ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
Вн. № < Внутрішній Номер справи >
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 жовтня 2009 року 10:25 № 13/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Степанюка А.Г. при секретарі судового засідання Федоровій О.В. вирішив адміністративну справу
за позовом
Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до
Товариство з обмеженою відповідальністю "НТЦ Ноосфера"
про
стягнення адміністративно-господарських (штрафних) санкцій в розмірі 7908,80 грн.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Свої вимоги Позивач обґрунтовує тим, що згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік, поданий відповідачем до Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність працівників облікового складу підприємства у 2007 році становила 9 осіб. А тому відповідач повинен був працевлаштувати 1-го інваліда, проте не працевлаштував жодного. Сума відрахувань за невиконання відповідачем нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2007 році становить 6 777, 80 грн. За порушення строків сплати зазначеної суми адміністративно-господарських санкцій, позивачем нарахована пеня у розмірі 1 131, 00 грн. Загальна сума заборгованості склала 7 908, 80 грн., які позивач просить стягнути з відповідача.
Відповідач надав запереченя на позовну заяву, в яких зазначив, що даний позов є не обгрунтованим, таким, що не відповідає дійсним обставинам справ, а тому не може бути задоволений. Вважає, що у 2007 році ним не біло допущено порушень діючого законодавства щодо працевлаштування інвалідів.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд –
ВСТАНОВИВ:
Товариства з обмеженою відповідальністю «НТЦ Ноосфера»зареєстроване у Святошинській районній у місті Києві державній адміністрації та присвоєно ідентифікаційний код 31449677, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №069511.
23.10.2008 року товариство з обмеженою відповідальністю «НТЦ Ноосфера»подало до Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік»- по формі 10-ПІ (поштова - річна), затвердженої наказом Мінпраці України 29.12.2004 року № 338. У даному звіті відповідач вказав, що середньооблікова чисельність працівників облікового складу підприємства у 2007 році становила 9 осіб. Відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»(далі - Закон) від 21.03.1991 року № 875-XII для підприємств (об'єднань), установ і організацій, у тому числі підприємств, організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середнбооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця. Враховуючи вищенаведене, відповідач повинен був працевлаштувати 1-го інваліда, а не працевлаштував жодного.
Відповідно до ст. 20 Закону підприємства (об'єднання), установи і організації, в тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ і організацій у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 25 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда, і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Згідно наданого звіту, середньорічна заробітна плата штатного працівника відповідача становить 13 555, 56 грн. Отже сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, як зазначає Позивач, становить 6777, 80 грн. (6 777,80 х 1).
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за кожний календарний день прострочення.
Відповідно до п 3.4. Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 р. № 233, нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу). Таким чином, позивачем була нарахована пеня за період з 16.04.2007 року по 23.10.2008 року у розмірі 1 131,00 грн. (розрахунок наявний в матеріалах справи).
Оскільки у відповідача не було створено одного робочого місця для інваліда, й відповідно, не було його працевлаштовано, то згідно ст. 20 Закону у нього утворилась заборгованість у розмірі 7 908, 80 грн. (6 777, 80 грн. борг по сплаті адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів та 1 131,00 грн. пеня за порушення строків сплати зазначеної суми адміністративно-господарських санкцій).
Відповідачем не надано доказів того, що ним у 2007 році було створено робоче місце для інваліда, не надано документів, які б свідчили про звернення останнього до Фонду соціального захисту інвалідів або подачі оголошення про наявність такого місця для інваліда, або інших дій які б вказували про намір працевлаштувати інваліда.
Відповідно до пункту 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 року № 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому. Основним завданням Фонду, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема, контроль за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом. Фонд також відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарських санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положення).
Фонд та його відділення є органами державної влади, які у правовідносинах з роботодавцям, зокрема, у зв'язку із здійсненням контролю за перерахуванням штрафних санкцій, передбачених статтею 20 Закону, реалізують владні управлінські функції, а право відділень Фонду на звернення до суду у відповідних відносинах визначено в законодавчому порядку (частина 9 статті 20 Закону).
З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «НТЦ Ноосфера»адміністративно-господарських санкцій та пені, передбачених Законом «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 94, 158-163 КАС України, адміністративний суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «НТЦ Ноосфера»(р/р 26001011772001 в ФАКБ «Надра»Київське регіональне управління, МФО 320564 код 31449677) на користь Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів за 2007 рік, у розмірі 6 777, 80 (шість тисяч сімсот сімдесят сім гривень 80 копійки) та пені у розмірі 1 131,00 (одна тисяча сто тридцять одна гривня 00 копійок) із спрямуванням коштів до Державного бюджету України на р/р 31219230700001 ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019, код ЄДРПОУ 24262621, код призначення платежу 50070000;01.
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Дані заяви подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя А. Степанюк
Повний текст постанови виготовлено 26.11.09 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2009 |
Оприлюднено | 03.11.2010 |
Номер документу | 11965723 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні