Постанова
від 23.01.2008 по справі 2-а-22/2008
БАРИШІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-22/2008 рік

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2008 року Баришівськ ий районний суд Київської об ласті у складі головуючого с удді Лисюк О.Д.

при секретарі Ющенко Л.А.

з участю представника відп овідача Яксун Л.Д.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у залі суд у адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Управ ління праці та соціального захисту населення Баришівсь кої районної державної адмін істрації Київської області п ро визнання дій протиправним и, стягнення недоотриманої щ орічної одноразової допомог и на оздоровлення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_2 3верну вся до суду з позовом про визн ання дій Управління прац і та соціального захисту нас елення Баришівської районно ї державної адміністрації не правомірними, стягнення з ві дповідача недоплаченої суми компенсації на оздоровлення за 2003-2007 роки. Свої вимоги обгру нтовує тим, що він є евакуйова ним із зони аварії на Чорноби льській АЕС (категорія 2), та пе ребуває на обліку в УПСЗН Бар ишівської райдержадміністр ації і відповідно до ст. 48 Зако ну України " Про статус і соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи " має прав о на компенсаційні виплати н а оздоровлення у розмірі 3-х мі німальних заробітних плат що річно, розмір якої визначаєт ься на момент виплати. Відпов ідач в порушення зазначеного Закону, вказану компенсацію виплачував у значно меншому розмірі.

Посилаючись на неправомір ність дій відповідача, проси ть суд стягнути з Управлінн я праці та соціального захи сту населення на його корист ь щорічної допомоги на оздор овлення з урахуванням інфляц ії за період з 2003 по 2007 роки.

В судовому засіданні позив ач ОСОБА_2 заявлений позов підтримав в повному об' ємі та просить стягнути суму нед оплат за 2003-2007 роки.

Представник відповідача Управління праці та соціал ьного захисту населення Бари шівської районної державної адміністрації Яксун Л.Д. заявлений позов не визнала т а пояснила, що виплата вказан ої допомоги на оздоровлення за 2005-2007 роки позивачеві провед ена у розмірах, визначених по становами Кабінету Міністрі в України. Управління пра ці та соціального захисту на селення не є розпорядником б юджетних коштів, діє в межах н аданих йому асигнувань і не м оже виходити за межі бюджетн их призначень, визначених Де ржавним бюджетом України.

Окрім того, у відповідності із ст. 99 КАСУ для звернення до а дміністративного суду за зах истом прав, свобод та інтерес ів встановлюється річний стр ок, а тому, оскільки позивач пр опустив вказаний строк, прос ить постановити рішення, яки м в позові відмовити.

Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави суд вважає, що заявлений п озов підлягає до часткового задоволення виходячи з насту пних міркувань.

Згідно ст.. 104 КАС України, до а дміністративного суду має пр аво звернутися з адміністрат ивним позовом особа, яка вваж ає, що порушено її права, свобо ди чи інтереси у сфері публіч но-правових відносин.

Даний спір за участю Упра вління праці та соціальног о захисту населення Баришівс ької районної державної адмі ністрації як суб' єкта владн их повноважень (п.7 ч. 1 ст. 3 КАС Ук раїни) є публічно-правовим і й ого вирішення згідно п.1 ч. 1 ст. 17 КАС України належить до комп етенції адміністративних су дів України, оскільки УПСЗН я к суб' єкт владних повноваже нь реалізовувало у спірних п равовідносинах надані йому ч инним законодавством управл інські функції щодо соціальн ого захисту населення.

Вирішуючи питання про наяв ність чи відсутність порушен ня прав позивача з боку відпо відача щодо виплати щорічної допомоги на оздоровлення, су д керується наступним.

Судом встановлено, і це не з аперечується відповідачем, щ о позивач ОСОБА_2 є евакуй ованим із зони аварії на Чорн обильській АЕС та має посвід чення категорії 2 (серія НОМ ЕР_1), та перебуває на обліку в Баришівському управлінні п раці та соціального захисту населення Баришівської райо нної державної адміністраці ї, а тому, їй щорічно виплачува лася допомога на оздоровленн я, зокрема в 2004 році 15 грн.70 коп., а з 2005 року по 2007 роки-по 75 грн. згід но Постанови KM України № 836 від 26.07.1996 року виплачувалася допом ога: інвалідам 2-ї групи в сумі 26.70 грн, інвалідам 3-ї групи в сум і 21.50 грн, евакуйованим із зони відчуження в 1986 році, включаюч и дітей - три мінімальні зароб ітні плати. У 2005-2007 роки згідно п останови KM України № 562 від 12.07.2005 р оку виплачувалася допомога: інвалідам 2-ї групи в сумі 120 грн ., учасникам ліквідації наслі дків аварії на ЧАЕС в сумі 100 гр н, інвалідам 3-ї групи в сумі 90 г рн. та евакуйованим із зони ві дчуження в 1986 році, включаючи д ітей - 75 грн.

В липні місяці 2007 року позива ч звернувся до Управління праці та соціального захист у населення із заявою про пер ерахунок та виплату допомоги на оздоровлення за період 2003-20 07 роки в розмірі згідно ст..48 За кону України « Про статус та с оціальний захист громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи», одн ак відповідач своїм листом в ідмовив в здійсненнні такого перерахунку.

Вказані обставини визнают ься сторонами і згідно ч.3 ст. 72 КАС України доказуванню не п ідлягають.

Спірні правовідносини пов инні регулюватися ч.4 ст. 48 Зако ну України « Про статус та соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи», згідн о якої, щорічна допомога на оз доровлення виплачується інв алідам 2-ї групи в розмірі 5-ти м інімальних заробітних плат, яка визначається на момент в иплати.

З наведеного вбачається, що позивач мав право на отриман ня щорічної допомоги на оздо ровлення в розмірі 3-х мінімал ьних розмірів заробітної пла ти, а тому, виплата відповідач ем такої допомоги в фіксован их розмірах з 2005 року по 75 грн., т обто меншому ніж встановлено Законом, порушує право позив ача і суперечить вимозі ст..48 в казаного Закону.

Доводи відповідача про нео бхідність застосування пост анови KM України для визначенн я розмірів виплат позивачу щ орічної допомоги на оздоровл ення необгрунтовані і супере чать ч.2 ст. 19 Конституції Украї ни, згідно якої, органи держав ної та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов' язані діяти лише на підставах і в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією України та За конами України.

Зазначеними постановами KM У країни № 836 від 26.07.1996 року та № 562 ві д 12.07.2005 року встановлено конкре тні розміри щорічної допомог и на оздоровлення в твердій г рошовій сумі, що суперечить в имогам ст..48 Закону України 2 Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок аварії на Чорнобильс ькій АЕС», який встановив роз мір такої допомоги як величи ну кратну мінімальній заробі тній платі.

В даному випадку мають врах овуватися засади пріорітено сті Законів України над уряд овими нормативними актами та вимоги ст..92 Конституції Укра їни, згідно якої, виключно Зак онами України визначаються п рава і свободи людини і грома дянина (п.1) та основи соціальн ого захисту (п.60)

Вирішуючи питання про стяг нення щорічної допомоги на о здоровлення за 2003-2007 роки суд ке рується наступним.

З 1 січня 2005 року почав діяти К одекс адміністративного суд очинства України, за нормами ч.2 ст. 99 якого, адміністративни й позов може бути подано в меж ах строку звернення до адмін істративного суду, встановле ного законом. Для звернення д о адміністративного суду за захистом прав, свобод та інте ресів особи встановлюється р ічний строк, який, якщо не вста новлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про п орушення своїх прав, свобод ч и інтересів.

Згідно ст. 100 КАС України, про пущення строку звернення до адміністративного суду є під ставою для відмови в задовол енні позову за умови, якщо на ц ьому наполягає одна із сторі н.. Якщо суд визнає причину про пущення строку поважною, спр ава розглядається за правила ми КАСУ.

Враховуючи, що позивач проп устив річний строк звернення до адміністративного суду з а захистом свого права, а наве дені ним причини суд вважає н е поважними, оскільки не позб авляли права пред' явити поз ов до суду, а також беручи до у ваги, що на цьому наполягає ві дповідач, суд відмовляє в поз ові про стягнення недоплачен ої щорічної допомоги на оздо ровлення за 2003 - 2005 рік у зв' язк у з пропуском позивачем стро ку звернення до суду та відсу тності поважними причин для його поновлення.

Щодо вимог позивача про стя гнення щорічної допомоги на оздоровлення за 2006 рік з приво ду яких позивачем строк позо вної давності не пропущено, т о суд також відмовляє в цій ча стині, керуючись п.37 ст. 77 Закон у України « Про державний бюд жет України на 2006 рік» згідно я кого, на 2006 рік зупинена дія ст. .48 Закону України « Про статус і соціальний захист громадя н, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи « в частині виплати компенсац ій і допомог в розмірах відпо відно до мінімальної заробіт ної плати.

Вказані положення Закону У країни « Про державний0 бюдже т України на 2006 рік « не скасова ні та не визнані не конституц ійними.

Вимоги позивача щодо випла ти щорічної допомоги на оздо ровлення згідно Закону за 2007 р ік підлягають до задоволення виходячи з наступних міркув ань.

Законом України " Про держав ний бюджет України на 2007 рік" бу ла також зупинена дія абзацу третього частини четвертої статті 48 Закону України " Про с татус і соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи " в частині виплати компе нсацій і допомог у розмірах в ідповідно до мінімальної зар обітної плати згідно із Зако ном N 3235-IV (3235-15) від 20.12.2005р.).

Однак, Конституційний Суд У країни своїм рішенням від 09.07.20 07 року № 6-рп в справі за констит уційним поданням 46 народних д епутатів щодо відповідності Конституції України положен ь ст. 29, 36, частини другої статті 56, частини другої ст..62, частини першої ст. 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 3 9, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 101, 103, 111 За кону України " Про державний б юджет", визнав такими, що не ві дповідають Конституції Укра їни дані положення закону.

Пункт 2 статті 152 Конституції України встановлює, що закон и, інші правові акти або їх окр емі положення, що визнані нек онституційними, втрачають чи нність з дня ухвалення рішен ня Конституційним Судом Укра їни рішення про їх неконстит уційність.

Таким чином, дія абзацу трет ього частини четвертої статт і 48 Закону України " Про статус і соціальний захист громадя н, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи " почала знову діяти із 09.07.2007 рок у.

Враховуючи вищенаведене, с уд приходить до висновку, що з аява позивача про перерахуно к допомоги за 2003-2007 роки, подана до УПСЗН в липні місяці 2007 року , тобто після ухвалення рішен ня Конституційним судом Укра їни та до закінчення бюджетн ого року (згідно ч. 1 ст. 3 Бюджет ного Кодексу України бюджетн ий період для всіх бюджетів с тановить один рік, який почин ається 1 січня і закінчується 31 грудня цього року) підлягає до задоволення в частині дон арахування допомоги на оздор овлення за 2007 рік.

Згідно ст.. 19 Конституції Укр аїни органи державної влади та органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов' язані діяти лише на підс таві і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та Законами України .

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень суд перевіряє чи вчинені вони на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, визначений Конс титуцією і Законами України.

Частина 2 ст. 162 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни передбачає, що у разі за доволення адміністративног о позову, суд може визнати про типравними дії суб' єкта вла дних повноважень та зобов' я зати його вчинити певні дії щ одо усунення порушень або пр ийняти іншу постанову, яка б г арантувала дотримання і захи ст прав суб' єктів у сфері пу блічно-правових відносин.

По скільки судом встановле но, що відповідач неправомір но відмовив позивачу у донар ахуванні допомоги на оздоров лення за 2007 рік, то суд визнає т акі дії Управління праці та соціального захисту насе лення Баришівської районної державної адміністрації про типравними та зобов' язує уп равління провести перерахун ок позивачеві щорічної допом оги на оздоровлення за 2007 рік в розмірі, який передбачений с т..48 Закону України « Про стату с і соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи », а саме в розмірі кратному мі німальній заробітній платі н а момент виплати щорічної до помоги.

В решті позову суд відмовля є з наведених вище міркувань .

Керуючись ст.. 19 Конституції України, ст. 48 Закону України " Про статус і соціальний захи ст громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської ка тастрофи", ст..77 Закону України « Про державний бюджет Украї ни на 2006 рік», рішення Конститу ційного Суду України № 6-рп від 09.07.2007 року, ст. ст. 2, 11, 17, 70, 71, 99, 100, 159-163 КАСУ

постановив:

позов ОСОБА_2 до Упр авління праці та соціально го захисту населення Баришів ської районної державної адм іністрації Київської област і про визнання дій протиправ ними, стягнення недоотримано ї щорічної одноразової допом оги на оздоровлення, задовол ьнити частково.

Визнати дії Управління праці та соціального захист у населення Баришівської рай онної державної адміністрац ії щодо відмови у перерахунк у щорічної допомоги на оздор овлення за 2007 рік в розмірі пер едбаченому ст..48 Закону Україн и « Про статус і соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи», протиправними.

Зобов' язати Управління праці та соціального захис ту населення Баришівської ра йонної державної адміністра ції Київської області провес ти перерахунок та виплатити ОСОБА_2 щорічної допомоги на оздоровлення за 2007 рік в роз мірі передбаченому ст..48 Закон у України « Про статус і соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи», а саме в розмірі кратному до мінімал ьної заробітної плати, на мом ент виплати щорічної допомог и.

В решті позову відмовити

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Баришівський районний су д Київської області протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення, яка може бути подана до с уду протягом десяти днів з дн я проголошення постанови.

СудБаришівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення23.01.2008
Оприлюднено15.02.2011
Номер документу12286677
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-22/2008

Ухвала від 23.02.2018

Адміністративне

Лисичанський міський суд Луганської області

Чернобривко Л. Б.

Ухвала від 19.01.2018

Адміністративне

Лисичанський міський суд Луганської області

Чернобривко Л. Б.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Лисичанський міський суд Луганської області

Чернобривко Л. Б.

Ухвала від 20.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

Постанова від 23.01.2008

Адміністративне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О.Д.

Ухвала від 25.11.2008

Адміністративне

Вовчанський районний суд Харківської області

Уханьова І.С.

Ухвала від 24.06.2008

Адміністративне

Жашківський районний суд Черкаської області

Томашевський В.М.

Постанова від 16.10.2008

Адміністративне

Теребовлянський районний суд Тернопільської області

Макарик В. Я.

Ухвала від 01.04.2008

Адміністративне

Корюківський районний суд Чернігівської області

Крапивний В.І.

Постанова від 06.02.2008

Адміністративне

Ладижинський міський суд Вінницької області

Глушко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні