Постанова
від 27.05.2008 по справі 2а-173/2008
ДРУЖКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                                                                                     Справа №2а-173                                                                                                                                         2008р.

 

 

 

 

 

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ      

УКРАЇНИ

 

27 травня 2008 року                                    

Дружківський міський суд      

Донецької області у складі:

        

                   головуючого -       судді                                   Рогової Т.Д.

         при секретарі                                                              Ракітіній Н.Г.

         за участю прокурора                                             

Симоняна А.А.

           представника відповідача                                 Полякової О.В.

                                                                                     

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Дружківка

Донецької області адміністративну справу за позовом

 

 Прокурора м. Дружківки, діючого

в інтересах ОСОБА_1,   до Управління

праці та соціального захисту населення 

виконкому Дружківської міської ради про визнання дій щодо відмови в

перерахунку щорічної грошової допомоги як учаснику війни незаконними і

стягнення разової грошової допомоги як учаснику війни за 2005-2007р.р.,

В С Т А Н О В И В : 

 

Прокурор м. Дружківки звернувся до суду з позовною заявою до Дружківського

управління праці та соціального захисту населення, в якій вказав, що ОСОБА_1. є

учасником війни.

Відповідно до Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх

соціального захисту” їй передбачена щорічна грошова допомога у розмірі 3

мінімальних пенсій за віком, яка повинна бути виплачена до 5 травня кожного

року. Фактично відповідач виплатив ОСОБА_1. за 2005 рік 50 грн., за 2006 рік 50

грн., та за 2007 рік 55 грн. Прокурор вважає, що відповідач недоплатив ОСОБА_1.

щорічну допомогу як учаснику війни за 2005-2007 роки у сумі 3153грн.18коп.

Таким чином, він вважає дії відповідача незаконними, так як при нарахуванні

щорічної грошової допомоги ОСОБА_1. як учаснику війни відповідач користувався

не законами, а лише підзаконними нормативно-правовими актами, і тому ці виплати

були нараховані в набагато меншому розмірі аніж це передбачено законодавством.

Просить суд визнати дії Управління праці та соціального захисту населення

виконкому Дружківської міської ради щодо відмови в перерахунку та виплаті

щорічної грошової допомоги як учаснику війни ОСОБА_1. незаконними. Стягнути з

Управління праці та соціального захисту населення виконкому Дружківської

міської ради на її користь недоплачену суму щорічної грошової допомоги як

учаснику війни за 2005-2007 роки у розмірі 3153грн.18коп.

 

В судовому засіданні прокурор підтримав позовні вимоги та пояснив, що

ОСОБА_1. є учасником війни.

Відповідно до Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх

соціального захисту” їй був наданий статус ветерана війни. Відповідно до Закону

їй передбачена щорічна грошова допомога у розмірі 3 мінімальних пенсій за

віком, яка повинна бути виплачена до 5 травня кожного року. Фактично відповідач

виплатив за 2005 рік 50 грн., за 2006 рік 50 грн., та за 2007 рік 55 грн.

Вважає, що відповідач недоплатив ОСОБА_1. щорічну допомогу як учаснику  війни за 2005-2007 роки у сумі 3153грн.18коп.

Перерахувати і виплатити  недоплачену

суму щорічної допомоги Управління праці та соціального захисту населення

відмовилось.

Тому він просить суд визнати дії Управління праці та соціального захисту

населення виконкому Дружківської міської ради щодо відмови в перерахунку та

виплаті ОСОБА_1. щорічної грошової допомоги як учаснику війни незаконними.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення виконкому

Дружківської міської ради на користь ОСОБА_1. недоплачену суму щорічної

грошової допомоги як учаснику війни за 2005-2007 роки у розмірі3153грн.18коп.

 

Позивач ОСОБА_1. у судове засіданні не прибула, про час та місце розгляду

справи повідомлена належним чином - судовою повісткою, яку вона отримала.

ОСОБА_1. подала до суду заяву, в якій просить суд розглянути справу без її

участі, у зв'язку з погіршенням стану здоров'я. Вона підтримує позовні вимоги

прокурора в повному обсязі.

Суд, вислухавши думку сторін про розгляд справи у відсутності позивача,

вирішив розглядати позов прокурора у відсутності  ОСОБА_1.

 

Представник відповідача  Полякова

О.В. позовні вимоги не визнала та пояснила, що згідно ст.95 Конституції України

виключно Законом України „Про державний бюджет України” визначаються будь-які

видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих

видатків. Щорічні грошові допомоги ОСОБА_1., як учаснику війни, були виплачені

у розмірі передбаченому Законами України „Про державний бюджет на 2005-2007

роки”. Крім цього, позивачем пропущений, передбачений ст..99 Кодексу

адміністративного судочинства України, річний строк, для звернення до суду з

адміністративним позовом. Просить суд у задоволенні позову  прокурору відмовити.

 

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що

позовні вимоги  прокурора, діючого в

інтересах ОСОБА_1., підлягають задоволенню частково з наступних підстав.

 

  Судом встановлено, що

ОСОБА_1. набула статусу учасника війни, що підтверджується відповідним

посвідченням серія НОМЕР_1 від 05 лютого 1996 року.

         Згідно

ч.5 ст.14 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального

захисту” щорічно до 5 травня учасникам війни

виплачується разова грошова допомога у розмірі трьох мінімальних пенсій за

віком.

         Згідно ст.17-1 Закону України „Про

статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в

розмірах, передбачених статтями 12 - 16 цього Закону, здійснюють органи праці

та соціального захисту населення через відділення зв'язку або через установи

банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за

місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх

проживання чи одержання грошового утримання.

         Згідно

листа начальника Дружківського управління праці та соціального захисту

населення №822 від 20.02.2008 року позивачу була виплачена разова щорічна

грошова допомога до 5 травня у розмірі: 2005 рік:     50грн.; 2006 рік: 50 грн.; 2007 рік:55

грн.

            Даний факт сторони не заперечують.

Однак слід

зазначити, що ці виплати були здійснені згідно Законів України „Про Державний

бюджет України” на 2005, 2006, 2007р.р. в частині визначення розміру виплат

щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни, чим зупинено дію частини

п'ятої статті 14 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх

соціального захисту”.

          Згідно ст.95 Конституції України

будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове

спрямування цих видатків визначаються виключно законом про Державний  бюджет України.

         Відповідно

до ст.34 Закону України „Про державний бюджет України на 2005 рік” №2285-ІV від 23.12.2004 року та

ст.34 Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про державний бюджет

України на 2005 рік” №2505-ІV  від 25.03.2005 року було

встановлено, що у 2005 році виплата щорічної разової допомоги відповідно до

Закону  України „Про статус ветеранів

війни, гарантії їх соціального захисту” здійснюється учасникам війни у розмірі

50грн.

         Відповідно

до ст.30 Закону України „Про державний бюджет України на 2006 рік” №3235- ІV від 20.12.2005 року

було встановлено, що у 2006 році виплата щорічної разової допомоги відповідно

до Закону  України „Про статус ветеранів

війни, гарантії їх соціального захисту” здійснюється учасникам війни у розмірі

50грн.

         Суд

вважає, що УПСЗН Дружківської міської ради правомірно використовував зазначені

Законом суми при нарахуванні та виплати позивачу разових грошових допомог до 5

травня 2005  та 2006 року, оскільки

положення ст. 34 Закону України „Про державний бюджет України на 2005 рік”,

ст.34 Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про державний бюджет

України на 2005 рік”, а також положення ст.30 Закону України „Про державний

бюджет України на 2006 рік”,  якими були

встановлені розміри зазначених виплат на 2005-2006 роки, не втратили чинність

та не визнані Конституційним Судом України не конституційними.

         Разом

з тим, суд не може погодитись з позицією представника відповідача про

законність нарахування позивачу разової грошової допомоги до 5 травня за 2007

рік у розмірі встановленому Законом України „Про державний бюджет України на

2007 рік” №489-V від19.12.2006 року, так як положення п.13 ст.71 зазначеного Закону, яким

було встановлено розміри зазначених виплат на 2007 рік,  втратило чинність як таке, що визнано

неконституційним на підставі Рішення  Конституційного

Суду України №6-рп/2007 від 09.07.2007 року.

         Таким

чином, враховуючи вищезазначене, суд вважає, що позовні вимоги             прокурора щодо стягнення щорічної

грошової допомоги до 5 травня  ОСОБА_1.,

як учаснику війни за період 2005-2007 року у розмірі 3 мінімальних пенсій за

віком підлягають задоволенню частково, лише за 2007 рік.

            Визначаючи розмір грошової допомоги до 5 травня за 2007 рік, яка підлягає

стягненню з відповідача на користь 

ОСОБА_1. суд виходить з наступного.      

З 01 січня 2004

року набрав чинності Закон України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування” № 1058-ІV від 09 липня 2003 року, який, відповідно до його преамбули, визначає

принципи, засади і механізм функціонування системи загальнообов'язкового

державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати

пенсій.  

  Згідно ч.1 ст.28 Закону України

„Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” мінімальний розмір

пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які

втратили працездатність, визначеного законом.

 

Згідно ст.62 Закону України „Про державний бюджет України на 2007 рік” від

19 грудня 2006 року №489-5 (зі змінами та доповненнями згідно Закону України

№749-5 від 15.03.2007 року), що набрав чинності з 1 січня 2007 року був

встановлений прожитковий мінімум для особи, яка втратила працездатність, з 1

січня у розмірі 380 грн., з 1 квітня - 406 грн., з 1 жовтня - 411 грн.

При цьому зазначена стаття доповнена абзацом, яким передбачено встановити, що

для визначення мінімального розміру пенсії за віком відповідно до абзацу

першого частини 1 статті 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне

пенсійне страхування” з 1 квітня та з 1 жовтня 2007 року застосовується

прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, визначений абзацом

п'ятим частини першої цієї статті, збільшений на 1 відсоток, що складає

відповідно з 1 квітня  2007 року  - 410 грн. 06 коп.

 

Таким чином, розмір грошової допомоги до 5 травня за 2007 рік ОСОБА_1. як

учаснику війни  повинна становити 3

мінімальних пенсій за віком, що становить: 410 грн. 06 коп. х 3 =  1230грн.18коп.

З урахуванням отриманої Ковальовою Т.С. у квітні 2007 року разової щорічної

допомоги до 5 травня за 2007 рік у сумі 55 грн.00 коп., стягненню підлягає:

1230грн. - 55,00 = 1180грн. 18 коп.

В решті позову суд вважає необхідним відмовити.  

 

Відповідно до ч. 5 ст. 94 КАС України судові витрати відносяться за рахунок

держави, оскільки сторони звільнені від їх сплати.

 

На підставі частини 5 статті 14 Закону України „Про статус ветеранів війни,

гарантії їх соціального захисту” №3551-ХІІ від 22.10.1993 року, Закону України

„Про Державний бюджет України на 2005рік”, Закону України „Про Державний бюджет

України на 2006рік”, Рішення Конституційного Суду України від 09.07.2007р.  та керуючись ст.ст. 6-12, 71, 86, 94, 158-163

Кодексу адміністративного судочинства України, 

суд -  

 

П О С Т А Н О В И В :

 

Позовні вимоги Прокурора м. Дружківки, діючого в

інтересах ОСОБА_1, до  Управління

праці та соціального захисту населення Дружківської міської ради про стягнення

грошової допомоги, як учаснику війни, передбаченої Законом України „Про статус

ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, задовольнити частково.

Дії Дружківського міського управління праці та

соціального захисту населення щодо відмови ОСОБА_1. в перерахунку та виплаті

щорічної грошової допомоги, як учаснику війни, за 2007 рік визнати незаконними.

Стягнути з Дружківського міського управління праці та

соціального захисту населення (р/р 35216011001497 в УДК у Донецькій області,

МФО 834016 ОКПО 26010987, КЕКВ 1341, КПК 2501150) на користь ОСОБА_1

недоплачену щорічну разову  грошову

допомогу, як учаснику війни, відповідно до ч.5 ст.14 Закону України „Про статус

ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” за 2007рік  в розмірі 1180 (одна тисяча

вісімдесят)грн.18коп. В іншій частині позову відмовити.

Вступна та резолютивна частини прийняті у нарадчій

кімнаті та проголошені у судовому засіданні 27 травня 2008 року. Постанова у

повному обсязі складена у нарадчій кімнаті 28 травня 2008 року.

Постанова набирає законної сили: через 10 днів з дня її

проголошення, якщо продовж цього строку не подана заява про апеляційне

оскарження, або сама апеляційна скарга; або через 20 днів після подання такої

заяви, якщо не була подана апеляційна скарга; або після розгляду апеляційним

судом у разі подання апеляційної скарги.

На постанову може бути подана апеляційна скарга  до Донецького апеляційного адміністративного

суду через Дружківський міський суд протягом 

10 днів після проголошення постанови, або 20 днів після подання заяви

про апеляційне оскарження.

 

 

Суддя:

 

 

 

 

СудДружківський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення27.05.2008
Оприлюднено18.08.2008
Номер документу1894487
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-173/2008

Ухвала від 25.12.2008

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Міхеєва В.Ю.

Постанова від 15.04.2008

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Зємцов В. В.

Ухвала від 21.10.2008

Адміністративне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

Постанова від 29.07.2008

Адміністративне

Святошинський районний суд міста Києва

Лук'яненко Л.М.

Ухвала від 27.06.2008

Адміністративне

Первомайський районний суд Автономної Республіки Крим

Забара Г.Я.

Ухвала від 23.02.2008

Адміністративне

Чемеровецький районний суд Хмельницької області

Кобрін І.Г.

Постанова від 19.03.2008

Адміністративне

Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим

Романенко В.В.

Постанова від 27.05.2008

Адміністративне

Дружківський міський суд Донецької області

Рогова Т.Д.

Постанова від 07.05.2008

Адміністративне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Бобровський І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні