Рішення
від 11.06.2010 по справі 2-3368
СВЕРДЛОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-3368

2010 р.

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2010 року м. Свердловськ

Свердловській міський суд Луганської області в скл аді:

одноособово судді: Ал ександриної І.О.,

при секретарі: Радч енко Л.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд ових засідань Свердловськог о міського суду в місті Сверд ловську Луганської області ц ивільну справу за позовом О СОБА_1 до Управління Пен сійного Фонду України в м. Све рдловську Луганської област і про визнання дій неправомі рними і зобов' язання вчинит и певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до су ду з позовом і в обґрунтовува ння своїх вимог зазначає, що в ін, ОСОБА_1, народився ІН ФОРМАЦІЯ_1 року, та відповід но до статті 1 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 р оку є дитиною війни. Згідно зі статтею 6 зазначеного Закону позивач вважає, що йому повин на виплачуватись щомісячна с оціальна допомога у розмірі 30 відсотків мінімальної пенс ії за віком. Протягом 2006-2010 років позивачу така допомога випл ачувалась не в повному обсяз і.

З метою нарахування та випл ати щомісячної державної соц іальної допомоги йому як дит ині війни позивач звернувся до Управління Пенсійног о фонду України в м. Свердловс ьку Луганської області з лис том від 15.04.2010 року. Відповіддю № 1967/П-14 від 21.04.2010 року Управління Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської о бласті повідомило, що дійсно , відповідно до ст.6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» № 2195-IV від 18 листопа да 2004 року дітям війни пенсії а бо щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціа льна допомога, що виплачуєть ся замість пенсії, підвищуєт ься на 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком. Але згідно П оложення про Пенсійний фонд України, затвердженого Поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 24.10.2007 року № 1261, кошторис ом органів Пенсійного фонду України не передбачено здійс нення виплат на підвищення с оціальних виплат дітям війни .

Крім того, Управління П енсійного фонду України в м. С вердловську Луганської обла сті посилається на Закони Ук раїни про Державний бюджет н а відповідний рік та Постано ву Кабінету Міністрів Україн и від 28.05.2008 року № 530 «Деякі питан ня соціального захисту окрем их категорій громадян», згід но яких було обмежено виплат и дітям війни.

Щодо посилання Управлінн я Пенсійного фонду Україн и в м. Свердловську Лугансько ї області на відсутність бюд жетного фінансування для під вищення соціальних виплат ді тям війни позивач зазначає н аступне.

Державні соціальні гарант ії дітям війни, згідно частин и 2 статті 3 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 рок у, не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно -правовими актами. Статтею 7 За кону України «Про соціальний захист дітей Війни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 року передбачен о, що фінансове забезпечення державних соціальних гарант ій, передбачених цим Законом , здійснюється за рахунок кош тів Державного бюджету Украї ни.

Відповідно до вимог частин и 2 статті 3 Конституції Ук раїни, за якою права і свободи людини та їх гарантії визнач ають зміст і спрямованість д іяльності держави, держава в ідповідає перед людиною за с вою діяльність, утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов' язк ом держави.

У Прикінцевих положеннях З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 року Кабінету М іністрів України було дано д оручення подати до Верховної Ради України пропозиції щод о приведення законодавчих ак тів у відповідність із цим за коном, забезпечити приведенн я міністерствами та іншими ц ентральними органами викона вчої влади своїх нормативно- правових актів у відповідніс ть із цим Законом. Невиконанн я цього доручення може бути в изнано підставою для відмови у захисті прав особи, які вста новлені та визнані державою.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конститу цією та Законами України.

Ствердження Управління Пенсійного фонду України в м . Свердловську Луганської об ласті на обмеження виплат ді тям війни Законами України « Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 107-УІ від 28 грудня 2007 р оку, Законом України «Про Дер жавний бюджет України на 2009 рі к» № 835-УІ від 26 грудня 2008 року та П остановою Кабінету Міністрі в України «Деякі питання соц іального захисту окремих кат егорій громадян» від 28.05.2008 року № 530 позивачка вважає необґру нтованими виходячи з наступн ого.

Пунктом 41 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України» № 107-VІ від 2 8 грудня 2007 року текст статті 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 року викладено в наступній редакції: «Дітям війни (крім тих, на яких пошир юється дія Закону України «П ро статус ветеранів війни, га рантії їх соціального захист у») до пенсії або щомісячного довічного грошового утриман ня чи державної соціальної д опомоги, що виплачується зам ість пенсії, виплачується пі двищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни».

Рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 року №10 -рп/2008 положення пункту 41 розді лу ІІ Закон України «Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » було визнано такими, що не ві дповідають Конституції України (є неконституційними ).

Виплата надбавки до пенсії дітям війни відповідно до ст .54 Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2009 рік» № 8 35-VІ від 26 грудня 2008 року, якої вст ановлено, що розміри державн их соціальних гарантій на 2009 р ік», що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, в становлюються відповідними законами України і норматив но-правовими актами Кабінету Міністрів України, позивач в важає необґрунтованою з огля ду на наступне.

Згідно зі ст.3 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» № 2195-IV від 18 листопада 2004 року соціальні гарантії ді тям війни, встановлені цим За коном, не можуть бути обмежен і або скасовані іншими норма тивно-правовими актами. А том у, постановою Кабінету Мініс трів України «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» №530 від 28.0 5.2008 року не може бути встановле ний розмір підвищення до пен сії позивачки ніж 30 відсотків мінімальної пенсії за віком . Про це також зазначив адміні стративний суд України у лис ті № 1623/13/13-09 від 01.12.2009 року.

Згідно рішення Конституці йного суду України № 6-рп/2007 рок у закон про Державний бюджет України як правовий акт, чітк о зумовлений поняттям бюджет у як плану формування та вико ристання фінансових ресурсі в, має особливий предмет регу лювання, відмінний від інших законів України - він стосу ється виключно встановлення доходів та видатків держави на загальносуспільні потреб и, зокрема і видатків на соціа льний захист і соціальне заб езпечення, тому цим законом н е можуть вноситися зміни, зуп инятися дія чинних законів У країни, а також встановлюват ися інше (додаткове) правове р егулювання відносин, що є пре дметом інших законів України .

Метою і особливістю закону про Державний бюджет Україн и є забезпечення належних ум ов для реалізації положень і нших законів України, які пер едбачають фінансові зобов' язання держави перед громадя нами, спрямовані на їх соціал ьний захист, у тому числі й над ання пільг, компенсацій і гар антій. Отже, при прийнятті зак ону про Державний бюджет Укр аїни мають бути дотримання п ринципи соціальної, правової держави, верховенства права , забезпечена соціальна стаб ільність, а також збережені п ільги, компенсації і гаранті ї, заробітна плата та пенсії д ля забезпечення права кожног о на достатній життєвий ріве нь (ст.48 Конституції Украї ни).

Також позивач зазначає, що Конституцією України Укр аїна проголошена демократич ною, соціальною, правовою дер жавою (ст.1), визнано, що найвищо ю соціальною цінністю в Укра їні є людина, її права і свобод и, їх гарантії визначають змі ст і спрямованість діяльност і держави, а їх утвердження і з абезпечення є головним обов' язком держави (ст.3), права і сво боди людини є невідчужуваним и та непорушними (ст.21). Згідно ч .3 ст.22 Конституції України при прийнятті нових законів , або внесенні змін до чинних з аконів не допускається звуже ння змісту та обсягу існуючи х прав і свобод.

Оскільки Конституція У країни, як зазначено в її ст.8, м ає найвищу юридичну силу, а її норми є нормами прямої дії, су ди при розгляді конкретних с прав мають оцінювати зміст б удь-якого закону чи іншого но рмативно-правового акта з то чки зору його відповідності Конституції в усіх необх ідних випадках застосовуват и Конституцію як акт прям ої дії.

Розмір соціальної допомог и відповідно до ст.6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» становить 30 відс отків мінімальної пенсії за віком. Мінімальна пенсія за в іком відповідно до ст..28 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» встановлюється у р озмірі прожиткового мінімум у для осіб, які втратили праце здатність.

Відповідно до ст.62 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет на 2007 рік» № 489-V від 19.12.2006 року прожи тковий мінімум для осіб, які в тратили працездатність, стан овить: з 1 січня - 380,00 грн., з 1 кві тня - 406,00 грн., з 1 жовтня - 411,00 гр н.

Отже, як вважає позивач, з 09.07.2 007 року по 30.09.2007 року щомісячна де ржавна соціальна допомога ди тині війни повинна була нара ховуватися та сплачуватися у розмірі 121,80 грн., а з 01.10.2007 року по 3 1.12.2007 року у розмірі 123,30 грн., але в ідповідачем така допомога не нараховувалась та не виплач увалася.

Згідно ст.58 Закону України « Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » №107-VІ від 28.12.2007 року прожиткови й мінімум для осіб, які втрати ли працездатність, становить : з 1 січня - 470,00 грн., з 1 квітня - 481,00 грн., з 1 липня - 482,00 грн., з 1 жов тня - 498,00 грн.

Отже, як вважає позивач, щом ісячна державна соціальна до помога дитині війни повинна була нараховуватися та сплач уватися з 22.05.2008 року по 30.06.2008 року у розмірі 144,30 грн., з 01.07.2008 року по 30.09. 2008 року у розмірі 144,60 грн., а з 01.10.2008 р оку по 31.12.2008 року у розмірі 149,40 грн ., але відповідачем така допом ога виплачувалася у розмірах 48,10 грн., 48,20 грн., та 49,80 грн. відпові дно.

Відповідно до ст.54 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет на 2009 рік» № 835-VІ від 26.12.2008 року та с т.58 Закону України «Про Держав ний бюджет на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України» №107-VІ від 28 .12.2007 року прожитковий мінімум для осіб, які втратили працез датність, становить: з 1 січня - 498,00 грн., з 1 листопада - 573,00 грн .

Отже, як вважає позивач, щом ісячна державна соціальна до помога дитині війни повинна була нараховуватися та сплач уватися з 01.01.2009 року по 31.10.2009 року у розмірі 149,40 грн., а з 01.11.2009 року по 3 1.12.2009 року у розмірі 171,90 грн., але в ідповідачем така допомога ви плачувалася у розмірі 49,80 грн. у кожному місяці.

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про встановлення прож иткового мінімуму та мініма льної заробітної плати» № 1646-VІ від 20.10.2009 року прожитковий міні мум для осіб, які втратили пра цездатність, становить з січ ня 2010 року - 695 грн.

Отже, як вважає позивач, щом ісячна державна соціальна до помога, що підлягає виплаті д итині війни у січні та лютому 2010 року складає 208,50 грн., але відп овідачем така допомога випла чувалася у розмірі 49,80 грн. у ко жному місяці.

Зважаючи на вищевикладене , позивач вважає, що невиплата йому з 09.07.2007 року по31.12.2007 року та в иплата не в повному обсязі з 22 .05.2008 року соціальної допомоги, передбаченої ст.3 та ст.6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» № 2195-IV від 18 ли стопада 2004 року, є противоправ ною і такою, що суперечить К онституції України та зако ном України.

У зв' язку з викладеним поз ивач просить суд визнати про типравною відмову Управлі ння Пенсійного Фонду Украї ни в м. Свердловську Луганськ ої області щодо нарахування та виплати йому з 09.07.2007 року по 31. 12.2007 року та з 22.05.2008 року по цей час соціальної допомоги у розмі рі 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком, передбаченої с т.3 та ст.6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » № 2195-IV від 18 листопада 2004 року, зо бов'язати Управління Пен сійного Фонду України в м. Све рдловську Луганської област і нарахувати та виплатити йо му підвищення до пенсії, пере дбачене ст.3 та ст.6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» № 2195-IV від 18 листопад а 2004 року, з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року т а з 22.05.2008 року по цей час у розмір і 30 відсотків мінімальної пен сії за віком відповідного пе ріоду та виплачувати в подал ьшому пенсію згідно проведен ого перерахунку, стягнути з в ідповідача сплачені ним судо ві витрати.

Позивач ОСОБА_1 у судо ве засідання не з' явився, на давши суду заяву з проханням розглянути справу за його ві дсутності.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, надав суду заперечення, де просить суд розглянути спра ву у їх відсутність, позов не в изнає, також у запереченні вк азує, що пунктом 10 Положення п ро Пенсійний фонд встановлен о, що кошти Пенсійного фонду У країни використовуються вик лючно за призначенням і вилу ченню не підлягають. В бюджет Пенсійного фонду України, як ий затверджується Кабінетом Міністрів України, не включе но витрати на виплату підвищ ення до пенсії дітям війни. Вр аховуючи, що механізм реаліз ації положень ст.6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» відсутній, то вир ішити питання про реалізацію вказаного положення можливо лише внесенням змін до Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни». До внесенн я таких змін правових підста в для призначення та виплати підвищення пенсії відповідн о до ст.6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » Управлінням Пенсійног о фонду України в м. Свердловс ьку Луганської області немає . Просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимо г.

Дослідивши матеріали сп рави, суд вважає позов обґрун тованим та таким, що підлягає задоволенню у повному обсяз і з наступних підстав.

Згідно положень ст.ст.3, 11 та 15 ЦПК України кожна особа має п раво в порядку, встановленом у цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх поруш ених, невизнаних або оспорюв аних прав, свобод чи інтересі в.

Суд розглядає цивільні спр ави не інакше як за звернення м фізичної чи юридичної осіб , поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ви мог і на підставі доказів сто рін та інших осіб, які беруть у часть у справі.

Відповідно до ч.1 ст.60 ЦПК Укр аїни, кожна сторона зобов' я зана довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень, крім випадків, встановле них ст.61 цього Кодексу.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни „Про соціальний захист дітей війни”, дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.

Згідно ст.28 Закону України „ Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування ” мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чолов іків 25, а у жінок - 20 років стра хового стажу встановлюється у розмірі прожиткового міні муму для осіб, які втратили пр ацездатність, визначеного за коном.

Згідно паспорту на ім' я ОСОБА_1 (а.с.5) убачається, що в ін народився ІНФОРМАЦІЯ_1 року є громадянином України .

Судом встановлено, що позив ач має статус дитини війни, що підтверджується посвідченн ям № НОМЕР_1 виданим Сверд ловським УПСЗН Луганської об ласті 21.09.1999 року (а.с.6).

Згідно довідки Управлінн я Пенсійного Фонду України в м. Свердловську Луганської області (а.с.8) надбавка до пенс ії, призначена згідно із зако ном України «Про соціальний захист дітей війни» у 2007 році ОСОБА_1 не нараховувалась т а не виплачувалась, з січня 2008 р оку виплачувалась у розмірі 47,00 грн., з квітня 2008 року - у розм ірі 48,10 грн., з липня 2008 року - у р озмірі 48,20 грн., з жовтня 2008 року - у розмірі 49,80 грн.

З листа Управління Пенс ійного Фонду України в м. Свер дловську Луганської області на ім' я ОСОБА_1 (а.с.7) убача ється, що Пенсійним Фондом Ук раїни в м. Свердловську позив ачці було відмовлено у випла ті щомісячної соціальної доп омоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитиній ві йни за 2007-2009 роки за відсутністю на це юридичних підстав.

Суд вважає, що позовні вимог и щодо визнання неправомірни ми дії Управління Пенсій ного Фонду України в м. Свердл овську в частині невиплати п озивачу державної соціальн ої допомоги до пенсії, як дити ні війни у період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, і зобов'язання Упр авління Пенсійного Фонду У країни в м. Свердловську Луга нської області нарахувати і виплатити на його користь не доплачену як дитині війни що місячну державну соціальну д опомогу за період з 09.07.2007 року п о 31.12.2007 року підлягає задоволен ню з наступних підстав:

Статтею 62 Закону України «П ро державний бюджет України на 2007 рік» від 19 грудня 2006 р., що на брав чинності з 1 січня 2007 р. (із з мінами від 15 березня 2007 р.), був з атверджений прожитковий мін імум на одну особу, яка втрати ла працездатність - з 1 січня - 38 0 грн., з 1 квітня - 406 грн. Крім ць ого, цією статтею передбачен о, що для визначення мінімаль ного розміру пенсії за віком відповідно до абзацу першог о частини 1 статті 28 Закону Укр аїни «Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння» з 1 жовтня 2007 року застосов ується прожитковий мінімум д ля осіб, які втратили працезд атність, визначений абзацом 5 частини першої цієї статті, з більшений на 1 відсоток, що скл адає відповідно 410 грн. 06 коп., 415 г рн. 11 коп.

Статтею 71 Закону України «П ро державний бюджет на 2007 рік» дія ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » була зупинена.

Рішенням Конституційног о Суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 положення статті 71 Закону України «Про державн ий бюджет на 2007 рік», якими була зупинена дія статті 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», визнанні таки ми, що не відповідають Конс титуції України.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що дії відповіда ча в частині невиплати позив ачу державної соціальної до помоги до пенсії, як дитині в ійни у період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року є неправомірними, тому суд вва жає зобов' язати відповідач а нарахувати та виплатити по зивачу доплату до пенсії у ро змірі 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком як дитині ві йни з 09 липня 2007 року по 31 гр удня 2007 року з урахуванн ям підвищення прожиткового м інімуму на одну особу.

Розглядаючи позовні вимог и про визнання дій відповіда ча неправомірними та зобов'я зання здійснити підвищення п енсії як дитині війни за пері од з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року суд ви ходить з наступного.

Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 року внесено зміни до Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», зокр ема статтею 6 вказаного Закон у після внесення змін передб ачалось, що дітям війни до пен сії або щомісячного довічног о грошового утримання чи дер жавної соціальної допомоги, що виплачується замість пенс ії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановл еної для учасників війни.

Однак, рішенням Конститу ційного Суду України № 10-рп/2 008 від 22.05.2008 року положення пункт у 28 розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів У країни» Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни» від 28.12.2007 року щодо внесен ня змін до Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» визнані такими, що не від повідають Конституції У країни.

З урахуванням вищевикладе ного суд вважає, що дії відпов ідача в частині виплати не в п овному обсязі позивачу держа вної соціальної допомоги до пенсії, як дитині війни у період з 22 травня 2008 року по 31 гр удня 2008 року є неправомі рними і тому відповідач зобо в' язаний був перерахувати т а виплатити позивачу підвище ння до пенсії як дитині війни з 22 травня 2008 року по 31.12.2008 ро ку з урахуванням прожит кового мінімуму на одну особ у, встановленого статтею 58 Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2008 рік та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України» від 28.1 2.2007 року.

Розглядаючи позовні вимог и щодо визнання дій УПФУ в м. С вердловську неправомірними в частині виплати не в повном у обсязі позивачу щомісячної державної соціальної допомо ги згідно із Законом України „Про соціальний захист діте й війни” з 01.01.2009 року, суд вважає їх обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню з наступних підстав. Право поз ивача на отримання щомісячно го підвищення до пенсії з 01.01.2009 року підтверджується безпос ередньо вимогами ст.6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», які за цей пері од були чинними.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни „Про соціальний захист дітей війни”, дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.

Згідно зі ст.54 Закону Україн и „Про державний бюджет Укра їни на 2009 рік” у 2009 році встановл ено прожитковий мінімум на о дну особу та для тих, хто відно ситься до основних соціальни х і демографічних груп насел ення, в розмірах, що діяли у гр удні 2008 року. Розміри державни х соціальних гарантій на 2009 рі к, що визначаються залежно ві д прожиткового мінімуму, вст ановлюються відповідними за конами України, цим законом т а нормативно-правовими актам и Кабінету Міністрів України .

Статтею 71 Закону України „П ро державний бюджет України на 2009 рік” Кабінету Міністрів надано право у 2009 році встанов лювати розміри соціальних ви плат, які відповідно до закон одавства визначаються залеж но від розміру мінімальної з аробітної плати, в абсолютни х сумах асигнувань, передбач ених за відповідними бюджетн ими програмами. Вказана норм а передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів ли ше тих виплат, вихідним крите рієм розрахунку яких є розмі р мінімальної заробітної пла ти. Відповідно, її дія не пошир юється на спірні відносини, о скільки розмір зазначених со ціальних виплат згідно із за коном „Про соціальний захист дітей війни” залежить від ро зміру мінімальної пенсії за віком.

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими част иною першою статті 28 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування», іншого нормативно-п равового акту, який би визнач ав цей розмір або встановлюв ав інший розмір, немає.

Враховуючи вказані положе ння частини першої статті 28 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування» та положення ст.6 Закону України „Про соціа льний захист дітей війни”, як ою встановлено право особи з і статусом «дитина війни» на отримання щомісячного підви щення до пенсії у розмірі 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком, суд вважає, що відпові дач зобов' язаний призначит и, нарахувати та виплатити по зивачу підвищення до пенсії на 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком, виходячи з міні мального розміру пенсії за в іком, встановленого у січні-г рудні 2009 року, січні - червні 2 010 року.

На час розгляду цієї справи судом розмір мінімальної пе нсії за віком згідно ст.28 Зако ну України „Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування” дорівнює прожит ковому мінімуму встановлени х для осіб, що втратили працез датність.

Відповідно до ст.2 ч.1 Закону У країни „Про прожитковий міні мум” від 15 липня 1999 року, прожит ковий мінімум застосовуєтьс я для встановлених розмірів мінімальної заробітної плат и та мінімальної пенсії за ві ком.

Статтею 147 Конституції У країни передбачено, що єдини м органом конституційної юри сдикції в Україні є Констит уційний Суд України. Лише Конституційний Суд Україн и вирішує питання про відпов ідність законів та інших пра вових актів Конституції України і дає офіційне тлума чення Конституції Украї ни та законів України.

Статтею 152 Конституції У країни передбачено, що закон и, інші правові акти або їх окр емі положення, що визнані нек онституційними, втрачають чи нність з дня ухвалення Конс титуційним Судом України р ішення про їх неконституційн ість.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов'язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України. Наве дене свідчить, що відповідач повинен був здійснювати нар ахування та виплату позивачу підвищення до пенсії після в инесення Конституційним суд ом рішення від 22.05.2008 року № 10-рп/20 08.

Відповідно до ст. 8 Констит уції України в Україні визн ається і діє принцип верхове нства права. Конституція України має найвищу юридичн у силу. Закони та інші нормати вно-правові акти приймаються на основі Конституції Ук раїни і повинні відповідати їй. Норми Конституції Ук раїни є нормами прямої дії. Зв ернення до суду для захисту к онституційних прав і свобод людини і громадянина безпосе редньо на підставі Констит уції України гарантується .

Суттю положень ст. 46 Конст итуції України є те, що гром адяни мають право на соціаль ний захист, що включає право н а забезпечення їх у разі повн ої, часткової або тимчасової втрати працездатності, втра ти годувальника, безробіття з незалежних від них обстави н, а також у старості та в інши х випадках, передбачених зак оном. Пенсії, інші види соціа льних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування , мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожитко вого мінімуму, встановленого законом

Згідно ст. 55 Конституції України кожному гарантуєт ься право на оскарження в суд і рішень, дій чи бездіяльност і органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, посадових і службових ос іб.

На вимогу п.2 Постанови Пле нуму Верховного Суду України від 01.11.1996 року № 9 «Про застосув ання Конституції Україн и при здійсненні правосуддя» , оскільки Конституція Ук раїни, як зазначено в її ст. 8, ма є найвищу юридичну силу, а її н орми є нормами прямої дії, суд и при розгляді справ мають оц інювати зміст будь-якого зак ону чи іншого нормативно-пра вового акта з точки зору його відповідності Конституці ї і в усіх необхідних випад ках застосовувати Констит уцію як акт прямої дії. Судо ві рішення мають ґрунтуватис ь на Конституції, а також на чинному законодавстві, як е не суперечить їй.

Враховуючи вищевикладе не, суд вважає, що дії відповід ача - Управління Пенсійно го фонду України в м. Свердлов ську Луганської області в ча стині виплати не в повному об сязі позивачу державної соці альної допомоги до пенсії, я к дитині війни у період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 рок у та з 22 травня 2008 року є не правомірними, тому суд вважа є зобов' язати Управління Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської о бласті перерахувати та випла тити на користь позивача під вищення до пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсі ї за віком, як дитині війни, з 09 липня 2007 року по 31 грудня 200 7 року та з 22 травня 2008 року з урахуванням фактично зді йснених виплат.

Відповідно до вимог ст.88 Ц ПК України і на підставі пост анови КМУ від 21 грудня 2005 року № 1258 “Про затвердження порядку оплати витрат з інформаційно -технічного забезпечення роз гляду цивільних справ та їх р озмірів”, суд вважає за необх ідне стягнути з відповідача Управління Пенсійного фо нду України в м. Свердловську Луганської області на корис ть позивача сплачені витрати на інформаційно-технічне за безпечення розгляду цивільн ої справи у сумі 37 грн. 00 коп. Згі дно п.34 ст.4 Декрету КМУ «Про дер жавне мито» відповідач звіль нений від сплати судового зб ору, у зв' язку з чим сума спла ченого позивачем судового зб ору 8,50 грн. не підлягає стягнен ню з відповідача, тому суд вва жає стягнути цю суму на корис ть позивача з держави.

На підставі ст.ст. 8, 19, 46, 55, 147, 152 Конституції Україн и, Постанови Пленуму Верховн ого Суду України від 01.11.1996 року № 9 «Про застосування Конст итуції України при здійсне нні правосуддя», Закону Укра їни „Про соціальний захист д ітей війни” від 19.12.2006 року № 489-V, Рі шення Конституційного С уду України № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 року, Закону України „Про Де ржавний бюджет України на 2007 р ік”, Рішення Конституційн ого Суду України № 10-рп/2008 від 22 травня 2008 року, Закону Україн и „Про Державний бюджет Укра їни на 2008 рік та про внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України ”, Закону України „Про державний бюджет Украї ни на 2009 рік”, Закону України „П ро прожитковий мінімум”, Зак ону України «Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування», керуючись ст.ст.3, 10-11, 15, 60, 61, 79, 81, 88 та 212-215 ЦПК Украї ни, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до Уп равління Пенсійного Фонду України в м. Свердловську Луг анської області про визнання дій неправомірними і зобов' язання вчинити певні дії зад овольнити у повному обсязі.

Визнати неправомірними дії Управління Пенсійно го фонду України в м. Свердлов ську Луганської області щодо виплати не в повному обсязі ОСОБА_1 щомісячної державн ої соціальної допомоги згідн о Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» за п еріод з 09 липня 2007 року по 31 груд ня 2007 року та з 22 травня 2008 року.

Зобов' язати Управлі ння Пенсійного фонду Украї ни в м. Свердловську Луганськ ої області нарахувати та вип латити ОСОБА_1 підвищення до пенсії у розмірі 30 відсотк ів мінімальної пенсії за вік ом, як дитині війни, з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 тр авня 2008 року з урахуванням зді йснених виплат.

Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської о бласті на користь ОСОБА _1 сплачені витрати на і нформаційно-технічне забезп ечення розгляду цивільної сп рави у розмірі 37 гривень .

Стягнути з держави на ко ристь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 8 гривень 50 коп ійок.

Рішення суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо зая ву про апеляційне оскарження не було подано.

Рішення може бути оскаржен е в апеляційному порядку до а пеляційного суду Луганської області через Свердловський міський суд Луганської обла сті шляхом подачі в 10-денний с трок з дня проголошення ріше ння заяви про апеляційне оск арження і поданням після цьо го протягом 20 днів апеляційно ї скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч.4 ст.295 ЦПК України.

СУДДЯ

СудСвердловський міський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення11.06.2010
Оприлюднено21.01.2011
Номер документу13020390
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-3368

Ухвала від 21.12.2016

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Кузнєцов Віктор Олексійович

Рішення від 13.07.2010

Цивільне

Київський районний суд м.Донецька

Рассуждай Яків Миколайович

Ухвала від 18.11.2010

Цивільне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Литвин Микола Михайлович

Рішення від 11.06.2010

Цивільне

Свердловський міський суд Луганської області

Александрина Ірина Олексіївна

Ухвала від 13.12.2010

Цивільне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Калашник Василь Павлович

Рішення від 03.12.2010

Цивільне

Овруцький районний суд Житомирської області

Кулініч Ярослав Валерійович

Рішення від 08.11.2010

Цивільне

Залізничний районний суд м.Львова

Боровков Дмитро Олександрович

Ухвала від 09.11.2010

Цивільне

Первомайський міський суд Луганської області

Русанова Тетяна Тарасівна

Рішення від 06.10.2010

Цивільне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Сторожук Сергій Миколайович

Рішення від 12.10.2010

Цивільне

Гірницький районний суд м.Макіївки

Алексєєнко Ірина Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні