3/476
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 3/476
29.01.08
За позовом Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі
Державного агентства земельних ресурсів України
До Київської міської ради
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРінвестресурс»
Про визнання недійсним рішення № 124/785 від 08.02.2007
Суддя Сівакова В.В.
Представники:
Від прокуратури Красножон О.М. –старший прокурор відділу
Від позивача не з'явились
Від відповідача Сторожук А.В. –по дов. № 225-КР-1610 від 14.12.2007
Від третьої особи не з'явились
У засіданні брали участь
Відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні 17.01.2008 оголошувалась перерва.
СУТЬ СПОРУ:
На розгляд Господарського суду міста Києва передані вимоги Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Державного агентства земельних ресурсів України про визнання недійсним рішення Київської міської ради від 08.02.2007 № 124/785 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «УКРінвестресурс»земельної ділянки для реконструкції та облаштування скверу, будівництва готельно-офісного комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського, торговельного, соціального призначення, з наземним і підземним паркінгами на вул. Михайлівській, 24-26 та Михайлівській площі у Шевченківському районі міста Києва».
Позивач в засідання суду не з'явився, вимог суду викладених в ухвалі про порушення провадження у справі від 02.11.2007 та ухвалах від 14.11.2007, від 06.12.2007, від 18.12.207 не виконав.
Відповідач у письмових поясненнях зазначає наступне. Рішенням Київської міської ради від 08.02.2007 № 124/785 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «УКРінвестресурс»земельної ділянки для реконструкції та облаштування скверу, будівництва готельно-офісного комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського торговельного, соціального призначення, з наземним і підземним паркінгами на вул. Михайлівській, 24 - 26 та Михайлівській площі у Шевченківському районі м. Києва»ТОВ «УКРінвестресурс»затверджено проект відведення та надано земельну ділянку площею 0,55 га для реконструкції та облаштування скверу, будівництва готельно-офісного комплексу з вбудованими прибудованими приміщеннями громадського, торговельного, соціальною призначення, з наземним і підземним паркінгами на вул. Михайлівській, 24 –26 та Михайлівській площі у Шевченківському районі м. Києва. Вказане рішення прийнято в порядку, встановленому законодавством України, за результатами розгляду проекту відведення земельної ділянки, який відповідно до ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України погоджений Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого орган) Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), головним державним санітарним лікарем м. Києва, природоохоронним органом, Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) і управлінням охорони пам'яток історії, культури її історичного середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації). Вважає, що вимога заступника прокурора м. Києва щодо визнання недійсним рішень Київської міської ради з підстав, що земельна ділянка належить до зони охоронюваного природного ландшафту не підлягає задоволенню, враховуюча наступне. Зона охоронюваного ландшафту відповідно до ст.ст. 1, 32 ЗУ «Про охорону культурної спадщини»є зоною охорони пам'ятки, що встановлюється навколо пам'ятки з метою захисту традиційного характеру середовища окремих пам'яток, комплексів (ансамблів) і в межах якої діє спеціальний режим. Частиною 2 ст. 54 Земельного кодексу України передбачено, що навколо історико-культурних заповідників встановлюються охоронні зони із забороною діяльності, яка шкідливо впливає або може вплинути на додержання режиму використання цих земель. Згідно з п. 13 додатку 2 до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 17.05.2002 № 979, яким визначено статус історико-культурних заповідників і зон охорони пам'яток історії та культури на території м. Києва, в зонах охоронюваного природного ландшафту не дозволяється будь-яке будівництво, що негативно впливає на характер ландшафту. Позитивні висновки органу по земельних ресурсах, природоохоронного, санітарно-епідеміологічного органу, органу архітектури та охорони культурної спадщини, відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України, щодо відведення земельної ділянки для реконструкції та облаштування скверу, будівництва готельно-офісного комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського торговельного, соціального призначення, з наземним і підземним паркінгами на вул. Михайлівській, 24 - 26 та Михайлівській площі у Шевченківському районі м. Києва свідчать про відсутність можливості негативного впливу на характер ландшафту. На підставі рішення Київської міської ради від 08.02.2007 № 124/785 між Київською міською радою та ТОВ «УКРінвестресурс»укладено договір оренди земельної ділянки строком на 10 рок для реконструкції та облаштування скверу, будівництва готельно-офісного комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського торговельного, соціального призначення, з наземним і підземним паркінгами на вул. Михайлівській, 24 - 26 та Михайлівській площі у Шевченківському районі м. Києві Даний договір зареєстровано у книзі записів державної реєстрації договорів 30.03.2007 за № 91-6-00644. Враховуючи викладене просить в позові відмовити повністю.
Третя особа в засідання суду не з'явилась, вимог суду викладених в ухвалі про порушення провадження у справі від 02.11.2007 та ухвалах від 14.11.2007, від 06.12.2007 не виконала.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Відповідно до п. 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Рішенням Київської міської ради (надалі –відповідач) від 08.02.2007 № 124/785 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Товариству з обмеженою відповідальністю «УКРінвестресурс» (надалі –третя особа) для реконструкції та облаштування скверу, будівництва готельно-офісного комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського, торговельного, соціального призначення, з наземним та підземним паркінгами на вулиці Михайлівській, 24-26 та Михайлівській площі у Шевченківському районі міста Києва (п. 2).
У відповідності до п. 3 зазначеного рішення третій особі було передано у довгострокову оренду строком на 10 років земельну ділянку площею 0,55 га для реконструкції та облаштування скверу, будівництва готельно-офісного комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського, торговельного, соціального призначення, з наземним та підземним паркінгами на вулиці Михайлівській, 24-26 та Михайлівській площі у Шевченківському районі міста Києва, утому числі:
- площею 0,25 га - за рахунок земель запасу громадської та житлової забудови;
- площею 0,30 га - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, зокрема, площею 0,27 га в межах зеленої зони міста, - для реконструкції та облаштування скверу без права капітальної забудови його наземної частини.
Статтею 9 Земельного кодексу України віднесено до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин на їх території, зокрема: право розпорядження землями територіальної громади міста та надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
У відповідності до вимог статті 124 Земельного кодексу України (в редакції чинній на момент винесення рішення відповідачем) передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Судом відзначається, Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»№107-VI від 28.12.2007, який набрав чинності з 01.01.2008 внесено зміни до ст. 124 Земельного кодексу України в частині порядку набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, виключно на аукціонах, отже до винесення відповідачем рішення.
Крім того, ст. 6 Закону України «Про оренду землі»передбачено, що орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі. У разі набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах підставою для укладення договору оренди є результати аукціону.
Аналіз викладеної норми права дає підстави для висновку про відсутність вимог до обов'язковості передачі в оренду земельної ділянки на аукціонах, оскільки результати аукціону є лише підставою для укладення договору оренди.
Враховуючи викладене, мотиви прокурора щодо недотримання вимог законодавства щодо передачі земельної ділянки на конкурентних засадах не приймаються судом як безпідставні та необґрунтовані.
Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення.
Згідно ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України, проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи подається до відповідної державної адміністрації або ради, які в межах своїх повноважень приймають рішення про надання земельної ділянки.
Згідно з Порядком набуття права на землю юридичними особами та громадянами в м. Києві, затвердженого рішенням Київради від 14.03.2002 № 313/1747, Головкиївархітектура, відповідний орган охорони культурної спадщини, державне управління екології та природних ресурсів в м. Києві, міська санітарно-епідеміологічна станція подають до управління земельних ресурсів висновки щодо відведення земельної ділянки відповідно до своєї компетенції із зазначенням умов та обмежень. За наявності негативних висновків Головкиївархітектури, відповідного органу охорони культурної спадщини. Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві, міської санітарно-епідеміологічної станції щодо надання земельних ділянок в постійне користування, передачі їх в оренду та у власність, оформлення права користування землею остаточне рішення з цих питань приймається на пленарному засіданні Київської міської ради.
Як вбачається з проекту землеустрою відведення земельної ділянки наявного в матеріалах справи, її надання було погоджено висновком від 29.12.2006 № 19-11441 та листом від 20.01.2007 Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища.
Згідно листа Управління охорони навколишнього природного середовища від 18.01.2007 № 071/04-4-19/241 відведення земельної ділянки погоджене. Актом № 2-П від 19.01.2007, складеним Київським комунальним об'єднанням зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд»погоджено порядок збереження зелених насаджень та розроблено проект озеленення та благоустрою.
Головний державний санітарний лікар м. Києва листом від 18.01.2007 № 239 на підставі висновку № 78 від 18.01.2007 погодив відведення земельної ділянки.
Головне управління охорони культурної спадщини листом від 17.01.2007 № 243, також, надало згоду на відведення третій особі земельної ділянки.
Головне управління земельних ресурсів надало висновок від 22.01.2007 № 03-23/53-в, згідно якого вважає за можливе погодити проект землеустрою щодо відведення третій особі земельної ділянки.
Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції, органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову. (п. 2 Роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 26.01.2000 № 02-5/35 «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів»).
Відповідно до статті 1 Господарського процесуального кодексу України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності, мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів.
Обов'язок доказування та подання доказів відповідно до ст. 33 ГПК України розподіляється між сторонами виходячи з того, хто посилається на певні юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги та заперечення. Це стосується позивача, який мав довести наявність тих обставин, на підставі яких він звернувся з позовними вимогами до господарського суду.
Матеріалами справи підтверджено, що надання земельної ділянки було погоджено всіма необхідними органами згідно ст. 123 Земельного кодексу України.
За вказаних обставин оскаржуване рішення Київської міської ради від 08.02.2007 № 124/785 прийняте у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому позов Заступника прокурора міста Києва задоволенню не підлягає повністю.
Керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК України,-
В И Р І Ш И В:
В позові відмовити повністю.
СуддяВ.В. Сівакова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2008 |
Оприлюднено | 20.02.2008 |
Номер документу | 1370729 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Хілінська В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні