Рішення
від 05.01.2012 по справі 9/5005/14031/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

04.01.12р. Справа № 9/5005/14031/2011

За позовом Прокурора І ндустріального району м. Дні пропетровська в інтересах де ржави в особі: Дніпропетровс ької міської ради, м. Дніпропе тровськ

до відповідача-1 - Відділ комунального господарства І ндустріальної районної у мі сті Дніпропетровську ради, м . Дніпропетровськ

до відповідача-2 - Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Бест Алепс",

м. Дніпропетровськ

про визнання договору і нвестування №1 від 05.05.10р. недійс ним

Суддя Подобєд І.М.

При секретарі судового за сідання Синяговська Є.С.

Представники:

Від позивача - ОСОБА_1 , спеціаліст, довіреність № 7/11- 249 від 02.03.11р.

Від відповідача-1 - предст авник не з' явився

Від відповідача-2 - ОСО БА_2, адвокат, довіреність №12 4/11 від 29.11.11р.

В судовому засіданні прий няли участь - Шустова В.А., помі чник прокурора

Індустріального райо ну м. Дніпропетровська, посві дчення №103 від 23.06.10р.

СУТЬ СПОРУ:

Прокурор Індустріальног о району м. Дніпропетровська в інтересах держави звернув ся у жовтні 2011 року із позовом д о Індустріальної районної у місті Дніпропетровську ради та до ТОВ "Бест Алепс", в якому п росить господарський суд виз нати недійсним інвестиційни й договір № 1 від 05.05.2010р., укладени й між Відділом комунального майна Індустріальної районн ої у місті Дніпропетровську ради і ТОВ "Бест Алепс" на реко нструкцію та благоустрій пар ку "Дружби". Вказує на суперечн ість цього договору діючому законодавству, зокрема, на ні кчемність цього договору чер ез підписання його не уповно важеною особою, включення в у мови договору пункту щодо пе реходу права власності інвес тора на збудовані у парку буд івлі та споруди, існування на території парку пам' яток а рхеології - курганів, укладе ння оспорюваного договору за відсутності науково-проектн ої документації та охоронног о договору об' єктів культур ної спадщини тощо.

Індустріальна районна у мі сті Дніпропетровську ради вк азує на необґрунтованість по зовних вимог прокурора. Вваж ає себе неналежним відповіда чем у справі, оскільки спірни й договір був підписаний від імені Відділу комунального господарства Індустріально ї районної у місті Дніпропет ровську ради, який є юридично ю особою.

Ухвалою від 08.11.2011р. господарс ьким судом у цій справі здійс нено заміну первісного відпо відача - Індустріальну райо нну у місті Дніпропетровську раду на належного відповіда ча - Відділ комунального госп одарства Індустріальної рай онної у місті Дніпропетровсь ку ради.

Відділ комунального госпо дарства Індустріальної райо нної у місті Дніпропетровськ у ради заперечень на позов не надав.

ТОВ "Бест Алепс" позовні вим оги прокурора не визнає з тих підстав, що у даному випадку в ідсутнє порушення частини 3 с татті 203 Цивільного кодексу Ук раїни, пункту «б»ч. 2 ст. 5 Закону України "Про приватизацію де ржавного майна»та ст. ст. 23, 24 За кону України "Про охорону кул ьтурної спадщини». Вказує у с воїх запереченнях на позов, щ о рішенням Дніпропетровсько ї міської ради від 19.09.2007 року № 236 /1, було затверджено проект зем леустрою з організації та вс тановлення меж території рек реаційного призначення парк у "Дружби" по просп. Газети „Пр авда", у пункті 8.2. якого було пе редбачено, що на території па рку забороняється будь-яке б удівництво та розміщення об' єктів до розробки та затверд ження проекту реконструкції парку. Будь-яких інших заборо н чи умов щодо можливості буд івництва об'єктів на територ ії парку вищевказане рішення Дніпропетровської міської р ади не містить. Не має таких за борон чи умов й в інших рішенн ях Дніпропетровської місько ї ради або її виконавчого ком ітету та в рішеннях Індустрі альної районної у місті Дніп ропетровську ради або її вик онавчого комітету. Вказує, що волевиявлення Дніпропетров ської міської ради, яке було в тілено в пункті 8.2. рішення Дні пропетровської міської ради від 19.09.2007 року № 236/1, знайшло своє повне відображення в інвести ційному договорі № 1 від 05.05.2010 ро ку. Так пункт 3.2.6 Інвестиційног о договору передбачає, що піс ля розробки та затвердження комплексного проекту реконс трукції та благоустрою парку "Дружби", ТОВ "Бест Алепс" в інди відуальному порядку необхід но розробити та затвердити п роектну документацію на пров едення робіт для будівництва кожного об'єкта та споруди на території парку "Дружби", отри мати дозвіл на проведення бу дівельних робіт та здійснити всі необхідні заходи, відпов ідно до умов чинного законод авства, у зв'язку з чим не здій снювати ніяких будівельних р обіт до отримання відповідни х проектів та дозволів. Вказу є, що рішенням Дніпропетровс ької міської ради від 28.12.2009 року № 60/53 було затверджено планува льну структуру парку "Дружби " по просп. Газети "Правда", якою передбачається будівництво об'єктів нерухомості та благ оустрою, на підставі якої та л иста-замовлення Відділу кому нального господарства Індус тріальної районної ради № 218 в ід 04.07.2008 року Державним підприє мством "Дніпропетровський де ржавний проектний інститут ж итлового і цивільного будівн ицтва "Дніпроцивільпроект" б ув розроблений відповідний " Ескізний проект реконструкц ії і благоустрою парку "Дружб и" в м. Дніпропетровську”, який передбачає будівництво об'є ктів нерухомості та благоуст рою на території парку та міс тить відповідні проекти щодо водопостачання та водовідве дення, газопостачання, інші п роектні матеріали, необхідні для будівництва та подальшо го функціонування об'єктів н ерухомості та благоустрою на території парку. Вказує, що за значені рішення Дніпропетро вської міської ради від 19.09.2007 ро ку № 236/1 та від 28.12.09 року № 60/53 не міс тять будь-яких умов, положень чи застережень, що збудовані в процесі здійснення інвест ором реконструкції парку об' єкти нерухомості та благоуст рою перейдуть до комунальної власності, не містять також з обов'язань інвестора передат и ці збудовані ним об'єкти у ко мунальну власність міста. Вк азує, що не міститься також ні яких зазначених застережень в рішенні виконавчого коміт ету Індустріальної районної у місті Дніпропетровську ра ди "Про проведення інвестиці йного конкурсу для здійсненн я реконструкції і благоустро ю парку "Дружби" по просп. Газе ти "Правда" від 19.02.2010 №58. Вказує, що в даному випадку в питанні що до набуття права власності н а збудовані об'єкти слід керу ватись діючим законодавство м, згідно з яким (відповідно до положень ст. 331 Цивільного код ексу України) інвестор набуд е право власності на створен і ним об'єкти нерухомості та б лагоустрою в процесі здійсне ння інвестором реконструкці ї парку об'єкти, і це не супере чить іншим нормам законодавс тва. Вважає, що таким чином під стави для задоволення позову відсутні.

В судовому засіданні 06.12.2011р. о голошувалась перерва до 22.12.2011р .

В судовому засіданні 04.01.2012р. о голошено вступну та резолюти вну частину судового рішення , згідно ст. 85 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни.

Розглянувши матеріали спр ави та заслухавши пояснення представників сторін і проку рора, дослідивши надані дока зи, господарський суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до переліку д ержавного майна України, яке передається до власності ад міністративно-територіальн их одиниць (комунальної влас ності), затвердженого Постан овою Кабінету Міністрів Укра їни "Про розмежування держав ного майна України між загал ьнодержавною (республікансь кою) власністю і власністю ад міністративно-територіальн их одиниць (комунальної) влас ності" від 05.11.1991 р. №311, до комуналь ної власності передається зе лене господарство: майновий комплекс ремонтно-будівельн ого управління зеленого буді вництва, включаючи парки, зел ені захисні зони, міські зони відпочинку.

Відповідно п. 31 ст. 26 Закону Ук раїни "Про місцеве самовряду вання в Україні", виключно на п ленарних засіданнях сільськ ої, селищної, міської ради вир ішуються питання прийняття р ішень про передачу іншим орг анам окремих повноважень щод о управління майном, яке нале жить до комунальної власност і відповідної територіально ї громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійс нення.

Відповідно до ст. 60 Закону Ук раїни "Про місцеве самовряду вання в Україні", територіаль ним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить пр аво комунальної власності на рухоме і нерухоме майно. Так ч астиною п' ятою цієї статті передбачено, що органи місце вого самоврядування від імен і та в інтересах територіаль них громад відповідно до зак ону здійснюють правомочност і щодо володіння, користуван ня та розпорядження об'єктам и права комунальної власност і.

На території міста Дніпроп етровська органом уповноваж еним державою здійснювати ві дповідні функції щодо управл іння об'єктами комунальної в ласності є Дніпропетровська міська рада (надалі за тексто м також - Позивач).

На виконання вказаних вище положень закону рішенням Ви конавчого комітету Дніпропе тровської міської ради "Про б алансову належність парків м іста" від 28.04.2005 р. №1520 було визначе но балансоутримувача парку " Дружба", яким став Відділ кому нального господарства викон кому Індустріальної районно ї у місті Дніпропетровську р ади (надалі за текстом також - Відповідач-1).

В подальшому рішенням Дніп ропетровської міської ради “ Про дозвіл відділу комунальн ого господарства Індустріал ьної районної у місті ради пр оектування та проведення рек онструкції і благоустрою пар ку Дружби (Індустріальний ра йон)" від 25.07.2007 р. №20/17 Відповідачу- 1 був наданий дозвіл здійснит и проектування та проведення реконструкції і благоустрою парку Дружби, згідно і схемою , що додається, та надана згода на розроблення проекту відв едення земельної ділянки. Та к цим рішенням Відділ комуна льного господарства виконко му Індустріальної районної у місті Дніпропетровську ради зобов'язано замовити проект ування та проектну документа цію на реконструкцію парку, р озробити проект відтворення та подальшого утримання об'є ктів рослинного світу, отрим ати паспорти в Комунальному підприємстві "Дніпропетровс ьке міжміське бюро технічної інвентаризації" на зелені на садження. Після прийняття об 'єкта в експлуатацію звернут ися до Комунального підприєм ства "Дніпропетровське міжмі ське бюро технічної інвентар изації" для оформлення права власності на нерухомість.

Відповідно до п. 2 рішення Дн іпропетровської міської рад и „Про затвердження проекту землеустрою з організації та встановлення меж території рекреаційного призначення п арку "Дружби" по просп. ім. Газе ти „Правда" від 19.09.2007 р. №236/19, парк "Д ружби" загальною площею 96,9127 га був визначений територією р екреаційного призначення з р ежимом обмеженої господарсь кої діяльності.

Рішенням Дніпропетровсь кої міської ради “Про затвер дження планувальної структу ри та проведення реконструкц ії і благоустрою парку Дружб и по просп. Газети "Правда" (Інд устріальний район)" від 28.12.2009 р. № 60/53 Індустріальній районній у місті Дніпропетровську раді в особі Відділу комунальног о господарства було надано д озвіл (пункт 2 Рішення) на пров едення реконструкцій та благ оустрою парку "Дружби" з визна ченням інвестора на проведен ня зазначеної реконструкції відповідно до чинного закон одавства.

На виконання вищевказаног о рішення Дніпропетровської міської ради від 28.12.2009р. №60/53, Вико навчим комітетом Індустріал ьної районної у місті Дніпро петровську ради було прийнят о рішення "Про проведення інв естиційного конкурсу для зді йснення реконструкції та бла гоустрою парку Дружби по про сп. ім. Газети "Правда" від 19.02.2010р. №58, яким затверджене Положенн я та склад районної конкурсн ої комісії з організації про ведення інвестиційного конк урсу для здійснення реконстр укції та благоустрою парку "Д ружби" по просп. ім. Газети "Пра вда" відповідно до Положення .

Відповідно до протоколу № 2 засідання конкурсної комісі ї з організації проведення і нвестиційного конкурсу для п роведення реконструкції та б лагоустрою парку "Дружби" по п росп. ім. Газети "Правда" затве рдженого рішенням Виконавчо го комітету Індустріальної р айонної у місті Дніпропетров ську від 16.04.10 р. №127 - переможцем к онкурсу було визнано інвесто ра Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Бест Алепс" (н адалі за текстом - Відповіда ч-2, інвестор або ТОВ "Бест Алеп с").

05.05.2010 р. між переможцем конкур су інвестором ТОВ "Бест Алепс " в особі директора Клопова О.Є ., що діє на підставі Статуту, т а Відділом комунального госп одарства виконкому Індустрі альної районної у місті Дніп ропетровську ради в особі на чальника ОСОБА_3, що діє на підставі рішення Дніпропетр овської міської ради від 28.12.2009р . №60/53 "Про затвердження планува льної структури та проведенн я реконструкції і благоустро ю парку Дружби по просп. газет и "Правда" (Індустріальний рай он)", рішення виконавчого комі тету Індустріальної районно ї у місті ради від 19.02.10 № 58 "Про пр оведення інвестиційного кон курсу для здійснення реконст рукції і благоустрою парку Д ружби по просп. Газети "Правда ", був укладений інвестиційни й договір №1 на реконструкцію та благоустрій парку "Дружби " по просп. ім. Газети "Правда".

Як встановили сторони у пун кті 1.1 вказаного інвестиційно го договору (Предмет договор у), за цим договором Інвестор н а власний ризик зобов'язуєть ся здійснити інвестування та інші дії, передбачені цим дог овором для реконструкції і б лагоустрою парку "Дружби" (90,5831 г а) (далі - Об'єкт інвестування), р озташованого по проспекту Га зети "Правда" на земельній діл янці, що була надана у постійн е користування Відділу комун ального господарства Індуст ріальної районної у місті Дн іпропетровську ради, на підс таві державного акту на прав о постійного користування з емельною ділянкою серія ЯЯ № 040500 від 29.10.2007р., відповідно до ескі зного проекту планування рек онструкції та благоустрою Об 'єкту інвестування, з метою от римання прибутку, а Відділ - ст ворює умови для реалізації ц ього інвестиційного проекту для виконання взятих на себе зобов'язань на визначених ци м Договором умовах, з метою до сягнення соціального ефекту .

Відповідно до пункту 1.2 вказ аного інвестиційного догово ру, цей договір не передбачає виникнення у Сторін за резул ьтатами їх діяльності спільн ої власності.

Відповідно до пункту 1.3 вказ аного інвестиційного догово ру, інвестиції, які здійснює І нвестор за цим договором, зді йснюються відповідно до Зако ну України "Про інвестиційну діяльність", Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України та інших зак онодавчих актів.

Пунктом 2.1 сторони вказаног о інвестиційного договору об умовили, що з метою виконання даного договору Інвестор зд ійснює залучення підрядних о рганізацій за попередньою уз годженістю з Відділом комуна льного господарства для вико нання проектно-вишукувальни х, будівельно-монтажних, земл евпорядних, геодезичних, кон сультаційних та інших робіт, необхідних для реконструкці ї Об'єкта інвестування, уклад ення з ними договорів, їх вико нання. Інвестор самостійно, н а власний ризик та за власний рахунок здійснює розрахунки з підрядними організаціями за виконані ними роботи та ко нтроль за якістю і своєчасні стю виконання робіт, викорис тання під час будівництва ма теріалів.

Відповідно до пункту 2.2. вказ аного інвестиційного догово ру, реконструкція Об'єкту інв естування здійснюється у три черги з загальним терміном з дійснення робіт у 9 (дев'ять) ро ків, відповідно до ескізного проекту реконструкції та бл агоустрою парку "Дружби" по пр оспекту Газети "Правда", розро бленого Державним підприємс твом "Дніпроцивільпроект" та передбаченої цим проектом ч ерговості: - 1 черга - 4 (чотири) ро ки; - ІІ черга - 3 (три) роки; - ІІІ че рга - 2 (два) роки.

У пункті 3.2.4. вказаного інвес тиційного договору Інвестор зобов'язується взяти до уваг и п. 5.3 рішення Дніпропетровсь кої міської ради від 19.09.2007р. №182/19 " Про надання і передачу земел ьних ділянок по просп. Газети "Правда" (Індустріальний райо н) у постійне користування та в оренду Відділу комунально го господарства Індустріаль ної районної у місті Дніпроп етровську ради, код ЄДРПОУ 2553763 6, по фактичному розміщенню па рку "Дружби", в тій частині, що с тосується використання парк у "Дружби" за функціональним п ризначенням відповідно до за твердженого проекту реконс трукції, з урахуванням функц іональних зон та планувально ї структури, зберігання зеле них насаджень, елементів зов нішнього благоустрою, забезп ечення заходів щодо охорони пам'яток археології в межах т имчасових охоронних зон відп овідно до вимог Закону Украї ни "Про охорону культурної сп адщини". З моменту підписання договору Інвестор зобов'язу ється нести повну відповідал ьність за збереження зелених насаджень та пам'яток археол огії, розташованих на терито рії парку "Дружби".

У пункті 3.2.20 вказаного інвес тиційного договору, сторони передбачили, що Інвестор зоб ов'язується після завершенн я будівництва забезпечити пі дготовку землевпорядної док ументації для оформлення пра в на земельну ділянку під буд івлями та спорудами, відпові дно до умов чинного законода вства.

Відповідно до пункту 3.4.3 вказ аного інвестиційного догово ру, Інвестор має право набути право власності на будівлі т а споруди, збудовані на терит орії парку "Дружби" відповідн о до проектної документації щодо реконструкції та благоу строю парку.

Згідно пункту 4.1 вказаного і нвестиційного договору, фіна нсування всього комплексу ро біт, пов'язаних з будівництво м, реконструкцією та введенн ям в експлуатацію Об'єкта інв естування, а також розроблен ня та затвердження проектної документації здійснюється в иключно Інвестором.

У пунктах 5.1.1 та 5.1.3 вказаного і нвестиційного договору стор они обумовили, що Відділ кому нального господарства Індус тріальної районної у місті Д ніпропетровську ради підтве рджує та гарантує, що особа, як а підписала цей договір від і мені Відділу є належним чино м уповноваженою на таке підп исання, а укладання та викона ння даного договору Відділом не порушує його прав, а також будь-якого нормативно-правов ого акту.

Однак, як вказує Позивач, ос кільки, відповідно до п. 33 ст. 26 З акону України "Про місцеве са моврядування в Україні", викл ючно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання що до затвердження договорів, у кладених сільським, селищним , міським головою від імені ра ди, з питань, віднесених до її виключної компетенції, вказа ний інвестиційний договір на реконструкцію та благоустрі й парку "Дружби" по просп. ім. Га зети "Правда" повинен бути зат верджений рішенням Дніпропе тровської міської ради, яка м ала визначити уповноважену о собу на право підписання дан ого договору.

Отже наявність рішення від повідного органу виконавчої влади або органу місцевого с амоврядування про затвердже ння належним чином погоджено го проекту з організації про ведення інвестиційного конк урсу для проведення реконстр укції та благоустрою парку „ Дружби" та інвестиційного до говору на здійснення реконст рукції та благоустрою парку „Дружби" визначається чинним законодавством в якості обо в'язкової передумови подальш ого укладення інвестиційног о договору.

Так, рішенням виконавчого к омітету Дніпропетровської м іської ради від 24.06.2010 р. №2332 було п огоджено проект рішення місь кої ради „Про затвердження п ротоколу засідання конкурсн ої комісії з організації про ведення інвестиційного конк урсу для проведення реконстр укції та благоустрою парку "Д ружби" та інвестиційного дог овору на здійснення реконстр укції та благоустрою парку "Д ружби", але остаточно це рішен ня прийнято не було.

Згідно з Положенням про від діл комунального господарст ва Індустріальної районної у місті ради, затвердженого рі шенням Індустріальної район ної у м. Дніпропетровську рад и від 22.08.2006р. №56/4, відділ комуналь ного господарства Індустріа льної районної ради є викона вчим органом цієї ради, створ юється районною радою (пункт 1.1 Положення). У своїй діяльнос ті цей Відділ керується Конс титуцією України, Законами У країни, Указами та Розпорядж еннями Президента України, П остановами та Розпорядження ми Кабінету Міністрів Україн и, розпорядженнями голови об ласної державної адміністра ції, наказами обласного упра вління житлово-комунального господарства, рішеннями обл асної, міської та районної ра д, розпорядженнями голови ра йонної ради, а також цим Полож енням.

Як вбачається зі змісту цьо го Положення, правом укладан ня договорів від імені міськ ої ради цей виконавчий орган районної ради не наділений.

Згідно до посадової інстру кції та Положення про відділ комунального господарства р айонної ради ОСОБА_3, як на чальник відділу, повноваженн ями на укладання договорів в ід імені Дніпропетровської м іської ради не наділений.

Частина 1 ст. 626 Цивільного ко дексу України встановлює, що договором є домовленість дв ох або більше сторін, спрямов ана на встановлення, зміну аб о припинення цивільних прав та обов' язків.

Главою 16 Цивільного кодексу України встановлені загальн і положення про правочин, яки м, за визначенням ст. 202 цього Ко дексу, має відповідати і вказ аний інвестиційний договір.

Так відповідно до положень ч. 3 ст. 203 Цивільного кодексу Ук раїни, волевиявлення учасник а правочину має бути вільним і відповідати його внутрішн ій волі.

Таким чином, як вбачається і з встановлених вище обставин , вказаний інвестиційний дог овір був укладений між Відпо відачами із порушенням перед баченої чинним законодавств ом компетенції Відповідача-2 для укладення договорів, які стосуються використання та розпорядження об' єктами де ржавної та комунальної власн ості, а саме без погодження із Позивачем та не уповноважен ою на це Позивачем особою.

Також, відповідно до ч.1 ст. 203 Ц ивільного кодексу України, з міст правочину не може супер ечити цьому Кодексу, іншим ак там цивільного законодавств а, а також моральним засадам с успільства.

Частиною 1 ст. 215 Цивільного к одексу України визначено, що підставою недійсності право чину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встанов лені частинами першою - треть ою, п' ятою та шостою ст. 203 цьог о Кодексу.

Так, ч. 4 ст. 3 Закону України "Пр о приватизацію державного ма йна" передбачено, що відчужен ня майна, що є у комунальній вл асності, регулюється положен ням даного Закону, інших зако нів з питань приватизації і з дійснюється органами місцев ого самоврядування.

Відповідно до п. "б" ч.2 ст. 5 Зак ону України "Про приватизаці ю державного майна", приватиз ації не підлягають об'єкти, ді яльність яких забезпечує соц іальний розвиток, збереження та підвищення культурного, н аукового потенціалу, духовни х цінностей, зокрема: об'єкти к ультури, мистецтва архітекту ри, меморіальні комплекси, за повідники, парки тощо загаль нонаціонального значення.

Як вбачається із п.п. 1.2, 2.1, 3.2.20, 3.4.3 та 4.1 вказаного інвестиційног о договору, умовами цього дог овору передбачено право інве стора набути право власності на будівлі та споруди, збудов ані та території парку "Дружб и" відповідно до проектної до кументації щодо реконструкц ії та благоустрою, а також офо рмлення прав на земельні діл янки під цими об' єктами та с порудами.

Таким чином, умови цього інв естиційного договору супере чать чинному законодавству, яке врегульовує порядок набу ття, розпорядження та відчуж ення прав власності на нерух оме майно, яке є комунальною в ласністю.

Щодо заперечень Відповіда ча-2, то вони відхиляються судо м з наступних підстав.

Відповідно до змісту пункт у 8.2. рішення Дніпропетровсько ї міської ради від 19.09.2007 року № 236 /1, заборона на будівництво та розміщення об'єктів на терит орії парку скасовується у зв 'язку із настанням відкладал ьної обставини - до завершен ня розробки та затвердження проекту реконструкції парку і будь-яких інших заборон чи у мов щодо можливості будівниц тва об'єктів на території пар ку вищевказане рішення Дніпр опетровської міської ради не містить.

Рішенням Дніпропетровсько ї міської ради від 28.12.09 року № 60/53 , було затверджено плануваль ну структуру парку Дружби по просп. Газети "Правда".

Як вбачається з цієї планув альної структури на територі ї парку дійсно передбачаєтьс я будівництво об'єктів нерух омості та благоустрою.

До матеріалів справи було н адано "Корегування ескізного проекту реконструкції і бла гоустрою парку "Дружби" в м. Дн іпропетровську" (об'єкт № 16271-08), щ о був розроблений Державним підприємством "Дніпропетров ський державний проектний ін ститут житлового і цивільног о будівництва "Дніпроцивільп роект" на підставі плануваль ної структури, затвердженої рішенням Дніпропетровської міської ради від 28.12.09 року №60/53, н а замовлення листа-замовленн я відділу комунального госпо дарства Індустріальної райо нної ради № 218 від 04.07.2008 року.

Цей ескізний проект передб ачає будівництво об'єктів не рухомості та благоустрою на території парку та містить в ідповідні проекти щодо водоп остачання та водовідведення , газопостачання, інші проект ні матеріали, необхідні для б удівництва та подальшого фун кціонування об'єктів нерухом ості та благоустрою на терит орії парку.

Водночас зазначені рішенн я Дніпропетровської міської ради і її виконавчого коміте ту, або рішення Індустріальн ої районної у місті Дніпропе тровську ради чи її виконавч ого комітету не містять будь -яких умов, положень чи застер ежень, що збудовані в процесі здійснення інвестором рекон струкції парку об'єкти нерух омості та благоустрою перейд уть до комунальної власності , не містять також зобов'язань інвестора передати ці збудо вані ним об'єкти у комунальну власність міста, як і не містя ть волевиявлення щодо можлив ості набуття інвестором прав а власності як на наявні в пар ку Дружби об' єкти, так і на но востворені об' єкти, які буд уть збудовані у ході виконан ня вказаного інвестиційного договору.

Отже в даному випадку в пита нні щодо набуття права власн ості на збудовані об'єкти сто ронам вказаного інвестиційн ого договору слід керуватись діючим законодавством.

Так, відповідно до статті 331 Ц ивільного кодексу України, п раво власності на нову річ, як а виготовлена (створена) особ ою, набувається нею, якщо інше не встановлено договором аб о законом.

Згідно ч.1 ст. 375 Цивільного ко дексу України, власник земел ьної ділянки має право зводи ти на ній будівлі та споруди, с творювати закриті водойми, з дійснювати перебудову, а так ож дозволяти будівництво на своїй ділянці іншим особам.

Згідно ч. 2 ст. 375 Цивільного ко дексу України, власник земел ьної ділянки набуває право в ласності на зведені ним буді влі, споруди та інше нерухоме майно.

Статтею 876 Цивільного кодек су України встановлено, що вл асником обєкта будівництва а бо результату інших будівель них робіт є замовник, якщо інш е не передбачено договором.

Таким чином, в даному випадк у, у ході виконання вказаного вище інвестиційного договор у Відповідач-2 може набувати п раво власності на створені о б'єкти нерухомості та благоу строю в процесі здійснення н им, як інвестором реконструк ції зазначеного парку, і це бу де суперечити іншим нормам з аконодавства, якими врегульо вано інший порядок набуття п рава власності на об' єкти д ержавного та комунального ма йна.

Щодо доводів прокурора про порушення сторнами вказаног о інвестиційного договору За кону України "Про охорону кул ьтурної спадщини", то вони не м ожуть бути враховані судом з наступних підстав.

Відповідно ст. 53 Земельного кодексу України, землі, на яки х розташовані кургани, належ ать до земель історико-культ урного призначення.

Відповідно ст. 23 Закону Укра їни "Про охорону культурної с падщини", усі власники пам'ято к чи їхніх частин або уповнов ажені ними органи, незалежно від форм власності на ці пам'я тки, зобов'язані укласти з від повідним органом охорони кул ьтурної спадщини охоронний д оговір. Порядок укладання ох оронних договорів та їхні ти пові форми затверджуються Ка бінетом Міністрів України. В ідсутність охоронного догов ору не звільняє особу від обо в'язків, що випливають із цьог о Закону.

Згідно ст. 24 Закону України "П ро охорону культурної спадщи ни", власник уповноважений ни м орган, користувач зобов'яза ні утримувати пам'ятку в нале жному стані, своєчасно прова дити ремонт, захищати від пош кодження, руйнування або зни щення відповідно до цього За кону та охоронного договору.

Як вказує прокурор на терит орії Індустріального району м. Дніпропетровська у 2007 році у південно-східній частині па рку "Дружби" виявлено пам'ятку археології - кургани, похован ня кочівницьких племен періо ду бронзового віку 11 тисячолі ття до нашої ери, але сторонам и у цій справі до теперішньог о часу охоронний договір не о формлено.

Проте, враховуючи на те, що в казаними нормами Закону Укра їни "Про охорону культурної с падщини" не встановлено будь -яких випадків недійсності п равочинів щодо об' єкту куль турної спадщини у разі не укл адання охоронного договору щ одо певного об' єкту культур ної спадщини, такі обставини не є підставою для визнання о спорюваного інвестиційного договору недійсним.

Згідно ч. 3 ст. 215 Цивільного ко дексу України, якщо недійсні сть правочину прямо не встан овлена законом, але одна із ст орін або інша заінтересована особа заперечує його дійсні сть на підставах, встановлен их законом, такий правочин мо же бути визнаний судом недій сним (оспорюваний правочин).

За правилами ст. 217 Цивільног о кодексу України, недійсніс ть окремої частини правочину не має наслідком недійсност і його частин і правочину в ці лому, якщо можна припустити, щ о правочин був би вчинений і б ез включення до нього недійс ної частини.

Як випливає із пояснень Поз ивача, ця особа не була сторон ою за вказаним інвестиційним договором, але є заінтересов аною у визнанні вказаного ін вестиційного договору недій сним в цілому, оскільки цей до говір в цілому був укладений із порушенням порядку уклад ення таких договорів, передб аченому чинним законодавств ом. Щодо не відповідності чин ному законодавству окремих с пірних умов договору (зокрем а п. 3.4.3), то як вбачається із пред мету цього договору, умови ць ого договору про набуття інв естором права власності на б удівлі і споруди, які мають бу ти створені у ході виконання сторонами цього договору є с уттєвими умовами, без включе ння яких він не був би вчинени й сторонами.

На підставі викладеного су д доходить висновку, що позов ні вимоги прокурора в інтере сах держави в особі Позивача до Відповідача-1 та до Відпові дача-2 про визнання вказаного інвестиційного договору нед ійсним є законними та обґрун тованими, тому підлягають за доволенню.

Судові витрати у справі пок ладаються на Відповідача, зг ідно ст. 49 Господарського проц есуального кодексу України.

Керуючись ст. ст. 4, 32-34, 36, 43, 45-49, 82-85, 115-1 17 Господарського процесуаль ного кодексу України, господ арський суд -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Визнати недійсним інвести ційний договір № 1 від 05 травня 2010 року, укладений між Відділо м комунального господарства Індустріальної районної у м істі Дніпропетровську ради ( 49000, м. Дніпропетровськ, пр. Газе ти "Правда", 8, код ЄДРПОУ 34059942) і То вариством з обмеженою відпов ідальністю "Бест Алепс" (49127, м. Дн іпропетровськ, вул. Жовтнева , 132, код ЄДРПОУ 35341250) на реконстру кцію та благоустрій парку ім . "Дружби", з моменту його уклад ення.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Бес т Алепс" (49127, м.Дніпропетровськ , вул. Жовтнева, 132, код ЄДРПОУ 3534125 0) в доход Державного бюджету У країни суму 85 грн. 00 коп. витрат по сплаті державного мита, 236 г рн. 00 коп. витрат на інформацій но-технічне забезпечення суд ового процесу.

Видати накази після набран ня судовим рішенням законної сили.

Рішення суду набирає закон ної сили після закінчення де сятиденного строку з дня скл адення його повного тексту і може бути оскарженим протяг ом цього строку до Дніпропет ровського апеляційного госп одарського суду.

Суддя І.М. Подобєд

Повне рішення складено -12.01.12р .

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення05.01.2012
Оприлюднено18.01.2012
Номер документу20828971
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/5005/14031/2011

Постанова від 26.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Ухвала від 06.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Постанова від 30.05.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Рішення від 05.01.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

Ухвала від 22.12.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

Ухвала від 29.11.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

Ухвала від 08.11.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні