Ухвала
від 04.06.2024 по справі 915/1636/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

УХВАЛА

04 червня 2024 року Справа № 915/1636/20

м. Миколаїв

Суддя Господарського суду Миколаївської області Давченко Т.М.,

розглянувши матеріали заяви Коблівської сільської ради

про перегляд за нововиявленими обставинами рішення від 10.06.2021

у справі № 915/1636/20

за позовом керівника Миколаївської обласної прокуратури,

вул. Спаська, 28, м. Миколаїв, 54030; orgpredstavn@myk.gp.gov.ua;

в інтересах держави в особі:

1) Кабінету Міністрів України,

вул. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008; zmi@kmu.gov.ua;

правонаступником якого у спірних правовідносинах є Миколаївська районна державна адміністрація,

вул. Одеське шоссе, 18А, м. Миколаїв, 54036;

2) Державного підприємства Очаківське лісомисливське господарство,

вул. Лісна, 6, с. Василівка, Очаківський район, Миколаївська область, 57555;

leshoz.ochakiv@ukr.net

до відповідачів:

1) Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області,

вул. Леніна, 33, смт. Березанка, Березанський район, Миколаївська область, 57400;

berezanka@mk.gov.ua;

правонаступником якої у спірних правовідносинах є Миколаївська районна державна адміністрація,

2) Коблівської сільської ради,

вул. Одеська, 4, с. Коблеве, Березанський район, Миколаївська область, 57453;

koblevorada@ukr.net;

про визнання незаконними та скасування розпорядження і рішення, припинення права комунальної власності та зобов?язання повернути земельну ділянку

В С Т А Н О В И В:

Коблівською сільською радою подано заяву, зареєстровану в Господарському суді Миколаївської області 30.05.2024 за вх. № 6434/24, про перегляд за нововиявленими обставинами рішення Господарського суду Миколаївської області від 10.06.2021 в даній справі, яким задоволено позов у даній справі та вирішено:

- визнати незаконним і скасувати розпорядження Березанської районної державної адміністрації від 10.07.2020 № 153, яким передано земельні ділянки з кадастровими номерами 4820982200:09:000:0823, 4820982200:09:000:0820, 4820982200:09:000:0824, 4820982200:09:000:0822 у комунальну власність Коблівської сільської ради, що увійшли в межі населеного пункту Коблеве Березанського району Миколаївської області відповідно до проекту землеустрою щодо встановлення та зміни меж населеного пункту Коблеве в межах території Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області згідно акту прийому-передачі земельних ділянок із державної власності у комунальну власність;

- визнати незаконним і скасувати рішення Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області від 22.09.2020 № 30, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об?єднання земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва в межах території населеного пункту с. Коблеве, Березанського району Миколаївської області та об?єднано земельні ділянки: площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0824; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0823; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0822; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0819; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0820; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0821 в одну земельну ділянку загальною площею 0,6000 га за кадастровим номером: 4820982200:12:042:0104;

- припинити право комунальної власності Коблівської сільської ради Березанського району на земельну ділянку площею 0,6 га за кадастровим номером 4820982200:12:042:0104, розташовану в межах села Коблеве Березанського району Миколаївської області, яке 24.09.2020 зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, про що вчинено запис № 38383191;

- зобов?язати Коблівську сільську раду Берерзанського району Миколаївської області (ідентифікаційний код 04375748) повернути у власність держави в особі Кабінету Міністрів України, з правом постійного користування державного підприємства Очаківське лісомисливське господарство (ідентифікаційний код 00993567), земельну ділянку площею 0,6 га з кадастровим номером 4820982200:12:042:0104, розташовану в межах населеного пункту Коблеве Березанського району Миколаївської області, яка сформована за рахунок земельних ділянок: площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0824; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0823; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0822; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0819; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0820; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0821;

- стягнути у солідарному порядку з Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області, вул. Леніна, 33, смт. Березанка, Березанський район, Миколаївська область, 57400, ідентифікаційний код 04056693, та Коблівської сільської ради, вул. Одеська, 4, с. Коблеве, Березанський район, Миколаївська область, 57456, ідентифікаційний код 04375748, на користь Миколаївської обласної прокуратури, вул. Спаська, 28, м. Миколаїв, 54030, ідентифікаційний код 02910048, Банк ДКСУ м. Київ МФО 820172, р/р UA748201720343150001000000340, грошові кошти на відшкодування витрат на оплату позовної заяви судовим збором у сумі 14318 грн. 25 коп.

Заяву обґрунтовано тим, що після постановлення вищезазначеного рішення та набрання ним законної сили заявнику стали відомі обставини, які є істотними для справи № 915/1636/20, і які не були і не могли бути відомі під час розгляду цієї справи.

Так, заявник зазначає, що під час розгляду даної справи позивачем подано до суду інформацію, відповідно до якої був зроблений висновок про належність вище перелічених земельних ділянок до державного лісового фонду, які перебували в постійному користуванні ДП Очаківське ЛМГ, в результаті чого суд виніс рішення про скасування розпорядження Бєрезанської РДА та рішення Коблівської сільської ради та зобов?язав повернути земельні ділянки в державну власність.

Про вказане відповідач, за його твердженнями, дізнався тільки на початку травня 2024 pоку, під час ознайомлення з документацією щодо передачі земель під будівництво бази відпочинку Чорноморець: а саме: з проектом відведення земель під будівництво та розпорядженням Ради Міністрів України № 142 від 28.03.1988 р. про передачу 16 га земель лісового фонду Чорноморському суднобудівельному заводу під будівництво бази відпочинку Чорноморець, вказані землі були вилучені з державного лісового фонду, також про це свідчить Проект відведення земельних ділянок Чорноморського суднобудівельного заводу під будівництво бази відпочинку в зоні відпочинку Коблеве із землекористування Миколаївського лісгосьзагу у Березанському районі Миколаївської області 1988 року, встановлено, що заводу відведено у постійне користування земельні ділянки в кварталі № 38 та квартал 37 загальною площею 16 га.

Вказаний Проект погоджений відповідними установами, у тому числі дирекцією Миколаївського лісгосьзагу (акт технічного обстеження лісових площ для відведення зі складу державного лісового фонду України, що додається Миколаївським обласним управлінням лісового господарства та лісозаготівель ( акт фактичного обстеження лісних площ вилучених з состава державного лісового фонду УССР та висновок Миколаївського обласного управління лісового господарства про вилучення земель з кв. 37 та 38, що додається).

На підставі вказаного проекту видано Державний акт на право користування землею, згідно цього акту право користування землями належало Чономорському суднобудівельному заводу.

Як зазначено у листі відділу № 3 управління надання адміністративних послуг ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області, земельна ділянка з кадастровим номером 4820982200:12:042:0104 згідно Плану майстерської дільниці № 1 ДП «Очаківське лісництво Миколаївської області лісовпорядкування 2013 року не належить до земель державного лісового фонду.

Дана заява підлягає залишенню без руху у зв?язку з наступним.

Згідно частини 1 статті 320 Господарського процесуального кодексу України рішення, постанови та ухвали господарського суду, Вищого суду з питань інтелектуальної власності, якими закінчено розгляд справи, а також ухвали у справах про банкрутство (неплатоспроможність), які підлягають оскарженню у випадках, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", що набрали законної сили, можуть бути переглянуті за нововиявленими або виключними обставинами.

Підставою для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є істотні для справи обставини, що не були встановлені судом та не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи (п. 1 ч. 2 ст. 320 Господарського процесуального кодексу України).

Частиною 1 статті 322 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами за формою і змістом повинні відповідати вимогам цього Кодексу щодо оформлення позовних заяв до суду першої інстанції.

За змістом ч. 2 ст. 322 Господарського процесуального кодексу України у заяві про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами зазначаються: У заяві про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами зазначаються: 1) найменування суду, якому адресується заява, номер справи; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) заявника, його місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта (для фізичних осіб - громадян України), номери засобів зв`язку та адреса електронної пошти (за наявності), відомості про наявність або відсутність електронного кабінету; 3) інші учасники справи; 4) судове рішення, про перегляд якого подано заяву; 5) нововиявлені або виключні обставини, якими обґрунтовується вимога про перегляд судового рішення, і дата їх відкриття або встановлення; 6) посилання на докази, що підтверджують наявність нововиявлених або виключних обставин.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 322 Господарського процесуального кодексу України до заяви додається документ про сплату судового збору.

Заява Коблівської сільської ради указаним приписам не відповідає, оскільки заявником до заяви не додано сплати судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Заявником не зазначено відомостей про наявність або відсутність електронного кабінету сторін.

Також заява не містить зазначення відомостей щодо сторони у справі позивача-1 Миколаївської районної державної адміністрації.

Крім того, всупереч приписам ст. 162 ГПК України заявником не зазначено відомостей щодо наявності у заявника або іншої особи оригіналів доказів, копії яких додано до заяви.

Окрім зазначеного, заявник не обґрунтував процесуальними нормами ГПК України подану заяву.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 323 ГПК України до заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими чи виключними обставинами, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 322 цього Кодексу, застосовуються правила статті 174 цього Кодексу.

Так, згідно ч. 1 ст. 174 ГПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху (ч. 2 ст. 174 ГПК України).

За наведених обставин, оскільки подана відповідачем заява про перегляд рішення у справі № 915/1636/20 за нововиявленими обставинами не відповідає вимогам ст. 322 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає за необхідне залишити її без руху та надати позивачу строк для усунення вищевказаних недоліків.

Суд звертає увагу заявника, що відповідно до ч. 4 ст. 174, ч. 3 ст. 323 ГПК України якщо заявник не усунув недоліки заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається особі, що звернулася із такою заявою.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 174, 322, 323, 232, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Залишити заяву відповідача-2 - Коблівської сільської ради про перегляд за нововиявленими обставинами рішення Господарського суду Миколаївської області від 10.06.2021 у справі № 915/1636/20 без руху.

2. Встановити Коблівській сільській раді строк на усунення недоліків заяви - 10 (десять) днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху шляхом подання заяви про усунення недоліків із зазначенням відповідних відомостей, до якої долучити докази на підтвердження сплати судового збору у встановленому порядку та розмірі.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя Т.М. Давченко

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення04.06.2024
Оприлюднено05.06.2024
Номер документу119485349
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —915/1636/20

Ухвала від 27.11.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Ухвала від 09.10.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Ухвала від 08.08.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 25.07.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 01.07.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 18.06.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 18.06.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 04.06.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 21.08.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 21.09.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні