Ухвала
від 02.07.2024 по справі 420/2978/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2978/24

У Х В А Л А

про залучення співвідповідача

02 липня 2024 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження питання про залучення відповідача в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_4 , Одеська міська рада про визнання протиправними та скасування наказів,

встановив:

ОСОБА_1 звернулася з позовною заявою до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, треті особи: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , в якій просить визнати дії Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області щодо прийняття наказів № 69 СК від 16.06.2014 р., № 93 СК від 25.07.2014 р. протиправними та скасувати наказ Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області № 69 СК від 16.06.2014 р. та наказ Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області № 93 СК від 25.07.2014 р.

Ухвалою 02.02.2024 р. позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк на усунення недоліків.

13.02.2024 р. від позивача надійшла заява про поновлення строку звернення до суду.

Ухвалою судді Одеського окружного адміністративного суду від 16.02.2024 р. позовну заяву ОСОБА_1 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, треті особи: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про визнання протиправними та скасування наказів повернуто позивачу разом з доданими до неї документами.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 19.04.2024 р. скасовано ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 16.02.2024 р., а справу направлено для продовження розгляду.

Справа № 420/2978/24 надійшла до Одеського окружного адміністративного суду 30.04.2024 р.

Ухвалою від 03.05.2024 р. у справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи та надано відповідачу п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позовну заяву.

Ухвалами від 01.07.2024 р. залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача, ОСОБА_4 та Одеську міську раду.

14.05.2024 р. до суду від Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради надійшло клопотання про заміну неналежного відповідача, яке мотивовано тим, що відповідно до вимог Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю" від 19.08.2015 р. № 671, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради з 04.10.2016 р. є правонаступником ДАБІ тільки в частині здійснення державного архітектурно_будівельного контролю та реєстраційній функції у сфері містобудівної діяльності щодо об`єктів будівництва з класом наслідків СС1/СС2 на території м. Одеса, та не може бути належним відповідачем у даній справі. Починаючи з 15.09.2021 р. повноваження і виконання функцій ДАБІ України, як центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, перейшли до Державної інспекції архітектури та містобудування.

03.06.2024 р. до суду від позивача надійшло клопотання про залучення співвідповідача у справі - Державної інспекції архітектури та містобудування, яке мотивоване тим, що визначаючи коло відповідачів у справі, позивач звернувся з адвокатським запитом до Державною інспекції архітектури та містобудування України та згідно відповіді від 22.01.2024 р. встановлено, що пунктом 2 постанови від 19.08.2015 р. № 671 Кабінету Міністрів України установлено, що органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав та обов`язків Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо здійснення повноважень відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та продовжують здійснювати повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю після початку здійснення відповідних повноважень та виконання відповідних функцій Державною інспекцією архітектури та містобудування у разі, коли сільські, селищні, міські ради не утворили органи державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до Закону України "Про регулюванням містобудівної діяльності" до 18.03.2020 р., повноваження таких органів здійснює Державна інспекція архітектури та містобудування. В свою чергу Управління з метою уникнення відповідальності за спричинені наслідки звернулось з клопотанням зазначаючи про те, що саме Державна інспекція архітектури та містобудування України є правонаступником прав та обов`язків Державної архітектурно-будівельної інспекції та її територіальних органів, зокрема, саме зазначений державний орган уповноважений на скасування її розпорядчих документів. Вказує, що враховуючи, що скасування декларацій здійснено після вичерпання деклараціями своєї дії фактом виконання, та небажанням державних органів нести відповідальність за спричинені судові наслідки та витрати шляхом перекладання відповідальності з одного органу на інший, позивач просить суд залучити Державну інспекцію архітектури та містобудування як співвідповідача у справі.

При вирішенні даних клопотань суд виходить з наступного.

Відповідно до п.7 ч.1 ст.4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача (п.9 ч.1 ст.4 КАС України).

Аналогічне за змістом положення закріплено в ч.4 ст.46 КАС України.

Згідно ч.ч.1, 4 ст.46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Відповідно до ч.3 ст.48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача (ч.4 ст.48 КАС України).

Згідно п.2 Положення про державний архітектурно-будівельний контроль, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.1993 р. № 225 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.04.1995 р. № 253), державний архітектурно-будівельний контроль і нагляд з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснювала Державна архітектурно-будівельна інспекція (Держархбудінспекція) та її територіальні органи.

Указом Президента України "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" від 09.12.2010 р. № 1085 постановлено утворити Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, поклавши на цю Інспекцію функції з реалізації державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю.

Пунктом 5 Указу установлено, що міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади, є правонаступниками органів, які реорганізуються. Центральні органи виконавчої влади, на які цим Указом покладені функції з реалізації державної політики у відповідній сфері, виконують повноваження у визначених сферах компетенції відповідних органів, що ліквідуються згідно з цим Указом.

На виконання п.4 ст.7 Указу Президента України від 09.12.2010 р. № 1085, Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 р. № 346 "Про ліквідацію урядових органів" ліквідовано Державну архітектурно-будівельну інспекцію (ЄДРПОУ 34691086, припинено 14.09.2012) та її територіальні органи.

Згідно пункту 2 Указу Президента України від 08.04.2011 р. № 439/2011 Державна архітектурно-будівельна інспекція України є правонаступником прав та обов`язків Державної архітектурно-будівельної інспекції - урядового органу, що діяв у системі Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, Державної житлово-комунальної інспекції - урядового органу, що діяв у системі Міністерства житлово-комунального господарства України, з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України (далі - ДАБІ), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 р. № 294, ДАБІ України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій, і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду в частині надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів "Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю" від 19.08.2015 р. № 671 органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав та обов`язків ДАБІ України щодо здійснення повноважень відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та продовжують здійснювати повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю після початку здійснення відповідних повноважень та виконання відповідних функцій ДІАМ України.

Згідно з пунктами 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 р. № 218 "Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" вирішено ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію та утворити Державну сервісну службу містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 р. № 219 "Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду" утворено Державну інспекцію містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Установлено, що забезпечення діяльності Державної інспекції містобудування у 2020 році здійснюється в межах видатків, передбачених Державній архітектурно-будівельній інспекції (пункт 1 та 5).

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 р. № 1340 "Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду" утворено Державну інспекцію архітектури та містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. При цьому, ліквідовано Державну інспекцію містобудування та Державну сервісну службу містобудування. Установлено, що забезпечення діяльності Державної інспекції архітектури та містобудування та заходи, пов`язані з ліквідацією Державної архітектурно-будівельної інспекції, у 2021 році здійснюються в межах видатків, передбачених Державній інспекції містобудування та Державній сервісній службі містобудування. Визначено Державну інспекцію архітектури та містобудування суб`єктом управління індивідуально визначеного майна Державної інспекції містобудування та Державної сервісної служби містобудування, Державної архітектурно-будівельної інспекції, які ліквідовуються. Державна інспекція архітектури та містобудування буде розміщено за адресою: бульв.Лесі Українки, 26, у м.Києві (пункт 1, 3, 4, 7, 8).

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 р. № 1340 затверджено Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України, у пункті 1 якого визначено, що Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

20.05.2021 р. проведено державну реєстрацію створення Державної інспекції архітектури та містобудування України (код ЄДРПОУ 44245840), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за № 1000701020000092252.

Згідно з пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 р. № 960 "Питання державної інспекції архітектури та містобудування", Уряд погодився з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення Державною інспекцією архітектури та містобудування повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (пункт 1).

За інформацією із офіційного веб-ресурсу (https://diam.gov.ua/news/kabmin-uhvaliv-rozporyadzhennya-pro-pochatok-roboti-diam), з 16.09.2021 р. розпочала роботу Державна інспекція архітектури та містобудування.

Крім того, судом встановлено та підтверджується відомостями з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, що з 06.03.2023 р. державну реєстрацію Державної архітектурно-будівельної інспекції (код ЄДРПОУ 37471912) припинено, номер запису 1000701110026047267.

З огляду на викладене вище, суд приходить висновку, що Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) є правонаступником прав, обов`язків та майна ліквідованої юридичної особи публічного права Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ 37471912).

Враховуючи, що позивач не погоджується на заміну відповідача, суд вважає за необхідне залучити до участі у справі в якості співвідповідача Державну інспекцію архітектури та містобудування України.

Відповідно до ч.6 ст.48 КАС України після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.

Керуючись ст.ст.48, 243, 248 КАС України, суд -

ухвалив:

Відмовити у задоволенні клопотання Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про заміну неналежного відповідача.

Клопотання позивача про залучення співвідповідача задовольнити.

Залучити до участі у справі № 420/2978/24 в якості співвідповідача Державну інспекцію архітектури та містобудування України (01133, м.Київ, бул.Лесі Українки, буд.26, код ЄДРПОУ 44245840).

Направити Державній інспекції архітектури та містобудування України копії позовної заяви з додатками та ухвали.

Встановити Державній інспекції архітектури та містобудування України п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали для подання відзиву на позовну заяву.

Роз`яснити Державній інспекції архітектури та містобудування України, що відповідно до ч.ч.3, 4 ст.162 КАС України до відзиву мають бути додані документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.

У разі ненадання Державною інспекцією архітектури та містобудування України відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.

Зобов`язати Державну інспекцію архітектури та містобудування надати до суду разом з відзивом (при наявності) належним чином засвідчені копії наказів № 69 СК від 16.06.2014 р. про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 03.04.2014 р., № 93 СК від 25.07.2014 р. про скасування реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта від 22.04.2014 р. та всіх документів, що були підставою для їх прийняття, в тому числі матеріалів позапланової перевірки дотримання вимог містобудівного законодавства у сфері містобудівної діяльності за адресою: АДРЕСА_1 , декларації про початок виконання будівельних робіт від 03.04.2014 р., декларації про готовність до експлуатації об`єкта від 22.04.2014 р. № ОД 142141120650 .

Запропонувати позивачу надати відповідь на відзив у триденний строк з дня отримання відзиву.

Заперечення щодо наведених позивачем у відповіді на відзив пояснень, міркувань та аргументів можуть бути подані Державною інспекцією архітектури та містобудування України до суду протягом двох днів з дня отримання відповіді на відзив.

Запропонувати третім особам надати пояснення щодо поданого відзиву протягом трьох днів з дня отримання відзиву.

Надати сторонам строк для подання заперечень проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи, а саме: Державній інспекції архітектури та містобудування України - в строк для подання відзиву, позивачу - не пізніше двох днів з дня отримання відзиву.

Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи (їх представникам).

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України -http://adm.od.court.gov.ua/sud1570/

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

СуддяО.І. Бездрабко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2024
Оприлюднено04.07.2024
Номер документу120125639
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/2978/24

Рішення від 09.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 03.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Постанова від 19.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні