Ухвала
від 01.04.2020 по справі 815/4569/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4569/16

УХВАЛА

01 квітня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.

Розглянувши в порядку письмового провадження питання про зупинення провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Одеської митниці ДФС, Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення середнього місячного заробітку за час вимушеного прогулу,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16 грудня 2016 року адміністративний позов ОСОБА_1 до Одеської митниці Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення середнього місячного заробітку за час вимушеного прогулу задоволено.

Одеський апеляційний адміністративний суд Постановою від 29.06.2017 року постанову Одеського окружного адміністративного суду від 16 грудня 2016 року скасував, прийняв по справі нову постанову, якою у задоволенні позову відмовлено.

Постановою Верховного Суду від 31.07.2019 року касаційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково. Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 16.12.2016 та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 29.06.2017 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

19 вересня 2019 року адміністративна справа №815/4569/16 надійшла до Одеського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 24.09.2019 року прийнято до провадження справу №815/4569/16, вирішено проводити розгляд справи у порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 17.10.2019 року.

15.10.2019 року за вх.№37504/19 від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

Підготовче засідання, призначене на 17 жовтня 2019 року, було перенесено у зв`язку з перебування судді у відпустці та призначено на 11 листопада 2019 року.

11.11.2019 року через канцелярію суду надійшла заява від позивача про перенесення підготовчого засідання для підготування відповіді на відзив у зв`язку із отриманням копії відзиву лише 11.11.2019 року. Підготовче засідання відкладено на 25.11.2019 року.

21.11.2019 року за вх.№43830/19 від позивачки надійшли заперечення на відзив.

Підготовче засідання, призначене на 25 листопада 2019 року, було перенесено у зв`язку з перебування судді у відпустці та призначено на 02 грудня 2019 року.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 02.12.2019 року було задоволено клопотання позивачки про витребування доказів та продовжено строк підготовчого провадження у справі на тридцять днів, призначено підготовче засідання на 17.12.2019 року.

02.12.2019 року за вх.№45121/19 надійшли заперечення відповідача.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 17.12.2019 року закрито підготовче провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті на 14.01.2020 року.

11.01.2020 року за вх.№1116/20 від позивачка надійшла заява про уточнення позовних вимог, згідно яких вона просила суд:

визнати протиправним та скасувати наказ Одеської митниці ДФС №870-0 від 17.08.2016р. "Про притягнення до дисциплінарної відповідальності";

визнати протиправним та скасувати наказ Одеської митниці ДФС №920-о від 05.09.2016р. "Про внесення змін до наказу Одеської митниці ДФС від 17.08.2016р. №870-0 "Про притягнення до дисциплінарної відповідальності";

поновити ОСОБА_1 на посаді державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста Одеса Одеської митниці Держмитслужби;

стягнути з Одеської митниці Держмитслужби на користь ОСОБА_1 (код ІПН НОМЕР_1 ) середній заробіток за час вимушеного прогулу;

допустити негайне виконання постанови суду в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста Одеса Одеської митниці Держмитслужби та в частині стягнення з Одеської митниці Держмитслужби на користь ОСОБА_1 (код ІПН НОМЕР_1 ) середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

У зв`язку із перебуванням головуючого судді Аракелян М.М. на лікарняному судове засідання призначено на 29.01.2020 року.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 29.01.2020 року залучено до участі у справі у якості співвідповідача Одеську митницю Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459; адреса: вул. Івана та Юрія Лип, 21А, м. Одеса, 65078). Розгляд справи №420/4569/16 розпочато з початку, призначено підготовче засідання на 19.02.2020 року.

За клопотанням позивачки підготовче засідання, призначене на 19.02.2020 року, відкладено на 11.03.2020 року.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 11.03.2020 року закрито підготовче провадження у справ та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 01.04.2020 року.

Відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. постановою КМУ від 11 березня 2020 р. № 211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 установлено з 12 березня до 3 квітня 2020 р. на усій території України карантин, заборонивши:

відвідування закладів освіти її здобувачами;

проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (уболівальників).

Розпорядженням Одеського міського голови № 218 від 15.03.2020 р. Про тимчасове зупинення роботи об`єктів загального користування, розташованих у м. Одесі, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19 з 16 березня 2020 року з 00:00 тимчасово зупинено роботу таких об`єктів загального користування незалежно від форми власності та підпорядкування з присутністю більше 10 осіб, розташованих у м. Одесі, до особливого розпорядження міського голови та скасування обмежувальних заходів:

кінотеатрів, театрів, музеїв, галерей, бібліотек та інших культурних і розважальних закладів;

дитячих розважальних центрів та клубів, майданчиків, у тому числі спортивних;

фітнес-клубів, тренажерних залів, басейнів, спортивних майданчиків та стадіонів;

зоопарків, водних парків, парків атракціонів;

усіх магазинів, крім продуктових та аптек;

торговельно-розважальних центрів;

будівельних ринків та інших (крім продуктових);

ресторанів, закладів громадського харчування, серед іншого у готелях, барів, клубів, кафе, дискотек, пабів;

інших закладів та установ (на розсуд та під особисту відповідальність керівника).

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Відповідно до ст. 29 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.

Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.

Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.

У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них. Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності.

До відміни карантину його територію можуть залишити особи, які пред`явили довідку, що дає право на виїзд за межі території карантину.

Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 32 цього Закону обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб.

Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).

Водночас, при повній або частковій відсутності норм, які регулюють певні суспільні відносини, можливо застосувати аналогію закону, тобто, рішення справи або окремого юридичного питання на основі правової норми, розрахованої на схожі випадки.

Слід зазначити, що застосування аналогії забороняється, якщо вона прямо заборонена законом, чи якщо закон пов`язує настання юридичних наслідків з наявністю конкретних норм.

При вирішенні справи по аналогії закону чи аналогії права обов`язковим є дотримання таких умов: аналогія допустима лише у випадку повної чи часткової відсутності правових норм; суспільні відносини, до яких застосовується аналогія, повинні знаходитися у сфері правового регулювання; повинна бути схожість між обставинами справи і наявною нормою за суттєвими юридичними ознаками; пошук норми, що регулює аналогічний випадок, повинен здійснюватися спочатку в актах тієї ж галузі права, у випадку відсутності - в іншій галузі права і у законодавстві в цілому; винесене у процесі використання аналогії правове рішення не повинно суперечити нормам закону, його меті; обов`язково повинно бути мотивоване пояснення причин застосування рішення по аналогії до конкретного випадку.

Отже у разі, якщо спірні правовідносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).

Зважаючи на вищевикладене, суд вважає за необхідне, застосувавши аналогію положення закону п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України, що є найбільш приближеним за змістом до ситуації, що склалася на території України та Одеської області, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19, задля захисту життя та здоров`я учасників справи, зупинити провадження по справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 7, 236, 248, 256 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Зупинити провадження по справі №815/4569/16 за позовом ОСОБА_1 до Одеської митниці ДФС, Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення середнього місячного заробітку за час вимушеного прогулу - до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі протягом п`ятнадцяти днів апеляційної скарги через суд першої інстанції.

Суддя М.М. Аракелян

Дата ухвалення рішення01.04.2020
Оприлюднено01.04.2020
Номер документу88524662
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4569/16

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Постанова від 13.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Постанова від 13.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні