ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 52/239 16.11.11
Господарський суд міста Києва у складі колегії судді в Чебикіної С.О. (головуюча), Сп ичака О.М. та Мельника С.М., розг лянувши справу за позовом за ступника прокурора м. Києва в інтересах держави в особі Де ржавного агентства земельни х ресурсів України до 1. Київсь кої міської ради, 2. Головного управління земельних ресур сів виконавчого органу Київс ької міської ради (Київської міської державної адміністр ації), 3. Товариства з обмежено ю відповідальністю "АВ-Медгр уп" про визнання недійсним рі шення № 363/402 від 21.12.2006р. та договор у оренди земельної ділянки з а участю представників проку ратури - не з' явився, позив ача - не з' явився, відповід ача1 - ОСОБА_1, довіреніст ь № 225-КР-1231 від 30.08.2011р., відповідача 2 - не з' явився, відповідача 3 - ОСОБА_2 довіреність № б /н від 01.07.2011р.,
ВСТАНОВИВ:
У червні 2011 року заступн ик прокурора м. Києва звернув ся до суду з позовом в інтерес ах держави в особі Державног о агентства земельних ресурс ів України до Київської місь кої ради, Головного управлін ня земельних ресурсів викон авчого органу Київської місь кої ради (Київської міської д ержавної адміністрації), Тов ариства з обмеженою відповід альністю «АВ-Медгруп» про ви знання недійсним рішення № 363/ 402 від 21.12.2006р., договору оренди зе мельної ділянки, визнання ві дсутності у Товариства з обм еженою відповідальністю «АВ -Медгруп»права користування земельною ділянкою, що розта шована на о. Жуків у Голосіївс ькому районі м. Києва, площею 6 , 0047 га, кадастровий номер 8000000000:90:295 :0001 та зобов' язання відповід ача 2 внести до автоматизован ої системи державного земель ного кадастру відомості про право власності територіаль ної громади міста Києва в осо бі Київської міської ради на земельну ділянку, що розташо вана на о. Жуків у Голосіївськ ому районі м. Києва площею 6,0047 г а кадастровий номер 8000000000:90:295:0001 ва ртістю 3 394 406,20 грн.
У позовній заяві прокурор п росить суд вжити заходи до за безпечення позову шляхом нак ладення арешту на земельну д ілянку, що розташована на о. Жу ків у Голосіївському районі м. Києва площею 6,0047 га кадастро вий номер 8000000000:90:295:0001 та заборонит и ТОВ «АВ-Медгруп»та будь-яки м іншим особам вчиняти будь-я кі дії з вищезазначеною земе льною ділянкою.
Проте, прокурором не було на ведено суду жодних підстав, я кі б унеможливили захист йог о прав, свобод та інтересів бе з вжиття відповідних заходів , не надано суду належних дока зів наявності обставин, які б вказували на очевидну небез пеку заподіянню шкоди правам , свободам та інтересам позив ача. Окрім того, прокурором не наведено доказів того, що нев життя заходів до забезпеченн я позову якимось чином може у труднити чи зробити неможлив им виконання рішення суду.
Враховуючи вищевикладене, клопотання прокурора про вж иття заходів до забезпечення позову не підлягає задоволе нню.
Також не підлягає задоволе нню клопотання прокурора про поновлення строку позовної давності з огляду на частину четверту статті 268 Цивільного кодексу України, оскільки на заявлені вимоги позовна дав ність не поширюється.
Ухвалою господарського су ду міста Києва від 27.06.2011 року по рушено провадження у справі та призначено до розгляду на 13.07.2011р.
12.07.2011 року через канцелярію с уду відповідачем3 було подан о відзив на позовну заяву, зап еречення проти клопотання пр о відновлення строку звернен ня до суду та заперечення про ти заяви про забезпечення по зову.
13.07.2011 року через канцелярію с уду від відповідача2 надійшо в відзив на позовну заяву.
У судовому засіданні 13.07.2011р. о голошувалась перерва на 21.07.2011р .
У судовому засіданні 21.07.2011р. в ідповідачем1 надано відзив н а позовну заяву.
У судовому засіданні 21.07.2011р. о голошувалась перерва на 03.08.2011р .
Ухвалою господарського су ду міста від 21.07.2011 року припинен о провадження у справі в част ині вимог про визнання недій сним рішення Київської міськ ої ради від 21.12.2006р. № 363/420 з підстав , що були предметом розгляду у справі № 35/562.
Ухвалою господарського су ду міста Києва від 03.08.2011 року пр изначено колегіальний розгл яд справи.
Розпорядженням голови гос подарського суду міста Києва від 03.08.2011 року розгляд справи № 52/239 доручено здійснювати коле гії суддів у складі Чебикіно ї С.О. (головуюча), Спичака О.М. т а Пригунової А.Б.
Ухвалою господарського су ду міста Києва від 05.08.2011 року пр ийнято справу до провадження колегії суддів та призначен о розгляд справи на 20.09.2011 року.
Розпорядженням голови гос подарського суду міста Києва від 20.09.2011р. у зв' язку з перебув анням судді Пригунової А.Б. у в ідпустці, справу № 52/178 передано на розгляд колегії суддів у с кладі Чебикіної С.О. (головуюч а), Спичака О.М. та Мельника С.М.
20.09.2011 року через канцелярію с уду від позивача надійшли пи сьмові пояснення по справі.
У судовому засіданні 12.10.2011р. о голошувалась перерва на 26.10.2011р .
У судовому засіданні 26.10.2011р. о голошувалась перерва на 16.11.2011р .
Представники прокуратури, позивача та відповідача2 у су дове засідання 16.11.2011р. не з' яви лись, про час і місце проведен ня судового засідання були п овідомлені належним чином.
Враховуючи те, що нез' явле ння представників прокурату ри, позивача та відповідача2 н е перешкоджає розгляду справ и по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення сп ору в даному судовому засіда нні, суд вважає за можливе роз глянути позов у відсутності представників прокуратури, п озивача та відповідача2.
Заслухавши пояснення пред ставників відповідачів1 та 3, д ослідивши наявні в матеріала х справи докази, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується поз ов, об' єктивно оцінивши док ази, які мають значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд вважає, що поз овні вимоги підлягають задов оленню частково з наступних підстав.
Судом встановлено, що 24 черв ня 2011 року заступник прокурор а міста Києва звернувся до су ду з позовом в інтересах держ ави в особі Державного агент ства земельних ресурсів Укра їни до Київської міської рад и, Головного управління зем ельних ресурсів виконавчог о органу Київської міської р ади (Київської міської держа вної адміністрації), Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «АВ-Медгруп» про визнан ня недійсним рішення № 363/402 від 21.12.2006р., договору оренди земель ної ділянки, визнання відсут ності у Товариства з обмежен ою відповідальністю «АВ-Медг руп»права користування земе льною ділянкою, що розташова на на о. Жуків у Голосіївськом у районі м. Києва, площею 6, 0047 га, кадастровий номер 8000000000:90:295:0001 та з обов' язання відповідача 2 в нести до автоматизованої сис теми державного земельного к адастру відомості про право власності територіальної гр омади міста Києва в особі Киї вської міської ради на земел ьну ділянку, що розташована н а о. Жуків у Голосіївському ра йоні м. Києва площею 6,0047 га када стровий номер 8000000000:90:295:0001 вартіст ю 3 394 406,20 грн.
Рішенням Київської місько ї ради № 363/420 від 21.12.2006 року внесен о зміни до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 20 10 року та концепції формуванн я зелених насаджень в центра льній частині міста, затверд жених рішенням Київської міс ької ради від 19.07.2005 N 806/3381, виключив ши з переліку територій і об'є ктів природного заповідного фонду (таблиця N 23) земельну діл янку площею 6,00 га на о. Жуків, пр ипинено Київському комуналь ному об'єднанню зеленого буд івництва та експлуатації зел ених насаджень міста "Київзе ленбуд" право користування ч астиною земельної ділянки пл ощею 6,00 га, відведеної відпові дно до рішення виконавчого к омітету Київської міської Ра ди депутатів трудящих від 04.08.59 N 1249 "Про розведення швидкорост учих деревних порід на земля х м. Києва", та віднести частин у лісових земель площею 6,00 га у кварталі 30 Голосіївського лі сництва лісопаркового госпо дарства "Конча-Заспа" до земел ь запасу рекреаційного призн ачення з виключенням їх з кат егорії земель лісового фонду (лист-згода від 22.06.2004 N 148-997), затвер джено проект землеустрою щод о відведення земельної ділян ки товариству з обмеженою ві дповідальністю "АВ-Медгруп" д ля влаштування реабілітацій но-оздоровчого центру, зони в ідпочинку на о. Жуків у Голосі ївському районі м. Києва та пе редано товариству з обмежено ю відповідальністю "АВ-Медгр уп", за умови виконання пункту 5 цього рішення, у довгостроко ву оренду на 10 років земельну ділянку загальною площею 6,00 г а, у тому числі площею 3,29 га в ме жах прибережної захисної сму ги, для влаштування реабіліт аційно-оздоровчого центру, з они відпочинку на о. Жуків у Го лосіївському районі м. Києва за рахунок міських земель, не наданих у власність чи корис тування.
Ухвалою господарського су ду міста від 21.07.2011 року припинен о провадження у справі в част ині вимог про визнання недій сним рішення Київської міськ ої ради від 21.12.2006р. № 363/420 з підстав , що були предметом розгляду у справі № 35/562.
Відповідно до статті 33 Госп одарського процесуального к одексу України кожна сторона повинна довести ті обставин и, на які вона посилається як н а підставу своїх вимог і запе речень.
В задоволенні позову в част ині визнання недійсним рішен ня Київської міської ради ві д 21.12.2006р. № 363/420 з підстав порушенн я вимог Регламенту Київської міської ради слід відмовити у зв' язку з необґрунтовані стю та недоведеністю наявнос ті тих обставин, з якими закон пов' язує визнання недійсни ми актів органів місцевого с амоврядування.
25 квітня 2007 року між Київсько ю міською радою (орендодавец ь) та Товариством з обмеженою відповідальністю "АВ-Медгру п" (орендар) було укладено дого вір оренди земельної ділянки , відповідно до умов якого оре ндодавець на підставі рішенн я Київської міської ради від 21.12.2006р. за № 363/420, за актом прийманн я-передачі передав, а орендар прийняв в оренду (строкове пл атне користування) земельну ділянку з наступними характе ристиками: місце розташуванн я - о. Жуків у Голосіївськ ому районі м. Києва; розмір - 6,0047 (шість цілих і сорок сім десятитисячних) га, у тому чис лі площею 3,2924 (три цілих і дві ти сячі дев'ятсот двадцять чоти ри десятитисячних) га в межах прибережної захисної смуги; цільове призначення - для вла штування реабілітаційно-озд оровчого центру, зони відпоч инку; кадастровий номер - 8000000000:90:295:0001.
Відповідно до витягу з техн ічної документації № Ю-43272/2007 Гол овного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) ві д 24.04.2007р. за № 459 нормативна грошо ва оцінка земельної ділянки становить 3394406 (три мільйони тр иста дев'яносто чотири тисяч і чотириста шість) грн. 21 коп. (п . 2.2. договору).
Згідно п. 3.1. договору оренди, зазначений договір укладено на 10 (десять) років.
Зазначений договір оренди земельної ділянки посвідчен ий приватним нотаріусом Київ ського міського нотаріально го округу Щербаковим Вікторо м Захаровичем, зареєстровани й в реєстрі за № 181, та зареєстро ваним Головним управлінням з емельних ресурсів виконавчо го органу Київської міської ради (Київської міської держ авної адміністрації), про що з роблено запис від 26 квітня 2007 р оку за № 79-6-00503 у книзі записів де ржавної реєстрації договорі в.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про оренду землі” оре нда землі - це засноване на д оговорі строкове платне воло діння і користування земельн ою ділянкою, необхідною орен дареві для проведення підпри ємницької та інших видів дія льності.
Згідно ч.2 ст. 4 Закону України “Про оренду землі” орендода вцями земельних ділянок, що п еребувають у комунальній вла сності, є сільські, селищні, мі ські ради в межах повноважен ь, визначених законом.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни “Про оренду землі” оре ндарі набувають права оренди земельної ділянки на підста вах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами Украї ни і договором оренди землі.
У відповідності до ч. 2 ст. 16 За кону України “Про оренду зем лі” укладення договору оренд и земельної ділянки із земел ь державної або комунальної власності здійснюється на пі дставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядув ання - орендодавця, прийнятог о у порядку, передбаченому Зе мельним кодексом України, аб о за результатами аукціону.
Відповідно до ч. 2 ст. 125 Земель ного кодексу України право н а оренду земельної ділянки в иникає після укладення догов ору оренди і його державної р еєстрації.
Згідно з ч. 1, п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільн ого кодексу України цивільні права та обов' язки виникаю ть із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодав ства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цив ільні права та обов' язки. Пі дставами виникнення цивільн их прав та обов' язків, зокре ма є договори та інші правочи ни.
Згідно ч.1 та ч.4 ст. 202 Цивільно го кодексу України, правочин ом є дія особи, спрямована на н абуття, зміну або припинення цивільних прав та обов' язк ів. Двостороннім правочином є погоджена дія двох або біль ше сторін.
Відповідно до ст. 15 Закону У країни «Про оренду землі»іст отними умовами договору орен ди землі є: об'єкт оренди (місц е розташування та розмір зем ельної ділянки); строк дії дог овору оренди; орендна плата і з зазначенням її розміру, інд ексації, форм платежу, строкі в, порядку її внесення і перег ляду та відповідальності за її несплату; умови використа ння та цільове призначення з емельної ділянки, яка переда ється в оренду; умови збереже ння стану об'єкта оренди; умов и і строки передачі земельно ї ділянки орендарю; умови пов ернення земельної ділянки ор ендодавцеві; існуючі обмежен ня (обтяження) щодо використа ння земельної ділянки; визна чення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи йо го частини; відповідальність сторін. Відсутність у догово рі оренди землі однієї з істо тних умов, передбачених цією статтею, а також порушення ви мог статей 4 - 6, 11, 17, 19 цього Закону є підставою для відмови в дер жавній реєстрації договору о ренди, а також для визнання до говору недійсним відповідно до закону.
Згідно ч. 1 ст. 215 Цивільного ко дексу України підставою неді йсності правочину є недодерж ання в момент вчинення право чину стороною (сторонами) вим ог, які встановлені частинам и першою - третьою, п'ятою та шо стою статті 203 цього Кодексу.
Частиною 1 ст. 203 Цивільного к одексу України передбачено, що зміст правочину не може су перечити Цивільному кодексу України, іншим актам цивільн ого законодавства, а також мо ральним засадам суспільства .
Згідно ч. 3 ст. 215 Цивільного ко дексу України, якщо недійсні сть правочину прямо не встан овлена законом, але одна із ст орін або інша заінтересована особа заперечує його дійсні сть на підставах, встановлен их законом, такий правочин мо же бути визнаний судом недій сним (оспорюваний правочин).
Частиною 1 ст. 207 Господарсько го кодексу України передбаче но, що господарське зобов' я зання, яке не відповідає вимо гам закону, або вчинено з мето ю, яка завідомо суперечить ін тересам держави і суспільств а, може бути на вимогу однієї і з сторін, або відповідного ор гану державної влади, визнан о судом недійсним повністю а бо в частині.
Рішенням Київської місько ї ради № 147/649 від 02.12.1999 року «Про ог олошення природних об' єкті в пам' ятками природи та зак азниками місцевого значення у м. Києві»оголошено природн і об'єкти пам'ятками природи т а заказниками місцевого знач ення згідно з додатком та вка зано Державному управлінню е кологічної безпеки в м. Києві забезпечити передачу зазнач ених природних об'єктів їх вл асникам і користувачам під о хорону з оформленням зобов'я зань щодо забезпечення режим у охорони та збереження цих о б'єктів. У пункті 14 додатку до р ішення Київської міської рад и № 147/649 від 02.12.1999 року визначено о стрів Жуків ландшафтним зака зником місцевого значення, о скільки в урочищі збереглося виняткове багатство тваринн ого, рослинного світу, цінні н ерестилища, незаймані луки.
Рішенням Київської місько ї ради від 19.07.2005р. № 806/3381 затвердже но “Програму розвитку зелено ї зони міста Києва до 2010 року та концепцію формування зелени х насаджень в центральній ча стині міста”, згідно якого те риторія заказника “Жуків ост рів” (о. Жуків) включена до пер еліку територій і об' єктів природного заповідного фонд у.
Відповідно до статті 3 Закон у України «Про природно-запо відний фонд України»до приро дно-заповідного фонду Україн и належать: природні територ ії та об'єкти - природні запові дники, біосферні заповідники , національні природні парки , регіональні ландшафтні пар ки, заказники, пам'ятки природ и, заповідні урочища; штучно с творені об'єкти - ботанічні са ди, дендрологічні парки, зоол огічні парки, парки-пам'ятки с адово-паркового мистецтва.
В силу положень ст. 43 Земельн ого кодексу України землі пр иродно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного про стору з природними комплекса ми та об' єктами, що мають осо бливу природоохоронну, еколо гічну, наукову, естетичну, рек реаційну та іншу цінність, як им відповідно до закону нада но статус територій та об'єкт ів природно-заповідного фонд у.
Відповідно до ст. 53 Закону Ук раїни “Про природно-заповідн ий фонд України” рішення про організацію чи оголошення т ериторій та об' єктів природ но-заповідного фонду місцево го значення та встановлення охоронних зон територій та о б' єктів природно-заповідно го фонду приймається обласни ми, Київською та Севастополь ською міськими радами.
У відповідності до статті 61 Закону України "Про охорону н авколишнього природного сер едовища" ділянки суші та водн ого простору, природні компл екси й об'єкти, які мають особл иву екологічну, наукову, есте тичну і народногосподарську цінність і призначені для зб ереження природної різноман ітності, генофонду видів тва рин і рослин, підтримання заг ального екологічного баланс у та фонового моніторингу на вколишнього природного сере довища, вилучаються з господ арського використання повні стю або частково і оголошуют ься територією чи об'єктом пр иродно-заповідного фонду Укр аїни. До складу природно-запо відного фонду України входят ь державні заповідники, прир одні національні парки, зака зники, пам'ятки природи, ботан ічні сади, дендрологічні та з оологічні парки, парки-пам'ят ки садово-паркового мистецтв а, заповідні урочища.
Відповідно до статей 60, 61 та 63 Закону України “Про охорону навколишнього природного се редовища” ці природні терито рії та об'єкти підлягають осо бливій охороні.
Частиною третьою статті 7 За кону “Про природно-заповідни й фонд України” встановлено імперативний правовий припи с, яким на землях природно-зап овідного фонду та іншого при родоохоронного або історико -культурного призначення заб ороняється будь-яка діяльні сть, яка негативно впливає аб о може негативно впливати на стан природних та історико-к ультурних комплексів та об'є ктів чи перешкоджає їх викор истанню за цільовим призначе нням. Межі територій та об'єкт ів природно-заповідного фонд у встановлюються в натурі ві дповідно до законодавства. Д о встановлення меж територій та об'єктів природно-заповід ного фонду в натурі їх межі ви значаються відповідно до про ектів створення територій та об'єктів природно-заповідно го фонду.
Згідно ст. 47 Закону України “ Про землеустрій”, проектами землеустрою щодо організаці ї і встановлення меж територ ій природно-заповідного фонд у та іншого природоохоронног о призначення визначаються м ісце розташування і розміри земельних ділянок, власники земельних ділянок, землекори стувачі, у тому числі орендар і, а також встановлюється реж им використання та охорони т ериторій природно-заповідно го фонду та іншого природоох оронного призначення, оздоро вчого (округи і зони санітарн ої (гірничо-санітарної) охоро ни), рекреаційного та історик о-культурного (охоронні зони ) призначення. Порядок розроб ки проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-запов ідного фонду та іншого приро доохоронного призначення, оз доровчого, рекреаційного та історико-культурного призна чення встановлюється Кабіне том Міністрів України.
Відповідно до положень пун кту 10 Порядку розроблення про ектів землеустрою з організа ції та встановлення меж тери торій природно-заповідного ф онду, іншого природоохоронно го, оздоровчого, рекреаційно го та історико-культурного п ризначення, який затверджено постановою Кабінету Міністр ів України від 25.08.2004 № 1094, проект з емлеустрою з організації та встановлення меж територій п риродно-заповідного фонду ро зглядається та затверджуєть ся сільською, селищною, міськ ою радою, обласною, районною, К иївською або Севастопольськ ою міською держадміністраці єю чи в установленому порядк у подається іншим органам, до повноважень яких належить н адання у користування або пе редача у власність земельних ділянок.
Згідно з п. 1 рішення від 22.08.2007 р оку № 162/1996 “Про питання створен ня ландшафтного заказника мі сцевого значення “Жуків остр ів” Київською міською радою було схвалено схему меж ланд шафтного заказника місцевог о значення “Жуків острів” у с кладі детального плану терит орії острова Жуків, п. 3 вказан ого рішення Державному управ лінню охорони навколишнього природного середовища в м. Ки єві доручено забезпечити роз робку проекту створення ланд шафтного заказника місцевог о значення “Жуків острів”, а п . 4 рішення Головному управлін ню земельних ресурсів викона вчого органу Київради (Київс ької міської державної адмін істрації) на підставі деталь ного плану території острова Жуків та проекту створення л андшафтного заказника місце вого значення "Жуків острів", п ісля їх затвердження в устан овленому порядку, забезпечит и організацію виконання робі т щодо встановлення меж зака зника.
Зазначене рішення ради має організаційний характер вре гулювання поточних питань і містить в собі лише проект ст ворення ландшафтного заказн ика місцевого значення “Жукі в острів”.
В свою чергу, рішенням Київс ької міської ради від 19.07.2005 року № 806/3381 регламентовано у триматись до встановлення ме ж ландшафтного заказника міс цевого значення острів Жуків від розгляду питань відведе ння земельних ділянок, які ві дповідно до рішення Київсько ї міської ради від 02.12.1999 № 147/649 “Пр о оголошення природних об' є ктів пам' ятками природи та заказниками місцевого значе ння у м. Києві” (згідно якого л андшафтний заказник оголоше но заказником місцевого знач ення), можуть бути включені до складу заказника.
На підставі наведеного, Киї вська міська рада до встанов лення меж ландшафтного заказ ника місцевого значення “Ост рів Жуків” повинна була утри матись від укладення договор ів оренди земельних ділянок, які відповідно до рішення Ки ївської міської ради від 02.12.1999 № 147/649 “Про оголошення природних об' єктів пам' ятками приро ди та заказниками місцевого значення у м. Києві” можуть б ути включені до складу заказ ника.
Згідно ст. 48 Закону України « Про землеустрій»з метою врах ування громадських інтересі в при здійсненні землеустрою органи виконавчої влади та о ргани місцевого самоврядува ння відповідно до своїх повн оважень: а) інформують у разі н еобхідності населення через засоби масової інформації п ро заходи, передбачені земле устроєм; б) залучають предста вників громадських організа цій та об'єднань громадян до у часті в обговоренні загально державних і регіональних про грам використання та охорони земель, схем землеустрою адм іністративно-територіальни х утворень; в) готують пропози ції щодо врахування інтересі в територіальних громад при здійсненні землеустрою.
В порушення вищезазначени х вимог при розробленні прое кту землеустрою щодо відведе ння земельної ділянки Товари ству з обмеженою відповідаль ністю «АВ-Медгруп»для влашту вання реабілітаційно - оздор овчого центру, зони відпочин ку на острові Жуків у Голосії вському районі м. Києва не бул о дотримано вищезазначених в имог та як наслідок не було вр аховано громадські інтереси при здійсненні землеустрою.
Крім того, з висновку держав ної експертизи землевпорядн ої документації від 11.12.2006р. № 1767-06 вбачається, що в експлікації невірно вказаний вид угід, ві дсутній затверджений генпла н будівництва та відсутня сх ема обмежень та обтяжень (п. 10).
Відповідно до вищезазначе ного висновку державної експ ертизи землевпорядної докум ентації визначено, що проект відведення земельної ділянк и Товариству з обмеженою від повідальністю «АВ-Медгруп»д ля влаштування реабілітацій но-оздоровчого центру, зони в ідпочинку на острові Жуків у Голосіївському районі відпо відає вимогам чинного законо давства України, встановлени м нормам і правилам, оцінюєть ся позитивно при умові враху вання зауважень, вказаних в п . 10 висновку; контроль за усуне нням зауважень покладається на Київське міське головне у правління земельних ресурсі в.
Матеріали справи не містят ь доказів усунення відповіда чем-3 зауважень, викладених у в исновку державної експертиз и землевпорядної документац ії від 11.12.2006р. № 1767-06.
Крім того, відповідно до п. 8.4 . договору оренди орендар зоб ов' язаний завершити влашту вання об' єкта в строки, вста новлені проектною документа цією, затвердженою в установ леному порядку, але не пізніш е, ніж через три роки з моменту державної реєстрації догово ру.
Проте, в матеріалах справи в ідсутні докази влаштування о б' єкта оренди, хоча з момент у державної реєстрації догов ору (26.04.2007 року) вже минуло три ро ки.
З пояснювальної записки до проекту землеустрою щодо ві дведення земельної ділянки Т овариству з обмеженою відпов ідальністю «АВ-Медгруп»для в лаштування реабілітаційно-о здоровчого центру, зони відп очинку на острові Жуків у Гол осіївському районі м. Києва в бачається, що спірна земельн а ділянка розташована в Голо сіївському лісництві кварта л 30 загальною площею 6,00 га, в том у числі 5,50 га покриті лісом і пр едставлена тополево - дубово - кленовим насадженням 40-170 річ ного віку із загальним запас ом деревини 1181 м3; земельна діля нка знаходиться на землях во дного фонду України, розташо вана частково в прибережно - з ахисній смузі р. Дніпро та шту чної водойми Коник; ділянка р озташована в південній право бережній планувальній зоні, за функціональним призначен ням належить до території зе лених насаджень загального к ористування, зона охоронювал ьного ландшафту. Ділянка віл ьна від забудови, рельєф спок ійний, грунт піщаний, висота с тояння ґрунтових вод - 1,0-1,2 м; на земельній ділянці проходить високовольтна лінія ЛЕП-110, як а має охорону зону 4 метри в ко жну сторону від крайніх пров одів; частина земельної діля нки, на якій передбачається в лаштування реабілітаційно - оздоровчого центру, знаходит ься частково у прибережній з ахисній смузі.
Згідно статті 58 Земельного кодексу України до земель во дного фонду належать землі, з айняті: а) морями, річками, озе рами, водосховищами, іншими в одними об'єктами, болотами, а т акож островами, не зайнятими лісами; б) прибережними захис ними смугами вздовж морів, рі чок та навколо водойм, крім зе мель, зайнятих лісами; в) гідро технічними, іншими водогоспо дарськими спорудами та канал ами, а також землі, виділені пі д смуги відведення для них; г) береговими смугами водних шл яхів. Для створення сприятли вого режиму водних об'єктів у здовж морів, навколо озер, вод осховищ та інших водойм вста новлюються водоохоронні зон и, розміри яких визначаються за проектами землеустрою.
Відповідно до ст. 60 Земельно го кодексу України прибережн і захисні смуги встановлюють ся по берегах річок та навкол о водойм уздовж урізу води (у м еженний період) шириною: а) для малих річок, струмків і потіч ків, а також ставків площею ме нш як 3 гектари - 25 метрів; б) для с ередніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків п лощею понад 3 гектари - 50 метрів ; в) для великих річок, водосхо вищ на них та озер - 100 метрів. Пр и крутизні схилів більше трь ох градусів мінімальна ширин а прибережної захисної смуги подвоюється.
Тобто, ширина прибережної з ахисної смуги р. Дніпро склад ає 100 м, а ширина прибережної за хисної смуги протоки Коник - 50 м.
Згідно статті 61 Земельного кодексу України прибережні з ахисні смуги є природоохорон ною територією з режимом обм еженої господарської діяльн ості. У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах заборо няється: а) розорювання земел ь (крім підготовки ґрунту для залуження і залісення), а тако ж садівництво та городництво ; б) зберігання та застосуванн я пестицидів і добрив; в) влашт ування літніх таборів для ху доби; г) будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних , гідрометричних та лінійних ), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автом обілів; ґ) влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичу вачів рідких і твердих відхо дів виробництва, кладовищ, ск отомогильників, полів фільтр ації тощо; д) миття та обслугов ування транспортних засобів і техніки. Об'єкти, що знаходя ться у прибережній захисній смузі, можуть експлуатуватис я, якщо при цьому не порушуєть ся її режим. Не придатні для ек сплуатації споруди, а також т і, що не відповідають встанов леним режимам господарюванн я, підлягають винесенню з при бережних захисних смуг. Режи м господарської діяльності н а земельних ділянках прибере жних захисних смуг уздовж рі чок, навколо водойм та на остр овах встановлюється законом .
Відповідно до листа Головн ого управління культури, мис тецтв та охорони культурної спадщини № 001-07/2361 спірна земельн а ділянка входить до зони охо ронюваного природного ландш афту.
Стаття 19 Конституції Україн и визначає, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
У ч. 2 ст. 19 Конституції Україн и закріплено обов'язок орган ів державної влади та органі в місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Статтею 9 Земельного кодек су України до повноважень Ки ївської міської ради віднесе но розпорядження землями тер иторіальної громади міста Ки єва та передача земельних ді лянок комунальної власності у власність громадян та юрид ичних осіб.
Відповідно до статті 116 Земе льного кодексу України грома дяни та юридичні особи набув ають права власності та прав а користування земельними ді лянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх по вноважень.
Статтею 10 Закону України “П ро місцеве самоврядування в Україні” встановлено, що сіл ьські, селищні, міські ради є о рганами місцевого самовряду вання, що представляють відп овідні територіальні громад и та здійснюють від їх імені т а в їх інтересах функції і пов новаження місцевого самовр ядування, визначені Констит уцією України, цим та іншими з аконами.
Таким чином, з правового ана лізу наведених правових норм вбачається, що реалізуючи на дані Конституцією та законод авством України повноваженн я у галузі земельних відноси н Київська міська рада зобов ' язана діяти виключно в інт ересах її територіальної гро мади, не порушуючи при цьому б аланс інтересів держави, тер иторіальної громади та окрем их громадян.
Укладення спірного догово ру оренди до встановлення ме ж ландшафтного заказника міс цевого значення “Острів Жукі в” та до затвердження генпла ну будівництва, схеми обмеже нь та обтяжень, в яких би сторо нами узгоджувався та визнача вся режим правомірного викор истання земельної ділянки, щ о знаходиться в прибережній захисній смузі, зони охороню вального ландшафту, охорони наявних на земельні ділянці насаджень, не може кваліфіку ватись судом як належне вико нання місцевою радою покладе них на неї Конституцією і Зак онами повноважень, такі дії м ісцевої ради не узгоджуються з наведеними вище правовими приписами. Відсутність в умо вах договору оренди вищезазн ачених обмежень та обтяжень, не виконання вимог п. 8.4. догово ру оренди, не врахування гром адських інтересів при здійсн енні землеустрою та не усуне ння відповідачем-3 зауважень , викладених у висновку держа вної експертизи землевпоряд ної документації від 11.12.2006р. № 1767 -06 прямо порушує права і закон ні інтереси територіальної г ромади столиці України, супе речать вимогам чинного закон одавства України та є підста вою для визнання договору не дійсним у відповідності до с татті 15 Закону України «Про ор енду землі»та ст.ст. 203, 215 Цивіль ного кодексу України.
З огляду на вищевикладене, д оговір оренди земельної діля нки від 25 квітня 2007 року підляг ає визнанню недійсним, а позо в прокурора в цій частині під лягає задоволенню.
У зв' язку з визнанням неді йсним договору оренди від 25.04.20 07 року у Товариства з обмежено ю відповідальністю «АВ-Медгр уп»відсутнє право користува ння земельною ділянкою, що ро зташована на о. Жуків у Голосі ївському районі м. Києва, площ ею 6, 0047 га, кадастровий номер 8000000 000:90:295:0001, у зв' язку з чим позовні вимоги прокурора в цій части ні також підлягають задоволе нню.
Заявлені прокурором вимог и про зобов' язання Головног о управління земельних ресур сів виконавчого органу Київс ької міської ради (Київської міської державної адміністр ації) внести до автоматизова ної системи державного земел ьного кадастру відомості про право власності територіаль ної громади міста Києва в осо бі Київської міської ради на земельну ділянку, що розташо вана на о. Жуків у Голосіївськ ому районі м. Києва площею 6,0047 г а кадастровий номер 8000000000:90:295:0001 ва ртістю 3 394 406,20 грн. задоволенню н е підлягають, оскільки в цій ч астині права та інтереси дер жави Головним управлінням зе мельних ресурсів виконавчог о органу Київської міської р ади (КМДА) не порушені, а норми процесуального закону не пе редбачають вирішення спору н а майбутнє, що зокрема визнач ено у п. 4 ч. 1 ст. 84 ГПК, де зазначен о, що резолютивна частина ріш ення має містити висновок пр о задоволення позову або про відмову в позові повністю чи частково по кожній з заявлен их вимог; висновок не може зал ежати від настання або ненас тання якихось обставин (умов не рішення).
Відповідно до ст. 49 Господар ського процесуального кодек су України, витрати по сплаті державного мита та витрати н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу по кладаються на відповідачів1 та 3 пропорційно розміру задо волених позовних вимог та пі длягають стягнення в доход Д ержавного бюджету України.
Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 32, 33, 49, 82-85 Господарс ького процесуального кодекс у України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити час тково.
Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки № 79- 6-00503 від 25.04.2007р., укладений Київськ ою міською радою (01044, м. Київ, вул . Хрещатик, 36, код 22883141) з Товарист вом з обмеженою відповідальн істю «АВ-Медгруп»(04071, м. Київ, ву л. Борисоглібська, 6, літ. Б, код 32620715), що посвідчений приватним нотаріусом Київського міськ ого нотаріального округу Щер баковим Віктором Захаровиче м, зареєстрованим в реєстрі з а № 181, та зареєстрованим Голов ним управлінням земельних ре сурсів виконавчого органу Ки ївської міської ради (Київсь кої міської державної адміні страції), про що зроблено запи с від 26 квітня 2007 року за № 79-6-00503 у к низі записів державної реєст рації договорів.
Визнати відсутність у Това риства з обмеженою відповіда льністю «АВ-Медгруп»(04071, м. Киї в, вул. Борисоглібська, 6, літ. Б, код 32620715) права користування зе мельною ділянкою, що розташо вана на о. Жуків у Голосіївськ ому районі м. Києва, площею 6,0047 г а, кадастровий номер 8000000000:90:295:0001.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «АВ -Медгруп» (04071, м. Київ, вул. Борис оглібська, 6, літ. Б, код 32620715) в дох од Державного бюджету Україн и 127 (сто двадцять сім) грн. 50 коп. державного мита та 118 (сто вісі мнадцять) грн. 00 коп. витрат на і нформаційно-технічне забезп ечення судового процесу.
Стягнути з Київської міськ ої ради (01044, м. Київ, вул. Хрещати к, 36, код 22883141) в доход Державного бюджету України 42 (сорок дві) г рн. 50 коп. державного мита та 118 (с то вісімнадцять) грн. 00 коп. вит рат на інформаційно-технічне забезпечення судового проце су.
В іншій частині в позові від мовити.
Після вступу рішення в зако нну силу видати наказ.
Рішення набирає законної с или відповідно до вимог ст. 85 Г осподарського процесуально го кодексу України.
Судді С.О.Чебикіна (головую ча)
О.М. Спичак
С.М. Мельник
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2011 |
Оприлюднено | 05.01.2012 |
Номер документу | 20520724 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Чебикіна С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні