КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-639/09 Головую чий у 1-й інстанції: Федчишен С .А.
Суддя-доповідач: Федоров а Г. Г.
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"21" вересня 2010 р. м. Київ
Київський апеляці йний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді
Суддів Федорової Г.Г.,
Глущенко Я.Б., Коротких А .Ю.
розглянувши в порядку п исьмового провадження адмін істративну справу за апеляці йною скаргою Прокурора Ленін ського району м. Вінниці в інт ересах держави в особі Голов ного управління праці та соц іального захисту населення В інницької обласної державно ї адміністрації на постанову Ленінського районного суду м. Вінниці від 24 вересня 2008 року по справі за позовом ОСОБА _4 до начальника Головного у правління праці та соціально го захисту населення Вінниць кої обласної державної адмін істрації про визнання протип равною відмови у наданні доз волу та перереєстрацію автом обіля та зобов' язання вчини ти певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
У вересні 2008 року О СОБА_4 (далі - позивач) звер нулася до Ленінського районн ого суду м. Вінниці із позовом до начальника Головного упр авління праці та соціального захисту населення Вінницько ї обласної державної адмініс трації (далі - відповідач), в я кому просила визнати протипр авною відмову відповідача у видачі їй дозволу на перереє страцію автомобіля марки «ВО ЛЬВО»S 40, 1,8 2005 року випуску, кузов № НОМЕР_1 та зобов' язати начальника Головного управл іння праці та соціального за хисту населення Вінницької о бласної державної адміністр ації видати їй дозвіл на пров едення перереєстрації вказа ного автомобіля на ім' я ОС ОБА_4, який згідно свідоцтва про реєстрацію транспортног о засобу серії НОМЕР_2, вид аного 03.03.2006 року Вінницьким МРЕ В ДАІ ГУ МВС України, належав ОСОБА_5.
Постановою Ленінського районного суду м. Вінниці від 24 вересня 2008 року позовні вимо ги ОСОБА_4, задоволено.
Визнано протиправною відм ову начальника Головного упр авління праці та соціального захисту населення Вінницько ї обласної державної адмініс трації у наданні ОСОБА_4 д озволу на перереєстрацію авт омобіля марки «ВОЛЬВО»S 40, 1,8 2005 р оку випуску, кузов № Н ОМЕР_1.
Зобов' язано начальника Г оловного управління праці та соціального захисту населен ня Вінницької обласної держа вної адміністрації видати до звіл на перереєстрацію автом обіля марки «ВОЛЬВО»S 40, 1,8 2005 рок у випуску, кузов № НОМЕР_1 н а ім' я ОСОБА_4, який згідн о свідоцтва про реєстрацію т ранспортного засобу серії НОМЕР_2, виданого 03.03.2006 року Ві нницьким МРЕВ ДАІ ГУ МВС Укра їни, належав ОСОБА_5.
Не погоджуючись з п рийнятим рішенням суду проку рор Ленінського району м. Він ниці в порядку ч.2 ст. 60 КАС Укра їни та на виконання вимог ст. 3 6-1 Закону України «Про прокура туру»звернувся з апеляційно ю скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду н е відповідає вимогам матеріа льного та процесуального пра ва, а саме, судом першої інстан ції неповно з' ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновк и суду першої інстанції не ві дповідають обставинам справ и, в зв' язку з чим просить ска сувати постанову Ленінськог о районного суду м. Вінниці ві д 24 вересня 2008 року та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні заявлених поз ивачем вимог.
Відповідно до положень п .2 ч.1 ст. 197 КАС України, колегія с уддів вважає за можливе дану справу в зв' язку з неприбут тям, належно повідомлених пр о дату, час і місце судового за сідання, жодної з осіб, які бер уть участь у справі, в судове з асідання, розглядати в поряд ку письмового провадження за наявними у справі матеріала ми та на основі наявних в ній д оказів.
Заслухавши суддю-доповід ача, перевіривши матеріали с прави та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважа є за необхідне апеляційну скаргу задовольнити, а поста нову суду першої інстанції - скасувати, виходячи з наст упного.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.202 КАС У країни підставами для скасув ання постанови або ухвали су ду першої інстанції та ухвал ення нового рішення є поруше ння норм матеріального або п роцесуального права, що приз вело до неправильного виріше ння справи або питання.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють чи прийняті (вчинені) вон и: на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення; безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, громад янка ОСОБА_5 03 березня 2005 рок у отримала від Головного упр авління праці та соціального захисту населення Вінницько ї обласної державної адмініс трації в якості гуманітарної допомоги автомобіль марки « Вольво»S 40 1.8, 2005 року випуску куз ов № НОМЕР_1, як інвалід 2 гр упи загального захворювання , як така, що перебувала на обл іку по забезпеченню спецтра нспортом (а.с. 9).
Вказаний автомобіль був по дарований іноземним громадя нином та переданий ОСОБА_5 в якості гуманітарної допом оги через Головне управлінн я праці та соціального захис ту населення Вінницької обла сної державної адміністраці ї .
15 серпня 2008 року ОСОБА_5 по мерла, що підтверджується на явною в справі копією свідоц тва про її смерть (а.с. 10).
У зв' язку з цим відповідач вимагає повернути легковий автомобіль, по причині відсу тності у членів сім' ї помер лого інваліда жодних підстав для отримання у власність вк азаного автомобіля.
Даючи правову оцінку обст авинам вказаної справи, коле гія суддів зважає на наступн е.
Відповідно до Закону Укра їни «Про гуманітарну допомо гу» із змінами та доповнення ми від 22.10.1999 року № 1192-XIV (далі по тек сту - Закон №1192-XIV), під гуманіта рною допомогою розуміється ц ільова адресна безоплатна до помога в грошовій або натура льній формі, у вигляді безпов оротної фінансової допомоги або добровільних пожертвува нь, або допомога у вигляді вик онання робіт, надання послуг , що надається іноземними та в ітчизняними донорами із гума нних мотивів отримувачам гум анітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребую ть її у зв'язку з соціальною не захищеністю, матеріальною не забезпеченістю, важким фінан совим становищем, виникнення м надзвичайного стану, зокре ма внаслідок стихійного лиха , аварій, епідемій і епізоотій , екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюю ть загрозу для життя і здоров 'я населення, або тяжкою хворо бою конкретних фізичних осіб . Гуманітарна допомога є різн овидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно д о обставин, об'єктивних потре б, згоди її отримувачів та за у мови дотримання вимог статті 4 Закону України "Про благодій ництво та благодійні організ ації".
Згідно ст.4 Закону № 1192-XIV, спеці ально уповноваженими держав ними органами з питань гуман ітарної допомоги є:
- комісія з питань гуманітар ної допомоги при Кабінеті Мі ністрів України;
- комісія з питань гуманітар ної допомоги при Раді мініст рів Автономної Республіки Кр им;
- комісії з питань гуманітар ної допомоги при обласних, Ки ївській та Севастопольській міських державних адміністр аціях. До складу комісій з пит ань гуманітарної допомоги в обов'язковому порядку входят ь представники митних і пода ткових органів України, Міні стерства праці та соціальної політики України, Міністерс тва охорони здоров'я України , Міністерства внутрішніх сп рав України, їх органів на міс цях, Національного банку Укр аїни чи його філій (територіа льних управлінь) та, за їх згод ою, народні депутати України , депутати відповідних рад та представники громадських ор ганізацій.
При цьому, комісія з питань гуманітарної допомоги при Ка бінеті Міністрів України, ко місії з питань гуманітарної допомоги при Раді міністрів Автономної Республіки Крим , обласних, Київській та Севас топольській міських державн их адміністраціях ведуть обл ік, статистичну звітність гу манітарної допомоги та Єдини й реєстр отримувачів гуманіт арної допомоги (ст. 11 Закону № 11 92-XIV).
Механізм забезпечення авт омобілями інвалідів, зокрема дітей-інвалідів, які мають пр аво на їх отримання безоплат но або на пільгових умовах і м ісце проживання яких зареєст ровано в Україні в установле ному законодавством порядку , визначається Порядком забе зпечення інвалідів автомобі лями, затвердженим постаново ю Кабінету Міністрів України від 19 липня 2006 року № 999 (далі по т ексту - Порядок).
Згідно абз. 3 п.1 Порядку, забе зпечення автомобілями інвал ідів за місцем проживання і р еєстрації здійснюється Міні стерством праці та соціально ї політики Автономної Респуб ліки Крим, головними управлі ннями праці та соціального з ахисту населення обласних, Г оловним управлінням соціаль ного захисту населення Київс ької міської і управлінням п раці та соціального захисту населення Севастопольської міської держадміністрацій ( далі - головні управління соц іального захисту) або управл іннями виконавчої дирекції Ф онду соціального страхуванн я від нещасних випадків на ви робництві та професійних зах ворювань України в Автономні й Республіці Крим, областях, м м. Києві та Севастополі (далі - управління виконавчої дирек ції).
Відповідно до абз 1,2,7 п.41 Поряд ку, за бажанням інвалідів гол овні управління соціального захисту можуть забезпечуват и їх автомобілями, ввезеними в Україну і визнаними в устан овленому порядку гуманітарн ою допомогою, без права прода жу, дарування, передачі (в тому числі за довіреністю) іншій о собі. Автомобілями, отримани ми головними управліннями як гуманітарна допомога, інвал іди (за їх бажанням або за бажа нням законних представників недієздатних інвалідів), діт и-інваліди (за бажанням їх зак онних представників), які пер ебувають на обліку, забезпеч уються безоплатно в порядку черговості.
Автомобіль, отриманий голо вним управлінням соціальног о захисту як гуманітарна доп омога для конкретного інвалі да, який перебуває на обліку, в идається безоплатно такому і нваліду (за його згодою або за згодою законного представни ка недієздатного інваліда), д итині-інваліду (за згодою її з аконного представника) незал ежно від черговості на десят ирічний строк, визначений з д ати видачі, із зняттям з облік у.
Після смерті інваліда авто мобіль, отриманий як гуманіт арна допомога, повертається (вилучається) головному упра влінню соціального захисту і здається підприємству, що зд ійснює заготівлю та переробк у металобрухту, або видаєтьс я в порядку черговості інвал іду, який перебуває на обліку . Такий інвалід знімається з о бліку на десятирічний строк, визначений починаючи з дати отримання автомобіля попере днім інвалідом, з урахування м строку його експлуатації п омерлим.
У виняткових випадках, післ я смерті інваліда автомобіль , яким він був забезпечений го ловним управлінням соціальн ого захисту або управлінням виконавчої дирекції, строк е ксплуатації якого більше ніж 10 років, залишається члену сі м'ї, який на час смерті інвалід а проживав та був зареєстров аний за місцем проживання і р еєстрації інваліда (п. 16 Поряд ку).
Беручи до уваги те, що рік ви пуску автомобіля марки «Воль во»S 40 1.8, кузов № НОМЕР_1 є 2005, а переданий він був в якості гу манітарної допомоги тільки в березні 2006 року, колегія судді в приходить до висновку про в ідсутність законних підстав для передачі позивачу вказа ного автомобіля.
Таким чином, дії відповідач а щодо відмови у видачі позив ачу дозволу на перереєстрац ію легкового автомобіля, що б ув наданий в якості гуманіта рної допомоги, з подальшим йо го відчуженням є правомірним и і такими, що не порушують вим ог діючого законодавства Ук раїни.
Згідно зі ст.159 КАС України су дове рішення повинно бути за конним і обґрунтованим. Зако нним є рішення, ухвалене судо м відповідно до норм матеріа льного права при дотриманні норм процесуального права.
Враховуючи викладене, коле гія суддів вважає, що постано ва суду першої інстанції ухв алена з порушенням норм мате ріального та процесуальног о права, доводи апеляційної с карги спростовують висновк и суду першої інстанції, а том у вбачається підстави для ск асування постанови та ухвал ення нового рішення.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право скасувати її та прийн яти нову постанову суду.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 202, 205, 207, 254 К АС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу проку рора Ленінського району м. Ві нниці на постанову Ленінсько го районного суду м. Вінниці в ід 24 вересня 2008 року - задов ольнити.
Постанову Ленінського р айонного суду м. Вінниці від 24 вересня 2008 року - скасуват и.
Прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову ОСОБА_4 до начальника Голов ного управління праці та соц іального захисту населення В інницької обласної державно ї адміністрації про визнання протиправною відмови у нада нні дозволу та перереєстраці ю автомобіля та зобов' язанн я вчинити певні дії - відм овити.
Матеріали справи поверну ти до Ленінського районного суду м. Вінниці.
Постанова набирає законно ї сили з моменту ухвалення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з моменту при йняття, шляхом подачі касаці йної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України.
Головуючий суддя
суддя
суддя
Г.Г. Федорова
Я.Б. Глущенко
А.Ю. Коротких
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2010 |
Оприлюднено | 08.11.2010 |
Номер документу | 12053579 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Красноградський районний суд Харківської області
Дудченко В.О.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Євпак Валентина Василівна
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федорова Г. Г.
Адміністративне
Ставищенський районний суд Київської області
Галич Юрій Михайлович
Адміністративне
Новоайдарський районний суд Луганської області
Добривечір Л.Д.
Адміністративне
Кіровський районний суд м.Макіївки
Запорожець Тетяна Анатоліївна
Адміністративне
Алуштинський міський суд Автономної Республіки Крим
Хотянова Валентина Вікторівна
Адміністративне
Лохвицький районний суд Полтавської області
Хоменко Олександр Анатолійович
Адміністративне
Лохвицький районний суд Полтавської області
Хоменко Олександр Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні