Ухвала
від 23.12.2024 по справі 806/1914/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

23 грудня 2024 року

м. Київ

справа №806/1914/17

адміністративне провадження № К/990/42172/24

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Мельник-Томенко Ж.М.,

суддів: Мартинюк Н.М., Жука А.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про роз`яснення ухвали Верховного Суду від 21.11.2024

у справі № 806/1914/17 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Житомирській області про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 19.06.2024 у справі № 806/1914/17, залишеною без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 08.10.2024, заяву Головного управління державної казначейської служби України у Житомирській області про роз`яснення рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 02.08.2023 у справі № 806/1914/17 задоволено. Роз`яснено Головному управлінню державної казначейської служби України у Житомирській області, що:

- до суми 24651, 45 грн середнього заробітку за час вимушеного прогулу, яка була виплачена ОСОБА_1 на виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 у справі № 806/1914/17, входить сума 16985, 44 грн середнього заробітку (грошового забезпечення) за час вимушеного прогулу за період з 23.06.2017 до 23.08.2018, визначена рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 02.08.2023 у справі №806/1914/17;

- сума середнього заробітку (грошового забезпечення) за час вимушеного прогулу, що визначена рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 02.08.2023 у справі № 806/1914/17 у розмірі 16985, 44 грн не підлягає повторному стягненню понад суму середнього заробітку за час вимушеного прогулу у розмірі 24651, 45 грн, яка була виплачена ОСОБА_1 на виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 у справі № 806/1914/17, у разі визнання судом виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню.

Не погодившись із вказаними рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій ОСОБА_1 подав касаційну скаргу до Верховного Суду.

Ухвалою від 21.11.2024 Верховний Суд відмовив у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Житомирського окружного адміністративного суду від 19.06.2024 та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 08.10.2024 у справі № 806/1914/17 на підставі пункту 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України.

15.12.2024 до Верховного Суду від ОСОБА_1 надійшла заява про роз`яснення ухвали Верховного Суду від 21.11.2024 у справі № 806/1914/17, у якій заявник просить роз`яснити ухвалу Верховного Суду від 21.11.2024 та відповісти на такі питання, а саме: чи враховував Верховний Суд при винесенні ухвали від 21.11.2024 норми частини третьої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно яких у касаційному порядку можуть бути оскаржені ухвали суду апеляційної інстанції про роз`яснення рішення; чи враховував Верховний суд при винесенні ухвали від 21.11.2024 висновки Верховного Суду, викладені у постановах від 13.09.2019 у справі № 816/1512/15, від 20.12.2023 у справі №400/2839/22, від 21.02.2024 у справі № 460/9602/20 (на які посилався позивач у касаційній скарзі), оскільки дані судові рішення Верховний Суд ухвалював за результатами розгляду касаційних скарг на ухвали про роз`яснення судового рішення, у відповідності до частини третьої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України та які чітко вказують на право їх оскаржувати.

Крім того, позивачем подано клопотання, в якому ОСОБА_1 просить прийняти касаційну скаргу на ухвалу Житомирського окружного адміністративного суду від 19.06.2024 та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 08.10.2024 у справі № 806/1914/17 та відкрити касаційне провадження.

Оцінивши доводи заяви про роз`яснення судового рішення, Суд дійшов висновку про відсутність підстав для її задоволення з огляду на таке.

Відповідно до частин першої та другої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.

Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.

З аналізу наведених норм випливає, що роз`ясненим може бути судове рішення, яким суд вирішив спір по суті, тобто якщо воно впливає на права, обов`язки та інтереси учасників спірних правовідносин (аналогічні висновки викладені в ухвалах Великої Палати Верховного Суду від 13.03.2019 у справі № 800/203/17, від 01.04.2019 у справі № 9901/782/18 та від 10.04.2019 у справі № 826/2184/17).

За роз`ясненням судового рішення, яке набрало законної сили, можуть звертатися учасники справи та/або державний виконавець у випадку, коли рішення є незрозумілим, що ускладнює його реалізацію.

Зрозумілість судового рішення полягає в логічному, чіткому, переконливому викладенні змісту рішення. Чіткість викладення передбачає, зокрема, що: терміни, вжиті в судовому рішенні, відповідають тому змісту, який вони мають за законодавством України; такі терміни узгоджуються з поняттями, які вони позначають; текст правової норми, застосованої судом, відтворюється без перефразування і при цьому зрозуміло, де наводиться правова норма, а де суд дає своє тлумачення її змісту.

Отже, в ухвалі про роз`яснення судового рішення суд усуває недоліки його змісту, унаслідок яких судове рішення або окремі його частини допускали декілька варіантів тлумачення.

Ухвала Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 21.11.2024 є процесуальним рішенням, нею не вирішувався спір по суті, вона не підлягає примусовому виконанню, у зв`язку з чим не може бути роз`яснена у порядку, передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Крім того, Верховний Суд вказує, що зазначені в ухвалі висновки суду, а також резолютивна частина цього судового рішення є зрозумілою, оскільки в достатній мірі містять мотиви та обґрунтування і не вимагає додаткового тлумачення, судове рішення не містить у собі положень, які б суперечили або виключали одне одного.

Суд також зазначає, що мотиви, які навів заявник у своїх заяві, по суті полягають у незгоді з ухвалою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 21.11.2024. Питання, на які він хоче отримати роз`яснення у порядку статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, поставлені у такому аспекті, що вимагають від суду додаткового обґрунтування вже постановленої ухвали, що чинним законодавством не передбачено і є неприпустимим.

Крім того, ухвала Верховного Суду від 21.11.2024 є остаточною та не може бути оскаржена, а законодавець обмежив можливість суду касаційної інстанції повертатись до вирішення питання щодо відкриття касаційного провадження за касаційною скаргою особи, за скаргою якої вже відмовлено у відкритті касаційного провадження на це саме судове рішення. Ці правила є чіткими, а процесуальне законодавство не містить виключень щодо їх застосування.

Ураховуючи викладене, Суд дійшов до висновку, що визначені у Кодексі адміністративного судочинства України підстави для роз`яснення ухвали Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 21.11.2024 відсутні, у зв`язку з чим у задоволенні заяви ОСОБА_1 необхідно відмовити.

Керуючись статтями 254, 355, 359 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви ОСОБА_1 про роз`яснення ухвали Верховного Суду від 21.11.2024 у справі № 806/1914/17 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Житомирській області про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями та оскарженню не підлягає.

...........................

...........................

...........................

Ж.М. Мельник-Томенко

Н.М. Мартинюк

А.В. Жук ,

Судді Верховного Суду

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення23.12.2024
Оприлюднено24.12.2024
Номер документу123991931
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —806/1914/17

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Постанова від 08.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Постанова від 22.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 22.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні