ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
04.01.12 р. Сп рава № 23/205
за позовом: Одеської заліз ниці м. Одеса
до відповідача: Публічного акціонерного товариства ”Ко нцерн Стирол” м. Горлівка
про стягнення 22 790 грн.
Суддя Забарющий М.І.
Представники сторін:
Від позивача: не з' явився
Від відповідача: ОСОБА_1 - за довіреністю
В засіданні, яке відбулось 27.12.2011р., згідно ст.77 ГПК України
оголошувалась перерва до 04.01.2 012р.
СУТЬ СПОРУ:
Позивач, Одеська залізниця м. Одеса, звернувся до господа рського суду з позовом до від повідача, публічного акціоне рного товариства ”Концерн Ст ирол” м. Горлівка, про стягнен ня 22 790 грн. штрафу за неправиль но зазначену у накладній № 4879459 8 масу вантажу.
В обґрунтування своїх вимо г позивач посилається на:
- відправлення відпов ідачем зі станції Горлівка н а адресу ТОВ ”ТІС Міндобрива ” за накладною № 48794598 60-ти вагоні в з карбамідом, у т.ч. у вагоні № 59256719;
- перевірку маси ванта жу на ст. Знам' янка у вагоні № 59256719, в результаті чого було вст ановлено, що фактично у вагон і вантажу на 6 940 кг менше, ніж за значено у накладній;
- комерційний акт АА № 021127/818/153 від 01.09.2011р.;
- ст.ст. 307, 315 Господарсько го кодексу України (далі - ГК У країни), ст.ст.920, 925 Цивільного ко дексу України (далі - ЦК Україн и), ст.ст. 118, 122, 129 Статуту залізниц ь України (далі - Статут).
Відповідач позовні вимоги не визнав, тому що: вантаж у сп ірному вагоні був прийнятий залізницею до перевезення бе з зауважень; комерційний акт складений залізницею з поми лкою, оскільки як в основній т ак і в досилочній накладній с тосовно ваги вантажу маса до рівнює одному й тому ж показн ику - 54 920 кг; п.6.14. Правил оформлен ня перевізних документів, за тверджених наказом Мінтранс у України від 21.11.2000р. № 644 (далі-Пра вила) не стосується ситуації , яка визначена у позові; при з важуванні маси мінераловозі в відповідач користувався сп равними електронними залізн ичними вагами.
Крім того, відповідач заяви в суду клопотання про зменше ння розміру штрафу у разі зад оволення судом вимог позивач а. В обґрунтування цього клоп отання відповідач посилаєть ся на своє скрутне фінансове становище та на норми ч.2 ст.233 Г К України, ч.3 ст.551 ЦК України та п.3 ч.1 ст.83 Господарського проц есуального кодексу України ( далі - ГПК України).
Дослідивши матеріали спра ви та вислухавши пояснення п редставників сторін, суд вст ановив:
Відповідач відвантажив на адресу ТОВ ”ТІС Міндобрива” с.Визирка за накладною № 48794598 у 60-ти вагонах карбамід (сечови на штучна) , у т.ч. і у вагоні № 5925671 9. Згідно ст.24 Статуту на станці ї Знам' янка залізниця здійс нила перевірку маси вантажу у вагоні № 59256719 і виявила , що вага нетто вантажу (фактич на) на 6 940 кг менша, ніж це зазнач ено у накладній. Цей факт був з афіксований у комерційному а кті АА № 021127/818/153 від 01.09.2011р. У цьому а кті було також зафіксовано, щ о: просипання вантажу відсут нє; ЗПП відправника № М887054 спра вне і непошкоджене, доступу д о вантажу немає.
Зважування вагону № 59256719 було здійснено на тензометричних вагах і після відчеплення ць ого вагону, що зафіксовано в а ктах загальної форми № 25036, № 25064 в ід 01.09.2011р.
Пунктом 4.1. Правил визначено , що заповнення накладної під час перевезення здійснюєтьс я згідно з додатком 3 до цих Пр авил. З контексту даних Прави л витікає, що відправником є ю ридична чи фізична особа, яка завантажує вагон і заповнює первинну накладну.
У графі 1-й досилочної накла дної зазначено відправником начальника станції, що не збі гається з визначенням понятт я ”відправник”, викладеним у Правилах. Тому з врахуванням цього та пояснень щодо запов нення накладних (додаток № 3 до Правил) у досилочній накладн ій позивач повинен був запов нити графу 25 накладної, а не гр афу 24. Зважаючи на це, на комерц ійний акт, акти загальної фор ми та на пояснення представн ика позивача, суд дійшов висн овку, що у графі № 24 досилочної накладної № 42508119 вказана вага н етто перенесена суто технічн о, без врахування зважувань п озивача. У зв' язку з цим та ке руючись ст.129 Статуту суд визн ачає, що фактичною масою є та м аса, яка встановлена позивач ем на станції Знам' янка і за фіксована у комерційному акт і АА № 021127/818/153 від 01.09.2011р.
Беручи до уваги викладене т а зважаючи на приписи ст.ст. 118, 122 Статуту, суд дійшов висновк у, що позивач обґрунтовано н арахував відповідачу штраф в сумі 22 790 грн.
На підставі норм ст.233 ГК Укр аїни, п.3 ст.83 ГПК та клопотання відповідача суд зменшує розм ір штрафу до суми 18 232 грн. В решт і вимог суд позивачу у позові відмовляє.
На підставі ст.ст. 20, 173, 174, 193, 230, 233, 306- 308 Господарського кодексу Укр аїни, ст.ст. 24, 118, 122, 129 Стату ту залізниць України та керу ючись ст.ст. 33, 43, 49, 82-85 Господарськ ого процесуального кодексу У країни, господарський суд -
В И Р I Ш И В :
Стягнути з публічного акці онерного товариства ”Концер н Стирол” (м. Горлівка, вул. Горлівської дивізії, 10, ЄДРПОУ 05761614) на користь Одесько ї залізниці (м. Одеса, ву л. Пантелеймонівська, 19, р/р 2600300000 1 в Одеській філії АБ ”Експрес -банка”, МФО 328801, ЄДРПО У 01071315) - 18 232 грн. штрафу та 1 411 грн. 50 к оп. витрат на сплату судового збору.
В решті вимог позивачу у по зові відмовити.
Суддя Забарющий М.І.
< Список > < Дов ідник >
< Список > < Довід ник >
В судовому засіданні 04.01.2012р. проголошено вступну та резол ютивну частини рішення. Повний текст рішення склад ено та підписано 10.01.2012р.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2012 |
Оприлюднено | 13.01.2012 |
Номер документу | 20732343 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Забарющий М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні