ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12.08.2008 р. № 4/411
За позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Славнафтос інтез»
До Державної податкової інсп екції у Голосіївському район і м. Києва
Про скасування акту № 7917/29-203 від 31. 01.2008 року
Суддя Вовк П. В.
Секретар судового засідан ня Голод В.С.
Представники:
Від позивача: Погорілий О.І.
Від відповідача: Мазуркеви ч О.М.
На підставі ч. 3 ст. 160 КА С України у судовому засідан ні 12.08.08 проголошено вступну та резолютивну частину постано ви. Повний текст постанови ск ладено та підписано 15.08.08.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Славнаф тосінтез»(далі Позивач) звер нулося до Окружного адмініст ративного суду міста Києва з позовом про скасування та ви знання нечинним Акту Державн ої податкової інспекції у Го лосіївському районі м. Києва (далі Відповідач) про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість ТОВ « Славнафтосінтез»з дати його складання, а також зобов'язат и Відповідача відновити Пози вача «Славнафтосінтез» в Реє стрі платників податку на до дану вартість.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 24 .06.08 р. відкрито провадження в а дміністративній справі № 4/411.
12.08.08 у судовому засіданн і представник Позивача заявл ені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просить с уд позов задовольнити.
Представник Відповідач а в судовому засіданні проти позову заперечував, з підста в викладених у письмових зап ереченнях, які долучено до ма теріалів справи.
Дослідивши матеріали с прави, суд -
ВСТАНОВИВ:
20.03.2006 року Голосіївською районною у місті Києві Держа вною адміністрацією було про ведено державну реєстрацію П озивача за №10681020000014864, про що позив ач отримав свідоцтво про дер жавну реєстрацію серія А00 № 06002 4, ідентифікаційний код 34180756.
Відповідно до довідки Відп овідача № 42316/10/23-218 від 05.12.2006 року Поз ивача було прийнято на подат ковий облік ДПІ у Голосіївсь кому районі м Києва.
Як вбачається з матеріалів справи (копія свідоцтва № 37119671 п ро реєстрацію платника подат ку на додану вартість)10.04.2006р. По зивача було зареєстровано в якості платника податку на д одану вартість з індивідуаль ним податковим номером 341807526503.
За період з січня по грудень 2007 року Позивач подавав до под аткового органу податкові де кларації з податку на додану вартість з нульовими показн иками.
22.01.2008 року співробітниками В ідповідача складено довідку невиїзної камеральної перев ірки № 58-15-236, відповідно до якої перевіряючими зафіксовано, щ о Позивач протягом дванадцят и послідовних податкових міс яців звітує про відсутність діяльності.
31.01.2008 року Відповідачем на підставі п.п. ґ п. 9.8. ст. 9 Закону У країни "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997 року (д алі Закон 168) та відповідно до абз. 1 пп. 25.2.1 п. 25 "Положення про Ре єстр платників податку на до дану вартість" затвердженого наказом ДПА України від 01.03.2000 р оку № 79 (зі змінами та доповнен нями) прийнято рішення у форм і Акту № 7917/29-203 про анулювання ре єстрації Позивача як платник а податку на додану вартість .
Відповідно до части 3 ст. 2 КА СУ у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноваже нь адміністративні суди пере віряють, чи прийняті (вчинені ) вони: на підставі, у межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України; з використанням повноваження з метою, з якою ц е повноваження надано; обґру нтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значе ння для прийняття рішення (вч инення дії); безсторонньо (неу переджено); добросовісно; роз судливо; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації; пропорційно, з окрема з дотриманням необхід ного балансу між будь-якими н есприятливими наслідками дл я прав, свобод та інтересів ос оби і цілями, на досягнення як их спрямоване це рішення (дія ); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення; своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.
Відповідно до п.п. ґ п. 9.8. ст. 9 За кону України "Про податок на д одану вартість" реєстрація д іє до дати її анулювання, яка в ідбувається у випадках, якщо особа, зареєстрована як плат ник податку, не надає податко вому органу декларації з цьо го податку протягом дванадця ти послідовних податкових мі сяців або подає таку деклара цію (податковий розрахунок), я ка (який) свідчить про відсутн ість оподатковуваних постав ок протягом такого періоду, а також у випадках, визначених законодавством стосовно пор ядку реєстрації суб'єктів го сподарювання.
Відповідно до пп. 25.2.1 п. 25 "Полож ення про Реєстр платників по датку на додану вартість" зат вердженого наказом ДПА Украї ни від 01.03.2000 року № 79 (далі Положе ння) органи державної податк ової служби здійснюють пості йний моніторинг платників по датку на додану вартість, які включені до Реєстру, та прийм ають рішення про анулювання реєстрації відповідних плат ників податку на додану варт ість у разі існування підста в, визначених у підпунктах "б" - "ґ" пункту 25 цього Положення. Т акі рішення можуть бути прий няті за наявності відповідни х документів (відомостей), а са ме крім іншого на підставі а кта підрозділу оподаткуванн я юридичних або фізичних осі б про неподання платником по датку податковому органу дек ларації з податку на додану в артість протягом дванадцяти послідовних податкових міся ців; довідки про результати д окументальної невиїзної пер евірки на підставі поданих п одаткових декларацій з подат ку на додану вартість, складе ної підрозділом оподаткуван ня юридичних або фізичних ос іб, яка свідчить про відсутні сть у платника податку опода тковуваних поставок протяго м дванадцяти послідовних под аткових місяців.
Відповідно до пп. 25.2.2 п. 25 Полож ення рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за ініціа тивою податкового органу офо рмляється актом про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість за форм ою N 6-ПДВ (додаток 5). Такий акт ск ладається у двох примірниках комісією, утвореною відпові дно до розпорядження керівни ка податкового органу, та зат верджується керівником пода ткового органу. В акті про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість о бов'язково вказується підста ва для такого анулювання з по силанням на відповідні норми Закону. Дата затвердження ак та про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість уважається днем прий няття такого рішення. Акти пр о анулювання реєстрації плат ників податку на додану варт ість у день їх затвердження р еєструються у журналі обліку актів про анулювання реєстр ації платників податку на до дану вартість за формою N 6-РЖ (д одаток 12). Номер акта відповід ає порядковому номеру запису в цьому журналі. Один примірн ик акта зберігається в облік овій справі (реєстраційній ч астині) платника податків. До кументи чи копії документів, на підставі яких податковий орган прийняв рішення про ан улювання реєстрації, мають б ути додані до цього примірни ка акта. Не пізніше наступног о робочого дня після затверд ження один примірник акта пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть надсилається податковим органом особі, реєстрацію як ої анульовано, за місцезнахо дженням або місцем проживанн я такої особи, указаним у Свід оцтві, або за наявності відом остей про комісію з припинен ня (ліквідатора, ліквідаційн у комісію тощо) такої особи - з а місцезнаходженням комісії . Примірник акта про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість уважає ться надісланим (врученим) пл атнику податку на додану вар тість, якщо його надіслано ли стом з повідомленням про вру чення або передано під розпи ску самому платнику податку чи Представнику платника. Як що орган державної податково ї служби або пошта не може вру чити платнику податку примір ник акта про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість у зв'язку з нез находженням посадових осіб, їх відмовою прийняти такий а кт, незнаходженням за місцез находженням (місцем проживан ня) платника податку, то праці вник того структурного підро зділу, яким надсилався такий акт, на підставі інформації в ід структурного підрозділу, до функцій якого входить реє страція вхідної та вихідної кореспонденції, або на підст аві іншої інформації оформля є відповідну довідку, у якій в казує причину, що призвела до неможливості вручення примі рника акта про анулювання ре єстрації платника податку на додану вартість. Зазначена д овідка разом з примірником а кта про анулювання реєстраці ї, що не був вручений, долучаєт ься до облікової справи (реєс траційної частини) цього пла тника. Надалі примірник акта , що не був вручений, може бути переданий під розписку само му платнику податку чи Предс тавнику платника в разі пись мового або усного звернення їх до податкового органу, де з берігається облікова справа платника податків. У разі ану лювання реєстрації платника податку, реєстрацію якого та видачу Свідоцтва якому здій снено податковим органом за попереднім місцезнаходженн ям (місцем проживання) чи місц ем обліку як платника податк у, для проведення процедур ви ключення платника з Реєстру засвідчена копія акта про ан улювання реєстрації надсила ється до такого податкового органу замість повідомлення за формою N 4-Р. Якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового орг ану, платник податку зобов'яз аний повернути податковому о ргану Свідоцтво та всі засві дчені копії Свідоцтва разом із супровідним листом протяг ом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення пр о анулювання. У цьому разі зат римка в поверненні такого Св ідоцтва прирівнюється до зат римки в наданні податкової з вітності з цього податку. Ріш ення про анулювання реєстрац ії платника податку на додан у вартість за ініціативою по даткового органу може бути о скаржене особою, реєстрацію якої анульовано, відповідно до законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи Позивачем 03.06.2008 року под ано уточнюючий розрахунок по даткових зобов' язань з под атку на додану вартість у зв' язку з виправленням самостій но виявлених помилок за звіт ній період, за який виправлен а помилка листопад 2007 року (Поз ивач задекларував у листопад і 2007 року оподатковані опера ц ії, загальна сума яких без под атку на додану вартість скла дає - 22 500,00 грн., та сума податку н а додану вартість - 4 500 грн.), яку відповідно до платіжного дор учення № 48 сплачено Позивачем 03.06.2008 року. Крім того, відповідн о до вимог п.п. 17.2 ст. 17 Закону Укр аїни № 2181-III "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" (д алі Закон 2181) Позивачем сплаче но відповідні штрафні санкці ї у зв' язку з самостійним ви правленням помилок, що підтв ерджується платіжним доруче нням № 49 від 03.06.2008 року копію яког о долучено до матеріалів спр ави. Також факт наявності у По зивача в листопаді 2007 року під тверджує податкова накладна № 1 від 21.11.2007 року на загальну су му з ПДВ 27000,00 грн., копію якої дол учено до матеріалів справи.
Враховуючи вищенаведене, с уд прийшов до висновку, про на явність у Позивача оподатков уваної поставки на протязі д ванадцяти послідовних подат кових місяців у 2007 році.
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується п редставником Відповідача дл я встановлення факту відсутн ості у Позивача протягом два надцяти послідовних податко вих місяців оподатковуваних поставок Відповідачем прове дено невиїзну камеральну пе ревірку.
Відповідно до п.п. 1.2 п. 1 Порядк у оформлення результатів нев иїзних документальних, виїзн их планових та позапланових перевірок з питань дотриманн я податкового, валютного та і ншого законодавства, затверд женого наказом ДПА України № 327 від 10.08.2005 року (далі Порядок) не виїзною документальною пере віркою вважається перевірка , яка проводиться в приміщенн і органу державної податково ї служби на підставі поданих податкових декларацій, звіт ів та інших документів, пов'яз аних з нарахуванням і сплато ю податків та зборів (обов'язк ових платежів), незалежно від способу їх подачі.
Відповідно до п.п. 1.3. п.1 Порядк у за результатами проведення невиїзних документальних, в иїзних планових та позаплано вих перевірок фінансово-госп одарської діяльності суб'єкт ів господарювання оформляєт ься акт, а в разі відсутності п орушень податкового, валютно го та іншого законодавства - д овідка.
Відповідно до абз. 2 п.п. 2.4.4 п. 2 П орядку у висновку акта невиї зної документальної, виїзної планової чи позапланової пе ревірок зазначаються: кільк ість складених примірників а кта перевірки та відмітка пр о вручення одного примірника посадовим особам суб'єкта го сподарювання.
Відповідно до п.п. 2.5. п.2 Поряд ку довідка складається анало гічно акту невиїзної докумен тальної, виїзної планової чи позапланової перевірок з ур ахуванням особливостей щодо відсутності порушень. Таким чином, виходячи з аналізу вищ езазначених норм, суд прийшо в до висновку, що Відповідач після складання довідки про проведення невиїзної камера льної перевірки № 58-15-236 від 22.01.2008 р оку повинен був вручити прим ірник довідки Позивачу проте , Відповідач такої дії не вчин ив. Крім того, суд встановив, щ о ані під час проведення неви їзної (камеральної) перевірк и а ні під час прийняття рішен ня про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість Відповідач не вчиняв будь-яких дій для з' ясуванн я всіх обставин, які мають зна чення для прийняття такого р ішення та не намагався залуч ити Позивача для участі в про цесі прийняття спірного ріше ння.
Таким чином, суд прийшов до висновку, що спірне рішення п рийнято з порушенням Порядку щодо повідомлення, тобто у сп осіб, що суперечить законода вству; не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обстави н, що мають значення для прийн яття рішення; без врахування права Позивача на участь у пр оцесі прийняття рішення.
Наслідком порушення Відпо відачем принципів, вказаних у статті 2 КАСУ, є невідповідні сть висновків оскаржуваного акту дійсним обставинам спр ави. які встановлені судом що до наявності у Позивача опод атковуваної поставки на прот язі дванадцяти послідовних п одаткових місяців у 2007 році.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Оцінивши докази, які є у спр аві за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об'єктивному дос лідженні, прийшов до висновк у що Відповідачем не доказан о правомірність прийняття ни м спірного акту, а тому позов п ідлягає задоволенню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб'єктом влад них повноважень, суд присудж ує всі здійснені нею докумен тально підтверджені судові в итрати з Державного бюджету України (або відповідного мі сцевого бюджету, якщо іншою с тороною був орган місцевого самоврядування, його посадов а чи службова особа).
Керуючись ст. ст. 2, 158-163 К АС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задоволь нити.
2. Визнати протиправни м та нечинним Акт № 7917/29-203 про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість Т ОВ «Славнафтосінтез»з дати й ого складання.
3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Голос іївському районі м. Києва від но вити ТОВ «Славнафтосінтез »в Реєстрі платників податку на додану вартість.
4. Присудити на користь ТОВ «Славнафтосінтез» з Дер жавного бюджету України судо ві витрати у сумі 3,40 грн.
Постанова відповідно до ч . 1 ст. 254 КАС України набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з моменту її складення в повно му обсязі за правилами, встан овленим ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд пер шої інстанції заяви про апел яційне оскарження з наступни м поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апе ляційна скарга може бути под ана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарж ення, якщо скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження.
Суддя П. В. Вовк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2008 |
Оприлюднено | 13.11.2009 |
Номер документу | 2029044 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні