ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГА НСЬКОЇ ОБЛАСТІ
91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВ В, 3а. Тел. 55-17-32
У Х В А Л А
05.12.11 Справа № 19/213.
Суддя Косенко Т.В., за участю секретаря судовог о засідання Хухрянс ької І.В. розглянув скаргу позивача у справі за позовом
Відкритого акціонерного товариства "Державний ощадн ий банк України" в особі філії Лисичанського відділення 286 7, м.Лисичанськ Луганської області
до Товариства з обмежено ю відповідальністю "Ліспрод" , м.Лисичанськ Луганської о бласті
про звернення стягнення на майно на суму 2081933 грн. 37 коп.
Орган виконання судового рішення: Відділ Державної виконавчої служби Лисичансь кого міського управління юст иції, м.Лисичанськ Лугансь кої області
в присутності представник ів сторін:
від позивача - ОСОБА _1, юрисконсульт, довіреніст ь № 1337 від 23.06.2011;
від відповідача - ОСОБА_ 2, представник за довіреніс тю № б/н від 31.10.2011; Какулія Т.Є., дир ектор, протокол № 33 від 30.08.2011;
від ВДВС - представник не п рибув.
В С Т А Н О В И В:
Обставини справи: пози вач звернувся до господарськ ого суду Луганської області зі скаргою № 91-05/2551 від 10.11.2011 на дії Державної виконавчої служби , в якій просить:
- Визнати дії Державно ї виконавчої служби Лисичанс ького міського управління юс тиції в особі головного держ авного виконавця відділу Дер жавної виконавчої служби Лис ичанського міського управлі ння юстиції Якимової Світлан и Михайлівни щодо закінчення виконавчих проваджень з при мусового виконання наказів г осподарського суду Луганськ ої області № 19/213 від 29.07.2011 не право мірними;
- Скасувати постанов у про закінчення виконавчого провадження з примусового в иконання наказу господарськ ого суду № 19/213 від 29.07.2011 про стягне ння з Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліспрод" н а користь Відкритого акціоне рного товариства "Державний ощадний банк України" в особі філії Лисичанського відділе ння № 2867 Акціонерного товарис тва "Ощадбанк" державного мит а у сумі 20819,33 грн., витрат на інфо рмаційно-технічне забезпече ння судового процесу 236,00 грн., а всього 21055,33 грн.;
- Скасувати постанову про закінчення виконавчого провадження з примусового ви конання наказу господарсько го суду № 19/213 від 29.07.2011 про звернен ня стягнення на майно Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Ліспрод", що знаходитьс я за адресою: Луганська облас ть, м.Лисичанськ, вул.Макаренк о, 208, в рахунок погашення забор гованості за договором креди тної лінії № 27 від 13.10.2008 боргу у с умі всього 2081993,37 грн. на користь Відкритого акціонерного тов ариства "Державний ощадний б анк України" в особі філії - Л исичанського відділення № 2867 Відкритого акціонерного тов ариства "Ощадбанк";
- Зобов"язати відділ Де ржавної виконавчої служби Ли сичанського міського управл іння юстиції поновити викона вчі провадження з примусовог о виконання наказів господар ського суду Луганської облас ті № 19/213 від 29.07.2011 та провести всі передбачені діючим законода вством України дії щодо вико нання зазначених виконавчих документів.
На підставі ст.77 Госп одарського процесуального к одексу України, в судовому за сіданні 30.11.2011, було оголошено пе рерву.
В судовому засіданні 30.11.2011 представник відповідача надав заперечення від 30.11.2011 на скаргу позивача, в якій зазна чив, що дії державного викона вця цілком законні, постанов и про закінчення виконавчого провадження винесені на зак онних підставах, а вимоги поз ивача є необгрунтованими. Та кож у своїх заперечення відп овідач звернув увагу суду на те, що позивачем пропущений с трок для звернення зі скарго ю до господарського суду, пер едбачений ст.1212 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни.
Представник відділу Державної виконавчої служби Лисичанського міського упра вління юстиції також надав з аперечення від 29.11.2011 на скаргу п озивача, де повідомив, що держ авним виконавцем, при винесе ні постанов про закінчення в иконавчого провадження від 2 8.09.2011, жодної вимоги Закону Укра їни "Про виконавче проваджен ня" та чинного законодавства України порушено не було.
05.12.2011 представник позив ача надав відзив № 39-09/366 від 05.12.2011 н а заперечення, в якому вважає , що ліквідація підприємства боржника є завершальною ста дією припинення юридичної ос оби, а винесення постанови пр о закінчення виконавчого про вадження на підставі п.7 ст.49 За кону України "Про виконавче п ровадження" можливе лише піс ля внесення до Державного ре єстру відомостей про припине ння юридичної особи або лікв ідації юридичної особи. Відд ілом Державної виконавчої сл ужби Лисичанського міського управління юстиції в особі г оловного державного виконав ця Якимової Світлани Михайлі вни було грубо порушені вимо ги діючого законодавства, то бто передчасно прийнято ріше ння щодо закінчення виконавч их проваджень з примусового виконання наказів господарс ького суду України № 19/213 від 29.07.20 11 на підставі п.7 ст.49 Закону Укр аїни "Про виконавче провадже ння" та направлення виконавч их документів голові ліквіда ційної комісії Какулії Т.Є., не маючи на це законних підстав .
Відділ Державної викона вчої служби Лисичанського мі ського управління юстиції не забезпечив явку свого повно важного представника в судов е засідання 05.12.2011, хоча був нале жним чином повідомлений про час і місце проведення розгл яду скарги, про що свідчить вл асноручний підпис його предс тавника у бланку запису про о голошення перерви від 30.11.2011.
Оскільки відповідно до с т.1212 Господарського процесуал ьного кодексу України неявка боржника, стягувача, прокуро ра чи представника органу Де ржавної виконавчої служби в судове засідання не є перешк одою для розгляду скарги, гос подарський суд розглядає ска ргу за наявними матеріалами.
Заслухавши представників сторін, які прибули у судове з асідання, повно, всебічно і об ' єктивно дослідивши матері али та обставини справи, оцін ивши надані докази вимог зая вника скарги і заперечень ві дповідача та представника ор гану виконання судового ріше ння окремо і в сукупності, суд дійшов висновку, що скарга не підлягає задоволенню, врахо вуючи наступне.
Рішенням господарського с уду Луганської області від 12.0 7.2011 по справі № 19/213 позовні вимог и Відкритого акціонерного то вариства "Державний ощадний банк України" в особі філії Ли сичанського відділення № 2867, м .Лисичанськ Луганської облас ті до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліспрод", м .Лисичанськ Луганської облас ті задоволені у повному обся зі; звернуто стягнення на май но, яке належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Ліспрод" та є предметом догов ору іпотеки нерухомого майна від 15.10.2008 за реєстровим № 5155: комп лекс будівель та споруд цех № 1, що знаходиться за адресою: Л уганська область, м.Лисичанс ьк, вул.Макаренко, 208, літери А-1Н ,а-а4 - адміністративна будів ля цегла; загальною площею 439,70 м2, Б-1Н,б-б1 - прохідна цегла, В-1Н - слюсарна майстерня цегла, Д-1Н,д-д2 - будівля зефірного ц еху цегла, Е-1Н - компресорна ц егла, Ж-1Н - навіс, З-1Н,з-з6 - буд івля цеху по виробництву без алкогольних напоїв, халви, ва фель цегла; загальною площею 1248,80 м2, И-1Н,и-и1 - склад готової п родукції цегла, К-1Н - будівля мех. цеху цегла, Л-1Н-склад сиро вини шл/блок, М1Н,м1-м3,м5,м10 - буді вля цеху з виробництва пряни ків цегла, Н-1Н - трансформато рний кіоск цегла, О-1Н - столяр на майстерня цегла, м4 - будів ля котельної, Пд. - підвал бет он, Р,р - склад під тару метал, №11,12,х - огорожа та споруди, Г2Н ,г-г5 - будівля мармеладного ц еху цегла; загальною площею 136 1,60 м2 на користь Відкритого акц іонерного товариства «Держа вний ощадний банк України»в особі філії Лисичанськогові дділення № 2867 в рахунок сплати заборгованості за договором кредитної лінії № 27 від 13.10.2008 в с умі боргу за кредитом - 1800000 гр н. 00 коп., заборгованості за стр оковими відсотками у сумі 11342 г рн. 47 коп., заборгованості за пр остроченими відсотками в сум і 239160 грн. 27 коп., комісії за видач у кредиту у розмірі 18000 грн. 00 коп ., пені за простроченими відсо тками у сумі 13430 грн. 63 коп.; стягн уто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліспрод" н а користь Відкритого акціоне рного товариства «Державний ощадний банк України»в особ і філії Лисичанського відділ ення № 2867 державне мито у сумі 2 0819 грн. 33 коп. та витрати на інфор маційно-технічне забезпечен ня судового процесу у сумі 236 г рн. 00 коп.
На виконання рішення госпо дарського суду Луганської об ласті від 12.07.2011 по справі № 19/213 від повідно до ст.116 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни господарським судом Луг анської області видано наказ від 29.07.2011 №19/213.
Як вбачається зі ст.1 Закону України „Про виконавче пров адження” виконавче прова дження як завершальна стад ія судового провадження та п римусове виконання рішень ін ших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і п осадових осіб, визначених у ц ьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посад ових осіб), які провадяться н а підставах, в межах повноваж ень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормати вно-правовими актами, прийня тими відповідно до цього Зак ону та інших законів, а також р ішеннями, що відповідно до ць ого Закону підлягають примус овому виконанню (далі - рішенн я).
Позивач звернувся до відд ілу Державної виконавчої слу жби Лисичанського міського у правління юстиції за примусо вим виконанням рішення госпо дарського суду.
Головний державний викона вець відділу Державної викон авчої служби Лисичанського м іського управління юстиції к еруючись ст.ст.17, 19, 20, 25 Закону Укр аїни "Про виконавче провадже ння" винесла постанови ВП № 28167200 та ВП № 28167564 про ві дкриття виконавчого провадж ення.
20.09.2011 до відділу Державної ви конавчої служби надійшла зая ва голови ліквідаційної комі сії Какулія Тетяни Євгенівни про закриття виконавчого пр овадження відносно Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Ліспрод", у зв"язку з припи ненням його підприємницької діяльності. Як зазначив держ авний виконавець до заяви бу ли додані: витяг з Єдиного Дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців від 20.09.2011, протокол загальни х зборів учасників Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Ліспрод" щодо припинення т овариства шляхом його ліквід ації у добровільному порядку ; копія сторінки Луганської г азети "Наша газета" з повідомл енням щодо припинення діяльн ості Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліспрод".
Як вбачається з приписів ч.1 ст.59 Господарського кодексу У країни припинення діяльност і суб'єкта господарювання зд ійснюється шляхом його реор ганізації (злиття, приєднанн я, поділу, перетворення) або лі квідації - за рішенням власни ка (власників) чи уповноважен их ним органів, за рішенням і нших осіб - засновників суб'є кта господарювання чи їх пр авонаступників, а у випадка х, передбачених законами, - за рішенням суду.
Частиною 7 цієї ж статті пер едбачено, що скасування дер жавної реєстрації позбавл яє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є п ідставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'є кт господарювання вважаєть ся ліквідованим з дня внесе ння до державного реєстру з апису про припинення його д іяльності. Такий запис внос иться лише після затверджен ня ліквідаційного балансу відповідно до вимог цього К одексу та подання головою лі квідаційної комісії або упов новаженою ним особою докум ентів для проведення держа вної реєстрації припинення юридичної особи або припи нення діяльності фізичною о собою - підприємцем у порядк у, визначеному Законом Украї ни "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців".
Оголошення про ліквідацію господарської організації підлягає опублікуванню реєс труючим органом у спеціально му додатку до газети "Урядов ий кур'єр" та/або офіційному др укованому виданні органу дер жавної влади або органу міс цевого самоврядування за мі сцезнаходженням суб'єкта го сподарювання протягом десят и днів з дня припинення діяль ності суб'єкта господарюванн я (ч.8 ст.59 Господарського кодек су України).
В ст.60 Господарського кодек су України наведений загальн ий порядок ліквідації суб'єк та господарювання, згідно до якого ліквідація суб'єкта господарювання здійснюєть ся ліквідаційною комісією, я ка утворюється власником (в ласниками) майна суб'єкта г осподарювання чи його (їх) представниками (органами), аб о іншим органом, визначеним законом, якщо інший порядок її утворення не передбаче ний цим Кодексом. Ліквідацію суб'єкта господарювання мо же бути також покладено на орган управління суб'єкта, щ о ліквідується.
Орган (особа), який прийня в рішення про ліквідацію су б'єкта господарювання, встан овлює порядок та визначає с троки проведення ліквідаці ї, а також строк для заяви претензій кредиторами, що н е може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію.
Ліквідаційна комісія або інший орган, який проводит ь ліквідацію суб'єкта госпо дарювання, вміщує в друкован их органах відповідно до за кону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами п ретензій, а явних (відомих) кре диторів повідомляє персона льно у письмовій формі у вста новлені цим Кодексом чи спец іальним законом строки.
Одночасно ліквідаційна к омісія вживає необхідних зах одів щодо стягнення дебі торської заборгованості суб'єкта господарювання, я кий ліквідується, та виявлен ня вимог кредиторів, з письмо вим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання.
Ліквідаційна комісія оц інює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквід ується, і розраховується з кр едиторами, складає ліквідац ійний баланс та подає його в ласнику або органу, який приз начив ліквідаційну комісію . Достовірність та повнота л іквідаційного балансу пови нні бути перевірені у встан овленому законодавством пор ядку з обов'язковою перевірк ою органом Державної податко вої служби, у якому переб уває на обліку суб'єкт госп одарювання.
В ст.67 Закону України "Про вик онавче провадження" зазначен ий порядок звернення стягнен ня на майно у разі ліквідації боржника - юридичної особи, а саме: у разі ліквідації боржн ика - юридичної особи викона вчий документ надсилається ліквідаційній комісії (лік відатору) для вирішення пит ання про подальший порядок виконання рішення у встано вленому законом порядку. У разі надходження виконавчо го документа до ліквідаційно ї комісії (ліквідатора) ареш т з майна боржника знімаєт ься за постановою державн ого виконавця, затвердженою начальником відділу, яком у він безпосередньо підпор ядкований.
У разі якщо виконавчий д окумент надіслано ліквідаці йній комісії (ліквідатору), ви конавче провадження підляга є закінченню в порядку, встан овленому цим Законом.
Згідно ст.49 Закону України "П ро виконавче провадження" ви конавче провадження підляга є закінченню у разі передачі виконавчого документа лікві даційній комісії (або ліквід атору) у разі ліквідації борж ника - юридичної особи (п.7 Зако ну).
Про закінчення виконавч ого провадження державни й виконавець виносить поста нову з обов'язковим мотивува нням підстав її винесення, як а затверджується начальнико м відділу, якому він безпосе редньо підпорядкований. Коп ія постанови у триденний стр ок надсилається сторонам і м оже бути оскаржена в десятид енний строк у порядку, встано вленому цим Законом.
На підставі вищевикладено го 28.09.2011 державний виконавець в иніс постанови про закінченн я виконавчого провадження. К опії зазначених постанов раз ом з наказами господарського суду Луганської області № 19/213 від 29.07.2011 направлені голові лік відаційної комісії Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Ліспрод" Какулія Тетяні Є вгенівні, а також копії поста нов надіслані сторонам викон авчого провадження для відом а.
Доводи скаржника про те, щ о винесення постанови про за кінчення виконавчого провад ження на підставі п.7 ст.49 Закон у України "Про виконавче пров адження" можливе лише після в несення до Державного реєстр у відомостей про припинення юридичної особи або ліквідац ії юридичної особи, є безпідс тавним, оскільки з дня внесен ня до Державного реєстру зап ису про припинення діяльност і підприємства суб"єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим (ст.59 Господарського ко дексу України) та у цьому разі виконавче провадження підля гає закриттю на підставі п.3 ст .49 Закону України "Про виконав че провадження".
З огляду на вищевикладене старшим державним виконавце м Якимовою С.М. 287.09.2011 були пр авомірно винесені постанови про закінчення виконавчого провадження.
Тобто підстави для с касування постанов відділу Д ержавної виконавчої служби Л исичанського міського управ ління юстиції про закриття в иконавчого провадження відс утні, оскільки виконавче про вадження закрито державним в иконавцем обґрунтовано та з дотриманням вимог Закону Укр аїни “Про виконавче провадже ння”.
Таким чином, з матеріалів справи не вбачається підстав для висновку про неправомір ність дій відділу Державної виконавчої служби Лисичансь кого міського управління юст иції при здійсненні виконавч их дій.
Крім того слід зазначити на ступне, відповідно до ст.1212 Гос подарського процесуального кодексу України скарги на дії чи бездіяльність орг анів Державної виконавчої сл ужби щодо виконання рішень, у хвал, постанов господарських судів можуть бути подані стя гувачем, боржником або проку рором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначен им особам стало про неї відом о, або з дня, коли дія мала бут и вчинена.
Відповідно до п.10 постанови Пленуму Вищого господарсько го суду України № 10 від 24.10.2011 "Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господа рським судам" розгляд госпо дарськими судами скарг у порядку ст.1212 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни є однією з форм су дового контролю щодо викона ння рішень, ухвал, постанов, а виконання рішення, ухвали постанови господарського суду є невід'ємною частино ю судового процесу.
Отже, зазначені скарги щодо виконання рішень, ухвал, пост анов господарських судів пі длягають розгляду господарс ьким судом, який розглянув в ідповідну справу у першій інстанції, тобто тим госпо дарським судом, що видав ви конавчий документ (наказ чи ухвалу), незалежно від того, якою саме особою подано ск аргу. Розгляд таких скарг здійснюється господарським и судами за правилами Госпо дарського процесуального ко дексу України.
Оскільки прийняття органа ми Державної виконавчої служ би, її посадовими особами бу дь-яких рішень (постанов тощ о) в процесі здійснення вико нання судових рішень господа рських судів підпадає в розу мінні ст.1212 Господарського процесуального кодексу Укра їни під ознаки дій цих орг анів та осіб, то відповідні рішення також підлягають о скарженню до названих судів.
Якщо у відповідній скарз і йдеться про оскарження д ій (бездіяльності) органу Дер жавної виконавчої служби у зведеному виконавчому пров адженні, то вона підлягає роз глядові господарським судом у тій частині, яка стосуєтьс я виконання рішення (ухвали , постанови) господарського с уду.
Відповідно до п.4 ст.82 Закон у України "Про виконавче пров адження" рішення, дії чи бе здіяльність державного вик онавця або іншої посадової о соби державної виконавчої сл ужби щодо виконання судовог о рішення можуть бути оскар жені сторонами до суду, який видав виконавчий документ, а іншими учасниками викон авчого провадження та особа ми, які залучаються до провед ення виконавчих дій, - до відпо відного адміністративного суду в порядку, передбачен ому законом.
В п.8 роз"яснення Президії Ви щого господарського суду Укр аїни № 04-5/365 від 28.03.2002 "П ро деякі питання практики ви конання рішень, ухвал, постан ов господарських судів Украї ни" зазначено, що за змістом статті 1212 Господарського про цесуального кодексу України скарги на дії чи бездіяльні сть органів Державної викон авчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов госп одарських судів розглядає в иключно місцевий господарс ький суд, яким відповідну сп раву розглянуто у першій інс танції.
Встановлений у ч.1 ст.1212 Госп одарського процесуального к одексу України десятиденний строк для подання скарги є процесуальним і тому відпов ідно до вимог ст.53 Господарс ького процесуального кодекс у України може бути відновл ений за наявності поважних причин його пропуску.
За результатами розгляду с карги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника пра вомірними і залежно від їх з місту визнає постанову держа вного виконавця щодо здійсн ення заходів виконавчого пр овадження недійсною, чи визн ає недійсними наслідки викон авчих дій, або зобов'язує орга н Державної виконавчої служ би здійснити певні виконав чі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достат ніх підстав, або визнає дово ди скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.
Як вбачається з матеріалів скарги, постанови про закінч ення виконавчого провадженн я серії ВП № 28167200 та ВП № 28167564 були в инесені державним виконавце м 28.09.2011 та отримані позивачем, п ро що останній не заперечує. П ісля чого позивач звернувся до Луганського окружного адм іністративного суду з позово м до відділу Державної викон авчої служби Лисичанського м іського управління юстиції п ро визнання дій незаконними, неправомірними, скасування постанов про закінчення вико навчого провадження від 28.09.2011 В П № 28167200 та ВП № 28167564, зобов"язання п оновити виконавчі проваджен ня від 28.09.2011 ВП № 28167200 та ВП № 28167564. Ухвалою Луганського окружного адміністративног о суду від 10.10.2011 по справі № 2а-8999/11/1 270 було відмовлено у відкритті провадження у справі та роз"я снено позивачу, що даний спір підлягає розгляду в господа рському суді. З викладеного в бачається, що позивач пропус тив встановлений ст.1212 Господ арського процесуального код ексу України строк для оскар ження дій органу Державної в иконавчої служби, клопотань стосовно поновлення цього ст року не надавав.
Враховуючи все вищевикла дене, скаргу відповідача слі д відхилити.
На підставі викладеного т а керуючись ст.ст.86, 1212 Господар ського процесуального кодек су України, господарський су д Луганської області
У Х В А Л И В:
1. Скаргу Відкритого акці онерного товариства "Держав ний ощадний банк України" в ос обі філії Лисичанського відд ілення № 2867, м.лисичанськ Луган ської області, № 91-05/2551 від 10.11.2011 від хилити.
Суддя Т.В. Косен ко
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2011 |
Оприлюднено | 23.12.2011 |
Номер документу | 19894086 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Косенко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні