Постанова
від 11.09.2009 по справі 2-а-292/09
ТЕТІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-292/09.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 вересня 2009 року Тетіївськи й районний суд Київської обл асті в складі:

головуючого судді: Лісовен ко П.І.

при секретарі: Ковальчук В.А .

адвоката: ОСОБА_1

розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Тетіє ві адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту насе лення Тетіївської районної д ержавної адміністрації про в изнання відмови Управління п раці та соціального захисту населення Тетіївської район ної державної адміністрації щодо перерахунку сум держав ної соціальної допомоги по д огляду за дитиною до досягне ння нею трьохрічного віку не правомірною та стягнення нед оотриманих сум державної соц іальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період 2007-20 09 років, -

ВСТАНОВИВ:

Позивачка ОСОБА_2зверн улася до суду з даним позовом , посилаючись на те, що вона є м атір"ю дитини, ІНФОРМАЦІЯ_1 , перебуває на обліку в Управл інні праці та соціального за хисту Тетіївської райдержад міністрації та отримує допом огу по догляду за дитиною до д осягнення нею трирічного вік у. В позові зазначила, що відпо відно до ст. 15 Закону України "П ро державну допомогу сім"ям з дітьми" від 21.11.1992 року дана допо мога повинна їй виплачуватис я в розмірі прожиткового мін імуму, встановлено для дітей віком до шести років. Однак, в порушення вимог зазначеного Закону, з червня 2007 року дана д опомога їй виплачувалася у з начно нижчому розмірі, в зв"яз ку з чим позивачка звернулас я до Управління праці та соці ального захисту Тетіївської районної державної адмініст рації з вимогою про проведен ня перерахунку, на що їй було в ідмовлено. Просить визнати в ідмову управління праці та с оціального захисту населенн я Тетіївської райдержадміні страції щодо перерахунку сум зазначеної допомоги неправо мірною та стягнути заборгова ність з виплати цієї допомог и за період 2007-2009 років в сумі 8796, 29 грн. та понесені судові витра ти.

В судовому засіданні предс тавник позивача ОСОБА_1 по зовні вимоги підтримав в пов ному обсязі. Пояснив, що позив ачка зверталась до відповіда ча по питанню проведення їй в иплат у передбаченому законо м розмірі, але їй було відмовл ено.

Представник Управління пр аці та соціального захисту н аселення Тетіївської райдер жадміністрації Коваль А.В. проти позовних вимог запер ечує з тих підстав, що належні до виплати позивачці кошти в иплачені в повному обсязі, по стільки ст. 15 Закону України "П ро державну допомогу сім"ям з дітьми" вказує що допомога по винна призначатись не в розм ірі прожиткового мінімуму, а в розмірі, що дорівнює різниц і між прожитковим мінімумом, встановлених для працездатн их осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім' ї. Пос тільки позивачка не надала в Управління довідок про дохо ди членів сім' ї, то їй допомо га була нарахована, виходячи з мінімального розміру. Вказ ує, що при призначенні та здій сненні виплат даної допомоги позивачці Управління керува лося постановою Кабінету Мін істрів України від 27 грудня 2001 року № 1751, якою встановлено пор ядок призначення і виплати д ержавної допомоги сім"ям з ді тьми і зазначає, що дана поста нова є обов"язковою до викона ння Управлінням., в зв"язку з ч им вважає, що УПСЗН Тетіївськ ої РДА діяло відповідно до ви мог закону та просить відмов ити в задоволенні позовних в имог. Крім того, наполягає на з астосуванні ст.99 КАС України, якою передбачено, що для звер нення до адміністративного с уду за захистом прав, свобод т а інтересів особи встановлює ться річний строк, який обчис люється з дня, коли особа дізн алася або повинна була дізна тися про порушення своїх пра в, свобод чи інтересів.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивачки, предст авника відповідача суд вважа є, що позовні вимоги підлягаю ть частковому задоволенню ви ходячи з наступних підстав.

Із матеріалів справи вбача ється, що позивачка є матір' ю малолітньої дитини - ОСОБ А_4 ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтв ерджується свідоцтвом про на родження дитини серії НОМЕ Р_1, виданого 28 березня 2007 року відділом реєстрації актів ц ивільного стану і перебуває на обліку в Управлінні праці та соціального захисту насе лення Тетіївської районної д ержавної адміністрації та от римує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею тр ирічного віку.

Із довідки УПСЗН Тетіївськ ої райдержадміністрації №149 в ід 02.06.2009 року встановлено, що по зивачка отримала щомісячну г рошову допомогу в таких розм ірах: в червні 2007 року - 39, 89 грн., в л ипні 2007 року - 101, 16 грн., в серпні 2007 р оку - 103, 41 грн., у вересні 2007 року - 104, 85 грн., у жовтні 2007 року - 104, 85 грн., в листопаді 2007 року - 107, 73 грн., в гру дні 2007 року - 110, 88 грн., із січня 2008 ро ку по травень 2009 року по 130, 00 грн. щомісячно, з урахуванням обм ежень встановлених Законом У країни "Про Державний бюджет України на 2007 рік" та аналогічн им Законом України "Про держа вний бюджет України на 2008 рік".

Ст. 1 Закону України " Про держ авну допомогу сім"ям з дітьми " передбачає, що громадяни Укр аїни, в сім"ях яких виховуютьс я та проживають неповнолітні діти, що мають право на держав ну допомогу у випадках та на у мовах, передбачених цим Зако ном та іншими законами Украї ни. Порядок призначення і вип лати державної допомоги сім" ям з дітьми та перелік докуме нтів, необхідних для признач ення допомоги за цим Законом , встановлюються Кабінетом М іністрів України.

Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни " Про державну допомогу сім"ям з дітьми" зазначений ви д державної допомоги виплачу ється органами соціального з ахисту населення за місцем п роживання батьків.

Відповідно до ст.15 Закону Ук раїни " Про державну допомогу сім"ям з дітьми" допомога по д огляду за дитиною до досягне ння нею трирічного віку нада ється у розмірі встановленог о законом прожиткового мінім уму для дітей віком до 6 років. Допомога надається на кожну дитину незалежно від кілько сті народжених (усиновлених, взятих під опіку) дітей у сім" ї, по догляду за якими признач ається допомога.

Крім того, судом встановлен о, що при призначенні та випла ті позивачці допомоги по дог ляду за дитиною до досягненн я нею трирічного віку відпов ідач керувався постановою Ка бінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751 та новою ред акцію ст. 15 Закону України " Про державну допомогу сім"ям з ді тьми", якою визначено, що допом ога по догляду за дитиною до д осягнення нею трирічного вік у виплачується у розмірі, що д орівнює різниці між: з 1 січня 2008 року - 50 % прожиткового мініму му, встановленого для працез датних осіб та середньомісяч ним сукупним доходом сім"ї в р озрахунку на одну особу за по передні шість місяців, але не менше як 130 гривень.

Суд не може погодитися з так ими діями відповідача по нар ахуванню та виплаті допомоги по догляду за дитиною до дося гнення нею трирічного віку з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов"язані діяти лише н а підставі в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Згідно ст. 46 Конституції Укр аїни соціальні виплати та до помоги, що є основним джерело м існування, мають забезпечу вати рівень життя, не нижчий в ід прожиткового мінімуму, вс тановленого законом.

Згідно ч.1 ст. 9 КАС України су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи, зобов "язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що визначені Конституціє ю та законами України.

Розмір допомоги по догляду за дитиною, визначений вищев казаною постановою Кабінету Міністрів України, якою затв ерджено Порядок призначення цієї допомоги суперечить ви могам ст.15 Закону України "Про державну допомогу сім"ям з ді тьми" та іншим нормам Законів .

Оскільки закони України ма ють вищу юридичну силу над ур ядовими нормативними актами , суд вважає, що при вирішенні даного спору підлягають заст осуванню саме положення ст. 15 Закону України "Про державну допомогу сім"ям з дітьми", а не постанови Кабінету Міністрі в України.

Так, в разі колізії між норм ативно-правовими актами Кабі нету Міністрів України та За конами України застосуванню підлягають саме положення з аконів України, які є актами в ищої юридичної сили

Згідно з ч.4 ст. 9 КАС України у разі невідповідності нормат ивно-правового акта Конститу ції країни, закону України, мі жнародному договору, згода н а обов"язковість якого надан а Верховною Радою України аб о іншому правовому акту суд з астосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Відповідно до п. 2 ст. 99 КАС Укр аїни передбачено річний стро к для звернення до суду за зах истом прав, свобод та інтерес ів, відповідачі наполягають на застосуванні даної статті , тому позовні вимоги розгляд аються з урахуванням вимог д аної статті, а саме за період 2 008 року.

Відповідно до ст.22 Конститу ції України при прийнятті но вих законів або внесенні змі н до чинних законів не допуск ається звуження змісту та об сягу існуючих прав і свобод.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10/ р п було визначено, що зупиненн я законом про Державний бюдж ет України дії інших законів України щодо надання пільг, к омпенсацій і гарантій, внесе ння змін до інших законів Укр аїни, встановлення іншого(до даткового) правового регулюв ання відносин, ніж передбаче но законами України не відпо відають Конституції України . Конституційний Суд дійшов в исновку, що законом про Держа вний бюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупин яти їх дію чи скасовувати їх, о скільки з об' єктивних причи н, це створює протиріччя у зак онодавстві і як наслідок - ска сування та обмеження прав, св обод людини і громадянина, у р азі необхідності зупинення д ії законів, внесення змін до н их і доповнень, визнання їх не чинними мають використовува тися окремі закони. Тому, поло ження п. 24 розділу П "Внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України" Закону України "Про державний бюджет Україн и на 2008 рік" та про внесення змі н до деяких законодавчих акт ів України з 22.05.2008 року визнано неконституційними.

Рішення Конституційного С уду є обов"язковим до виконан ня на території України є ост аточним і не може бути оскарж еним, крім того дане рішення у цій справі має преюдиціальн е значення для судів загальн ої юрисдикції при розгляді н ими позовів у зв"язку з правов ідносинами, які виникли внас лідок дії положень статей за значених законів, що визнані неконституційними.

Визнано неконституційними положення Закону України "Пр о державний бюджет України н а 2008 рік", який втратив чинність з дня ухвалення Конституцій ним Судом рішення, тому позов підлягає частковому задовол енню за період з 1 червня 2008 рок у по 31 грудня 2008 року.

Відповідно до ст.73 Закону Ук раїни "Про Конституційний Су д України", якщо акти (закони т а інші правові акти Верховно ї Ради України, акти Президен та України, акти Кабінету Мін істрів України, праві акти Ве рховної Ради Автономної Респ убліки Крим) або їх окремі пол оження визнаються такими, що не відповідають Конституції України, вони оголошуються н е чинними і втрачають чинніс ть від дня прийняття Констит уційним Судом України рішенн я про їх неконституційність.

Відповідно до ст. 58 Закону Ук раїни "Про державний бюджет н а 2008 рік" та про внесення змін д о деяких законодавчих актів України з 1 квітня 2008 року прожи тковий мінімум на одну дитин у віком до 6 років встановлени й 538 гривень, з 1 липня 2008 року - 540 гр ивень і з 1 жовтня 2008 року - 557 грив ень.

З урахуванням розміру прож иткового мінімуму на одну ос обу в розрахунку на місяць дл я дітей віком до 6 років в цей п еріод, позивачці необхідно б уло нарахувати та сплатити з 1 червня 2008 року по 1 липня 2008 року - 538 гр., з 1 липня 2008 року по 1 жовтня 2008 року 540гр. х 3 =1620 гр., з 1 жовтня 2008 р оку по 31 грудня 2008 року 557 гр. х 3 = 1671 гр.

Відповідачем за цей періо д було виплачено по 130, 00 гр. х 7 = 910 г р.

Разом з тим, судом встановл ено, що відповідачем у 2008 році п озивачеві була нарахована та виплачена допомога по догля ду за дитиною до досягнення н ею трирічного віку по 130 гриве нь щомісячно, а тому вказані в иплати мають бути враховані відповідачем при перерахува нні позивачу недоотриманої щ омісячної допомоги, передбач еної ст. 15 Закону України " Про д ержавну допомогу сім"ям з діт ьми" за період з 1 червня 2008 року по 31.12.2008 року.

Враховуючи, що відповідач н е виконав покладені на нього обов"язки, суд вважає, що мало місце порушення принципу за конності, встановленого ст.19 К онституції України, відповід но до якого органи державної влади, органи місцевого само врядування, хні посадові і сл ужбові особи зобов"язані дія ти лише на підставі, в межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України.

Вирішуючи питання відносн о позовних вимог в частині ст ягнення з відповідача заборг ованості по вказаній допомоз і в розмірі 8796, 29 гривень в тверд ій грошовій сумі, суд вважає, щ о в цій частині заявлених поз овних вимог позивачу слід ві дмовити, поскільки суд не мож е підміняти інші органи влад и та самостійно здійснити та ке нарахування. Разом з тим, су д вважає за можливе зобов"яза ти відповідача здійснити пер ерахунок недоотриманої пози вачем щомісячної допомоги, п ередбаченої ст. 15 Закону Украї ни " Про державну допомогу сім "ям з дітьми" за період з 1 червн я 2008 року по 31.12.2008 року.

Відповідно до ст. 94 КАС Украї ни, якщо судове рішення ухвал ене на користь сторонника не е суб"єктом владних повноваж ень, суд присуджує на її корис ть здійснені нею та документ ально підтверджені судові ви трати.Судові витрати позивач ка понесла в розмірі 87 грн.96 коп .судового збору, 150 грн.за надан ня їй юридичної допомоги, а то му з відповідача на користь п озивача слід стягнути 237 грн.96 к оп..

Керуючись Законом України "Про державну соціальну допо могу сім' ям з дітьми", Рішенн ям Конституційного Суду Укра їни від 22.05.2008 року № 10 / рп, ст.ст. 89, 94, 99, 100, 158-163 КСА України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частко во.

Визнати неправомірними ді ї Управління праці та соціал ьного захисту населення Теті ївської райдержадміністрац ії щодо виплати ОСОБА_2 ко штів в меншому розмірі ніж пе редбачено законом за період з 1 червня 2008 року по 31 грудня 2008 р оку.

Зобов' язати Управління п раці та соціального захисту населення Тетіївської райде ржадміністрації здійснити п ерерахунок призначеної ОС ОБА_2 1985 року народження, жительці с.Хмелівка, Тетіївс ького району, Київської обла сті соціальної допомоги по д огляду за дитиною до досягне ння нею трирічного віку з 1 чер вня 2008 року по 31 грудня 2008 року та виплатити її у відповідност і до вимог ст. 15 Закону України "Про державну допомогу сім"ям з дітьми" з урахуванням прове дених за цей період виплат.

Стягнути з Управління пра ці та соціального захисту на селення Тетіївської райдерж адміністрації р/р №35417002000684 МФО 82101 8 Банк ДКУ в Київській області та м.Києві, код 03193666 на користь ОСОБА_2, 1985 р. народження, ж ительки с.Хмелівка, Тетіївсь кого району, Київської облас ті судові витрати по справі в сумі 237 грн.96 коп..

В іншій частині позовних ви мог відмовити.

Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Тетіївський районний су д протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження, яка може бути подана до суду протягом деся ти днів з дня проголошення по станови.

СудТетіївський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення11.09.2009
Оприлюднено09.08.2011
Номер документу17315589
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-292/09

Ухвала від 13.07.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Бондаренко Т. З.

Ухвала від 21.05.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Бондаренко Т. З.

Ухвала від 14.05.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Бондаренко Т. З.

Постанова від 27.06.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Сумської області

Семеній Л. І.

Постанова від 03.06.2009

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Галацевич О. М.

Постанова від 06.04.2009

Адміністративне

Амвросіївський районний суд Донецької області

Ладе В. Р.

Постанова від 11.09.2009

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Лісовенко П. І.

Постанова від 02.06.2009

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Макіївки

Негода О.М.

Постанова від 16.04.2009

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Дубовик Р. Є.

Постанова від 22.04.2009

Адміністративне

Богуславський районний суд Київської області

Якутюк B.C.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні