Ухвала
від 29.07.2011 по справі 2а-3293/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції -

Суддя-доповідач - Нікулі н О.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2011 року справа №2а-3293/ 11/1270 приміщення суду за ад ресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевчен ка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Нікулін а О.А.

суддів Радіонової О.О. , Жа ботинської С.В.

при секретарі судового за сідання: Касьянов ій В.Н.

за участю:

представника позивача: не з' явив ся

представника відповідача 1: Шуйськог о О.В.

представника відповідача 2: не з' явивс я

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції у м. Луганську на пост анову Луганського окружног о адміністративного суду в ід 03 червня 2011 року по справі за позовом Товариства з обме женою відповідальністю «Ком панія «Транспеле» до Ленінсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції у м. Луган ську, Головного управління Д ержавного казначейства Укра їни в Луганській області про скасування податкового пові домлення-рішення, стягнення бюджетного відшкодування з п одатку на додану вартість, -

В С Т А Н О В И Л А :

У квітні 2011 року пози вач звернувся з адміністрат ивним позовом до Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у, Головного управління Держ авного казначейства України в Луганській області про ска сування податкового повідом лення-рішення, стягнення бюд жетного відшкодування з пода тку на додану вартість.

Постановою Луганськ ого окружного адміністрат ивного суду від 03 червня 2011 р оку позов задоволено повн істю.

Суд першої інстанці ї скасував податкове повідо млення-рішення Ленінської мі жрайонної державної податко вої інспекції у м. Луганську № 0000142360/0 від 21 березня 2011 року, стягн ув з Державного бюджету Укра їни на користь товариства з о бмеженою відповідальністю « Компанія «Транспеле» (місцез находження: 91047, м. Луганськ, вул . Переяславська, 50, код за ЄДРПО У 13378964) бюджетне відшкодування з податку на додану вартість за липень 2010 року на суму 138294,00 гр н. (сто тридцять вісім тисяч дв істі дев'яносто чотири гривн і), серпень 2010 року на суму 121338,00 гр н. (сто двадцять одна тисяча тр иста тридцять вісім гривень) , вересень 2010 року на суму 94772,00 гр н. (дев'яносто чотири тисячі сі мсот сімдесят дві гривні), лис топад 2010 року на суму 113149,00 грн. (ст о тринадцять тисяч сто сорок дев'ять гривень) на загальну с уму 685020,00 грн. (шістсот вісімдеся т п'ять тисяч двадцять гривен ь).

З постановою суду пер шої інстанції не погодився податковий орган та звернув ся з апеляційною скаргою на н еї, в якій зазначено, що суд п ершої інстанції порушив нор ми матеріального та процесуа льного права внаслідок чого неправильно вирішив справу, вважає, що постанова підляга є скасуванню.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговорив ши доводи апеляційної скарг и, колегія суддів дійшла вис новку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з на ступних підстав.

Задовольняючи позовн і вимоги, суд першої інстанці ї правильно встановив правов ідносини між сторонами по сп раві, застосував відповідні норми матеріального та проц есуального права та виходи в з наступного.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Компанія «Тр анспеле» (далі - ТОВ «Компанія «Транспеле») зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Луганської місько ї ради від 24.10.1996 та взято на по датковий облік Ленінською М ДПІ у м. Луганську з 24.10.1996 за № 15 та зареєстровано платником ПДВ , про що видано свідоцтво плат ника ПДВ від 14.01.2003 № 17309905.

ТОВ «Компанія «Транспеле» як платник податку на додану вартість подало до Ленінськ ої МДПІ у м. Луганську податко ву декларацію з податку на до дану вартість за липень 2010 рок у, якою визначило суму податк у на додану вартість, що підля гає бюджетному відшкодуванн ю на рахунок платника у банку , в розмірі 138294,00 грн., а також дода тки 1-5 до податкової деклараці ї, а саме: розрахунок коригува ння сум ПДВ до податкової дек ларації з ПДВ; довідку щодо за лишку суми від'ємного значен ня попередніх податкових пер іодів, що залишається непога шеним після бюджетного відшк одування, отриманого у звітн ому податковому періоді, та п ідлягає включенню до складу податкового кредиту наступн ого податкового періоду; роз рахунок суми бюджетного відш кодування; заяву про поверне ння суми бюджетного відшкоду вання; розшифровку податкови х зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контраген тів (а.с.166-177 том 1).

Ленінською МДПІ у м. Лугансь ку проведено позапланову виї зну перевірку ТОВ «Компанія «Транспеле» з питань достові рності нарахування суми бюдж етного відшкодування податк у на додану вартість на поточ ний рахунок підприємства у б анку за липень 2010 року, яка вини кла за рахунок від'ємного зна чення з ПДВ, що декларувалось у червні 2010 року, за результата ми якої складено довідку від 21.09.2010 № 703/23-616/13378964 (а.с.11-25 том 1).

У висновках довідки від 21.09.2010 № 703/23-616/13378964 зазначено, що за резул ьтатами перевірки не можливо підтвердити залишок заявлен ої суми бюджетного відшкодув ання ПДВ за липень 2010 року на су му 138294,00 грн., що пов'язано з від сл ідкуванням ланцюга постачан ня товарів (послуг) в рамках ді ї наказу ДПА України від 18.08.2005 № 350 з урахуванням змін, внесени х наказом ДПА України від 20.10.2009 № 568.

ТОВ «Компанія «Транс пеле» як платник податку на д одану вартість подало до Лен інської МДПІ у м. Луганську по даткову декларацію з податку на додану вартість за серпен ь 2010 року, якою визначило суму п одатку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкод уванню на рахунок платника у банку, в розмірі 121338,00 грн., а тако ж додатки 1-5 до податкової дек ларації, а саме: розрахунок ко ригування сум ПДВ до податко вої декларації з ПДВ; довідку щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податко вих періодів, що залишається непогашеним після бюджетног о відшкодування, отриманого у звітному податковому періо ді, та підлягає включенню до с кладу податкового кредиту на ступного податкового період у; розрахунок суми бюджетног о відшкодування; заяву про по вернення суми бюджетного від шкодування; розшифровку пода ткових зобов'язань та податк ового кредиту в розрізі конт рагентів (а.с.154-165 том 1).

Ленінською МДПІ у м. Лугансь ку проведено позапланову виї зну перевірку ТОВ «Компанія «Транспеле» з питань достові рності нарахування суми бюдж етного відшкодування податк у на додану вартість на поточ ний рахунок підприємства у б анку за серпень 2010 року, яка вин икла за рахунок від'ємного зн ачення з ПДВ, що декларувалос ь у липні 2010 року, за результата ми якої складено довідку від 15.10.2010 № 737/23-616/13378964 (а.с.26-35 том 1).

У висновках довідки від 15.10.2010 № 737/23-616/13378964 зазначено, що за резул ьтатами перевірки не можливо підтвердити залишок заявлен ої суми бюджетного відшкодув ання ПДВ за серпень 2010 року на с уму 121338,00 грн., що пов'язано з від с лідкуванням ланцюга постача ння товарів (послуг) в рамках д ії наказу ДПА України від 18.08.2005 № 350 з урахуванням змін, внесен их наказом ДПА України від 20.10.2 009 № 568.

ТОВ «Компанія «Транспеле» як платник податку на додану вартість подало до Ленінськ ої МДПІ у м. Луганську податко ву декларацію з податку на до дану вартість за вересень 2010 р оку, якою визначило суму пода тку на додану вартість, що під лягає бюджетному відшкодува нню на рахунок платника у бан ку, в розмірі 94772,00 грн., а також до датки 1-5 до податкової деклара ції, а саме: розрахунок коригу вання сум ПДВ до податкової д екларації з ПДВ; довідку щодо залишку суми від'ємного знач ення попередніх податкових п еріодів, що залишається непо гашеним після бюджетного від шкодування, отриманого у зві тному податковому періоді, т а підлягає включенню до скла ду податкового кредиту насту пного податкового періоду; р озрахунок суми бюджетного ві дшкодування; заяву про повер нення суми бюджетного відшко дування; розшифровку податко вих зобов'язань та податково го кредиту в розрізі контраг ентів (а.с.142-153 том 1).

Ленінською МДПІ у м. Лугансь ку проведено позапланову виї зну перевірку ТОВ «Компанія «Транспеле» з питань достові рності нарахування суми бюдж етного відшкодування податк у на додану вартість на поточ ний рахунок підприємства у б анку за вересень 2010 року, яка ви никла за рахунок від'ємного з начення з ПДВ, що декларувало сь у серпні 2010 року, за результа тами якої складено довідку в ід 24.11.2010 № 837/23-616/13378964 (а.с.36-49 том 1).

У висновках довідки від 24.11.2010 № 837/23-616/13378964 зазначено, що за резул ьтатами перевірки не можливо підтвердити залишок заявлен ої суми бюджетного відшкодув ання ПДВ за вересень 2010 року на суму 94772,00 грн., що пов'язано з від слідкуванням ланцюга постач ання товарів (послуг) в рамках дії наказу ДПА України від 18.08. 2005 № 350 з урахуванням змін, внесе них наказом ДПА України від 20. 10.2009 № 568.

ТОВ «Компанія «Транс пеле» як платник податку на д одану вартість подало до Лен інської МДПІ у м. Луганську по даткову декларацію з податку на додану вартість за листоп ад 2010 року, якою визначило суму податку на додану вартість, щ о підлягає бюджетному відшко дуванню на рахунок платника у банку, в розмірі 113149,00 грн., а так ож додатки 1-5 до податкової де кларації, а саме: розрахунок к оригування сум ПДВ до податк ової декларації з ПДВ; довідк у щодо залишку суми від'ємног о значення попередніх податк ових періодів, що залишаєтьс я непогашеним після бюджетно го відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає вклю ченню до складу податковог о кредиту наступного податко вого періоду; розрахунок сум и бюджетного відшкодування; заяву про повернення суми бю джетного відшкодування; розш ифровку податкових зобов'яза нь та податкового кредиту в р озрізі контрагентів (а.сЛ29-141 то м 1).

Ленінською МДПІ у м. Лугансь ку проведено позапланову виї зну перевірку ТОВ «Компанія «Транспеле» з питань достові рності нарахування суми бюдж етного відшкодування податк у на додану вартість на поточ ний рахунок підприємства у б анку за листопад 2010 року, яка ви никла за рахунок від'ємного з начення з ПДВ, що декларувало сь у жовтні 2010 року, за результа тами якої складено довідку в ід 07.02.2011 № 35/23-616/13378964 (а.с.50-68 том 1).

У висновках довідки від 07.02.2011 № 35/23-616/13378964 зазначено, що за резул ьтатами перевірки не можливо підтвердити залишок заявлен ої суми бюджетного відшкодув ання ПДВ за листопад 2010 року на суму 113149,00 грн., що пов'язано з від слідкуванням ланцюга постач ання товарів (послуг) в рамках дії наказу ДПА України від 18.08. 2005 № 350 з урахуванням змін, внесе них наказом ДПА України від 20. 10.2009 № 568. та з проведенням додатк ового комплексу заходів, згі дно наказу ДПА України від 18.04.2 008 №266.

ТОВ «Компанія «Транспеле» як платник податку на додану вартість подало до Ленінськ ої МДПІ у м. Луганську податко ву декларацію з податку на до дану вартість за грудень 2010 ро ку, якою визначило суму подат ку на додану вартість, що підл ягає бюджетному відшкодуван ню на рахунок платника у банк у, в розмірі 217467,00 грн., а також дод атки 1-5 до податкової декларац ії, а саме: розрахунок коригув ання сум ПДВ до податкової де кларації з ПДВ; довідку щодо з алишку суми від'ємного значе ння попередніх податкових пе ріодів, що залишається непог ашеним після бюджетного відш кодування, отриманого у звіт ному податковому періоді, та підлягає включенню до склад у податкового кредиту наступ ного податкового періоду; ро зрахунок суми бюджетного від шкодування; заяву про поверн ення суми бюджетного відшкод ування; розшифровку податков их зобов'язань та податковог о кредиту в розрізі контраге нтів (а.с.117-128 том 1).

Ленінською МДПІ у м. Лугансь ку проведено позапланову виї зну перевірку ТОВ «Компанія «Транспеле» з питань достові рності нарахування суми бюдж етного відшкодування податк у на додану вартість на поточ ний рахунок підприємства у б анку за липень, серпень, верес ень, листопад, грудень 2010 року, яка виникла за рахунок від'єм ного значення з ПДВ, що деклар увалось у червні-серпні 2010 рок у, жовтні-листопаді 2010 року, за результатами якої складено а кт від 21.03.2011 № 102/23-616/13378964 (а.с.69-90 том 1).

Як зазначено в акті перевір ки, неможливе підтвердження фактів виникнення податкови х зобов'язань по ланцюгам пос тачання до виробника продукц ії або імпортера, а також факт надмірної сплати суми ПДВ по ланцюгу постачання до Держа вного бюджету України, що пер едбачено п.1.8 ст.1 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість».

По ланцюгам постачання нем ожливо проведення зустрічни х перевірок та не має можливи м підтвердити факт надмірної сплати податку як це передба чено п.1.8 ст.1 Закону України «Пр о податок на додану вартість », а також не можливо встанови ти період виникнення податко вих зобов'язань по всьому лан цюгу постачання, як це зазнач ено у п.п.7.3.1 ст.7.3 ст.7 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість».

У висновках акта перевірки від 21.03.2011 № 102/23-616/13378964 зазначено, що н а порушення п.1.8 сі, п.п.7.3.1 п.7.3, п.п.7.7 .2 п.7.7 ст.7 Закону України «Про по даток на додану вартість» ТО В «Компанія «Транспеле» немо жливо підтвердити заявлену с уму бюджетного відшкодуванн я ПДВ на розрахунковий рахун ок платника у банку

- за липень 2010 року на су му 138294,00 грн.,

- за серпень 2010 року на с уму 121338,00 грн.,

- за вересень 2010 року на суму 94772,00 грн.,

- за листопад 2010 року на суму 113149,00 грн.,

- за грудень 2010 року на с уму 217467,00 грн.

Ленінською МДПІ у м. Лугансь ку податковим повідомленням -рішенням форми «В1» від 21.03.2011 № 00 00142360/0 за встановлені порушення , викладені в акті перевірки в ід 21.03.2011 № 102/23-616/13378964, зменшено суму б юджетного відшкодування (у т ому числі заявленого в рахун ок зменшення податкових зобо в'язань наступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 685020,00 грн., у тому числі: з а липень 2010 року на суму 138294,00 грн ., за серпень 2010 року на суму 121338,00 г рн., за вересень 2010 року на суму 94772,00 грн., за листопад 2010 року на с уму 113149,00 грн., за грудень 2010 року н а суму 217467,00 грн. (а.с.6 том 1).

За приписами п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Зак ону України «Про податок на д одану вартість» (який був чин ним на час виникнення спірни х правовідносин) право на отр имання суми бюджетного відшк одування пов'язано з фактичн ою сплатою податку на додану вартість у складі ціни товар ів (робіт, послуг) постачальни кам таких товарів (послуг).

Закон України «Про податок на додану вартість» не пов'яз ує право платника податку на відшкодування бюджетної заб оргованості з податку на дод ану вартість із закінченням перевірок до кінцевого вироб ника та фактом підтвердження сплати податку контрагентам и позивача по всьому ланцюгу постачання, оскільки від'ємн е значення податку на додану вартість є коштами платника податку, які він сплатив прод авцям (постачальникам) товар у (послуг) в ціні таких товарів (послуг).

Законом України «Про подат ок на додану вартість» встан овлені умови та гарантії пов ернення цих коштів у вигляді обов'язку держави здійснити повернення коштів за резуль татами відповідного звітног о періоду. Закон України «Про податок на додану вартість» не ставить право позивача на бюджетне відшкодування пода тку на додану вартість у зале жність від проведення зустрі чних перевірок по ланцюгам п остачання до виробника або і мпортера.

Порушення Закону України « Про податок на додану вартіс ть» контрагентами позивача т а контрагентами контрагенті в позивача породжує негативн і наслідки безпосередньо для контрагентів позивача та ко нтрагентів контрагентів поз ивача і не може впливати на пр аво позивача на бюджетне від шкодування податку на додану вартість.

За статутом ТОВ «Компанія «Транспеле» (а.с. 104-115 том 1), предм етом діяльності товариства є :

- внутрішні та міжнаро дні перевезення пасажирів і вантажів автомобільним,

з алізничним, повітряним, морс ьким, річковим та іншими вида ми транспорту;

надання транспортно-ек спедиційних послуг пр и перевезеннях зовнішньо торговельних і транзитних ва нтажів;

- організація ремонту та технічного обслуговуванн я автомобільного транспорту , виготовлення та ремонт авто мобільних тентів, ремонт та о бмін автомобільних шин;

- організація оптової та роздрібної торгівлі авто мобільним транспортом, приче пами та напівпричепами, запа сними частинами до транспорт них засобів, паливно-мастиль ними матеріалами, автомобіль ними шинами, а також всіма інш ими товарними групами, включ аючи алкогольні напої та тют юнові вироби;

- торговельно-посеред ницька діяльність та інше.

З акта перевірки від 21.03.2011 № 102/23 -616/13378964 вбачається, що причиною в иникнення суми ПДВ є операці ї з міжнародних перевезень в антажів автомобільним транс портом, які оподатковуються за нульовою ставкою.

Основними постачальн иками ТОВ «Компанія «Транспе ле» були:

у червні 2010 року - ТОВ «Н К-Артеміда Ойл» (ідентифікац ійний код 34900226) згідно договору від 01.04.2009 № 104 реалізувало бензин та дизельне паливо на загаль ну суму 1568926,73 грн., у т.ч. ПДВ 26148 7,79 грн.; ТОВ «Континент Нафто Трейд» (ідентифікаційний ко д 33681103) згідно договору від 28.01.20 09 № СК-92 бензин на загальну суму 1156042,00 грн., у т.ч. ПДВ 192673,7 грн.; ТОВ з II «Вольво Україна» (ідентифік аційний код 30176505) згідно догово ру від 22.07.2008 № ГО-2008 запчастини на загальну суму 630658,45 грн., у т.ч. ПД В 105109,73 грн.;

у липні 2010 року - ТОВ «НК-Артем іда Ойл» (ідентифікаційний к од 34900226) згідно договору від 01.04.2009 № 104 реалізувало бензин та диз ельне паливо на загальну сум у 1623945,96 грн., у т.ч. ПДВ 270657,66 грн.; ТОВ « Континент Нафто Трейд» (іден тифікаційний код 33681103) згідно д оговору від 28.01.2009 № СК-92 бензин на загальну суму 1197530,79 грн., у т.ч. ПД В 199588,48 грн.; ТОВ з II «Вольво Украї на» (ідентифікаційний код 30176505 ) згідно договору від 22.07.2008 № ГО-20 08 запчастини на загальну суму 339122,18 грн., у т.ч. ПДВ 56520,36 грн.; ТОВ «Т ранс-сервіс» (ідентифікаційн ий код 24194233) згідно договору № 09.04 .02 від 09.04.2002 поставило автозапча стини та масло моторне на заг альну суму 339094,44 грн., у т.ч. ПДВ 56515,74 грн.:

у серпні 2010 року - ТОВ «НК-Арте міда Ойл» (ідентифікаційний код 34900226) згідно договору від 01.04. 2009 № 104 реалізувало бензин та ди зельне паливо на загальну су му 1304999,96 грн., у т.ч. ПДВ 217499,99 грн.; ТОВ «Континент Нафто Трейд» (іде нтифікаційний код 33681103) згідно договору від 28.01.2009 № СК-92 бензин на загатьну суму 1040398,33 грн., у т.ч. ПДВ 173399,72 грн.; ТОВ з II «Вольво Укр аїна» (ідентифікаційний код 30176505) згідно договору від 22.07.2008 № Г О-2008 запчастини на загальну су му 515325,5 грн., у т.ч. ПДВ 85887,59 грн.;

у жовтні 2010 року - ТОВ «ЛАА Тра нс» (ідентифікаційний код 31718995 ) згідно договору від 01.04.2009 № 104 ре алізувало авто послуги на за гальну суму 229266,06 грн., у т.ч. ПДВ 3821 1,04 грн.; ТОВ «Континент Нафто Тр ейд» (ідентифікаційний код 3368 1103) згідно договору від 28.01.2009 № СК -92 бензин на загальну суму 1023061,48 г рн.. у т.ч. ПДВ 170510,26 грн.; ТОВ з II «Вол ьво Україна» (ідентифікаційн ий код 30176505) згідно договору від 22.07.2008 № ГО-2008 запчастини на загал ьну суму 281016.42 грн., у т.ч. ПДВ 46836,08 гр н.; ТОВ «Транс-сервіс» (ідентиф ікаційний код 24194233) згідно дого вору № 09.04.02 від 09.04.2002 поставило ав тозапчастини та масло моторн е на загальну суму 260321,83 грн., у т.ч . ПДВ 43386,97 грн.; ТОВ «Евр Компані» (ідентифікаційний код 37112385) згі дно договору постачання пали ва на умовах товарного креди т від 22.09.2010 № А-00000040 реалізувало бе нзин, дизельне паливо на зага льну суму 1329336,44 грн., у т.ч. ПДВ 221556,07 г рн.;

у листопаді 2010 року - ТОВ «Евр Компані» (ідентифікаційний код 37112385) згідно договору поста чання палива на умовах товар ного кредиту від 22.09.2010 № А-00000040 реа лізувало бензин, дизельне па ливо, сума ПДВ 282395,3 грн.; ТОВ з II «В ольво Україна» (ідентифікаці йний код 30176505) згідно договору в ід 22.07.2008 № ГО-2008 запчастини, сума П ДВ 177342,15 грн.; ТОВ «Континент Наф то Трейд» (ідентифікаційний код 33681103) згідно договору від 28.01. 2009 № СК-92 бензин, сума ПДВ 171055,00 грн .; ТОВ «ЛАА Транс» (ідентифікац ійний код 31718995) згідно договору від 01.04.2009 № 104 реалізувало авто п ослуги, сума ПДВ 77920,34 грн.

З вищевикладеного вбачаєт ься, що ТОВ «Компанія «Трансп еле» укладалися договори з м етою здійснення своєї основн ої господарської діяльності , визначеної у статуті, тобто т оварно-матеріальні цінності придбавалися позивачем для використання у господарські й діяльності.

Матеріалами справи підтве рджено отримання позивачем т оварно-матеріальних цінност ей та фактичну сплату позива чем - отримувачем товарів сум податку на додану вартість в ціні товару постачальникам таких товарів, які включені д о складу податкового кредиту податкових декларацій з под атку на додану вартість за ли пень, серпень, вересень, листо пад, грудень 2010 року.

Представниками пози вача до матеріалів справи бу ли долучені копії податкових накладних, видаткових накла дних, платіжних доручень, реє стри отриманих та виданих по даткових накладних, акти при ймання-передавання виконани х робіт.

Вищевказані документи над авалися позивачем першому в ідповідачу при здійсненні ос таннім позапланових виїзних документальних перевірок.

Згідно із ст.1 Закону У країни «Про податок на додан у вартість»:

- податкове зобов'язан ня - загальна сума податку, оде ржана (нарахована) платником податку в звітному (податков ому) періоді, визначена згідн о з цим Законом (пункт 1.6);

- податковий кредит - су ма, на яку платник податку має право зменшити податкове зо бов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Закон ом (пункт 1.7);

- бюджетне відшкодува ння - сума, що підлягає поверне нню платнику податку з бюдже ту у зв'язку з надмірною сплат ою податку у випадках, визнач ених цим Законом (пункт 1.8).

- Відповідно до п.п.7.4.1 п.7. 4 ст.7 Закону України «Про пода ток на додану вартість» пода тковий кредит звітного періо ду визначається виходячи із договірної (контрактної) вар тості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у ра зі якщо договірна ціна на так і товари (послуги) відрізняєт ься більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі то вари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податк у за ставкою, встановленою п.6. 1 ст.6 та ст.8-1 цього Закону, протя гом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виг отовленням товарів (у тому чи слі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого викорис тання в оподатковуваних опер аціях у межах господарської діяльності платника податку ;

- придбанням (будівниц твом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у то му числі інших необоротних м атеріальних активів та незав ершених капітальних інвести цій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх ім порті, з метою подальшого вик ористання у виробництві та/а бо поставці товарів (послуг) д ля оподатковуваних операцій у межах господарської діяль ності платника податку.

Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковув ані операції протягом такого звітного податкового період у.

Датою виникнення права пла тника податку на податковий кредит вважається відповідн о до п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України «Про податок на додану варті сть» дата здійснення першої з подій: або дата списання кош тів з банківського рахунку п латника податку в оплату тов арів (робіт, послуг), дата випи ски відповідного рахунку (то варного чека) - в разі розрахун ків з використанням кредитни х дебетових карток або комер ційних чеків; або дата отрима ння податкової накладної, що засвідчує факт придбання пл атником податку товарів (роб іт, послуг).

Підставою для нарахування податкового кредиту відпові дно до п.п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість» є податкова накладна, яка видається платником под атку, який поставляє товари (п ослуги), на вимогу їх отримува ча.

Податкова накладна у відпо відності із п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на дода ну вартість» є звітним подат ковим документом і одночасно розрахунковим документом.

Порядок визначення суми по датку, що підлягає сплаті (пер ерахуванню) до Державного бю джету України або відшкодува нню з Державного бюджету Укр аїни (бюджетному відшкодуван ню), та строки проведення розр ахунків визначені п.7.7 ст.7 Зако ну України «Про податок на до дану вартість».

Згідно із п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на дода ну вартість» сума податку, що підлягає сплаті (перерахува нню) до бюджету або бюджетном у відшкодуванню, визначаєтьс я як різниця між сумою податк ового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового період у. При позитивному значенні с уми, розрахованої згідно з п.п .7.7.1 цього пункту, така сума під лягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановл ені законом для відповідного податкового періоду. При від 'ємному значенні суми, розрах ованої згідно з п.п.7.7.1 цього пу нкту, така сума враховується у зменшення суми податковог о боргу з цього податку, що вин ик за попередні податкові пе ріоди (у тому числі розстроче ного або відстроченого відпо відно до закону), а при його ві дсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового пері оду.

Якщо у наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з п.п.7.7.1 цього пункту, м ає від'ємне значення, то у відп овідності із п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закон у України «Про податок на дод ану вартість» (в редакції, що б ула чинною на дату виникненн я спірних правовідносин):

а) бюджетному відшкод уванню підлягає частина тако го від'ємного значення, яка д орівнює сумі податку, фактич но сплаченій отримувачем тов арів (послуг) у попередніх под аткових періодах постачальн икам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного з начення після бюджетного від шкодування включається до ск ладу податкового кредиту кож ного наступного податкового періоду лише в частині суми п одатку фактично сплаченої от римувачем постачальникам то варів (послуг) та при імпорті і включається до розрахунку б юджетного відшкодування нас тупного звітного періоду;

в) залишок від'ємного з начення, за яким не проведено розрахунків з постачальника ми відображається в податков ій декларації з податку на до дану вартість окремим рядком для визначення суми податку , яка може підлягати відшкоду ванню в частині сплачених су м податку в наступних звітни х періодах;

г) залишок від'ємного з начення після бюджетного від шкодування відображається у декларації з податку на дода ну вартість окремим рядком т а включається до складу пода ткового кредиту починаючи з першого звітного періоду 2011 р оку.

Платник податку може прийн яти самостійне рішення про з арахування належної йому пов ної суми бюджетного відшкоду вання у зменшення податкових зобов'язань з цього податку н аступних податкових періоді в. Зазначене рішення відобра жається платником податку у податковій декларації, яку в ін подає за наслідками звітн ого періоду, в якому виникає п раво на подання заяви про отр имання бюджетного відшкодув ання згідно з нормами цієї ст атті. При прийнятті такого рі шення зазначена сума не врах овується при розрахунку сум бюджетного відшкодування на ступних податкових періодів (підпункт 7.7.3 пункту 7.7 статті 7 З акону України «Про податок н а додану вартість»).

Платник податку, який має пр аво на одержання бюджетного відшкодування та прийняв ріш ення про повернення повної с уми бюджетного відшкодуванн я, подає відповідному податк овому органу податкову декла рацію та заяву про поверненн я такої повної суми бюджетно го відшкодування, яка відобр ажається у податковій деклар ації. При цьому платник подат ку в п'ятиденний термін після подання декларації податков ому органу подає органу Держ авного казначейства України копію декларації, з відмітко ю податкового органу про її п рийняття, для ведення реєстр у податкових декларацій у ро зрізі платників. До декларац ії додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, к опії погашених податкових ве кселів (податкових розписок) , у разі їх наявності, та оригі налів п'ятих основних аркуші в (примірників декларанта) ва нтажних митних декларацій, у разі наявності експортних о перацій (підпункт 7.7.4 пункту 7.7 с татті 7 Закону України «Про по даток на додану вартість»).

Протягом 30 днів, наступних з а днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну нев иїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наяв ності достатніх підстав вваж ати, що розрахунок суми бюдже тного відшкодування було зро блено з порушенням норм пода ткового законодавства, подат ковий орган має право протяг ом такого ж строку провести п озапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності на рахування такого бюджетного відшкодування.

Податковий орган зобов'яза ний у п'ятиденний термін післ я закінчення перевірки надат и органу державного казначей ства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодува нню з бюджету (підпункт 7.7.5 пунк ту 7.7 статті 7 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь»).

На підставі отриманого вис новку відповідного податков ого органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шл яхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточн ий банківський рахунок платн ика податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операці йних днів після отримання ви сновку податкового органу (п ідпункт 7.7.6 пункту 7.7 статті 7 Зак ону України «Про податок на д одану вартість»).

Якщо за наслідками докумен тальної невиїзної (камеральн ої) або позапланової виїзної перевірки (документальної) п одатковий орган виявляє неві дповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявлен ій у податковій декларації, т о у відповідності із п.п.7.7.7 п.7.7 с т.7 Закону України «Про подато к на додану вартість» такий п одатковий орган:

а) у разі заниження заявлено ї платником податку суми бюд жетного відшкодування щодо с уми, визначеної податковим о рганом унаслідок таких перев ірок, надсилає платнику пода тку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума та кого заниження та підстави д ля її вирахування. У цьому вип адку вважається, що платник п одатку добровільно відмовля ється від отримання такої су ми заниження як бюджетного в ідшкодування та враховує її згідно з п.п.7.7.3 цього пункту у з меншення податкових зобов'яз ань з цього податку наступни х податкових періодів;

б) у разі перевищення з аявленої платником податку с уми бюджетного відшкодуванн я над сумою, визначеною подат ковим органом внаслідок пров едення таких перевірок, пода тковий орган надсилає платни ку податку податкове повідом лення, в якому зазначаються с ума такого перевищення та пі дстави для її вирахування;

в) у разі з'ясування вна слідок проведення таких пере вірок факту, за яким платник п одатку не має права на отрима ння бюджетного відшкодуванн я, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в як ому зазначаються підстави ві дмови у наданні бюджетного в ідшкодування.

Відповідно до ч.2 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» бухгалтерський о блік є обов'язковим видом обл іку, який ведеться підприємс твом. Фінансова, податкова, ст атистична та інші види звітн ості, що використовують грош овий вимірник, засновуються на даних бухгалтерського обл іку.

Частинами 2, 3 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» передбачено, що пі дставою для бухгалтерського обліку господарських операц ій є первинні документи, які ф іксують факт здійснення госп одарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо пі сля її закінчення.

Первинні та зведені обліко ві документи можуть бути скл адені на паперових або машин них носіях і повинні мати обо в'язкові реквізити: назву док умента; дату та місце складан ня; назву підприємства, від ім ені якого складається докуме нт; зміст та обсяг господарсь кої операції та правильність її оформлення; особистий під пис або інші дані, що дозволяю ть ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні го сподарської операції.

При здійсненні перевірок відповідно до довідок № 703/23-616 /13378964 від 21.09.2010, № 837/23-616/13378964 від 24.11.2010, № 737/23-616 /13378964 від 15.10.2010, № 35/23-616/13378964 від 07.02.2011 та за актом перевірки від 21.03.2011 № 102/23-616 /13378964 відповідачем не встановл ено порушень ведення бухга лтерського обліку у позива ча.

З урахуванням викла деного, колегія суддів вваж ає, що суд першої інстанції дотримався норм матеріаль ного та процесуального прав а під час вирішення справи , тобто відсутні підстави для скасування або зміни судов ого рішення.

Керуючись ст. 198, 200, 205, 206 К АС України, колегія суддів , -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Ле нінської міжрайонної держав ної податкової інспекції у м . Луганську на постанову Луг анського окружного адмініс тративного суду від 03 червн я 2011 року по справі за позов ом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Компанія «Т ранспеле» до Ленінської міжр айонної державної податково ї інспекції у м. Луганську, Гол овного управління Державног о казначейства України в Луг анській області про скасуван ня податкового повідомлення -рішення, стягнення бюджетно го відшкодування з податку н а додану вартість - залишит и без задоволення.

Постанову Луганськог о окружного адміністративн ого суду від 03 червня 2011 року - залишити без змін.

Ухвала набирає закон ної сили з моменту проголоше ння, та може бути оскаржена бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України про тягом двадцяти днів з дня скл адення у повному обсязі.

У повному обсязі ухва ла складена 01 серпня 2011 року.

Головуючий О.А.Нікулін

Судді О.О.Радіо нова

С.В.Жаботинська

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2011
Оприлюднено14.12.2011
Номер документу19776315
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3293/11/1270

Ухвала від 07.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 07.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 22.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 07.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 24.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 29.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Постанова від 03.06.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні