Рішення
від 20.05.2011 по справі 35/61
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 35/61 20.05.11

За позовом Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Будівельна компанія

"Укрбудмонтаж"

До 1) Державної корп орації Українське державне о б'єднання "Радон"

2) Корпорація "Укртранс буд"

Третя особа Мініс терство надзвичайних ситуац ій України

про визнання неді йсним протоколу засідання те ндерного комітету; визнання

незаконним та скасув ання рішення та визнання дог овору недійсним

Суддя М.Є . Літвінова

Представники сторін:

від позивача: ОСОБА_1. - представник з а довіреністю;

від відповідача-1: ОСОБА_2. - представник за д овіреністю;

ОСОБА_3. - представник за довіреністю;

від відповідача-2: ОСОБА_4. - представник з а довіреністю;

від третьої особи: ОСОБА_5. - представник за довіреністю.

Рішення прийняте 20.05.2011, у зв» язку з оголошеною, на підстав і ст.77 ГПК України, в судовому з асіданні перервою з 18.05.2011 по 20.05.201 1.

У судовому засіданні 20.05.2011, на підставі ч. 2 ст. 85 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, було оголошено вступн у та резолютивну частини ріш ення.

Обставини справи:

На розгляд Господарсь кого суду міста Києва переда ні позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Будівельна компанія "Укрбу дмонтаж" до Державної корпор ації Українське державне об' єднання "Радон" (відповідач-1) т а Корпорації "Укртрансбуд" (ві дповідач-2), третя особа: Мініс терство надзвичайних ситуац ій України про:

- визнання незаконними резу льтатів проведеного Державн ою корпорацією Українське де ржавне об'єднання "Радон" тенд еру на будівництво централіз ованого сховища для довгостр окового зберігання відпраць ованих джерел іонізуючого ви промінювання, Комплекс вироб ництв “Вектор”, Чорнобильськ а зона відчуження;

- визнання незаконним та ска сування рішення Державної ко рпорації Українське державн е об'єднання "Радон" про визнан ня переможцем тендеру на буд івництво централізованого с ховища для довгострокового з берігання відпрацьованих дж ерел іонізуючого випромінюв ання, Комплекс виробництв "Ве ктор", Чорнобильська зона від чуження Корпорації "Укртранс буд";

- визнання недійсним догово ру, укладеного за результата ми проведеного Державною кор порацією Українське державн е об'єднання "Радон" тендеру на будівництво централізовано го сховища для довгостроково го зберігання відпрацьовани х джерел іонізуючого випромі нювання, Комплекс виробництв "Вектор", Чорнобильська зона в ідчуження, та стягнення судо вих витрат.

Позовні вимоги мотивовані порушенням відповідачем-1 ви мог Закону України "Про здійс нення державних закупівель", що виявилось у проведення те ндеру без дотримання процеду р, встановлених Законом, пору шенні принципу добросовісно ї конкуренції, відкритості т а прозорості тендеру та невр ахуванні при визначенні пере можця тендеру кращої цінової пропозиції позивача.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 23.03.2011 порушен о провадження у справі №35/61, роз гляд справи призначено на 06.04.20 11.

06.04.2011 через відділ діловодств а Господарського суду міста Києва від відповідача-1 надій шов відзив на позов, в якому ві дповідач-1 просить відмовити в задоволенні позову повніс тю.

Представник відповідача-2 у судовому засіданні подав кл опотання про відкладення роз гляду справи. Представники с торін проти даного клопотанн я не заперечували. Клопотанн я судом задоволено.

У судовому засіданні 06.04.2011, на підставі ст.77 Господарського процесуального кодексу Укра їни, було оголошено перерву д о 13.04.2011.

12.04.2011 через відділ діловодств а Господарського суду міста Києва від представника позив ача надійшли клопотання про витребування у Державної кор порації Українське державне об'єднання "Радон", Корпорації "Укртрансбуд", Державного під приємства Управління капіта льного будівництва Зони відч уження, компанії Краун Ейдже нтс, Міністерства надзвичайн их ситуацій України додатков их доказів у справі.

12.04.2011 через Відділ діловодств а Господарського суду міста Києва від представника пози вача також надійшли додатков і пояснення по суті заявлени х позовних вимог.

У судовому засіданні предс тавник третьої особи подав с уду письмові пояснення.

У судовому засіданні предс тавник позивача подав суду д окументи на виконання вимог ухвали суду про порушення пр овадження у справі.

У судовому засіданні предс тавник відповідача-2 подав су ду відзив на позов з додаткам и.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по дані клопотання про витребув ання доказів в повному обсяз і.

Заслухавши у судовому засі данні 13.04.2011 пояснення представ ника позивача щодо заявлених клопотань, позиції представ ників відповідачів та третьо ї особи з приводу вищезазнач ених клопотань, суд прийшов д о висновку про часткове задо волення клопотань представн ика позивача.

У зв'язку із необхідністю ви требування додаткових доказ ів, ухвалою Господарського с уду міста Києва від 13.04.2011 №35/61 роз гляд справи відкладено на 27.04.20 11.

18.04.2011 через Відділ діловодств а господарського суду міста Києва від відповідача-2 надій шов відзив на позов.

26.04.2011 через Відділ діловодств а Господарського суду міста Києва від представника пози вача надійшли додаткові пояс нення по суті заявлених позо вних вимог.

Представник відповідача-1 в судовому засіданні 27.04.2011 надав до матеріалів справи додатк ові докази на виконання вимо г ухвали суду від 13.04.2011 №35/61.

Ухвалою Господарсько го суду міста Києва від 27.04.2011 ро згляд справи відкладено на 21.0 5.2011.

Ухвалою Господарсько го суду міста Києва від 05.05.2011 ви правлено описку у зазначенні дати розгляду справи.

18.05.2011 через відділ діловодств а Господарського суду міста Києва від позивача надійшли пояснення по суті позовних в имог та клопотання про уточн ення позовних вимог, в яких по зивач уточнив п.3 позовних вим ог, виклавши його в новій реда кції, відповідно до якої прос ить визнати недійсним Контра кт "Будівництво централізова ного сховища для довгостроко вого зберігання відпрацьова них джерел іонізуючого випро мінювання (ЦСВДІВ), включаючи поставку і монтаж обладнанн я (Перший етап)" від 04 березня 2011 року, укладений між Державни м спеціалізованим підприємс твом по Управлінню капітальн им будівництвом в Зоні відчу ження, Корпорацією "Укртранс буд", Компанією "Crown Agents for Oversea Governments and Admini strations Ltd." За результатами проведе ного Державною корпорацією У країнське державне об'єднанн я "Радон" тендеру на будівницт во централізованого сховища для довгострокового зберіга ння відпрацьованих джерел іо нізуючого випромінювання, Ко мплекс виробництв "Вектор", Чо рнобильська зона відчуження ".

У судовому засіданні 18.05.2011 пр едставником відповідача-2 бу ли подані додаткові заперече ння по справі.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, Господар ський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

В результаті проведено ї Українсько-британської нар ади з питань початку виконан ня проекту створення Централ ізованого сховища для довгос трокового зберігання відпра цьованих джерел іонізуючого випромінювання в складі дру гої черги комплексу "Векор", 12.03 .2008 між Міністерством підприє мництва, бізнесу та реформ Ве ликої Британії та Міністерст вом України з питань надзвич айних ситуацій та у справах з ахисту населення від наслідк ів Чорнобильської катастроф и було підписано протокол пр о наміри, відповідно до якого британська сторона погодила сь профінансувати 1-ий етап ви щезазначеного проекту, який включає розробку проекту та проведення його державної ек спертизи.

Згідно із п.1 протоколу пере хід до стадії будівництва сх овища залежатиме від успішно го завершення фази проектува ння та ухвалення двостороннь ого документа, в якому належн им чином будуть врегульовані питання гарантії відшкодува ння ядерних збитків та звіль нення від податків.

Статтею 2 вказаного протоко лу ролі українських організа цій, що братимуть участь у пр оекту, розподілені наступним чином:

Бенефіціар - МНС України;

Реципієнт (Кінцевий корист увач) - ДСП "Техноцентр";

Агент з впровадження/управ ління - ДК УкрДО "Радон".

19.05.2009 Міністерством економік и України була проведена дер жавна реєстрація Програми (п роекту) "Управління розробко ю робочого проекту Централіз ованого сховища відпрацьова них високоактивних джерел іо нізуючого випромінювання, ко мплексна державна експертиз а проекту та його затверджен ня" та Програми (проекту) "Розр обка робочого проекту Центра лізованого сховища відпраць ованих високоактивних джере л іонізуючого випромінюванн я, комплексна державна експе ртиза проекту та його затвер дження".

31.08.2009 між Міністерством Украї ни з питань надзвичайних сит уацій та у справах захисту на селення від наслідків Чорноб ильської катастрофи та Мініс терством енергетики й клімат ичних змін Сполученого Корол івства Великої Британії та П івнічної Ірландії був підпис аний Меморандум про взаєморо зуміння між Міністерством Ук раїни з питань надзвичайних ситуацій та у справах захист у населення від наслідків Чо рнобильської катастрофи та М іністерством енергетики й кл іматичних змін Сполученого К оролівства Великої Британії та Північної Ірландії про сп івробітництво у сфері радіац ійної безпеки, фізичного зах исту й нерозповсюдження ядер них матеріалів (далі - Меморан дум).

Згідно із статтею 1 Меморанд уму він застосовуватиметься до проектів, що реалізуються Учасниками та (або) реципієнт ами для досягнення цілей і за вдань зміцнення радіаційної безпеки, фізичного захисту й нерозповсюдження ядерних ма теріалів в Україні. Він також може застосовуватися до буд ь-яких інших форм співробітн ицтва за письмовою згодою Уч асників.

Як пояснили сторони, 15.01.2010 Дер жавною корпорацією Українсь ке державне об'єднання "Радон ", як замовником, на своєму веб -сайті було розміщено оголош ення про проведення конкурсу на будівництво Централізова ного сховища для довгостроко вого зберігання відпрацьова них джерел іонізуючого випро мінювання.

Згідно із наказом №47/1 від 12.05.201 0 на період проведення процед ури попередньої кваліфікаці ї та відкритих торгів з обмеж еною кількістю учасників бул а створена тимчасова тендерн а комісія Державної корпорац ії "Українське державне об'єд нання "Радон".

На реалізацію проекту "Буді вництво централізованого сх овища для довгострокового зб ерігання відпрацьованих дже рел іонізуючого випромінюва ння", Комплекс виробництв "Век тор", Чорнобильська зона відч уження Державною корпораціє ю Українське державне об'єдн ання "Радон" у липні 2010 була зат верджена Тендерна документа ція "Генеральний підряд на бу дівництво централізованого сховища для довгострокового зберігання відпрацьованих д жерел іонізуючого випроміню вання, включаючи поставку і м онтаж обладнання" (далі - Тен дерна документація).

Згідно із поясненнями пози вача, листом №1-08/10-658 від 16.07.2010 відпо відач-1 повідомив позивача пр о проходження останнім попер едньої кваліфікації і направ ив йому Тендерну документаці ю і лист-запрошення взяти уча сть у другому етапі тендеру.

Згідно з умовами Тендерної документації джерелом фінан сування є кошти безоплатної технічної допомоги уряду Вел икобританії в Північної Ірла ндії, що виділяються в рамках Меморандуму від 31.08.2009.

Замовником тендеру є Держа вна корпорація Українське де ржавне об'єднання "Радон", реци пієнтом - ДСП "Техноцентр", бе нефіціаром - Міністерством У країни з питань надзвичайних ситуацій та у справах захист у населення від наслідків Чо рнобильської катастрофи.

Порядок проведення тендер у передбачений пунктами 20-31 Те ндерної документації, відпов ідно до яких тендер відбуває ться у декілька етапів:

- відкриття тендерних заяво к (п. 20 Тендерної документації );

- попередній розгляд тендер них заявок (п. 23 Тендерної доку ментації);

- технічна оцінка тендерних заявок (п. 25 Тендерної докумен тації);

- комерційна оцінка тендерн их заявок (п. 26 Тендерної докум ентації);

- посткваліфікація, у випадк у, якщо не проводився поперед ній кваліфікаційний відбір ( п. 26 Тендерної документації).

При цьому, пунктом 28 Тендерн ої документації замовникові надано право прийняти чи від хилити будь-яку тендерну зая вку і анулювати торги та відх илити всі тендерні заяви у бу дь-який час до присудження ко нтракту, при чому в результат і цього у нього не виникне буд ь-якої відповідальності пере д будь-якими чи всіма учасник ами тендера чи будь-якого зоб ов'язання інформувати будь-я кого чи всіх учасників тенде ра про підстави для такого рі шення замовника.

Як свідчать матеріали спра ви, 15.09.2010 Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельн а компанія "Укрбудмонтаж" под ало тендерну заявку та взяло участь у тендері.

Згідно із протоколом відкр иття тендерних заявок від 15.09.20 10, крім позивача, заявки на уча сть у торгах подали також Кор порація "Укртрансбуд" та Закр ите акціонерне товариство "А томстройекспорт".

За результатами попереднь ої оцінки тендерних пропозиц ій, тендерною комісією Держа вної корпорації Українське д ержавне об'єднання "Радон" бул о прийнято рішення про допус к усіх учасників до детально ї технічної оцінки (Протокол попередньої оцінки тендерни х пропозицій від 07.10.2010).

З протоколу технічної оцін ки тендерних пропозицій учас ників з визначення генеральн ого підрядника будівництва Ц ентралізованого сховища для довгострокового зберігання відпрацьованих джерел іоніз уючого випромінювання на Ком плексі "Вектор" від 22.10.2010 вбачає ться, що тендерною комісією б уло прийнято рішення відхили ти заявку Товариства з обмеж еною відповідальністю "Будів ельна компанія "Укрбудмонтаж " як таку, що не відповідає мін імальним вимогам тендерної д окументації відповідно до п. 25.1. "Інструкції для учасників т ендера", та допустити до бальн ої технічної оцінки Закрите акціонерне товариство "Атомс тройекспорт" та Корпорацію "У кртрансбуд".

Згідно із протоколом комер ційної оцінки тендерних проп озицій учасників з визначенн я генерального підрядника бу дівництва Централізованого сховища для довгострокового зберігання відпрацьованих д жерел іонізуючого випроміню вання на Комплексі "Вектор" ві д 29.10.2010 до підсумкової оцінки бу ли допущені Закрите акціонер не товариство "Атомстройексп орт" та Корпорація "Укртрансб уд".

За результатами підсумков ої оцінки тендерних пропозиц ій, оформленої протоколом ві д 05.11.2010, було ухвалено рішення п рийняти тендерну заявку і ог олосити переможцем тендера К орпорацію "Укртрансбуд" та на правити донору лист з рекоме ндацією про присудження Конт ракту Корпорації "Укртрансбу д".

14.02.2011 листом №1-08/10-136 Державна кор порація "Українське державне об'єднання "Радон" повідомила позивача про те, що в результа ті проведення тендерних проц едур найкращою пропозицією в изнано пропозицію Корпораці ї "Укртрансбуд". Як вказано у л исті, це рішення було погодже но представником платника.

04.03.2011 між Державним спеціаліз ованим підприємством з управ ління капітальним будівницт во у зоні відчуження (замовни к), Корпорацією "Укртрансбуд" ( підрядник) та Компанією " Crown Agents f or Oversea Governments and Administrations Ltd." (платник) був ук ладений Контракт "Будівництв о централізованого сховища д ля довгострокового зберіган ня відпрацьованих джерел іон ізуючого випромінювання (ЦСВ ДІВ), включаючи поставку і мон таж обладнання (Перший етап)" ( далі - Контракт).

Обґрунтовуючи заявлені по зовні вимоги про визнання не законними результатів тенде ру на будівництво централізо ваного сховища для довгостро кового зберігання відпрацьо ваних джерел іонізуючого вип ромінювання; визнання незако нним та скасування рішення Д ержавної корпорації Українс ьке державне об'єднання "Радо н" про визнання переможцем те ндеру Корпорації "Укртрансбу д" та визнання недійсним Конт ракту від 04 березня 2011 року, поз ивач посилається на порушенн ям відповідачем-1 при проведе ння тендеру вимог Закону Укр аїни "Про здійснення державн их закупівель", а саме: проведе ння тендеру без дотримання п роцедур, встановлених Законо м, порушенні принципу доброс овісної конкуренції, відкрит ості та прозорості тендеру т а неврахуванні при визначенн і переможця тендеру кращої ц інової пропозиції позивача.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, суд вваж ає, що позовні вимоги не підля гають задоволенню з наступни х підстав.

Згідно ч.1 ст. 32 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни доказами у справі є будь -які фактичні дані, на підстав і яких господарський суд у ви значеному законом порядку вс тановлює наявність чи відсут ність обставин, на яких ґрунт уються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставин и, які мають значення для прав ильного вирішення господарс ького спору.

Як передбачено ст. 1 Закону У країни "Про здійснення держа вних закупівель", державна за купівля - придбання замовник ом товарів, робіт і послуг за д ержавні кошти у порядку, вста новленому цим Законом.

Під державними коштами, згі дно із п. 4 ст. 1 Закону "Про здійс нення державних закупівель" розуміються кошти Державног о бюджету України, бюджету Ав тономної Республіки Крим та місцевих бюджетів, кошти Нац іонального банку України, де ржавних цільових фондів, Пен сійного фонду України, кошти загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня, кошти загальнообов'язков ого державного соціального с трахування на випадок безроб іття, кошти загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування у зв'язку з тимч асовою втратою працездатнос ті та витратами, зумовленими народженням та похованням, к ошти, передбачені Законом Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання від нещасного випадку на виробництві та професійно го захворювання, які спричин или втрату працездатності", к ошти установ чи організацій, утворених у встановленому п орядку органами державної вл ади, органами влади Автономн ої Республіки Крим, місцевим и державними адміністраціям и чи органами місцевого само врядування, кошти державних та місцевих фондів, кошти дер жавного оборонного замовлен ня, кошти державного замовле ння для задоволення пріорите тних державних потреб, кошти державного матеріального ре зерву, кошти Аграрного фонду , кошти Фонду соціального зах исту інвалідів, кошти, які над аються замовникам під гарант ії Кабінету Міністрів Україн и, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів м ісцевого самоврядування за к редитами, позиками, які надаю ться іноземними державами, б анками, міжнародними фінансо вими організаціями або на ум овах співфінансування разом з іноземними державами, банк ами, міжнародними фінансовим и організаціями, кошти підпр иємств та їх об'єднань.

Договором про закупівлю є д оговір, який укладається між замовником і учасником за ре зультатами процедури закупі влі та передбачає надання по слуг, виконання робіт або наб уття права власності на това ри за державні кошти (п. 5 ст. 1 Закону).

При цьому замовником закуп івлі є розпорядники державни х коштів, які здійснюють заку півлю в порядку, визначеному цим Законом (п. 10 ст. 1 Закону), а р озпорядниками державних кош тів - органи державної влади, о ргани влади Автономної Респу бліки Крим, органи місцевого самоврядування, інші органи , установи, організації, визна чені Конституцією та іншими актами законодавства Україн и, а також установи чи організ ації, утворені у встановлено му порядку органами державно ї влади, органами влади Автон омної Республіки Крим чи орг анами місцевого самоврядува ння та уповноважені на отрим ання державних коштів, взятт я за ними зобов'язань і здійсн ення платежів, а також підпри ємства та їх об'єднання (п. 27 ст. 1 Закону).

Як передбачено статтею 2 Зак ону "Про здійснення державни х закупівель", цей Закон засто совується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, які повністю або частково здійснюються за рах унок державних коштів, за у мови, що вартість предмета за купівлі товару (товарів), посл уги (послуг) дорівнює або пере вищує 100 тисяч гривень, а робіт - 300 тисяч гривень.

З наявних в матеріалах спра ви документів та наданих пре дставниками сторін пояснень вбачається, що фінансування робіт з будівництва централ ізованого сховища для довгос трокового зберігання відпра цьованих джерел іонізуючого випромінювання", Комплекс ви робництв "Вектор", Чорнобильс ька зона відчуження здійснюв атиметься за рахунок кошт ів безоплатної технічної доп омоги уряду Великобритан ії в Північної Ірландії, що ви діляються в рамках Меморанду му від 31.08.2009 і платником коштів є Компанія "Crown Agents for Oversea Governments and Administrations Ltd. ".

Згідно із визначеннями, дан ими у п. 2 Порядку залучення, ви користання та моніторингу мі жнародної технічної допомог и, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 153 від 15.02.2002 (в редакції, чинній ст аном на дату виникнення спір них правовідносин) міжнародн ою технічною допомогою є рес урси та послуги, що відповідн о до міжнародних договорів У країни надаються донорами на безоплатній та безповоротні й основі з метою підтримки Ук раїни.

Згідно із п. 3 вказаного Поря дку міжнародна технічна доп омога може залучатись у вигл яді: будь-якого майна, необхід ного для забезпечення викона ння завдань проектів (програ м), яке ввозиться або набуваєт ься в Україні; робіт і послуг; прав інтелектуальної власно сті; фінансових ресурсів (гра нтів) у національній чи інозе мній валюті; інших ресурсів, н е заборонених законодавство м, у тому числі стипендій.

Відповідно до положень Дод атку 1 "Умови і порядок платежу " до Контракту від 04.03.2011 платник здійснює оплату безпосередн ьо на користь підрядника.

З вищенаведених положень з аконодавства та умов договор у випливає, що фінансування р обіт будівництва централізо ваного сховища для довгостро кового зберігання відпрацьо ваних джерел іонізуючого вип ромінювання (ЦСВДІВ), включаю чи поставку і монтаж обладна ння, здійснюється не за рахун ок державних коштів, що виклю чає застосування положень За кону України "Про здійснення державних закупівель" до про цедур закупівлі таких робіт.

Порядок укладення договор ів передбачений, зокрема, гла вою 35 Цивільного кодексу Укра їни.

Як передбачено ст. 638 Цивільн ого кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в на лежній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору .

Договір укладається шляхо м пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і при йняття пропозиції (акцепту) д ругою стороною.

Згідно із ч. 2 ст. 641 Цивільного кодексу України реклама або інші пропозиції, адресовані невизначеному колу осіб, є за прошенням робити пропозиції укласти договір, якщо інше не вказано у рекламі або інших п ропозиціях.

Відповідно до ч. 1 ст. 641 Цивіль ного кодексу України пропози цію укласти договір (оферту) м оже зробити кожна із сторін м айбутнього договору.

Відповідь особи, якій адрес ована пропозиція укласти дог овір, про її прийняття (акцепт ) повинна бути повною і безумо вною (ч.1 ст. 642 Цивільного кодек су України).

Наявними в матеріалах спра ви доказами підтверджується , що замовником тендеру при ви значенні переможця (акцепті тендерної пропозиції) та укл аданні договору були дотрима ні вищенаведені положення за конодавства.

За таких обставин, позовні в имоги про визнання незаконни ми результатів тендеру на бу дівництво централізованого сховища для довгострокового зберігання відпрацьованих д жерел іонізуючого випроміню вання; визнання незаконним т а скасування рішення Державн ої корпорації Українське дер жавне об'єднання "Радон" про ви знання переможцем тендеру Ко рпорації "Укртрансбуд" є необ ґрунтованими та не підлягают ь задоволенню.

Позовні вимоги про визнанн я недійсним Контракту також не підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Згідно із статтею 33 Закону У країни "Про міжнародне прива тне право" дійсність правочи ну, його тлумачення та правов і наслідки недійсності право чину визначаються правом, що застосовується до змісту пр авочину.

Статтею 5 Особливих умов Кон тракту передбачено, що контр акт підпорядковується праву України.

Як визначено ч. 1, 2 ст. 202 Цивіль ного кодексу України, правоч ином є дія особи, спрямована н а набуття, зміну або припинен ня цивільних прав та обов' я зків. Правочини можуть бути о дносторонніми та дво- чи бага тосторонніми (договори).

Загальні вимоги, додержанн я яких є необхідним для чинно сті правочину, визначені ст. 20 3 Цивільного кодексу України , відповідно до якої:

- зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, ін шим актам цивільного законод авства, а також моральним зас адам суспільства;

- особа, яка вчиняє правочин , повинна мати необхідний обс яг цивільної дієздатності;

- волевиявлення учасника пр авочину має бути вільним і ві дповідати його внутрішній во лі;

- правочин має вчинятися у ф ормі, встановленій законом;

- правочин має бути спрямова ний на реальне настання прав ових наслідків, що обумовлен і ним.

Правочин є правомірним, я кщо його недійсність прямо н е встановлена законом або як що він не визнаний судом неді йсним.

Відповідно до ст. 215 Цивільно го кодексу України підставою недійсності правочину є нед одержання в момент вчинення правочину стороною (сторонам и) вимог, які встановлені част инами першою - третьою, п' я тою та шостою статті 203 цього К одексу.

Вирішуючи спір про визнанн я договору недійсним, необхі дним є встановлення наявност і тих обставин, з якими закон п ов'язує визнання угод недійс ними і настання відповідних наслідків, а саме: відповідні сть змісту угод вимогам зако ну, додержання встановленої форми угоди; правоздатність сторін за угодою; у чому конкр етно полягає неправомірніст ь дій сторони тощо.

Відповідно до ст. 33 Господар ського процесуального кодек су України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень.

Всупереч зазначеному пози вач не навів обставин та не на дав доказів на їх підтвердже ння, які б свідчили про наявні сть підстав для визнання нед ійсним Контракту "Будівництв о централізованого сховища д ля довгострокового зберіган ня відпрацьованих джерел іон ізуючого випромінювання (ЦСВ ДІВ), включаючи поставку і мон таж обладнання (Перший етап)". Посилання позивача на поруше ння процедури проведення тен деру, як на підставу для визна ння недійсним його результат ів і Контракту, відхиляються судом з вищенаведених підст ав.

За таких обставин заявлені позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Витрати по оплаті державно го мита та інформаційно-техн ічного забезпечення судовог о процесу згідно ст. 49 Господа рського процесуального коде ксу України покладаються на позивача.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 33, 43, 49, 75, 77, 82-85 Господа рського процесуального коде ксу України, Господарський с уд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. В позові відмовити пов ністю.

2. Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апе ляційну скаргу не було подан о. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після розгляду справи ап еляційним господарським суд ом.

Суддя М.Є. Літвінова

Дата підписання

повного тексту рішення: 27.05.2011

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.05.2011
Оприлюднено31.05.2011
Номер документу15852744
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —35/61

Ухвала від 14.10.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Людмила Петрівна

Рішення від 12.10.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 19.09.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 22.07.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Мальцев М.Ю

Рішення від 20.05.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 27.04.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Рішення від 24.03.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Л.П.

Ухвала від 19.02.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Л.П.

Ухвала від 24.01.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Л.П.

Постанова від 20.05.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Малетич M.M.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні