Рішення
від 29.04.2010 по справі 2-1854
СВЕРДЛОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-1854

2010 р.

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 квітня 2010 року м. Свердловськ

Свердловській міський суд Луганської області в складі :

одноособово судді: Ал ександриної І.О.,

при секретарі: Радч енко Л.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд ових засідань Свердловськог о міського суду в місті Сверд ловську Луганської області ц ивільну справу за позовом О СОБА_1 до Управління Пен сійного Фонду України в м. Све рдловську Луганської област і про визнання дій неправомі рними і зобов' язання вчинит и певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивачка звернулась д о суду з позовом і в обґрунтов ування своїх вимог зазначає, що вона ОСОБА_1, народилас ь ІНФОРМАЦІЯ_1 року, та від повідно до статті 1 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» № 2195-IV від 18 листопа да 2004 року є дитиною війни. Згід но зі статтею 6 зазначеного За кону позивачка вважає, що їй повинна виплачуватись щоміс ячна соціальна допомога у ро змірі 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком. Протягом 2006-2 010 років позивачці така допомо га виплачувалась не в повном у обсязі.

З метою нарахування та випл ати щомісячної державної соц іальної допомоги їй як дитин і війни позивачка звернулася до Управління Пенсійног о фонду України в м. Свердловс ьку Луганської області з лис том від 22.03.2010 року. Відповідно № 1261/Б-14 від 29.03.2010 року Управління Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської о бласті повідомило, що дійсно , відповідно до ст.6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» № 2195-IV від 18 листопа да 2004 року дітям війни пенсії а бо щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціа льна допомога, що виплачуєть ся замість пенсії, підвищуєт ься на 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком. Але згідно П оложення про Пенсійний фонд України, затвердженого Поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 24.10.2007 року № 1261, кошторис ом органів Пенсійного фонду України не передбачено здійс нення виплат на підвищення с оціальних виплат дітям війни .

Крім того, Управління П енсійного фонду України в м. С вердловську Луганської обла сті посилається на Закони Ук раїни про Державний бюджет н а відповідний рік та Постано ву Кабінету Міністрів Україн и від 28.05.2008 року № 530 «Деякі питан ня соціального захисту окрем их категорій громадян», згід но яких було обмежено виплат и дітям війни.

Щодо посилання Управлінн я Пенсійного фонду Україн и в м. Свердловську Лугансько ї області на відсутність бюд жетного фінансування для під вищення соціальних виплат ді тям війни позивачка зазначає наступне.

Державні соціальні гарант ії дітям війни, згідно частин и 2 статті 3 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 рок у, не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно -правовими актами. Статтею 7 За кону України «Про соціальний захист дітей Війни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 року передбачен о, що фінансове забезпечення державних соціальних гарант ій, передбачених цим Законом , здійснюється за рахунок кош тів Державного бюджету Украї ни.

Відповідно до вимог частин и 2 статті 3 Конституції Ук раїни, за якою права і свободи людини та їх гарантії визнач ають зміст і спрямованість д іяльності держави, держава в ідповідає перед людиною за с вою діяльність, утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов' язк ом держави.

У Прикінцевих положеннях З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 року Кабінету М іністрів України було дано д оручення подати до Верховної Ради України пропозиції щод о приведення законодавчих ак тів у відповідність із цим за коном, забезпечити приведенн я міністерствами та іншими ц ентральними органами викона вчої влади своїх нормативно- правових актів у відповідніс ть із цим Законом. Невиконанн я цього доручення може бути в изнано підставою для відмови у захисті прав особи, які вста новлені та визнані державою.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конститу цією та Законами України.

Ствердження Управління Пенсійного фонду України в м . Свердловську Луганської об ласті на обмеження виплат ді тям війни Законами України « Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 107-УІ від 28 грудня 2007 р оку, Законом України «Про Дер жавний бюджет України на 2009 рі к» № 835-УІ від 26 грудня 2008 року та П остановою Кабінету Міністрі в України «Деякі питання соц іального захисту окремих кат егорій громадян» від 28.05.2008 року № 530 позивачка вважає необґру нтованими виходячи з наступн ого.

Пунктом 41 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України» № 107-VІ від 2 8 грудня 2007 року текст статті 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 року викладено в наступній редакції: «Дітям війни (крім тих, на яких пошир юється дія Закону України «П ро статус ветеранів війни, га рантії їх соціального захист у») до пенсії або щомісячного довічного грошового утриман ня чи державної соціальної д опомоги, що виплачується зам ість пенсії, виплачується пі двищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни».

Рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 року №10 -рп/2008 положення пункту 41 розді лу ІІ Закон України «Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » було визнано такими, що не ві дповідають Конституції України (є неконституційними ).

Виплата надбавки до пенсії дітям війни відповідно до ст .54 Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2009 рік» № 8 35-VІ від 26 грудня 2008 року, якої вст ановлено, що розміри державн их соціальних гарантій на 2009 р ік», що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, в становлюються відповідними законами України і норматив но-правовими актами Кабінету Міністрів України, позивачк а вважає необґрунтованою з о гляду на наступне.

Згідно зі ст.3 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 року соціальні гарантії ді тям війни, встановлені цим За коном, не можуть бути обмежен і або скасовані іншими норма тивно-правовими актами. А том у, постановою Кабінету Мініс трів України «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» №530 від 28.0 5.2008 року не може бути встановле ний розмір підвищення до пен сії позивачки ніж 30 відсотків мінімальної пенсії за віком . Про це також зазначив адміні стративний суд України у лис ті № 1623/13/13-09 від 01.12.2009 року.

Згідно рішення Конституці йного суду України № 6-рп/2007 рок у закон про Державний бюджет України як правовий акт, чітк о зумовлений поняттям бюджет у як плану формування та вико ристання фінансових ресурсі в, має особливий предмет регу лювання, відмінний від інших законів України - він стосу ється виключно встановлення доходів та видатків держави на загальносуспільні потреб и, зокрема і видатків на соціа льний захист і соціальне заб езпечення, тому цим законом н е можуть вноситися зміни, зуп инятися дія чинних законів У країни, а також встановлюват ися інше (додаткове) правове р егулювання відносин, що є пре дметом інших законів України .

Метою і особливістю закону про Державний бюджет Україн и є забезпечення належних ум ов для реалізації положень і нших законів України, які пер едбачають фінансові зобов' язання держави перед громадя нами, спрямовані на їх соціал ьний захист, у тому числі й над ання пільг, компенсацій і гар антій. Отже, при прийнятті зак ону про Державний бюджет Укр аїни мають бути дотримання п ринципи соціальної, правової держави, верховенства права , забезпечена соціальна стаб ільність, а також збережені п ільги, компенсації і гаранті ї, заробітна плата та пенсії д ля забезпечення права кожног о на достатній життєвий ріве нь (ст.48 Конституції Украї ни).

Також позивачка зазначає, щ о Конституцією України У країна проголошена демократ ичною, соціальною, правовою д ержавою (ст.1), визнано, що найви щою соціальною цінністю в Ук раїні є людина, її права і своб оди, їх гарантії визначають з міст і спрямованість діяльно сті держави, а їх утвердження і забезпечення є головним об ов' язком держави (ст.3), права і свободи людини є невідчужу ваними та непорушними (ст..21). Зг ідно ч.3 ст.22 Конституції Ук раїни при прийнятті нових за конів, або внесенні змін до чи нних законів не допускається звуження змісту та обсягу іс нуючих прав і свобод.

Оскільки Конституція У країни, як зазначено в її ст.8, м ає найвищу юридичну силу, а її норми є нормами прямої дії, су ди при розгляді конкретних с прав мають оцінювати зміст б удь-якого закону чи іншого но рмативно-правового акта з то чки зору його відповідності Конституції в усіх необх ідних випадках застосовуват и Конституцію як акт прям ої дії.

Розмір соціальної допомог и відповідно до ст.6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» становить 30 відс отків мінімальної пенсії за віком. Мінімальна пенсія за в іком відповідно до ст..28 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» встановлюється у р озмірі прожиткового мінімум у для осіб, які втратили праце здатність.

Відповідно до ст.62 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет на 2007 рік» № 489-V від 19.12.2006 року прожи тковий мінімум для осіб, які в тратили працездатність, стан овить: з 1 січня - 380,00 грн., з 1 кві тня - 406,00 грн., з 1 жовтня - 411,00 гр н.

Отже, як вважає позивачка, з 09.07.2007 року по 30.09.2007 року щомісячна державна соціальна допомога дитині війни повинна була на раховуватися та сплачуватис я у розмірі 121,80 грн., а з 01.10.2007 року п о 31.12.2007 року у розмірі 123,30 грн., але відповідачем така допомога не нараховувалась та не випл ачувалася.

Згідно ст.58 Закону України « Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » №107-VІ від 28.12.2007 року прожиткови й мінімум для осіб, які втрати ли працездатність, становить : з 1 січня - 470,00 грн., з 1 квітня - 481,00 грн., з 1 липня - 482,00 грн., з 1 жов тня - 498,00 грн.

Отже, як вважає позивачка, щ омісячна державна соціальна допомога дитині війни повин на була нараховуватися та сп лачуватися з 22.05.2008 року по 30.06.2008 ро ку у розмірі 144,30 грн., з 01.07.2008 року п о 30.09.2008 року у розмірі 144,60 грн., а з 0 1.10.2008 року по 31.12.2008 року у розмірі 14 9,40 грн., але відповідачем така д опомога виплачувалася у розм ірах 48,10 грн., 48,20 грн., та 49,80 грн. від повідно.

Відповідно до ст.54 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет на 2009 рік» № 835-VІ від 26.12.2008 року та с т.58 Закону України «Про Держав ний бюджет на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України» №107-VІ від 28 .12.2007 року прожитковий мінімум для осіб, які втратили працез датність, становить: з 1 січня - 498,00 грн., з 1 листопада - 573,00 грн .

Отже, як вважає позивачка, щ омісячна державна соціальна допомога дитині війни повин на була нараховуватися та сп лачуватися з 01.01.2009 року по 31.10.2009 ро ку у розмірі 149,40 грн., а з 01.11.2009 року по 31.12.2009 року у розмірі 171,90 грн., ал е відповідачем така допомога виплачувалася у розмірі 49,80 гр н. у кожному місяці.

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про встановлення прож иткового мінімуму та мініма льної заробітної плати» № 1646-VІ від 20.10.2009 року прожитковий міні мум для осіб, які втратили пра цездатність, становить з січ ня 2010 року - 695 грн.

Отже, як вважає позивачка, щ омісячна державна соціальна допомога, що підлягає виплат і дитині війни у січні та люто му 2010 року складає 208,50 грн., але ві дповідачем така допомога вип лачувалася у розмірі 49,80 грн. у кожному місяці.

Зважаючи на вищевикладене , позивачка вважає, що невипла та їй з 09.07.2007 року по31.12.2007 року та в иплата не в повному обсязі з 22 .05.2008 року соціальної допомоги, передбаченої ст.3 та ст.6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» № 2195-IV від 18 ли стопада 2004 року, є противоправ ною і такою, що суперечить К онституції України та зако ном України.

У зв' язку з викладеним поз ивачка просить суд визнати п ротиправною відмову Управ ління Пенсійного Фонду Укр аїни в м. Свердловську Луганс ької області щодо нарахуванн я та виплати їй з 09.07.2007 року по 31.12. 2007 року та з 22.05.2008 року по цей час с оціальної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенс ії за віком, передбаченої ст.3 та ст.6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 року, зоб ов'язати Управління Пенс ійного Фонду України в м. Свер дловську Луганської області нарахувати та виплатити їй п ідвищення до пенсії, передба чене ст.3 та ст.6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 року, з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 року по цей час у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсі ї за віком відповідного пері оду та виплачувати в подальш ому пенсію згідно проведеног о перерахунку, стягнути з від повідача сплачені нею судові витрати.

Позивачка ОСОБА_1 у судо ве засідання не з' явилася, в казавши в позовній заяві, що р озгляд справи просить здійсн ювати за її відсутністю.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, надав суду заперечення, де просить суд розглянути спра ву у їх відсутність, позов не в изнає, також у запереченні вк азує, що пунктом 10 Положення п ро Пенсійний фонд встановлен о, що кошти Пенсійного фонду У країни використовуються вик лючно за призначенням і вилу ченню не підлягають. В бюджет Пенсійного фонду України, як ий затверджується Кабінетом Міністрів України, не включе но витрати на виплату підвищ ення до пенсії дітям війни. Вр аховуючи, що механізм реаліз ації положень ст..6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» відсутній, то вир ішити питання про реалізацію вказаного положення можливо лише внесенням змін до Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни». До внесенн я таких змін правових підста в для призначення та виплати підвищення пенсії відповідн о до ст.6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » Управлінням Пенсійног о фонду України в м. Свердловс ьку Луганської області немає . Просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимо г.

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає позов обґрунто ваним та таким, що підлягає за доволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни „Про соціальний захист дітей війни”, дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.

Згідно ст. 28 Закону України „ Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування ” мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чолов іків 25, а у жінок - 20 років стра хового стажу встановлюється у розмірі прожиткового міні муму для осіб, які втратили пр ацездатність, визначеного за коном.

Згідно паспорту на ім' я ОСОБА_1 (а.с.5) убачається, що в она народилася ІНФОРМАЦІЯ _1 року є громадянкою Україн и.

Судом встановлено, що позив ач має статус дитини війни, що підтверджується посвідченн ям № НОМЕР_1, виданим Сверд ловським УПСЗН Луганської об ласті 22.06.1989 року (а.с.6).

Згідно положень ст.ст.3, 11 та 15 ЦПК України кожна особа має п раво в порядку, встановленом у цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх поруш ених, невизнаних або оспорюв аних прав, свобод чи інтересі в.

Суд розглядає цивільні спр ави не інакше як за звернення м фізичної чи юридичної осіб , поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ви мог і на підставі доказів сто рін та інших осіб, які беруть у часть у справі.

Відповідно до ч.1 ст.60 ЦПК Укр аїни, кожна сторона зобов' я зана довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень, крім випадків, встановле них ст.61 цього Кодексу.

Згідно довідки Управлінн я Пенсійного Фонду України в м. Свердловську Луганської області (а.с.8) надбавка до пенс ії, призначена згідно із зако ном України «Про соціальний захист дітей війни» у 2007 році ОСОБА_1 не нараховувалась т а не виплачувалась, з січня 2008 р оку виплачувалась у розмірі 47,00 грн., з квітня 2008 року - у розм ірі 48,10 грн., з липня 2008 року - у р озмірі 48,20 грн., з жовтня 2008 року - у розмірі 49,80 грн.

З листа Управління Пенс ійного Фонду України в м. Свер дловську Луганської області на ім' я ОСОБА_1 (а.с.7) убача ється, що Пенсійним Фондом Ук раїни в м. Свердловську позив ачці було відмовлено у випла ті щомісячної соціальної доп омоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитиній ві йни за 2006-2010 роки за відсутністю на це юридичних підстав.

Суд вважає, що позовні вимог и щодо визнання неправомірни ми дії Управління Пенсій ного Фонду України в м. Свердл овську в частині невиплати п озивачці державної соціаль ної допомоги до пенсії, як дит ині війни у період з 09.07.2007 року п о 31.12.2007 року, і зобов'язання Уп равління Пенсійного Фонду України в м. Свердловську Луг анської області нарахувати і виплатити на її користь недо плачену як дитині війни щомі сячну державну соціальну доп омогу за період з 09.07.2007 року по 31. 12.2007 року підлягає задоволенню з наступних підстав:

Статтею 62 Закону України «П ро державний бюджет України на 2007 рік» від 19 грудня 2006 р., що на брав чинності з 1 січня 2007 р. (із з мінами від 15 березня 2007 р.), був з атверджений прожитковий мін імум на одну особу, яка втрати ла працездатність - з 1 січня - 38 0 грн., з 1 квітня - 406 грн. Крім ць ого, цією статтею передбачен о, що для визначення мінімаль ного розміру пенсії за віком відповідно до абзацу першог о частини 1 статті 28 Закону Укр аїни «Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння» з 1 жовтня 2007 року застосов ується прожитковий мінімум д ля осіб, які втратили працезд атність, визначений абзацом 5 частини першої цієї статті, з більшений на 1 відсоток, що скл адає відповідно 410 грн. 06 коп., 415 г рн. 11 коп.

Статтею 71 Закону України «П ро державний бюджет на 2007 рік» дія ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » була зупинена.

Рішенням Конституційног о Суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 положення статті 71 Закону України «Про державн ий бюджет на 2007 рік», якими була зупинена дія статті 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», визнанні таки ми, що не відповідають Конс титуції України.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що дії відповіда ча в частині невиплати позив ачці державної соціальної д опомоги до пенсії, як дитині війни у період з 09 липня 2 007 року по 31 грудня 2007 року є неправомірними, тому суд вв ажає зобов' язати відповіда ча нарахувати та виплатити п озивачці доплату до пенсії у розмірі 30 відсотків мінімаль ної пенсії за віком як дитині війни з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року з урахув анням підвищення прожитково го мінімуму на одну особу.

Розглядаючи позовні вимог и про визнання дій відповіда ча неправомірними та зобов'я зання здійснити підвищення п енсії як дитині війни за пері од з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року суд ви ходить з наступного.

Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 року внесено зміни до Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», зокр ема статтею 6 вказаного Закон у після внесення змін передб ачалось, що дітям війни до пен сії або щомісячного довічног о грошового утримання чи дер жавної соціальної допомоги, що виплачується замість пенс ії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановл еної для учасників війни.

Однак, рішенням Конститу ційного Суду України № 10-рп/2 008 від 22.05.2008 року положення пункт у 28 розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів У країни» Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни» від 28.12.2007 року щодо внесен ня змін до Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» визнані такими, що не від повідають Конституції У країни.

З урахуванням вищевикладе ного суд вважає, що дії відпов ідача в частині виплати не в п овному обсязі позивачці держ авної соціальної допомоги д о пенсії, як дитині війни у період з 22 травня 2008 року по 3 1 грудня 2008 року є неправо мірними і тому відповідач зо бов' язаний був перерахуват и та виплатити позивачці під вищення до пенсії як дитині в ійни з 22 травня 2008 року по 31.12.2008 року з урахуванням п рожиткового мінімуму на одну особу, встановленого статте ю 58 Закону України «Про Держав ний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких з аконодавчих актів України» в ід 28.12.2007 року.

Розглядаючи позовні вимог и щодо визнання дій УПФУ в м. С вердловську неправомірними в частині виплати не в повном у обсязі позивачці щомісячно ї державної соціальної допом оги згідно із Законом Україн и „Про соціальний захист діт ей війни” з 01.01.2009 року, суд вважа є їх обґрунтованими та таким и, що підлягають задоволенню з наступних підстав. Право по зивачки на отримання щомісяч ного підвищення до пенсії з 01. 01.2009 року підтверджується безп осередньо вимогами ст.6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», які за цей п еріод були чинними.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни „Про соціальний захист дітей війни”, дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.

Згідно зі ст.54 Закону Україн и „Про державний бюджет Укра їни на 2009 рік” у 2009 році встановл ено прожитковий мінімум на о дну особу та для тих, хто відно ситься до основних соціальни х і демографічних груп насел ення, в розмірах, що діяли у гр удні 2008 року. Розміри державни х соціальних гарантій на 2009 рі к, що визначаються залежно ві д прожиткового мінімуму, вст ановлюються відповідними за конами України, цим законом т а нормативно-правовими актам и Кабінету Міністрів України .

Статтею 71 Закону України „П ро державний бюджет України на 2009 рік” Кабінету Міністрів надано право у 2009 році встанов лювати розміри соціальних ви плат, які відповідно до закон одавства визначаються залеж но від розміру мінімальної з аробітної плати, в абсолютни х сумах асигнувань, передбач ених за відповідними бюджетн ими програмами. Вказана норм а передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів ли ше тих виплат, вихідним крите рієм розрахунку яких є розмі р мінімальної заробітної пла ти. Відповідно, її дія не пошир юється на спірні відносини, о скільки розмір зазначених со ціальних виплат згідно із за коном „Про соціальний захист дітей війни” залежить від ро зміру мінімальної пенсії за віком.

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими част иною першою статті 28 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування», іншого нормативно-п равового акту, який би визнач ав цей розмір або встановлюв ав інший розмір, немає.

Враховуючи вказані положе ння частини першої статті 28 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування» та положення ст.6 Закону України „Про соціа льний захист дітей війни”, як ою встановлено право особи з і статусом «дитина війни» на отримання щомісячного підви щення до пенсії у розмірі 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком, суд вважає, що відпові дач зобов' язаний призначит и, нарахувати та виплатити по зивачці підвищення до пенсії на 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком, виходячи з міні мального розміру пенсії за в іком, встановленого у січні-г рудні 2009 року, січні - квітня 2 010 року.

На час розгляду цієї справи судом розмір мінімальної пе нсії за віком згідно ст.28 Зако ну України „Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування” дорівнює прожит ковому мінімуму встановлени х для осіб, що втратили працез датність.

Відповідно до ст.2 ч.1 Закону У країни „Про прожитковий міні мум” від 15 липня 1999 року, прожит ковий мінімум застосовуєтьс я для встановлених розмірів мінімальної заробітної плат и та мінімальної пенсії за ві ком.

Статтею 147 Конституції У країни передбачено, що єдини м органом конституційної юри сдикції в Україні є Констит уційний Суд України. Лише Конституційний Суд Україн и вирішує питання про відпов ідність законів та інших пра вових актів Конституції України і дає офіційне тлума чення Конституції Украї ни та законів України.

Статтею 152 Конституції У країни передбачено, що закон и, інші правові акти або їх окр емі положення, що визнані нек онституційними, втрачають чи нність з дня ухвалення Конс титуційним Судом України р ішення про їх неконституційн ість.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов'язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України. Наве дене свідчить, що відповідач повинен був здійснювати нар ахування та виплату позивачу підвищення до пенсії після в инесення Конституційним суд ом рішення від 22.05.2008 року № 10-рп/20 08.

Відповідно до ст. 8 Констит уції України в Україні визн ається і діє принцип верхове нства права. Конституція України має найвищу юридичн у силу. Закони та інші нормати вно-правові акти приймаються на основі Конституції Ук раїни і повинні відповідати їй. Норми Конституції Ук раїни є нормами прямої дії. Зв ернення до суду для захисту к онституційних прав і свобод людини і громадянина безпосе редньо на підставі Констит уції України гарантується .

Суттю положень ст. 46 Конст итуції України є те, що гром адяни мають право на соціаль ний захист, що включає право н а забезпечення їх у разі повн ої, часткової або тимчасової втрати працездатності, втра ти годувальника, безробіття з незалежних від них обстави н, а також у старості та в інши х випадках, передбачених зак оном. Пенсії, інші види соціа льних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування , мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожитко вого мінімуму, встановленого законом

Згідно ст. 55 Конституції України кожному гарантуєт ься право на оскарження в суд і рішень, дій чи бездіяльност і органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, посадових і службових ос іб.

На вимогу п.2 Постанови Пле нуму Верховного Суду України від 01.11.1996 року № 9 «Про застосув ання Конституції Україн и при здійсненні правосуддя» , оскільки Конституція Ук раїни, як зазначено в її ст. 8, ма є найвищу юридичну силу, а її н орми є нормами прямої дії, суд и при розгляді справ мають оц інювати зміст будь-якого зак ону чи іншого нормативно-пра вового акта з точки зору його відповідності Конституці ї і в усіх необхідних випад ках застосовувати Констит уцію як акт прямої дії. Судо ві рішення мають ґрунтуватис ь на Конституції, а також на чинному законодавстві, як е не суперечить їй.

Враховуючи вищевикладе не, суд вважає, що дії відповід ача - Управління Пенсійно го фонду України в м. Свердлов ську Луганської області в ча стині виплати не в повному об сязі позивачці державної соц іальної допомоги до пенсії, як дитині війни у період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року є неправомірними, тому суд вв ажає зобов' язати Управлі ння Пенсійного фонду Украї ни в м. Свердловську Луганськ ої області перерахувати та в иплатити на користь позивачк и підвищення до пенсії у розм ірі 30 відсотків мінімальної п енсії за віком, як дитині війн и, з 09 липня 2007 року по 31 гру дня 2007 року та з 22 травня 2008 року з урахуванням фактично здійснених виплат.

Відповідно до вимог ст.88 Ц ПК України і на підставі пост анови КМУ від 21 грудня 2005 року № 1258 “Про затвердження порядку оплати витрат з інформаційно -технічного забезпечення роз гляду цивільних справ та їх р озмірів”, суд вважає за необх ідне стягнути з відповідача Управління Пенсійного фо нду України в м. Свердловську Луганської області на корис ть позивача сплачені витрати на інформаційно-технічне за безпечення розгляду цивільн ої справи у сумі 37 грн. 00 коп. Згі дно п.34 ст.4 Декрету КМУ «Про дер жавне мито» відповідач звіль нений від сплати судового зб ору, у зв' язку з чим сума спла ченого позивачем судового зб ору 8,50 грн. не підлягає стягнен ню з відповідача.

На підставі ст.ст. 8, 19, 46, 55, 147, 152 Конституції Україн и, Постанови Пленуму Верховн ого Суду України від 01.11.1996 року № 9 «Про застосування Конст итуції України при здійсне нні правосуддя», Закону Укра їни „Про соціальний захист д ітей війни” від 19.12.2006 року № 489-V, Рі шення Конституційного С уду України № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 року, Закону України „Про Де ржавний бюджет України на 2007 р ік”, Рішення Конституційн ого Суду України № 10-рп/2008 від 22 травня 2008 року, Закону Україн и „Про Державний бюджет Укра їни на 2008 рік та про внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України ”, Закону України „Про державний бюджет Украї ни на 2009 рік”, Закону України „П ро прожитковий мінімум”, Зак ону України «Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування», керуючись ст.ст.3, 10-11, 15, 60, 61, 79, 81, 88 та 212-215 ЦПК Украї ни, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до Уп равління Пенсійного Фонду України в м. Свердловську Луг анської області про визнання дій неправомірними і зобов' язання вчинити певні дії зад овольнити у повному обсязі.

Визнати неправомірними дії Управління Пенсійно го фонду України в м. Свердлов ську Луганської області щодо виплати не в повному обсязі ОСОБА_1 щомісячної державн ої соціальної допомоги згідн о Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» за п еріод з 09 липня 2007 року по 31 груд ня 2007 року та з 22 травня 2008 року.

Зобов' язати Управлі ння Пенсійного фонду Украї ни в м. Свердловську Луганськ ої області нарахувати та вип латити ОСОБА_1 підвищення до пенсії у розмірі 30 відсотк ів мінімальної пенсії за вік ом, як дитині війни, з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 тр авня 2008 року з урахуванням зді йснених виплат.

Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської о бласті на користь ОСОБА _1 сплачені витрати на і нформаційно-технічне забезп ечення розгляду цивільної сп рави у розмірі 37 гривень .

Рішення суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо зая ву про апеляційне оскарження не було подано.

Рішення суду набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження н е було подано. Заява про апеля ційне оскарження рішення суд у першої інстанції подається сторонами протягом десяти д нів з дня проголошення рішен ня, апеляційна скарга на ріше ння суду першої інстанції до Апеляційного суду Лугансько ї області подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення через суд першої інстан ції.

СУДДЯ

СудСвердловський міський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення29.04.2010
Оприлюднено21.01.2011
Номер документу13020296
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-1854

Рішення від 01.09.2010

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Маринчук М. П.

Рішення від 08.11.2010

Цивільне

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Прижигалінська Тетяна Володимирівна

Рішення від 03.12.2010

Цивільне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Русаков Григорій Степанович

Рішення від 24.11.2010

Цивільне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Русаков Григорій Степанович

Рішення від 29.04.2010

Цивільне

Свердловський міський суд Луганської області

Александрина Ірина Олексіївна

Ухвала від 30.11.2010

Цивільне

Здолбунівський районний суд Рівненської області

Мичка Ігор Миколайович

Рішення від 17.12.2010

Цивільне

Дунаєвецький районний суд Хмельницької області

Шклярук Володимир Миколайович

Рішення від 17.12.2010

Цивільне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Степура Андрій Анатолійович

Ухвала від 16.11.2010

Цивільне

Новоукраїнський районний суд Кіровоградської області

Охременко Віктор Анатолійович

Рішення від 16.11.2010

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Додатко Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні