Рішення
від 18.01.2011 по справі 19/333
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГА НСЬКОЇ ОБЛАСТІ

91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВ В, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.01.11 Справа № 19/333.

Суддя Косенко Т.В., за участю секретаря судов ого засідання Хухрянської І.В., розглянув матеріали с прави за позовом

Державної екологічної ін спекції в Луганській області , м.Луганськ

до Артемівської міської ради Перевальського району Луганської області, м.Арте мівськ Луганської області

про стягнення 2320 грн. 00 коп.

в присутності представник ів сторін:

від позивача - Меженська І.В., довіреність № 12 від 28.12.2010;

від відповідача - Дубенко Г.М., довіреність № б/н від 27.12.2010.

В С Т А Н О В И В:

Обставини справи: заяв лено вимогу про стягнен ня з відповідача на користь д ержави шкоди у розмірі 2320 грн. 0 0 коп. заподіяної порушенням п риродоохоронного законодав ства.

У судових засіданнях 22.12.2010 та 12.01.2011, на підставі ст.77 Господарс ького процесуального кодекс у України, були оголошені пер ерви.

22.12.2010 представник відповідач а надав відзив № 1481 від 20.12.2010 на по зовну заяву, в якому пояснив, щ о випадку порушення законода вства про рослинний світ не б уло, оскільки омолодження, а п отім і подальше видалення су хостійних дерев з гнилою сер цевиною було проведено строг о у послідовності та у порядк у визначеному Постановою Каб інету Міністрів України від 01.08.2006 № 1045 «Про затвердження Поря дку видалення дерев, кущів, га зонів і квітників у населени х пунктах». Також відповідач зазначив, що не проводив жодн ого, з зазначених в ст.27 Закону України «Про рослинний світ », виду робіт.

12.01.2011 позивач надав заперече ння на відзив відповідача, де зазначив, що 23.12.2009 Артемівською міською радою було прийнято рішення № 123 «Про дозвіл на омо лодження дерев житлового фон ду м.Артемівська». Згідно ріш ення дерева підлягали омолод женню, а не знищенню до ступен я припинення росту. На момент перевірки дотримання вимог природоохоронного законода вства Артемівською міською р адою 25.03.2010 рішень про видалення аварійних дерев рада не прий мала.

18.01.2011 відповідач надав письмо ві пояснення щодо акту обсте ження об' єкта благоустрою п ри визначенні його відновної вартості від 19.03.2010, де пояснив, щ о дата 19.03.2010 є технічною помилко ю, оскільки акт виготовлений в електронному вигляді; підп ис одного з членів комісії ві дсутня, у зв' язку з його хвор обою.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представникі в сторін, які прибули у судове засідання, встановивши факт ичні обставини справи, оціни вши надані докази, господарс ький суд Луганської області дійшов наступного.

Відповідно до п.5 Положення про Державну екологічну інсп екцію в областях, містах Києв і і Севастополі, затверджено го наказом Мінприроди від 19.12.20 06 за № 548, зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України ві д 13.02.2006 за №120/13387 Державна екологі чна інспекція в Луганській о бласті є належним позивачем за позовами щодо відшкодуван ня збитків, завданих внаслід ок порушення вимог природоох оронного законодавства.

Відносини у галузі навкол ишнього природного середови ща в Україні регулюються Кон ституцією України, міжнародн ими угодами України, Цивільн им кодексом України, Законом України „Про охорону навкол ишнього природного середови ща”, а також земельним, водним , лісовим законодавством, зак онодавством про надра, про ох орону атмосферного повітря, про охорону і використання р ослинного і тваринного світу та іншим спеціальним законо давством.

Згідно ст.25 Закону України “ Про рослинний світ” охорона рослинного світу здійснює ться центральними та місце вими органами виконавчої влади, органами місцевог о самоврядування, власникам и та користувачами (в тому числі орендарями) земельн их ділянок, на яких знаходя ться об'єкти рослинного сві ту, а також користувачами п риродних рослинних ресурсі в.

Відповідно до ст.40 вказано го закону порушення законода вства про рослинний світ тя гне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно- правову або кримінальну відп овідальність згідно з закона ми України.

Як вбачається з норм цієї ст атті відповідальність за пор ушення законодавства про рос линний світ несуть особи, вин ні у: самовільному спеціальн ому використанні природних р ослинних ресурсів; порушенні правил загального використа ння природних рослинних ресу рсів; протиправному знищенні або пошкодженні об”єктів ро слинного світу; порушенні ви мог охорони умов місцезроста ння об”єктів рослинного світ у під час проектування, розмі щення, будівництва, реконстр укції, введення в дію, експлуа тації споруд та об”єктів, зас тосування технологій, які не гативно впливають на стан об ”єктів рослинного світу та і н.

В обґрунтування позовних в имог позивач за даним позово м посилається на те, що згідно з актом перевірки дотриманн я вимог природоохоронного за конодавства Артемівською мі ською радою від 25.03.2010 ним було в становлено знищення до ступе ня припинення росту 18 сухості йних дерев на території м.Арт емівськ без відповідного доз волу, а саме:

- по вул.9 Мая біля будинків № № 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 знищено п' ять дерев діаметрами (у корі) біля шийки кореня 20 см - 60 см;

- по вул.Крокоса біля будинк ів №№ 3, 4 (східна частина меморі ального комплексу «Скорботн а матір») - знищено 13 дерев ді аметрами (у корі) біля шийки ко реня від 18 см - 60 см, що є порушенн ям вимог ст.27 Закону України „ Про рослинний світ”, Порядку видалення дерев, кущів, газон ів і квітників у населених пу нктах, затвердженого Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 01.08.2006 № 1045, Правил утриманн я зелених насаджень у населе них пунктах України, затверд жених наказом Міністерства б удівництва, архітектури та ж итлово-комунального господа рства України від 10.04.2006 за №105, за реєстрованим в Міністерстві юстиції України від 27.07.2006 за №880/ 12754. Даний факт, на думку позива ча, підтверджується актом об стеження від 25.03.2010, який складен ий державним інспектором з о хорони навколишнього природ ного середовища Луганської о бласті Мачарашвілі Майєю Ізі ровною, в присутності помічн ика міжрайонного Стаханово-А лчевського природоохоронно го прокурору Шуссер Яни Воло димирівни, голови Артемівськ ої міської ради ОСОБА_2, хо ча підписи присутніх при пер евірці осіб в зазначеному ак ті відсутні (а.с.6-7).

Як зазначив позивач, 23.12.2009 Арт емівською міською радою було прийнято рішення № 223 «Про доз віл на омолодження дерев жит лового фонду м.Артемівська». Згідно рішення дерева підля гали омолодженню, а не знищен ню до ступеня припинення рос ту. На момент перевірки 25.03.2010 рі шень про видалення аварійних дерев рада не приймала.

Роботи по формуванню, омоло дженню та видаленню дерев по вул.9 Мая проводились згідно т рудової угоди з громадянином ОСОБА_1, роботи по видален ню аварійних дерев біля мемо ріалу, проводились пожежною частиною розташованою у м.Ар темівськ, безвідплатно за ра хунок дров.

Розмір шкоди, нанесеної дер жаві внаслідок порушення вим ог природоохоронного законо давства, позивачем обчислено відповідно до постанови Каб інету Міністрів України від 08.04.1999 за № 559 із змінами внесеними Постановою Кабінету Міністр ів України №1789 від 28.12.2001 „Про так си для обчислення розміру шк оди, заподіяної внаслідок зн ищення або пошкодження дерев і чагарників”, яка склала 2320 гр н. 00 коп.

На адресу відповідача пози вачем була надіслана претенз ія № 93 від 18.08.2010 № 02-2507, яка залишена відповідачем без відповіді та задоволення.

Відповідно до ч.4 ст.68 Закон у України „Про охорону навко лишнього природного середов ища” підприємства, установи, організації та громадяни зо бов'язані відшкодовувати шко ду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього приро дного середовища, в порядку т а розмірах, встановлених зак онодавством України.

Відповідно до ст.1166 Цивільно го кодексу України майнова ш кода відшкодовується в повно му обсязі особою, яка її завда ла. Особа, яка завдала шкоди, з вільняється від її відшкодув ання, якщо вона доведе, що шкод и завдано не з її вини.

Виходячи з цієї норми, для н астання негативних наслідкі в для відповідача за цим позо вом необхідна наявність скла ду правопорушення, а саме: ная вність шкоди; протиправна по ведінка заподіювача шкоди; п ричинний зв' язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача; вина.

Перераховані підстави виз наються загальними, оскільки їх наявність необхідна для в сіх випадків відшкодування ш коди.

За відсутності хоча б одног о з цих елементів цивільна ві дповідальність не настає.

Суд вважає, що позивачем н е доведено протиправної пове дінки відповідача у зв' язку з чим була спричинена шкода, в раховуючи наступне.

Згідно ст.33 Господарського процесуального кодексу Укра їни кожна сторона повинна до вести ті обставини справи, на які вона посилається, як на пі дставу своїх вимог та запере чень.

За приписами ст.34 Господарс ького процесуального кодекс у України обставини справи, я кі відповідно до законодавст ва повинні бути підтверджені певними засобами доказуванн я, не можуть підтверджуватис ь іншими засобами доказуванн я.

Як вбачається з матеріалів справи, комісією, затверджен ою розпорядженням міського г олови № 34 від 18.04.2008, у складі заст упника міського голови Реки С.М., спеціаліста 1-ї категорії Лиициної О.І., депутата Артемі вської міської ради Кривенко А.Т. 21.12.2009 проведено обстеження об' єктів благоустрою міста (дерев). За результатами обсте ження виявлені 506 аварійних де рев, які заважають обслугову ванню електромереж багатопо верхових будинків, газових м ереж, становлять загрозу жит тю мешканців та знаходяться в аварійному стані, у зв' язк у з чим потребують омолоджен ня.

23.12.2009 Артемівська міська рада розглянувши скарги мешканці в м.Артемівська про омолодже ння старих дерев, що становля ть загрозу життю та здоров' ю мешканців будинків і створ юють перешкоди в експлуатаці ї інженерних комунікацій еле ктромереж та дахів будинків, враховуючи ситуацію з аварі йними деревами в багатокварт ирному секторі житлового фон ду м.Артемівська, акт обстеже ння об' єкта благоустрою ком ісії від 21.12.2009 прийняла рішення № 223 від 23.12.2009 «Про дозвіл на омол одження дерев житлового фонд у м.Артемівська».

На виконання рішення викон кому вищевказані роботи були виконані на початку березня 2010 року. Тільки після виконанн я робіт було встановлено, що д еякі дерева мають гнилі серц евини з великою ступеню пошк одження їх стовбурів, було ви явлено велику кількість дупе л в деревах, у зв' язку з чим с тан зелених насаджень загрож ував життю, здоров' ю громад ян та майну громадян та юриди чних осіб.

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України № 1045 від 01.08.2006 «Про затвердження П орядку видалення дерев, кущі в, газонів і квітників у насел ених пунктах»видалення зеле них насаджень здійснюється у разі:

- реалізації генера льного плану розвитку населе ного пункту;

- реконструкції або капітального ремонту об'єкт а благоустрою;

- знесення аварійни х, сухостійних і фаутних дер ев, а також самосійних і поро слевих дерев з діаметром кор еневої шийки не більш як 5 сант иметрів;

- ліквідації аварійної с итуації на інженерних ме режах населеного пункту;

- відновлення світлового р ежиму в житловому приміщен ні, що затіняється деревами;

- проведення ремонтних та е ксплуатаційних робіт в охо ронній зоні повітряних лін ій електропередачі, на тра нсформаторній підстанції і р озподільному пункті системи енергопостачання, мережі во до-, теплопостачання та водо відведення, телекомунікаці йній і кабельній електромере жі;

- досягнення деревом віково ї межі;

- провадження господарсько ї діяльності на території ро зсадників з вирощування деко ративних дерев та кущів;

- ліквідації наслідків ст ихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.

Згідно п.3 цієї ж постанови в идалення зелених насаджень н а території населеного пункт у здійснюється за рішенням виконавчого органу міської , селищної, сільської ради (да лі - компетентний орган) на п ідставі ордера (крім випадкі в, передбачених пунктами 7-10 ць ого Порядку).

Як вбачається з п.8 зазначен ої постанови, у процесі лікві дації наслідків стихійного л иха, аварійної та надзвичайн ої ситуації, а також у разі, коли стан зелених насаджен ь загрожує життю, здоров'ю г ромадян чи майну громадян та /або юридичних осіб, видаленн я зелених насаджень здійсню ється негайно з подальшим о формленням акта обстеження відповідно до п.4 цього Порядк у.

Пунктом 4 Порядку передбаче но, що підставою для прийнят тя рішення компетентним орг аном є заява юридичної чи фіз ичної особи (далі - заявник) пр о видалення зелених насадже нь.

Компетентний орган протяг ом трьох днів після надход ження заяви затверджує склад відповідної комісії.

До складу комісії включают ься представники заявника, в ласника земельної ділянки ( користувача), компетентного органу, а також інших заінте ресованих організацій.

Комісія у п'ятиденний строк після її затвердження визн ачає стан зелених насаджень , розташованих на земельній ділянці, і складає акт обсте ження тих насаджень, що підля гають видаленню, за зразком, з атвердженим Мінбудом.

Акт складається у чотирь ох примірниках і подається на погодження з територіаль ним органом Мінприроди у три денний строк.

Три примірники погодженог о акта повертається комісії, по одному з яких передаєтьс я власнику (користувачу) зем ельної ділянки і заявнику.

Голова комісії готує в т риденний строк проект ріше ння компетентного органу про видалення зелених насадже нь, в якому зазначаються дан і про кількість зелених наса джень, що підлягають видален ню і що залишаються на земель ній ділянці.

Компетентний орган у міс ячний строк після надходже ння зазначеного проекту пр иймає рішення про видаленн я зелених насаджень і насту пного дня видає заявнику йог о копію для оплати відновної вартості зелених насаджен ь, що підлягають видаленню.

На виконання п.п.4,8 Постанови Кабінету Міністрів України № 1045 від 01.08.2006 «Про затвердження Порядку видалення дерев, кущ ів, газонів і квітників у насе лених пунктах»виконкомом Ар темівської міської ради скла дено акт обстеження об' єкта благоустрою при визначенні його відновної вартості від 19.03.2010 (02.04.2010, як вбачається з тексту акту), в якому надано висновки про видалення 18 сухостійних д ерев.

20.04.2010 виконкомом було прийнят о рішення № 55 «Про видалення а варійних сухостійних дерев в багатоповерховому секторі ж итлового фонду м.Артемівська ».

Тобто відповідач діяв у від повідності з діючим законода вством.

Посилання позивача на учас ть у видаленні дерев громадя нина Базарова С.П. та пожежної частини є необґрунтованими, оскільки з листа № 01-14/156 від 25.03.2010, відповіді № 325 від 26.03.2010 та трудов ої угоди № 13 від 01.03.2010 вбачається , що зазначені особи приймали участь у роботах з формуванн я ландшафтно-декоративного в игляду м.Артемівська, а саме: ф ормувальне, санітарне та омо лоджуюче обрізання дерев.

Стосовно посилання позива ча на наявні в матеріалах спр ави протокол № 003101 від 24.04.2010 п ро адміністративне правопор ушення та постанову № 000449 від 30 .04.2010 про накладення адміністра тивного стягнення на ОСОБА _2, ІНФОРМАЦІЯ_1 народжен ня, голови Артемівської місь кої ради, то позивачем не нада но доказів добровільної спла ти зазначеного штрафу, або до казів щодо його примусового стягнення.

Таким чином, позивачем не до ведено, що дії відповідача є п ротиправними та призвели до спричинення шкоди державі.

За вказаних обставин вимог и позивача за позовом до задо волення не підлягають.

Питання стосовно стягненн я судових витрат не вирішуєт ься, оскільки позивач звільн ений від їх сплати відповідн о до п.27 ст.4 Декрету Кабінету Мі ністрів України „Про державн е мито” від 21.01.1993.

У судовому засіданні 18.01.2011 бу ли оголошені вступна та рез олютивна частини рішення.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.33, 34, 44, 49, 82, 84, 85 Господа рського процесуального коде ксу України, господарський с уд Луганської області

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні позову відмовити.

Відповідно до ст.85 Господ арського процесуального код ексу України рішення госпо дарського суду набирає зак онної сили після закінченн я строку подання апеляційн ої скарги, якщо апеляційну с каргу не було подано. У разі п одання апеляційної скарги рі шення, якщо його не скасован о, набирає законної сили піс ля розгляду справи апеляційн им господарським судом.

Дата підписання рішення: 24.01.2011.

Суддя Т.В.Косенко

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення18.01.2011
Оприлюднено09.02.2011
Номер документу13657555
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —19/333

Постанова від 01.04.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

Ухвала від 15.02.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

Рішення від 18.01.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 29.11.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

Донець О.Є.

Ухвала від 16.11.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

Донець О.Є.

Ухвала від 02.04.2009

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Запорощенко М.Д.

Ухвала від 14.04.2009

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Запорощенко М.Д.

Рішення від 15.09.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 01.09.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 21.03.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Жаботина Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні