ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
УХВАЛА
01 липня 2024 року Справа № 915/1636/20
м. Миколаїв
Суддя Господарського суду Миколаївської області Давченко Т.М.,
розглянувши матеріали заяви Коблівської сільської ради
про перегляд за нововиявленими обставинами рішення від 10.06.2021
у справі 915/1636/20
за позовом керівника Миколаївської обласної прокуратури,
вул. Спаська, 28, м. Миколаїв, 54030;
в інтересах держави в особі:
1) Кабінету Міністрів України, ,
правонаступником якого у спірних правовідносинах є Миколаївська районна державна адміністрація,
вул. Одеське шоссе, 18А, м. Миколаїв, 54036;
2) Державного підприємства "Очаківське лісомисливське господарство",
вул. Лісна, 6, с. Василівка, Очаківський район, Миколаївська область, 57555;
leshoz.ochakiv@ukr.net
до відповідачів:
1) Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області,
правонаступником якої у спірних правовідносинах є Миколаївська районна державна адміністрація,
2) Коблівської сільської ради,
вул. Одеська, 4, с. Коблеве, Березанський район, Миколаївська область, 57453;
koblevorada@ukr.net;
про визнання незаконними та скасування розпорядження і рішення, припинення права комунальної власності та зобов?язання повернути земельну ділянку
В С Т А Н О В И В:
Коблівською сільською радою подано заяву, зареєстровану в Господарському суді Миколаївської області 30.05.2024 за вх. 6434/24, про перегляд за нововиявленими обставинами рішення Господарського суду Миколаївської області від 10.06.2021 в даній справі, яким задоволено позов у даній справі та вирішено:
- визнати незаконним і скасувати розпорядження Березанської районної державної адміністрації від 10.07.2020 153, яким передано земельні ділянки з кадастровими номерами 4820982200:09:000:0823, 4820982200:09:000:0820, 4820982200:09:000:0824, 4820982200:09:000:0822 у комунальну власність Коблівської сільської ради, що увійшли в межі населеного пункту Коблеве Березанського району Миколаївської області відповідно до проекту землеустрою щодо встановлення та зміни меж населеного пункту Коблеве в межах території Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області згідно акту прийому-передачі земельних ділянок із державної власності у комунальну власність;
- визнати незаконним і скасувати рішення Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області від 22.09.2020 30, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об?єднання земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва в межах території населеного пункту с. Коблеве, Березанського району Миколаївської області та об??єднано земельні ділянки: площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0824; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0823; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0822; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0819; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0820; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0821 в одну земельну ділянку загальною площею 0,6000 га за кадастровим номером: 4820982200:12:042:0104;
- припинити право комунальної власності Коблівської сільської ради Березанського району на земельну ділянку площею 0,6 га за кадастровим номером 4820982200:12:042:0104, розташовану в межах села Коблеве Березанського району Миколаївської області, яке 24.09.2020 зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, про що вчинено запис 38383191;
- зобов?язати Коблівську сільську раду Берерзанського району Миколаївської області (ідентифікаційний код 04375748) повернути у власність держави в особі Кабінету Міністрів України, з правом постійного користування державного підприємства "Очаківське лісомисливське господарство" (ідентифікаційний код 00993567), земельну ділянку площею 0,6 га з кадастровим номером 4820982200:12:042:0104, розташовану в межах населеного пункту Коблеве Березанського району Миколаївської області, яка сформована за рахунок земельних ділянок: площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0824; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0823; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0822; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0819; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0820; площею 0,1000 га, кадастровий номер: 4820982200:09:000:0821;
- стягнути у солідарному порядку з Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області, вул. Леніна, 33, смт. Березанка, Березанський район, Миколаївська область, 57400, ідентифікаційний код 04056693, та Коблівської сільської ради, вул. Одеська, 4, с. Коблеве, Березанський район, Миколаївська область, 57456, ідентифікаційний код 04375748, на користь Миколаївської обласної прокуратури, вул. Спаська, 28, м. Миколаїв, 54030, ідентифікаційний код 02910048, Банк ДКСУ м. Київ МФО 820172, р/р UA748201720343150001000000340, грошові кошти на відшкодування витрат на оплату позовної заяви судовим збором у сумі 14318 грн. 25 коп.
Заяву обґрунтовано тим, що після постановлення вищезазначеного рішення та набрання ним законної сили заявнику стали відомі обставини, які є істотними для справи 915/1636/20, і які не були і не могли бути відомі під час розгляду цієї справи.
Так, заявник зазначає, що під час розгляду даної справи позивачем подано до суду інформацію, відповідно до якої був зроблений висновок про належність вище перелічених земельних ділянок до державного лісового фонду, які перебували в постійному користуванні ДП Очаківське ЛМГ, в результаті чого суд виніс рішення про скасування розпорядження Бєрезанської РДА та рішення Коблівської сільської ради та зобов?язав повернути земельні ділянки в державну власність.
Про вказане відповідач, за його твердженнями, дізнався тільки на початку травня 2024 pоку, під час ознайомлення з документацією щодо передачі земель під будівництво бази відпочинку Чорноморець: а саме: з проектом відведення земель під будівництво та розпорядженням Ради Міністрів України 142 від 28.03.1988 р. про передачу 16 га земель лісового фонду Чорноморському суднобудівельному заводу під будівництво бази відпочинку Чорноморець, вказані землі були вилучені з державного лісового фонду, також про це свідчить Проект відведення земельних ділянок Чорноморського суднобудівельного заводу під будівництво бази відпочинку в зоні відпочинку Коблеве із землекористування Миколаївського лісгосьзагу у Березанському районі Миколаївської області 1988 року, встановлено, що заводу відведено у постійне користування земельні ділянки в кварталі 38 та квартал 37 загальною площею 16 га.
Оскільки подана відповідачем заява про перегляд рішення у справі 915/1636/20 за нововиявленими обставинами не відповідала вимогам ст. 322 Господарського процесуального кодексу України, суд ухвалою від 04.06.2024 залишив її без руху та надав позивачу строк для усунення недоліків, зазначених в ухвалі.
На виконання указаної ухвали 13.06.2024 відповідачем надано суду заяву від 13.06.2024 736 про усунення недоліків, до якої долучено уточнену заяву про перегляд за нововиявленими обставинами рішення від 10.06.2021 у справі 915/1636/20 та докази сплати судового збору.
Разом з тим, дослідивши матеріали, подані Коблівською сільською радою, суд встановив, що заявник також не вказав, як того вимагає пункт 5 частини 2 статті 322 Господарського процесуального кодексу України, дату встановлення нововиявлених обставин, якими обґрунтовується вимога про перегляд судового рішення.
Ухвалою від 18.06.2024 суд залишив без руху заяву сільради для усунення виявленого недоліку.
Зазначену ухвала надіслана до електронного кабінету заявника 20.06.2024 о 19:55, зважаючи на приписи ст. 242 ГПК України датою отримання ухвали є 21.06.2024.
На виконання вимог зазначеної ухвали Коблівською сільрадою 26.06.2024 подано суду заяву про усунення недоліків.
Розглянувши заяву про перегляд рішення за нововиявленими обставинами з урахуванням усунення заявником недолікві заяви суд зазначає наступне.
Згідно із пунктом 1 частини 2 статті 320 Господарського процесуального кодексу України, підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є істотні для справи обставини, що не були встановлені судом та не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.
Пунктом 1 частини 1 статті 321 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами може бути подано з підстави, визначеної пунктом 1 частини другої статті 320 цього Кодексу, - учасниками справи протягом тридцяти днів з дня, коли особа дізналася або могла дізнатися про існування обставин, що стали підставою для перегляду судового рішення.
При цьому відповідно до пункту 1 частини 2 статті 321 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням приписів частини першої цієї статті заява про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами може бути подана з підстави, визначеної пунктом 1 частини другої статті 320 цього Кодексу, - не пізніше трьох років з дня набрання таким судовим рішенням законної сили.
Згідно із частиною 3 статті 321 Господарського процесуального кодексу України, строки, визначені в частині другій цієї статті, не можуть бути поновлені.
Зі змісту заяви сільської ради підставою для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами по суті є п. 1) ч. 2 ст. 320 ГПК України (істотні для справи обставини, що не були встановлені судом та не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи).
Заявник стверджує, що подана ним заява про перегляд рішення суду від 10.06.2021 за нововиявленими обставинами подається з додержанням строку, який передбачено пунктом 1 частини 2 статті 321 Господарського процесуального кодексу України.
Ключовим у вирішенні питання можливості розгляду поданої заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами є момент обізнаності заявника чи можливості бути обізнаним про існування відповідних нововиявлених обставин.
Однак, заява не містить доказів, на підставі яких можна встановити відповідний момент, з якого саме Коблівська сільська рада дізналась чи могла дізнатися про факт вилучення у 1988 році ділянки із земель лісового фонду. Так, до заяви додано лист Головного управління Держгеокадастру к Миколаївській області № 1482/22-24 від 22.05.2024 адресований ТОВ «Брол Плюс», тобто особі, яка не є стороною справи. Крім цього, окрім зазначеного листа не додано жодного іншого доказу на обґрунтування заяви сільради щодо дати встановлення нововиявлених обставин на підставі якого можливо було б встановити відповідну дату, від якої слід відраховувати строк, визначений у п.1 ч.1 ст. 321 ГПК України.
До того ж, матеріали справи містять аналогічну заяву, подану сільрадою у липні 2023 році, що свідчить про обізнаність заявника про підстави перегляду рішення за нововиявленими обставинами принаймі з 2023 року. Клопотання про поновлення строку сільрадою не заявлено.
Таким чином, враховуючи наведені норми законодавства, оскільки заявником не доведено належними доказами визначення моменту, встановленого пунктом 1 частини 1 статті 321 Господарського процесуального кодексу України, наявні підстави для залишення вказаної заяви без розгляду.
На підставі викладеного, керуючись ст. 118, 119, 234, 320, 321 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Коблівської сільської ради (вх. 6434/24 від 30.05.2024) про перегляд за нововиявленими обставинами рішення від 10.06.2021 у справі 915/1636/20 залишити без розгляду.
Ухвала відповідно до ч.2 ст.235 ГПК України набирає законної сили з дня її підписання і може бути оскаржена протягом десяти днів в порядку ст. 254-259 ГПК України.
Ухвалу складено та підписано 01.07.2021.
Суддя Т.М. Давченко
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2024 |
Оприлюднено | 10.07.2024 |
Номер документу | 120231211 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Інші справи |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Давченко Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні