Постанова
від 17.01.2012 по справі 5015/4785/11
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81



ПОСТ АНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.01.12 Сп рава № 5015/4785/11

Львівський апеляційний г осподарський суд в складі ко легії:

головуючого - судді Зварич О.В.

суддів Юрченко Я.О.

Хабі б М.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеля ційні скарги Прокуратури Зал ізничного району м. Львова № 26 94 вих-11 від 24.10.2011р. (вх. № 2430 від 10.11.2011р.) т а Державної екологічної інсп екції в Львівській області № 03-5320 від 24.10.2011р. (вх. № 2429 від 10.11.2011р.)

на рішення Госп одарського суду Львівської о бласті від 17.10.2011р.

у справі № 5015/4785/11

за позовом: Про курора Залізничного району м . Львова, м. Львів, в інтересах д ержави, в особі Державної еко логічної інспекції в Львівсь кій області, м. Львів

до відповідача: Ко лективного підприємства “Те ребля” (надалі КП “Теребля”), м .Львів-Рудно Львівської обл.

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних в имог на предмет спору, на стор оні позивача: Державне упр авління охорони навколишньо го природного середовища в Л ьвівській області, м. Львів

за участю третьої особи, як а не заявляє самостійних вим ог на предмет спору, на сторон і відповідача: Рудненська селищна рада Залізничного р айону м. Львова, м.Львів-Рудно Львівської обл.

про стягнення збитків в сумі 1 392 383,08 грн.,

за участю:

від прокуратури: Ожог М.М . (посвідчення №197);

від позивача: ОСОБА_2 - представник (довіреність №03-21 02 від 19.05.2011р.);

від відповідача: ОСОБ А_3 - представник (довірені сть №33 від 29.08.2011р.); Малашняк Р.М. - директор;

від третіх осіб: не з' яв ились,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарськ ого суду Львівської області від 17.10.2011р. у справі № 5015/4785/11 (суддя Гулик Г.С.) позов задоволено ча стково. Стягнуто з КП «Теребл я»в дохід місцевого бюджету м. Львів-Рудно - 30 033,18 грн. збитк ів, завданих порушенням вимо г природоохоронного законод авства; стягнуто з КП «Теребл я»в дохід місцевого бюджету Львівської області - 12 013,27 грн . збитків, завданих порушення м вимог природоохоронного за конодавства; стягнуто з КП «Т еребля»в дохід Державного бю джету України - 18 019,91 грн. збитк ів, завданих порушенням вимо г природоохоронного законод авства. В задоволенні решти п озовних вимог, в частині стяг нення з відповідача 1 332 316,72 грн. збитків, завданих порушенням вимог природоохоронного зак онодавства відмовлено. В зад оволенні клопотання відпові дача про розстрочку виконанн я рішення суду не менше ніж на рік, встановивши частки та мі сячний інтервал виконання рі шення суду, відмовлено. Стягн уто з КП «Теребля»в дохід Дер жавного бюджету України - 600,6 6 грн. державного мита та 10,18 грн . витрат на інформаційно-техн ічне забезпечення судового п роцесу.

Приймаючи рішення, суд перш ої інстанції виходив з того, щ о позивачем при проведенні р озрахунку розмірів збитків, завданих відповідачем у вере сні-грудні 2009р., 2010р. та січні-лют ому 2011р. невірно застосовано М етодику розрахунку розмірів відшкодування збитків, запо діяних державі внаслідок пор ушення законодавства про охо рону та раціональне використ ання водних ресурсів, затвер дженої наказом Міністерства охорони навколишнього приро дного середовища від 20.07.2009р. № 389, оскільки до 17.06.2011р. була чинною Методика розрахунку розмірі в відшкодування збитків, зап одіяних державі внаслідок по рушення правил охорони водни х ресурсів на землях водного фонду, пошкодження водогосп одарських споруд і пристроїв , порушення правил їх експлуа тації, затверджена наказом Д ержавного комітету України п о водному господарству 29.12.2001р. № 290. Разом з тим, частковому задо воленню підлягають позовні в имоги за період з 2007р., 2008р. та січ ень-серпень 2009р. в сумі 60066,36 грн. (з них: до місцевого бюджету м. Л ьвів-Рудно - 30033,18 грн. збитків; д о місцевого бюджету Львівськ ої області - 12013,27 грн. збитків т а до Державного бюджету Укра їни - 18019,91 грн. збитків).

Не погоджуючись з даним ріш енням, прокуратура та позива ч (Державна екологічна інспе кція в Львівській області) по дали апеляційні скарги.

Позивач в апеляційній скар зі вважає рішення господарсь кого суду Львівської області від 17.10.2011р. у справі № 5015/4785/11 неправ ильним, оскільки при постано вленні рішення судом порушен о та неправильно застосовано норми матеріального права, щ о призвело до прийняття непр авильного рішення. Зокрема з азначає, що при проведенні сп ільно з прокуратурою Залізни чного району м. Львова переві рки дотримання вимог природо охоронного законодавства КП «Теребля»за період 2007-2010рр. та 2 місяці 2011 року встановлено по надлімітне видобування підз емних вод із свердловин, що є п орушенням ст.ст. 44, 48, 49 Водного к одексу України. Розрахунок з битків проведено згідно Мето дики розрахунку розмірів від шкодування збитків, заподіян их державі внаслідок порушен ня правил охорони водних рес урсів на землях водного фонд у, пошкодження водогосподарс ьких споруд і пристроїв, пору шення правил їх експлуатації , затвердженої наказом Держа вного комітету України по во дному господарству 29.12.2001р. № 290 та Методики розрахунку розмірі в відшкодування збитків, зап одіяних державі внаслідок по рушення законодавства про ох орону та раціональне викорис тання водних ресурсів, затве рдженої наказом Міністерств а охорони навколишнього прир одного середовища від 20.07.2009р. № 389 і становить 1 392 383,08 грн. Просить скасувати оскаржуване рішен ня місцевого господарського суду в частині відмови в задо воленні позовних вимог та пр ийняти нове рішення, яким поз овні вимоги Державної еколог ічної інспекції в Львівській області задоволити повністю .

Прокуратура Залізничного району м. Львова в апеляційні й скарзі на рішення господар ського суду Львівської облас ті від 17.10.2011р. у справі № 5015/4785/11 вказ ує, що при постановленні дано го рішенням місцевим господа рським судом неправильно зас тосовано норми матеріальног о права. Погоджується з висно вком позивача про неправомір ну поведінку відповідача, що полягає у здійсненні понадл імітного видобування підзем ної прісної води та спричиня є обов' язок відшкодувати за подіяну цими неправомірними діями шкоду. Просить скасува ти рішення господарського су ду Львівської області 17.10.2011р. у справі № 5015/4785/11 в частині відмов и в задоволенні позовних вим ог та прийняти нове рішення, я ким позовні вимоги Державної екологічної інспекції в Льв івській області до КП «Тереб ля»про відшкодування завда них державі збитків в сумі 1 392 383,08 грн. задоволити повністю.

Відповідач у відзиві на апе ляційну скаргу вказує, що оск аржуване рішення суду першої інстанції по даній справі є з аконним і обґрунтованим, вин есеним з правильним застосув анням норм матеріального та процесуального права, а дово ди апеляційних скарг- безпід ставними та необґрунтованим и. Зазначає, що Методика розра хунку розмірів відшкодуванн я збитків, заподіяних держав і внаслідок порушення законо давства про охорону та раціо нальне використання водних р есурсів, затверджена Наказом міністерства охорони навкол ишнього природного середови ща від 20.07.2009р. №389, не підлягає зас тосуванню до даних правовідн осин, оскільки дана методика регулює порядок визначення розмірів відшкодування збит ків, заподіяних державі викл ючно при умові настання нега тивного наслідку - забрудне ння вод. Звертає увагу суду на те, що позивачем та прокуроро м не надано будь-яких доказів забруднення навколишнього п риродного середовища в резул ьтаті господарської діяльно сті КП «Теребля», не встановл ено порушень природоохоронн ого законодавства в частині забруднення навколишнього п риродного середовища, тому з астосування даної Методики д о визначення розміру шкоди є абсолютно безпідставним. Пр осить залишити без змін ріше ння господарського суду Льві вської області від 17.10.2011р. у спр аві № 5015/4785/11, а апеляційні скарги - без задоволення.

Ухвалою ЛАГС від 14.11.2011р. апеля ційні скарги Прокуратури Зал ізничного району м. Львова та Державної екологічної інспе кції в Львівській області пр ийнято та об' єднано їх в одн е апеляційне провадження.

17.01.2012р. позивач подав до суду к лопотання (вх. №267 від 17.01.2012р.), в як ому просить в порядку правон аступництва здійснити замін у Державної екологічної інсп екції в Львівській області (к од ЄДРПОУ 34943022, 79026, м. Львів, вул. Ст рийська, 98) на його правонасту пника Державну екологічну ін спекцію у Львівській області (код ЄДРПОУ 38057086, 79026, м. Львів, вул. С трийська, 98).

Розглянувши дане клопотан ня, колегія суддів ухвалила з адоволити його відповідно до вимог ст. 25 ГПК України.

Треті особи не забезпечили явки в судове засідання упов новажених представників, про час, дату і місце розгляду апе ляційних скарг належно повід омлені, про що свідчать повід омлення про вручення рекомен дованих поштових відправлен ь від 13.12.2011р.

Дослідивши матеріали спра ви, апеляційні скарги, відзив на апеляційні скарги та засл ухавши пояснення учасників с удового процесу, колегія суд дів Львівського апеляційног о господарського суду прийшл а до висновку про відсутніст ь підстав для скасування ріш ення господарського суду Льв івської області від 17.10.2011р. у сп раві № 5015/4785/11 з огляду на наступн е:

15 березня 2011 року Державною екологічною інспекцією в Льв івській області проведено по запланову перевірку дотрима ння вимог природоохоронного законодавства КП «Теребля».

За результатами перевірки складено Акт № 41 від 15.03.2011р. (а.с.9-10, т.1). Перевіркою встановлено, щ о КП «Теребля»експлуатує вод озабір прісних підземних вод у складі двох свердловин, що з находяться на території смт. Рудно. Забір води здійснюєть ся на основі Дозволу на спецв одокористування за № УКР-888-10/Ль в, виданого 23.12.2010р. з терміном ді ї до 01.01.2014р. Дозволений ліміт за бору води із свердловин стан овить 143,0 тис.м.куб./рік, 392,0 м.куб./д обу.

Згідно з вищевказаним акто м перевірки КП «Теребля»за 2010 р. із свердловин забрано і ви користано 172,4 тис.м.куб. води, що перевищує ліміт, вказаний у д озволі на спецводокористува ння (ліміт становить 143,0 тис.м.к уб./рік) та є порушенням ст.ст. 44 , 48, 49, 110 Водного кодексу України . Відповідно до звітності за с ічень 2011 року було забрано - 13, 452 тис.м.куб., за лютий - 11,601 тис.м. куб. води.

Як вбачається з розрахунк у розмірів збитків, заподіян их державі внаслідок понадлі мітного видобування підземн ої пісної води підприємства КП «Теребля», виконаного дер жавним інспектором з охорони навколишнього природного се редовища в Львівській област і Бегійовською С. відповідно до Методики розрахунку розм ірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідо к порушення правил охорони в одних ресурсів на землях вод ного фонду, пошкодження водо господарських споруд і прист роїв, порушення правил їх екс плуатації, затвердженої нака зом Державного комітету Укра їни по водному господарству 29.12.2001р. № 290 та Методики розрахунк у розмірів відшкодування зби тків, заподіяних державі вна слідок порушення законодавс тва про охорону та раціональ не використання водних ресур сів, затвердженої наказом Мі ністерства охорони навколиш нього природного середовища від 20.07.2009р. № 389, сума завданих від повідачем збитків становить 1 392 383,08 грн. (а.с.11-12, т.1).

30.03.2011р. Державною екологічною інспекцією в Львівській обл асті надіслано відповідачу п ретензію № 89 про відшкодуванн я в добровільному порядку в м ісячний термін збитків у сум і 1 392 383,08 грн., заподіяних держав і порушенням вимог природоох оронного законодавства (а.с.23, т.1).

Дана претензія залишена ві дповідачем без відповіді та задоволення, що слугувало пі дставою звернення прокурора Залізничного району м. Львов а, в інтересах держави, в особі Державної екологічної інспе кції в Львівській області до місцевого господарського су ду з даним позовом.

При винесенні постанови, ко легія суддів керувалася наст упним:

Згідно ч. 2 ст.11 ЦК України, під ставами виникнення прав та о бов' язків, зокрема є завдан ня майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі .

Відповідно до ч. 1 ст. 1166 ЦК Укр аїни майнова шкода, завдана н еправомірними рішеннями, дія ми чи бездіяльністю особисти м немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також ш кода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкод овується в повному обсязі ос обою, яка її завдала.

В ст. 16 ЗУ "Про охорону навкол ишнього природного середови ща" від 25.06.1991, № 1264-XII зазначено, що д ержавне управління в галузі охорони навколишнього приро дного середовища здійснюють Кабінет Міністрів України, Р ада міністрів Автономної Рес публіки Крим і уповноважені нею органи, Ради та їх виконав чі і розпорядчі органи, а тако ж спеціально уповноважені на те державні органи по охорон і навколишнього природного с ередовища і використанню при родних ресурсів та інші держ авні органи відповідно до за конодавства України.

Державна екологічна інспе кція у Львівській області, ві дповідно до п. 1 Положення про Державну екологічну інспекц ію у Львівській області, затв ердженого наказом Державної екологічної інспекції Украї ни №13-6 від 12.12.2011р. - є територіальн им органом Державної екологі чної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекц ії України і їй підпорядкову ється.

Згідно п. «б»ч.1 ст.20 ЗУ "Про охо рону навколишнього природно го середовища" до компетенці ї спеціально уповноваженого центрального органу виконав чої влади з питань екології т а природних ресурсів і його о рганів на місцях належать де ржавний контроль за використ анням і охороною підземних в од.

Державному контролю підля гають використання і охорона земель, надр, поверхневих і підземних вод (ч.2 ст.35 ЗУ “П ро охорону навколишнього при родного середовища”).

Відповідно до п. «з»ч. 1 ст. 20 ЗУ “Про охорону навколишнього природного середовища” до ко мпетенції спеціально уповно важеного центрального орган у виконавчої влади з питань е кології та природних ресурсі в і його органів на місцях нал ежать подання позовів про ві дшкодування збитків і втрат, заподіяних в результаті пор ушення законодавства про охо рону навколишнього природно го середовища.

Згідно ч.2 ст.2 Водного кодекс у України водні відносини в У країні регулюються цим Кодек сом, Законом України "Про охор ону навколишнього природног о середовища" та іншими актам и законодавства.

Водокористувачами в Украї ні можуть бути підприємства, установи, організації і гром адяни України, а також інозем ні юридичні і фізичні особи т а особи без громадянства. Вод окористувачі можуть бути пер винними і вторинними. Первин ні водокористувачі - це ті, що мають власні водозабірні спо руди і відповідне обладнання для забору води. Вторинні вод окористувачі (абоненти) - це ті , що не мають власних водозабі рних споруд і отримують воду з водозабірних споруд перви нних водокористувачів та ски дають стічні води в їх систем и на умовах, що встановлюютьс я між ними. ( ч.ч. 1-4 ст.42 Водного ко дексу України).

Відповідно до ч.1 ст.149 ГК Укра їни суб'єкти господарювання використовують у господарсь кій діяльності природні ресу рси в порядку спеціального а бо загального природокорист ування відповідно до цього К одексу та інших законів.

Частинами 1, 2 ст. 48 Водного код ексу України передбачено, що спеціальне водокористуванн я - це забір води з водних об'єк тів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, вик ористання води та скидання з абруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих ре човин із зворотними водами і з застосуванням каналів. Спе ціальне водокористування зд ійснюється юридичними і фізи чними особами насамперед для задоволення питних потреб н аселення, а також для господа рсько-побутових, лікувальних , оздоровчих, сільськогоспод арських, промислових, трансп ортних, енергетичних, рибого сподарських та інших державн их і громадських потреб.

Згідно ст.151 ГК України суб'єк там господарювання для здійс нення господарської діяльно сті надаються в користування на підставі спеціальних доз волів (рішень) уповноважених державою органів земля та ін ші природні ресурси (в тому чи слі за плату або на інших умов ах). Порядок надання у користу вання природних ресурсів гро мадянам і юридичним особам д ля здійснення господарської діяльності встановлюється з емельним, водним, лісовим та і ншим спеціальним законодавс твом.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 49 Водн ого кодексу України спеціаль не водокористування здійсню ється на підставі дозволу. по рядок погодження та видачі д озволів на спеціальне водоко ристування встановлено Поря дком погодження та видачі до зволів на спеціальне водокор истування затверджується Ка бінетом Міністрів України.

Постановою КМУ від 13.03.2002, № 321 за тверджено Порядок погодженн я та видачі дозволів на спеці альне водокористування, в п.5 я кого вказано, що у дозволі заз начаються, зокрема умови спе ціального водокористування .

Відповідно до п.7 ч.1 ст.44 Водно го кодексу України водокорис тувачі зобов' язані здійсню вати облік забору та викорис тання вод, а також подавати ві дповідним органам звіти в по рядку, визначеному цим Кодек сом та іншими законодавчими актами.

Згідно ч.ч. 2, 3 ст. 25 Водного код ексу України державний облік та аналіз стану водокористу вання здійснюється шляхом по дання водокористувачами зві тів про водокористування до державних органів водного го сподарства за встановленою ф ормою. Форма звітів про водок ористування, порядок їх запо внення та періодичність пода ння затверджуються спеціаль но уповноваженим центральни м органом виконавчої влади з питань статистики за поданн ям спеціально уповноваженог о центрального органу викона вчої влади з питань водного г осподарства та за погодження м з спеціально уповноваженим центральним органом виконав чої влади з питань екології т а природних ресурсів

Відповідно до п.1.1 “Інструкц ії щодо заповнення форми № 2-ТП (водгосп)”, затвердженої Нака зом Держкомстату від 30.09.1997р. № 230 дана Інструкція розроблена у відповідності із ст. 25 Водног о кодексу і Законом України "П ро охорону навколишнього при родного середовища" від 25 черв ня 1991 року і є обов'язковою для використання підприємствам и (організаціями) - водокорист увачами незалежно від їх від омчого підпорядкування та фо рми власності. Звіт підписує керівник підприємства (орга нізації), який несе відповіда льність за правильність скла дання звіту, достовірність н аведених в ньому даних і своє часне подання його за встано вленими адресами.

Частиною 1 ст.111 Водного кодек су України передбачено, що пі дприємства, установи, органі зації і громадяни України, а т акож іноземні юридичні і фіз ичні особи та особи без грома дянства зобов'язані відшкоду вати збитки, завдані ними вна слідок порушень водного зако нодавства, в розмірах і поряд ку, встановлених законодавст вом України.

Відповідно до ч. 1, п. «з»ч. 2, ч. 4 ст.68 ЗУ “Про охорону навколишн ього природного середовища” порушення законодавства Укр аїни про охорону навколишньо го природного середовища тяг не за собою встановлену цим З аконом та іншим законодавств ом України дисциплінарну, ад міністративну, цивільну і кр имінальну відповідальність . Відповідальність за поруше ння законодавства про охорон у навколишнього природного с ередовища несуть особи, винн і у самовільному спеціальном у використанні природних рес урсів. Підприємства, установ и, організації та громадяни з обов'язані відшкодовувати шк оду, заподіяну ними внаслідо к порушення законодавства пр о охорону навколишнього прир одного середовища, в порядку та розмірах, встановлених за конодавством України.

Згідно ч. 1 ст.69 ЗУ “Про охорон у навколишнього природного с ередовища” шкода, заподіяна внаслідок порушення законод авства про охорону навколишн ього природного середовища, підлягає компенсації в повно му обсязі.

Як вбачається з наявного в м атеріалах справи розрахунку розмірів збитків, заподіяни х державі внаслідок понадлім ітного видобування підземно ї прісної води підприємства КП «Теребля», позивачем при п роведенні даного розрахунку за вересень-грудень 2009р. нарах овано заподіяні відповідаче м збитки на суму 286727,89 грн., за 2010р. - 970513,83 грн. та за січень-лютий 2011р. - 75075,00 грн. При цьому позивач зас тосував Методику розрахунку розмірів відшкодування збит ків, заподіяних державі внас лідок порушення законодавст ва про охорону та раціональн е використання водних ресурс ів, затверджену наказом Міні стерства охорони навколишнь ого природного середовища ві д 20.07.2009р. №389.

Колегія суддів вважає прав омірним та обґрунтованим вис новок місцевого господарськ ого суду про безпідставність застосування позивачем зазн аченої Методики при визначен і розміру заподіяних відпові дачем збитків за вересень-гр удень 2009р., 2010р. та січень-лютий 201 1р. з огляду на наступне:

Відповідно до п.1.1 розділу 1 М етодики розрахунку розмірів відшкодування збитків, запо діяних державі внаслідок пор ушення законодавства про охо рону та раціональне використ ання водних ресурсів ця мето дика спрямована на реалізаці ю Директиви 2006/11/ЄС Європейсько го Парламенту та Ради від 15 лю того 2006 року про забруднення, с причинене деякими небезпечн ими речовинами, що скидаютьс я до водного середовища Спів товариства, і розроблена від повідно до Водного кодексу У країни та Закону України «Пр о охорону навколишнього прир одного середовища».

Пункт 1.2 Методики встановлю є порядок визначення розмірі в відшкодування збитків, зап одіяних державі внаслідок по рушення законодавства про ох орону та раціональне викори стання водних ресурсів, які п ризвели до: забруднення водн их об' єктів, в тому числі пов ' язаного із самовільним та аварійними скидами у водний об' єкт забруднюючих речови н із зворотними водами або ре човин у складі сировини, прод укції чи відходів, крім випад ків забруднення територіаль них і внутрішніх морських во д та виключної морської екон омічної зони із суден, корабл ів та інших плавучих засобів ; забруднення поверхневих т а підземних вод під впливом п олігонів (сміттєзвалищ) твер дих побутових та промислових відходів; та обумовлені: само вільним використанням водни х ресурсів без дозволу на спе ціальне водокористування; за бором, використанням води та скидом забруднюючих речовин із зворотними водами з поруш енням умов водокористування , встановлених у дозволі на сп еціальне водокористування.

З аналізу вказаного пункту Методики не вбачається зв' язку між нарахованими позива чем збитками за понадлімітне водокористування та порядко м визначення розмірів відшко дування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону т а раціональне використання в одних ресурсів, визначеним М етодикою, оскільки остання в становлює подібний порядок л ише щодо забруднення вод.

Відповідно до п. 9.1 розділу 9 М етодики розрахунок розміру в ідшкодування збитків, обумов лених самовільним використа нням водних ресурсів, без доз волу на спеціальне водокори стування та порушенням умов водокористування, встановле них у дозволі на спеціальне в одокористування (крім прісни х підземних вод глибиною біл ьше 20 м.), грн, здійснюється за ф ормулою Зсам = 100 * W * Tap.

Вказану формулу використа в позивач при обчисленні зби тків у вересні-грудні 2009р., 2010р. т а січні-лютому 2011р.

Проте, як вбачається з дозво лу на спеціальне водокористу вання КП «Теребля»від 28.12.2007р. №У кр-888/Льв., глибина належних від повідачу свердловин №1 та №2 с тановить 32,0м та 32,2м, відповідно , тобто на 10м глибше, ніж передб ачено п.9.1 Методики (а.с.43-45).

Крім того, до 17.06.2011р. діяла Мето дика розрахунку розмірів від шкодування збитків, заподіян их державі внаслідок порушен ня правил охорони водних рес урсів на землях водного фонд у, пошкодження водогосподарс ьких споруд і пристроїв, пору шення правил їх експлуатації , затверджена наказом Держав ного комітету України по вод ному господарству 29.12.2001р. №290, яка була скасована лише в 2011р. згі дно з наказом Міністерства е кології та природних ресурсі в України від 17.06.2011р. №202.

Згідно з п.1.1 Методики від 29.12.200 1р. №290 ця Методика розроблена відповідно до ст.68 Закону Укра їни «Про охорону навколишньо го природного середовища», с татті 111 Водного кодексу Украї ни та Положення про здійснен ня органами Держводгоспу Укр аїни контролю за раціональни м використанням, охороною та відтворенням водних ресурсі в, затвердженого наказом Дер жводгоспу України від 29 січня 2001року №20 і зареєстрованого в Мін' юсті України 09 лютого 2001р . за №124/5315.

Відповідно до п.1.2 дана Метод ика встановлює єдиний поряд ок розрахунків відшкодуванн я збитків, заподіяних держав і внаслідок порушення вимог водного законодавства.

В пункті 4.1 вказано, що методи кою визначаються розрахунки розміру збитків, заподіяних унаслідок, зокрема забору во ди, з порушенням планів водок ористування.

Розділом 6 Методики встанов лено, що розрахунок розмірів відшкодування збитків при с амовільному водокористуван ні, переуступці права водоко ристування, заборі води з пор ушенням планів водокористув ання, при безгосподарському використанні води, при поруш енні правил ведення первинно го обліку кількості води, що з бирається з водних об' єктів і скидається до них, збитки ро зраховуються за формулою Зс. в. = W * Tap * 5.

З наведеного, суд першої інс танції правомірно не прийняв до уваги розрахунок розмірі в збитків, завданих відповід ачем у вересні-грудні 2009р., 2010р. т а січні-лютому 2011р., проведений на підставі Методики розрах унку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законод авства про охорону та раціон альне використання водних ре сурсів, затвердженої наказом Міністерством охорони навко лишнього природного середов ища від 20.07.2009р. №389, та підставно в ідмовив у задоволенні позову в цій частині.

Водночас, суд дійшов обґрун тованого висновку про задово лення позовних вимог в части ні стягнення з відповідача з битків, завданих у 2007 р. на суму 15 610,6 грн., 2008 р. - 17 059,5 грн. та січні-с ерпні 2009 р. - 27 396,26 грн., як таких, щ о проведені на підставі діюч ої на той час Методики розрах унку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення правил охорони водних ресурсів на з емлях водного фонду, пошкодж ення водогосподарських спор уд і пристроїв, порушення пра вил їх експлуатації, затверд женої наказом Державного ком ітету України по водному гос подарству 29.12.2001р. №290.

В силу положень п.35 ст.4 ЗУ „Пр о державний бюджет України н а 2011 рік” від 23.12.2010р. №2857-VI 30 відсотк ів грошових стягнень за шкод у, заподіяну порушенням зако нодавства про охорону навкол ишнього природного середови ща внаслідок господарської т а іншої діяльності підлягают ь перерахуванню до Державног о бюджету України.

Згідно п.7 ч.2 ст.69 Бюджетного к одексу України до місцевих б юджетів перераховуються 70 ві дсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону н авколишнього природного сер едовища внаслідок господарс ької та іншої діяльності, в то му числі: до сільських, селищн их, міських бюджетів - 50 відсо тків, обласних бюджетів та бю джету Автономної республіки Крим - 20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків.

З огляду на вищевказане, апе ляційний господарський суд в важає, що доводи апеляційних скарг не спростовують висно вків суду першої інстанції, н аведених в оскаржуваному ріш енні, судом вірно встановлен о фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослі дженим доказам.

Рішення місцевого господа рського суду прийняте у відп овідності до норм матеріальн ого та процесуального права, відповідно його слід залиши ти без змін, а апеляційні скар ги - без задоволення.

Керуючись, ст. ст. 43, 99, 101, 103, 1 05 Господарського процесуаль ного кодексу України, Львівс ький апеляційний господарсь кий суд -

ПОСТАНОВИВ :

1. Рішення господар ського суду Львівської облас ті від 17.10.2011р. у справі № 5015/4785/11 зали шити без змін, а апеляційні ск арги без задоволення.

2. Постанова набирає за конної сили з дня її прийнятт я і може бути оскаржена в каса ційному порядку згідно з Роз ділом ХІІ-1 ГПК України.

3. Справу повернути в го сподарський суд Львівської о бласті.

Головуючий суддя З варич О.В.

судді Юрченк о Я.О.

Хабіб М.І.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.01.2012
Оприлюднено09.02.2012
Номер документу21287271
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/4785/11

Ухвала від 25.04.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гулик Г.С.

Ухвала від 17.04.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гулик Г.С.

Постанова від 17.01.2012

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Зварич О.В.

Ухвала від 14.11.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Зварич О.В.

Рішення від 17.10.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гулик Г.С.

Ухвала від 28.09.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гулик Г.С.

Ухвала від 12.09.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гулик Г.С.

Ухвала від 30.08.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гулик Г.С.

Ухвала від 19.08.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гулик Г.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні