ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 лютого 2011 року о 17-35 годи ні, Справ а № 2а-10463/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд
у складі: головуючого - судд і Матяш О.В.,
при секретарі Васильченко І.Г.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у м. Запоріжжя
справу за адміністративни м позовом ТОВ “Метротел”
до ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя
про скасування податковог о повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
позивач звернувся до суду з вказаним позовом, зазначивш и в позовній заяві, що винесен е ДПІ у Ленінському районі м. З апоріжжя податкове повідомл ення-рішення № 0000382307/0 в ід 15.11.2010, яким ТОВ «Метротел» ви значено податкове зобов'язан ня з податку на додану вартіс ть в сумі 190306,50 гривень, є незако нним та необґрунтованим та т аким, що підлягає скасуванню , виходячи з наступного.
Послуги з обслуговування в икористання каналу зв'язку п ридбавались для цілей господ арської діяльності товарист ва, використовувались в опод атковуваних операціях. Діяль ність щодо надання Інтернет- послуг є основним видом діял ьності підприємства, є від нь ого отримується доход, і спла чуються податки. Послуги, які надавались позивачу ТОВ «Ка сеусмастер», ТОВ «Престиж Пр еміум», ТОВ «Бізнес Лайф У країна» є необхідними для на дання споживачам Інтернет - п ослуг в повному обсязі. Усі уг оди, укладені із контрагента ми мали реальний характер От же, порушень пп.7.4.1 ст.7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість» немає. Придбання з азначених послуг підтвердже но належним чином оформленим и документами податкового об ліку, у т.ч. податковими наклад ними, виданими контрагентами , які зареєстровані у встанов леному законом порядку як пл атники податку на додану вар тість.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, просив їх задовольнити та н адав пояснення в обґрунтуван ня позову, аналогічні виклад еним у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував, просив у за доволенні позову відмовити в повному обсязі, посилаючись на те, що в ході проведеної пе ревірки встановлено, що пози вачем, в порушення пп.7.2.4 п.7.2., пп.7 .4.1 п.7.4, п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», безпідставно віднесен о суму ПДВ до складу податков ого кредиту по операціям з пр идбання товару у ТОВ "Касеусм астер", ТОВ "Престиж Преміум", Т ОВ "Бізнес Лайф Україна" в березні, квітні, травні, червн і, липні 2009 року, оскільки зазна чені підприємства-контраген ти позивача мають ознаки фік тивності та фактично фінансо во-господарською діяльністю не займаються.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги п ідлягають задоволенню, вихо дячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що на під ставі направлень від 22.09.2010 №692 та №692/1, фахівцями ДПІ у Ленінсько му районі м. Запоріжжя провед ено позапланову виїзну перев ірку ТОВ «Метротел» з питань дотримання діючого податков ого валютного та іншого зако нодавства за період з 01.01.2007 по 31.1 2.2009, за наслідками якої складен о акт від 22.10.2010 № 3098\23-08\34789990.
Перевіркою встановлено по рушення ТОВ «Метротел» пп.7.2.4 п .7.2, пп.7.4.1 п.7.4, пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість» № 168/97 від 03.04.97 із змінам и та доповненнями, внаслідок чого занижено податок на дод ану вартість, який підлягає с платі до бюджету, у розмірі 126871 гривень, в тому числі за берез ень 2009 року в сумі 26887 гривень, за квітень 2009 року 23286 гривень, за т равень 2009 року в сумі 24940 гривень , за червень 2009 року в сумі 24215 гри вень., за липень 2009 року в сумі 275 43 гривень.
На підставі акту перевірки , 15.11.2010 ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя винесене податк ове повідомлення-рішення № 0000 382307/0, яким визначено податкове зобов'язання з податку на дод ану вартість в сумі 190306,50 грн., в т ому числі 126871 грн. за основним п латежем та 63435,50 грн. за штрафним и (фінансовими) санкціями.
Як свідчать матеріали спра ви, в перевіряємий період під приємство позивача мало госп одарські відносини із ТОВ «К асеусмастер» (код за ЄДРПОУ 362 65092 м. Київ), ТОВ «Престиж Преміу м» (код за ЄДРПОУ м. Київ), ТОВ « Бізнес Лайф Україна» (код за ЄДРПОУ 36391653, м. Київ).
Висновки, викладені в акті, були зроблені на підставі то го, що проведеним у криміналь ній справі №09/079021 розслідуванн ям (яка знаходиться в провадж енні СВ ПМ ДПА у Житомирській області й порушена щодо ОС ОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА _7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОС ОБА_10, ОСОБА_11, та ОСОБА_ 12 за ознаками складу злочин ів, передбачених ст.ст. 28 ч.2, 212 с.3 КК України) встановлено, що на території м. Києва бул и створені та в період з 2008 - 2009 роки діяли організовані гру пи, метою яких було сприяння п ідприємствам - фактичним пла тникам податку на додану вар тість в ухиленні від сплати д аного податку до державного бюджету.
Так, встановлено, що до скла ду організованих злочинних г руп постійно входили особи - ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 , ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСО БА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_ 12, які попередньо зорганізу вались у стійке об'єднання дл я вчинення вищевказаних злоч инів, об'єднаних єдиним плано м з розподілом функцій учасн иків групи, спрямованих на до сягнення спільного плану, ві домого всім учасникам групи.
З метою досягнення злочинн ого умислу, відомого та погод женого усіма членами угрупув ання, була організована злоч инна схема, направлена на сп рияння підприємствам - факт ичним платникам податку на д одану вартість в ухиленні ві д сплати даного податку до де ржавного бюджету.
Суть злочинної схеми поляг ає в незаконному формуванні податкового кредиту по подат ку на додану вартість у підпр иємств - платників ПДВ шляхом документального оформлення придбання товарно-матеріаль них цінностей (проведення бе зтоварних операцій) через ла нцюг «транзитних» та «фіктив них» підприємств, які фактич но фінансово - господарською діяльністю не займалися, а са ме: ТОВ «Касеусмастер» (код за ЄДРПОУ 36265092 м. Київ), ТОВ «Прести ж Преміум» (код за ЄДРПОУ м. Ки їв), ТОВ «Бізнес Лайф Укра їна» (код за ЄДРПОУ 36391653, м. Київ).
За таких обставин, податков і зобов'язання по сплаті до де ржавного бюджет податку на д одану вартість від діяльност і підприємств - платників ПДВ різних регіонів України, нез аконно перекладались на підп риємства з ознаками фіктивно сті і до бюджету не сплачувал ись.
Проведеними оперативно - пе ревірочними заходами було вс тановлено, що в період з 2008 року по 2009 рік на банківські рахунк и підприємств з ознаками фік тивності, а саме ТОВ «Касеусм астер» (код за ЄДРПОУ 36265092 м. Киї в), ТОВ «Престиж Преміум» (код за ЄДРПОУ м. Київ), ТОВ «Бізне с Лайф Україна» (код за ЄДРП ОУ 36391653, м. Київ), від підприємств , що в ході здійснення фінансо во - господарської діяльност і були зацікавлені в отриман ня готівкових коштів та в отр иманні документів, що надают ь право на незаконне формува ння кредиту з податку на дода ну вартість, надходили кошти в якості оплати за фактично н е надані товари (роботи, послу ги). В подальшому вказані кошт и зняті з рахунків фіктивних підприємств готівкою та пов ернуті службовим особам підп риємств - замовників, за винят ком відсотку за надання посл уг з «конвертації».
Однак, суд не погоджується з таким висновком з наступних підстав.
Стаття 58 Конституції Україн и установлює, що закони та інш і нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, кр ім випадків, коли вони пом'якш ують або скасовують відповід альність особи.
Закон України «Про систему оподаткування» для платникі в податків не передбачає ані обов'язок (ст. 9), ані право (ст. 10) в имагати від контрагентів-пос тачальників будь-яких відомо стей достовірності його держ авної реєстрації як СПД, реєс трації платником податків, « податкових взаємовідносин» з бюджетом, ведення податков ого обліку, подання декларац ій, тощо.
На час укладення угод з ТОВ ««Касеусмастер», ТОВ «Прести ж Преміум», ТОВ «Бізнес Лай ф Україна» в наявності були усі потрібні відомості, які, в ідповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців», пі длягають внесенню до Єдиного державного реєстру, а також с відоцтва про їхню реєстрацію платниками податків. Угоди з цими контрагентами не визна ні недійсними у судовому пор ядку.
Відповідно до пп. 3.1.1 п.3.1 ст.3, п.7. 1, п.7.2 ст.7 Закону України «Про по даток на додану вартість» ві д 03.04.1997 №168/97-ВР, об'єктом оподатку вання є операції платників п одатку з поставки товарів та послуг, місце надання яких зн аходиться на митній територі ї України; поставка товарів (р обіт, послуг) здійснюється за договірними (контрактними) ц інами з додатковим нарахуван ням податку на додану вартіс ть; платник податків зобов' язаний надати покупцю податк ову накладну, яка є підставою для віднесення вказаної в ні й суми податку на додану варт ість до податкового кредиту.
Згідно пп.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону № 168/ 97-ВР "Податковий кредит звітно го періоду визначається вихо дячи із договірної (контракт ної) вартості товарів (послуг ), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна цін а на такі товари (послуги) відр ізняється більше ніж на 20 відс отків від звичайної ціни на т акі товари (послуги), та склада ється із сум податків, нарахо ваних (сплачених) платником п одатку за ставкою, встановле ною пунктом 6.1 статті б та стат тею 8 цього Закону, протягом та кого звітного періоду у зв'яз ку з:
придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;"
Послуги з обслуговування в икористання каналу зв'язку п ридбавались для цілей господ арської діяльності товарист ва, використовувались в опод атковуваних операціях. Діяль ність щодо надання Інтернет- послуг є основним видом діял ьності підприємства, саме ві д нього отримується доход, і с плачуються податки. Послуги, які надавались позивачу ТОВ ««Касеусмастер», ТОВ «Прест иж Преміум», ТОВ «Бізнес Ла йф Україна» є необхідними д ля надання споживачам Інтерн ет-послуг в повному обсязі. От же, порушень пп.7.4.1 ст.7 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» немає.
Згідно пп.7.2.4 п.7.2 ст.7 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість" № 168/97-ВР ві д 03.04.1997 (далі - Закон № 168/97-ВР) "право на нарахування податку та ск ладання податкових накладни х надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаче ному статтею 9 цього Закону". С таттею 9 зазначеного Закону в становлено, що особа, яка реєс трується як платник ПДВ, пода є до органу державної податк ової служби заяву про таку ре єстрацію, та отримує в органі державної податкової служби свідоцтво платника ПДВ ".
Згідно п.2.16 "Положення про до кументальне забезпечення за писів у бухгалтерському облі ку", затвердженого Наказом Мі нфіну України № 88 від 24.05.1995 та зар еєстрованого у Мінюсті Украї ни 05.06.1995 за № 168/704, забороняється п риймати до виконання первинн і документи на операції, що су перечать законодавчим і норм ативним актам, встановленому порядку приймання, зберіган ня і витрачання грошових кош тів, товарно-матеріальних ці нностей та іншого майна, пору шують договірну і фінансову дисципліну, завдають шкоди д ержаві, власникам, іншим юрид ичним і фізичним особам.
Відповідно вимог п.2 Порядку "Про затвердження форми пода ткової накладної та порядку її заповнення", затвердженог о наказом Державної податков ої адміністрації № 16 від 30.05.1997, зареєстрованого в Мініст ерстві юстиції України 23.06.1997 за № 233/2037, "Податкову накладну скл адає особа, яка зареєстрован а як платник податку в податк овому органі і якій присвоєн о індивідуальний податковий номер платника податку на до дану вартість."
У разі заповнення іншою осо бою, згідно абзацу 1 пункту 5 за значеного Порядку, така пода ткова накладна вважається не дійсною.
Крім того, пунктом 18 вищевка заного Порядку встановлено, що всі складені примірники п одаткової накладної підпису ються особою, уповноваженою платником податку здійснюва ти поставку товарів (послуг), т а скріплюються печаткою тако го платника податку - продавц я. Податкова накладна не підп исується покупцем товарів (п ослуг) і не скріплюється його печаткою.
Згідно пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону № 168/ 97-ВР, не дозволяється включенн я до податкового кредиту буд ь-яких витрат по сплаті подат ку, що не підтверджені податк овими накладними чи митними деклараціями (іншими подібни ми документами згідно з пунк том 7.2.6 цього пункту).
У разі коли на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо вкл ючені до складу податкового кредиту, залишаються не підт вердженими зазначеними цим п ідпунктом документами, платн ик податку несе відповідальн ість у вигляді фінансових са нкцій, установлених законода вством, нарахованих на суму п одаткового кредиту, непідтве рджену зазначеними цим підпу нктом документами.
Придбання зазначених послуг підтверджено належни м чином оформленими документ ами податкового обліку, в том у числі податковими накладни ми № 6 від 26.06.2009, № 8 від 29.07.2009, № 11 від 31.07. 2009, № 20090531004 від 31.05.2009, № 20090528001 в ід 28.05.2009, № 3103002 від 31.03.2009, № 2904001 від 29.04.2009, № 3004002 від 30.04.2009, актами зда чі-прийняття робіт (надання п ослуг) від 30.04.2009, від 31.05.2009, від 31.03.2009, в ід 30.06.2009, від 31.07.2009, платіжними доку ментами № 146 від 26.06.2 009, № 147 від 26.06.2009, № 179 від 29.07.2009, № 183 від 07. 08.2009, № 185 від 07.08.2009, № 103 від 28.05.2009, № 122 від 0 9.06.2009, № 123 від 12.06.2009, № 26 від 31.03.2009, № 40 від 09.04.2009, № 65 від 29.04.2009, № 109 від 20.05.2009, № 101 від 27.05.2009, що спростовує наяв ність порушень пп.7.4.5 ст.7 Закон у України «Про податок на дод ану вартість», п.2.16 Положення п ро документальне забезпечен ня записів у бухгалтерському обліку та норм Закону Україн и «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні».
Як свідчать матеріали спра ви, всі контрагенти підприєм ства зареєстровані у встанов леному законом порядку як пл атники податку на додану вар тість і підтвердили свій ста тус наданням позивачу копій свідоцтв про реєстрацію плат ника податку на додану варті сть - Свідоцтва № 100206577 від 04.03.2009 по реєстрацію ТОВ «Престиж Прем іум», Свідоцтва № 100201133 від 20.02.2009 пр о реєстрацію ТОВ «Бізнес Ла йф Україна», Свідоцтва № 10015718 4 від 24.12.2008 про реєстрацію ТОВ «К асеусмастер».
Таким чином, вказані в повід омленні-рішенні порушення ст атті 7 Закону про ПДВ не можуть бути віднесені до порушень п одаткового законодавства зі сторони позивача, а отже, висн овки акта перевірки зроблено з порушенням статті 19 Констит уції України, згідно якої пос адові особи органів державно ї влади зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Оскільки, судом встановлен о, що відповідач нарахував по зивачу податкові зобов' яза ння з податку на додану варті сть безпідставно, то відсутн і нормативно обґрунтовані пі дстави для нарахування штраф них санкцій відповідно до пп . 17.1.3 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами».
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.ч.2, 4 ст.71 КАС У країни, в адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.
На підставі викладеного ви ще, суд дійшов висновку, що зая влені позивачем вимоги є обґ рунтованими та такими, що під лягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.17,158-162 КАС Укра їни, суд
ПОСТАНОВИВ:
адміністративний позов за довольнити.
Скасувати податкове повід омлення-рішення № 0000382307/0 від 15.11.2010, винесене ДПІ у Ленінському р айоні м. Запоріжжя, яким ТОВ «М етротел» визначено податков е зобов'язання за платежем: по даток на додану вартість.
Постанова може бути оскарж ена у Дніпропетровський апел яційний адміністративний су д через Запорізький окружний адміністративний суд у деся тиденний строк з дня складен ня постанови у повному обсяз і шляхом подання апеляційної скарги. Копія апеляційної ск арги одночасно надсилається особою, що її подає, до Дніпро петровського апеляційного а дміністративного суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо її не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Постанова у повному обсязі складена 17.02.2010.
Суддя О.В. Матя ш
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2011 |
Оприлюднено | 15.03.2011 |
Номер документу | 14099878 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні