Ухвала
від 04.08.2015 по справі 2-а-125/08
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: №2-а-125/08 Головуючий у 1- й інстанції Тітов М.Б. Суддя - доповідач: Собків Я.М.

У Х В А Л А

Іменем України

04 серпня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді: Собківа Я.М.,

суддів: Борисюк Л.П., Петрика І.Й.,

за участю секретаря: Присяжної Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації про перегляд за нововиявленими обставинами ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 25 серпня 2009 року у справі за апеляційною скаргою Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації на постанову Богуславського районного суду Київської області від 26 травня 2008 року по справі за позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації про стягнення недоотриманих сум одноразової допомоги на оздоровлення,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Богуславського районного суду Київської області від 26 травня 2008 року позовну заяву ОСОБА_2 задоволено.

Стягнуто з Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_2 7 788,00 гривень недоотриманої щорічної допомоги до Дня Перемоги за 2005-2007 роки.

На вказану постанову суду відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на допущені порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просив скасувати оскаржувану постанову суду з ухваленням нового рішення, яким відмовити в задоволенні вимог даного позову.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 25 серпня 2009 року залишено без розгляду апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації на постанову Богуславського районного суду Київської області від 26 травня 2008 року.

Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації в порядку статті 246 КАС України звернулося із заявою про перегляд за нововиявленими обставинами ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 25 серпня 2009 року.

Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.

Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали заяви Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, колегія суддів вважає за необхідне у задоволенні зазначеної заяви відмовити, з огляду на наступне.

Визначаючи підстави для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації в своїй заяві посилається на рішення Конституційного Суду України від 26.12.2011 року № 20-рп/2011, в якому зазначається, що згідно з частиною першою статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Із цим конституційним правом громадян кореспондується обов'язок держави щодо його забезпечення.

Водночас, розміри соціальних виплат залежать від соціально-економічних можливостей держави, проте мають забезпечувати конституційне право кожного на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї, гарантоване статтею 48 Конституції України.

Відповідно до ч. 1, п. 1 ч. 2 ст. 245 КАС України постанова або ухвала суду, що набрала законної сили може бути переглянута у зв'язку з нововиявленими обставинами. Підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є, зокрема, істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.

Законодавче визначення поняття «істотні для справи обставини» відсутнє. Виходячи з аналізу розділу V КАС України істотними обставинами є фактичні дані (явища, події, факти або сукупність умов), що в установленому порядку спростовують факти, які були покладено в основу судового рішення. Тобто, це обставини, які впливають на юридичну оцінку обставин, здійснену судом у судовому рішенні, що переглядається, обізнаність суду стосовно яких у розгляді справи забезпечила б прийняття цим судом іншого рішення.

Нововиявленими слід вважати обставини (як фактичного, так і правового характеру), які об'єктивно існували на момент вирішення адміністративної справи та не були відомі і не могли бути відомі на той час суду та особі, яка звертається із заявою про перегляд рішення, на час розгляду справи.

Наявність обох цих умов для визнання обставини нововиявленою є обов'язковою.

Таким чином, на підставі п. 1 ч. 2 с. 245 КАС України рішення може бути переглянуто за наступних умов: істотність нововиявлених обставин для вирішення спору, існування їх на момент вирішення адміністративної справи та виявлення після прийняття рішення зі спору.

З огляду на викладене, судова колегія зазначає, що обставини, на які посилався заявник, як на підставу перегляду судового рішення за правилами Глави 4 КАС України не є нововиявленими в розумінні цього кодексу.

Подальші зміни у законодавстві не можуть бути підставою для перегляду рішення за нововиявленими обставинами, що прямо передбачено ч. 3 ст. 245 КАС України, за змістом якої перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами в разі прийняття нових законів, інших нормативно-правових актів, якими скасовані закони та інші нормативно-правові акти, що діяли на час розгляду справи, не допускається, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність фізичної особи.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення заяви Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації про перегляд за нововиявленими обставинами ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 25 серпня 2009 року у справі № 2-а-125/08.

Керуючись статтями 160, 245-253 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації про перегляд за нововиявленими обставинами ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 25 серпня 2009 року у справі за апеляційною скаргою Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації на постанову Богуславського районного суду Київської області від 26 травня 2008 року по справі за позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації про стягнення недоотриманих сум одноразової допомоги на оздоровлення - залишити без задоволення.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя суддя суддя Я.М. Собків Л.П. Борисюк І.Й. Петрик

Головуючий суддя Собків Я.М.

Судді: Борисюк Л.П.

Петрик І.Й.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.08.2015
Оприлюднено19.08.2015
Номер документу48452531
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-125/08

Ухвала від 04.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 03.10.2013

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Стріжакова Т. В.

Ухвала від 01.10.2013

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Стріжакова Т. В.

Ухвала від 08.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Постанова від 10.10.2006

Адміністративне

Московський районний суд м.Харкова

Погасій Ольга Федорівна

Постанова від 04.12.2008

Адміністративне

Солом'янський районний суд міста Києва

Бобровник О.В.

Постанова від 20.03.2008

Адміністративне

Згурівський районний суд Київської області

Денисенко Н.О.

Постанова від 10.07.2008

Цивільне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Крамар Орест Володимирович

Постанова від 27.09.2008

Адміністративне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Чернецький В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні