ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,
тел. 32-05-11E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
26 червня 2024 рокуСправа № 912/209/21
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Тимошевської В.В., розглянувши у справі № 912/209/21
про банкрутство Приватного підприємства "Вісмут" (вул. Юрія Липи, 4, м. Кропивницький, 25005)
заяву кредитора - Головного управління ДПС у Кіровоградській області, вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, 25006
про визнання грошових вимог в сумі 69 718,21 грн
від кредитора (ГУ ДПС у Кіровоградській області) - участі не брали;
від ліквідатора, арбітражного керуючого Христенка В.В. - участі не брали,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду від 05.02.2021 відкрито провадження у справі №912/209/21 про банкрутство Приватного підприємства "Вісмут" (далі - ПП "Вісмут", боржник), введено процедуру розпорядження майном боржника, призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Різника Олександра Юрійовича та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника.
Постановою суду від 07.06.2022 ПП "Вісмут" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.
Ухвалою від 31.01.2023 призначено ліквідатором ПП "Вісмут" арбітражного керуючого Христенко Вадима Васильовича (свідоцтво № 1538 від 17.07.2013).
27.05.2024 на адресу суду від Головного управління ДПС у Кіровоградській області надійшла заява від 27.05.2024 про визнання грошових вимог до боржника у розмірі 69 718,21 грн (в тому числі: основний платіж - 64 601,91 грн, пеня - 5 116,30 грн) та 6 056,00 грн судового збору.
Ухвалою від 03.06.2024 прийнято заяву Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання грошових вимог в сумі 69 718,21 грн та призначено до розгляду на 26.06.2024.
25.06.2024 арбітражний керуючий Христенко В.В. подав повідомлення про результати розгляду грошових вимог Головного управління ДПС у Кіровоградській області до боржника, в якому зазначає про визнання таких вимог в повному обсязі.
Розглянувши заяву кредитора Головного управління ДПС у Кіровоградській області з грошовими вимогами до боржника, господарський суд виходить з такого.
Відповідно до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Згідно зі ч. 2 ст. 47 Кодексу України з процедур банкрутства у попередньому засіданні господарський суд розглядає всі вимоги кредиторів, що надійшли протягом строку, передбаченого частиною першою статті 45 цього Кодексу, у тому числі щодо яких були заперечення боржника або розпорядника майна.
Водночас у ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.
Провадження у цій справі № 912/209/21 про банкрутство ПП "Вісмут" відкрито Господарським судом Кіровоградської області Львівської області 05.02.2021.
Отже, вимоги Головного управління ДПС у Кіровоградській області до боржника в сумі 69 718,21 грн (в тому числі: основний платіж - 64 601,91 грн, пеня - 5 116,30 грн), виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство ПП "Вісмут" та є поточними. Відповідно такі вимоги мають розглядатися у ліквідаційній процедурі, враховуючи положення Кодексу України з процедур банкрутства.
Як вбачається з матеріалів заяви, за ПП "Вісмут" обліковується податковий борг додаткових вимог на загальну суму 69 718,21 грн, з яких:
- по земельному податку з юридичних осіб (код платежу 18010500, місцевий бюджет територіальної громади смт Компаніївка) в сумі 64 601,91 грн, який виник за рахунок самостійного нарахування платником податків на підставі декларації по земельному податку №11157922 від 23.02.2021 по термінам сплати: 02.03.2021 в сумі 5383,49 грн, 30.03.2021 в сумі 5383,49 грн, 30.04.2021 в сумі 5383,49 грн, 31.05.2021 в сумі 5383,49 грн, 30.06.2021 в сумі 5383,49 грн, 30.07.2021 в сумі 5383,49 грн, 30.08.2021 в сумі 5383,49 грн, 30.09.2021 в сумі 5383,49 грн, 01.11.2021 в сумі 5383,49 грн, 30.11.2021 в сумі 5383,49 грн, 30.12.2021 в сумі 5383,49 грн, 31.01.2022 в сумі 5383,52 грн;
- по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14060100, державний бюджет) в сумі 3707,07 грн, який виник у зв`язку з нарахуванням 05.02.2021 в інтегрованій картці платника пені на загальну суму 3707,07 грн;
- по орендній платі з юридичних осіб (код платежу 18010600, місцевий бюджет територіальної громади смт Компаніївка) в сумі 771,40 грн, який виник у зв`язку з нарахуванням 05.02.2021 в інтегрованій картці платника пені на загальну суму 771,40 грн;
- по єдиному податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків (код платежу 18050500, місцевий бюджет територіальної громади смт Компаніївка) у сумі 637,83 грн, який виник у зв`язку з нарахуванням 05.02.2021 в інтегрованій картці платника пені на загальну суму 637,83 грн.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Суд зазначає, що перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України.
Згідно з п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.
Відповідно до пп. 14.1.162 п. 14.1 ст.14 ПК України пенею є сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з осіб, що вчинили податкове правопорушення або порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Положеннями ст. 46 Податкового кодексу України передбачено, що на платників податків покладено обов`язок з подання податкових декларацій контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі яких здійснюється нарахування (сплата) податкового зобов`язання.
Податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску.
Відповідно до п. 49.1 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до приписів п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Щодо податкового боргу по земельному податку з юридичних осіб.
За змістом статей 10, 265 ПК України до місцевих податків належить плата за землю.
Згідно з пунктом 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками плати за землю є платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.
Відповідно до пунктів 288.2, 288.3 статті 288 Податкового кодексу України платником орендної плати є орендар земельної ділянки, об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (пункт 286.2 статті 286 ПК України).
Згідно з пунктом 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (пункти 288.1, 288.7 статті 288 ПК України).
Як видно з доданих до заяви ГУ ДПС у Кіровоградській області податкової декларації ПП "Вісмут" з плати за землю за 2021, інтегрованих карток по земельному податку за 2021, 2022-2023, розрахунку суми земельного податку станом на 27.05.2024, заборгованість банкрута по земельному податку, яку просить визнати кредитор, складає 64 601,91 грн.
Докази сплати податкової заборгованості в сумі 64 601,91 грн в матеріалах справи відсутні.
Щодо податкового боргу з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів, (робіт, послуг).
Пеня в розмірі 3 707,07 грн нарахована за несвоєчасну сплату платежів (ст. 129 ПКУ) при відображенні в інтегрованій картці платника (ІКП) з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення корона вірусної хвороби (COVID-19) та підтверджується розрахунком нарахованої пені.
Щодо податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб.
Пеня в розмірі 771,40 грн нарахована за несвоєчасну сплату платежів при відображенні в інтегрованій картці платника (ІКП) з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення корона вірусної хвороби (COVID-19) та підтверджується розрахунком нарахованої пені.
Щодо податкового боргу з єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Пеня в розмірі 637,83 грн нарахована за несвоєчасну сплату платежів (ст. 129 ПКУ) при відображенні в інтегрованій картці платника (ІКП) з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення корона вірусної хвороби (COVID-19) та підтверджується розрахунком нарахованої пені.
Відповідно до ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Пунктом 129.3.3 встановлений кінцевий строк нарахування пені на суму податкового боргу, зокрема, день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
Пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (п.п. 14.1.162 ПК України).
Згідно статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається:
129.1.1. при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;
129.1.2. при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
129.1.3. при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Пунктом 129.3.3 Податкового кодексу України встановлений кінцевий строк нарахування пені на суму податкового боргу, зокрема, день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
У відповідності до ст. 131 ПК України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків. Суми пені зараховуються до бюджетів або державних цільових фондів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки.
Щодо строків давності при нарахуванні пені слід зазначити, що її нарахування супроводжує весь період існування податкового боргу від моменту його виникнення і до повного погашення податкового боргу. Пеня не нараховується на пеню, однак нараховується на всю суму податкового боргу (узгодженого грошового зобов`язання). Існування податкового боргу тягне за собою нарахування пені. Припинення податкового боргу припиняє таке нарахування.
Являючи собою міру відповідальності за несвоєчасну сплату податкового боргу пеня нараховується щоденно, автоматично, незалежно від строків давності та вини платника у несвоєчасній сплаті податкового боргу.
При цьому, закон не встановлює строків давності стягнення пені. Пеня не включається до складу грошового зобов`язання, а отже на неї не розповсюджується дія статті 102 Податкового кодексу України (Строки давності та їх застосування).
Податковий борг з пені в розмірі 5 116,30 грн нарахований контролюючим органом в порядку передбаченому нормами Податкового кодексу України, за попередні періоди ведення фінансово - господарської діяльності підприємства, та виключно по 05.02.2021, тобто по дату винесення судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство ПП "Всісиут" та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів.
Згідно приписів абз. 5 ч. 1 ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства грошове зобов`язання (борг) - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів).
Наявними в матеріалах заяви документами підтверджується розмір заявлених грошових вимог ГУ ДПС в Кіровоградській області до боржника ПП "Вісмут" в сумі сумі 69 718,21 грн (в тому числі: основний платіж - 64 601,91 грн, пеня - 5 116,30 грн).
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що вимоги кредитора ГУ ДПС в Кіровоградській області в сумі 69 718,21 грн (в тому числі: основний платіж - 64 601,91 грн, пеня - 5 116,30 грн) обґрунтовані, документально підтверджені та підлягають визнанню.
В заяві про грошові) вимоги до боржника Головне управління ДПС в Кіровоградській області також просить суд визнати кредиторські грошові вимоги до боржника в сумі 6 056,00 грн сплаченого судового збору.
Така вимога пов`язана з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді, а тому теж підлягає визнанню.
Згідно ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства грошове зобов`язання - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях. До складу грошових зобов`язань боржника, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов`язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, зобов`язання з виплати авторської винагороди, зобов`язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов`язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов`язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство, якщо інше не встановлено цим Кодексом. При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство розмір грошових зобов`язань визначається на день подання до господарського суду такої заяви.
Згідно із ч. 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому: у першу чергу задовольняються: витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді; у третю чергу задовольняються вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів); у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою; у шосту чергу задовольняються інші вимоги.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 1 ст. 86 ГПК України).
Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом (ч. 3 ст. 13, ст. 74 ГПК України).
Суд, дослідивши матеріали справи, зокрема, заяву про визнання кредиторських вимог до боржника з доданими до неї документами, дійшов висновку, що грошові вимоги Головного управління ДПС у Кіровоградській області в розмірі 69 718,21 грн (в тому числі: основний платіж - 64 601,91 грн, пеня - 5 116,30 грн) та 6 056,00 грн судового збору за подачу заяви з грошовими вимогами підлягають визнанню.
Керуючись ст. 2, 45, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 3, 12, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
Визнати грошові вимоги кредитора - Головного управління ДПС у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, 25006, код ЄДР 43995486) до Приватного підприємства "Вісмут" (вул. Юрія Липи, 4, м. Кропивницький, 25005, код ЄДР 31276115) в розмірі 69 718,21 грн (в тому числі: основний платіж - 64 601,91 грн, пеня - 5 116,30 грн) та 6 056,00 грн судового збору за подачу заяви з грошовими вимогами.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Центрального апеляційного господарського суду в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.
Копії ухвали надіслати кредиторам у справі;
Головному управлінню ДПС у Кіровоградській області до електронного кабінету з використанням ЄСІТС;
ПП "Вісмут" - арбітражному керуючому Христенку В.В. до електронного кабінету з використанням ЄСІТС.
Суддя В.В.Тимошевська
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2024 |
Оприлюднено | 28.06.2024 |
Номер документу | 119992934 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Парусніков Юрій Борисович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Парусніков Юрій Борисович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Парусніков Юрій Борисович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Парусніков Юрій Борисович
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Тимошевська В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні