Справа № 947/22422/24
Провадження № 1-кс/947/11718/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03.09.2024 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю детектива ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого детектива Підрозділу Територіального управління БЕБ в Одеській області ОСОБА_4 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_5 , про надання дозволу на проведення огляду в рамках кримінального провадження № 12022162510000492 від 04.05.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 4 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
В провадження слідчого судді Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання сторони обвинувачення про надання дозволу на проведення огляду, з якого вбачається, що підрозділом Територіального управління БЕБ в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному проваджені № 12022162510000492 від 04.05.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2ст.28ч.2ст.364КК України, ч.1ст.366 КК України.
Встановлено, що рішенням Одеської міської ради №5228-VI від 27.08.2014 «Про внесення змін до рішення Одеської міської ради № 4185-VI від 17.12.2013р. «Про затвердження структури виконавчих органів, загальної чисельності апарату Одеської міської ради та її виконавчих органів в новій редакції» створено Департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради (ЄДРПОУ 39431426).
Так, рішенням Одеської міської ради №5064-VIІ від 18.09.2019, затверджено положення про Департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради в новій редакції, зі змісту якого встановлено наступне.
Розпорядженням міського голови м. Одеси № 861К від 11.07.2017 ОСОБА_6 призначено на посаду першого заступника директора Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради.
Наказом № 08-0 від 30.05.2019 директора Департаменту ОСОБА_7 «Про надання права першого та другого підписів фінансових документів», першому заступнику директора Департаменту ОСОБА_6 надано право першого підпису фінансових документів.
Так, 14.03.2022 міський голова м. Одеси видав розпорядження №133 «Про забезпечення потреб добровольчих формувань територіальної громади міста Одеси», в якому відповідно до статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 3 частини 1 статті 8, статті 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2022 року №179-р «Про організацію функціонування єдиної державної системи цивільного захисту в умовах воєнного стану», з метою покращення матеріально-технічного, медичного та продовольчого забезпечення підрозділів Сил територіальної оборони Збройних Сил України, доручив:
1. Виконавчому комітету Одеської міської ради, Київській районній адміністрації Одеської міської ради, Малиновській районній адміністрації Одеської міської ради, Приморській районній адміністрації Одеської міської ради, Суворовській районній адміністрації Одеської міської ради, Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради, Департаменту міського господарства Одеської міської ради, Департаменту економічного розвитку Одеської міської ради, Управлінню розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради:
1.1. Здійснити закупівлю товарів для організації матеріально-технічного, медичного та продовольчого забезпечення підрозділів Сил територіальної оборони Збройних Сил України на підставі укладених договорів.
1.2. Придбані товари на безоплатній основі передати до підрозділів Сил територіальної оборони Збройних Сил України.
2. Встановити, що це розпорядження набирає чинності із дня його підписання.
Разом з цим, Одеським міським оперативним штабом з координації діяльності органів місцевого самоврядування, територіальних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, пов`язаної із введенням надзвичайного стану (створений розпорядженням Одеського міського голови від 23.02.2022 № 103) винесено Рішення №3 від 05.03.2022, яким вирішено доручити виконавчим органам Одеської міської ради здійснити матеріально-технічне забезпечення підрозділів територіальної оборони та добровольчих формувань територіальної громади міста Одеси, зокрема шляхом закупівлі спеціального спорядження та військового обмундирування та прийнято рішення про виділення коштів місцевого бюджету на адресу головних розпорядників, в т. ч. Департаменту муніципальної безпеки ОМР у розмірі 10,0 млн. грн.
Рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради № 32 від 06.03.2022 року з додатками та змінами (зі змінами від 06.03.2022, 14.03.2022 та 13.04.2022) «Про визначення переліку товарів, робіт та послуг, публічні закупівлі яких здійснюються виконавчими органами Одеської міської ради головним розпорядником бюджетних коштів, комунальними підприємствами, установами та закладами без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель в умовах воєнного стану» було визначено перелік товарів, робіт та послуг, публічні закупівлі яких здійснюються виконавчими органами Одеської міської ради головними розпорядниками бюджетних коштів, комунальними підприємствами, установами та закладами без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель в умовах воєнного стану» наведено «Товари» та «Код згідно з Єдиним закупівельним словником (ДК 021:2015)».
У подальшому, встановити більш точну дату та час в ході досудового розслідування не надалось можливим (але не раніше 06.03.2022), після отримання Департаментом муніципальної безпеки Одеської міської ради коштів з місцевого бюджету для здійснення матеріально-технічного забезпечення підрозділів територіальної оборони та добровольчих формувань територіальної громади міста Одеси, у ОСОБА_7 виник злочинний умисел, направлений на зловживання службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди в інтересах іншої фізичної та юридичної особи всупереч інтересам служби, який він реалізував за наступних обставин.
Так, з метою реалізації свого злочинного умислу, у невстановлений в ході досудового розслідування час та місці, ОСОБА_7 залучив до вчинення кримінального правопорушення свого першого заступника ОСОБА_6 , якому доручив пошук відповідного постачальника, з яким у подальшому буде укладений договір без застосування видів (процедур) закупівель, визначених Законами України «Про публічні закупівлі».
Разом з цим, ОСОБА_6 , діючи за вказівкою ОСОБА_7 , при невстановлених в ході досудового розслідування обставинах, залучив в якості постачальника фізичну особу підприємця ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_1 ), з яким попередньо були узгоджені найменування товарно-матеріальних цінностей та їх кількість.
Слід зазначити, що ОСОБА_7 в силу займаної посади, був обізнаний про вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі», а також про положення Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з яких вбачається, що очікувана вартість предмета закупівлі визначається шляхом порівняння фактичних ринкових цін на момент організації проведення закупівлі, а також шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.
У подальшому, ОСОБА_7 , реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на зловживання службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди ФОП ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_1 ), всупереч інтересам служби, в порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України №169 від 28.02.2022 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020, тобто без проведення аналізу та документального підтвердження ринкових цін, у період з березня по травень 2022 року, видав накази про проведення публічних закупівель в умовах воєнного стану без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, в яких прийняв рішення щодо постачальника з яким буде укладений договір, а також визначив вартість, за якою будуть поставлені відповідні товарно матеріальні цінності, а саме: наказ № 06-0 від 16.03.2022, наказ № 07-0 від 16.03.2022, наказ № 13-0 від 19.03.2022, наказ № 14-0 від 21.03.2022, наказ № 18-0 від 23.03.2022, наказ № 19-0 від 23.03.2022, наказ № 23-0 від 30.03.2022, наказ № 24-0 від 31.03.2022, наказ № 25-0 від 04.04.2022, наказ № 28-0 від 18.04.2022.
У подальшому, ОСОБА_6 , діючи за вказівкою ОСОБА_7 , на підставі вищевказаних наказів, уклав з ФОП ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_1 ) відповідні договори на закупівлю зазначених товарно-матеріальних цінностей, а саме: №06/2022 від 16.03.2022, № 07/2022 від 16.03.2022, № 13/2022 від 19.03.2022, № 14/2022 від 21.03.2022, № 18/2022 від 23.03.2022, № 19/2022 від 23.03.2022, № 23/2022 від 30.03.2022,
№ 24/2022 від 31.03.2022, № 25/2022 від 04.04.2022, № 28/2022 від 18.04.2022, істотні умови яких є аналогічними між собою.
Так, продовжуючи реалізацію злочинного наміру ОСОБА_7 , ОСОБА_6 діючи умисно, всупереч інтересам служби, за попередньою змовою та за раніше розробленим злочинним планом ОСОБА_7 , при невстановлених в ході досудового розслідування обставинах, отримав від ФОП ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_1 ) видаткові накладні на загальну суму 3 169 000,00 грн, а саме: №1 від 16.03.2022 на суму 519 000,00 грн., без ПДВ, №1 від 16.03.2022 на суму 24 000,00 грн., без ПДВ, №1 від 19.03.2022 на суму 112 500,00 грн., без ПДВ, №1 від 21.03.2022 на суму 390 000,00 грн., без ПДВ, №1 від 23.03.2022 на суму 12 000,00 грн., без ПДВ, №1 від 23.03.2022 на суму 121 500,00 грн., без ПДВ, №1 від 30.03.2022 на суму 212 500,00 грн., без ПДВ, №1 від 31.03.2022 на суму 31 500,00 грн., без ПДВ, №1 від 04.04.2022 на суму 441 000,00 грн., без ПДВ, №1 від 18.04.2022 на суму 1 305 000,00 грн., без ПДВ, які у подальшому скріпив власним підписом та відтиском печатки Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради.
У подальшому, продовжуючи реалізацію злочинного наміру ОСОБА_7 , ОСОБА_6 діючи умисно, всупереч інтересам служби, за попередньою змовою та за раніше розробленим злочинним планом ОСОБА_7 , будучи обізнаним про те, що вартість вказаних товарів визначено в порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України №169 від 28.02.2022 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020, тобто без проведення аналізу та документального підтвердження ринкових цін, діючи в інтересах ФОП ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_1 ), на підставі платіжних доручень № 4 від 16.03.2022 на суму 519 000 грн., №5 від 16.03.2022 на суму 24000,00 грн., №11 від 19.03.2022 на суму 112 500,00 грн., №12 від 22.03.2022 на суму 390 000,00 грн., №1 від 23.03.2022 на суму 12 000,00 грн., №2 від 24.03.2022 на суму 121500,00 грн., №4 від 31.03.2022 на суму 212 500,00 грн., №6 від 01.04.2022 на суму 31500,00 грн., №8 від 06.04.2022 на суму 441 000,00 грн., №16 від 18.04.2022 на суму 1305000,00 грн з розрахункового рахунку Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради НОМЕР_2 на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_1 ) НОМЕР_3 здійснив перерахування грошових коштів на загальну суму 3169000 грн., в якості оплати за завищені в ціні товари, чим завдано Одеській міській раді майнову шкоду в особливо великому розмірі на суму 1358777, 53 грн.
Одночасно з цим, в березні 2022 року, більш точного часу встановити не надалось за можливе у невстановленому місці, у директора Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради ОСОБА_7 повторно виник злочинний умисел, направлений на зловживання службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди в інтересах директора ТОВ «Еверласт» (ЄДРПОУ -) ОСОБА_9 всупереч інтересам служби, на виконання доручення Одеського міського голови про надання сприяння в забезпеченні засобами індивідуального захисту військових частин НОМЕР_4 та НОМЕР_5 .
Так, діючи на виконання свого злочинного наміру, направленого на одержання неправомірної вигоди в інтересах ТОВ «Еверласт», 25.03.2022 директор Департаменту ОСОБА_7 , діючи умисно, всупереч інтересам служби, будучи обізнаним про те, що вартість вказаних товарів визначено в порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України №169 від 28.02.2022 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020, тобто без проведення аналізу та документального підтвердження ринкових цін, діючи в інтересах директора ТОВ «Еверласт» ОСОБА_9 , виніс наказ №20-О «Про проведення публічної закупівлі в умовах воєнного стану без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель», яким наказано без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель в умовах воєнного стану здійснити закупівлю з ТОВ «Еверласт» за «Єдиним закупівельним словником»: ДК 021:2015: 44170000-2 Плити, листи, стрічки та фольга, пов`язані з конструкційними матеріалами (сталеві плити для виготовлення засобів індивідуального захисту) на загальну вагу у 20826 кг за КЕКВ 2210, на загальну суму 5610774, 31 грн., незважаючи на доручення міського голови про сприяння у забезпеченні військових частин засобами індивідуального захисту.
Контроль за виконанням зазначеного наказу ОСОБА_7 покладено на першого заступника директора Департаменту ОСОБА_6 , якого ОСОБА_7 повторно у невстановлений період часу та у невстановленому в ході досудового розслідування місці залучив до реалізації свого злочинного наміру направленого на отримання неправомірної вигоди в інтересах директора ТОВ «Еверласт» ОСОБА_9 шляхом зловживання своїм службовим становищем.
Так, продовжуючи реалізацію злочинного наміру ОСОБА_7 , спрямованого на заволодіння коштами місцевого бюджету в інтересах директора ТОВ «Еверласт» ОСОБА_9 , ОСОБА_6 діючи умисно, всупереч інтересам служби, за попередньою змовою та за раніше розробленим планом ОСОБА_7 , у невстановлений в ході досудового розслідування час та місці, достовірно знаючи, що ТОВ «Еверласт» не володіє товаром, передбаченим у додатку № 1 до Договору (Специфікація-сталеві плити 6,5*1500*3000мм у кількості 20826кг), ціну якого ОСОБА_7 визначено в порушення вимог ЗУ «Пропублічні закупівлі»,постанови КабінетуМіністрів України№169від 28.02.2022«Деякі питанняздійснення обороннихта публічнихзакупівель товарів,робіт іпослуг вумовах воєнногостану»,Наказу Міністерстварозвитку економіки,торгівлі тасільського господарства№ 275від 18.02.2020,тобто безпроведення аналізута документальногопідтвердження ринковихцін, будучи обізнаним про те, що оплата за Договором здійснюється Покупцем за фактично отриманий товар згідно видаткової накладної (п.2.2 Договору), на виконання наказу директора Департаменту ОСОБА_7 № 20-О, винесеного всупереч доручення міського голови про забезпечення засобами індивідуального захисту військових частин, 25.03.2022 уклав договір № 20/2022 від імені Департаменту з ТОВ «Еверласт» в особі директора ОСОБА_9 про закупівлю товару за кодом ДК 021:2015: 44170000-2 Плити, листи, стрічки та фольга, пов`язані з конструкційними матеріалами (сталеві плити) у відповідності до Специфікації.
Пунктом 1.1 Договору визначено, що закупівля проводиться з метою забезпечення потреб підрозділів територіальної оборони та добровольчих формувань територіальної громади міста Одеси згідно з рішенням Одеського міського оперативного штабу з координації діяльності органів місцевого самоврядування, територіальних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, пов`язаної із введенням надзвичайного стану від 05.03.2022 №3, відповідно до рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 06.03.2022 № 32 «Про визначення переліку товарів, робіт та послуг, публічні закупівлі яких здійснюються виконавчими органами Одеської міської ради головними розпорядниками бюджетних коштів, комунальними підприємствами, установами та закладами без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель в умовах воєнного стану», постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах стану», Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак, незважаючи на доручення міського голови та реальні потреби сил територіальної оборони, відповідно до додатку № 1 до Договору «Специфікація», предметом закупівлі є сталеві плити 6,5*1500*3000мм у кількості 20826кг на загальну суму 5610774,31 гривень.
У подальшому, на підставі завідомо підроблених видаткової накладної № 1 від 25.03.2022, договору строкового відповідального зберігання майна № 1206 від 28.03.2022 та акту приймання-передачі до нього, 28.03.2022 Державною казначейською службою України здійснено перерахування коштів місцевого бюджету Одеської міської ради з рахунку НОМЕР_6 на розрахунковий рахунок ТОВ «Еверласт» в АТ «Прокредитбанк» НОМЕР_7 в сумі 5610774, 31 гривень в якості оплати за штучно завищені в ціні та відсутні у наявності сталеві плити вагою 20826кг на потреби територіальної оборони за договором № 20/2022 від 25.03.2022.
Таким чином, внаслідок умисних протиправних дій ОСОБА_7 та ОСОБА_6 . Одеській міській раді спричинено матеріальну шкоду у загальному розмірі 3973596, 87 гривень
Продовжуючи свої протиправні дії, протягом 2023-2024 років, ОСОБА_7 здійснив пошук осіб серед кола своїх зв`язків, які б забезпечили наявність підконтрольних юридичних осіб, директор якої не був обізнаний про дійсні наміри останніх або сприяв злочинній діяльності, для подальшого отримання оплати за постачання товарів, за рахунок коштів місцевого бюджету, із завищенням вартості порівняно з ринковою.
Так, приблизно у 2023 році ОСОБА_7 досяг домовленості з ОСОБА_10 , який забезпечив участь у процедурах закупівлі замовника ДМБ ОМР наступних підконтрольних учасників ТОВ «НАЙСКЕПІТАЛ» (код 42116046), ТОВ «ДІВЕЛ ПРОМ» (код 42934159), ТОВ «МОТОФОКС» (код 37508968) та ТОВ «ГРАЛІОН ЛТД» (код 42464425) та укладення відповідних договорів на постачання товарів для потреб підрозділів ЗСУ.
З метою максимального звуження кола потенційних учасників відкритих торгів та забезпечення перемоги у закупівлях саме ТОВ «НАЙСКЕПІТАЛ», ТОВ «ДІВЕЛ ПРОМ», ТОВ «МОТОФОКС» та ТОВ «ГРАЛІОН ЛТД» ОСОБА_7 надавав вказівки ОСОБА_11 та ОСОБА_6 підготувати тендерні документації, які б містила дискримінаційні вимоги до учасників та технічні вимоги до предметів закупівлі, які можуть поставити у потрібному обсязі тільки зазначені постачальники.
Діючи на виконання злочинного задуму ОСОБА_7 , ОСОБА_10 залучив до протиправної діяльності громадянина України ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ІПН НОМЕР_8 , фактично мешкає за адресою АДРЕСА_1 , який у листопаді 2023 року очолив та увійшов до складу засновників ТОВ «НАЙСКЕПІТАЛ»; громадянина України ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , код ІПН НОМЕР_9 , фактично мешкає у будинку розташованому на земельній ділянці за кадастровим номером 5122783900:03:001:0701 за адресою АДРЕСА_2 , який очолив та увійшов до складу засновників ТОВ «ДІВЕЛ ПРОМ».
На виконання злочинного задуму ОСОБА_7 . ДМБ ОМР укладено, серед іншого, наступні договори:
- 18.10.2023 ДМБ ОМР уклало договір №35/2023 з ТОВ «МОТОФОКС» щодо закупівлі «човнів багатофункціональних з двигуном та лафетом (в комплекті)» у кількості 52 комплектів вартістю 28 600 000,00 грн з ПДВ (550 000,00 грн з ПДВ за 1 к т) зі строком поставки до 25.12.2023.
Крім того, протягом 2024 року ДМБ ОМР укладено низку договорів щодо закупівлі транспортних засобів з ТОВ «ГРАЛІОН ЛТД» (код 42464425), а саме:
- договір №3/2024 від 23.01.2024 щодо закупівлі вантажних автомобілів DONGFENG SCS5163TSM 2 од. на суму 5 800 000,00 грн з ПДВ (2 900 000,00 грн за од.);
- договір №4/2024 від 23.01.2024 щодо закупівлі вантажних автомобілів DONGFENG SCS1258KB3G 2 од. на суму 7 200 000,00 грн з ПДВ (3 600 000,00 грн за од.);
- договір №5/2024 від 23.01.2024 щодо закупівлі вантажівок-евакуаторів Isuzu 4x2 SCS51110TQZQL6 4 од. на суму 11 800 000,00 грн з ПДВ (2 950 000,00 грн за од.);
- договір №12/2024 від 08.02.2024 щодо закупівлі 20-ти футових контейнеровозів напівпричепів QUEST9350TJZG 15 од. на суму 13 500 000,00 грн з ПДВ (900 000,00 грн за од.);
- договір №14/2024 від 27.03.2024 щодо закупівлі вантажівки-евакуатору HOWO, Model SCS5254TQZZ6 1 од. на суму 5 600 000,00 грн з ПДВ.
З метою реалізації злочинного задуму ОСОБА_7 ОСОБА_10 здійснив пошук на ринку Китайської Народної Республіки товарів за вищевказаними договорами.
Так, ОСОБА_10 використали реквізити нерезидента України компанію AG TRADE COMPANY LIMITED (Offiсe 423, Emarat Atrium, Al Wasl Area, Dubai, P.O. НОМЕР_10 Arab Emirates), яка нібито продала ТОВ «НАЙСКЕПІТАЛ» та ТОВ «ДІВЕЛ ПРОМ» товари для постачання ДМБ ОМР. Директором AG TRADE COMPANY LIMITED є громадянин України ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , який є фігурантом низки кримінальних проваджень за фактами ухилення від сплати податків, та на даний час перебуває за межами території України.
В подальшому ОСОБА_6 забезпечив подання заявки від підрозділів ЗСУ на потребу ПНБ, радіостанцій, човнів та транспортних засобів з технічними характеристиками узгоджених з ОСОБА_10 .
За результатами торгів, ОСОБА_11 та ОСОБА_6 будучи уповноваженими особами з публічних закупівель замовника ДМБ ОМР забезпечили відхилення інших пропозицій учасників та оприлюднили повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «НАЙСКЕПІТАЛ», ТОВ «ДІВЕЛ ПРОМ», ТОВ «МОТОФОКС», ТОВ «ГРАЛІОН ЛТД».
На теперішній час, детективом у кримінальному провадженні призначено судову товарознавчу експертизу з метою встановлення реальної вартості предметів закупівлі за договорами № 3/2024, № 4/2024, № 5/2024, № 12/2024 та № 14/2024, укладеними між ДМБ ОМР та ТОВ «Граліон ЛТД», у зв`язку з чим в ході розслідування виникла необхідність у проведення огляду із залученням експерта у кримінальному провадженні предметів закупівлі.
Встановлено, що предмети вказаних договорів Департаментом передано військовим частинам, а саме:
-Вантажний автомобіль DONGFENG SCS5163TSM VIN: НОМЕР_11 військовій частині НОМЕР_4 ;
-Вантажний автомобіль DONGFENG SCS5163TSM VIN: НОМЕР_12 військовій частині НОМЕР_13 ;
-Вантажний автомобіль DONGFENG SCS1258KB3G VIN: НОМЕР_14 військовій частині НОМЕР_4 ;
-Вантажний автомобіль DONGFENG SCS1258KB3G VIN: НОМЕР_15 військовій частині НОМЕР_4 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D31R0LJF013 військовій частині НОМЕР_4 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D33R0LJF014 військовій частині НОМЕР_4 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D35R0LJF015 військовій частині НОМЕР_4 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D36R0LJF007 військовій частині НОМЕР_4 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D38R0LJF008 військовій частині НОМЕР_4 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D3XR0LJF009 військовій частині НОМЕР_4 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D36R0LJF010 військовій частині НОМЕР_4 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D3XR0LJF012 військовій частині НОМЕР_4 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D32R0LJF019 військовій частині НОМЕР_4 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D38R0LJF011 військовій частині НОМЕР_4 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D37R0LJF016 військовій частині НОМЕР_13 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D39R0LJF017 військовій частині НОМЕР_13 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D30R0LJF018 військовій частині НОМЕР_13 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D39R0LJF020 військовій частині НОМЕР_13 ;
-20-ти футовий контейнеровіз напівпричеп QUEST9350TJZG VIN: LA9940D30R0LJF021 військовій частині НОМЕР_13 ;
-Вантажівка евакуатор ISUZU 4x2 SCS51110TQZQL6, VIN: НОМЕР_16 військовій частині НОМЕР_4 ;
-Вантажівка евакуатор ISUZU 4x2 SCS51110TQZQL6, VIN: НОМЕР_17 військовій частині НОМЕР_4 ;
-Вантажівка евакуатор ISUZU 4x2 SCS51110TQZQL6, VIN: НОМЕР_18 військовій частині НОМЕР_4 ;
-Вантажівка евакуатор ISUZU 4x2 SCS51110TQZQL6, VIN: НОМЕР_19 військовій частині НОМЕР_13 ;
Враховуючи викладене, в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведення огляду із залучення судового експерта ОНДІСЕ МЮУ в порядку ст. 237 КПК України контейнеровозу напівпричепу QUEST9350TJZG, який перебуває у володінні ВЧ НОМЕР_13 та проведення експертиз є неможливим.
В судовому засіданні детектив клопотання про надання дозволу на проведення огляду підтримав в повному обсязі.
Слідчий суддя вислухавши доводи слідчого, дослідивши матеріали додані до клопотання та матеріали кримінального провадження №12022162510000492 від 04.05.2022 рокудоходить до висновку про задоволення клопотання з наступних підстав.
Відповідно дост. 30 Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку не інакше як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.
Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей, документів та комп`ютерних даних.
Згідно з ч. 2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Відповідно до ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.
Крім того, згідно з ч. 1 ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті, однак мета запланованого органом досудового розслідування огляду не охоплюється невідкладними випадками, пов`язаними із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні кримінального правопорушення.
Так, в судовому засіданні було встановлено, що в провадженні Територіального управління БЕБ в Одеській області перебувають матеріали кримінального провадження № 12022162510000492 від 04.05.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч.1ст.366 КК України.
Таким чином, під час проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні постала необхідність в проведенні огляду із залученнясудового експертаОНДІСЕ МЮУконтейнеровозу напівпричепуQUEST9350TJZG,який перебуваєу володіннівійськової частини НОМЕР_13 ( НОМЕР_20 ) з можливістюогляду оригіналівправовстановлюючих документівна вказанийвантажний автомобільз можливістювилучення їхзавірених копій,вилучення звіренихкопій документівщодо отриманнявійськовою частиноюпредмету договорута облікуйого набалансі військовоїчастини (доукомплектування,встановлення спеціальногообладнання тощодо передачівійськовій частині),а такожінших речейі документів,які можутьбути використанів ходідосудового розслідуванняв якостідоказів.
При цьому, враховуючи, що ймовірно причетні особи до обставин кримінального правопорушення, з метою уникнення відповідальності, можуть намагатись знищити речі, що мають значення для даного кримінального провадження, то ж отримання вказаних речей не можливо шляхом тимчасового доступу і може потягнути знищення доказів.
Таким чином, детективом в судовому засіданні доведено, що доступ до речей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом.
З урахуванням вищевикладеного, з метою виявлення відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення та їх фіксації, для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, проведення подальших необхідних слідчих дій, з метою прийняття у подальшому законного та обґрунтованого процесуального рішення за результатами проведення досудового розслідування, беручи до уваги правове обґрунтування клопотання сторони обвинувачення, яке в повній мірі відповідає вимогам, які ставляться до такого роду клопотань, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 233- 235, 237 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого детектива Підрозділу Територіального управління БЕБ в Одеській області ОСОБА_4 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_5 , про надання дозволу на проведення огляду в рамках кримінального провадження № 12022162510000492 від 04.05.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 4 ст. 191 КК України задовольнити.
Надати дозвіл детективам, що входять до складу групи детективів та прокурорам, що входять до складу групи прокурорів у кримінальному провадженні № 12022162510000492 від 04.05.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 4 ст. 191 КК України на проведення огляду, із залученнямексперта,контейнеровозу напівпричепуQUEST9350TJZG, якийперебуває уволодінні військовоїчастини НОМЕР_13 ( НОМЕР_20 ), з можливістю огляду оригіналів правовстановлюючих документів на вказаний вантажний автомобіль з можливістю вилучення їх завірених копій, вилучення звірених копій документів щодо отримання військовою частиною предмету договору та обліку його на балансі військової частини (доукомплектування, встановлення спеціального обладнання тощо до передачі військовій частині), а також інших речей і документів, які можуть бути використані в ході досудового розслідування в якості доказів.
Визначити строк дії ухвали тривалістю в один місяць, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2024 |
Оприлюднено | 16.09.2024 |
Номер документу | 121583732 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні