Постанова
від 09.04.2009 по справі 2-а-68/2009
АРМЯНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Справа № 2-а-68/2009

постанова

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2009 року.

Армянський міський суд Авт ономної Республіки Крим у ск ладі головуючого судді Шеста ковської Л.П., за участю секрет аря Мосеєвої І.М., розглянувши у відкритому судовому засід анні в залі суду в м. Армянськ АР Крим адміністративну спра ву за позовом ОСОБА_1 до уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в м. Армянськ АР Крим про визнання бездіяльності відп овідача неправомірною та зоб ов' язання його до виконання певних дій,

ВСТАНОВИВ:

02.02.2009 р. ОСОБА_1 звернулась до Армянського міського суд у АР Крим з позовом про визнан ня бездіяльності управління ПФУ в м. Армянськ АР Крим прот иправною та зобов' язання ос таннього здійснити їй нараху вання та забезпечити виплату щомісячної. соціальної допо моги в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком за період 2006-2008 р. р. в загальному розмірі 4471 гр н. 20 коп. Позовні вимоги вмотив овані тим, що позивач є "дитино ю війни" в розумінні Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни" і має

право на пільги, передбаче ні цим Законом. Зокрема, посил аючись на статтю 6 Закону Укра їни "Про соціальний захист ді тей війни", позивач зазначає, щ о має право на отримання щомі сячної доплати до пенсії у ро змірі 30 % мінімальної пенсії з а віком. Позивач' стверджує , що бездіяльність відповіда ча у вигляді відмови нарахов увати та виплачувати зазначе ну щомісячну допомогу грубо порушила його законні права, позбавила права отримувати щомісячну доплату до пенсії в належному розмірі, що свідч ить про нехтування правами г ромадян з боку управління ПФ У в м. Армянськ АР Крим.

Позивач до суду не з' явила ся, про час та місце розгляду с прави була повідомлена належ ним чином, причини неявки суд у невідомі.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, надіслав заперечення про ти позову, в яких позов не визн ав у повному обсязі, з підстав викладених у запереченнях. С праву просить розглянути без його участі.

Суд вважає за можливе розг лянути справу за відсутності сторін на підставі наявних у справі доказів. Розглянувши матеріали справи, дослідивш и докази, надані сторонами, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтуються позовні вимоги , об' єктивно. оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, . суд дійшо в висновку про те, що у задовол енні позову належить відмови ти.

Судом встановлено, що пост ановою Армянського міського суду від 31.03.2009 року по справі № 2- а-50/2009 року задоволено позов пр окурора м. Армянська в інтере сах ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м . Армянськ АР Крим про визнанн я бездіяльності відповідача неправомірною та зобов' яза ння його до виконання певних дій, згідно якої відповідача зобов' язано нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щомісяч ну державну соціальну допомо гу за період з травня по груде нь 2008 року включно у розмірі 780 г ривень 40 копійок.

Ухвалою Армянського міськ ого суду від 09.04.2009 року провадже ння у справі в частині зобов' язання відповідача здійснит и позивачу нарахування та за безпечення виплати щомісячн ої соціальної допомоги в роз мірі 30 % мінімальної пенсії за віком за період з 09.07.2007 року по 31 .12.2008 p.p. закрито, оскільки є таке, що набрало законної сили пос танова суду з того самого спо ру і між тими самими сторонам и, а саме вищезазначена поста нова Армянського міського су ду від 31.03.2009 року.

Відповідно до статті 9 КАС У країни суд при вирішенні спр ави керується принципом зако нності, відповідно до якого о ргани державної влади, орган и місцевого самоврядування, їхні посадові і службові осо би зобов' язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни. Суд вирішує справи на п ідставі Конституції та закон ів України, а також міжнародн их договорів, згода на обов' язковість яких надана, Верхо вною Радою України. Суд засто совує інші нормативно-правов і акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України. У разі невідпо відності нормативно-правово го акта Конституції України, міжнародному договору, згод а на обов' язковість якого н адана Верховною Радою Україн и, або іншому нормативному ак ту. суд застосовує правовий а кт, який має вищу юридичну сил у.

Крім того, у п. 19 Постанови Пл енуму Верховного Суду Україн и від 13.06. 2007 року № 8 визначено, що відповідно до ст.ст. 8 та 22 Конс титуції України не підлягают ь застосуванню судами закони та інші нормативно-правові а кти, якими скасовуються конс титуційні права і свободи лю дини та громадянина, а також н ові закони, які звужують зміс т та обсяг встановлених Конс титуцією України і чинними з аконами прав і свобод.

Відповідно до ст. 21 Констит уції України права і свободи людини є. невідчужуваними та непорушними. Ст. 22 Конституці ї України встановлено, що змі ст та обсяг прав і свобод люди ни при прийнятті нових закон ів або внесенні змін до чинни х законів не може бути звужен ий.

Суд вважає необхідним визн ачити, що, утверджуючи та забе зпечуючи права і свободи гро мадян, держава окремими зако нами України встановила певн і соціальні пільги, компенса ції і гарантії, що є складовою конституційного права на со ціальний захист і. юридичним и засобами здійснення цього права, а тому відповідно до ч. 2 ст. 6, ч. 2 ст. 19, ч.1 ст. 68 Конституції України вони є загальнообов ' язковими, однаковою мірою мають додержуватися органам и державної влади, місцевого самоврядування, їх посадови ми особами. Невиконання держ авою своїх соціальних зобов' язань щодо окремих осіб став ить. громадян у нерівні умови , підриває принцип довіри осо би до держави, що закономірно . призводить до порушення зас ад соціальної правової держа ви.

Зазначені вимоги до держав и викладені і у статті 12 Європ ейської соціальної. хартії (п ереглянутої), вчиненої 3 травн я 1996 року ум. Страсбурзі, яка пі дписана від імені України 7 тр авня 1999 року у м. Страсбурзі, ра тифікованої Законом України від 14 вересня 2006 року № 137-У, відпо відно до якої держава зобов' язана підтримувати функціон ування системи соціального з абезпечення, її задовільний рівень, докладати зусиль для її поступового посилення.

Правовий статус дітей вій ни та основи їх соціального з ахисту встановлені Законом У країни «Про соціальний захис т дітей війни».

Відповідно до ст. 1 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» дитина війни -о соба, яка є громадянином Укра їни та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світо вої війни було менше 18 років.

ОСОБА_1 народилася ІНФО РМАЦІЯ_1, що підтверджуєтьс я паспортом серії НОМЕР_1, тобто станом на час закінчен ня Другої світової війни їй б уло менше 18 років, тому вона є о собою, яка віднесена до катег орій осіб, визнаних дітьми ві йни.

Статтею 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» визначено, що дітям війн и пенсії або щомісячне довіч не грошове утримання чи держ авна соціальна допомога, що в иплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків м інімальної пенсії за віком.

Згідно ст. 110 Закону України „ Про державний бюджет України на 2006 рік" № 3235-1У від 20.12.2005 p., пільги, п ередбачені статті 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни", встановлювалис ь на 2006 рік поетапно, за результ атами виконання бюджету в пе ршому півріччі, в порядку, виз наченому Кабінетом Міністрі в України за погодженням з Ко мітетом Верховної Ради Украї ни з питань бюджету. На протяз і 2006 року пільги встановлені т ак і не були.

Пунктом 12 статті 71 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2007 рік» зупинено дію статті 6 Закону України "Про с оціальний захист дітей війни ", з урахуванням статті 111 цього Закону. Згідно статті 111 цього Закону у 2007 році підвищення до пенсії або щомісячного дові чного грошового утримання чи державної соціальної допомо ги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до ст. 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» виплачує ться особам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про стат ус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»), у ро змірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для у часників війни.

Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року № 6-рп /2007 «У справі за конституційни м поданням 46 народних депутат ів України щодо відповідност і Конституції України (конст итуційності) положень статей 29, 36 частини 2 статті 56, частини 2 с т. 62, ч. 1 ст.66, п. п. 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 с т. 71, ст. 98, 101, 103, 111 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік» (справа про соціальн і гарантії) визнано такими, що не відповідають Конституції України ст. 111 та п. 12 ст. 71 Закону України «Про Державний бюдже т України на 2007 рік». Положення Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2007рік» що до щомісячної державної соці альної допомоги дітям війни втратили чинність з моменту прийняття рішення Конституц ійним Судом України, тобто з 09 .07.2007 р.

На підставі викладеного су д дійшов висновку, що позовні вимоги щодо нарахування поз ивачу державної соціальної д опомоги, як дитині війни, за 2006- 2007 роки не можуть підлягати за доволенню, виходячи із насту пного.

Статтею 99 КАС України встан овлено, що адміністративний позов може бути подано в межа х строку звернення до адміні стративного суду, встановлен ого цим Кодексом або іншими з аконами. Для звернення до адм іністративного суду за захис том прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який, якщо не встановле но інше, обчислюється з дня, ко ли особа дізналася або повин на була дізнатися про поруше ння своїх прав, свобод чи інте ресів.

Наслідки пропущення строк ів звернення до адміністрати вного суду визначені у ст. 100 КА С України, згідно з якою пропу щення строку звернення до ад міністративного суду є підст авою для відмови у задоволен ні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполя гає одна із сторін.

Відповідач у запереченнях наполягає на застосуванні н аслідків пропущення строків звернення до адміністративн ого суду.

Судом встановлено, що Рішен ня Конституційного суду Укра їни від 09.07.2007 р. № 6- рп/2007."У справі з а конституційним поданням 46 н ародних депутатів України що до, відповідності Конституці ї України (конституційності) положень статей 29, 36 частини 2 с татті 56, частини 2 статті 627 част ини 1 статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 3 0, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 101, 103, 111 З акону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" (спра ва про соціальні гарантії гр омадян) було офіційно оприлю днене в Офіційному віснику У країни, 2007, №52, 27.07.2007р. Крім того заз начена інформація була пошир ена в інших засобах масової і нформації (радіо, телебаченн я, друковані засоби).

Таким чином, позивач міг і п овинен був дізнатися, що його право на отримання щомісячн ої Державної соціальної допо моги за 2006-2007 p.p. порушено саме з м оменту оприлюднення зазначе ного рішення Конституційног о Суду України, тобто з 27.07.2007 р. Ад міністративний позов подани й до суду 11.02.2009 p., тобто після зак інчення річного строку з мом енту, коли позивач міг дізнат ися про порушення його права .

Частиною 2 ст. 100 КАС України в становлено, якщо суд визнає п ричину пропущення строку зве рнення до суду поважною, адмі ністративна справа розгляда ється і вирішується в порядк у, встановленому цим Кодексо м.

Суд не вбачає поважних прич ин пропуску позивачем строку звернення до адміністративн ого суду за захистом прав, сво бод та інтересів, бо позивач т аких поважних, причин не назв ав. Тому суд позбавлений можл ивості поновити позивачу про пущений ним строк для зверне ння з зазначеним адміністрат ивним позовом до суду, що тягн е за собою рішення про відмов у в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 11, 122, 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до управління Пенсі йного фонду України в м. Армян ськ АР Крим про зобов' язанн я до виконання певних дій - зал ишити без задоволення.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у шляхом подачі. через Армянс ький міський суд Автономної Республіки Крим, в 10-ти денний строк з дня проголошення пос танови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляці йної скарги, або в порядку ч. 4 с т. 186 КАС України.

СудАрмянський міський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.04.2009
Оприлюднено11.10.2011
Номер документу18423126
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-68/2009

Постанова від 13.05.2009

Адміністративне

Яремчанський міський суд Івано-Франківської області

Гребик Л.В.

Постанова від 09.04.2009

Адміністративне

Армянський міський суд Автономної Республіки Крим

Шестаковська Л. П.

Ухвала від 09.04.2009

Адміністративне

Армянський міський суд Автономної Республіки Крим

Шестаковська Л. П.

Постанова від 02.07.2009

Адміністративне

Стахановський міський суд Луганської області

Бондаренко Н. О.

Постанова від 06.05.2009

Адміністративне

Володарський районний суд Київської області

Юзвик М. М.

Постанова від 03.07.2009

Адміністративне

Макарівський районний суд Київської області

Дзюба Н.М.

Постанова від 10.12.2009

Адміністративне

Золочівський районний суд Львівської області

Гуляк Василь Васильович

Постанова від 03.02.2009

Адміністративне

Березнегуватський районний суд Миколаївської області

Гапішко В.В.

Ухвала від 10.02.2009

Адміністративне

Харцизький міський суд Донецької області

Демидова В.К.

Постанова від 09.04.2009

Адміністративне

Косівський районний суд Івано-Франківської області

Крилюк М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні