КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-125/08 Головуючий у 1-й інс танції: Гонтарук В.М.
Суддя-доповідач: Землян а Г.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"08" грудня 2010 р. м. Київ
колегія суддів судової палати по адміністративним справам Київського апеляцій ного адміністративного суду у складі:
гол овуючого - судді Земляної Г. В.
суд дів Парінова А.Б ., Грибан І.О.
при секретарі Ломановій Ю .В.,
розглянувши у відкр итому судовому засіданні в з алі суду у м. Києва апеляційну скаргу Товариства з обмежен ою відповідальністю «Жмер инська нафтобаза»на поста нову Вінницького окружного а дміністративного суду від 10 л ютого 2009 року у справі за позов ом Жмеринської об' єдна ної державної податкової інс пекції до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Жм еринська нафтобаза»про ст ягнення штрафних санкцій,
В С Т А Н О В И Л А :
Позивач Жмер инської об' єднаної держа вної податкової інспекції (д алі Жмеринська ОДПІ) звер нулася до суду з позовом про с тягнення з Товариства з обме женою відповідальністю «Ж меринська нафтобаза»(далі ТОВ «Жмеринська нафтоба за», відповідач) штрафних (фін ансових) санкцій в розмірі 28903,5 0 гривень.
Постановою Вінницьког о окружного адміністративно го суду від 10 лютого 2009 року поз овні вимоги задоволено, стяг нуто з товариства з обмежено ю відповідальністю "Жмерин ська нафтобаза" до Державно го бюджету штрафні (фінансов і) санкції в розмірі 28903,50 гривен ь.
Не погоджуючись з прийн ятою постановою ТОВ «Жмери нська нафтобаза»подало ап еляційну скаргу, в якій проси ть скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що п остановлена з помилковим зас тосуванням норм матеріально го та процесуального права т а ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги .
Заслухавши суддю-допов ідача, осіб, що з' явилися у су дове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи а пеляційної скарги, колегія с уддів вважає, що апеляційна с карга не підлягає задоволенн ю, а постанова суду залишеню б ез змін, з наступних підстав.
Згідно зі п.1 ч.1 ст. 198, ст.200 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд апеляці йної інстанції залишає апеля ційну скаргу без задоволення , а постанову суду - без змін, як що визнає, що суд першої інста нції правильно встановив обс тавини справи та ухвалив суд ове рішення з додержанням но рм матеріального і процесуал ьного права.
Відповідно до ч. 1 статі 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відпов ідно до якого органи державн ої влади, органи місцевого са моврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Суд першої інстанції всебі чно, повно та об' єктивно роз глянув справу, правильно вст ановив обставини справи, над аним доказам дав правильну п равову оцінку і прийшов до об ґрунтованого висновку про за доволення позовних вимог.
Як вбачається з матері алів справи та встановлено с удом першої інстанції, праці вниками Державної податково ї адміністрації у Вінницькій області 19.10.2006 року було здійсне но перевірку господарської о диниці АЗС №1, яка розташована у м. Жмеринка по вул. Чернишев ського, 42, що належить TOB "Жмер инська нафтобаза" щодо конт ролю за порядком проведення готівкових розрахунків за то вари (послуги).
За результатами переві рки було складено акт № 236564 від 19 жовтня 2006 року, яким було вста новлено встановлено порушен ня пунктів 1,2,13 ст. З Закону Укра їни "Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій в сфері торгівлі, громадсь кого харчування і послуг", а са ме: розрахункову операцію в б езготівковій формі (згідно т алонів та відомостей) на зага льну суму 4900 грн. не проведено ч ерез реєстратор розрахунков их операцій, відповідний роз рахунковий документ, що підт верджує виконання розрахунк ових операцій не роздрукован о та не видано. Перевіркою та кож встановлено невідповідн ість сум готівкових коштів на місці проведення розрахун ків сумі готівкових коштів, з азначених в Х-звіті РРО, яка ск лала 880,70 гривень.
На підставі даного акт у Жмеринська ОДПІ винесл а відносно позивача рішення №000012302/0 від 10.01.2007 року про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій у сумі 28903,50 гривень, згідн о якого 4900 гривень (сума коштів , яка не проведена через РРО) х 5 = 24500 гривень), 880,70 гривень (сума к оштів, на яку виявлено невідп овідність) х 5 = 403,5 гривень), що ст ановить 24500 гривень + 4403,50 гривень = 28903,50 гривень.
Суд першої інстанції з адовольняючи позовні вимоги позивача прийшов до висновк у, що рішення № 000012302/0 від 10 січня 20 07 року про застосування штраф них санкцій винесено правомі рно, тому сума 28903,50 гривень підл ягає стягненю з відповідача.
Колегія суддів погодж ується з висновком суду перш ої інстанції, оскільки вони з найшли своє підтвердження пі д час апеляційного розгляду справи виходячи з наступного .
Згідно частини 1 статті 13 названого Закону України «п ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій в с фері торгівлі, громадського харчування і послуг»(далі За кон № 265/95-ВР) вимоги щодо реаліз ації фіскальних функцій реєс траторами розрахункових опе рацій для різних сфер застос ування встановлюються Кабін етом Міністрів України.
Пунктом 1 Вимог щодо реа лізації фіскальних функцій р еєстраторами розрахункових операцій для різних сфер зас тосування, затверджених пост ановою КМ України від 18.02.2002 р. N 199, уповноважено Державну коміс ію з питань впровадження еле ктронних систем і засобів ко нтролю та управління товарни м і грошовим обігом встановл ювати додаткові, порівняно і з встановленими зазначеною п остановою, вимоги щодо реалі зації фіскальних функцій спе ціалізованими реєстраторам и для конкретних сфер застос ування.
Пунктом 2 Положення про Д ержавну комісію з питань впр овадження електронних систе м і засобів контролю та управ ління товарним і грошовим об ігом, затвердженого постанов ою КМ України від 24.01.97 р. N 81, чинно ю до скасування постановою К М України від 21.12.2005 р. N 1231, зазначе на Державна комісія визначен а постійно діючим органом пр и Кабінеті Міністрів України .
Протокольним рішенням Державної комісії з питань в провадження електронних сис тем і засобів контролю та упр авління товарним і грошовим обігом від 27.06.2002 р. N 13 затверджен і Технічні вимоги до спеціал ізованих електронних контро льно-касових апаратів для ав тозаправних станцій. Пунктом 15 цих Технічних вимог встанов лено, що в режимі реєстрації в ідпускання пального ЕККА пов инен забезпечувати у єдиному нерозривному технологічном у процесі: управління відпус канням пального; реєстрацію об'єму (в літрах) та вартості (у гривнях) відпущеного пально го кожного найменування окре мо за готівкою та кожною безг отівковою формами оплати; ві дображення на індикаторі опе ратора стану кожного роздава льного крана паливно-роздава льної колонки, а також для кож ної замовленої дози - поточно ї інформації про об'єм відпущ еного пального (у літрах) чере з цей роздавальний кран; дебе тування платіжних карток; др укування платіжних чеків уст ановленої форми, які додатко во містять номери паливно-ро здавальних колонок, через як і здійснювалося відпускання пального, об'єм (у літрах) і вар тість (у гривнях) фактично від пущеного пального. При попер едній оплаті (оплата пальног о, яка проводиться перед поча тком його відпускання) друку вання чека повинно здійснюва тися до початку відпускання пального, при оплаті за факти чно відпущене пальне - після з акінчення його відпускання ( встановлення роздавального крана в паливно-роздавальну колонку) (пункт 16 Технічних ви мог).
Системний аналіз навед ених правових норм дає підст ави для висновку, що операції по відпуску пального на АЗС, в тому числі попередньо оплач еного, повинні проводитися ч ерез реєстратор розрахунков их операції, який відповідає спеціально встановленим вим огам щодо конструкції, забез печує реєстрацію відпусканн я пального та виключає можли вість останньої без фіксації фіскальним блоком інформаці ї про об'єм відпущеного пальн ого та його вартості.
Суб'єкти підприємницьк ої діяльності, які здійснюют ь розрахункові операції в го тівковій та/або в безготівко вій формі (із застосуванням п латіжних карток, платіжних ч еків, жетонів тощо) при продаж у товарів (наданні послуг) у сф ері торгівлі, громадського х арчування і послуг, зобов'яза ні проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані в уста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и РРО з роздрукуванням відпо відних розрахункових докуме нтів, що підтверджують викон ання розрахункових операцій , і видавати такий документ на повну суму проведеної опера ції особі, яка отримує або пов ертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї (пу нкти 1, 2 статті 3 Закону № 265/95-ВР).
Таким чином придбання о собами за безготівкові кошти талонів на пальне не звільня є ТОВ «Жмеринська нафтоб аза»від обов' язку проведен ня операцій з відпустки това рів за такими талонами через реєстратор розрахункових оп ерацій, якій відповідає спец іально встановленим, вимогам , конструкції, забезпечує реє страцію відпускання пальног о та виключає можливість ост анього без фіскальним блоком інформації про об' єм відпу щеного пального та його варт ості.
Відповідальність за не виконання зазначеного обов'я зку передбачена пунктом 1 ста тті 17 Закону № 265/95-ВР у вигляді ф інансової санкції у розмірі п'ятикратного розміру вартос ті проданих товарів (наданих послуг).
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
З огляду на це висновок п одаткового органу про поруше ння позивачем вимог пунктів 1, 2,13 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг" відповіда є встановленим обставинам сп рави.
Відповідно до ст. 25 Закон у № 265/95-ВР, суми фінансових санк цій, які визначені статтями 17- 24 цього Закону, підлягають пер ерахуванню суб'єктами підпри ємницької діяльності до Держ авного бюджету в десятиденни й термін з дня прийняття орга нами державної податкової сл ужби України рішення про зас тосування таких фінансових с анкцій.
З матеріалів справи вбач ається, що відповідач коштів в добровільному порядку не с платив, а відтак а сума є забор гованістю перед бюджетом та підлягає стягненню.
Виходячи з наведеного, судова колегія вважає позовн і вимоги Жмеринської об' єднаної державної податково ї інспекції закономи, обгрун тованими, підтвердженими мат еріалами справи та підлягающ ими задоволеню.
При цьому апеляційна ск арга не містить посилання на обставини, передбачені стат тями 202 - 204 Кодексу адміністра тивного судочинства України , за яких рішення суду підляга є скасуванню.
Доводи, викладені заяв ником в апеляційній скарзі б ули предметом дослідження су ду першої інстанції і не знай шли свого належного підтверд ження.
Вказані в апеляційній скарзі процесуальні порушен ня не призвели до неправильн ого вирішення справи і не є пі дставою для скасування судов ого рішення.
Зважаючи на вищевикладене , колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно вста новив фактичні обставини спр ави, дослідив наявні докази, д ав їм належну оцінку та прийн яв законне та обґрунтоване р ішення у відповідності з вим огами матеріального та проце суального права, в зв' язку з чим апеляційна скарга залиш ається без задоволення, а пос танова суду першої інстанції - без змін.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.4, 8-11, 160, 196, 198, 200, 205, 207, 212, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, колегія су ддів,
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відп овідальністю «Жмеринська нафтобаза»- залишити без задоволення.
Постанову Вінницько го окружного адміністративн ого суду від 10 лютого 2009 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом двадцяти днів із дня скл адання у повному обсязі, тобт о з 13 грудня 2010 року шляхом пода чі касаційної скарги до Вищо го адміністративного суду Ук раїни у порядку ст.212 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Головуючий суддя: Г.В.Земляна
Судді: А.Б.П арінов
І. О.Грибан
Повний текст ухвали виготовлений 13 грудня 2010 року.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2010 |
Оприлюднено | 05.01.2011 |
Номер документу | 13340739 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Земляна Г.В.
Цивільне
Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Крамар Орест Володимирович
Адміністративне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Чернецький В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні