Постанова
від 25.06.2011 по справі 07/84-38
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

07/84-38

   

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне,  вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" червня 2011 р.                                                           Справа № 07/84-38  

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючого  судді                         Тимошенко О.М.

судді                                                   Грязнов В.В. ,

 судді                                                   Савченко Г.І.   

при секретарі Яковлєв Д.В.

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився

від відповідача -  не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу відповідача ПФ "Агроінтекс" на рішення господарського суду Волинської області від 22.12.10 р. у справі № 07/84-38

за позовом Іноземне підприємство "БРІТІШ ЕКО СІСТЕМ ТЕКНОЛОДЖІ"

до  Приватна фірма "Агроінтекс"

про стягнення суми боргу по договору купівлі-продажу № 8-Д від 19 березня 2008 року

за зустрічним позовом Приватної фірми "Агроінтекс"

до Іноземного підприємства "БРІТІШ ЕКО СІСТЕМ ТЕКНОЛОДЖІ"

про спонукання до вчинення дій

В судовому засіданні 20.06.2011 року оголошувалась перерва до 25.06.2011 року.

Після оголошеної перерви представники сторін в засідання не з'явились.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Волинської області від 22.12.2010 року у справі № 07/84-38 (суддя Сур'як О.Г.) первісний позов задоволено повністю. Присуджено до стягнення з приватної фірми «Агроінтекс»на користь іноземного підприємства «БРІТІШ ЕКО СИСТЕМ ТЕКНОЛОДЖІ»- 772000,00 грн. основного боргу, 97937,24 грн. пені за прострочену заборгованість по товарному кредиту, 14483,07 грн. пені за прострочену заборгованість за попередньою оплатою, 159104,24 грн. процентів за прострочену заборгованість по товарному кредиту, 10246,26 грн. відсотків за користування чужими грошовими коштами та 501988,51 грн. індексації, а також 15557 грн. витрат по сплаті державного мита та 312,50 грн. витрат на інофрмаційно-технічне забезпечення судового процесу. В зустрічному позові відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу в якій просить останнє скасувати по первісному позову в частині стягнення 453769,67 грн. основного боргу, скасувати рішення по зустрічному позову повністю та прийняти нове, яким зустрічний позов задоволити. Зокрема вказує, що суд не прийняв до уваги те, що поставки товару здійснювались за окремими договорами, невірно оцінив обставини щодо зарахування зустрічних однорідних вимог та безпідставно відхилив вимоги позивача за зустрічним позовом.

В судовому засіданні 20.06.2011 року представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просить її задоволити.

Позивач у відзиві на апеляційну скаргу вважає доводи скаржника необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню. Зазначає, що зарахування зустрічних однорідних вимог в порядку ст.601 ЦК України між сторонами не може відбуватись, оскільки товар, який сторони поставляли одна одній є відмінний, не одного роду. Твердження відповідача про поставки товару позивачем за різними договорами не відповідає дійсності, оскільки ціна кількість та асортимент товару відповідають вимогам одного договору - № 8-Д від 19.03.2008 р.

В судовому засіданні 20.06.2011 року представник позивача підтримав викладені у відзиві заперечення.

Після оголошеної в судовому засіданні 20.06.2011 р. перерви, представники сторін в наступне засідання 25.06.2011 року не з'явились та про причини неявки суд не повідомили.

Оскільки явка представників сторін обов'язковою не визнавалась, колегія суддів прийшла до висновку про можливість розгляду скарги без участі представників сторін.

За умовами ч. 2 ст. 101 ГПК України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обгрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Суд, розглянувши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази, врахувавши обставини справи та доводи апеляційної скарги, вважає, що апелційна скарга підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 19 березня 2008 року між іноземним підприємством «БРІТІШ ЕКО СІСТЕМ ТЕКНОЛОДЖІ»(продавець) та приватною фірмою «Агроінтекс»покупець) укладено договір купівлі-продажу № 8-Д.

Відповідно до предмету договору продавець зобов'язується передати, а покупець зобов'язується прийняти та сплатити вартість пестицидів, іменованих у подальшому ТОВАР, відповідно до умов даного договору (додаткових угод та специфікацій до нього). Конкретний ассортимент, кількість, ціна, дата поставки та умови оплати товару наведені в Специфікаціях до данного договору. Специфікації є невід'ємною частиною даного договору. Загальна сума договору складається із суми всіх специфікацій, підписаних в рамках цього договору, які є його невід'ємною частиною.

19 березня 2008 року до вказаного договору укладено специфікацію № 1, відповідно до якої позивач зобов'язаний передати відповідачу товар (засоби захисту рослин) на загальну суму 94 585,52 грн. з ПДВ (78821,27 грн. без ПДВ), а саме:

- Акцент в кількості 300 л., вартість поставки - 7624,69 грн. без ПДВ;

- Дикам плюс в кількості 1000 л., вартість поставки - 28958,22 грн. без ПДВ;

- Ультра 730 в кількості 1000 л., вартість поставки - 14955,27 грн. без ПДВ;

- Форсаж в кількості 350 л., вартість поставки - 13414,48 грн. без ПДВ;

- Єфес в кількості 300 л., вартість поставки - 13868,61 грн. без ПДВ.

Згідно наданих первинних бухгалтерських документів, на виконання зазначеної  специфікації позивачем було передано наступний товар:

- Акцент в кількості 300 л. вартістю 7624,69 грн. без ПДВ (9149,63 з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 090403 від 09.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03);

- Ультра 730 в кількості 1000 л. вартістю 14933,33 грн. без ПДВ (17920,00 з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 200301 від 20.03.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д, 20.03.08 / спец № 1, 20.03.);

- Форсаж в кількості 350 л. вартістю 13405,00 грн. без ПДВ (16086,00 з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 1903 від 19.03.2008 р. (підстава –8-Д/19.03);

- Єфес в кількості 300 л. вартістю 13870,00 грн. без ПДВ (16644,00 з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 1903 від 19.03.2008 р. (підстава –8-Д/19.03).

Умови оплати товару визначені п. 1 Специфікації, згідно яких: покупець повинен в строк до 20 квітня 2008 року перерахувати на поточний рахунок продавця суму попередньої оплати у розмірі 20%. На залишок заборгованості продавець надає покупцю товарний кредит з відстрочкою платежу до 15 листопада 2008 року.

З огляду на загальну суму поставки згідно специфікації № 1 в розмірі 94585,52 грн. (з ПДВ), у строк до 20.04.2008 року мало бути сплачено 18917,10 грн. (20%). Попередня оплата у визначений строк відповідачем здійснена не була.

10 квітня 2008 року до вказаного договору укладено специфікацію № 2, відповідно до якої позивач зобов'язаний передати відповідачу товар (засоби захисту рослин) на загальну суму 146538,38 грн. з ПДВ (122115,31 грн. без ПДВ), а саме:

- Вильямс в кількості 50 кг., вартість поставки 21916,24 грн. без ПДВ;

- Дарвин в кількості 500 кг., вартість поставки 45620,44 грн. без ПДВ;

- Дуглас в кількості 500 л., вартість поставки 13271,40 грн. без ПДВ;

- Тюдор в кількості 450 л., вартість поставки 41307,23 грн.

Згідно наданих первинних бухгалтерських документів, на виконання зазначеної  специфікації позивачем було передано наступний товар:

- Вильямс в кількості 50 кг. Вартістю 21916,24 грн. без ПДВ (26299,49 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 100401 від 10.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03);

- Дарвин в кількості 500 л. вартістю 45620,44 грн. без ПДВ (54744,53 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 100401 від 10.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03);

- Дуглас в кількості 500 л. вартістю 13271,40 грн. без ПДВ (15925,68 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 100401 від 10.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03);

- Тюдор в кількості 450 л. вартістю 41307,23 грн. без ПДВ (49568,68 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 100401 від 10.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03).

Умови оплати товару визначені п. 1 Специфікації, згідно яких: покупець повинен в строк до 15 квітня 2008 року перерахувати на поточний рахунок продавця суму попередньої оплати у розмірі 20%. На залишок заборгованості продавець надає покупцю товарний кредит з відстрочкою платежу до 15 листопада 2008 року.

З огляду на загальну суму поставки згідно специфікації № 2 в розмірі 146538,38 грн. (з ПДВ), у строк до 15.04.2008 року мало бути сплачено 29307,68 грн. (20%). Попередня оплата у визначений строк відповідачем здійснена не була.

16 квітня 2008 року до вказаного договору укладено специфікацію № 3, відповідно до якої позивач зобов'язаний передати відповідачу товар (засоби захисту рослин) на загальну суму 720853,00 грн. з ПДВ (600710,83 грн. без ПДВ), а саме:

- Дарвин в кількості 60 л., вартість поставки 5399,46 грн. без ПДВ;

- Ричард в кількості 13800 л., вартість поставки 549435,96 грн. без ПДВ;

- Том в кількості 740 л., вартість поставки 45875,41 грн. без ПДВ;

Згідно наданих первинних бухгалтерських документів, на виконання зазначеної  специфікації позивачем було передано наступний товар:

- Дарвин в кількості 60 л. вартістю 5399,46 грн. без ПДВ (6479,35 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 160401 від 16.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03.2008 р.);

- Том в кількості 240 л. вартістю 14878,51 грн. без ПДВ (17854,21 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 160401 від 16.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03.2008 р.);

- Том в кількості 500 л. вартістю 30996,90 грн. без ПДВ (37196,28 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 180401 від 18.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д від 20.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 2000 л. вартістю 79628,40 грн. без ПДВ (95554,08 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 140506 від 14.05.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.04.2008 р.);

- Ричард в кількості 2000 л. вартістю 79628,40 грн. без ПДВ (95554,08 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 280514 від 28.05.2008 р. (підстава –8Д від 20.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 2000 л. вартістю 79628,33 грн. без ПДВ (95554,00 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 120603 від 12.06.2008 р. (підстава –8 Д від 19.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 2000 л. вартістю 79628,75 грн. без ПДВ (95554,50 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 130608 від 13.06.2008 р. (підстава –8Д від 20.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 3000 л. вартістю 119442,50 грн. без ПДВ (143331,00 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 190605 від 19.06.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 2800 л. вартістю 111479,67 грн. без ПДВ (133775,60 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 230606 від 23.06.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.03.2008 р.).

Умови оплати товару визначені п. 1 Специфікації, згідно яких: покупець повинен в строк до 20 квітня 2008 року перерахувати на поточний рахунок продавця суму попередньої оплати у розмірі 20%. На залишок заборгованості продавець надає покупцю товарний кредит з відстрочкою платежу до 15 листопада 2008 року.

З огляду на загальну суму поставки згідно специфікації № 3 в розмірі 720853,00 грн. (з ПДВ), у строк до 20.04.2008 року мало бути сплачено 144170,60 грн. (20%). Попередня оплата у визначений строк відповідачем здійснена не була.

16 квітня 2008 року до вказаного договору укладено специфікацію № 4, відповідно до якої позивач зобов'язаний передати відповідачу товар (засоби захисту рослин) на загальну суму 32957,84 грн. з ПДВ (27464,86 грн. без ПДВ), а саме:

- Форсаж в кількості 230 л., вартість поставки 8689,11 грн. без ПДВ;

- Юпитер в кількості 150 л., вартість поставки 18775,76  грн. без ПДВ;

Згідно наданих первинних бухгалтерських документів, на виконання зазначеної  специфікації позивачем було передано наступний товар:

- Форсаж в кількості 150 л. вартістю 5666,71 грн. без ПДВ (6800,05 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 180403 від 18.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д від 20.03.2008 р.);

- Форсаж в кількості 80 л. вартістю 3022,24 грн. без ПДВ (3626,69 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 160403 від 16.04.2008 р. (підстава –дог. № 5-Д/О від 17.03.2008 р.);

- Юпитер в кількості 150 л. вартістю 18759,49 грн. без ПДВ (22511,39 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 280519 від 28.05.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.03.2008 р.);

Умови оплати товару визначені п. 1 Специфікації, згідно яких: покупець повинен в строк до 20 квітня 2008 року перерахувати на поточний рахунок продавця суму попередньої оплати у розмірі 20%. На залишок заборгованості продавець надає покупцю товарний кредит з відстрочкою платежу до 15 листопада 2008 року.

З огляду на загальну суму поставки згідно специфікації № 4 в розмірі 32957,84 грн. (з ПДВ), у строк до 20.04.2008 року мало бути сплачено 6591,57 грн. (20%). Попередня оплата у визначений строк відповідачем здійснена не була.

21 квітня 2008 року до вказаного договору укладено специфікацію № 5, відповідно до якої позивач зобов'язаний передати відповідачу товар (засоби захисту рослин) на загальну суму 10332,30 грн. з ПДВ (8610,25 грн. без ПДВ), а саме:

- Том в кількості 100 л., вартість поставки 8610,25 грн. без ПДВ.

Згідно наданих первинних бухгалтерських документів, на виконання зазначеної  специфікації позивачем було передано наступний товар:

- Том в кількості 100 л. вартістю 8610,25 грн. без ПДВ (10332,30 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 210402 від 21.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д від 20.03.2008 р.).

Умови оплати товару визначені п. 1 Специфікації, згідно яких: покупець повинен в строк до 23 квітня 2008 року перерахувати на поточний рахунок продавця суму попередньої оплати у розмірі 20%. На залишок заборгованості продавець надає покупцю товарний кредит з відстрочкою платежу до 15 листопада 2008 року.

З огляду на загальну суму поставки згідно специфікації № 5 в розмірі 10332,30 грн. (з ПДВ), у строк до 23.04.2008 року мало бути сплачено 2066,46 грн. (20%). Попередня оплата у визначений строк відповідачем здійснена не була.

21 липня 2008 року до вказаного договору укладено специфікацію № 6, відповідно до якої позивач зобов'язаний передати відповідачу товар (засоби захисту рослин) на загальну суму 105109,49 грн. з ПДВ (87591,24 грн. без ПДВ), а саме:

- Ричард в кількості 2200 л., вартість поставки 87591,24 грн. без ПДВ.

Згідно наданих первинних бухгалтерських документів, на виконання зазначеної  специфікації позивачем було передано наступний товар:

- Ричард в кількості 200 л. вартістю 7962,95 грн. без ПДВ (9555,54 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 210701 від 21.07.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 2000 л. вартістю 79616,67 грн. без ПДВ (95540,00 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 130803 від 13.08.2008 р. (підстава –дог. № 8Д 20.03.08/ сч 448).

Умови оплати товару визначені п. 1 Специфікації, згідно яких: покупець повинен в строк до 22 липня 2008 року перерахувати на поточний рахунок продавця суму попередньої оплати у розмірі 20%. На залишок заборгованості продавець надає покупцю товарний кредит з відстрочкою платежу до 15 листопада 2008 року.

З огляду на загальну суму поставки згідно специфікації № 6 в розмірі 105109,49 грн. (з ПДВ), у строк до 22.07.2008 року мало бути сплачено 21021,89 грн. (20%).

18 серпня 2008 року до вказаного договору укладено специфікацію № 7, відповідно до якої позивач зобов'язаний передати відповідачу товар (засоби захисту рослин) на загальну суму 95554,08 грн. з ПДВ (79628,40 грн. без ПДВ), а саме:

- Ричард в кількості 2000 л., вартість поставки 79628,40 грн. без ПДВ.

Згідно наданих первинних бухгалтерських документів, на виконання зазначеної  специфікації позивачем було передано наступний товар:

- Ричард в кількості 1960 л. вартістю 78024,33 грн. без ПДВ (93629,20 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 180805 від 18.08.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 19.03.2008 р./сч 471);

- Ричард в кількості 200 л. вартістю 7961,67 грн. без ПДВ (9554,00 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 210802 від 21.08.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.08.08/сч 485).

Умови оплати товару визначені п. 1 Специфікації, згідно яких: покупець повинен в строк до 22 серпня 2008 року сплатити 20% від суми вартості всього товару по специфікації, 80 % - до 15.11.2008 р.

З огляду на загальну суму поставки згідно специфікації № 7 в розмірі 95554,08 грн. (з ПДВ), у строк до 22.08.2008 року мало бути сплачено 19110,82 грн. (20%).

20 серпня 2008 року до вказаного договору укладено специфікацію № 8, відповідно до якої позивач зобов'язаний передати відповідачу товар (засоби захисту рослин) на загальну суму 9555,41 грн. з ПДВ (7962,84 грн. без ПДВ), а саме:

- Ричард в кількості 200 л., вартість поставки 7962,84 грн. без ПДВ.

Згідно наданих первинних бухгалтерських документів, на виконання зазначеної  специфікації позивачем було передано наступний товар:

- Ричард в кількості 200 л. вартістю 7961,67 грн. без ПДВ (9554,00 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 210802 від 21.08.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.08.08/ сч 485).

Умови оплати товару визначені п. 1 Специфікації, згідно яких: покупець повинен в строк до 21 серпня 2008 року перерахувати на поточний рахунок продавця суму попередньої оплати у розмірі 20%. На залишок заборгованості продавець надає покупцю товарний кредит з відстрочкою платежу до 15 листопада 2008 року.

З огляду на загальну суму поставки згідно специфікації № 8 в розмірі 9555,41 грн. (з ПДВ), у строк до 21.08.2008 року мало бути сплачено 1911,08 грн. (20%).

08 вересня 2008 року до вказаного договору укладено специфікацію № 9, відповідно до якої позивач зобов'язаний передати відповідачу товар (засоби захисту рослин) на загальну суму 143331,12 грн. з ПДВ (119442,60 грн. без ПДВ), а саме:

- Ричард в кількості 3000 л., вартість поставки 119442,60 грн. без ПДВ.

Згідно наданих первинних бухгалтерських документів, на виконання зазначеної  специфікації позивачем було передано наступний товар:

- Ричард в кількості 3000 л. вартістю 119425,00 грн. без ПДВ (143310,00 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 090904 від 09.09.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 19.03.08/ сч 531).

Умови оплати товару визначені п. 1 Специфікації, згідно яких: покупець повинен в строк до 15 вересня 2008 року сплатити 20% від суми вартості всього товару по специфікації, 80 % - до 25.10.2008 р.

З огляду на загальну суму поставки згідно специфікації № 9 в розмірі 143331,12 грн. (з ПДВ), у строк до 15.09.2008 року мало бути сплачено 28666,22 грн. (20%).

Судом встановлено також, що між сторонами 20 березня 2008 року було укладено договір купівлі-продажу № 8-Д. (а.с. 131-133, т. 1).

Предмет та всі умови договору купівлі-продажу № 8-Д від 20.03.2008 року повністю ідентичні договору купівлі-продажу № 8-Д від 19.03.2008 року.

Поряд з цим, відповідачем було додано до матеріалів справи специфікацію № 1 (а.с. 141, т. 1) до договору № 8-Д від 20.03.2008 року, відповідно до якої позивач зобов'язаний передати відповідачу товар (засоби захисту рослин) на загальну суму 50645,87 грн. з ПДВ (42204,90 грн. без ПДВ), а саме:

- Форсаж в кількості 350 л., вартість поставки 13405,96 грн. без ПДВ;

- Єфес,48 в кількості 300 л., вартість поставки 13868,61 грн. без ПДВ;

- Ультра 730 в кількості 1000 л., вартість поставки 14930,33 грн. без ПДВ.

Суд зазначає, що в матеріалах справи міститься доказ поставки товару за цією специфікацією, а саме:

- Ультра 730 в кількості 1000 л. вартістю 14933,33 грн. без ПДВ (17920,00 з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 200301 від 20.03.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д, 20.03.08 / спец № 1, 20.03.).

Однак зазначена видаткова накладна врахована позивачем як поставка товару згідно специфікації № 1 до договору купівлі-продажу № 8-Д від 19.03.2008 року, оскільки в останній передбачено поставку ідентичних товарів (за винятком різниці в ціні).

Поряд з цим слід вказати, що специфікація №1 до договору № 8-Д від 20.03.2008 року містить інші умови оплати, а саме: товар по даній специфікації продається на умовах надання продавцем покупцю товарного кредиту з відстрочкою платежу. Покупець зобов'язаний сплатити продавцю загальну кінцеву вартість товару у термін до 15.11.2008 року.  

З огляду на викладене суд приходить до висновку, що сторонами виконувались два договори купівлі-продажу № 8-Д від 19.03.2008 року та від 20.03.2008 року. Підтвердженням цього є також відображення у видаткових накладних посилань, як на договір № 8-Д від 19.03.2008 р. так і на договір № 8-Д від 20.03.2008 р. За таких обставин, обгрунтування позивачем виникнення заборгованості тільки на підставі договору № 8-Д від 19.03.2008 року не відповідає матеріалам справи.

Аналізуючи умови перелічених специфікацій та подані позивачем первинні бухгалтерські документи в підтвердження виконання зобов'язань суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Згідно з пунктом 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затв. наказом Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995 року господарські операції –це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань та фінансових результатів. Згідно з п. 2.4. Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995р. первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її ви мірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа. Аналогічне передбачене в п.2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік».

З огляду на зазначені у видаткових накладних підстави видачі товару вбачається, що на виконання договору № 8-Д від 19.03.2008 року позивачем було відпущено наступний товар:

- Форсаж в кількості 350 л. вартістю 13405,00 грн. без ПДВ (16086,00 з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 1903 від 19.03.2008 р. (підстава –8-Д/19.03);

- Єфес в кількості 300 л. вартістю 13870,00 грн. без ПДВ (16644,00 з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 1903 від 19.03.2008 р. (підстава –8-Д/19.03).

Зазначені поставки здійснені у відповідності до Специфікації № 1.

- Ричард в кількості 2000 л. вартістю 79628,33 грн. без ПДВ (95554,00 грн. з ПДВ) відповідно до накладної № 120603 від 12.06.2008 р. (підстава –8Д від 19.03.08 р.);

Зазначена поставка здійснена у відповідності до Специфікації № 3.

- Ричард в кількості 1960 л. вартістю 78024,33 грн. без ПДВ (93629,20 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 180805 від 18.08.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 19.03.2008 р./сч 471)

Зазначена поставка здійснена у відповідності до Специфікації № 7.

- Ричард в кількості 3000 л. вартістю 119425,00 грн. без ПДВ (143310,00 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 090904 від 09.09.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 19.03.08/ сч 531).

Зазначена поставка здійснена у відповідності до Специфікації № 9

Всього документально підтверджено поставки по договору № 8-Д від 19.03.2008 року  на суму 365223,20 грн. з ПДВ.

На виконання договору № 8-Д від 20.03.2008 року позивачем було відпущено наступний товар:

- Акцент в кількості 300 л. вартістю 7624,69 грн. без ПДВ (9149,63 з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 090403 від 09.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03);

- Ультра 730 в кількості 1000 л. вартістю 14933,33 грн. без ПДВ (17920,00 з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 200301 від 20.03.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д, 20.03.08 / спец № 1, 20.03.);

Зазначена поставка здійснена у відповідності до Специфікації № 1 від 20.03.2008 р.

- Вильямс в кількості 50 кг. Вартістю 21916,24 грн. без ПДВ (26299,49 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 100401 від 10.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03);

- Дарвин в кількості 500 л. вартістю 45620,44 грн. без ПДВ (54744,53 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 100401 від 10.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03);

- Дуглас в кількості 500 л. вартістю 13271,40 грн. без ПДВ (15925,68 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 100401 від 10.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03);

- Тюдор в кількості 450 л. вартістю 41307,23 грн. без ПДВ (49568,68 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 100401 від 10.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03);

- Дарвин в кількості 60 л. вартістю 5399,46 грн. без ПДВ (6479,35 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 160401 від 16.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03.2008 р.);

- Том в кількості 240 л. вартістю 14878,51 грн. без ПДВ (17854,21 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 160401 від 16.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д/О від 20.03.2008 р.);

- Том в кількості 500 л. вартістю 30996,90 грн. без ПДВ (37196,28 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 180401 від 18.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д від 20.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 2000 л. вартістю 79628,40 грн. без ПДВ (95554,08 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 280514 від 28.05.2008 р. (підстава –8Д від 20.03.2008 р.);

- Дикам плюс в кількості 1000 л. вартістю 28936,50 грн. без ПДВ (34723,80 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 280519 від 28.05.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д від 20.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 2000 л. вартістю 79628,75 грн. без ПДВ (95554,50 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 130608 від 13.06.2008 р. (підстава –8Д від 20.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 3000 л. вартістю 119442,50 грн. без ПДВ (143331,00 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 190605 від 19.06.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 2800 л. вартістю 111479,67 грн. без ПДВ (133775,60 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 230606 від 23.06.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.03.2008 р.);

- Форсаж в кількості 150 л. вартістю 5666,71 грн. без ПДВ (6800,05 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 180403 від 18.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д від 20.03.2008 р.);

- Юпитер в кількості 150 л. вартістю 18759,49 грн. без ПДВ (22511,39 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 280519 від 28.05.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.03.2008 р.);

- Том в кількості 100 л. вартістю 8610,25 грн. без ПДВ (10332,30 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 210402 від 21.04.2008 р. (підстава –дог. № 8-Д від 20.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 200 л. вартістю 7962,95 грн. без ПДВ (9555,54 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 210701 від 21.07.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 2000 л. вартістю 79616,67 грн. без ПДВ (95540,00 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 130803 від 13.08.2008 р. (підстава –дог. № 8Д 20.03.08/ сч 448);

Всього документально підтверджено поставки по договору № 8-Д від 20.03.2008 року  на суму 882816,11 грн. з ПДВ.

Судом відокремлено також поставки товарів за видатковими накладними:

- Ричард в кількості 2000 л. вартістю 79628,40 грн. без ПДВ (95554,08 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 140506 від 14.05.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.04.2008 р.);

- Форсаж в кількості 80 л. вартістю 3022,24 грн. без ПДВ (3626,69 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 160403 від 16.04.2008 р. (підстава –дог. № 5-Д/О від 17.03.2008 р.);

- Ричард в кількості 200 л. вартістю 7961,67 грн. без ПДВ (9554,00 грн. з ПДВ) відповідно до видаткової накладної № 210802 від 21.08.2008 р. (підстава –дог. № 8Д від 20.08.08/ сч 485).

Загальна сума вказаних поставок становить 108734,77 грн. з ПДВ.

Слід вказати, що договорів з відповідними датами і номерами суду не подано, а відтак суд вважає зазначені поставки позадоговірними.

З огляду на викладене суд відзначає, що позивачем документально підтверджено поставку по договору № 8-Д від 19.03.2008 року на суму 365223,20 грн. з ПДВ.; по договору № 8-Д від 20.03.2008 року на суму 882816,11 грн. з ПДВ., а всього на суму 1 248 039,31 грн. (365223,20+ 882816,11 = 1248039,31).

Позадоговірна заборгованість підтверджена матеріалами справи в сумі 108734,77 грн.

Загальна суму поставленного позивачем товару (підтверджена первинними бухгалтерськими документами) складає –1 356 774,08 грн. (1248039,31 + 108734,77 = 1356774,08).

З наявних у матеріалах справи доказів сплати відповідачем коштів в загальній сумі 510 252,87 грн. за отриманий товар вбачається проведення наступних оплат:

№Дата  банківської виписки Фактично перерахована  сума Призначення  платежу

110.06.0850 000,00Оплата зг.рах. від 14.05.2008р

217.06.0820 000,00Оплата зг.рах. від 14.05.2008р

314.08.089 000,00Оплата зг.рах. 448 /8Д від 12.08.2008р

415.08.0814 000,00Оплата зг.рах. 448 /8Д від 12.08.2008р

520.08.0820 000,00Оплата зг.рах. 448 /8Д від 12.08.2008р

609.09.0840 000,00Оплата зг.рах. б/н 09.09.08

710.09.0815 000,00Оплата зг.рах. 531 /8Д від 08.09.08

817.09.0825 000,00Оплата зг.рах. б/н  від 17.09.2008р.

907.10.0820 000,00Оплата зг.Дог  8 Д  від 19.03.08 р.

1017.10.0830 000,00Оплата зг.рах. б/н  від 17.10.2008р.

1117.10.0839 252,87Оплата зг.рах. б/н  від 17.10.2008р.

1231.10.0820 000,00Оплата зг.Дог  8 Д  від 19.03.08 р.

1311.12.0850 000,00Оплата зг.Дог  8 Д  від 19.03.08 р.

1412.12.0820 000,00Оплата зг.рах. б/н  від 12.12.08р.

1517.12.0850 000,00Оплата зг.Дог  8 Д  від 19.03.08 р.

1612.01.0925 000,00Оплата зг.Дог  8 Д  від 19.03.08 р.

1713.01.0933 000,00Оплата зг.Дог  8 Д  від 19.03.08 р.

1821.01.0910 000,00Оплата зг.Дог  8 Д  від 19.03.08 р.

1913.02.0920 000,00Оплата зг.Дог  8 Д  від 19.03.08 р.

Проаналізувавши перелічені сплати суд відзначає, що за товар поставлений по договору № 8-Д від 19.03.2008 року відповідач на протязі вересня 2008 – лютого 2009 р.р. сплатив  кошти в загальній сумі 243 000,00 грн.

Зважаючи, що поставка товару по договору № 8-Д від 19.03.2008 р. відбулась на суму 365223,20 грн. з ПДВ., а відповідачем оплачено 243 000,00 грн., відповідно сума основного боргу за вказаним договором складає 122 223,20 грн. (365223,20 –243000,00 = 122223,20).

Поряд з цим суд враховує, що відповідно до угоди про залік взаємних вимог від 01.09.2008 року, сторони домовились про погашення взаємних вимог за договорами № 8-Д від 19.03.2008 року та № 29-02 від 29.02.2008 року в сторону зменшення боргу за договором № 8-Д від 19.03.2008 р. на суму 74 521,21 грн.

Таким чином із визначеної судом суми заборгованості відповідача за договором № 8-Д від 19.03.2008 року в розмірі 122 223,20 грн. підлягає виключенню сума в розмірі 74 521,21 грн. Залишок боргу відповідача за договором № 8-Д від 19.03.2008 року становить 47 701,99 грн.

З огляду на викладене суд приходить до висновку, що вимоги позивача в частині стягнення основного боргу згідно договору № 8-Д від 19.03.2008 року обгрунтовані та підтверджені належними доказами в сумі 47 701,99 грн.

Відносно визначеної судом суми поставок товару позивачем по договору № 8-Д від 20.03.2008 року в розмірі 882 816,11 грн. та встановлених судом позадоговірних поставок на суму 108 734,77 грн. суд відзначає наступне.

Загальна вартість поставлених товарів становить 991 550,88 грн. (882816,11 + 108734,77 = 991550,88).

Згідно наданих доказів проведених відповідачем оплат, поза межами договору № 8-Д від 19.03.2008 року останнім  сплачено 267 252,87 грн. (510252,87 –243000,00 = 267252,87).

Суд вважає можливим зарахувати сплачені кошти в розмірі 267252,87 грн. в рахунок часткової оплати за отримані відповідачем товари на суму 991550,88 грн.

Таким чином сума заборгованості відповідача складає 724 298,01 грн. (991550,88 –267252,87 = 724298,01).

З врахуванням заборгованості за договором № 8-Д від 19.03.2008 року, загальна сума боргу відповідача за поставлені позивачем товари становить 772 000,00 грн. (724298,01 + 47701,99 = 772000,00 грн.).

Враховуючи вищевказане та зважаючи на наявні у матеріалах справи докази, суд констатує, що визначений позивачем у позовній заяві розмір основної суми боргу за поставлені товари –772000,00 грн. підтверджується відповідними доказами, однак не з визначених позивачем підстав. Зазначена сума основного боргу також не заперечується і відповідачем.

Доказів сплати зазначеної суми боргу відповідач не надав.

За умовами ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.  Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених ст. 11 цього Кодексу.

Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Аналогічні норми встановлені ст..ст. 173, 193 Господарського кодексу України.

Зобов'язання, що виникли між сторонами за своєю правовою природою належать до відносин купівлі-продажу.

Відповідно до ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майфно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

За умовами ч. 1 ст. 692 ЦК України покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Приймаючи до уваги норми чинного законодавства, що регулюють відносини купівлі-продажу, положення договорів № 8-Д від 19.03.2008 року та від 20.03.2008 року, умови специфікацій з визначенням строку оплати до 15.11.2008 року, а також здійснення часткової оплати по позадоговірним зобов'язанням, суд вважає, що строк оплати отриманого відповідачем товару в загальній сумі 772 000,00 грн. наступив. А тому вимоги позивача в частині стягнення заборгованості за поставлені товари в сумі 772000,00 грн. обгрунтовані та підтверджуються матеріалами справи.

Поряд з цим суд приходить до висновку, що у вимогах позивача про стягнення з відповідача 97937,24 грн. пені за прострочену заборгованість по товарному кредиту, 14483,07 грн. пені за прострочену заборгованість за попередньою оплатою, 159104,24 грн. процентів за прострочену заборгованість по товарному кредиту, 10246,26 грн. відсотків за користування чужими грошовими коштами, 501988,51 грн. індексації слід відмовити з тієї  підстави, що зазначені суми обраховані позивачем із розміру заборгованості та строків її оплати, яка не підтверджена документально як заборгованість згідно договору № 8-Д від 19.03.2008 року.

Окрім цього, суд приходить до висновку, що провадження у справі в частині стягнення з відповідача основного боргу в сумі 453 769,67 грн. підлягає припиненню на підставі п. 1-1 ч. 1 ст. 80 ГПК України з огляду на наступне.

Наданими ПФ «Агроінтекс»Договорами на поставку Товару Іноземному підприємству «БРІТІШ ЕКО СІСТЕМ  ТЕХНОЛОДЖІ»(№ 121К від 29 грудня 2008 року,  № 12 КО від 17 квітня 2009 року), первинними документами на відвантаження товару (видаткові накладні, довіреності) підтверджується факт поставки та виникнення грошового зобов'язання, строк якого настав, з боку Іноземного підприємства «БРІТІШ ЕКО СІСТЕМ  ТЕХНОЛОДЖІ»перед ПФ «Агроінтекс»на суму 453 769,67 грн. Наявність цієї заборгованості відповідачем за зустрічним позовом не заперечується.

Відповідно до ст. 601 Цивільного Кодексу України зобов'язання припиняються зарахуванням зустрічних однорідних вимог, строк виконання яких настав, а також вимог, строк виконання яких не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги. Зарахування  зустрічних вимог  може здійснюватися  за заявою однієї із сторін.

Аналогічні положення викладені в ч. 3 ст. 203 Господарського кодексу України.

Підставою для зарахування взаємних вимог на суми 453 769,67 грн., є заява ПФ  «Агроінтекс»від 09 червня 2009 р. № 32/1 про припинення зобов'язання в сумі 453 769,67 грн. зарахуванням зустрічних грошових зобов'язань. Зазначена заява та листи ПФ  «Агроінтекс»№ 78 від 24 вересня 2008 р. та № 59 від 30 вересня 2009 року, разом із доказами їх направлення іншій стороні у справі, долучено до матеріалів справи.

Відтак, наявними у справі доказами підтверджується надання такої заяви з боку ПФ  „Агроінтекс”, що повинно мати наслідком взаємне припинення зустрічних зобов'язань на зазначену суму.

Будь–яких заперечень з боку Іноземного підприємства «БРІТІШ ЕКО СІСТЕМ  ТЕХНОЛОДЖІ»на заяву ПФ «Агроінтекс»від 09.06.2009 року про припинення зобов'язання зарахування не поступало, що свідчить про погодження іншою стороною у справі припинення зобов'язання на зазначену суму.   

Можливість зарахування за заявою однієї зі сторін означає неприпустимість заперечування зарахування з мотивів незгоди іншої сторони. Незгода іншої сторони щодо зарахування може бути обґрунтованою лише у випадку відсутності зустрічних однорідних зобов'язань, які підпадають під ознаки ст. 601 ЦК України.

Іноземним підприємством «БРІТІШ ЕКО СІСТЕМ  ТЕХНОЛОДЖІ»не спростовано  факту виникнення з його боку грошового зобов'язанння  перед ПФ «Агроінтекс»на суму  453 769,67 грн. та отримання заяви про їх зарахування.

Заперечення представника ІП «БЕСТ»щодо неможливості проведення зарахування з підстав різних обставин виникнення боргу (поставка засобів захисту рослин з одного боку та поставка цукру з іншого) суд не приймає до уваги як безпідставні та необґрунтовані. Зарахуванню підлягають однорідні вимоги. Поставивши відповідні товари, сторони у справі вимагають сплати коштів, що є однорідними вимогами.  

Суд також не приймає до уваги заперечення представника ІП «БЕСТ», яке ґрунтується на відсутності належних доказів надсилання заяви ПП «Агроінтекс»про зарахування зустрічних однорідних вимог (опис вкладення в цінний лист тощо). В матеріалах справи (а.с. 171-173, т. 1) знаходиться заява ПФ «Агроінтекс»від 09.06.2009 р. № 32/1 та докази її направлення (поштовий чек № 1175 від 09.06.2009 р. про відправку рекомендованого листа на адресу Іноземного підприємства «БРІТІШ ЕКО СІСТЕМ  ТЕХНОЛОДЖІ»). Зазначених доказів для суду достатньо.

Відтак, суд вважає, що взаємні зобов'язання сторін з оплати поставленої продукції на суму 453 769,67 грн. припинились шляхом зарахування зустрічних однорідних вимог. А тому провадження у справі в цій частині підлягає припиненню.

За наведених обставин стягненню з відповідача підлягає сума основного боргу в розмірі 318 230,33 грн. (772000,00 –453769,67 = 318230,33).

Щодо вимог позивача за зустрічним позовом суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем за зустрічним позовом заявлено вимогу про зобов'язання Іноземного підприємства «БРІТІШ ЕКО СИСТЕМ ТЕКНОЛОДЖІ»зарахувати зустрічні грошові зобов'язання на суму 453 769,67, які виникли між Приватною фірмою «Агроінтекс»внаслідок поставки пестицидів за договорами № 8-Д від 19.03.2008 р., № 8-Д від 20.03.2008 року та цукру-піску і засобів захисту рослин, поставлених згідно договорів № 121 К від 29.12.2008 року, № 12 КО від 17.04.2009 р., укладених між позивачем та відповідачем.  

За правовою природою припинення зобов'язання зарахуванням зустрічної вимоги це - одностороння угода, яка оформляється заявою однієї з сторін, і якщо інша сторона не погоджується з проведенням такого зарахування, вона вправі на підставі статті 16 Цивільного кодексу України та статті 20 Господарського кодексу України звернутися за захистом своїх охоронюваних законом прав до господарського суду.

Відповідно до частини 2 статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Виходячи з конституційних положень, законодавцем встановлено у статті 12 Господарського кодексу України, що господарським судам підвідомчі справи у спорах, що виникають не лише при укладенні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, а й з інших підстав, зазначених у законодавстві. Тобто диспозитивна норма статті 12 Господарського кодексу України конкретизує конституційну норму в розрізі господарського судочинства та водночас кореспондується, наприклад, з приписами статті 16 Цивільного кодексу України та статті 20 Господарського кодексу України, згідно з якими одним із способів захисту цивільних прав є припинення господарських правовідносин.

Подібної думки дотримується і Вищий господарський суд України, який зазначає, що "за правовою природою припинення зобов'язання зарахуванням зустрічної вимоги це - одностороння угода, яка оформляється заявою однієї з сторін, і, якщо інша сторона не погоджується з проведенням такого зарахування, вона вправі на підставі статті 16 Цивільного кодексу України та статті 20 Господарського кодексу України звернутися за захистом своїх охоронюваних законом прав до господарського суду" (постанова Вищого господарського суду України від 22.07.2004 р. N 15-03/186).

З матеріалів справи та заперечень відповідача за зустрічним позовом вбачається, що останній заперечує проведення зарахування зустрічних однорідних вимог. Відтак, з урахуванням вищенаведеного та встановлених судом обставин при розгляді первісного позову, суд приходить до висновку, що вимоги позивача за зустрічним позовом про спонукання відповідача до вчинення дій, а саме провести зарахування зустрічних грошових зобов'язань на суму 453 769,67 грн. підлягають задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що рішення господарського суду Волинської області від 22.12.2010 року у справі № 07/84-38 підлягає скасуванню у зв'язку з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи та неправильним застосування норм матеріального і процесуального права.

Суд приймає нове рішення у справі, яким первісний позов підлягає задоволенню частково в сумі 318230,33 грн. Провадження у справі в частині стягнення основного боргу в сумі 453769,67 грн. підлягає припиненню. В іншій частині в позові слід відмовити. Зустрічний позов задоволити.

Відповідно до ст. 49 ГПК України суд проводить новий розподіл судових витрат.

Керуючись ст.ст. 49, 99, 101, 103, п.п. 1, 4 ч. 1 ст. 104, ст. 105 ГПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу приватної фірми «Агроінтекс»від 04.01.2010 року № 1 задоволити.

2. Рішення господарського суду Волинської області від 22.12.2010 року у справі № 07/84-38 скасувати. Прийняти нове рішення.

3. Первісний позов задоволити частково.

4. Стягнути з приватної фірми «Агроінтекс»на користь іноземного підприємства «БРІТІШ ЕКО СІСТЕМ ТЕКНОЛОДЖІ»318230,33 грн. основного боргу, 3189, 19 грн. витрат по сплаті державного мита, 64,06 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення суджового процессу.

5. В частині стягнення 453769,67 грн. основного боргу провадження припинити.

6. В інших частинах в позові відмовити.

7. Зустрічний позов задоволити.

8. Зобов'язати іноземне підприємство «БРІТІШ ЕКО СИСТЕМ ТЕКНОЛОДЖІ»зарахувати зустрічні грошові зобов'язання на суму 453 769,67, які виникли між Приватною фірмою «Агроінтекс»внаслідок поставки пестицидів за договорами № 8-Д від 19.03.2008 р., № 8-Д від 20.03.2008 року та цукру-піску і засобів захисту рослин, поставлених згідно договорів № 121 К від 29.12.2008 року, № 12 КО від 17.04.2009 р., укладених між позивачем та відповідачем.

9. Стягнути з іноземного підприємства «БРІТІШ ЕКО СІСТЕМ ТЕКНОЛОДЖІ»на користь приватної фірми «Агроінтекс»4622,70 грн. витрат по сплаті державного мита (в т.ч. за розгляд апеляціцйної скарги).

10. Видачу наказів доручити господарському суду Волинської області.

11. Постанову може бути оскаржено в касаційному порядку.

12. Матеріали справи скеровуються в господарський суд Волинської області.

Головуючий суддя                                                                       Тимошенко О.М.  

Суддя                                                                                              Грязнов В.В.  

Суддя                                                                                              Савченко Г.І.  

 

СудРівненський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення25.06.2011
Оприлюднено29.08.2011
Номер документу17858623
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —07/84-38

Ухвала від 28.01.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 19.04.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Ходаківська І.П.

Ухвала від 31.10.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Ходаківська І.П.

Судовий наказ від 20.09.2011

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сур'як Оксана Геннадіївна

Постанова від 25.06.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 30.05.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 26.04.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Рішення від 22.12.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сур'як Оксана Геннадіївна

Ухвала від 06.10.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сур'як О.Г.

Ухвала від 25.09.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сур'як О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні