Герб України

Постанова від 26.11.2009 по справі 14/396

Окружний адміністративний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

26 листопада 2009 року 10:30 № 14/396

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Літвінової А.В при секре тарі судового засідання Дени сенко Ю.М., за участю представн иків сторін:

від позивача: Юрченка Ол ександра Анатолійовича

від відповідача: Брижиць кої Олени Леонідівни

розглянувши у судовому з асіданні адміністративну сп раву

за позовом Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Група Оранж"

до Регіональне управління Д епартаменту контролю за виро бництвом та обігом спирту, ал когольних напоїв і тютюнових виробів Державної податково ї адміністрації України у м.К иєві

про визнання протиправним ріш ення про застосування фінанс ових санкцій

На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 26 лист опада 2009 року проголошен о вступну та резолютивну час тини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі в ідкладено, про що повідомлен о осіб, які брали участь у розг ляді справи, з урахуванням ви мог частини четвертої статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Група Ор анж»звернулось до Окружного адміністративного суду міст а Києва з позовом до регіонал ьного управління Департамен ту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміні страції України в місті Києв і про визнання противоправни ми рішень про застосування ф інансових санкцій від 04.06.2008 №260196 /32-112/0093, від 04.06.2008 №260197/32-112/0094, від 04.06.2008 №260198/32- 112/0095, від 27.08.2008 №260390/32-112/0266.

Позовні вимоги обґрунтова но безпідставністю застосув ання фінансових (штрафних) са нкцій, оскільки відповідачем було безпідставно зроблено висновок про порушення позив ачем норм Закону України «Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів»(далі по тексту - Закон).

Представник регіонального управління Департаменту кон тролю за виробництвом та обі гом спирту, алкогольних напо їв і тютюнових виробів Держа вної податкової адміністрац ії України в місті Києві прот и позову заперечив з посилан ням на порушення позивачем а бзацу 3 частини четвертої ста тті 11 Закону, зокрема, зберіга ння з метою реалізації тютюн ових та виробів та алкогольн их напоїв без марок акцизног о збору та положень статті 15 З акону, зокрема, зберігання ал когольних напоїв в місцях не внесених до Єдиного реєстру та реалізація алкогольних н апоїв без наявності ліцензії .

Розглянувши подані позива чем і відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояс нення представників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, об' єк тивно оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Група Ора нж»звернулось до Окружного а дміністративного суду міста Києва з позовом до регіональ ного управління Департамент у контролю за виробництвом т а обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Д ержавної податкової адмініс трації України в місті Києві про визнання противоправним и рішень про застосування фі нансових санкцій від 04.06.2008 №260196/32- 112/0093, від 04.06.2008 №260197/32-112/0094, від 04.06.2008 №260198/32-112/ 0095, від 27.08.2008 №260390/32-112/0266.

Регіональним управлінням Департаменту контролю за вир обництвом та обігом спирту, а лкогольних напоїв і тютюнови х виробів Державної податков ої адміністрації України в м істі Києві було виписано нап равлення на перевірку від 26.05.20 08 № 32-01/141, згідно якого з 26.05.2008 по 06.06.2008 відповідач повинен був пров ести перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Група Оранж»з питань наявн ості ліцензій на виробництво спирту етилового, на право пр оведення роздрібної та оптов ої торгівлі алкогольними нап оями та тютюновими виробами; цільового використання спир ту етилового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів; ви явлення порушень встановлен их правил торгівлі підакцизн ими товарами; наявності супр овідних документів;дотриман ня стандартів; маркування пі дакцизних товарів, дотриманн я максимальних цін на тютюно ві вироби; а також інших питан ь, що регулюють виробництво о біг спирту етилового, алкого льних напоїв та тютюнових ви робів в Україні за адресами: м істо Київ, вулиця Грушевсько го, 28/2 (н.п. №43) та місто Київ, вулиц я Пушкінська, 25-а. На підставі з азначеного направлення відп овідачем 28.05.2008 проведено перев ірку Товариство з обмеженою відповідальністю «Група Ора нж». За результатами перевір ки складено акт від 30.05.2008 №260309, та прийняті рішення:

- від 04.06.2008 №260196/32-112/0093, яким до позив ача застосовано фінансові са нкції у вигляді штрафу на сум у 1 700 грн.;

- від 04.06.2008 №260197/32-112/0094, яким до позив ача застосовано фінансові са нкції у вигляді штрафу на сум у 9 060 грн.;

- від 04.06.2008 №260198/32-112/0095, яким до позив ача застосовано фінансові са нкції у вигляді штрафу на сум у 248 742 грн.;

- від 27.08.2008 №260390/32-112/0266, яким до позив ача застосовано фінансові са нкції у вигляді штрафу на сум у 535 080 грн.

Відповідно до пункту 7 статт і 11 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і»органи державної податков ої служби мають право застос овувати до платників податкі в фінансові (штрафні) санкції , стягувати до бюджетів та дер жавних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, пор ядку та розмірах, встановлен их законами України.

Досліджуючи надані сторон ами докази, аналізуючи навед ені міркування та запереченн я, оцінюючи їх в сукупності, су д бере до уваги наступне.

Щодо рішення від 04.06.2008 №260196/32-112/0093, яким до позивача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу на суму 1 700 грн. та рішен ня від 04.06.2008 №260197/32-112/0094, яким до позив ача застосовано фінансові са нкції у вигляді штрафу на сум у 9 060 грн. суд вважає за необхід не зазначити наступне.

Згідно додатку №1 до акту ві д 30.05.2008 №260309 під час перевірки від повідачем було виявлено 4 оди ниці сигар без наявності мар ок акцизного збору на загаль ну суму 320 грн.

Відповідно до додатку №2 до акту від 30.05.2008 №260309 під час переві рки відповідачем було виявле но 21 одиниці пляшок алкогольн их напоїв без наявності маро к акцизного збору на загальн у суму 9060 грн.

Згідно абзацу 13 частини дру гої статті 17 Закону до суб'єкт ів господарювання застосову ються фінансові санкції у ви гляді штрафів у разі: зберіга ння, транспортування, реаліз ації фальсифікованих алкого льних напоїв та тютюнових ви робів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного збору встановлено го зразка або з підробленими марками акцизного збору - 100 ві дсотків вартості товару, але не менше 1 700 грн.

Штрафні санкції застосова но за порушення позивачем аб зацу 3 частини четвертої стат ті 11 Закону, відповідно до яко го алкогольні напої та тютюн ові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імп ортуються в Україну, познача ються марками акцизного збор у в порядку, визначеному зако нодавством.

Відповідно пункту 20 Положен ня про виробництво, зберіган ня, продаж марок акцизного зб ору з голографічними захисни ми елементами і маркування а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів затвердженого Пос тановою Кабінету міністрів У країни «Про запровадження ма рок акцизного збору нового з разка з голографічними захис ними елементами для маркуван ня алкогольних напоїв та тют юнових виробів»від 23.04.2003 №567 (яко ю встановлено порядок маркув ання алкогольних напоїв та т ютюнових виробів) марки на клеюються виробниками на кож ну пляшку, пачку (упаковку) у т акий спосіб, щоб вони розрива лися під час відкупорювання (розкривання) виробів.

Згідно пунктів 21-23 зазначен ого Положення для прикріплен ня марок повинен використову ватися клей (дисперсійний, де скрин тощо), який не дає змоги зняти їх з виробів без пошкод ження і змивається у разі пот реби в митті пляшок для повто рного їх використання.

Марки наклеюються на пляшк у П - чи Г-подібним способом че рез горловину.

У разі реалізації напоїв в у паковках (типу "Tetra Pak") марки накл еюються по осі упаковки на ве рхній площині.

На тютюнові вироби марки на клеюються:

на пачки сигарет та цига рок серійного виробництва, сигар, сигарил, а також циг арок, упакованих у сувенірні коробки (незалежно від їх роз міру), - так, щоб вони обов'язк ово розривалися під час відк ривання;

на тютюнові вироби в упаков ці, що підлягає обгортанню у п оліпропіленову плівку, - під п лівку.

Згідно акту (№1) зняття залиш ків продукції, яка знаходить ся у товариства з обмеженою в ідповідальністю «Група Оран ж»за адресою місто Київ, вули ця Пушкінська, 25 було виявлено наявність 4 одиниці сигар без наявності марок акцизного з бору.

Згідно акту (№1) зняття залиш ків продукції, яка знаходить ся у товариства з обмеженою в ідповідальністю «Група Оран ж»за адресою місто Київ, вули ця Пушкінська, 25 було виявлено 21 одиниці пляшок алкогольних напоїв без наявності марок а кцизного збору.

Відповідно довідки з ЄРДПО У Головного міжрегіональног о управління статистики у мі сті Києві Державного комітет у статистики України серії А А №176303 товариство з обмеженою в ідповідальністю «Група Оран ж»займається такими видами д іяльності за КВЕД: діяльні сть ресторанів, оптова тор гівля напоями, оптова торгів ля посудом, виробами із скла, ф арфору та кераміки, шпалерам и та засобами для чищення, опт ова торгівля іншими продукта ми харчування, оптова торгів ля іншими непродовольчими то варами споживчого призначен ня не віднесеними до інших гр упувань, діяльність барів .

Згідно ліцензії на право ро здрібної торгівлі тютюновим и виробами серії АВ №677059 товари ство з обмеженою відповідаль ністю «Група Оранж»за адресо ю місто Київ, вулиця Пушкінсь ка, 25-а (кафе) на момент проведен ня перевірки здійснювало роз дрібну торгівлю тютюновими в иробами та згідно ліцензії н а право роздрібної торгівлі алкогольними напоями серії А В №677058 товариство з обмеженою в ідповідальністю «Група Оран ж»за адресою місто Київ, вули ця Пушкінська, 25-а (кафе) на моме нт проведення перевірки здій снювало роздрібну торгівлю а лкогольними напоями.

Акт від 30.05.2008 №260309 не містить по силань на конкретні порушенн я позивачем чинного законода вства України.

З огляду на викладене, засто сування відповідачем санкці й, передбачених абзацом 13 част ини другої статті 17 Закону, - є б езпідставним, оскільки відп овідно до чинного законодавс тва марки наклеюються в иробниками на кожну пачку (упаковку), зокрема, сигар у такий спосіб, щоб вони розрив алися під час відкупорювання (розкривання) виробів, проте в ідповідачем під час перевірк и було виявлено саме 4 одиниці сигар, а не упаковок (пачок) бе з наявності марок акцизного збору. Щодо виявлених 21 одиниц ь пляшок алкогольних напоїв без наявності марок акцизног о збору, то треба зазначити що позивач за адресою місто Киї в, вулиця Пушкінська, 25-а, займа ється такими видами діяльнос ті, як діяльність ресторан ів та діяльність барів та н а підставі ліцензії здійснюв ав роздрібну торгівлю алкого льними напоями, згідно поясн ень позивача зазначені 21 пляш ка знаходились у барі кафе та відповідно, були відкритими та використовувались для пр одажу алкогольних напоїв на розлив. Проте зазначені факт и не були взяті відповідачем до уваги, а тому застосування фінансових санкцій є безпід ставним.

Щодо рішення від 04.06.2008 №260198/32-112/0095, яким до позивача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу на суму 248 742 грн. суд вваж ає за необхідне зазначити на ступне.

Відповідно до додатку №3 до акту від 30.05.2008 №260309 під час переві рки відповідачем було встано влено зберігання товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Група Оранж»за адресою м істо Київ вулиця Прорізна 23, т обто на місці не внесеному до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольн их напої та тютюнових виробі в, алкогольних напоїв на зага льну суму 248 742 грн.

Згідно абзацу 9 частини дру гої статті 17 зберігання спирт у, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях з берігання, не внесених до Єди ного реєстру, - 100 відсотків вар тості товару, який знаходить ся в такому місці зберігання , але не менше 1700 гривень.

Штрафні санкції застосова но за порушення позивачем ча стини тридцятої статті 15 Зако ну зберігання алкогольних на поїв та тютюнових виробів зд ійснюється в місцях зберіган ня алкогольних напоїв та тют юнових виробів, внесених до Є диного реєстру, незалежно ві д того, кому належить таке міс це зберігання, або того, за зая вою якого суб'єкта господарю вання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєс тру.

Суд вважає за необхідне заз начити, що згідно направленн я на перевірку від 26.05.2008 №32-01/141 від повідач був зобов' язаний пр овести перевірку позивача за адресами: місто Київ, вулиця Г рушевського, 28/2 (н.п. №43) та місто Київ, вулиця Пушкінська, 25-а, пр оте відповідно до додатку №3 д о акту від 30.05.2008 №260309 перевірка бу ла проведена зокрема, за адре сою місто Київ вулиця Прор ізна 23 та штрафні санкції з астосовані саме за зберіганн я за зазначеною адресою алко гольних напоїв.

Згідно наявного в матеріал ах справи договору оренди не жилого приміщення від 27.11.2007 укл аденого між товариством з об меженою відповідальністю «Н адежда»(орендодавець) та тов ариством з обмеженою відпові дальністю «Група Оранж»(орен дар), орендодавець надає орен дарю в тимчасове платне кори стування (оренду) нежилі прим іщення за адресою місто Київ вулиця Прорізна 23-а.

Згідно ліцензії на право ро здрібної торгівлі алкогольн ими напоями серії АВ №882829 товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Група Оранж»у барі-м агазині здійснювало роздріб ну торгівлю алкогольними нап оями за адресою місто Київ ву лиця Прорізна 23-а.

Відповідно до пункту 2.1 Поря дку ведення Єдиного державно го реєстру місць зберігання та форми довідки про внесенн я місця зберігання до Єдиног о державного реєстру затверд женого наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни від 28.05.2002 №251 та зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 15.08.2002 №670/6958 у редакції що ді яла на момент проведення пер евірки до Єдиного реєстру вн осяться:

місця зберігання алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів;

місця зберігання спирту су б'єктів підприємницької діял ьності - виробників спирту та алкогольних напоїв;

місця зберігання спирту су б'єктів підприємницької діял ьності, які отримують спирт д ля забезпечення виробничих т а інших потреб, якщо його кіль кість перевищує 100 декалітрів на квартал.

Для внесення місць зберіга ння спирту або алкогольних н апоїв або тютюнових виробів до Єдиного реєстру суб'єкти п ідприємницької діяльності п одають заяву до Департаменту з питань адміністрування ак цизного збору і контролю за в иробництвом та обігом підакц изних товарів Державної пода ткової адміністрації Україн и (далі - Департамент).

Для внесення до Єдиного реє стру місць зберігання алкого льних напоїв або тютюнових в иробів, відокремлених від ро здрібної торгівлі, суб'єкти п ідприємницької діяльності п одають заяву до регіональног о управління Департаменту за місцезнаходженням місця збе рігання.

А отже відповідно до пункту 2.1 Порядку ведення Єдиного де ржавного реєстру місць збері гання та форми довідки про вн есення місця зберігання до Є диного державного реєстру у редакції, що діяла на момент п роведення перевірки об' єкт и роздрібної торгівлі не нал ежали до місць зберігання як і підлягали обов' язковому в ключенню до Єдиного державно го реєстру місць зберігання.

На підставі зазначеного су д прийшов до висновку про без підставність застосування в ідповідачем штрафних санкці й до позивача на суму 248 742 грн. зг ідно рішення від 04.06.2008 №260198/32-112/0095.

Щодо рішення від 27.08.2008 №260390/32-112/0266, яким до позивача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу на суму 535 080 грн. суд вваж ає за необхідне зазначити на ступне.

З матеріалів справи вбачає ться що позивачем було імпор товано на територію України 8500 пляшок алкогольних напоїв на загальну суму 267 540 грн.

Згідно частини першої стат ті 15 Закону імпорт, експорт і о птова торгівля алкогольними напоями та тютюновими вироб ами можуть здійснюватися суб 'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.

Відповідно до абзацу 5 части ни другої статті 17 Закону до с уб'єктів господарювання заст осовуються фінансові санкці ї у вигляді штрафів у разі опт ової (включаючи імпорт та екс порт) і роздрібної торгівлі с пиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим р ектифікованим виноградним, с пиртом етиловим ректифікова ним плодовим, алкогольними н апоями та тютюновими виробам и без наявності ліцензій - 200 ві дсотків вартості отриманої п артії товару, але не менше 1700 гр ивень.

Відповідно до додатку №4 до акту від 30.05.2008 №260309 під час переві рки відповідачем було встано влено наявність 8400 пляшок алк огольних напоїв, що реалізов увались позивачем оптом без наявності відповідної ліцен зії.

Як вже було зазначено вище а кт від 30.05.2008 №260309 не містить посил ань на конкретні порушення п озивачем чинного законодавс тва України. Судом встановле но, що відповідачем не надано жодних документів чи доказі в на підтвердження здійсненн я позивачем оптової торгівлі алкогольними напоями. Зазна чене підтверджується аналог ічними висновками викладени ми в листі Департаменту конт ролю за виробництвом та обіг ом спирту, алкогольних напої в і тютюнових виробів Держав ної податкової адміністраці ї України від 17.07.2008 адресованог о відповідачу.

З огляду на викладене, засто сування відповідачем санкці й, передбачених абзацом 5 част ини другої статті 17 Закону до порушення, яке зафіксоване в акті, що полягає у здійсненні оптової торгівлі без наявно сті ліцензії, - є безпідставни м, оскільки відповідачем не н адано жодних документів чи д оказів на підтвердження здій снення позивачем оптової тор гівлі алкогольними напоями, що підтверджується матеріал ами справи.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'яз ок щодо доказування правомір ності свого рішення, дії чи бе здіяльності покладається на відповідача, якщо він запере чує проти адміністративного позову.

Статтею 2 зазначеного Кодек су передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів в ладних повноважень адмініст ративні суди перевіряють, чи

прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що

передбаче ні Конституцією та законами України; з використанням по вноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґр унтовано, тобто з урахування м усіх обставин, що мають

з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно ; розсудливо; з дотриманням п ринципу рівності перед закон ом, запобігаючи несправедлив ій дискримінації; пропорційн о, зокрема з дотриманням необ хідного балансу між будь-яки ми несприятливими наслідкам и для прав, свобод та інтересі в особи і цілями, на досягненн я яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права осо би на участь у процесі прийня ття

рішення; своєчасно, то бто протягом розумного строк у.

Оцінивши докази, які є у спр аві, суд дійшов висновку, що ос каржувані позивачем рішення регіонального управління Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів Державної податково ї адміністрації України в мі сті Києві від 04.06.2008 №260196/32-112/0093, від 04.06 .2008 №260197/32-112/0094, від 04.06.2008 №260198/32-112/0095, від 27.08.200 8 №260390/32-112/0266 прийнято без врахуван ня всіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення, необґрунтовано, а тому позов підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задово льнити.

Визнати нечинними рішення регіонального управління Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів Державної податково ї адміністрації України в мі сті Києві від 04.06.2008 №260196/32-112/0093, від 04.06 .2008 №260197/32-112/0094, від 04.06.2008 №260198/32-112/0095, від 27.08.200 8 №260390/32-112/0266.

Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України н абирає законної сили після з акінчення строку подання зая ви про апеляційне оскарження , якщо таку заяву не було подан о.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Суддя А.В. Літвінова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.11.2009
Оприлюднено29.11.2010
Номер документу12470175
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14/396

Ухвала від 18.10.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Рішення від 11.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Ухвала від 14.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Ухвала від 21.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Ухвала від 04.03.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 09.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горяйнов А.М.

Рішення від 30.12.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Левшина Г.В.

Постанова від 02.06.2009

Господарське

Запорізький апеляційний господарський суд

Антонік С.Г.

Постанова від 02.06.2009

Господарське

Запорізький апеляційний господарський суд

Антонік С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні