким чином, Одеська митниця (65078, м.Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21 А, код ЄДРПОУ 44005631), як відокремлений підрозділ Державної митної служби України наразі є органом, який в зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань покладених на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України, як її відокремлений підрозділ. Отже, Одеська митниця, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 44005631), є правонаступником повноважень та функцій Одеської митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459). Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459) перебуває у стані припинення та свої повноваження не здійснює, крім тих, що пов`язані з її припиненням. Згідно відповіді ГУ ДКСУ в Одеській області від 14.03.2024 року № 12-06-06/3247 на адвокатський запит станом на 14.03.2024 року в Головному управлінні на ім`я юридичної особи Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ - 43333459) відкрито два небюджетних рахунка; на ім`я Одеської митниці два бюджетних рахунка. З відповіді ГУ ДКСУ в Одеській області вбачається, що Одеською митницею Держмитслужби (код ЄДРПОУ - 43333459) неможливе виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.10.2020 року у справі №815/4569/16. Згідно відповіді Одеської митниці як відокремленого підрозділу Державної митної служби України від 18.03.2024 № 7.10-1/10-01/8.19/5115 на адвокатський запит, Одеська митниця ДФС з 2021 року виключена з мережі розпорядників коштів державного бюджету та станом на теперішній час є ліквідованою. Одеська митниця Держмитслужби з 2022 року станом на теперішній час перебуває в стадії припинення. Отже, в 2023 році виконати вимоги виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду, виданого 06.05.2021 року, Одеською митницею ДФС не було можливим. Також зазначено про неможливість виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.10.2020 року у справі №815/4569/16 через не заміну сторони боржника. Враховуючи викладене, з метою фактичного виконання рішення суду, доцільним є заміна сторони боржника Одеської митниці ДФС (ЄДРПОУ 39441717) на Одеську митницю (код ЄДРПОУ ВП 44005631) як відокремлений підрозділ Державної митної служби України.

Судове засідання, призначене на 21.03.2024 року було відкладено на 28.03.2024 року на задоволення відповідного клопотання представника відповідача.

27.03.2024 року Одеська митниця подала заперечення на заяву ОСОБА_2 у новій редакції, в яких просила відмовити у задоволенні заяви та зазначила, що Верховний Суд у постанові від 27.12.2018 у справі №812/825/16 зазначив, що замінюючи сторону виконавчого провадження, суди не навели жодних мотивів в підтвердження неможливості виконання судового рішення саме відповідачем у даній справі, не вказали, яким чином ця обставина впливає на виконання судового рішення як таке. Також Верховний Суд визначив, що при вирішенні питання щодо правонаступництва суди не з`ясували чи відповідає відповідач ознакам сторони, яка вибула, у зв`язку із чим на час здійснення виконавчого провадження позбавлений можливості вчиняти дії. Відповідно до Переліку територіальних органів Державної митної служби, що утворюються утворена Одеська митниця Держмитслужби, а відповідно до Переліку територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються, до Одеської митниці Держмитслужби (Код ЄДРПОУ 43333459) приєднано Одеську митницю ДФС (Код ЄДРПОУ 39441717). До Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис №1556 1020000 072181 від 06.11.2019 про державну реєстрацію Одеської митниці Держмитслужби (Код ЄДРПОУ 43333459). Проте, Одеська митниця Держмитслужби не припинена, як юридична особа. Верховний Суд у своїй постанові від 08.12.2022 у справі № 819/3391/15 зазначив, що положення КАС України, на відміну від чинного цивільного чи господарського процесуального законодавства, не пов`язують процесуальне правонаступництво з обов`язковою наявністю факту припинення юридичної особи. Ключовим за правилами КАС України є доведення обставин вибуття сторони - суб`єкта владних повноважень з відносин, щодо яких виник спір. Спір у справі №815/4569/16 за позовом ОСОБА_2 виник у відносинах публічної служби і стосується поновлення ОСОБА_2 на посаді державного інспектора відділу митного оформлення №3 митного поста "Одеса- центральний" Одеської митниці ДФС та стягнення на її користь з Одеської митниці ДФС (65078, м.Одеса, вул.Гайдара, будинок 21, корпус А, код ЄДРПОУ 39441717). З огляду на те, що Одеська митниця Держмитслужби як юридична особа публічного права не припинена (Код ЄДРПОУ 43333459), Одеська митниця як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (Код ЄДРПОУ 44005631) на теперішній час отримала виключно компетенційне адміністративне (публічне) правонаступництво Одеської митниці Держмитслужби як юридичної особи публічного права (Код ЄДРПОУ 43333459), тобто перехід функцій щодо безпосереднього здійснення митної справи.

У судовому засіданні 28.03.2024 року позивач та її представник просили задовольнити заяву, представник Одеської митниці відмовити у задоволенні заяви.

Розглянувши заяву представника позивача, суд дійшов наступного.

Згідно із ст.14 КАС України судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ст. 124 Конституції України, ст. 370, 373 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.

Статтею 129-1 Конституції України визначено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню

Згідно ч.ч.1,2,5 ст.15 ЗУ «Про виконавче провадження» сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Заміна сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можливе на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до моменту видання виконавчого листа, і відбувається за відповідним рішенням суду, незалежно від того виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.

Така правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 14.02.2019 року у справі №2-а-2727/11/2209, від 14.07.2022 року у справі № 200/13212/19-а.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2019 року № 858 «Про утворення територіальних органів Державної митної служби» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком 1, реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної митної служби за переліком згідно з додатком 2, установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної митної служби.

Відповідно до додатку № 1 Постанови № 858 утворено Одеську митницю Держмитслужби, за додатком 2 - реорганізовано Одеську митницю ДФС шляхом приєднання до Одеської митниці Держмитслужби.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 895 «Деякі питання територіальних органів Державної митної служби» передбачено, що Одеська митниця Держмитслужби реорганізована шляхом її приєднання до Державної митної служби.

З відомостей, які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань вбачається, що 20.07.2023 Одеська митниця ДФС припинена, номер запису 1005561120033053786; підстава рішення щодо реорганізації.

Одеська митниця Держмитслужби з 2022 року станом на теперішній час перебуває в стадії припинення.

Одеська митниця як відокремлений підрозділ Державної митної служби розпочала роботу з 1 липня 2021 року відповідно до наказу Державної митної служби України від 30.06.2021 № 472 «Про початок здійснення митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України покладених на них функцій і повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи»,

Відповідно до наказу Державної митної служби України від 30.06.2021 року № 472 митниці як відокремлений підрозділ Державної митної служби України розпочинають з 00

год. 00 хв. 01 липня 2021 року здійснення покладених на них Митним кодексом України, законодавчими та іншими нормативно-правовими актами, Положеннями, затвердженими наказом Держмитслужби від 29.10.2020 року № 489, функції і повноваження з реалізації державної митної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи.

Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та громадських формувань Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459), перебуває в стані припинення, а Одеська митниця (код ЄДРПОУ ВП 44005631) є відокремленим підрозділом Державної митної служби України.

Згідно із ч. 1, 5 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Суд погоджується із твердженням позивача, що Одеська митниця (65078, м.Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21 А, код ЄДРПОУ 44005631), як відокремлений підрозділ Державної митної служби України наразі є органом, який в зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань покладених на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України, як її відокремлений підрозділ.

Таким чином, Одеська митниця, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 44005631), є правонаступником повноважень та функцій Одеської митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459).

Згідно листа ГУ ДКСУ в Одеській області від 14.03.2024 року № 12-06-06/3247 станом на 14.03.2024 року в Головному управлінні на ім`я юридичної особи Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ-43333459) відкрито рахунки: UA438201720355229002000140128, вид рахунку небюджетний рахунок, призначення рахунку: Депозитні рахунки розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, можливість здійснення безспірного списання за рахунком відповідно до постанови КМУ № 845 від 03.08.2011р. ні; UA368201720355119002000140128, вид рахунку небюджетний рахунок, призначення рахунку: Інші рахунки розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, можливість здійснення безспірного списання за рахунком відповідно до постанови КМУ №845 від 03.08.2011р. ні. У Головному управлінні на ім`я установи Одеська митниця (код

ЄДРПОУ- 44005631) станом на 14.03.2024 року відкрито рахунки: НОМЕР_2 , вид рахунку: бюджетний рахунок для здійснення витрат (рахунок за витратами), призначення рахунку: Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами державного бюджету, можливість здійснення безспірного списання за рахунком відповідно до постанови КМУ №845 від 03.08.2011р. так; НОМЕР_3 , вид рахунку: бюджетний рахунок для здійснення витрат (рахунок за витратами), призначення рахунку: Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами державного бюджету, можливість здійснення безспірного списання за рахунком відповідно до постанови КМУ № 845 від 03.08.2011р. так.

Щодо виконавчого листа №815/4569/16, виданого Одеським окружним адміністративним судом 06 травня 2021 року, Головне управління повідомляє, що за результатами перевірки журналів вхідної кореспонденції та журналів обліку виконавчих документів за період з 2021 року по теперішній час, встановлено, що зазначений виконавчий лист на виконання до Головного управління не надходив.

Отже Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459) перебуває у стані припинення та позбавлена можливості виконати рішення суду відповідно до його резолютивної частини

З відповіді ГУ ДКСУ в Одеській області вбачається, що Одеською митницею Держмитслужби (код ЄДРПОУ - 43333459) неможливе виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.10.2020 року у справі № 815/4569/16 за позовом ОСОБА_2 до Одеської митниці ДФС, Одеської митниці Держмитслужби про поновлення ОСОБА_4 на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, оскільки з відкритих на ім`я Одеської митниці Держмитслужби небюджетних рахунків неможливе безспірне списання коштів.

Протилежне Одеською митницею не доведено, при цьому вона вважає, що належним боржником є саме Одеська митниця Держмитслужби, що вбачається при узагальненні доводів Одеської митниці проти заяви стягувача.

Суд зазначає, що Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ - 43333459) перебуває в стані припинення, не здійснює свої основні повноваження, й відповідно до п.18 Порядку №1074 до комісії з припинення органу виконавчої влади або територіального органу з моменту затвердження її персонального складу переходять повноваження щодо управління справами у частині забезпечення здійснення заходів, пов`язаних з реорганізацією або ліквідацією відповідно органу виконавчої влади або територіального органу.

Відповідно до листа Одеської митниці як відокремленого підрозділу Державної митної служби України від 18.03.2024 року №7.10-1/10-01/8.19/5115 на адвокатський запит представника позивача, Одеська митниця ДФС з 2021 року виключена з мережі розпорядників коштів державного бюджету та станом на теперішній час є ліквідованою. Одеська митниця Держмитслужби з 2022 року станом на теперішній час перебуває в стадії припинення. Отже, в 2023 році виконати вимоги виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду, виданого 06.05.2021 року, Одеською митницею ДФС не було можливим. На виконання вимог наказу Державної митної служби України від 30.06.2021 № 472 «Про початок здійснення митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України покладених на 3 них функцій і повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи», Одеська митниця як відокремлений підрозділ Державної митної служби розпочала роботу з 1 липня 2021 року. Приписами пункту 14 Положення про Одеську митницю, затвердженого наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 № 489, передбачено, що митниця утримується виключно за рахунок коштів державного бюджету. Відповідно до виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду від 06.05.2021 року по справі № 815/4569/16, боржником є Одеська митниця ДФС. Також зазначено про неможливість виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.10.2020 року у справі №815/4569/16 через не заміну сторони боржника.

Верховний суд, переглядаючи судові рішення судів першої та апеляційної інстанції, прийняті за наслідками розгляду заяви в порядку статті 379 КАС України про заміну боржника у виконавчому листі від 01.04.2022 у справі №380/3710/21 з Галицької митниці Держмитслужби на Львівську митницю як відокремлений підрозділ Державної митної служби України, виходив з того, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, їх посадовими та службовими особами, на всій території України. Внутрішньовідомчі організаційні питання між державним органом та його відокремленими підрозділами не є підставою для невиконання судового рішення.

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Згідно із ч.3 ст.379 КАС України ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.

Виходячи з того, що обов`язковість судового рішення є основною засадою адміністративного судочинства згідно ч.3 ст.2 КАС України, положень ст.ст.370, 373 КАС України, доведеної заявницею обставини вибуття Одеської митниці ДФС з відносин, щодо яких виник спір, а також обставини неможливості виконання рішення суду за рахунок Одеської митниці Держмитслужби, що перебуває у стані припинення, суд дійшов висновку про правомірність вимог заяви ОСОБА_2 в порядку ст.379 КАС України.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що слід замінити боржника у виконавчих листах Одеського окружного адміністративного суду від 06.05.2021 року у справі 815/4569/16 з Одеської митниці ДФС (ЄДРПОУ 39441717) на Одеську митницю (код ЄДРПОУ ВП 44005631) як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (65078, Одеська область, місто Одеса, вулиця Лип Івана та Юрія, будинок 21а), а доводи Одеської митниці, викладені у запереченнях на заяву ОСОБА_4 , слід відхилити з вищенаведених мотивів.

Керуючись ст. ст. 241- 243, 248, 250, 256, 379 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Заяву представника ОСОБА_2 про заміну боржника у виконавчих листах по справі № 815/4569/16 за позовом ОСОБА_2 до Одеської митниці ДФС, Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, виданих 06.05.2021 року Одеським окружним адміністративним судом - задовольнити;

Замінити сторону боржника у виконавчому листі № 815/4569/16, виданому Одеським окружним адміністративним судом 06.05.2021 року про стягнення з Одеської митниці ДФС (ЄДРПОУ 39441717) на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ), середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 18.08.2016 по 07.10.2020 у розмірі 244 065,36 грн (двісті сорок чотири тисячі шістдесят п`ять гривень 36 копійок) - Одеську митницю ДФС (ЄДРПОУ 39441717) на Одеську митницю (код ЄДРПОУ ВП 44005631) як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (65078, Одеська область, місто Одеса, вулиця Лип Івана та Юрія, будинок 21а).

Замінити сторону боржника у виконавчому листі № 815/4569/16, виданому Одеським окружним адміністративним судом 06.05.2021 року про поновлення ОСОБА_2 на посаді державного інспектора відділу митного оформлення № 3 митного поста Одеса-центральний Одеської митниці ДФС з 18.08.2016 року, - Одеську митницю ДФС (ЄДРПОУ 39441717) на Одеську митницю (код ЄДРПОУ ВП 44005631) як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (65078, Одеська область, місто Одеса, вулиця Лип Івана та Юрія, будинок 21а).

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку та строки, передбачені ст.ст.294-297 КАС України.

Повний текст ухвали складений та підписаний 02.04.2024 року.

Суддя М.М. Аракелян

Дата ухвалення рішення02.04.2024
Оприлюднено04.04.2024
Номер документу118078201
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення середнього місячного заробітку за час вимушеного прогулу

Судовий реєстр по справі —815/4569/16

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Постанова від 13.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Постанова від 13.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні