Справа №2-а-3210/09 Головуючий у суді у 1 інстанції - Євтушенко М.О. Номер провадження 22-а/1890/4571/12 Суддя-доповідач - Левченко Категорія - 99
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2012 року м.Суми
Колегія суддів з розгляду справ адміністративного судочинства Апеляційного суду Сумської області в складі:
головуючого-судді - Левченко Т. А.,
суддів - Жмаки В. Г., Ведмедь Н. І.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в м. Шостка Сумської області
на постанову Шосткинського міськрайонного суду Сумської області від 11 листопада 2009 року у справі за позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в м. Шостка Сумської області (далі -Управління) про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги «Дітям війни»,
в с т а н о в и л а:
Постановою Шосткинського міськрайонного суду Сумської області від 11 листопада 2009 року позов задоволено частково.
Визнано протиправною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в м. Шостка Сумської області.
Зобов'язано управління Пенсійного фонду України в м. Шостка Сумської області здійснити перерахунок пенсії позивача з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком з розміру, встановленого ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»та провести відповідні виплати за 2007 рік -з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року в розмірі 742 грн. 65 коп., за 2008 рік - з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року -в розмірі 780 грн. 40 коп., що разом складає -1523 грн. 05 коп. з урахуванням раніше проведених виплат.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь позивача витрати зі сплати судового збору у розмірі 3,40 грн.
В іншій частині позову відмовлено.
В апеляційній скарзі Управління, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши доповідь судді, вивчивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а постанова суду -частковій зміні.
Колегія суддів знаходить висновок суду законним та обґрунтованим.
Позивач має статус дитини війни.
Згідно ст. 6 Закону (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30% від мінімальної пенсії за віком.
Пунктом 12 статті 71 Закону України від 19 грудня 2006 року N 489-V "Про Державний бюджет України на 2007 рік" дію статті 6 Закону N 2195-IV зупинено на 2007 рік із урахуванням статті 111 цього Закону.
Проте Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року N 6-рп/2007 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення пункту 12 статті 71 та статті 111 Закону N 489-V.
Пунктом 41 розділу 2 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік»та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»у ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»внесені зміни, визначена надбавки дітям війни у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни, тобто у розмірі 10% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність».
Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року визнано таким, що не відповідає Конституції України ( є неконституційним) положення пункту 41 розділу 2 Закону України «Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України».
Відповідно до частини 2 статті 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність. Разом із цим, у силу вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи пріоритетність Законів над підзаконним актами, відповідач у періоди з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року мав проводити нарахування підвищення до пенсії позивачу у розмірі, передбаченому ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
Доводи відповідача щодо правомірності своїх дій з посиланням на відсутність бюджетних коштів для повної реалізації програми з доплат дітям війни судом обґрунтовано до уваги не взято, оскільки питання фінансування цих видатків не є предметом спору, що розглядається.
Що стосується розміру мінімальної пенсії за віком, з якої має обчислюватись зазначене підвищення до пенсії, то суд обґрунтовано визнав, що розрахунок необхідно проводити з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленого частиною першою статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», оскільки іншого розміру такої пенсії законодавством не передбачено.
За таких обставин, правильними є висновок суду першої інстанції про те, що позивач має право на підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року.
Щодо посилань відповідача на ст. ст. 99, 100 КАС України, то колегія суддів враховує похилий вік позивача, те, що позивач не повинен стежити за внесенням будь-яких змін в діючому законодавстві, відповідно, перевіряти правомірність дій суб'єкта владних повноважень при виконанні ним своїх обов'язків, покладених Державою, що в свою чергу свідчить про поважність причин пропуску ним звернення до суду за захистом свого права щодо отримання доплати до пенсії, передбаченої ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни».
Поряд з цим, колегія суддів не може погодитись з висновком суду в частині визначення конкретних сум до стягнення. Відповідно до статей 105, 162 КАС України адміністративний позов може містити вимоги щодо визнання протиправними рішення, дії чи бездіяльності відповідача, зобов'язання його вчинити певні дії, відшкодувати шкоду, заподіяну незаконним рішенням, дією чи бездіяльністю.
Встановивши, що відповідач порушив норми права, які регулюють спірні правовідносини, суд першої інстанцій повинен був визнати такі дії відповідача протиправними та зобов'язати відповідача діяти відповідно до закону, а не ухвалювати рішення про зобов'язання відповідача нарахувати та виплатити конкретні суми, визначивши їх у невірному розмірі.
Враховуючи наведене, а також те, що відповідно до ст. 201 КАС України підставами для зміни постанови суду першої інстанції є, зокрема, правильне по суті вирішення справи чи питання, але із помилковим застосуванням норм матеріального чи процесуального права, колегія суддів вважає, що ухвалена у справі постанова підлягає зміні.
Керуючись ст.ст.195, 197, п.2 ч.1 ст.198, ст.ст.201, 205, 207 КАС України, Законом України „Про внесення змін до розділу ХІІ „Прикінцеві положення" Закону України „Про судоустрій і статус суддів" щодо передачі справ, пов'язаних із соціальними виплатам», колегія суддів
п о с т а н о в и л а:
Апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в м. Шостка Сумської області задовольнити частково.
Постанову Шосткинського міськрайонного суду Сумської області від 11 листопада 2009 року у справі за позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в м. Шостка Сумської області про нарахування допомоги як дитині війни, змінити, виключивши з мотивувальної та резолютивної частин суми щомісячної державної соціальної допомоги як дитині війни.
В іншій частині постанову залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі і з цього часу може бути оскаржена у касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.
Головуючий -
Судді -
Суд | Апеляційний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2012 |
Оприлюднено | 06.07.2012 |
Номер документу | 25057936 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Апеляційний суд Сумської області
Левченко Т. А.
Адміністративне
Ленінський районний суд міста Севастополя
Левадко Світлана Іллівна
Адміністративне
Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Старова Наталя Анатоліївна
Адміністративне
Орджонікідзевський районний суд м.Харкова
Шевченко Сергій Володимирович
Адміністративне
Охтирський міськрайонний суд Сумської області
Корольова Галина Юріївна
Адміністративне
Лозівський міськрайонний суд Харківської області
Жмуд Наталя Миколаївна
Адміністративне
Лозівський міськрайонний суд Харківської області
Жмуд Наталя Миколаївна
Адміністративне
Глухівський міськрайонний суд Сумської області
Сапон Олег Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні