Рішення
від 02.07.2010 по справі 2-3311
СВЕРДЛОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-3311

2010 р.

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2010 року м. Свердловськ

Свердловській міський суд Луганської області в складі :

одноособово судді: Ал ександриної І.О.,

при секретарі: Радч енко Л.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд ових засідань Свердловськог о міського суду в місті Сверд ловську Луганської області ц ивільну справу за позовом О СОБА_1 до Управління Пен сійного Фонду України в м. Све рдловську Луганської област і про визнання дій неправомі рними і зобов' язання вчинит и певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася до с уду з позовом, в якому в обґрун товування своїх вимог зазнач ає, що вона, ОСОБА_1, ІНФОР МАЦІЯ_1, відповідно до статт і 1 Закону України № 2195-IV від 18 лис топада 2004 року «Про соціальни й захист дітей війни» є дитин ою війни. Згідно зі статтею 6 з азначеного Закону з першого січня 2006 року позивачка вважа є, що їй повинна виплачуватис ь щомісячна соціальна допомо га у розмірі 30 відсотків мінім альної пенсії за віком. У 2006-2007 р оках позивачці така допомога не виплачувалась, а у 2008-2009 рока х виплачувалась не в повному обсязі.

Верховна Рада України свої м Законом України № 3235-ІV від 20.12. 05 року «Про Державний бюджет У країни на 2006 рік», стаття 77 та ст аття 110 та Законом України № 489-V від 19.12.2006 року «Про Державний бю джет України на 2007 рік», стаття 71, пункт 12 призупинила дію стат ті 6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни».

Однак, Конституційний Суд України своїм рішенням № 6-рп/2007 від 9 липня 2007 року по спра ві № 1-29/2007, керуючись статтями 147, 150, 152, Конституції України т а статтями 45, 51, 61. 63, 65 Закону Украї ни «Про Конституційний С уд України», вирішив: пункт 1. в изнати таким, що не відповіда ють Конституції України і є неконституційним положе ння Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2007 рік » пункт 12 статті 71, яким зупинен о дію статті 6 Закону України № 2195-ІV від 18 листопада 2004 року «Пр о соціальний захист дітей ві йни», пункт 3 положення статті 71 Закону України на 2007 рік» № 489-V від 19.12.2006 року визнані неконсти туційними.

Пункт 5 Рішення Конституц ійного Суду в цій справі ма є преюдиціальне значення для суддів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у з в'язку з правовідносинами, як і виникли внаслідок дій поло жень статей зазначених закон ів, що визнані неконституцій ними.

Пункт 6 Рішення Конституц ійного Суду є обов'язковим до виконання на території Ук раїни, остаточним і не може бу ти оскаржене. Відповідно до ч астини 2 статті 3 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» державні соціальні гарантії дітям війни, встано влені цим законом, не можуть б ути обмежені або скасовані і ншим нормативно-правовими ак тами. Згідно частини 2 статті 1 9 та частини 3 статті 22 Консти туції України органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов'язані діяти на підставі в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускаєт ься звуження змісту та обсяг у існуючих прав і свобод.

Таким чином, зважаючи на вищ евикладене, не виплата позив ачці соціальної допомоги, пе редбаченої статтею 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», як вона вважає , є протиправною і такою, що су перечить Конституції та законам України.

Розмір соціальної допомог и відповідно до статті 6 «Про с оціальний захист дітей війни » становить 30 відсотків мінім альної пенсії за віком. Мінім альна пенсія за віком відпов ідно до статті 28 Закону Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я» встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для ос іб, які втратили працездатні сть .

Згідно із Законом України « Про Державний бюджет на 2009 рік » прожитковий мінімум для ос іб, які втратили працездатні сть, встановлений у розмірі п рожиткового мінімуму, який д іяв у грудні 2008 року і становит ь 498 грн.

У зв' язку з викладеним поз ивачка просить суд визнати н еправомірними дії Управлі ння Пенсійного Фонду Украї ни в м. Свердловську по сплаті не в повному обсязі їй держав ної соціальної допомоги згід но із Законом України «Про со ціальний захист дітей війни » у 2009 році, зобов'язати Управ ління Пенсійного Фонду Укр аїни в м. Свердловську Луганс ької області нарахувати і ви платити на її користь недопл ачену як дитині війни щоміся чну державну соціальну допом огу з 01.01.2009 року; стягнути з відп овідача на її користь сплаче ні судові витрати.

Позивач ОСОБА_1 у судо ве засідання не з' явилася, н адавши суду заяву з прохання м розглянути справу за її від сутністю, позовні вимоги під тримує у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, надав суду заперечення, де просить суд розглянути спра ву у їх відсутність, позов не в изнає, також у запереченні вк азує, що пунктом 10 Положення п ро Пенсійний фонд встановлен о, що кошти Пенсійного фонду У країни використовуються вик лючно за призначенням і вилу ченню не підлягають. В бюджет Пенсійного фонду України, як ий затверджується Кабінетом Міністрів України, не включе но витрати на виплату підвищ ення до пенсії дітям війни. Вр аховуючи, що механізм реаліз ації положень ст.6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» відсутній, то вир ішити питання про реалізацію вказаного положення можливо лише внесенням змін до Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни». До внесенн я таких змін правових підста в для призначення та виплати підвищення пенсії відповідн о до ст.6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » Управлінням Пенсійног о фонду України в м. Свердловс ьку Луганської області немає . Просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимо г.

Дослідивши матеріали сп рави, суд вважає позов обґрун тованим та таким, що підлягає задоволенню у повному обсяз і з наступних підстав.

Згідно положень ст.ст.3, 11 та 15 ЦПК України кожна особа має п раво в порядку, встановленом у цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх поруш ених, невизнаних або оспорюв аних прав, свобод чи інтересі в.

Суд розглядає цивільні спр ави не інакше як за звернення м фізичної чи юридичної осіб , поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ви мог і на підставі доказів сто рін та інших осіб, які беруть у часть у справі.

Відповідно до ч.1 ст.60 ЦПК Укр аїни, кожна сторона зобов' я зана довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень, крім випадків, встановле них ст.61 цього Кодексу.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни „Про соціальний захист дітей війни”, дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.

Згідно ст. 28 Закону України „ Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування ” мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чолов іків 25, а у жінок - 20 років стра хового стажу встановлюється у розмірі прожиткового міні муму для осіб, які втратили пр ацездатність, визначеного за коном.

Згідно паспорту на ім' я ОСОБА_1 (а.с.5) убачається, що в она народилася ІНФОРМАЦІЯ _1 і є громадянкою України.

Судом встановлено, що позив ач має статус дитини війни, що підтверджується посвідченн ям НОМЕР_1, виданим Свердл овським УПСЗН Луганської обл асті 17.11.1996 року (а.с.6).

Згідно довідки Управлінн я Пенсійного Фонду України в м. Свердловську Луганської області (а.с.8) щомісячна надба вка до пенсії, призначена згі дно із законом України «Про с оціальний захист дітей війни » та виплачена ОСОБА_1 у 2009 р оці склала 49,80 грн.

З листа Управління Пенс ійного Фонду України в м. Свер дловську Луганської області на ім' я ОСОБА_1 (а.с.7) убача ється, що Пенсійним Фондом Ук раїни в м. Свердловську позив ачці було відмовлено у випла ті щомісячної соціальної доп омоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитиній ві йни у 2009 році за відсутність на це юридичних підстав.

Розглядаючи позовні вимог и щодо визнання дій УПФУ в м. С вердловську неправомірними в частині виплати не у повном у обсязі позивачу щомісячної державної соціальної допомо ги згідно із Законом України „Про соціальний захист діте й війни” з 01 січня 2009 року , суд вважає їх обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню з наступних п ідстав. Право позивача на отр имання щомісячного підвищен ня до пенсії з 01 січня 2009 р оку підтверджується бе зпосередньо вимогами ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни», які за це й період були чинними.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни „Про соціальний захист дітей війни”, дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.

Згідно зі ст.54 Закону Україн и „Про державний бюджет Укра їни на 2009 рік” у 2009 році встановл ено прожитковий мінімум на о дну особу та для тих, хто відно ситься до основних соціальни х і демографічних груп насел ення, в розмірах, що діяли у гр удні 2008 року. Розміри державни х соціальних гарантій на 2009 рі к, що визначаються залежно ві д прожиткового мінімуму, вст ановлюються відповідними за конами України, цим законом т а нормативно-правовими актам и Кабінету Міністрів України .

Статтею 71 Закону України „П ро державний бюджет України на 2009 рік” Кабінету Міністрів надано право у 2009 році встанов лювати розміри соціальних ви плат, які відповідно до закон одавства визначаються залеж но від розміру мінімальної з аробітної плати, в абсолютни х сумах асигнувань, передбач ених за відповідними бюджетн ими програмами. Вказана норм а передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів ли ше тих виплат, вихідним крите рієм розрахунку яких є розмі р мінімальної заробітної пла ти. Відповідно, її дія не пошир юється на спірні відносини, о скільки розмір зазначених со ціальних виплат згідно із за коном „Про соціальний захист дітей війни” залежить від ро зміру мінімальної пенсії за віком.

Тотожні положення містять ст.ст.52, 70 Закону України „Про д ержавний бюджет України на 2010 рік” № 2154-УІ від 27.04.10 року. Отже ро змір підвищення до пенсії ос обі, яка має статус „дитина ві йни” у 2009 та 2010 роках має визнача тися відповідно до Закону Ук раїни „Про соціальний захист дітей війни”, а саме, у розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом.

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими част иною першою статті 28 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування», іншого нормативно-п равового акту, який би визнач ав цей розмір або встановлюв ав інший розмір, немає.

Враховуючи вказані положе ння частини першої статті 28 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування» та положення ст.6 Закону України „Про соціа льний захист дітей війни”, як ою встановлено право особи з і статусом «дитина війни» на отримання щомісячного підви щення до пенсії у розмірі 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком, суд вважає, що відпові дач зобов' язаний призначит и, нарахувати та виплатити по зивачу підвищення до пенсії на 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком, виходячи з міні мального розміру пенсії за в іком, встановленого у січні-г рудні 2009 року, січні - липні 2010 року.

На час розгляду цієї справи судом розмір мінімальної пе нсії за віком згідно ст.28 Зако ну України „Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування” дорівнює прожит ковому мінімуму встановлени х для осіб, що втратили працез датність.

Відповідно до ст.2 ч.1 Закону У країни „Про прожитковий міні мум” від 15 липня 1999 року, прожит ковий мінімум застосовуєтьс я для встановлених розмірів мінімальної заробітної плат и та мінімальної пенсії за ві ком.

Статтею 147 Конституції У країни передбачено, що єдини м органом конституційної юри сдикції в Україні є Констит уційний Суд України. Лише Конституційний Суд Україн и вирішує питання про відпов ідність законів та інших пра вових актів Конституції України і дає офіційне тлума чення Конституції Украї ни та законів України.

Статтею 152 Конституції У країни передбачено, що закон и, інші правові акти або їх окр емі положення, що визнані нек онституційними, втрачають чи нність з дня ухвалення Конс титуційним Судом України р ішення про їх неконституційн ість.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов'язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України. Наве дене свідчить, що відповідач повинен був здійснювати нар ахування та виплату позивачу підвищення до пенсії після в инесення Конституційним суд ом рішення від 22.05.2008 року № 10-рп/20 08.

Відповідно до ст. 8 Констит уції України в Україні визн ається і діє принцип верхове нства права. Конституція України має найвищу юридичн у силу. Закони та інші нормати вно-правові акти приймаються на основі Конституції Ук раїни і повинні відповідати їй. Норми Конституції Ук раїни є нормами прямої дії. Зв ернення до суду для захисту к онституційних прав і свобод людини і громадянина безпосе редньо на підставі Констит уції України гарантується .

Суттю положень ст. 46 Конст итуції України є те, що гром адяни мають право на соціаль ний захист, що включає право н а забезпечення їх у разі повн ої, часткової або тимчасової втрати працездатності, втра ти годувальника, безробіття з незалежних від них обстави н, а також у старості та в інши х випадках, передбачених зак оном. Пенсії, інші види соціа льних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування , мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожитко вого мінімуму, встановленого законом

Згідно ст. 55 Конституції України кожному гарантуєт ься право на оскарження в суд і рішень, дій чи бездіяльност і органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, посадових і службових ос іб.

На вимогу п.2 Постанови Пле нуму Верховного Суду України від 01.11.1996 року № 9 «Про застосув ання Конституції Україн и при здійсненні правосуддя» , оскільки Конституція Ук раїни, як зазначено в її ст. 8, ма є найвищу юридичну силу, а її н орми є нормами прямої дії, суд и при розгляді справ мають оц інювати зміст будь-якого зак ону чи іншого нормативно-пра вового акта з точки зору його відповідності Конституці ї і в усіх необхідних випад ках застосовувати Констит уцію як акт прямої дії. Судо ві рішення мають ґрунтуватис ь на Конституції, а також на чинному законодавстві, як е не суперечить їй.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що дії відповідач а - Управління Пенсійного фонду України в м. Свердловсь ку Луганської області в част ині виплати не у повному обся зі позивачу державної соціал ьної допомоги до пенсії, як д итині війни у період з 01 січня 2009 року є неправом ірними, тому суд вважає зобов ' язати Управління Пенс ійного фонду України в м. Свер дловську Луганської області виплатити на користь позива ча підвищення до пенсії у роз мірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, як дитині вій ни, з 01 січня 2009 року з урахуванням фактично здій снених виплат.

Відповідно до вимог ст.88 ЦПК України і на підставі постан ови КМУ від 21 грудня 2005 року №1258 « Про затвердження порядку опл ати витрат з інформаційно-те хнічного забезпечення розгл яду цивільних справ та їх роз мірів», суд вважає за необхід не стягнути з відповідача У правління Пенсійного фонд у України в м. Свердловську Лу ганської області на користь позивача оплачені витрати на інформаційно-технічне забез печення розгляду цивільної с прави у сумі 37 грн. 00 коп. Згідно п.34 ст.4 Декрету КМУ «Про держав не мито» відповідач звільнен ий від сплати судового збору , у зв' язку з чим сума сплачен ого позивачем судового збору 8,50 грн. не підлягає стягненню з відповідача, тому суд вважає стягнути цю суму на користь п озивача з держави.

На підставі ст.ст. 8, 19, 46, 55, 147, 152 Конституції Україн и, Постанови Пленуму Верховн ого Суду України від 01.11.1996 року № 9 «Про застосування Конст итуції України при здійсне нні правосуддя», Закону Укра їни „Про соціальний захист д ітей війни” від 19.12.2006 року № 489-V, За кону України „Про державний бюджет України на 2009 рік”, Зако ну України „Про державний бю джет України на 2010 рік”, Закону України „Про прожитковий мі німум”, Закону України «Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Декрету КМУ «Про державне ми то», керуючись ст.ст.3, 10-11, 1 5, 60, 61, 79, 81, 88 та 212-215 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до Уп равління Пенсійного Фонду України в м. Свердловську Луг анської області про визнання дій неправомірними і зобов' язання вчинити певні дії зад овольнити у повному обсязі.

Визнати неправомірними дії Управління Пенсійно го фонду України в м. Свердлов ську Луганської області щодо виплати не в повному обсязі ОСОБА_1 щомісячної державн ої соціальної допомоги згідн о Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» з 01 січня 2009 року.

Зобов' язати Управлі ння Пенсійного фонду Украї ни в м. Свердловську Луганськ ої області здійснити виплату ОСОБА_1 підвищення до пен сії у розмірі 30 відсотків міні мальної пенсії за віком, як ди тині війни, з 01 січня 2009 ро ку з урахуванням фактич но здійснених виплат.

Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської о бласті на користь ОСОБА _1 сплачені витрати на і нформаційно-технічне забезп ечення розгляду цивільної сп рави у розмірі 37 гривень .

Стягнути з держави на ко ристь ОСОБА_1 сплачений су довий збір у розмірі 08 гр ивень 50 копійок.

Рішення суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо зая ву про апеляційне оскарження не було подано.

Рішення може бути оскаржен е в апеляційному порядку до а пеляційного суду Луганської області через Свердловський міський суд Луганської обла сті шляхом подачі в 10-денний с трок з дня проголошення ріше ння заяви про апеляційне оск арження і поданням після цьо го протягом 20 днів апеляційно ї скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч.4 ст.295 ЦПК України.

СУДДЯ

СудСвердловський міський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення02.07.2010
Оприлюднено12.01.2011
Номер документу13051240
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-3311

Рішення від 18.11.2010

Цивільне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Наумова Ірина Йосипівна

Рішення від 02.07.2010

Цивільне

Свердловський міський суд Луганської області

Александрина Ірина Олексіївна

Рішення від 08.10.2010

Цивільне

Сакський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Дахневич Олена Дмитрівна

Ухвала від 07.10.2010

Цивільне

Вишгородський районний суд Київської області

Скрипник Оксана Григорівна

Рішення від 29.10.2010

Цивільне

Стахановський міський суд Луганської області

Євтіфієв Вячеслав Миколайович

Рішення від 08.10.2010

Цивільне

Центрально-Міський районний суд м.Макіївки

Стратейчук Людмила Зіновіївна

Рішення від 13.09.2010

Цивільне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Бондаренко Ірина Владиславівна

Рішення від 06.04.2010

Цивільне

Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська

Лисенко Вадим Олександрович

Рішення від 16.08.2010

Цивільне

Святошинський районний суд міста Києва

Наборозняк Микола Іванович

Ухвала від 04.10.2010

Цивільне

Залізничний районний суд м.Львова

Боровков Дмитро Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні