Рішення
від 09.02.2011 по справі 13/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/21

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.02.11                                                                                 Справа № 13/21

За позовом прокурора м. Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради м. Луганськ  

до дочірнього підприємства «АВТО-ТЕРМО»м. Луганськ

про стягнення 73900 грн. 90 коп.

                                          Суддя Яресько Б.В.

Представники:

Від позивачаШинкарьова О.А. дов. № 01/03-30/5449/0/2/-10 від 24.11.2010 р.

Від відповідача

Земледенко С.С. дов. б/н від 20.10.10 р.

У засіданні брали участь:Секретар судового засідання Чорна І.М.Прокурор не прибув.

У судовому засіданні 07.02.2011 р. була оголошена перерва до 09.02.2011 р.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ: прокурор звернувся з позовом про стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості з орендної плати за землю в сумі 71167 грн. 01 коп., 2733 грн. 89 коп. –пені.

Прокурор участі у судових засіданнях не приймав, хоча належним чином повідомлявся про їх час і місце.

09.02.2011 р. позивачем подана заява про зменшення позовних вимог в якій він зазначив, що з врахуванням оплат відповідача вчинених до подання позову, розмір заборгованості становить 60545 грн. 81 коп., пені –2572 грн. 44 коп.

З врахуванням того, що заявником позову є прокурор, від нього заяви про зменшення позовних вимог не надійшло, суд відповідно до ст. 22, 29 Господарського процесуального кодексу України  не приймає зазначену заяву, та розглядає позов за первісними вимогами.

Відповідач позов не визнає, посилаючись на відсутність у нього заборгованості з орендної плати за землю.

З'ясувавши фактичні  обставини справи,  докази на їх підтвердження, надавши правову кваліфікацію відносинам  сторін і виходячи з фактів, встановлених у процесі розгляду справи та правової норми, яка підлягає застосуванню, приймаючи до уваги доводи учасників судового процесу, суд    

ВСТАНОВИВ: Рішенням Луганської міської ради від 13.12.2005 №37/377 Дочірньому підприємству „Авто-Термо” (далі-відповідач) в оренду терміном на 49 років до 13 грудня 2054 року була надана земельна ділянка за адресою: вул. Фрунзе, б.123а, загальною площею 0,5027 га під розміщені будівлі та споруди.

Між Луганською міською радою (далі –позивач) та відповідачем на виконання вказаного рішення було укладено договір оренди землі від 23.05.2006, реєстрація якого була проведена 29.06.2006 за №040640200363 (далі-договір).

Пунктом 8 договору сторони передбачили, що річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного) у гривнях, збільшеного на коефіцієнт 2,5.

Згідно п.11 договору орендна плата сплачується за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, у грошовій формі щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Пунктом 10 договору передбачено, що обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням індексу інфляції, який враховується при здійсненні індексації, яка проводиться у порядку, визначеному в п.9 договору, а також з урахуванням інших змін розмірів земельного податку, що відбувається протягом терміну дії договору оренди.

Орендна плата нараховується за весь період фактичного користування земельною ділянкою, і сплачується також у випадках, якщо орендар з поважних причин тимчасово не використовує земельну ділянку за умовами договору.

Згідно п.26.4 орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати.

В п. 13 договору сторони передбачили обов'язок відповідача у разі прострочення оплати орендної плати за договором сплатити пеню в розмірі що дорівнює пені за несвоєчасну оплату земельного податку.

Згідно довідок про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку орендної плати на 2009 році нормативна грошова оцінка земельної ділянки становила 4675146 грн. 63 коп., а на 2010 р. –4950980 грн. 28 коп.

Відповідно до наданого позивачем розрахунку за період з серпня 2009 року по вересень 2010 р. підлягала сплаті орендна плата в сумі 71167 грн. 01 коп., сплачено відповідачем –10621 грн. 20 коп. розмір заборгованості становить 60545 грн. 81 коп.

Прокурор звернувся до господарського суду Луганської області з позовом в якому просить суд стягнути з відповідача на користь позивача заборгованість з орендної плати за землю в сумі 71167 грн. 01 коп. за період з серпня 2009 року по вересень 2010 р. та 2733 грн. 89 коп. пені нарахованої за період з травня по листопад 2010 року.

Позивач вимоги підтримав, зазначивши, що фактичний розмір боргу з орендної плати за спірний період становить 60545 грн. 81 коп., а пені відповідно –2572 грн. 44 коп.

Відповідач позов не визнає, посилаючись на те, що згідно податкового обліку він не має заборгованості з сплати орендної плати за землю. На думку відповідача позивач в порушення умов договору безпідставно збільшив розмір орендної плати за спірний період, що і призвело до виникнення спору.

Встановивши фактичні обставини справи, оцінивши доводи сторін та надані ними докази суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступних підстав.

Згідно довідок про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку орендної плати на 2009 році нормативна грошова оцінка земельної ділянки становила 4675146 грн. 63 коп., а на 2010 р. –4950980 грн. 28 коп. Відповідно розмір річної орендної плати за 2009 р. склав 58754 грн. 91 коп., в 2010 році –62221 грн. 44 коп.

Як вбачається з  копій податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки відповідача, які він надавав в державну податкову інспекцію в Жовтневому районі м. Луганська розрахований ним розмір орендної плати за спірним договором склав в 2009 році – 30959 грн. 08 коп.; в 2010 році –24888 грн. 58 коп.

Таким чином спір виник в наслідок різного розрахунку сторонами розміру орендної плати, що підлягала сплаті за спірний період.

Відповідно до статті 2 Закону України „Про плату за землю” використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки (стаття 13 Закону України „Про плату за землю”).

Статтею 14 цього закону встановлено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) (стаття 19 Закону України „Про плату за землю”).

Сторони в пункті 10 Договору передбачили, що обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням індексу інфляції, який враховується при здійсненні індексації, що проводиться у порядку визначеному у п.9 договору, а також з урахуванням інших змін розмірів земельного податку, що відбувається протягом терміну дії договору оренди.

Рішенням Луганської міської ради від 28.12.2007 № 28/10, яку було надруковано у газеті „Жизнь Луганска” від 27.02.2008 № 9 (919) та від 02.04.2008 № 14 (924), була затверджена нова нормативна грошова оцінка земель   м. Луганська.

Статтею 5 Закону України „Про оцінку земель” встановлені види оцінки земель, які залежно від   мети   та   методів  проведення  поділяються на: бонітування ґрунтів; економічна оцінка земель; грошова оцінка земельних ділянок.

Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні  земельних  ділянок  згідно  із законом,  орендної  плати  за земельні ділянки   державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно з частиною 1 статті 7 Закону України „Про плату за землю”, ставки земельного податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки,  за  винятком  земельних  ділянок,  зазначених у  частинах п'ятій - десятій цієї статті та частині другій  статті  6 цього Закону.

Зазначена у Договорі земельна ділянка до таких винятків не відноситься.

Таким чином, нормативна грошова оцінка є складовою земельного податку, який встановлюється у відсотковому відношенні до неї та в розмірі якого визначена  орендна плата у Договорі.

Отже, у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки змінюється відповідно і розмір земельного податку.  

Пунктом 29.1 Договору передбачено, що для обчислення розміру річної орендної плати Орендар зобов'язаний звернутись в тижневий термін з моменту державної реєстрації договору оренди, а в подальшому звертатись щороку не пізніше місячного терміну після проведення у встановленому законодавством порядку індексації грошової оцінки землі ,до Управління Луганської міської ради з питань регулювання земельних відносин для отримання відповідної довідки та самостійно на підставі вищезазначеної довідки обчислювати розмір орендної плати.

Таким чином, відповідно до довідок про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку орендної плати на 2009 році нормативна грошова оцінка земельної ділянки становила 4675146 грн. 63 коп., а на 2010 р. –4950980 грн. 28 коп. Відповідно розмір річної орендної плати за 2009 р. склав 58754 грн. 91 коп., в 2010 році –62221 грн. 44 коп.

Розрахунок орендної плати здійснений відповідачем не ґрунтується на зазначених довідках, та відповідно суперечить умовам договору.

Крім того, розмір річної орендної плати по спірному договору за 2009 рік вже був предметом судового розгляду по справі № 19/243 від 17.11.2009 року, яка розглядалась господарським судом Луганської області за участю тих самих сторін.

Судом по справі № 19/243 було встановлено правомірність розрахунку орендної плати здійсненного позивачем, та стягнута орендна плата по спірному договору по липень 2009 року включно.

Відповідно до ст. 35 Господарського процесуального кодексу України  факти, встановлені рішенням господарського суду під час розгляду однієї справи, не доводяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть участь ті самі сторони.

За таких обставин, судом встановлено, що за період з серпня 2009 року по вересень 2010 р. підлягала сплаті орендна плата в сумі 71167 грн. 01 коп., сплачено відповідачем –10621 грн. 20 коп. розмір заборгованості становить 60545 грн. 81 коп.

За таких обставин вимога прокурора про стягнення заборгованості в сумі 71167 грн. 01 коп. за період з серпня 2009 року по вересень 2010 р. задоволенню частково в сумі 60545 грн. 81 коп., в решті слід відмовити за необґрунтованістю.

Прокурором також заявлена вимога про стягнення пені в сумі 2733 грн. 89 коп. нарахованої за період з травня по листопад 2010 року.

Згідно розрахунку позивача розмір пені за зазначений період дорівнює 2572 грн. 44 коп.

Відповідальність за несвоєчасне внесення орендної плати у Договорі передбачена у вигляді пені за несвоєчасну сплату земельного податку від несплаченої суми за кожний день прострочення.

Згідно підпункту 16.4.1 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” який діяв у період нарахування пені, пеня   нараховується   на   суму   податкового  боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх  наявності)  із  розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового  боргу  або  на  день його  (його  частини) погашення,  залежно від того,  яка з величин таких ставок є більшою,  за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

За таких обставин вимога щодо стягнення пені підлягає задоволенню частково в сумі 2572 грн. 44 коп., в решті вимог слід відмовити.

Відповідно до ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача, а саме державне мито у сумі –631 грн. 18 коп. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 201 грн. 56 коп.

Керуючись ст. 44,49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з дочірнього підприємства «Авто-Термо», м. Луганськ,                вул. Фрунзе, 123а, ідентифікаційний код 31122707 на користь Луганської міської ради, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 14, ідентифікаційний код 26070794 борг з орендної плати за землю в сумі 60545 грн. 81 коп., пеню в сумі 2572 грн. 44 коп. наказ видати позивачу.

3. Стягнути з дочірнього підприємства «Авто-Термо», м. Луганськ,              вул. Фрунзе, 123а, ідентифікаційний код 31122707 на користь Луганської міської ради, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 14, ідентифікаційний код 26070794 на користь державного бюджету України державне мито у сумі –631 грн. 18 коп. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 201 грн. 56 коп., наказ видати ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська.

4. В решті вимог відмовити.

У судовому засіданні оголошена вступна та резолютивна частина рішення

Суддя                                                                                 Б.В. Яресько

Дата підписання повного тексту рішення

14 лютого 2011 року

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення09.02.2011
Оприлюднено15.02.2011
Номер документу13726019
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/21

Ухвала від 06.05.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 07.05.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фетисова І.А.

Ухвала від 26.12.2012

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Рішення від 17.05.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фетисова І.А.

Ухвала від 30.03.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фетисова І.А.

Рішення від 07.06.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Макарова Ю.В.

Ухвала від 17.05.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Макарова Ю.В.

Ухвала від 14.06.2011

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Постанова від 07.06.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Величко Н.Л.

Ухвала від 10.06.2011

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні