Ухвала
від 15.05.2024 по справі 758/12064/22
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/12064/22

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 травня 2024 року м. Київ

Подільський районний суд міста Києва у складі головуючого судді Гребенюка В.В., за участю секретаря судового засідання Кужелєвої Ю.В., розглянувши клопотання співвідповідача ОСОБА_1 ,про зупинення провадження по справі по цивільній справі за позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , Акціонерного товариства «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Меріленд», про визнання недійсними договорів купівлі-продажу частки у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю

УСТАНОВИВ:

Подільським районним судом м. Києва здійснюється розгляд цивільної справи за позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , Акціонерного товариства «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Меріленд», про визнання недійсними договорів купівлі-продажу частки у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю.

26 лютого 2024 року згідно розпорядження та протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, вищевказана справа передана на розгляд судді Гребенюку В.В.

Ухвалою суду від 28.02.2024 прийнято до свого провадження вищевказану цивільну справу.

28.02.2024 до суду від ОСОБА_1 надійшла заява про зупинення провадження (том 3, а.с. 192-200).

23.04.2024 до суду від ОСОБА_2 надійшли заперечення на заяву про зупинення провадження (том 3, а.с. 214-232).

У судове засідання прибули представники учасників справи.

Представник ОСОБА_1 підтримав заяву про зупинення провадження, проти задоволення якої заперечили інші учасники справи.

Заслухавши пояснення учасників справи та дослідивши матеріали справи, суд дійшов до наступного висновку.

Заява про зупинення провадження обгрунтована тим, що починаючи з 27.09.2023 заявник проходить військову службу у військовій частині НОМЕР_1 , що підтверджується довідкою №760/13/341Д від 05.01.2024.

Заперечення проти вказаної заяви аргументовані тим, що ОСОБА_1 перебуває на війсковій службі у ввійськовій частині Сил територіальної оборони України, яка дислокована у Києві, на посаді офіцера відділу ІНФОРМАЦІЯ_2, тобто, входить до організаційної структури ЗСУ і не виконує бойові завдання.

Відповідно до листа б/н б/д наказом командира військової частини НОМЕР_1 №348 від 20.09.2023 майор ОСОБА_1 був призначений на посаду офіцера відділу планування управління ІНФОРМАЦІЯ_1 (том 3, а.с. 197).

За змістом Довідки МО України ВЧ НОМЕР_1 від 05.01.2024 №760/13/341Д майор ОСОБА_1 перебуває на військовій службі у військовій частині НОМЕР_1 з 27.09.2023 по теперішній час.

У відповідь на адвокатський запит Журавель В.І. листом б/н б/д ВЧ НОМЕР_1 повідомила наступне:

- Військова частина НОМЕР_1 переведена у стан постійної бойової готовності;

- майор ОСОБА_1 обіймає посаду офіцера відділу планування управління планування територіальної оборони штабу військової частини НОМЕР_1 ;

- особовий склад військової частини НОМЕР_1 приймає участь у судових засіданнях на підставі відповідних процесуальних документів про виклик до суду у визначеному процесуальному статусі.

Відповідно до положень пункту 2 ч. 1 ст. 251 ЦПК України, суд зобов`язаний зупинити провадження у справі у разі перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 253 ЦПК України, провадження у справі зупиняється у випадках, встановлених п. п. 1 та 3 частини першої статті 252 цього Кодексу, - до припинення перебування на альтернативній (невійськовій) службі не за місцем проживання або на строковій військовій службі; у службовому відрядженні.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про Збройні Сили України» Збройні Сили України - це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про Збройні Сили України» Збройні Сили України мають таку загальну структуру: Генеральний штаб Збройних Сил України;

Командування об`єднаних сил Збройних Сил України; види Збройних Сил України - Сухопутні війська, Повітряні Сили, Військово-Морські Сили; окремі роди сил Збройних Сил України - Сили спеціальних операцій, Сили територіальної оборони, Сили логістики, Сили підтримки, Медичні сили; окремі роди військ Збройних Сил України - Десантно-штурмові війська, Війська зв`язку та кібербезпеки; органи військового управління, з`єднання, військові частини, вищі військові навчальні заклади, військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти, установи та організації, що не належать до видів та окремих родів військ (сил) Збройних Сил України.

Організаційно Збройні Сили України складаються з органів військового управління, з`єднань, військових частин, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, установ та організацій.

Статтею 1 Закону України «Про оборону України» визначено, що військове формування - створена відповідно до законодавства України сукупність військових з`єднань і частин та органів управління ними, які комплектуються військовослужбовцями і призначені для оборони України, захисту її суверенітету, державної незалежності і національних інтересів, територіальної цілісності і недоторканності у разі збройної агресії, збройного конфлікту чи загрози нападу шляхом безпосереднього ведення воєнних (бойових) дій.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону України «Про основи національного спротиву» добровольче формування територіальної громади - воєнізований підрозділ, сформований на добровільній основі з громадян України, які проживають у межах території відповідної територіальної громади, який призначений для участі у підготовці та виконанні завдань територіальної оборони.

Сили територіальної оборони Збройних Сил України - окремий рід сил Збройних Сил України, на який покладається організація, підготовка та виконання завдань територіальної оборони (пункт 15 частини першої статті 1 Закону України «Про основи національного спротиву»).

За приписами частини другої статті 8 Закону України «Про основи національного спротиву» порядок утворення, комплектування, функціонування, підстави та порядок розформування добровольчих формувань територіальних громад визначаються Положенням про добровольчі формування територіальних громад, яке затверджується Кабінетом Міністрів України.

Діяльність добровольчих формувань територіальних громад здійснюється під безпосереднім керівництвом і контролем командира військової частини ІНФОРМАЦІЯ_3 за територіальним принципом.

У разі введення в Україні або в окремих її місцевостях воєнного стану всі добровольчі формування територіальних громад переходять в оперативне підпорядкування командирів відповідних військових частин ІНФОРМАЦІЯ_3.

На час дії воєнного стану за рішенням Головнокомандувача Збройних Сил України добровольчі формування територіальних громад повністю або частково можуть залучатися до виконання завдань територіальної оборони поза межами визначеної зони територіальної оборони, а також направлятися до районів ведення воєнних (бойових) дій.

З аналізу указаних законодавчих норм убачається, що добровольче формування територіальної громади є воєнізованим підрозділом, а не військовим формуванням. Здійснення діяльності добровольчих формувань під безпосереднім керівництвом і контролем командира військової частини ІНФОРМАЦІЯ_3, а також перехід їх за певних умов в оперативне підпорядкування командирів відповідних військових частин ІНФОРМАЦІЯ_3 не свідчить про перебування членів добровольчих формувань у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції (Постанова Верховного Суду від 31.05.223 у справі № 160/1543/21, від 16.08.2023 у справі №357/3844/2).

Матеріали справи не містять доказів на підтвердження того, що ОСОБА_1 перебуває у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.

Членство у добровольчому формуванні не звільняє від обов`язку проходження строкової військової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу, військової служби за призовом осіб із числа резервістів в особливий період (пункт 6 Положення про добровольчі формування територіальних громад, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 року № 1449). Подібні висновки щодо застосування норми права у подібних правовідносинах викладених у Постанові Верховного Суд від 16 листопада 2022 року у справі № 753/3880/20, провадження № 61-5465св22.

Суд зазначає, що довідка від 05.01.2024 №760/13/341Д не містить відомостей про те, що військова частина НОМЕР_1 переведена на воєнний стан, а ОСОБА_1 виконує бойові завдання у зоні бойових дій, або знаходиться у зоні бойових дій.

Також судом враховано, що ВЧ НОМЕР_1 знаходиться у Києві, ОСОБА_1 проходить службу у Києві та згідно листа ВЧ НОМЕР_2 може приймати участь у судових засіданнях на підставі відповідних процесуальних документів про виклик до суду у визначеному процесуальному статусі.

Відтак, суд не вбачає наявності підстав для задоволення заяви ОСОБА_1 про зупинення провадження у справі.

Керуючись положеннями ст. ст. 251, 253, 260 ЦПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання співвідповідача ОСОБА_1 ,про зупинення провадження по справі - залишити без задоволення;

Копію ухвали надіслати до відома сторін;

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду. Апеляційна скарга на Ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. У разі якщо Ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя В.В. Гребенюк

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.05.2024
Оприлюднено09.12.2024
Номер документу123540255
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них купівлі-продажу

Судовий реєстр по справі —758/12064/22

Ухвала від 15.05.2024

Цивільне

Подільський районний суд міста Києва

Гребенюк В. В.

Ухвала від 30.05.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Ігнатенко Вадим Миколайович

Ухвала від 15.05.2024

Цивільне

Подільський районний суд міста Києва

Гребенюк В. В.

Ухвала від 10.05.2024

Цивільне

Подільський районний суд міста Києва

Будзан Л. Д.

Ухвала від 07.05.2024

Цивільне

Подільський районний суд міста Києва

Гребенюк В. В.

Ухвала від 28.02.2024

Цивільне

Подільський районний суд міста Києва

Гребенюк В. В.

Ухвала від 19.02.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Желепа Оксана Василівна

Постанова від 06.02.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Желепа Оксана Василівна

Ухвала від 17.01.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Желепа Оксана Василівна

Ухвала від 17.01.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Желепа Оксана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні