Ухвала
від 06.04.2011 по справі 2-а-3210/09
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-3210/09 Головуючий у 1-й інс танції:

Суддя-доповідач: Петрик І.Й.

У Х В А Л А

Іменем України

"06" квітня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Петри ка І.Й.,

Суддів: Грибан І .О.,

Губській О.А.,

розглянувши у порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу Державного підпри ємства «Коростишівський спи ртовий комбінат»на постанов у Житомирського окружного ад міністративного суду від 03 ве ресня 2009 року у справі за позов ом Прокурора Андрушівського району Житомирської області в інтересах держави в особі Д ержавної податкової інспекц ії в Андрушівському районі Ж итомирської області до Держа вного підприємства «Корости шівський спиртовий комбінат »про стягнення 188705,59 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Позивач (Прокурор Анд рушівського району Житомирс ької області в інтересах дер жави в особі Державної подат кової інспекції в Андрушівсь кому районі Житомирської обл асті) звернвся до суду з адмін істративним позовом до Держа вного підприємства «Корости шівський спиртовий комбінат » про стягнення 188705,59 грн..

Постановою Житомирського окружного адміністративног о суду від 03 вересня 2009 року поз овні вимоги задоволено.

Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням відповід ач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пост анову суду першої інстанції як таку, що постановлена з пор ушенням норм матеріального т а процесуального права, та пр ийняти нове рішення, яким від мовити у задоволенні позовни х вимог у повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповіда ча та осіб, що з' явилися в суд ове засідання, перевіривши м атеріали справи та доводи ап еляційної скарги, колегія су ддів вважає, що апеляційна ск арга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суд у - без змін з таких підстав.

Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 198, 200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає скаргу без задов олення, а постанову або ухвал у суду - без змін, якщо визнає , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Як вбачається із матеріалі в справи та правомірно встан овлено судом першої інстанці ї, відповідно до наказу Держа вного департаменту продовол ьства міністерства аграрної політики України № 106 від 17.11.2005 р оку «Про реорганізацію ДП «К оростишівський спиртовий за вод»та ДП «Андрушівський спи ртовий завод», ДП «Андрушівс ький спиртовий завод»припин ив діяльність як юридична ос оба та шляхом злиття з ДП «Кор остишівський спиртовий заво д»реорганізувався в ДП «Коро стишівський спиртовий комбі нат».

ДП «Коростишівський спирт овий комбінат»зареєстрован о Коростишівською РДА як суб ' єкт господарювання - юрид ична особа.

ДП «Коростишівський спирт овий комбінат»є платником по датків і зборів, передбачени х Законом України «Про систе му оподаткування».

Станом на 05.05.2009 року борг по по датку з доходів фізичних осі б становить1141,22 грн., в т.ч. зобов ' язання 1080,32 грн., пеня 60,90 грн.

Документальною перевіркою щодо своєчасності сплати уз годжених сум податкового зоб ов' язання по податку з дохо дів фізичних осіб, акт від 21.01.2009 року № 0000071701/0, встановлено поруш ення п.п. 17.2. «а»ст.17 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами». На п ідставі акту перевірки винес ено податкове повідомлення-р ішення від 21.01.2009 року № 0000071701/0 про з астосування штрафних санкці й в розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов' язання, сплаченої з затримкою - 187,91 гр н. та № 0000071701/0 про застосування шт рафних санкцій в розмірі 20% уз годженої суми податкового зо бов' язання, сплаченої з зат римкою - 892,40 грн.

Податкові повідомлення-рі шення направлялись відповід ачу для відома та виконання т а відповідачем не оскаржувал ись.

Відповідно до ст.16 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»на рахована пеня в сумі 60,90 грн.

Станом на 05.05.2009 року борг по по датку з власників транспортн их засобів становив 24117,89 грн., в т.ч. зобов' язання 23356,86 грн. та п еня 761,03 грн.

Документальною перевіркою щодо своєчасності сплати уз годжених сум податкового зоб ов' язання по податку з влас ників транспортних засобів т а інших самохідних машин та м еханізмів, акт від 16.02.2009 року № 146 /17-01, встановлено порушення ст.1 7 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами». На підставі акту пер евірки винесено податкове по відомлення-рішення від 16.02.2009 ро ку № 000011701/0/96 про застосування штр афних санкцій в розмірі 20% узг одженої суми податкового зоб ов' язання, сплаченої з затр имкою - 150,53 грн. та № 000011701/0 про зас тосування штрафних санкцій в розмірі 50% узгодженої суми по даткового зобов' язання, спл аченої з затримкою - 19956,57 грн.

Зазначені податкові повід омлення-рішення направлялис ь відповідачу для відома та в иконання та відповідачем не оскаржувались.

Станом на 05.05.2009 року борг по зе мельному податку становив 16088 8,95 грн., в т.ч. зобов' язання 145954,72 г рн. та 14934,23 грн. нарахованої пені .

Державне підприємство «Ко ростишівський спиртовий ком бінат»самостійно розрахува ло та подало до податкового о ргану розрахунок земельного податку.

Відповідно до ст.17.1 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»на рахована пеня в сумі 14934,23 грн.

Станом на 05.05.2009 року борг по ко мунальному податку становив 2557,53 грн., в т.ч. зобов' язання 2486,00 грн. та 71,53 грн. нарахованої пен і.

Державне підприємство «Ко ростишівський спиртовий ком бінат»самостійно розрахову вало та подавало до податков ого органу розрахунок податк овий розрахунок комунальног о податку.

Відповідно до ст.17.1 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»на рахована пеня в сумі 71,53 грн.

Задовольняючи позовні вим оги суд першої інстанції вих одив із того, що відповідно до пункту 5.1 та підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 ст.5 Закону України «Про пор ядок погашення заборгованос ті перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» пода ткове зобов' язання, самості йно визначене платником пода тків у податковій декларації , вважається узгодженим з дня подання такої податкової де кларації. Зазначене податков е зобов' язання не може бути оскаржене платником податкі в в адміністративному або су довому порядку. Якщо у майбут ніх податкових періодах (з ур ахуванням строків давності, визначених ст.15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показника х раніше поданої податкової декларації, такий платник по датків має право надати уточ нюючий розрахунок. Платник п одатків зобов' язаний самос тійно сплатити суму податков ого зобов' язання, зазначену у поданій ним податковій дек ларації, протягом десяти кал ендарних днів.

Відповідно до підпункту 5.4.1. пункту 5.4. Закону України «Про порядок погашення заборгова ності перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами»у згоджена сума податкового зо бов' язання, не сплачена пла тником податків у встановлен і строки, визнається сумою по даткового боргу платника под атку.

Згідно ст.16 Закону України « Про порядок погашення заборг ованості перед бюджетами та державними цільовими фондам и», після закінчення встанов лених строків погашення узго дженого податкового зобов' язання на суму податкового б оргу нараховується пеня. Пен я нараховується на суму пода ткового боргу (включаючи сум у штрафних санкцій за їх наяв ності) із розрахунку 120 відсот ків річних облікової ставки Національного банку України , діючої на день виникнення та кого податкового боргу або н а день його (його частини) пога шення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більш ою, за кожний календарний ден ь прострочення у його сплаті чи самостійно нараховуютьс я та сплачуються платником п одатків (п.17.1 ст.17 Закону Україн и «Про порядок погашення заб оргованості перед бюджетами та державними цільовими фон дами»).

Відповідно до п.п. 17.2. ст.17 Зако ну України «Про порядок пога шення заборгованості перед б юджетами та державними цільо вими фондами», платник подат ків, який до початку його пере вірки контролюючим органом с амостійно виявляє факт заниж ення податкового зобов' яза ння минулих податкових періо дів, зобов' язаний надіслати уточнюючий розрахунок і спл атити суму такої недоплати т а штраф у розмірі п' яти відс отків від такої суми до подан ня такого уточнюючого розрах унку.

Враховуючи вищезазначені норми чинного законодавства суд першої інстанції прийшо в до висновку, що позовні вимо ги Прокурора Андрушівського району Житомирської області в інтересах держави в особі Д ержавної податкової інспекц ії в Андрушівському районі Ж итомирської області підляга ють задоволенню.

З таким висновком суду перш ої інстанції колегія суддів може погодитись із огляду на наступне.

Закон України «Про систему оподаткування»визначає при нципи побудови системи опода ткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних ціл ьових фондів, а також права, об ов'язки і відповідальність п латників.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування»вст ановлено, що платники податк ів і зборів зобов' язані спл ачувати належні суми податк ів і зборів у встановлені зак онами терміни. Обов' язок юр идичної особи щодо сплати по датків і зборів припиняється зі сплатою податку, збору або скасуванням податкової забо ргованості.

Відповідно до ст.11 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання»відповідальність за св оєчасність сплати податків і зборів і додержання Законів про оподаткування несуть пл атники податків і зборів від повідно до Законів України.

Частиною 2 статті 19 Конститу ції України передбачено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законодавством України .

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов' яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.

Згідно довідки ДПІ в Андруш івському районі, заборговані сть ДП «Коростишівський спир товий завод»перед позивачем складає 578380,10 грн., однак, постан овами Житомирського окружно го адміністративного суду ві д 14.04.2008 року по справі № 2а-2815/07 та ві д 03.09.2009 року по справі 173/09 задовол ено позови ДПІ в Андрушівськ ому районі і стягнуто заборг ованості по податкам і плате жам на суму 233493,21 грн. та 151101,25 грн. в ідповідно.

Закон України «Про порядок погашення заборгованості пе ред бюджетами та державними цільовими фондами»є спеціал ьним законом з питань оподат кування, який установлює пор ядок погашення зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державни ми цільовими фондами з подат ків і зборів (обов' язкових п латежів), що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами та визначає процедуру оскарження дій орг анів стягнення.

Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 ст.3 Закону України «Пр о порядок погашення заборгов аності перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» активи платника податків мо жуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його под аткового боргу виключного за рішенням суду.

Частиною 2 статті 19 Конститу ції України передбачено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законодавством України .

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Таким чином, колегія суддів вважає, що судом першої інста нції всебічно, повно та об' є ктивно розглянуто справу, пр авильно встановлено обстави ни, яким дано правильну право ву оцінку і прийшов до обґрун тованого висновку про задово лення позовних вимог.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КА С України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Дер жавного підприємства «Корос тишівський спиртовий комбін ат»залишити без задоволення , а постанову Житомирського о кружного адміністративного суду від 03 вересня 2009 року - бе з змін.

Рішення набирає законно ї сили з моменту проголошенн я, а якщо його було прийнято за наслідками розгляду у пи сьмовому провадженні, - через п' ять днів після направлен ня копій особам, які беруть у часть у справі (ч. 5 статті 254 КА С України). Касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до суду касац ійної інстанції протягом дв адцяти днів після набрання з аконної сили судовим рішення м суду апеляційної інстанці ї, крім випадків, передбачени х цим Кодексом, а в разі склад ення постанови в повному обс язі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складе ння постанови в повному обся зі (стаття 212 КАС України).

Головуючий суддя: І.Й. Петрик

Судді: І.О. Грибан

О.А. Губські

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2011
Оприлюднено29.04.2011
Номер документу15106216
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3210/09

Постанова від 06.03.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Сумської області

Левченко Т. А.

Ухвала від 06.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Постанова від 23.12.2009

Адміністративне

Ленінський районний суд міста Севастополя

Левадко Світлана Іллівна

Постанова від 17.12.2009

Адміністративне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Старова Наталя Анатоліївна

Постанова від 03.09.2009

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Ярош Світлана Володимирівна

Постанова від 10.12.2009

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Шевченко Сергій Володимирович

Постанова від 29.05.2009

Адміністративне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Корольова Галина Юріївна

Ухвала від 31.12.2009

Адміністративне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

Жмуд Наталя Миколаївна

Постанова від 31.12.2009

Адміністративне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

Жмуд Наталя Миколаївна

Постанова від 18.11.2009

Адміністративне

Глухівський міськрайонний суд Сумської області

Сапон Олег Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні