Рішення
від 30.11.2010 по справі 16/101-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/101-10

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" листопада 2010 р.                                                            Справа № 16/101-10

вх. № 5963/6-16

Суддя господарського суду Буракова А.М. 

при секретарі судового засідання Голуб В.Ю.

за участю представників сторін:

позивача -   Борисенко Д.В., довіреність №105 від 06.09.10 р.;

прокурор - не з"явився;

1-й відповідач - не з`явився;

2-й відповідач -  не з`явився;

3-й відповідач -  Андрющенко Г.С., довіреність №28 від 20.07.2010 р.;

4-й відповідач -  Мошенська К.С., довіреність від 21.07.10 р.;

3-я особа -  Трапіцина Г.М., довіреність №45 від 14.05.2010 р.;

  

розглянувши справу за позовом  Заступника прокурора Харківської області м. Харків в інтересах держави в особі  Міністерства охорони навколишнього природного середовища України в особі Національної акціонерної компанії "Надра України", м. Київ      

до  Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська геофізична компанія", см. Кегичівка

Державної акціонерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" в особі філії "Харківський аукціонний центр"

Товариства з обмеженою відповідальністю "Альпарі - С", м. Харків

Відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Харківській області

3-я особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору  стороні відповідачів ПАТ "Банк Золоті Ворота", м. Харків,  

про визнання результатів аукціону з  продажу арештованого майна та результатів прилюдних торгів недійсними

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Харківської області в інтересах держави в особі Міністерства охорони навколишнього природного середовища України в особі Національної акціонерної компанії "Надра України" звернувся до господарського суду Харківської області з позовом, у якому просить  визнати недійсними:

- результати аукціону з реалізації арештованого майна, проведеного 31.03.2010 р. Державною акціонерною компанією "Національна мережа аукціонних центрів" в особі філії "Харківський аукціонний центр", які закріплені в протоколах аукціону по лотам №№ 1 -43 від 31.03.2010 р.

-  результати прилюдних торгів з реалізації арештованого майна, проведеного 31.03.2010 р. Державною акціонерною компанією "Національна мережа аукціонних центрів" в особі філії "Харківський аукціонний центр", які закріплені в протоколах аукціону по лоту № 44 від 31.03.2010 р.

21.07.2010 р. представник 2-го відповідача надав відзив в якому вказує, що  відповідно до ст. 12 Закону України "Про господарські товариства" власником майна з усіма правами на володіння, користування та розпорядження ним є  товариство, а не засновник товариства - держава Україна.

21.07.2010 р.  представник 4-го відповідача надав відзив в якому вказує, що ТОВ "Українська геофізична компанія" не підпадає під дію Закону України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна", оскільки в статутному фонді ТОВ "Українська геофізична компанія" відсутня частка держави.

07.09.2010 р.  3-я особа ПАТ "Банк Золоті ворота" надав до канцелярії суду відзив на позовну заяву в якому позовні вимоги вважає безпідставними, законодавчо необґрунтованими, оскільки   в статутних документах власником корпоративних прав позивача є акціонерна компанія, а не держава, в зв'язку з чим просить відмовити у задоволені позову.

07.09.2010 р. представник 1-го відповідача надав до канцелярії суду заяву про визнання позову, в якій  позовні вимоги визнає у повному обсязі.

07.09.2010 р.  позивач надав до канцелярії суду заяву (клопотання) про забезпечення позову в якій просить накласти арешт на майно, що зазначене в протоколах аукціону по лотам 1-43 від 31.03.2010 р. та в протоколі прилюдних торгів по лоту №44 від 31.03.2010р., а також заборонити відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Харківській області видавати акт державного виконавця про проведення прилюдних торгів, на підставі якого реєструється право власності на реалізоване майно.

08.09.2010 р. представник 3-го відповідача надав до канцелярії господарського суду відзив на позовну заяву в якій вказує, що доводи позивача є безпідставними, а позов не підлягає задоволенню, оскільки у витязі з Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про наявність в статутному фонді ТОВ "Українська географічна компанія" частки держави не менше 25% відсутні, учасником ТОВ "Українська географічна компанія"  є Акціонерна компанія "Надра України", а не держава. Згідно положень законодавства України, майно передане засновником до статутного фонду господарського товариства є власністю господарського товариства. Статутний капітал ТОВ "Українська географічна компанія" сформовано не за рахунок державного майна, а був придбаний за власні кошти НАК "Надра України".

14.09.2010 р. представник Міністерства охорони навколишнього природного середовища України надав до канцелярії господарського суду письмові пояснення, вказує, що у п. 24 Статуту НАК "Надра України" встановлено, що  майно перебуває у державній власності і належить Компанії на праві господарського відання, таким чином, все майно, що на даний час перебуває у НАК "Надра України" є державною власністю. 1005 акцій НАК "Надра України" належить державі. Засновником НАК "Надра України" є Кабінет Міністрів України, майно підприємства є державною власністю, а тому з урахуванням того, що державна компанія - НАК "Надра України" стала власником частки у статному капіталі  ТОВ "Українська географічна компанія"  в розмірі 100%, частка держави у статутному капіталі ТОВ "Українська географічна компанія"  становить 100 %. Також вказав, що у зв'язку з великою завантаженістю працівників відділу претензійно-позовної роботи Департаменту правової політики, Мінприроди не має можливості забезпечити участь представника у судовому засіданні.

У судовому засіданні 20.10.2010 р. оголошувалась перерва до 15:00 год. 04.11.2010 р.

26.10.2010 р. представник 4-го відповідача надав до канцелярії господарського суду додаток на заперечення на позовну заяву в якій вказує, що постановою Харківського окружного адміністративного суду від 21.08.2009р. по справі №2а-39465/09/2070 у задоволені позову відмовлено, оскільки ТОВ "Українська географічна компанія" не доведено наявності у його статутному фонді частки держави більше ніж 25%. Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду апеляційна скарга ТОВ "Українська географічна компанія" залишена без задоволення, постанова Харківського окружного адміністративного суду від 21.08.2009р. по справі №2а-39465/09/2070 в частині відмови задоволення позовних вимог ТОВ "Українська географічна компанія" до АКБ "Золоті ворота" про зобов'язання вчинити певні дії  скасовано, прийнято ухвалу, якою провадження у справі в цій частині позовних вимог - закрити. В іншій частині постанову Харківського окружного адміністративного суду від 21.08.2009р. по справі №2а-39465/09/2070 - залишено без змін.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 04.11.2010 року розгляд справи було відкладено на 30.11.2010 року.

Прокурор в судове засідання не з`явився, витребувані судом документи не надав, про час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.   

Представник позивача у судовому засіданні підтримує позовні вимоги заявлені прокурором, та просить суд задовольнити позов у повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві.

Представник 1-го відповідача в судове засідання не з`явився, витребувані судом документи не надав, про час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Представник 2-го відповідача в судове засідання не з`явився, витребувані судом документи не надав, про час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Представник 3-го відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнає з підстав викладених у відзиві, надав пояснення щодо суті спору.

Представник 4-го відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнає з підстав викладених у відзиві, надав пояснення щодо суті спору.

Представник 3-ї особи у судовому засіданні позовні вимоги не визнає з підстав викладених у відзиві, надав пояснення щодо суті спору.

Вивчивши матеріали справи, повно та всебічно дослідивши обставини справи та докази на їх підтвердження, судом встановлено наступне.

31.03.2010 р. у приміщенні Державної акціонерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" в особі філії "Харківський аукціонний центр" (далі - відповідач 2) відбулись прилюдні торги з продажу арештованого нерухомого майна ТОВ "Українська геофізична компанія" (далі - відкриті торги) та аукціон з продажу арештованого рухомого майна ТОВ "Українська геофізична компанія" (далі - аукціон). Дане майно реалізоване при здійсненні виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого напису № 547 від 17.04.2009 р. та № 545 від 17.04.2009 р., що вчинені приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Бистрицькою А.П.

Переможцем прилюдних торгів визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Альпарі – С" (відповідач 3).

За результатами проведених прилюдних торгів та аукціону складено 44 протоколи, а саме:

- протокол аукціону по лоту № 1 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля МАN 27403, державний № 41754ХА, спец, фургон, рік випуску 1991, колір білий, об'єм двигуна 11967 куб. см., ідентифікатор WМАТ 430474М228837;

- протокол аукціону по лоту № 2 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ЗІЛ 13, державний № 41780 ХА, спец. ПКС-7, рік випуску 1980, об'єм двигуна 6000 куб. см., колір зелений, ідентифікатор 0178238;

- протокол аукціону по лоту № 3 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ЗІЛ-ММЗ 554м., державний № 41785 ХА, самоскид, рік випуску 1985, об'єм двигуна 6000 куб. см., колір зелений, ідентифікатор 1899546;

- протокол аукціону по лоту № 4 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ЗІЛ 131, державний № 41751ХА, спец. ЛКС-7, рік випуску 1984, об'єм двигуна 6000 куб. см., колір зелений, ідентифікатор 0683258;

- протокол аукціону по лоту № 5 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ЗІЛ 131, державний № 41752ХА, спец. ПКС-3,5, рік випуску 1990, об'єм двигуна 6000 куб. см., колір зелений, ідентифікатор L 0903063;

- протокол аукціону по лоту № 6 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ЗІЛ 131, державний № 41769ХА, спец. ОТКЗ-3,5 лубрікатор, рік випуску 1988, об'єм двигуна 6000 куб. см., колір зелений, ідентифікатор б/н;

- протокол аукціону по лоту № 7 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ЗІЛ 131, державний № 41763 ХА, спец. фургон, рік випуску 1981, колір зелений, ідентифікатор 04152936000;

- протокол аукціону по лоту № 8 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ЗМ 131, державний № 41761 ХА, ПСК 4 фургон, рік випуску 1986, об'єм двигуна 6000 куб. см., ідентифікатор 0474462;

- протокол аукціону по лоту № 9 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ЗІЛ-ММЗ, державний № 41779ХА, самоскид, рік випуску 1983, об'єм двигуна 6000 куб. см., колір зелений, ідентифікатор 0447044;

- протокол аукціону по лоту № 10 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ЗІЛ 131, державний № 41766ХА, спец. ЛПС-7, рік випуску 1990, об'єм двигуна 6000 куб. см., колір зелений, ідентифікатор L 0912239;

- протокол аукціону по лоту № 11 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ГАЗ 66, державний № 41785ХА, спец. ПКС-5, рік випуску 1993, об'єм двигуна 4250 куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТН006611Р0731811;

- протокол аукціону по лоту № 12 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ГАЗ 66, державний № 41755ХА, спец. АКСЛ-7-03, рік випуску 1988, об'єм двигуна 4250 куб. см., колір зелений, ідентифікатор КТН006611J0553573;

- протокол аукціону по лоту № 13 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ГАЗ 66, державний № 41776ХА, спец. ЛПС-6, рік випуску 1986, об'єм двигуна 4250 куб. см., колір зелений, ідентифікатор 0474137;

- протокол аукціону № 14 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ГАЗ 5312, державний № 41751ХА, бортовий, рік випуску 1987, об'єм двигуна 4250 куб. см., колір синій, ідентифікатор КТН531200Н1018889;

- протокол аукціону по лоту № 15 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ГАЗ 66, державний № 41774ХА, спец. ЛКС-7, рік випуску 1988, об'єм двигуна 4250 куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТН006611J0558055;

- протокол аукціону по лоту № 16 від 31.03.2010 р. про продаж автомобіля ГАЗ 5312, державний № 41782ХА, горцистерна Ац-4,8, рік випуску 1987, об'єм двигуна 4250 куб. см., колір зелений (фактично синій), ідентифікатор ХТН 531200J 1099827;

- протокол аукціону по лоту № 17 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля "ЛЗ 66, державний № 41783ХА, спец.фургон АКС-Л-7, рік випуску 1988, об'єм двигуна 4250 куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТН006611Н0519094;

- протокол аукціону по лоту № 18 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля ГАЗ 3110, державний № 66236ХА, рік випуску 2002, об'єм двигуна 2445 куб. см., колір білий, ідентифікатор 000511;

- протокол аукціону по лоту № 19 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля ГАЗ 66, державний № 35869ХА, фургон ЛПС-6, рік випуску 1987, об'єм двигуна •250 куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТН006612j0646142;

- протокол аукціону по лоту № 20 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля ГАЗ 66, державний № 35868ХА, фургон лаборат.ЛПС-6, рік випуску 1988, об'єм двигуна 4250 куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТН006611К0502909;

- протокол аукціону по лоту № 21 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля ГАЗ 66, державний № 35866ХА, вахтов. 8м 20, рік випуску 1984, об'єм двигуна 4250 куб. см., колір зелений, ідентифікатор 3919921;

- протокол аукціону по лоту № 22 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля ГАЗ 66, державний № 41773ХА, спец.ЛКС-7, рік випуску 1989, об'єм двигуна 4250В куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТН006611j0559435;

- протокол аукціону по лоту № 23 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля ГАЗ 32213224, державний № 32749ХА, мікроавтобус -  13  пасаж,  місць, рік «пуску 2002, об'єм двигуна 2445  куб. см., колір білий,  ідентифікатор ХТА 32213020263172;

- протокол аукціону по лоту № 24 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля УРАЛ 4320, державний № 41765ХА, спец. ПКС-5, рік випуску 1991, об'єм двигуна 1*38500 куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТР432030М0171570;

- протокол аукціону по лоту № 25 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля УРАЛ 4320, державний № 41764ХА, спец. ПКС -5, рік випуску 1989, об'єм :ї :гуна 10850Б, колір зелений, ідентифікатор К0121717;

- протокол аукціону по лоту № 26 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля УРАЛ 4320, державний № 41784ХА, спец. ПКС-5, рік випуску 1989, об'єм двигуна 10850D, колір зелений, ідентифікатор К 0120284;

- протокол аукціону по лоту № 27 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля

УРАЛ 4320, державний № 41757ХА, спец.ПКС-5, рік випуску 1991, об'єм двигуна

Я850Б, колір зелений, ідентифікатор ХТР 432030М0168734;

- протокол аукціону по лоту № 28 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля УРАЛ 4320, державний № 41775ХА, спец. ПКС-5, рік випуску 1991, об'єм двигуна 10850D куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТР 432030L0168734;

- протокол аукціону по лоту № 29 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля УРАЛ 4320, державний № 41767ХА, спец. ПКС-5, рік випуску 1989, об'єм двигуна 10850D куб. см., колір зелений, ідентифікатор 0134242;

- протокол по лоту № 30 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля УРАЛ

4320 державний № 41768ХА, спец. ПКС-5, рік випуску 1989, об'єм двигуна

10850D куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТР 432030К0116879;

- протокол аукціону по лоту № 31 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля УРАЛ 4320, державний № 4176ХА, спец. ПКС-5, рік випуску 1989,   об'єм двигуна 10850Б куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТР -432030К0121693;

- протокол аукціону по лоту № 32 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля РАЛ 4320, державний № 41770ХА, спец. ПКС -5, рік випуску 1990, об'єм двигуна 10850Б куб. см., колір зелений, ідентифікатор 0164347;

- протокол аукціону по лоту № 33 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля УРАЛ 4320, державний № 41778ХА, спец. ПКС-5, рік випуску 1988, 5'єм двигуна 10850Б, куб. см., колір зелений, ідентифікатор 0081288;

- протокол аукціону по лоту № 34 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля УРАЛ 4320, державний № 41753ХА, спец.ПКС-5, рік випуску 1988, об'єм двигуна 10850Б куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТР 432030J0107073;

- протокол аукціону по лоту № 35 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля КС УРАЛ 375, державний № 41759ХА, ав. кран КС8, рік випуску 1983, об'єм двигуна 17000Б куб. см., колір зелений, ідентифікатор 0394922;

- протокол аукціону по лоту № 36 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля УРАЛ 4320, державний № 41772ХА, фургон, рік випуску 1986, об»єм двигуна 10850О куб., см.,  колір зелений, ідентифікатор 0058850;

- протокол аукціону по лоту № 37 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля ГАЗ 2752, державний № 62067 ХА, устан. 6 пас. місць, рік випуску 2002, об'єм двигуна 2300В куб. см., колір білий, ідентифікатор У6С27520020000210;

- протокол аукціону по лоту № 38 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля КАМАЗ 4310, державний № 41756ХА, спец, бурова уст. УРБ-2,5а, рік випуску  1990, об'єм   двигуна   10850D,   куб.   см.,   колір   зелений,   ідентифікатор   ХТС -431010L0013948;

- протокол аукціону по лоту № 39 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля KАМАЗ 5320, державний № 41771ХА, бортовий, рік випуску 1986, об'єм двигуна 10850D куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХТС532000Б0238842;

- протокол аукціону по лоту № 40 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля -КРАЗ 255, державний № 41760ХА, спец. ПКС-7, рік випуску 1993, об'єм двигуна 14860D куб. см., колір жовтий, ідентифікатор Р0759739;

- протокол аукціону по лоту № 41 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля ВАЗ 21103, державний № 36030ХВ, рік випуску 2002, об'єм двигуна 1500Б куб. . м., колір сірий, ідентифікатор ХТА 21103020535064;

- протокол аукціону по лоту № 42 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля КРАЗ 260, державний № 35870ХА, спец, фургон СКС-5, рік випуску 1991, об'єм двигуна 14860D куб. см., колір зелений, ідентифікатор ХІС000260М0720902;

- протокол аукціону по лоту № 43 від 31.03.2010 року про продаж автомобіля з ВАЗ 21103, державний № АХ0459АА, рік випуску 2004, об'єм двигуна 1500Б куб. :м., колір сірий, ідентифікатор ХТА211030040722132;

- протокол прилюдних торгів по лоту № 44 від 31.03.2010 року про продаж -ежитлових будівель, а саме адмінбудівля літ. «А» площею 330,2 кв.м., шл. блок; лабораторія літ. «Б-1» площею 203,1 кв.м., шл.блок; гаражі літ. «В» площею 219,6 кв.м., шл. блок.; майстерня літ. «Д» площею 48,1 кв. м., цегла; ізотопна літ. «Т» площею 19,1 кв. м. цегла.

Як вбачається з матеріалів справи, Відділ державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Харківської області щодо укладення з Державною акціонерною компанією «Національна мережа аукціонних центрів» в особі філії «Харківський аукціонний центр» договору № 757/4 від 09.03.2010 року та договору № 582/4 від 25.02.2010 року щодо проведення прилюдних торгів та аукціону з продажу арештованого майна не відповідають чинному законодавству.

НАК «Надра України» заснована відповідно до Указу Президента України від 14 червня 2000 року № 802 «Про заходи щодо підвищення ефективності управління підприємствами в галузі геології і розвідки надр». Компанія утворена з метою підвищення ефективності управління підприємствами галузі геології і розвідки надр, задоволення потреби держави в нарощуванні мінерально-сировинної бази та отримання прибутку шляхом провадження господарської діяльності.

Згідно зі ст. 116 Конституції України, Кабінет Міністрів України забезпечує виконання актів Президента України. На підставі цього, Кабінетом    Міністрів України, який    здійснює    управління    об'єктами державної власності, була прийнята постанова «Про утворення НАК «Надра України» від 17.08.2000р. № 1273.

НАК «Надра України» діє на підставі чинного законодавства України та Статуту, затвердженого постановою КМУ від 27.09.2000р. № 1460 (в редакції затвердженій постановою КМУ від 26.08.2009р. № 905).

Згідно з п.п. 18, 19 Статуту НАК «Надра України» її засновником є держава в особі Кабінету Міністрів України, а акціонером держава в особі Міністерства охорони навколишнього природного середовища України.

Водночас, п. 24 Статуту НАК «Надра України» встановлено, що майно перебуває у державній власності і належить Компанії на праві господарського відання.

Таким чином, все майно, що на даний час перебуває у НАК «Надра України» є державною власністю.

Відповідно до статті 328 ЦПК України, право власності набувається на підставах не заборонених законом, зокрема із правочинів, та вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Так, 06.12.2007 року між НАК «Надра України» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮРСА - БУД» було укладено договір купівлі-продажу корпоративних прав (частки у статутному капіталі) Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська геофізична компанія» № 403/07.

Згідно п.п. 1 п. 1 вищевказаного договору Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮРСА - БУД» зобов'язується передати НАК «Надра України» належні їй корпоративні права (частку у статутному капіталі) ТОВ «Українська геофізична компанія», а НАК «Надра України» зобов'язується прийняти та оплатити їх.

Отже, 06.12.2007 року НАК «Надра України» стала власником 100% частки у статутному капіталі ТОВ «Українська геофізична компанія».

Статтею 6 п. 6.5.1 Статуту ТОВ «Українська геофізична компанія» зазначено, що єдиним учасником товариства є НАК «Надра України», яка володіє часткою, що становить 100% Статутного капіталу Товариства і відповідно до цього має 100% голосів при прийнятті рішень на Загальних зборах Учасників Товариства.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» під примусовою реалізацією майна розуміється відчуження об'єктів нерухомого майна та інших основних засобів виробництва, що забезпечують ведення виробничої діяльності цими підприємствами, а також акцій (часток, паїв), що належать державі в майні інших господарських товариств і передані до статутних фондів цих підприємств, якщо таке відчуження здійснюється шляхом звернення стягнення на майно боржника за рішеннями, що підлягають виконанню Державною виконавчою службою.

Тому, в ході здійснення виконавчого провадження були порушені вимоги Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна».

За змістом ст. 1 Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» передбачено встановити мораторій на застосування примусової реалізації майна державних підприємств та господарських товариств, у статутних фондах яких частка держави становить не менше 25 відсотків, до вдосконалення визначеного законами України механізму примусової реалізації майна. Мораторій також поширюється на акціонерні товариства.

Відповідно до ст. 113 Конституції України Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади, органом уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Сто відсотків акцій НАК «Надра України» належить державі. Засновником НАК «Надра України» є Кабінет Міністрів України, майно підприємства є державною власністю, а тому з урахуванням того, що державна компанія - НАК «Надра України» стала власником частки у статутному капіталі ТОВ «Українська геофізична компанія» в розмірі 100 %, частка держави у статутному .капіталі ТОВ «Українська геофізична компанія» становить 100% .

Для цілей цього Закону під примусовою реалізацією майна підприємств розуміється відчуження об'єктів нерухомого майна та інших основних засобів виробництва, що забезпечують ведення виробничої діяльності цими підприємствами (ст. 2 цього ж Закону).

Таким чином, наслідком неправомірного відчуження нерухомого та рухомого майна ТОВ «Українська геофізична компанія» на прилюдних торгах призвело до позбавлення підприємства засобів виробництва і повне припинення його діяльності.

Отже, здійсненні державним виконавцем виконавчі дії суперечать вимогам ст. ст. 1,2 Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна».

Так, згідно інформаційного листа Вищого господарського суду України «Про закон України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» № 01-8/1114 від 18.05.2006 року зазначено, що відповідно до статті 13   Закону  України «Про   господарські   товариства»   вклад  учасників  та засновників товариства, оцінений у національній грошовій одиниці, складає їх частку у статутному фонді. Тому дія мораторію поширюється на господарські товариства, у статутних фондах яких частка держави становить 25 і більше відсотків. Для з'ясування питання про те, чи підлягає конкретне підприємство під ознаки статті 1 Закону, господарським судам слід виходити з відповідних даних їх установчих документів, а стосовно відкритих акціонерних товариств - з даних реєстру власників іменних цінних паперів.

Таким чином, згідно з п.п. 18, 19 Статуту НАК «Надра України» її засновником є держава в особі Кабінету Міністрів України, а акціонером держава в особі Міністерства охорони навколишнього природного середовища України.

Отже, все майно, що перебуває у НАК «Надра України» є державною власністю.

Статтею 6 п. 6.5.1 Статуту ТОВ «Українська геодезична компанія» зазначено, що єдиним учасником товариства є НАК «Надра України», яка володіє часткою, що становить 100% Статутного капіталу Товариства і відповідно до цього має 100% голосів при прийнятті рішень на Загальних зборах Учасників Товариства.

НАК «Надра України» - державна компанія, яка стала власником 100 % частки у статутному капіталі ТОВ «Українська геофізична компанія», а отже частка держави у статутному капіталі ТОВ «Українська геофізична компанія» становить 100%.

Як вбачається з матеріалів справи, Державною акціонерною компанією «Національна мережа аукціонних центрів» в особі філії «Харківський аукціонний центр» були проведені прилюдні торги та аукціон з продажу арештованого майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська геофізична компанія», переможцем торгів було визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «Альпарі - С».

Так, протоколом прилюдних торгів по лоту № 44 від 31.03.2010 року був підтверджений факт відчуження нежитлових будівель, а саме адмінбудівля літ. «А» площею 330,2 кв.м., шл. блок; лабораторія літ. «Б-1» площею 203,1 кв.м., шл.блок; гаражі літ. «В» площею 219,6 кв.м., шл. блок.; майстерня літ. «Д» площею 48,1 кв. м., цегла; ізотопна літ. «Т» площею 19,1 кв. м. цегла, тобто нерухомого державного майна.

Протоколами аукціону по лотам №№ 1-43 від 31.03.2010 року були відчужені транспортні засоби, що відносяться до основних засобів виробництва згідно бухгалтерського обліку, що забезпечують ведення виробничої діяльності підприємства, які обліковуються як необоротні майнові активи. Так, Відповідачем -2 були реалізовані автомобілі, на яких встановлено обладнання для буріння свердловин, пошуку (розвідки), експлуатації родовищ корисних копалин, без наявності яких ТОВ «Українська геодезична компанія» неспроможне здійснювати основну мету своєї діяльності, а саме: задоволення потреби держави в нарощуванні мінерально-сировинної бази та отримання прибутку шляхом провадження господарської діяльності.

Відповідно до пункту 6 інформаційного листа Вищого господарського суду України «Про закон України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» № 01-8/1114 від 18.05.2006 року зазначено, що відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» підприємств розуміється відчуження об'єктів нерухомого майна та інших основних засобів виробництва, що забезпечують ведення виробничої діяльності цими підприємствами, а також акцій (часток, паїв), що належать державі в майні інших господарських товариств і передані до статутних фондів цих підприємств.

До основних засобів виробництва, що забезпечують ведення виробничої діяльності підприємства, слід відносити лише ті майнові активи, які обліковуються як необоротні, згідно з положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 2 «Баланс», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.03.1999 року № 87.

Згідно балансу ТОВ «Українська геофізична компанія» на 31.12.2009 рік та примітки до річної фінансової звітності за 2009 рік форма № 5, автомобілі, які були реалізовані торговою організацією відносяться до необоротних активів та є основними засобами виробництва.

Також, відповідно до п.п. 1.3 п. 1 «Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ» від 17.07.2000 року № 64 встановлено, що у складі необоротних активів обліковуються: земельні ділянки, капітальні витрати на поліпшення земель, будинки, споруди, передавальні пристрої, робочі, силові машини і обладнання, транспортні засоби та інше.

Пунктом 2 вищевказаної інструкції встановлено, що до основних засобів належать матеріальні активи, які використовуються установою багаторазово і безперервно в процесі виконання основних функцій, надання послуг, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких становить більше одного року і вартість яких без податку на додану вартість та інших платежів перевищує 1000 гривень за одиницю (комплект).

Отже, необоротні активи - матеріальні та нематеріальні ресурси, які належать підприємству та забезпечують його функціонування, строк корисної експлуатації яких становить більше одного року або операційного циклу, якщо він більший ніж рік.

Відтак, автомобілі, реалізовані на аукціоні 31.03.2010 року є необоротними активами підприємства, що підтверджується балансом ТОВ «Українська геофізична компанія» та стандартами бухгалтерського обліку.

Таким чином, у порушення вимог Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» державним виконавцем були вчинені неправомірні дії, що стало наслідком відчуження нерухомого майна та основних засобів виробництва ТОВ «Українська геодезична компанія» на прилюдних торгах (аукціоні) та призвело до позбавлення підприємства засобів виробництва.

Так, п. 21 Статуту НАК «Надра України» зазначено, що майно Компанії складається з основних фондів, обігових коштів, акцій (часток, паїв) у статутних (складених) капіталів підприємств, а також фінансових та інших активів, відображених у бухгалтерському балансі Компанії. Майно Компанії формується за рахунок:

- майна, переданого засновником до статутного (складеного) капіталу Компанії;

- доходів, отриманих від господарської діяльності, включаючи доходи від реалізації цінних паперів і корпоративних прав, доходи від діяльності підприємств, у статутних (складених) капіталах яких Компанія володіє корпоративними правами, та доходів (дивідендів) від володіння корпоративними правами;

- кредитів (позичок) банків;

- продукції, виробленої Компанією в результаті власної господарської діяльності;

- інших надходжень, що не суперечать законодавству.

Пунктом 24 Статуту НАК «Надра України» чітко встановлено, що майно перебуває у державній власності і належить Компанії на праві господарського відання.

Отже, враховуючи веще викладене, в результаті купівлі державною компанією НАК «Надра України» частки у статутному капіталі ТОВ «Українська геофізична компанія» в розмірі 100%, частка держави у статутному капіталі ТОВ «Українська геофізична компанія» становить також 100%.

Беручи до уваги вищевикладене та вимоги чинного законодавства в їх сукупності, арештоване майно реалізоване на аукціоні, яке є предметом даного судового провадження, забезпечувало ведення виробничої діяльності підприємства, а тому є майном, на примусову реалізацію якого введено мораторій згідно вимог вищевказаного Закону.

Отже, здійснені державним виконавцем виконавчі дії суперечать вимогам ст. ст. 1, 2 Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна».

Частиною 1 ст. 141 Господарського кодексу України встановлено, що до державного майна у сфері господарювання належать цілісні майнові комплекси державних підприємств або їх структурних підрозділів, нерухоме майно, інше окреме індивідуально визначене майно державних підприємств, акції (частки, паї) держави у майні суб'єктів господарювання різних форм власності, а також майно, закріплене за державними установами та організаціями з метою здійснення необхідної господарської діяльності, та майно, передане в безоплатне користування самоврядним установам і організаціям або в оренду для використання його у господарській діяльності.

Частиною 2 ст. 22 Господарського кодексу України визначено, що суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у   статутному   фонді   яких   перевищує   п'ятдесят   відсотків   чи   становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів.

Відповідно до ст. 113 Конституції України Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади, органом уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

статтею 328 ЦПК України, право власності набувається на підставах не заборонених законом, зокрема із правочинів, та вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

На підставі викладеного, враховуючи, що відповідачі не надали суду доказів обґрунтованих заперечень проти позову, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджуються наявними у матеріалах справи доказами та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат суд керується ст. 49 ГПК України. У спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав державне мито покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Суми, які підлягають сплаті за проведення судової експертизи, послуги перекладача, адвоката, витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу та інші витрати, пов'язані з розглядом справи, покладаються: при задоволенні позову - на відповідача; при відмові в позові - на позивача; при частковому задоволенні позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Таким чином, судові витрати у даній справі покладаються на відповідачів з вини яких виник спір.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст.124,129 Конституції України, ст 328 Цивільно процесуального кодексу України, ст. ст. ст. 1,2, 12, 49, 54, 57, 65, 66, 67,ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, ст. ст. 1, 2 Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна»-   

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

1.          Визнати недійсними результати аукціону з реалізації арештованого майна, проведеного 31.03.2010 року Державною акціонерною компанією «Національна мережа аукціонних центрів» в особі філії «Харківський аукціонний центр», які закріплені в протоколах аукціону по лотам № № 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 від 31.03.2010 року.

2.          Визнати недійсними результати прилюдних торгів з реалізації арештованого майна, проведеного 31.03.2010 року Державною акціонерною компанією «Національна мережа аукціонних центрів» в особі філії «Харківський аукціонний центр», які закріплені в протоколі прилюдних торгів по лоту № 44 від 31.03.2010 року.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська геофізична компанія" (64200, Харківська область, м. Балаклія, вул. Геологічна, 8, ідентифікаційний код юр. особи: 32535729) на користь  Державного бюджету України (одержувач - Управління Державного Казначейства у м. Харкові, код одержувача - 24134490, банк одержувача - Головне Управління Державного Казначейства України у Харківській обл.,  МФО банку одержувача - 851011, номер рахунку - 31110095700002, код бюджетної класифікації - 22090200, символ звітності банку - 095) 42,50 грн. державного мита.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська геофізична компанія" (64200, Харківська область, м. Балаклія, вул. Геологічна, 8, ідентифікаційний код юр. особи: 32535729)  на користь  Державного бюджету України (одержувач - Управління Державного Казначейства у м. Харкові, код одержувача - 24134490, банк одержувача - Головне Управління Державного Казначейства України у Харківській обл.,  МФО банку одержувача - 851011, номер рахунку - 31219264700002, код бюджетної класифікації - 22050003) 54,00 грн. витрат за  інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

4. Стягнути з Державної акціонерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" "НМАЦ"  (02660, м. Київ, вул. Марини Раскової, 15, код ЄДРПОУ 20064284) в особі Філії "Харківський аукціонний центр" (61000, м. Харків, Поштовий провулок, 5, розрахунковий рахунок 26004840122360 ХОФ АК "Укрсоцбанк", МФО 351016, код ЄДРПОУ 23148320) на користь Державного бюджету України (одержувач - Управління Державного Казначейства у м. Харкові, код одержувача - 24134490, банк одержувача - Головне Управління Державного Казначейства України у Харківській обл.,  МФО банку одержувача - 851011, номер рахунку - 31110095700002, код бюджетної класифікації - 22090200, символ звітності банку - 095) 42,50 грн. державного мита.

Стягнути з Державної акціонерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" "НМАЦ"  (02660, м. Київ, вул. Марини Раскової, 15, код ЄДРПОУ 20064284) в особі Філії "Харківський аукціонний центр" (61000, м. Харків, Поштовий провулок, 5, розрахунковий рахунок 26004840122360 ХОФ АК "Укрсоцбанк", МФО 351016, код ЄДРПОУ 23148320) на користь Державного бюджету України (одержувач - Управління Державного Казначейства у м. Харкові, код одержувача - 24134490, банк одержувача - Головне Управління Державного Казначейства України у Харківській обл.,  МФО банку одержувача - 851011, номер рахунку - 31219264700002, код бюджетної класифікації - 22050003) 54,00 грн. витрат за  інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Альпарі -С" (61002, Харківська область, м.Харків, вул.Мироносицька, буд. 72, ідентифікаційний код юридичної особи: 36816177) на користь Державного бюджету України (одержувач - Управління Державного Казначейства у м. Харкові, код одержувача - 24134490, банк одержувача - Головне Управління Державного Казначейства України у Харківській обл.,  МФО банку одержувача - 851011, номер рахунку - 31110095700002, код бюджетної класифікації - 22090200, символ звітності банку - 095) 42,50 грн. державного мита.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Альпарі -С" (61002, Харківська область, м.Харків, вул.Мироносицька, буд. 72, ідентифікаційний код юридичної особи: 36816177) на користь Державного бюджету України (одержувач - Управління Державного Казначейства у м. Харкові, код одержувача - 24134490, банк одержувача - Головне Управління Державного Казначейства України у Харківській обл.,  МФО банку одержувача - 851011, номер рахунку - 31219264700002, код бюджетної класифікації - 22050003) 54,00 грн. витрат за  інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

6. Стягнути з Відділу Державної Виконавчої служби Головного Управління юстиції у Харківській області (61002, м.Харків, вул.Петровського,16, код ЄДРПОУ 34859512) на користь Державного бюджету України (одержувач - Управління Державного Казначейства у м. Харкові, код одержувача - 24134490, банк одержувача - Головне Управління Державного Казначейства України у Харківській обл.,  МФО банку одержувача - 851011, номер рахунку - 31110095700002, код бюджетної класифікації - 22090200, символ звітності банку - 095) 42,50 грн. державного мита.

Стягнути з Відділу Державної Виконавчої служби Головного Управління юстиції у Харківській області (61002, м.Харків, вул.Петровського,16, код ЄДРПОУ 34859512) на користь Державного бюджету України (одержувач - Управління Державного Казначейства у м. Харкові, код одержувача - 24134490, банк одержувача - Головне Управління Державного Казначейства України у Харківській обл.,  МФО банку одержувача - 851011, номер рахунку - 31219264700002, код бюджетної класифікації - 22050003) 54,00 грн. витрат за  інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Суддя                                                                                 Буракова А.М.

Повний текст рішення по справі 16/101-10 складено та підписано 06 грудня 2010 року.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення30.11.2010
Оприлюднено28.12.2010
Номер документу13025134
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/101-10

Ухвала від 12.08.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко Віктор Миколайович

Ухвала від 21.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Здоровко Л.М.

Ухвала від 05.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Здоровко Л.М.

Ухвала від 27.12.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Афанасьєв В.В.

Ухвала від 08.09.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 04.11.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 26.07.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Ухвала від 12.07.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Ухвала від 03.07.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Ухвала від 22.06.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні