Ухвала
від 25.02.2025 по справі 460/9647/24
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

25 лютого 2025 рокуЛьвівСправа № 460/9647/24 пров. № А/857/1312/25

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

судді-доповідача -Гудима Л. Я.суддів -Качмара В. Я. Кузьмича С. М.

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Львові клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Автофортуна 2020» про зупинення провадження при розгляді апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Автофортуна 2020» на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2024 року у справі за адміністративним позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Автофортуна 2020», про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач ФОП ОСОБА_1 звернувся до суд з позовом до Управління інфраструктури та промисловості Рівненської ОДА, третя особа - ТзОВ «Автофортуна 2020», в якому визнати протиправним та скасувати рішення відповідача, складене у формі повідомлення №149/0/24 від 30.01.2024 року, яким позивача повідомлено про дострокове одностороннє припинення дії Договору про організацію перевезень пасажирів на маршруті «Рівне АС Чайка» - «Дубровиця АС» від 08.09.2023 року №1694/1 та відновити порушені права позивача шляхом зобов`язання Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації продовжити виконання умов договору.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2024 року адміністративний позов задоволено; визнано протиправним та скасувати рішення відповідача, складене у формі повідомлення №вих.-149/0/24 від 30.01.2024, яким Фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 повідомлено про дострокове одностороннє припинення дії Договору про організацію перевезень пасажирів на маршруті «Рівне АС Чайка» - «Дубровиця АС» від 08.09.2023 року №1694/1; зобов`язано Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації відновити порушені права Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 шляхом продовження виконання умов договору про організацію перевезень пасажирів на маршруті «Рівне АС Чайка» - «Дубровиця АС» від 08.09.2023 року №1694/1.

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, ТзОВ «Автофортуна 2020» оскаржило його в апеляційному порядку, яке, покликаючись на невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позову відмовити.

19 лютого 2025 року ТзОВ «Автофортуна 2020» подало клопотання про зупинення провадження в даній справі на підставі п. 3 ч. 1 ст. 236 КАС України, у зв`язку із переглядом Верховним Судом судового рішення у справі №460/23528/23, та до набрання законної сили рішенням у вказаній справі.

На підставі пункту 1 частини 1 статті 311 КАС України розгляд клопотання проводиться в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача у справі, дослідивши наявні в справі матеріали в сукупності, колегія суддів дійшла переконання про відсутність підстав для зупинення провадження у справі, виходячи з наступного.

Відповідно до приписів ст. 236 КАС України визначені обов`язкові та факультативні підстави для зупинення провадження у справі, які дійсно перешкоджають розгляду справи та мають об`єктивний характер.

Також, згідно із п. 3 ч. 1 ст. 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі, зокрема, об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

Статтею 236 Кодексу адміністративного судочинства України визначені підстави обов`язкового зупинення провадження у справі та випадки, коли суд має право зупинити провадження у справі, а також строки зупинення провадження у справі. Перелік підстав для зупинення провадження у справі передбачений статтею 236 Кодексу адміністративного судочинства України є вичерпним.

Зупинення провадження в адміністративній справі - це тимчасове припинення вчинення у справі будь-яких процесуальних дій у зв`язку з обставинами, що перешкоджають розгляду справи, до моменту, коли ці обставини перестануть існувати або будуть вчинені необхідні дії.

З огляду на зазначені вимоги для вирішення питання про зупинення провадження у справі адміністративний суд повинен у кожному конкретному випадку з`ясувати:

- чи існує вмотивований зв`язок між предметом судового розгляду у справі, яка розглядається адміністративним судом, з предметом доказування в конкретній іншій справі, що розглядається в порядку адміністративного судочинства;

- чим обумовлюється об`єктивна неможливість розгляду цієї справи.

Об`єктивна неможливість розгляду цієї справи до вирішення іншої полягає в тому, що рішення суду в справі встановлює обставини, які впливають на збирання та оцінку доказів у цій справі, зокрема факти, що мають (можуть мати) преюдиційне значення.

Метою зупинення провадження у справі до розгляду іншої справи є виявлення обставин, підстав, фактів тощо, які не можуть бути з`ясовані та встановлені в цьому процесі, але мають значення для справи, провадження у якій зупинено.

Крім того, об`єктивна неможливість розгляду справи полягає у взаємозв`язку підстав позову, що розглядається, з юридичними фактами, які будуть встановлені судовим рішенням в іншій справі.

Зупинення провадження з підстав, передбачених п. 3 ч. 1 ст. 236 КАС України, допускається лише тоді, коли зібрані докази не дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

Таким чином, зупинення провадження з підстав, передбачених вказаною нормою, допускається лише тоді, коли продовжувати розгляд справи надалі не є можливим, оскільки в іншій справі можуть бути вирішені питання, що стосуються підстав, заявлених у справі вимог, чи умов, від яких залежить можливість її розгляду. Ця неможливість полягає в тому, що обставини, які є підставою позову або заперечень проти нього, є предметом дослідження в іншій справі і рішення суду у цій справі безпосередньо впливає на вирішення спору.

Матеріалами справи підтверджено, що предметом даного спору є правомірність винесення повідомлення №149/0/24 від 30.01.2024 року, яким позивача повідомлено про дострокове одностороннє припинення дії Договору про організацію перевезень пасажирів.

При цьому, предметом спору у справі №460/23528/23 є бездіяльність Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації щодо не укладення договору на здійснення перевезень пасажирів на маршруті №06034-06035, Рівне АС «Чайка» - Дубровиця АС (1 об.р.) з «Автофортуна 2020», як перевізником-претендентом, який зайняв друге місце.

Проаналізувавши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку про відсутність правових підстав для зупинення провадження у цій справі, оскільки результати розгляду справи №460/23528/23 не впливають на можливість належного встановлення обставин цієї адміністративної справи, оскільки суд дає оцінку діям відповідача щодо правомірності винесення ним повідомлення №149/0/24 від 30.01.2024 року на момент його винесення.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України).

Відтак, в даному випадку відсутні правові підстави, що прямо передбачені пунктом 3 частини 1 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України, для зупинення провадження у цій адміністративній справі.

З наведених міркувань колегія суддів дійшла висновку про безпідставність та необґрунтованість заявленого клопотання, через що в його задоволенні слід відмовити.

Керуючись ст. 236, 243, 248, 311, 321, 325, 328 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Автофортуна 2020» про зупинення провадження у справі №460/9647/24 відмовити.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її підписання та не може бути оскаржена.

Суддя-доповідач Л. Я. Гудим судді В. Я. Качмар С. М. Кузьмич

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2025
Оприлюднено27.02.2025
Номер документу125414103
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —460/9647/24

Ухвала від 25.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Постанова від 25.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 09.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 25.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 01.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні