Постанова
від 14.05.2009 по справі 2-а-866/09
КАЛІНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ГОРЛІВКИ

справа № 2-а-866/09

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 травня 2009 року Калінінсь кий районний суд міста Горлі вка Донецької області у скла ді: головуючого - судді Шипови ча В.В.

при секретарі Говшиєвич A.M.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Горлівка справу за адмін істративним позовом ОСОБА _1 до Управління Пенсійного фонду України в Калінінсько му районі м. Горлівки про визн ання дій протиправними, стяг нення соціальної допомоги, з обов' язання нарахувати та с платити соціальну допомогу, третя особа, яка не заявляє са мостійних вимог на предмет с пору на стороні відповідача Головне управління Держа вного казначейства України в Донецькій області, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач 25 березня 2009 року з вернувся до суду із вказаним позовом до відповідача, поси лаючись на те, що він народивс я у 1940 році та має соціальний ст атус «Дитина війни» відповід но до Закону України "Про соці альний захист дітей війни". Вв ажав, що відповідач неправом ірно не виплачує йому в 2006-2008 рок ах щомісячну соціальну допом огу у розмірі 30 % мінімальної п енсії за віком передбачену З акону України "Про соціальни й захист дітей війни". Просив с уд, визнати протиправними ді ї УПФУ у Калінінському м. Горл івки, стягнути з відповідача недоплачену соціальну допом огу за 2006-2008 роки у сумі 3890, 7 гривен ь, зобов' язати відповідача в подальшому нараховувати йо му соціальну допомогу згідно із Законом України «Про соці альний захист дітей війни». К рім того просив поновити йом у пропущений строк звернення до суду, посилаючись на те, що не знав про порушення своїх п рав.

Судом до участі у справі в я кості третьої особи, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спору на стороні відп овідача залучено Головне управління Державного казн ачейства України в Донецькій області.

Позивач просив суд розглян ути справу без його участі.

Відповідач надав суду заяв у у якій просив розглянути сп раву без участі представника УПФУ. У письмових запереченн ях проти позову УПФУ просило відмовити у задоволенні поз овних вимог посилалося на те , що у 2006 році урядом не впровад жувався порядок надання піль г передбачених ст. 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни». У 2007 році надбавк а до пенсії передбачена вказ аним законом виплачувалася т ільки інвалідам. Законом Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2007 рік» не передбаче но бюджетного фінансування п ідвищення пенсій дітям війни . У 2008 році рішенням Конституці йного Суду України № 10-рп від 22. 05.08 року визнані неконституці йними положення п. 41 розділу II З акону України "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України". Прот е, законодавством України не передбачено автоматичного в ідновлення дії норми, яка втр атила чинність на підставі н ормативно-правового акту, як ий було визнано в подальшому неконституційним. Крім того , відповідач наполягав на від мові в задоволенні позову че рез пропуск позивачем строку звернення до суду з адмініст ративним позовом, передбачен ого ст. 99 КАС України.

Третя особа повідомлялася про час та місце розгляду спр ави належним чином, заяв про в ідкладення розгляду справи н е подавала.

Суд вирішив можливим розгл янути справу у відсутність с торін та третьої особи, на під ставі наявних у справі доказ ів.

З матеріалів справи та наяв них в ній доказів, судом встан овлено наступне.

Позивач має статус "Дитина в ійни", що підтверджується від омостями його паспорту та пе нсійного посвідчення (а.с 5-7).

Статтею 58 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» на Пенсійний Фонд покладено керівництво та управління с олідарною системою, збір, аку муляція та облік страхових в несків, призначення пенсії т а підготовка документів для її виплати, забезпечення сво єчасного і в повному обсязі ф інансування та виплати пенсі й, допомоги на поховання, здій снення контролю за цільовим використанням коштів Пенсій ного Фонду, вирішення питань пов' язаних з веденням облі ку пенсійних активів застрах ованих осіб на накопичувальн их пенсійних рахунках, здійс нення адміністративного упр авління Накопичувальним фон дом та інші функції, передбач ені Законом і статутом Пенсі йного Фонду.

Правовий статус дітей війн и, основи їх соціального захи сту та гарантії їх соціально ї захищеності шляхом надання пільг і державної соціально ї підтримки встановлює Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни».

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року (наб рав чинності 01.01.2006 року) дітям в ійни пенсії або щомісячне до вічне грошове утримання чи д ержавна соціальна допомога, що виплачується замість пенс ії підвищуються на 30 відсоткі в мінімальної пенсії за віко м.

Дію статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» зупинено на 2006 рік згід но із Законом України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік» від 20.12.2005 року ст. 77 п.17.

Законом України «Про внесе ння змін до Закону України «П ро Державний бюджет на 2006рік» від 19.01.2006 року, який набрав чинн ості 15.03.2006 року до статті 110 Закон у України «Про Державний бюд жет на 2006 рік» було внесено змі ни, якими встановлено що піль ги дітям війни, передбачені с т. 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» у 2006 р оці запроваджуються поетапн о за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку визначеному Кабінет ом Міністрів України за пого дженням з Комітетом Верховно ї Ради України з питань бюдже ту.

Проте у 2006 році в порядку виз наченому Законом України «Пр о державний бюджет України н а 2006 рік», Кабінетом міністрів України не впроваджувався п орядок надання пільг, передб ачених статтею 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни», тому підвищення п енсії не здійснювалося.

Закони України «Про Держав ний бюджет на 2006 рік» від 20.12.2005 ро ку та «Про внесення змін до За кону України «Про Державний бюджет на 2006 рік» від 19.01.2006 року н еконституційними не визнані та діяли протягом 2006 року.

Таким чином відповідно до в ищезазначених Законів у відп овідача в 2006 році не було право вих підстав нараховувати та сплачувати позивачеві допла ту до пенсії, передбачену ст. 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» оскі льки до 15.03.2006 року дію зазначено ї норми було зупинено, а потім передбачені нею виплати не з апроваджені. Зупинення дії н ормативно-правового акту не дає підстав для його застосу вання.

Відповідно до п.12 ст. 71 Закону України «Про державний бюдж ет України на 2007 рік», дію ст. 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни» було зуп инено.

Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп \2007 положення статті 71 Закону У країни «Про державний бюджет України на 2007 рік», якими була зупинена дія статті 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» визнані таким и, що не відповідають Констит уції України (є неконституці йними).

Відповідно до ч.2 ст. 152 Консти туції України закони, інші пр авові акти або їх окремі поло ження, що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність.

Таким чином, за період з 01.01.2007 р оку по 31.12.2007 року положення стат ті 6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» в т ій частині, що дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії підви щуються на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком були чи нними з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року.

Разом з тим, згідно ч.2 ст. 99 КАС України для звернення до адм іністративного суду за захис том прав, свобод та інтересів особи встановлено річний ст рок, який, якщо не встановлено інше обчислюється з дня коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушенн я своїх прав, свобод та інтере сів.

Відповідно до ч. 1 ст. 100 КАС Укр аїни пропущення строку зверн ення до адміністративного су ду є підставою для відмови у з адоволенні адміністративно го позову за умови, якщо на цьо му наполягає одна із сторін.

Відповідач наполягав на ві дмові у задоволенні позову у зв' язку з пропуском позива чем строку звернення до адмі ністративного суду.

Позивач не міг не знати, що й ому у 2007 році не виплачується п ідвищення до пенсії передбач ене ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », оскільки щомісячно отриму вав пенсію.

Закони України, інші нормат ивно-правові акти, рішення Ко нституційного Суду України, які регулюють правовідносин и у розглядуваній справі бул и оприлюднені у встановленом у порядку.

Незнання закону не звільня є від обов' язку його викону вати і не є поважною причиною пропуску строку на зверненн я до адміністративного суду.

У зв' язку з тим, що позивач ем пропущено строк звернення до суду з вимогами про підвищ ення до пенсії як дитині війн и за 2007 рік (дата подання позову 25 березня 2009 року) та підстави д ля його поновлення відсутні суд вважає за необхідне з під став пропуску строку звернен ня до адміністративного суду відмовити позивачу у задово ленні позовних вимог за пері од з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року.

Відповідно до п.п.41 розділу 2 Закону України "Про державни й бюджет на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України" від 28.12.2007 року внесено зміни до ст. 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», якою передбач алось, що дітям війни (крім тих , на яких поширюється дія Зако ну України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту») до пенсії аб о щомісячного довічного грош ового утримання чи державної соціальної допомоги, що випл ачується замість пенсії, вип лачується підвищення у розмі рі надбавки, встановленої дл я учасників війни.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року за № 10-рп\2008 року визнано таким, що н е відповідають Конституції У країни (є неконституційним) п оложення пункту 41 розділу 2 За кону України «Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесенн я змін до деяких законодавчи х актів України» щодо внесен ня змін до Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни».

Таким чином вимоги позивач а щодо зобов' язання УПФУ зд ійснити перерахунок пенсії у 2008 році підлягають задоволен ню з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року.

Враховуючи, що позивачу поч инаючи з 01.01.2008 року сплачується підвищення до пенсії у сумі 47 гривень, з 01.04.2008 року-48, 10 гривень, з 01.07.2008 року-48, 20 гривень, з 01.10.2008 року - 49, 80 гривень (а.с. 8), то за період з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року відповіда ч повинен зробити перерахуно к виходячи з вимог Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» за рахунок кошт ів Державного бюджету Україн и.

Визначення прожиткового м інімуму, закладення правової основи для його встановленн я, затвердження та врахуванн я при реалізації державою ко нституційної гарантії грома дян на достатній життєвий рі вень, дає Закон України «Про п рожитковий мінімум», Закон У країни «Про державні соціаль ні стандарти та державні соц іальні гарантії», згідно ста тті 1 якого, прожитковий мінім ум використовується для визн ачення, у тому числі, мінімаль ного розміру пенсії за віком . Пунктом 1 статті 28 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання» встановлено, що мініма льний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі пр ожиткового мінімуму для осіб , які втратили працездатніст ь.

З 01.01.2008 року до 22.05.2008 року, тобто д о ухвалення рішення Конститу ційним Судом України, відпов ідач здійснюючи позивачу доп лати, передбачені ст. 6 Закону України «Про соціальний захи ст дітей війни» в редакції ві д 01.01.2008 року, з урахуванням п.п.41 р озділу 2 Закону України «Про Д ержавний бюджет на 2008 рік та пр о внесення змін до деяких зак онодавчих актів України», ді яв на підставі та у відповідн ості з діючими нормами зазна чених законів, а тому позовні вимоги щодо перерахунку пен сії з 01.01.2008 року до 22.05.2008 року задов оленню не підлягають.

Суд вважає необгрунтовани ми доводи відповідача, щодо н еврегульованості питання ві дносно органу, на який поклад ено обов' язок здійснення ви плат підвищення до пенсії ос обам, які мають статус «дитин а війни».

Пенсійний Фонд України діє на підставі Положення про Пе нсійний Фонду України, затве рдженого Указом Президента У країни від 01.03.202 року № 121/2001 та зді йснює свої повноваження чере з створені у встановленому п орядку територіальні управл іння. Відповідно до Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування» рішення про призначе ння та перерахунок пенсій пр иймаються районними управлі ннями Пенсійного Фонду Украї ни за місцем проживання пенс іонера.

Таким чином обов' язок по н арахуванню та виплаті позива чу доплати до пенсії, передба ченої ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» покладено наУправління П енсійного Фонду України в Ка лінінському районі міста Гор лівки Донецької області.

Посилання відповідача на в ідсутність коштів, як на обгр унтування правомірності нев иконання своїх обов' язків п еред позивачем суд вважає бе зпідставними.

Відповідачем в порушення ч . 2 ст. 71 КАС України не доведено та не надано суду доказів щод о вчинення будь-яких дій для з абезпечення виконання покла деного на нього обов' язку н арахування та виплати позива чу доплати до пенсії у розмір і 30 % від мінімальної пенсії за віком.

Позовні вимоги про стягнен ня з УПФУ недоплаченого підв ищення до пенсії передбачено го ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» не можуть бути задоволені, ос кільки вказане підвищення до пенсії ще не було нараховане відповідачем.

Також необхідно відмовити у задоволенні позовних вимо г про зобов' язання на майбу тнє УПФУ нараховувати позива чу підвищення до пенсії, оскі льки прогнозування можливих порушень з боку відповідача та зобов' язання його на май бутнє є передчасним. Судове р ішення має бути наслідком чи нного правового регулювання .

Судові витрати по справі пі длягають розподілу у відпові дності до ст. 94 КАС України.

На підставі ст. 3, 6, 7 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни», керуючись ст. 8-12, 99-100, 71, 94, 159-163, 186 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного Фонду України в Калінін ському районі міста Горлівки Донецької області по ненара хуванню та невиплаті ОСОБА _1 щомісячної доплати до пен сії у розмірі 30 % мінімальної п енсії за віком відповідно до Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» за пе ріод з 22 травня 2008 року по 31 груд ня 2008 року.

Зобов' язати Управління П енсійного Фонду України в Ка лінінському районі міста Гор лівки Донецької області здій снити перерахунок пенсії О СОБА_1 з підвищенням її на 30 % м інімальної пенсії за віком в ідповідно до Закону України «Про соціальний захист дітей війни» з розміру встановлен ого частиною 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» та провести відпов ідні виплати за 2008 рік за періо д з 22 травня 2008 року по 31 грудня 200 8 року за рахунок коштів Держа вного бюджету України.

У задоволенні інших позовн их вимог ОСОБА_1 відмовити за необгрунтовані стю.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 витрати зі сплати судово го збору у сумі 1 (одна) гривня 70 копійок.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до адміністративн ого суду апеляційної інстанц ії через суд першої інстанці ї, який ухвалив оскаржуване с удове рішення. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному о бсязі. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

СудКалінінський районний суд м.Горлівки
Дата ухвалення рішення14.05.2009
Оприлюднено28.04.2011
Номер документу14646458
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-866/09

Ухвала від 07.06.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Сумської області

Ведмедь Н. І.

Ухвала від 21.08.2009

Адміністративне

Богуславський районний суд Київської області

Якутюк B.C.

Постанова від 31.03.2009

Адміністративне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І.І.

Постанова від 14.05.2009

Адміністративне

Калінінський районний суд м.Горлівки

Шипович В. В.

Постанова від 26.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Постанова від 26.02.2009

Адміністративне

Сумський районний суд Сумської області

Дашутін Ігор Володимирович

Постанова від 08.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Постанова від 14.12.2009

Адміністративне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

Струтинський Руслан Романович

Постанова від 17.11.2009

Адміністративне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

Дузінкевич Іван Миколайович

Ухвала від 19.02.2009

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Гутій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні