Постанова
від 02.07.2009 по справі 2-а-68/2009
СТАХАНОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-А-68 За 2009 рік

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2009р. Стаханівський м іський суд Луганської област і у складі головуючого: судді Бондаренко Н.О.

при секретарі Клиновій А.С . розглянувши у відкритому су довому засіданні м. Стаханов а справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управл іння праці та соціального за хисту населення Стаханівськ ої міської Ради Луганської о бласті про визнання дій суб' єкта владних повноважень неп равомірними, покладення зобо в' язання перерахування гро шової допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею тр ирічного віку, стягнення нед оплаченої суми допомоги, стя гнення моральної шкоди, витр ат на правову допомогу,

ВСТАНОВИВ:

Звертаючись до суду, позив ач зазначила, що 27.07.2006р. вона нар одила дитину -ОСОБА_2 та от римувала допомогу по догляду за нею до досягнення трирічн ого віку. Вважає, що допомога ї й виплачувалася у розмірі, як ий не відповідає Закону Укра їни „ Про держану допомогу сі м' ям з дітьми ", оскільки її р озмір менше, ніж мінімальний прожитковий мінімум для діт ей віком до 6 років. Просила ви знати дії Управляння праці т а соціального захисту населе ння в м. Стаханові Стаханівсь кої міської Ради Луганської області неправомірними по пр изначенню, нарахуванню і вип лат сум державної допомоги п о догляду за дитиною до досяг нення нею трирічного віку, зо бов' язати зробити перераху нок виплаченої допомоги по д огляду за дитиною до досягне ння нею трирічного віку за пе ріод з 01.01.2007 року по 31.10.2008 року відп овідно до розміру встановлен ого законом прожиткового мін імуму для дітей віком до 6 рокі в на підставі ст. 15 Закону Укра їни „ Про державну допомогу с ім' ям з дітьми " (в редакції в ід 01.01.07), стягнути недоплачену с уму допомоги за період з січн я 2007 р. по жовтень 2008р. включно у з агальній сумі 8326, 88 грн., зобов' язати призначити з 01.01.09 року до помогу по догляду за дитиною , донькою ОСОБА_2, до досягн ення нею трирічного віку у ро змірі встановленого законом прожиткового мінімуму для д ітей віком до 6 років на підста ві ст. 15 ЗУ „ Про державну допом огу сім' ям з дітьми " (в редак ції від 01.01.09 р.) Відповідач своїм и діями причинив їй моральну шкоду, яку вона оцінює у 1500 грн ., які просить стягнути з відпо відача. Стягнути 500 грн. за нада ну їй правову допомогу.

Позивач у судове засідання не явився, надавши заяву про р озгляд справи у відсутності позивача.

Представник позивача у суд овому засіданні наполягав на задоволенні позову у повном у обсязі.

Відповідачем позов не визн ано. Надано письмові запереч ення, у яких зазначено, що пози вачеві у справі дійсно було п ризначено допомогу по догляд у за дитиною до 3 років, як заст рахованій особі, у розмірі, пе редбаченому Законами Україн и «Про Державний бюджет Укра їни» на відповідний рік. Відш кодування витрат на виплату допомоги здійснюється за рах унок коштів Держбюджету. УПС ЗН діє у межах кошторису витр ат на відповідний рік і не має права використовувати кошти Держбюджету не за призначен ням. Крім того позивач пропус тила однорічний строк для зв ернення до суду за захистом. В важає, що підстав для стягнен ня моральної шкоди, та витрат на оплату наданої правової д опомоги не має.

На підставі досліджених д оказів, суд вважає доведеним и наступні обставини у справ і:

Позивач у справі є громадя нкою України, ІНФОРМАЦІЯ_1 народила дитину ОСОБА_2, м ала право на отримання держа вної допомоги по догляду за д итиною до досягнення трирічн ого віку, що підтверджується ксерокопією паспорта на ім' я позивача у справі, ксерокоп ією свідоцтва про народження дитини. Відповідач не запере чує, що позивачеві у справі ві дповідачем виплачується доп омога по догляду за дитиною д о досягнення трьох років у ро змірі, про який позивач зазна чив у позові. Розмір фактични х виплат та підстава для здій снених виплат не заперечуєть ся і тому, на підставі ч.2 ст.72 КА С України ці обставини судом вважаються такими, що не підл ягають доказуванню.

Оцінюючи доводи позивача т а відповідача з урахуванням доведених обставин у їх суку пності, суд виходить з того, що між сторонами у справі склал ися правовідносини, які регу люються Законом України «Про державну допомогу сім' ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-ХП, Закон ами України «Про Державний б юджет України на 2006 рік» від 20.12. 05 №3235-ІУ, «Про Державний бюджет України на 2007 рік» від 19.12.2006 р. № 489, «Про Державний бюджет Украї ни на 2008 рік» від 28.12.2007 р. № 107, «Про Д ержавний бюджет України на 2009 рік» від 26.12.08р. №835-УІ.

Частиною першою статті 15 За кону України «Про державну д опомогу сім' ям з дітьми», на який посилається позивач у с праві, передбачено, що допомо га по догляду за дитиною до до сягнення нею трирічного віку надається у розмірі встанов леного законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Статтею 61 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2006рік» визначено, що доп омога відповідно до Законів України «Про державну допомо гу сім' ям з дітьми» та «Про з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування у з в' язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими народженням та похованням» здійснюються у розмірах 8500грн.. Одноразово пр и народженні дитини у сумі 3400г рн., решта - протягом наступних 12 місяців рівними частками у порядку, встановленому Кабін етом Міністрів України. Згід но із Законом

України «Про Державний бюд жет України на 2007 рік» № 489 від 19.12 .2006 р. дію частини першої статті 15 зупинено на 2007 рік, і статтею 5 6 цього Закону встановлено, що допомога по догляду за дитин ою до досягнення нею трирічн ого віку відповідно до Закон у України "Про державну допом огу сім' ям з дітьми" здійсню ється;за рахунок коштів відп овідної субвенції з державно го бюджету місцевим бюджетам - у розмірі, що дорівнює різни ці між 50 відсотками прожитков ого мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та сер едньомісячним сукупним дохо дом сім' ї в розрахунку на од ну особу за. попередні шість м ісяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожитко вого мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для за страхованих осіб, у порядку, в становленому Кабінетом Міні стрів України. Рішенням Конс титуційного Суду від 09.07.2007 визн ано неконституційними полож ення статті 56 Закону України « Про Державний бюджет України на 2007 рік» в частиш зупинення н а 2007 рік дії частини першої ста тті 15 Закону України «Про держ авну допомогу сім' ям з діть ми». Згідно з ч.2 ст.152 Конституц ії України закони, інші право ві акті або окремі їх положен ня, що визнані неконституцій ними, втрачають чинність з дн я ухвалення Конституційним С удом України рішення про їх н еконституційність. Таким чин ом, з 09.07.2007 року відновлено дію ч астини 1 статті 15 Закону Украї ни в редакції, відповідно до я кої допомога по догляду за ди тиною до досягнення нею трир ічного віку надається у розм ірі встановленого законом пр ожиткового мінімуму для діте й віком до 6 років і право на от римання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х років в розмірі прожитково го мінімуму для дитини віком до 6 років у особи, якій така до помога призначена у 2007р., виник ає за період з 9 липня 2007р. по 31 гр удня 2007р. У цій частині доводи п озивача є слушними.

Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік» від 28.12.2007 року № 107, який набрав чи нності з 01.01.2008р., внесено зміни д о частини 1 статті 15 Закону Укр аїни «Про державну допомогу сім' ям з дітьми», відповідн о до яких допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, в становленим для працездатни х осіб, та середньомісячним с укупним доходом сім' ї в роз рахунку на одну особу за попе редні шість місяців, але не ме нше 130 гривень. Статтею 46 Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2009рік» визначен о, що допомога при народженні дитини та по догляду за дитин ою до досягнення нею трирічн ого віку відповідно до Закон у України «Про Держану допом огу сім' ям з дітьми» та Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне соціальне страхування у зв' язку з тим часовою втратою працездатно сті та витратами, зумовленим и народженням та похованням» призначаються і здійснюютьс я у розмірах і порядку, визнач ених Кабінетом Міністрів Укр аїни. Визнання неконституцій ними законів України є виклю чною компетенцією Конституц ійного Суду України, а внесен і Законами «Про Державний бю джет України на 2006рік», «Про Де ржавний бюджет України на 2008р ік», та «Про Державний бюджет України на 2009рік» зміни не роз глядались Конституційним Су дом щодо їх конституційності , що визнається і самою позива чкою, оскільки вона за тексто м позовної заяви посилається на Рішення Конституційного Суду України від 09.07.07р., яким виз нано неконституційними відп овідні норми Закону України „Про Державний бюджет Україн и на 2007рік".. Суд також бере до ув аги, що згідно зі статтею 75 Кон ституції України Верховна Ра да України є єдиним органом з аконодавчої влади в Україні. Конституція України не вста новлює пріоритету застосува ння того чи іншого закону, в то му числі залежно від предмет а правового регулювання. Нем ає також закону України, який би регулював питання подола ння колізії норм законів, що м ають однакову юридичну силу. Водночас Конституційний Суд України у пункті З мотивувал ьної частини рішення від 3 жов тня 1997 року № 4-зп у справі про на буття чинності Конституцією України зазначив: «Конкретн а сфера суспільних відносин не може бути водночас врегул ьована одно предметними норм ативними правовими актами од накової сили, які за змістом с уперечать один одному. Звича йною є практика, коли наступн ий у часі акт містить пряме за стереження щодо повного або часткового скасування попер еднього. Загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового ак та, якщо інше не передбачено с амим цим актом, автоматично с касовується одно предметний акт, який діяв у часі раніше». За змістом частини третьої с татті 150 Конституції України р ішення Конституційного Суду України є обов' язковими до виконання на території Укра їни. Отже, за наявності декіль кох законів, норми яких по-різ ному регулюють конкретну сфе ру суспільних відносин, під ч ас розв' язання спорів у цих відносинах суди повинні зас тосовувати положення закону з урахуванням дії закону в ча сі за принципом пріоритету т ієї норми, яка прийнята пізні ше.

За наведених обставин суд в важає, що доводи позивача, про те, що розмір виплаченої йому допомоги не відповідає тому , який мав би бути виплаченим в ідповідно до діючого законод авства, не можна вважати слуш ними. Відповідач у справі дія в на підставі закону, у спосіб , визначений законом та у межа х своїх повноважень.

Оцінюючи доводи відповіда ча у тій частині, що позивачем пропущено строк давності дл я звернення за судовим захис том, до 2008 року, суд приймає до у ваги, що ч.1 ст.99 КАС України виз начено, що адміністративний позов може бути подано в межа х строку звернення до адміні стративного суду, встановлен ого КАС України, або іншими за конами, а ч.2 ст.99 КАС України вс тановлено, що для звернення д о адміністративного суду за захистом прав, свобод та інте ресів особи встановлюється р ічний строк, який, якщо не вста новлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про п орушення своїх прав, свобод ч и інтересів. Згідно з ч.1, 2 ст.100 К АС України пропущення строку звернення до адміністративн ого суду є підставою для відм ови у задоволенні адміністра тивного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із ст орін. Якщо суд визнає причину пропущення строку звернення до суду поважною, адміністра тивна справа розглядається і вирішується в порядку, встан овленому КАС України. Відпов ідач заперечував проти вимог за період до 2008р. з посиланням на пропущення строку на звер нення до суду, Позивач не прос ить поновити пропущений нею строк, посилаючись на те що пр о порушення її прав їй стало в ідомо у вересні поточного ро ку. Підстав для поновлення ст року суд не вбачає, оскільки о б' єктивно нічого не заважал о позивачеві у справі зверну тися до УПСЗН за роз' ясненн ям раніше, до того ж, відповідн о до ст.57 Конституції України усі законодавчі акти, які сто суються прав та обов' язків громадян підлягають обов' я зковому оприлюдненню і оприл юднюються, що є обставиною за гальновідомою і, відповідно до ч.2 ст.73 КАС України, не потре бує доказування. Відповідач у справі наполягає на відмов і у позові саме з причини проп уску строку. Виплати є щоміся чними і тому строк для зверне ння до суду для позивача у спр аві обмежується листопадом 2 007р. оскільки до суду з позовом позивач звернулася 28.11.2008 року. Таким чином, вимоги позивача за період до листопада 2007р. не підлягають задоволенню чере з пропуск строку звернення д о суду. Таким чином, на користь позивача слід стягнути недо отриману суму допомоги з 28 лис топада по 31 грудня 2008 року з так ого розрахунку: з 28 листопада - 3 дн./470:30х3 /= 46, 99 грн., /107, 73:30х3/=10, 77 грн., 46, 99-10 , 77 =36, 22 грн. 46, 99 - 10, 77 = 36, 22, за грудень / 470 - 1 10, 88 грн./ = 359, 12 грн. 359, 12 грн. + 36, 22 грн. = 395, 34 грн.

Позовні вимоги щодо стягне ння з відповідача моральної шкоди задоволенню не підляга ють, оскільки на підтверджен ня обставин, якими обґрунтов ується спричинення морально ї шкоди позивач не зазначив ж одного доказу, про який йому в ідомо і які можуть бути викор истані судом. Не вказано з яки х міркувань виходив позивач оцінюючи моральну шкоду саме у 1500 грн.

Також не підлягають задово ленню і позовні вимоги щодо с тягнення витрат на правову д опомогу, оскільки заява про з міну позовних вимог окрім зм істу позовних вимог не місти ть викладу обставин, якими по зивач обґрунтовує свої вимог и, не зазначені докази, про які відомі позивачеві і які можу ть бути використані судом. По становою Кабінету Міністрів України від 27.04.2006 року „ Про гра ничні розміри компенсації ви трат, пов' язаних з розглядо м цивільних та адміністратив них справ і порядок їх компен сації за рахунок держави „ № 59 0 затверджені граничні компе нсації витрат, пов' язаних з розглядом справи. Так, гранич ний розмір витрат, пов' язан их з правовою допомогою стор ін не повинен перевищувати с уму, яка розраховується вихо дячи з того, що вказаній особі , сплачується 40 % мінімальної з аробітної плати за годину її праці. Акт прийому -передачі, який знаходиться в матеріала х справи передбачає лише роз рахунок у розмірі 500 грн. без об ґрунтування витрат, пов' яза них з розглядом справи.

Вимоги щодо зобов' язання покладення на відповідача у справі обов' язку призначит и у подальшому виплати у розм ірі відповідно до прожитково го мінімуму на дитину до 6 рокі в у будь якому разі не підляга ють задоволенню, оскільки ст .4 КАС України визначено, що юр исдикція адміністративних с удів поширюється на всі публ ічно-правові спори, крім спор ів, для яких законом встановл ений інший порядок судового вирішення. Таким чином, за від сутності спору, тобто факту р еального, а не очікуваного, по рушення прав особи, що зверну лася з позовом, підстав для ух валення судового рішення нем ає. Крім того, не можна вважати , що у майбутньому правовідно сини між сторонами у справі н а законодавчому рівні будуть врегульовані таким же чином .

Керуючись ст..4, 17, 70, 71, 72, 87, 94, 99, 100, 158, 159, 1 60, 162, 163 КАС України, Законом Укра їни «Про державну допомогу с ім' ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-Х П, Законами України «Про Держ авний бюджет України на 2006 рік » від 20.12.05 №3235-ІУ, «Про Державний бюджет України на 2007 рік» від 19 .12.2006 р. № 489, «Про Державний бюджет України на 2008 рік» від 28.12.2007 р. № 107, «Про Державний бюджет Украї ни на 2009рік» від 26.12.08р. №835-УІ, Декр етом Кабінету Міністрів Укра їни від 21.01.93р. № 7-93 «Про Державне мито» суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління праці та соціа льного захисту населення Ста ханівської міської Ради Луга нської області про визнання дій суб' єкта владних повнов ажень неправомірними по приз наченню нарахуванні І виплат і сум державної допомоги по д огляду за дитиною до досягне ння нею трирічного віку, зобо в' язанні зробити перерахун ок виплаченої допомоги по до гляду за дитиною до досягнен ня нею трирічного віку за пер іод з 01.01.2007 року по 31.10.2008 року відпо відно до розміру встановлено го законом прожиткового міні муму для дітей віком до 6 років на підставі ст. 15 Закону Украї ни „ Про державну допомогу сі м' ям з дітьми " (в редакції ві д 01.01.2007 року), стягнення недоотр иманої суми допомоги по догл яду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, що випла чується з січня 2007 року по жовт ень 2008 року включно, у розмірі 8 326, 88 грн., зобов' язані признач ити з 01.01.09 року допомогу по догл яду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмір і встановленого законом прож иткового мінімуму для дітей віком до 6 років на підставі ст . 15 ЗУ „ Про державну допомогу с ім' ям з дітьми „ (в редакції в ід 01.01.09р), стягнені моральної шк оди у розмірі 1500 грн., 500 грн. за на дану правову допомогу задово льнити частково.

Визнати дії суб' єкта влад них повноважень неправомірн ими по призначенню, нарахува нню і виплаті сум державної д опомоги по догляду за дитино ю до досягнення нею трирічно го віку.

Зобов' язати Управління п раці та соціального захисту населення Стаханівської міс ької Ради Луганської області зробити перерахунок виплаче ної допомоги по догляду за ди тиною до досягнення нею трир ічного віку за період з 28 лист опада 2007 року по 31 грудня 2007 року , відповідно до розміру встан овленого законом прожитково го мінімуму для дітей віком д о 6 років на підставі ст. 15 Закон у України „ Про державну допо могу сім' ям з дітьми (в редак ції від 01.01.07р).

Стягнути з Управління прац і та соціального захисту нас елення Стаханівської місько ї Ради Луганської області на користь ОСОБА_1 недоотрим ану суму допомоги по догляду за дитиною за період з 28 листо пада 2007 року по 31 грудня 2007 року у сумі 395 грн. 34 коп.

У задоволенні позовних вим ог щодо зобов' язанні призна чити з 01.01.09. року допомогу по дог ляду за дитиною, до досягненн я нею трирічного віку у розмі рі встановленого законодавс твом прожиткового мінімуму д ля дітей віком до 6 років на пі дставі ст.15 Закону України „ п ро державну допомогу сім' ям з дітьми (в редакції від 01.01.2009 p.), с тягненні моральної шкоди у с умі 1500 грн., стягненні 500 грн. за н адану правову допомогу відмо вити.

Постанову може бути оскарж ено до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез суд м. Стаханова шляхом по дачі у десятиденний строк за яви про апеляційне оскарженн я та апеляційної скарги безп осередньо протягом двадцяти днів по тому.

СудСтахановський міський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення02.07.2009
Оприлюднено28.07.2011
Номер документу17286738
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-68/2009

Постанова від 13.05.2009

Адміністративне

Яремчанський міський суд Івано-Франківської області

Гребик Л.В.

Постанова від 09.04.2009

Адміністративне

Армянський міський суд Автономної Республіки Крим

Шестаковська Л. П.

Ухвала від 09.04.2009

Адміністративне

Армянський міський суд Автономної Республіки Крим

Шестаковська Л. П.

Постанова від 02.07.2009

Адміністративне

Стахановський міський суд Луганської області

Бондаренко Н. О.

Постанова від 06.05.2009

Адміністративне

Володарський районний суд Київської області

Юзвик М. М.

Постанова від 03.07.2009

Адміністративне

Макарівський районний суд Київської області

Дзюба Н.М.

Постанова від 10.12.2009

Адміністративне

Золочівський районний суд Львівської області

Гуляк Василь Васильович

Постанова від 03.02.2009

Адміністративне

Березнегуватський районний суд Миколаївської області

Гапішко В.В.

Ухвала від 10.02.2009

Адміністративне

Харцизький міський суд Донецької області

Демидова В.К.

Постанова від 09.04.2009

Адміністративне

Косівський районний суд Івано-Франківської області

Крилюк М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні