ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 35/395 11.01.12
За позовом Київського комунального виробничого пі дприємства "Міськпаливо"
до 1) Державного терито ріального-галузевого об'єдна ння "Південно-західна залізн иця"
2) Товариства з обмежено ю відповідальністю "Альфа-Ме тал-Компані"
3) Товариства з обмежено ю відповідальністю "Вугільна ярмарка"
про стягнення 14 776,32 грн.
Суддя Літвінова М.Є.
Представники сторін:
від позивача: ОС ОБА_1. - предст. за довір.;
від відповідача-1: О СОБА_2. - предст. за дов ір;
від відповідача-2: не з' явились;
від відповідача-3: не з' явились.
У судовому засіданні 11.01.2012 , на підставі ч. 2 ст. 85 Господарс ького процесуального кодекс у України, було оголошено вст упну та резолютивну частини рішення.
Обставини справи:
На розгляд господарсь кого суду міста Києва переда ні позовні вимоги Київського комунального виробничого пі дприємства "Міськпаливо" до Д ержавного територіального-г алузевого об'єднання "Півден но-західна залізниця" (відпов ідач-1), Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Мет ал-Компані" (відповідач-2), Това риства з обмеженою відповіда льністю "Вугільна ярмарка" (ві дповідач-3) про стягнення 16 021,82 г рн. вартості недостачі вугіл ля, та стягнення судових витр ат.
Ухвалою господарського су ду міста Києва від 31.10.2011 порушен о провадження у справі №35/395, ро згляд справи призначено на 23.1 1.2011.
22.11.2011 через відділ діловодств а господарського суду міста Києва від позивача надійшли документи на виконання ухвал и про порушення провадження у справі №35/395 від 31.10.2011.
Представник відповідача-1 у судовому засіданні 23.11.2011 надав документи на виконання вимо г ухвали про порушення прова дження у справі №35/395 від 31.10.2011; над ав відзив на позов, у якому про сив у позові відмовити повні стю.
У судове засідання 23.11.2011 пози вач та відповідачі -2, 3 своїх пр едставників не направили, пр о причини неможливості їх яв ки суд не повідомили, вимоги у хвали суду про порушення про вадження у справі №35/395 від 31.10.2011 н е виконали, заяв, клопотань не подавали.
Ухвалою господарського су ду міста Києва від 23.11.2011, на підс таві ст. 77 Господарського проц есуального кодексу України, розгляд справи відкладено на 19.12.2011.
У судове засідання, признач ене на 19.12.2011 представники позив ача, відповідачів-2, 3 не з'явили сь, про причини неявки не пові домили, вимоги, викладені в ух валі суду про порушення пров адження у справі №35/395 від 31.10.2011 не виконали.
Представник відповідача-1 у судовому засіданні 19.12.2011 подав клопотання про продовження строку вирішення спору на 15 дн ів. Клопотання судом задовол ено, строк вирішення спору пр одовжено.
Ухвалою господарського су ду міста Києва від 19.12.2011, на підс таві ст. 77 Господарського проц есуального кодексу України, розгляд справи відкладено на 11.01.2012.
Представник позивача у суд овому засіданні подав письмо ві пояснення, в яких зменшив с уму заявлених позовних вимог до 14 776,32 грн. та надав відповідн ий розрахунок вартості недос тачі вугілля.
У судове засідання 11.01.2012 пред ставники відповідачів-2,3 не з' явились, про причини неявки с уд не повідомили, вимоги ухва ли суду про порушення провад ження у справі №35/395 від 31.10.2011 не ви конали, відзив на позов та вит ребувані судом документи не надали, заяв, клопотань не под авали.
За таких обставин, у відпові дності до ст. 75 Господарського процесуального кодексу Укра їни, справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників позивача та відп овідача-1, господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
30.06.2011 року по залізн ичній накладній №53009502 Товарист вом з обмеженою відповідальн істю "Вугільна ярмарка" на адр есу Київського комунального виробничого підприємства "М іськпаливо" (надалі - позивач) у напіввагоні № 67916437 було відва нтажено 63 тони вугілля антрац ит.
Власником вантажу згідно л иста за вих. №28 від 01.08.2011 є Товари ство з обмеженою відповідаль ністю "Альфа-Метал-Компані" (на далі відповідач-2), вантажовід правником є Товариство з обм еженою відповідальністю "Вуг ільна ярмарка" (надалі відпов ідач - 3) на підставі договору п ро надання послуг №030611 від 03.06.2011, у кладеним із відповідачем-2.
Згідно із п.п. 1.1., 1.2. договору пр о надання послуг №030611 від 03.06.2011 ві дповідач-3 зобов'язався за зав данням відповідача-2 надават и послуги по організації пер евезення вугільної продукці ї, для чого відповідач-3 зобов' язався цілодобово своєчасно здійснювати власними силами навантаження і відправлення вантажу відповівдача-2 заліз ничними вагонами, які подані залізницею, за реквізитами в ідповідача-2, надавати інші по слуги, пов'язані з перевезенн ям, відправленням вантажу, за безпечити своєчасне і правил ьне оформлення залізничних т а інших документів, самостій но здійснювати оплату додатк ових залізничних послуг.
Згідно із листом відповіда ча-2 №132 від 23.06.2011 вартість вугілл я становить 1248,00 грн. з урахуван ням ПДВ.
З прибуттям вагону на станц ію Красний лиман Донецької з алізниці згідно акту загальн ої форми станції Красний лим ан №496 від 03.07.2011 та Комерційного а кту БН 681462/60/2 від 04.07.2011 виявлено, що навантаження вантажу нижче бортів вагону 500-800 мм, вантаж не розрівняний, не маркований. Н ад 2, 3, 4, 5 люками заглиблення дов жиною 3500 мм на ширину вагону ко нусом до люків. Наявний зазор між кришкою люків 2,4 та армува льним листом 500х400 мм. Частково проглядається заробка дошка ми. Наявна течія вантажу, яку у сунено закладенням ганчір'ям . По документу значиться брут то 85500 кг, тари 22500 кг, нетто 63000 кг. Пр и комісійній перевірці вагон у на справних 150 тн. залізнични х вагах виявилось: вага брутт о 72400 кг., тара с бруса 22500 кг., нетто 49900 кг., менше документа 13100 кг. Пр и повторному переважуванні н едостача підтвердилась. Зава нтаження виправили шляхом ро зрівнювання поверхні вантаж у.
Відповідно до Акту №50 ст. Кра сний Лиман вагон №67916437 технічн о справний.
При видачі вантажу на станц ії призначення - Київ-Москов ський Південно-Західної залі зниці різниці проти вищезазн ачених відомостей не виявлен о, вантаж видано вантажоодер жувачу згідно комерційного а кту БН 681462/60/2 від 04.07.2011.
У залізничній накладній №530 09502 зазначено, що вантаж розміщ ено і закріплено згідно Техн ічних умов правильно (графа 1); вантаж марковано вапном (гра фа 4).
Згідно із актом про технічн ий стан вагону від 04.07.2011 №50 ст. Кр асний Лиман втрата вантажу м ожлива через наявність щілин и між кришками люків та армув альним листом, яка не була усу нена вантажовідправником. Да ну щілину вантажовідправник бачив перед навантаженням.
Обґрунтовуючи заявлені по зовні вимоги, позивач зазнач ає, що нестача вугілля є наслі дком незабезпечення перевіз ником цілісності та збережен ня вантажу під час його перев езення, у зв'язку із чим просит ь стягнути вартість недостач і вугілля у розмірі 14776,32 грн.
Відповідач-1 проти позовних вимог заперечував, посилаюч ись на їх безпідставність та необґрунтованість.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача п ідлягають задоволенню, з нас тупних підстав.
Згідно ч.1 ст.32 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни доказами у справі є будь -які фактичні дані, на підстав і яких господарський суд у ви значеному законом порядку вс тановлює наявність чи відсут ність обставин, на яких ґрунт уються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставин и, які мають значення для прав ильного вирішення господарс ького спору.
Відповідно до ст. 306 Господар ського кодексу України, пере везенням вантажів у цьому Ко дексі визнається господарсь ка діяльність, пов'язана з пер еміщенням продукції виробни чо-технічного призначення та виробів народного споживанн я залізницями, автомобільним и дорогами, водними та повітр яними шляхами, а також трансп ортування продукції трубопр оводами.
Суб'єктами відносин переве зення вантажів є перевізники , вантажовідправники та вант ажоодержувачі.
Перевезення вантажів здій снюють вантажний залізнични й транспорт, автомобільний в антажний транспорт, морський вантажний транспорт та вант ажний внутрішній флот, авіац ійний вантажний транспорт, т рубопровідний транспорт, кос мічний транспорт, інші види т ранспорту.
Допоміжним видом діяльнос ті, пов'язаним з перевезенням вантажу, є транспортна експе диція.
Загальні умови перевезенн я вантажів, а також особливі у мови перевезення окремих вид ів вантажів (вибухових речов ин, зброї, отруйних, легкозайм истих, радіоактивних та інши х небезпечних речовин тощо) в изначаються цим Кодексом і в иданими відповідно до нього транспортними кодексами, тра нспортними статутами та інши ми нормативно-правовими акта ми.
Як передбачено ч. 1 ст. 307 Госпо дарського кодексу України, з а договором перевезення вант ажу одна сторона (перевізник ) зобов'язується доставити вв ірений їй другою стороною (ва нтажовідправником) вантаж до пункту призначення в устано влений законодавством чи дог овором строк та видати його у повноваженій на одержання ва нтажу особі (вантажоодержува чу), а вантажовідправник зобо в'язується сплатити за перев езення вантажу встановлену п лату
Частиною 5 ст. 307 Господарськ ого кодексу України передбач ено, що умови перевезення ван тажів окремими видами трансп орту, а також відповідальніс ть суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визнач аються транспортними кодекс ами, транспортними статутами та іншими нормативно-правов ими актами.
Відповідно до ст. ст. 22, 23 Стату ту залізниць України, затвер дженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 №457 ( надалі - Статут), за договором залізничного перевезення ва нтажу залізниця зобов'язуєть ся доставити ввірений їй ван тажовідправником вантаж у пу нкт призначення в зазначений термін і видати його одержув ачу, а відправник зобов'язуєт ься сплатити за перевезення встановлену плату.
Виконання залізницею дода ткових операцій, пов'язаних з перевезенням вантажів (зава нтаження, розвантаження, зва жування, експедирування тощо ), здійснюється на підставі ок ремих договорів.
Відправники повинні надат и станції навантаження на ко жне відправлення вантажу зап овнену накладну (комплект пе ревізних документів).
Дата приймання і видачі ван тажу засвідчується на наклад ній календарним штемпелем ст анції.
Згідно із ст. 24 Статуту ванта жовідправники несуть відпов ідальність за всі наслідки н еправильності, неточності аб о неповноти відомостей, зазн ачених ним у накладній.
Залізниця має право п еревіряти правильність цих в ідомостей, а також періодичн о перевіряти кількість та ма су вантажу, що зазначаються у накладній.
Як передбачено ст. 31 Статуту залізниця зобов'язана подав ати під завантаження справні , придатні для перевезення ві дповідного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття , реквізиту, а у необхідних вип адках - продезінфіковані ваг они та контейнери.
Додаткова підготовка ваго нів та контейнерів під заван таження вантажів, що потребу ють особливих умов перевезен ня і зберігання, може здійсню ватися залізницею на підстав і договору за рахунок відпра вника.
Придатність рухомого скла ду для перевезення вантажу в комерційному відношенні визначається:
вагонів - відправником, якщо завантаження здійснюється й ого засобами, або залізницею , якщо завантаження здійснює ться засобами залізниці;
контейнерів, цистерн та бун керних напіввагонів - відпра вником.
Згідно із п. 1 Правил перевез ення вантажів у вагонах відк ритого типу, затверджених на казом Міністерства транспор ту України від 20.08.2001р. №542 кам'яне вугілля, кокс, торф, руда і руд ні концентрати, мінеральні б удівельні матеріали (глина, щ ебінь тощо) перевозяться, як п равило, у напіввагонах.
Як передбачено п.п. 5, 6 Правил перевезення вантажів у ваго нах відкритого типу перед на вантаженням вантажів, які мі стять дрібні фракції, відпра вник зобов'язаний пересвідчи тися, що перевезення у надано му вагоні не призведе до втра ти вантажу. Якщо втрата можли ва через конструктивні зазор и, відправник зобов'язаний вж ити додаткових заходів щодо їх ущільнення, для чого йому з алізницею надається безопла тний час користування вагона ми до 30 хвилин на всю одночасн о подану групу вагонів.
У разі навантаження у вагон и відкритого типу вантажів, я кі містять дрібні фракції, ві дправник повинен вжити заход ів щодо запобігання видуванн ю або просипанню дрібних час ток вантажу під час перевезе ння, особливо у випадках нава нтаження вище рівня бортів в агона (із "шапкою"). Такі заходи розроблюються відправником окремо для кожного виду вант ажу.
Поверхня вантажу у всіх вип адках розрівнюється і ущільн юється. Для розрівнювання і у щільнення вантажу відправни к може використовувати механ ізовані установки та інші пр истрої.
З метою забезпечення збере женості всіх вантажів, що пер евозяться у вагонах відкрито го типу, на їх поверхню відпра вником наноситься захисне ма ркування або застосовується покриття плівкою (емульсією ) чи інше закріплення верхньо го шару вантажу.
Як вбачається з матеріалів справи відповідачем-3 було ві двантажено антрацит у напівв агоні №67916437, вагою: брутто 85500 т., та ра 22500т., нетто 63000т., що підтверджу ється накладною №53009502.
На зворотній частині вищев казаної накладної вказано, щ о вантаж розміщено і закріпл ено згідно з параграфами пун кт Г.1, п 4.1, 4.3, 8 Прил. 14 к СМГ. Вантаж м аркований вапном.
Прийняття відповідачем-1 вк азаної в накладній №53009502 кільк ості вантажу підтверджуєтьс я відбитком штемпеля, розташ ованого в графі "приймання ва нтажу до перевезення".
З накладної вбачається, що н авантаження вантажу здійсню валось вантажовідправником і придатність вагону для пер евезення вантажу в комерційн ому відношенні повинна була визначатися відпр авником.
Як свідчать матеріали спра ви, на станції Красний лиман Д онецької залізниці було вияв лено нестачу вантажу у кільк ості 13100 кг., про що було складен о Комерційний акт №БН 681462/60/2 від 04.07.2011.
Згідно акту загальної форм и станції Красний лиман №496 ві д 03.07.2011 та Комерційного акту БН 681462/60/2 від 04.07.2011 виявлено, що навант аження вантажу нижче бортів вагону 500-800 мм, вантаж не розрів няний, не маркований. Над 2, 3, 4, 5 л юками заглиблення довжиною 3 500 мм на ширину вагону конусом до люків. Наявний зазор між кр ишкою люків 2,4 та армувальним листом 500х400 мм. Частково прогля дається заробка дошками. Ная вна течія вантажу, яку усунен о закладенням ганчір'ям. По до кументу значиться брутто 85500 к г, тари 22500 кг, нетто 63000 кг. При ком ісійній перевірці вагону на справних 150 тн. залізничних ва гах виявилось: вага брутто 72400 к г., тара с бруса 22500 кг., нетто 49900 кг ., менше документа 13100 кг. При пов торному переважуванні недос тача підтвердилась. Завантаж ення виправили шляхом розрів нювання поверхні вантажу.
При видачі вантажу на станц ії призначення різниці проти вищезазначених відомостей н е виявлено, вантаж видано ван тажоодержувачу згідно комер ційного акту БН 681462/60/2 від 04.07.2011.
Відповідно до Акту №50 ст. Кра сний Лиман вагон №67916437 технічн о справний.
Згідно із актом про технічн ий стан вагону втрата вантаж у можлива через наявність щі лини між кришками люків та ар мувальним листом, яка не була усунена вантажовідправнико м. Дану щілину вантажовідпра вник бачив перед навантаженн ям.
З наведеного вбачається, що відповідачем-3 було здійснен о завантаження вантажу у тех нічно справний вагон, однак н е було вжито всіх заходів по з береженню вантажу з урахуван ням його типу та запобіганню його просипанню під час пере везення.
Відповідно до ст. 924 Цивільно го кодексу України, перевізн ик відповідає за збереження вантажу, багажу, пошти з момен ту прийняття їх до перевезен ня та до видачі одержувачеві , якщо не доведе, що втрата, нес тача, псування або пошкоджен ня вантажу, багажу, пошти стал ося внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього н е залежало.
Перевізник відповідає за в трату, нестачу, псування або п ошкодження прийнятих до пере везення вантажу, багажу, пошт и у розмірі фактичної шкоди, я кщо не доведе, що це сталося не з його вини.
Відповідно до ст. 110 Статуту залізниця несе відповідальн ість за збереження вантажу в ід часу його прийняття для пе ревезення і до моменту видач і одержувачу або передачі зг ідно з Правилами іншому підп риємству.
Відповідно до ст. 113 Статуту, за незбереження (втрату, нест ачу, псування і пошкодження) п рийнятого до перевезення ван тажу, багажу, вантажобагажу з алізниці несуть відповідаль ність у розмірі фактично зап одіяної шкоди, якщо не доведу ть, що втрата, нестача, псуванн я, пошкодження виникли з не за лежних від них причин.
Матеріали справи не містят ь доказів, які підтверджують наявність вини перевізника у нестачі вантажу.
Натомість, наявні в матеріа лах справи докази свідчать п ро те, що нестача вантажу ста лася внаслідок невжиття відп овідачем-3 відповідних заход ів по збереженню вантажу при його навантаженні.
Також, матеріалами справи н е підтверджено наявність вин и відповідача-2 у зв»язку з нес тачею вантажу.
Відповідно до ст. 33 Господар ського процесуального кодек су України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень.
Відповідачем-3 не були надан і суду докази на спростуванн я викладеного в позові.
За таких обставин, суд вважа є вимоги позивача про стягне ння вартості втраченого това ру у розмірі 14 776,32 грн. є обґрунт ованими, документально підтв ердженими та такими, що підля гають задоволенню за рахунок відповідача-3.
З огляду на задоволення поз ову судові витрати згідно ст . 49 Господарського процесуаль ного кодексу України поклада ються на відповідача.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 32, 33, 43, 49, 75, 77, 82-85 Господ арського процесуального код ексу України, Господарський суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити по вністю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Ву гільна ярмарка" (91053, м. Луганськ , вул. Совєтская, буд. 86, кв. 15, іден тифікаційний код 36827770) на корис ть Київського комунального в иробничого підприємства "Міс ькпаливо" (01001, м. Київ, вул. Михай лівська, 15/1-Б, ідентифікаційни й код 01879448) 14 776,32 грн. (тисячі гривен ь) - вартості недостачі вугі лля, 147,76 грн. (сто сорок сім гриве нь 76 коп.) - державного мита та 236,00 (двісті тридцять шість гри вень) - витрат на інформацій но-технічне забезпечення суд ового процесу.
3. У позові до відповідача-1 та відповідача-2 відмовити.
4. Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апе ляційну скаргу не було подан о. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після розгляду справи ап еляційним господарським суд ом.
5. Після набрання рішенням з аконної сили видати наказ.
Суддя М.Є. Літвінова
Дата підписання
повного тексту рішення: 16.01.2012
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2012 |
Оприлюднено | 20.01.2012 |
Номер документу | 20903267 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Літвінова М.Є.
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Науменко Іван Мефодійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні