Рішення
від 21.08.2009 по справі 2-35/2009
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 2-35/2009

Рішення

Іменем України

21 серпня 2009 року Жовтневий р айонний суд м.Харкова

у складі: головуючого - судд і Кириченко О.Д.

при секретарях - Бутовській Л.В., Корнієнко О.О., Волковій С. І. за участі адвоката - ОСОБА _1, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Харко ві справу за позовом ОСОБА_ 2, ОСОБА_3 до ОСОБА_4 пр о відшкодування матеріально ї та моральної шкоди, завдани х дорожно-транспортною приго дою, -

встановив:

В вересні 2004 року до Жовтнев ого районного суду м.Харкова звернулися ОСОБА_2 і ОСО БА_3 з позовними вимогами до ОСОБА_4 про відшкодування першому позивачу матеріальн ої шкоди в сумі З 112, 43 грн. та мор альної шкоди в сумі 4 000, 00 грн. - др угому позивачу.

В обгрунтування свого позо ву ОСОБА_2 послалися на те , що зазначена шкода була їй за подіяна внаслідок пошкоджен ня належного їй на праві влас ності автомобіля в дорожньо- транспортній пригоді, що мал а місце в м.Харкові 5 травня 2004 р оку з вини відповідача ОСОБ А_4, котрий керував під час до рожньої події легковим автом обілем. Крім того, зазначена п озивачка просила стягнути з відповідача на її користь по несені нею витрати по оплаті проведення оцінки величини збитків від пошкодження її а втомобіля і по надісланню ві дповідачу телеграми з повідо мленням про проведення експе ртного дослідження її автомо біля відповідно в сумах 210, 00 гр н. і 03, 17 грн., а також про відшкод ування на її користь понесен их нею судових витрат.

Позов ОСОБА_3 про відшко дування моральної шкоди був обгрунтований тим, що під час вищевказаної дорожньої приг оди він керував автомобілем, що належить на праві власнос ті його дружині ОСОБА_2 Вн аслідок зазначеної ДТП, що ст алася з вини відповідача, поз ивач тривалий час не мав можл ивості користуватися сімейн им автомобілем, що призвело д о порушення нормальних і зви чних життєвих зв'язків, нео бхідності прийняття додатко вих зусиль для проведення ре монту вищевказаного транспо ртного засобу та по організа ції свого життя.

В січні 2008 року позивачі звер нулися до суду з додатковими позовними вимогами, в яких ОСОБА_2 в доповнення до вище наведених позовних вимог про хала суд стягнути на її корис ть з відповідача по справі 1 080, 56 грн. в якості відшкодування понесених нею витрат по опла ті проведеної по справі судо вої автотехнічної експертиз и, а ОСОБА_3 збільшив свої в имоги про відшкодування мора льної шкоди до 10 000, 00 грн., посила ючись на перенесені ним душе вні страждання внаслідок пов едінки відповідача в судовом у засіданні, який не визнає св оєї вини у скоєнні ДТП.

В судове засідання ОСОБА _2 не з'явилася, звернувшис ь до суду з письмовим клопота нням в порядку ч.2 ст.158 ЦПК Укра їни про розгляд справи за сво єї відсутності.

Позивач ОСОБА_3 підтрим ав вищевказані свої уточнені позовні вимоги в повному об' ємі, посилаючись на зазначен і вище обставини.

Відповідач ОСОБА_4 вище наведені позовні вимоги в су довому засіданні не визнав, п ояснивши, що в конкретній дор ожній обстановці він ніяких правил безпеки дорожнього ру ху не порушував, а винним в вин икненні дорожньо-транспортн ої пригоди, в якій були пошкод жені транспортні засоби стор ін, є ОСОБА_3

Вислухавши пояснення стор ін, допитавши свідків і дослі дивши долучені до матеріалів справи письмові докази, суд п риходить до висновку про те, щ о заявлені по справі позовні вимоги підлягають частковом у задоволенню.

Так, згідно зі ст.1166 ЦК Україн и, майнова шкода, завдана непр авомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим н емайновим правам фізичної аб о юридичної особи, відшкодов ується в повному обсязі особ ою, яка її завдала. Особа, яка з авдала шкоди, звільняється в ід її відшкодування, якщо вон а доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Відповідно до вимог ч.2 ст.1187 Ц К України, шкода, завдана джер елом підвищеної небезпеки, в ідшкодовується особою, яка н а відповідній правовій підст аві (право власності, інше реч ове право, договір підряду, ор енди, тощо) володіє транспорт ним засобом, механізмом, інши м об"єктом, використання, збер ігання або утримання якого с творює підвищену небезпеку.

Згідно ж з ч.1 ст.1187 ЦК України, джерелом підвищеної небезпе ки є діяльність, пов'язана з використанням, зберіганням або утриманням транспортних засобів, механізмів та облад нання, використанням, зберіг анням хімічних, радіоактивни х, вибухо- і вогненебезпечних та інших речовин, утриманням диких звірів, службових соба к та собак бійцівських порід тощо, що створює небезпеку дл я особи, яка цю діяльність зді йснює, та інших осіб.

Судовим розглядом встанов лено, що 5 травня 2004 року, о 09 годи ні 45 хвилин, на перехресті вул иць Клочківської та Новгород ської м.Харкова сталося зітк нення автомобілів ВАЗ-2108, держ .№ НОМЕР_3, яким на підставі довіреності керував під час цієї дорожньої пригоди відп овідач по справі ОСОБА_4, т а ВАЗ-21063, держ.№ НОМЕР_2, що на праві власності належить по зивачу по справі ОСОБА_2, к отрим на підставі довіреност і керував її чоловік ОСОБА_ 3 В результаті цього зіткне ння зазначені транспортні за соби отримали технічні пошко дження.

Як було з'ясовано в ході су дового засідання, під час вищ евказаної події обидва зазна чені транспортні засоби руха лися по вул.Клочківській м.Ха ркова нарустріч один одному: автомобіль ВАЗ-2108 - в сторону в ід центра міста з поворотом л іворуч на вул.Новгородську м .Харкова, а ВАЗ-21063 -в напрямку це нтра міста.

При виїзді на зазначене пер ехрестя під час перемикання сигналу регулюючого рух світ лофору водій ОСОБА_4 невір но оцінив дорожню обстановку і не дав дорогу керованому ОСОБА_3 автомобілю ВАЗ-21063, що рухався в зустрічному напря мку прямо, в результаті чого в ласне і сталося вищевказане зіткнення даних транспортни х засобів.

По факту цієї ДТП органами м іліції було проведене дізнан ня, в результаті якого в поруш енні кримінальної справи бул о відмовлено на підставі п.2 ст .6 КПК України.

Вивченням матеріалів орга ну дізнання встановлено, що в становлений останнім механі зм дорожньо-транспортної при годи, яка є предметом судовог о дослідження, повністю спів падає з обставинами цієї дор ожньої події, встановленими судовим розглядом.

Зазначений механізм дорож ньої події зокрема беззапере чно підтверджується даними, що містяться в протоколі огл яду місця дорожньо-транспорт ної пригоди, схемі до нього, до відці по дорожньо-транспортн ій пригоді.

Згідно висновків проведен ої за клопотанням позивача ОСОБА_3 транспортно-трасол огічної та автотехнічної екс пертизи № 1419/4040 від 26.04.2007 року в заз наченій вище дорожній обстан овці дії водія ОСОБА_4 не в ідповідали вимогам п.п. 10.1 і 16.6 П равил дорожнього руху Україн и, в яких зазначено:

• - п. 10.1: «Перед початко м руху, перестроюванням та бу дь-якою зміною напрямку руху водій повинен переконатися, що це буде безпечним і не ство рить перешкод або небезпеки іншим учасникам руху»;

• - п.16.6: «Повертаючи лівор уч або розвертаючись при зел еному сигналі основного світ лофора, водій нерейкового тр анспортного засобу зобов'я заний дати дорогу трамваю по путного напрямку, а також тра нспортним засобам, що рухают ься в зустрічному напрямку п рямо або повертають праворуч ».

Зазначені порушення вим ог ПДД України знаходилися у причинному зв'язку з наста нням вищевказаної дорожньо-т ранспортної пригоди. (а.с. 113-116).

У відповідності до висновк ів повторної судової транспо ртно-трасологічної і автотех нічної експертизи за № 8627/10201 від 12.12.2008 року, проведеної вже за кл опотанням відповідача по спр аві, дії водія ОСОБА_4 в заз наченій вище дорожній обстан овці не відповідали вимогам п.п.10.1, 16.6 Правил дорожнього руху України і з технічної точки з ору знаходилися в причинному зв'язку з настанням даної д орожньо-транспортної пригод и. (а.с.180-184).

Таким чином, оцінивши приве дені докази, суд приходить до висновку про доведеність ви ни відповідача по даній спра ві в порушенні конкретних пр авил безпеки дорожнього руху , що призвели до виникнення ДТ П і пошкодження внаслідок ць ого транспортних засобів, а т ому позов власниці одного із пошкоджених автомобілів О СОБА_2 про відшкодування ма теріальної шкоди відповідає вимогам чинного законодавст ва і підлягає безумовному за доволенню.

Що ж стосується пояснень ОСОБА_4 в обгрунтування сво їх заперечень проти позову, т о суд їх вважає не відповідаю чими дійсності.

Так, згідно первісних поясн ень відповідача в судовому з асіданні, в зазначений вище д ень та час він рухався на вище згаданому автомобілі ВАЗ-2108 п о вул.Клочківській м.Харкова в напрямку від центра міста д о району Олексіівки. У зв'яз ку з необхідністю здійснення лівого повороту на вул.Новго родську він виїхав на відпов ідне перехрестя та зупинився , надаючи дорогу зустрічному транспорту. Коли в напрямку й ого руху загорівся червоний сигнал світлофору, який забо роняв рух через вказане пере хрестя транспорту, що рухавс я по вул.Клочківській, ОСОБ А_4 поновив свій рух з метою з акінчити маневр повороту та звільнити перехрестя. Але в ц ей же час на червоний сигнал с вітлофору назустріч йому виї хав зі швидкістю близько 60 км/ год автомобіль ВАЗ-21063, після чо го сталося зіткнення цих тра нспортних засобів. В подальш ому відповідач став стверджу вати, що після поновлення сво го руху з метою закінчення лі вого повороту на вул.Новгоро дську м.Харкова він встиг пов ністю зупинити рух свого авт омобіля і тільки після цього з ним зіткнувся вищевказани й ВАЗ-21063, керований раніше йому незнайомим ОСОБА_3

Разом з тим, як вбачається з висновків зазначених вище с удових технічних експертиз, наведені вище пояснення ОС ОБА_4 про механізм дорожньо -транспортної пригоди, зокре ма в тій їх частині, що перед з іткненням керований ним авто мобіль ВАЗ-2108 стояв, є технічно неспроможними.

Крім того, з долученої до ма теріалів дізнання по факту д аної ДТП довідки КСМЕП «Сигн ал» про режим роботи світлоф орного об'єкту на перехрест і вулиць Клочківської і Новг ородської м.Харкова вбачаєть ся, що зелений сигнал, що дозво ляє проїзд цього перехрестя при напрямку руху від центра міста, триває 26 секунд, а в напр ямку руху до центру міста - 35 се кунд.

Виходячи з цих даних суд вва жає безпідставними тверджен ня ОСОБА_4 про те, що коли в напрямку його руху загорівся червоний сигнал світлофору, то і ОСОБА_3 здійснив виїз д на перехрестя на такий же си гнал світлофору.

З цих же причин суд критично відноситься і до показів сві дка ОСОБА_5 щодо того, що за значене вище перехрестя дорі г водій ОСОБА_4 проїжджав на зелений сигнал світлофору , а ОСОБА_3 - на червоний.

Як вбачається з висновку сп еціаліста-автотоварознавця за № 001257 від 02.06.2004 року, матеріаль ний збиток, завданий власник ові автомобіля ВАЗ-21063, держ.№ НОМЕР_1, в результаті пошкод ження останнього при розгляд аємій ДТП, склав загальну сум у 3 112, 43 грн. Вартість цієї експер тизи склала 210, 00 грн. та була пов ністю заплачена позивачем по справі, що підтверджене відп овідною квитанцією.

Крім цього, позивачем був зд ійснений виклик телеграмою в ідповідача на участь в прове денні експертної оцінки запо діяної матеріальної шкоди і плата за цю телеграму склала 3, 17 грн., а також ним були понесе ні витрати по оплаті судовог о збору в сумі 51, 00 грн. і на право ву допомогу в сумі 500, 00 грн., що п ідтверджене відповідними кв ітанціями, залученими до мат еріалів справи, (а.с. 2, 4-5, 7, 8, 13-14).

Крім того, у зв'язку з пров еденням в ході судового розг ляду даної справи за клопота нням ОСОБА_3 судової транс портно-трасологічної та авто технічної експертизи позива чем по справі біли понесені в итрати по провадженню цієї е кспертизи в сумі 1 080, 56 грн., що зн айшло своє підтвердження дол ученою до справи відповідною довідкою (а.с. 111).

Відповідно з вимогами ст.88 Ц ПК України, стороні, на корист ь якої ухвалено рішення, суд п рисуджує з другої сторони по несені нею і документально п ідтверджені судові витрати.

Згідно ж зі ст.79 ЦПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов 'язаних з розглядом справи. До останніх належать: витрат и на інформаційно-технічне з абезпечення; витрати на прав ову допомогу; витрати, пов'я зані із залученням свідків, с пеціалістів, проведенням екс пертиз, тощо.

Таким чином, стягненню в рах унок відшкодування завданої матеріальної шкоди з відпов ідача ОСОБА_4 на користь п озивача ОСОБА_2 підлягає з агальна сума: 3 112, 43 грн. + 210, 00 грн. + 3, 17 грн. + 51, 00 грн. + 500, 00 грн. + 1 080, 56 грн. = 4 957, 1 6 грн.

Розглядаючи позов в частин і відшкодування моральної шк оди, заподіяної відповідачем ОСОБА_4 позивачу по цій сп раві ОСОБА_3, суд вважає, що він знайшов своє підтвердже ння в судовому засіданні, том у що внаслідок винних дій вка заного відповідача дійсно бу в пошкоджений автомобіль, як им тривалий час володів пози вач і використовував як у вла сних, так і сімейних цілях, у з в'язку з чим йому була сприч инена моральна травма, тому щ о він на протязі тривалого ча су споглядав цю з чужої вини з нівечену автомашину, ухиленн я відповідача від добровільн ого відшкодування заподіяно ї шкоди призвело позивача до необхідності змінити свій о браз життя та спонукало до до даткових зусиль і матеріальн их витрат на необхідний ремо нт свого автомобіля за свій к ошт.

У відповідності ж до ст.1167 ЦК України, моральна шкода, завд ана фізичній або юридичній о собі неправомірними рішення ми, діями чи бездіяльністю, ві дшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини .

Разом з тим, заявлена ОСОБ А_3 в своїх вимогах сума відш кодування такої шкоди, на дум ку суду не зовсім відповідає характеру виявлених судовим розглядом правовідносин сто рін та ступені вини відповід ача, а тому підлягає частково му задоволенню - на суму 1 020, 00 гр н.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 4, 8, 10, 15, 57, 58, 59, 60, 61, 79, 88 , 169, 208, 209, 210, 212-215 ЦПК України, ст.ст. 1166, 11 67, 1187 ЦК України, суд -

Вирішив:

Позовні вимоги ОСОБА_2, ОСОБА_3 до ОСОБА_4 - задо вольнити частково.

Стягнути з ОСОБА_4 на кор исть ОСОБА_2 4 957 (чотири тися чі дев'ятсот п'ятдесят сім ) гривен 16 копійок в якості від шкодування заподіяної внасл ідок дорожньо-транспортної п ригоди матеріальної шкоди та відшкодування судових витра т.

Стягнути з ОСОБА_4 на кор исть ОСОБА_3 1 020 (одну тисячу двадцять) гривен 00 копійок в я кості відшкодування моральн ої шкоди.

Рішення може бути оскаржен е до Апеляційного суду Харкі вської області шляхом поданн я через Жовтневий районний с уд м.Харкова протягом десяти днів з дня його проголошення заяви про апеляційне оскарж ення, а також апеляційної ска рги - протягом двадцяти днів п ісля подання вказаної заяви про його апеляційне оскаржен ня.

СудЖовтневий районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення21.08.2009
Оприлюднено05.08.2011
Номер документу17293983
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-35/2009

Ухвала від 12.09.2023

Цивільне

Тростянецький районний суд Вінницької області

Мудрак А. М.

Ухвала від 26.06.2020

Цивільне

Диканський районний суд Полтавської області

Гвоздик А. Є.

Ухвала від 15.05.2009

Цивільне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Зайончковська І. А.

Рішення від 05.08.2009

Цивільне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Зайончковська І. А.

Ухвала від 15.04.2009

Цивільне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Зайончковська І. А.

Рішення від 21.08.2009

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Кириченко О. Д.

Рішення від 26.03.2009

Цивільне

Червоногвардійський районний суд м.Макіївки

Кулик Т. Г.

Рішення від 07.08.2009

Цивільне

Євпаторійський міський суд Автономної Республіки Крим

Макарчук В.О.

Рішення від 03.02.2009

Цивільне

Володарський районний суд Київської області

Яковенко О.М.

Рішення від 22.01.2009

Цивільне

Яремчанський міський суд Івано-Франківської області

Свирида Т.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні