ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2011 р. Справа № 16504/11
Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду в складі :
судді-доповідача - Бога ченка С.І.,
суддів - Ніколіна В.В., Стар унського Д.М.,
розглянувши справу у письм овому провадженні в м.Львові апеляційну скаргу Управлінн я Пенсійного фонду України у м.Рівне Рівненської області на постанову Рівненського м іського суду Рівненської обл асті від 24 листопада 2010 року у с праві за адміністративним по зовом ОСОБА_2 до Управлінн я Пенсійного фонду України у м.Рівне Рівненської області про зобов'язання перерахува ти та виплатити державну та д одаткову пенсію,-
В С Т А Н О В И Л А :
25 жовтня 2010 року ОСОБА_2 зв ернувся в суд з адміністрати вним позовом до Управління П енсійного фонду України у м.Р івне Рівненської області про визнання дії відповідача по справі незаконними, зобов'яз ання перерахувати та виплати ти йому раніше призначену де ржавну та додаткову пенсії з 05 жовтня 2010 року, виплату яких п ередбачено статтями 50, 54 Закон у України від 28 лютого 1991 року № 796-12 «Про статус та соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи» виходячи з роз міру мінімальної пенсії.
Постановою Рівненського м іського суду Рівненської обл асті від 24 листопада 2010 року у с праві №2а-4396/10 адміністративний позов задоволено. Постановл ено визнати неправомірною ві дмову Управління Пенсійного фонду України у м.Рівне Рівне нської області щодо проведен ня перерахунку та виплати О СОБА_2 державної та додатко вої пенсії. Зобов'язано Управ ління Пенсійного фонду Украї ни у м.Рівне Рівненської обла сті провести ОСОБА_2 перер ахунок та виплату державної та додаткової пенсії починаю чи з 05 жовтня 2010 року у розмірі, в становленому ст. 50, ст.54 Закону України «Про статус і соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи».
Постанова мотивована тим, щ о згідно статті 50 та 54 Закону Ук раїни «Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи» особам, від несеним до 1 категорії, інвалі дам IІI групи призначається що місячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю в ро змірі 50% мінімальної пенсії за віком, а також передбачено, що в усіх випадках розміри пенс ій для інвалідів, щодо яких вс тановлено зв' язок з Чорноби льською катастрофою, не можу ть бути нижчими, по IІI групі ін валідності - 6 мінімальних пен сій за віком. Зазначає, що макс имальний розмір пенсії або м ісячного грошового утриман ня згідно чинного законодавс тва визначається лише за пра вилами, передбаченими ч.1 ст. 28 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування».
Не погодившись із постанов ою її оскаржило Управління П енсійного фонду України у м.Р івне Рівненської області, вв ажає, що судом при винесенні р ішення допущено неправильне застосування норм матеріаль ного та процесуального права , що призвело до неправильног о вирішення позовних вимог. П росить скасувати рішення суд у першої інстанції та винест и нове рішення, яким відмовит и в задоволенні позову повні стю. Вказує на те, що при обчис ленні щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну зд оров'ю позивачу по справі Упр авління Пенсійного фонду кер увалось Постановою КМ Україн и №654 від 16 липня 2008 року. Вважає, щ о судом не проаналізовано за кони про Державний бюджет Ук раїни на відповідні роки, в як их зазначено розміри видаткі в, що направляються органам П енсійного фонду для проведен ня виплат державних та додат кових пенсій. Вказує, що позив ач не підтвердив відповідним и доказами поважні причини п ропуску строку звернення до суду та встановлення факту п орушення права.
Особи, що беруть участь у сп раві, в судове засідання для р озгляду апеляційної скарги н е прибули, про дату, час та міс це розгляду справи були пові домлені належним чином, клоп отань від осіб, які беруть уча сть у справі, про розгляд спра ви за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відпов ідності до ч. 1 ст. 197 КАС України , вважає за можливе розглянут и справу в порядку письмовог о провадження за наявними у с праві матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на ос нові наявних у ній доказів. Пе ревіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія судді в приходить до переконання, щ о апеляційна скарга задоволе нню не підлягає.
Задовольняючи позовні вим оги суд першої інстанції вих одив з того, що ОСОБА_2 є осо бою яка постраждала від насл ідків аварії на Чорнобильськ ій АЕС першої категорії, що пі дтверджується посвідченням серії А №НОМЕР_1 та визнан ий інвалідом ІІІ групи.
Відповідно до частини перш ої статті 46 Конституції Украї ни громадяни мають право на с оціальний захист, що включає право на забезпечення їх у ра зі повної, часткової або тимч асової втрати працездатност і, втрати годувальника, безро біття з незалежних від них об ставин, а також у старості та в інших випадках, передбачени х законом.
Основні положення щодо реа лізації конституційного пра ва громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської ка тастрофи, на охорону їхнього життя і здоров'я, створення єд иного порядку визначення кат егорій зон радіоактивно забр уднених територій, умов прож ивання і трудової діяльності на них, соціального захисту п отерпілого населення визнач ені та закріплені в Законі Ук раїни "Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи".
Статтею 49 Закону України «П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи» передбачено, що пен сії особам, віднесеним до кат егорій 1, 2, 3, 4, встановлюються у в игляді: а) державної пенсії; б) додаткової пенсії за шкоду, з аподіяну здоров' ю, яка приз начається після виникнення п рава на державну пенсію.
Абзацом 2 частини 1 статті 50 З акону України «Про статус і с оціальний захист громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи» виз начено, що особам, віднесеним до 1 категорії, інвалідам IІI гр упи призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, за подіяну здоров'ю в розмірі 50% м інімальної пенсії за віком.
Частиною 4 статті 54 Закону Ук раїни «Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи» передбачен о, що в усіх випадках розміри п енсій для інвалідів, щодо яки х встановлено зв' язок з Чор нобильською катастрофою, не можуть бути нижчими, по IІI гру пі інвалідності - 6 мінімальни х пенсій за віком. Порядок обч ислення пенсії по інваліднос ті, що настала внаслідок калі цтва чи захворювання, і пенсі ї у зв'язку з втратою годуваль ника внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи визначається К абінетом Міністрів України.
Постановами КМ України № 530 в ід 28.05.2008р. та № 654 від 16.07.2008р. всупере ч положень ст.ст.50, 54 Закону Укр аїни «Про статус та соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи» КМ України установив розміри сум, з яких проводиться розрахунок пенс ій, при тому, що ці суми не відп овідають розмірам мінімальн ої пенсії за віком.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Згідно з положеннями ч. 4 ст. 9 Кодексу адміністративного с удочинства України у разі не відповідності нормативно-пр авового акта Конституції Укр аїни, закону України, міжнаро дному договору, згода на обов 'язковість якого надана Верх овною Радою України, або іншо му правовому акту суд застос овує правовий акт, який має ви щу юридичну силу.
Отже, за конституційними но рмами, виходячи з пріоритетн ості законів над підзаконним и актами суд першої інстанці ї правильно дійшов висновку, що при визначенні розміру пе нсій позивачеві застосуванн ю підлягає ст.50 та ст.54 Закону У країни «Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи», а не поста нова Кабінету Міністрів Укра їни, яка істотно звужує обсяг встановлених законом прав.
Частиною 3 статті 67 Закону Ук раїни «Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи»передбачен о, що у разі збільшення визнач еного законом розміру прожит кового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, пі двищується розмір пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, осо бам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, розмір щомісячної компен сації сім'ям за втрату годува льника внаслідок Чорнобильс ької катастрофи, перерахунок пенсії здійснюється з дня вс тановлення нового розміру пр ожиткового мінімуму.
Аналіз зазначеної норми, як а є імперативною, свідчить, що підставою для перерахунку п енсії є встановлення нового розміру прожиткового мініму му, а перерахунок проводитьс я з дня встановлення цього мі німуму.
За чинним законодавство м розмір мінімальної пенсії за віком визначається лише з а правилами, передбаченими ч астиною першою статті 28 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування». Положення ч.3 ст.28 За кону України "Про загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування", на думку колегі ї суддів не є перешкодою для з астосування даної величини ( мінімального розміру пенсії за віком) до обрахування інши х пенсій чи доплат пов'язаних з мінімальною пенсією за вік ом, оскільки чинним законода вством не встановлено іншого крім передбаченого ч.1 цієї ст атті мінімального розміру пе нсії за віком.
За таких обставин, колегія суддів приходить до переконання про підставніст ь позовних вимог ОСОБА_2 щ одо нарахування та виплати д ержавної пенсії в розмірі, не нижчому шести мінімальних п енсій за віком, та щомісячної додаткової пенсії за шкоду, з аподіяну здоров' ю, у розмір і 50 відсотків мінімальної пен сії за віком починаючи з 05 жов тня 2010 року.
Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову б ез змін, якщо визнає, що суд пе ршої інстанції правильно вст ановив обставини справи та у хвалив судове рішення з доде ржанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі наведеного, суд ова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги в цілому суттєвими не являються і не д ають підстав для висновку пр о неправильне застосування с удом першої інстанції норм м атеріального чи процесуальн ого права, які призвели до неп равильного вирішення справи , а також відсутня невідповід ність висновків суду обстави нам справи.
Керуючись ст. 160, ст. 195, 197, 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Управлі ння Пенсійного фонду України у м.Рівне Рівненської област і - залишити без задоволення, а постанову Рівненського місь кого суду Рівненської област і від 24 листопада 2010 року у спра ві №2а-4396/10 - без змін.
Ухвала апеляційного адмін істративного суду набирає за конної сили через п' ять дні в після направлення її копій особам, які беруть участь у сп раві та може бути оскаржена д о касаційної інстанції протя гом двадцяти днів після набр ання нею законної сили.
Головуючий суддя С. І. Богаченко
Суддя В.В. Ніколін
Суддя Д.М. Старунський
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2011 |
Оприлюднено | 14.10.2011 |
Номер документу | 18569136 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Бондарчук В. В.
Адміністративне
Рівненський міський суд Рівненської області
Кухарець В.М. В. М.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Богаченко С.І.
Адміністративне
Автозаводський районний суд м.Кременчука
Андрієць Діна Дмитрівна
Адміністративне
Ленінський районний суд м.Харкова
Бондаренко Віталій Володимирович
Адміністративне
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Тимченко Лідія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні