Рішення
від 21.02.2012 по справі 33/5009/7952/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.02.12 Справа № 33/5009/7952/11

Суддя Мірошниченк о М.В.

за позовом Фізичної о соби - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1)

до Комунального підпри ємства з технічної інвентари зації Бердянської міської ра ди (71100, Запорізька область, м. Бе рдянськ, вул. Мазіна, 21)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні відповіда ча ОСОБА_2 (АДРЕСА_2)

про зобов' язання вчин ити дії

Суддя Мірошниченко М .В.

Секретар судового засідан ня Хилько Ю.І.

За участю представників ст орін:

від позивача: ОСОБА_3 довіреність від 12.12.2011 р.

від відповідача: не з' я вився;

від третьої особи: ОСОБА _4 дов. від 25.11.2010р.

ВСТАНОВИВ:

Фізична особа - підпри ємець ОСОБА_1 звернувся в господарський суд Запорізьк ої області із позовом про зоб ов' язання Комунального пі дприємства з технічної інвен таризації Бердянської міськ ої ради скасувати реєстрацію права власності ОСОБА_2 н а Ѕ частину комплексу будіве ль та споруд зоопарку «Сафар і», що знаходиться за адресою : Запорізька область, м. Бердян ськ, вул. Волкова, б. 5.

В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач посилаєть ся на приписи ст.ст. 182, 349 Цивільн ого кодексу України, ст. ст. 2, 3, 15 , 16 Закону України «Про держав ну реєстрацію речових прав н а нерухоме майно та їх обтяже нь», п.п.1.1, 1.2, 1.3, 3.1 Тимчасового пол оження про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на неру хоме майно. Позивач зазначає , що 19.10.2007р. між ОСОБА_2 та ФОП ОСОБА_1 був укладений дого вір про спільну дольову учас ть у будівництві, предметом я кого було будівництво зоопар ку «Сафарі». Відповідно до п. 1.4 договору при введенні в екс плуатацію або при визнанні п рав власності в суді на зоопа рк «Сафарі»рухоме та нерухом е майно, екзотичні тварини є в ласністю обох сторін в рівни х частках 50 на 50 відсотків. Земе льна ділянка для будівництва зоопарку, що розташована по в ул. Волкова передана ФОП ОС ОБА_1 в довгострокову оренд у для будівництва зоопарку.

07.09.2009р. виконавчим комітетом Бердянської міської ради на підставі рішення від 02.09.2009р. № 459 видано свідоцтво про право в ласності на нерухоме майно ОСОБА_1, згідно з яким останн ій є власником будівель та сп оруд по вул. Волкова, 5 у м. Бердя нську.

У червні 2010р. ОСОБА_2 зверн увся до суду з позовом до ОС ОБА_1 про визнання права вла сності на Ѕ частину комплекс у будівель та споруд зоопарк у «Сафарі». Рішенням Бердянс ького міськрайсуду від 22.12.2010р. п озов було задоволено. Рішенн ям апеляційного суду Запоріз ької області від 14.03.2011р. було ск асоване рішення суду першої інстанції, в позові відмовле но. Ухвалою Вищого спеціаліз ованого суду України з цивіл ьних та кримінальних справ в ід 03.08.2011р. було скасовано рішенн я суду апеляційної інстанції та залишено без змін рішення суду першої інстанції.

ОСОБА_2 звернувся до КП з т ехнічної інвентаризації Бер дянської міської ради із зая вою про реєстрацію права вла сності на Ѕ частину комплекс у будівель та споруд зоопарк у і відповідач зареєстрував вказане право власності.

Позивач вказує, що порушуюч и порядок реєстрації права в ласності на Ѕ частину зоопар ку за ОСОБА_5, відповідач п орушив право власності позив ача на вказане нерухоме майн о.

Зокрема зазначає, що в поруш ення вимог ст. 182 ЦК України, ст. ст. 2, 3, 16, 18 Закону України «Про д ержавну реєстрацію речових п рав на нерухоме майно та їх об тяжень», п.п.1.1, 1.2, 1.3 Тимчасового положення про порядок держа вної реєстрації права власно сті та інших речових прав на н ерухоме майно, обома співвла сниками нерухомого майна: ФО П ОСОБА_1 та ОСОБА_5 зая ви до БТІ про державну реєстр ацію прав власності не подав ались, а така заява була подан а лише ОСОБА_5

Крім того, зазначає, що п.1.7 Ти мчасового положення та п.3.1 Ін струкції про порядок проведе ння технічної інвентаризаці ї об' єктів нерухомого майна (затвердженої наказом Держа вного комітету будівництва, архітектури та житлової полі тики України від 24.05.2001р. № 127 пере дбачено обов' язковість про ведення робіт з технічної ін вентаризації усіх об' єктів , яка передує реєстрації прав а власності. Підставою для пр оведення такої інвентаризац ії є зміна власника, якщо мину ло дванадцять місяців після проведення попередньої техн ічної інвентаризації. Поточн і інвентаризаційно-оцінювал ьні роботи виконуються в при сутності власника та завершу ються його підписом в абрисі та ескізі.

Позивач, як співвласник нер ухомого майна не був залучен ий до проведення технічної і нвентаризації, тим більше, що така інвентаризація на Ѕ час тину будівель та споруд взаг алі не проводилась перед реє страцією права власності за ОСОБА_2

Просить позов задовольнит и.

Комунальне підприємство з технічної інвентаризації Бе рдянської міської ради, відп овідач по справі, у відзиві на позовну заяву заперечує про ти викладений у ній доводів.

Зазначає, що Законом Україн и «Про державну реєстрацію р ечових прав на нерухоме майн о та їх обтяжень», Тимчасовим положенням про порядок держ авної реєстрації права власн ості та інших речових прав на нерухоме майно не передбаче но обов' язковості зверненн я співвласника об' єкту неру хомого майна (ОСОБА_1) для р еєстрації права власності за правонабувачем (ОСОБА_5А. ).

Пунктом 8.3 Методичних реком ендацій з питань технічної і нвентаризації об' єктів нер ухомого майна (затв. Наказом Д ержавного комітету з питань житлово-комунального господ арства від 05.09.03р. № 146) передбачен о виконання поточних інвента ризаційно-оцінювальних робі т відповідно до заяв власник ів нерухомого майна у зв' яз ку з видачею довідок для прод ажу, дарування чи іншого виду відчуження їх домоволодінь і здійснення їх у присутност і власника з завершенням йог о підписом в абрисі та ескізі . При реєстрації права власно сті за ОСОБА_5 на Ѕ частину комплексу будівель та спору д по вул. Волкова, 5 у м. Бердянсь ку не було необхідності пров едення поточної технічної ін вентаризації об' єкту, оскіл ьки заяв на проведення інвен таризації власник (ОСОБА_2 .) не подавав, довідок для відч уження об' єкту (витягів з ре єстру прав власності) не замо вляв.

Статтею 24 Закону України «П ро державну реєстрацію речов их прав на нерухоме майно та ї х обтяжень», п.3.5 Тимчасового положення про порядок держа вної реєстрації права власно сті та інших речових прав на н ерухоме майно, передбачені п ідстави для відмови у провед енні реєстрації права власно сті на об' єкти нерухомого м айна, і серед таких підстав ві дсутнє посилання на відсутні сть проведення поточної техн ічної інвентаризації об' єк та у разі зміни власника, якщо минуло дванадцять місяців п ісля проведення попередньої технічної інвентаризації. П раво на об' єкт виникло у О СОБА_2 на підставі рішення Б ердянського міськрайсуду ві д 22.12.2010р. та ухвали Вищого спеці алізованого суду від 03.08.2011р. Да тою реєстрації права власнос ті за ОСОБА_5 є 17.10.2011р. З момен ту виникнення права на об' є кт у ОСОБА_2 пройшло менше 12 місяців, у зв' язку з чим від повідно до п.3.9 Тимчасового по ложення, необхідності провед ення поточної технічної інве нтаризації не було.

Просить у задоволенні позо ву відмовити.

ОСОБА_2, третя особа у спра ві, у відзиві на позовну заяву заперечує проти викладених у ній доводів.

Посилаючись на абз. 1 п.3 Розді лу ІІ «Прикінцеві та перехід ні положення»Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєст рацію речових прав на нерухо ме майно та їх обтяжень»зазн ачає, що законом тимчасово по кладено повноваження щодо ре єстрації прав власності на р еєстраторів БТІ. Ці повноваж ення здійснюються як владні управлінські функції. Виход ячи з приписів п.7 ч.1 ст 3 Кодекс у адміністративного судочин ства України відповідач (КП з технічної інвентаризації Бе рдянської МР) є суб' єктом вл адних повноважень.

Право власності у ОСОБА_2 на Ѕ частку комплексу будіве ль та споруд виникло на підст аві рішення Бердянського міс ькрайсуду від 22.12.2010р. та ухвали Вищого спеціалізованого суд у від 03.08.2011р. Посилаючись на ст. 124 Конституції України, зазнач ає, що судові рішення є обов' язковими до виконання на тер иторії України. Згідно до п.5 ч .1 ст 19 Закону України «Про держ авну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмеж ень»державна реєстрація про водиться на підставі рішень судів, що набрали законної си ли. Цей спір згідно до ч.4 ст 35 ГП К України не може стосуватис ь права власності ОСОБА_2 на Ѕ частку комплексу будіве ль і споруд по вул. Волкова, 5 у м . Бердянську.

Вказуючи на приписи норм ч.1 ст 17 КАС України, абз. 5 п.1) ч.1 ст 12 Г ПК України, зазначає, що спір н е підлягає розгляду в господ арських судах України, а тому провадження у справі підляг ає припиненню у відповідност і до ч.1 ст 80 ГПК України.

В доповненнях до відзиву на позовну заяву третя особа вк азала на наступні обставини. За змістом ч.7 ст 16 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме май но та їх обтяжень», п.2.1 Тимчасо вого положення, державна реє страція речових прав на неру хоме майно проводиться на пі дставі заяви правонабувача, сторін (сторони) правочину, за яким виникло право або уповн оважених ними (нею) осіб. Маюч и рішення Бердянського міськ райсуду про визнання права в ласності на Ѕ частину компле ксу будівель та споруд, ОСО БА_2 (правонабувач) і звернув ся до відповідача із заявою п ро державну реєстрацію права власності. Сумісне зверненн я до БТІ співвласників нерух омого майна, коли за одним із н их право власності вже зареє строване, не передбачено жод ним нормативним актом.

Підстави відмови у проведе нні державної реєстрації пра в передбачені пунктами 3.5.1 - 3. 5.10 Тимчасового положення. Пун ктом 3.5.6 визначено, що такою під ставою є не проведення техні чної інвентаризації об' єкт а, права щодо якого підлягают ь державній реєстрації. В той же час, стаття 24 Закону Україн и «Про державну реєстрацію р ечових прав на нерухоме майн о та їх обмежень»такої підст ави, як відсутність технічно ї інвентаризації не містить. Згідно до ч.4 вказаної норми, в ідмова в державній реєстраці ї прав та їх обмежень з підста в, не передбачених цим Законо м, заборонена.

Просить у задоволенні позо ву відмовити.

Ухвалою господарського с уду Запорізької області від 16.12.2011 р. порушено провадження у справі № 33/5009/7952/11, розгляд якої пр изначено на 05.01.2012 р. Цією ж ухвал ою господарським судом на пі дставі ст. 27 ГПК України у якос ті третьої особи, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору на стороні відпові дача було залучено ОСОБА_2 .

Ухвалами господарського с уду від 05.01.2012р., від 24.01.2012р. у зв' яз ку з хворобою судді, розгляд с прави було перенесено, відпо відно, на 24.01.2012р. та 14.02.2012р.

Ухвалою господарського су ду від 14.02.2012р. за клопотанням пр едставника позивача строк ро згляду справи було продовжен о на 15днів - до 02.03.2012р., розгляд сп рави відкладено на 21.02.2012р.

В судових засіданнях 14.02.2012р . та 21.02.2012р. представники позива ча та третьої особи підтрима ли доводи, викладені в позовн ій заяві та відзиві на неї в по вному обсязі.

Відповідач - КП з технічно ї інвентаризації Бердянсько ї міської ради до судових зас ідань 14.02.2012р. і 21.02.2012р. не направив незважаючи на те, що явка пред ставника була визнана судом обов' язковою. Про час і місц е судового розгляду справи б уло повідомлено належним чин ом. Відповідно до підпункту 3.6 Роз'яснень президії ВГСУ від 18.09.1997 р. № 02-5/289 “Про деякі питання п рактики застосування Господ арського процесуального код ексу України” (із змінами та д оповненнями) особи, які берут ь участь у справі, вважаються повідомленими про час і місц е її розгляду судом, якщо ухва лу про порушення провадження у справі надіслано за поштов ою адресою, зазначеною у позо вній заяві. У випадку не з'явлення в засідання господ арського суду представників обох сторін або однієї з них с права може бути розглянута б ез їх участі, якщо неявка таки х представників не перешкодж ає вирішенню спору. У випадку нез' явлення представника в ідповідача за викликом госпо дарського суду останній має право відкласти розгляд спра ви, вжити заходів, передбачен их п. 5 ст. 83 або ст. 90 ГПК України, ч и прийняти рішення за відсут ності цього представника.

Суд розглянув справу на під ставі ст. 75 ГПК України за наяв ними у ній матеріалами за від сутності представника відпо відача.

За клопотанням представн иків сторін фіксація судово го процесу технічними засоба ми не здійснювалася.

В судовому засіданні 21.02.2012 р. с праву розглянуто за наяв ними в ній матеріалами, прийн ято і оголошено на підставі с т. 85 ГПК України вступну і резо лютивну частини рішення.

Розглянувши та дослідивш и матеріали справи, суд прихо дить до висновку про необхід ність задоволення позову.

Матеріали справи свідча ть, що 19.10.2007р. між ФОП ОСОБА _1 ( Сторона 1) та ОСОБА_2 (Сто рона 2) був укладений договір про спільну дольову участь у будівництві, предметом яког о було будівництво зоопарку «Сафарі», розташованого на з емельній ділянці загальною п лощею 9,7079 га. у м. Бердянську по в ул. Волкова, 5.

Відповідно до п.1.4 договору п ри введенні в експлуатацію а бо при визнанні прав власнос ті в суді на зоопарк «Сафарі» рухоме та нерухоме майно, екз отичні тварини є власністю о бох сторін в рівних частках 50 на 50 відсотків.

Рішенням Бердянської місь кої ради від 22.06.2006р. № 21 затвердже но проект відведення земельн ої ділянки та вирішено перед ати її в довгострокову оренд у ФОП ОСОБА_1

Земельна ділянка для будів ництва зоопарку, що розташов ана по вул. Волкова передана Ф ОП ОСОБА_1 в довгострокову оренду на підставі договору від 07.07.2006р., укладеного ним з Бер дянською міською радою.

07.09.2009р. виконавчим комітето м Бердянської міської ради н а підставі рішення від 02.09.2009р. № 459 видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно : комплекс будівель і споруд, щ о складається з: основні буді влі А, Б, Е, Ж, З, И, К вольєри Л, Х, на віси В, Г, Д, Є, М, Н, П, С, Т, будинки для птах О, Р, вбиральня У та сп оруди: два ганка до А, ганок та сходи до Б, паркани №1, № 3, № 5, № 9, в орота № 2, № 4, бордюр № 6, світові о пори № ?, огорожі № 8, № 10, гора «Ба жань»№ 11, люк № 12, басейн Ф, замощ ення І, ІІ., згідно з яким ФОП ОСОБА_1 є власником будівел ь та споруд по вул. Волкова, 5 у м . Бердянську.

Право приватної власності на комплекс будівель та спор уд у м.Бердянську, вул. Волкова , 5 було зареєстроване 07.09.2009р. Ко мунальним підприємством з те хнічної інвентаризації Берд янської міської ради за ОСО БА_1 При цьому частка позива ча складає 1/1.

ОСОБА_2 11.06.2010р. звернувся в суд із позовом до ОСОБА_1 п ро визнання права власності на Ѕ частину комплексу будів ель та споруд зоопарку «Сафа рі». Рішенням Бердянського м іськрайсуду Запорізької обл асті від 22.12.2010р. у справі № 2-4893/2010 по зов було задоволено: визнано за ОСОБА_2 право власност і на Ѕ частину нерухомого май на комплексу будівель та спо руд зоопарку «Сафарі», який с кладається з основних будіве ль А, Б, Е, Ж, З, И, К вольєрів Л, Х, на вісів В, Г, Д, Є, М, Н, П, С, Т, будинкі в для птахів О, Р, вбиральні У т а споруд: двох ганків до А, ган ку та сходів до Б, парканів №1, № 3, № 5, № 9, ворот № 2, № 4, бордюру № 6, св ітових опор № ?, огорожі № 8, № 10, г ори «Бажань»№ 11, люку № 12, басей ну Ф, замощення І, ІІ, що розташ овані за адресою: Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Вол кова, 5.

Рішенням апеляційного суд у Запорізької області від 14.03.11 р. було скасоване рішення суд у першої інстанції від 22.12.2010р., в задоволенні позову відмовл ено.

Ухвалою Вищого спеціалізо ваного суду України з розгля ду цивільних та кримінальних справ від 03.08.2011р. було скасован о рішення суду апеляційної і нстанції від 14.03.2011р. та залишено в силі рішення суду першої ін станції від 22.12.2010р.

ОСОБА_2 звернувся до КП з технічної інвентаризації Бе рдянської міської ради із за явою про реєстрацію права вл асності на Ѕ частину комплек су будівель та споруд зоопар ку і відповідач 17.10.2011р. зареєстр ував за ОСОБА_2 право прив атної спільної часткової вла сності на комплекс будівель та споруд у м. Бердянську, вул. Волкова, 5 (розмір частки скла дає Ѕ).

Вказуючи, що здійснення від повідачем державної реєстра ції права власності на Ѕ комп лексу будівель і споруд зооп арку «Сафарі»за ОСОБА_2 б ез додержання обов' язкової процедури подання заяв обом а співвласниками про таку ре єстрацію (із урахуванням фак ту, що попередньо право власн ості на будівлі та споруди бу ло в повному обсязі зареєстр овано за ФОП ОСОБА_1 в част ці 1/1) та без проведення поточн ої технічної інвентаризації об' єктів нерухомого майна, що порушує право власності п озивача, останній звернувся до господарського суду із да ним позовом.

У відповідності до ст. 317 Циві льного кодексу України власн иком належать права володінн я, листування та розпоряджен ня своїм майном.

Стаття 319 ЦК України містить норму, відповідно до якої вла сник володіє, користується, р озпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник ма є право вчиняти щодо свого ма йна будь-які дії, які не супере чать закону. Усім власникам з абезпечуються рівні умови зд ійснення своїх прав.

Згідно ч.1 ст. 15 ЦК України кож на особа має право на захист с вого цивільного права у разі його порушення, невизнання а бо оспорювання.

Згідно ч.1 ст 16 ЦК України кож на особа має право звернутис я до суду за захистом свого ос обистого немайнового або май нового права та інтересу.

Серед способів захисту цив ільних прав та інтересів, час тиною 2 ст. 16 ЦК України, в тому ч ислі, передбачені: п.3) - припине ння дії, яка порушує право; п.4) - відновлення становища, яке і снувало до порушення.

Частиною 2 ст. 20 Господарсько го кодексу України передбаче но, що права та законні інтер еси суб' єктів господарюван ня захищаються, в тому числі, ш ляхом: відновлення становищ а, яке існувало до порушення п рав та законних інтересів су б' єкта господарювання; прип инення дій, що порушують прав о або створюють загрозу його порушення.

Частина 1 ст. 179 ЦК України виз начає, що річчю є предмет мате ріального світу, щодо якого м ожуть виникати цивільні прав а та обов' язки.

Згідно ч.1 ст. 181 ЦК України до н ерухомих речей (нерухоме май но, нерухомість) належать зем ельні ділянки, а також об' єк ти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є н еможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Частина 1 статті 182 ЦК України встановлює, що право власнос ті та інші речові права на нер ухомі речі, обмеження цих пра в, їх виникнення, перехід і при пинення підлягають державні й реєстрації.

Як свідчить ч.2 ст. 144 Господар ського кодексу України, прав о на майно, що підлягає держав ній реєстрації, виникає з дня реєстрації цього майна або в ідповідних прав на нього, якщ о інше не встановлено законо м.

Вказані норми права у їх сук упності свідчать, що позивач звернувся до суду у встановл еному законодавством способ ом з метою захисту саме свого права власності на комплекс будівель і споруд (нерухоме м айно). Так, до вчинення державн ої реєстрації права власност і на вказане майно відповіда чем, яке відбулось 17.10.2011р., за поз ивачем було зареєстроване пр аво власності на комплекс бу дівель і споруд в повному обс язі (частка складала 1/1); після в чинення відповідачем держав ної реєстрації права власнос ті на комплекс будівель і спо руд на праві приватної спіл ьної часткової власності на комплекс будівель та споруд у м. Бердянську, вул. Волкова, 5 з а ОСОБА_5 (розмір частки ск ладає Ѕ), відповідно і виник пе рехід права власності на Ѕ ча стки комплексу будівель і сп оруд від позивача до третьої особи. Виходячи з копії Техні чного паспорту, доданого тре тьою особою до відзиву 20.02.2012р., ч астка позивача складає Ѕ.

Крім того, суд зауважує, що з моменту державної реєстра ції права власності на Ѕ част ку комплексу будівель і спор уд відповідачем за третьою о собою, спірні правовідносини регулюються нормами Глави 26 Ц ивільного кодексу України. З а ч.1 ст. 355 ЦК України майно, що є у власності двох або більше о сіб (співвласників), належить їм на праві спільної власнос ті (спільне майно). За ч.2 цієї ст атті майно може належати осо бам на праві спільної частко вої або на праві спільної сум існої власності.

Згідно ч.1 ст. 356 ЦК України вла сність двох чи більше осіб із визначенням часток кожного з них у праві власності є спіл ьною частковою власністю.

Виходячи з Витягу КП з техні чної інвентаризації Бердянс ької міської ради від 17.10.2011р., за ОСОБА_2 1/2 частка комплекс у будівель та споруд зареєст рована на праві приватної сп ільної часткової власності. Відповідно, з цього моменту у ФОП ОСОБА_1 також виникає право приватної спільної ча сткової власності, яке також підлягає державній реєстрац ії у встановленому законодав ством порядку замість зареєс трованого раніше універсаль ного (в повному обсязі, тобто б ез обмежень) права приватної власності на увесь комплекс будівель і споруд у частці 1/1 .

Не є можливою державна реє страція права власності за с піввласниками на комплекс бу дівель і споруд в частці Ѕ - за ФОП ОСОБА_1 та в частці Ѕ за ОСОБА_2, з якою Закон пов ' язує виникнення права влас ності, без додержання законо давчо встановленої процедур и реєстрації цих прав віднос но обох суб' єктів права.

Вказана обставина свідчит ь про звернення позивача із п озовом, який випливає із прав овідносин, які безпосередньо врегульовують право власнос ті, за захистом якого ФОП ОС ОБА_1 звернувся до господар ського суду.

Даний спір не пов'язаний із захистом прав, свобод чи інте ресів у сфері публічно-право вих відносин.

За таких обставин, посилан ня третьої особи на те, що відп овідач виступає у правовідно синах у якості суб' єкта вла дних повноважень, а тому у від повідності до ст. 3 Кодексу адм іністративного судочинства України і ст. 80 ч.1 п.1 Господарсь кого процесуального кодексу України спір не підлягає роз гляду в господарських судах, внаслідок чого провадження у справі підлягає припиненню , господарським судом не прий мається до уваги, як необґрун товане.

Крім того, відповідно до п.3 І нформаційного листа Вищого г осподарського суду України « Про практику застосування Ви щим господарським судом Укра їни у розгляді справ окремих норм процесуального права»в ід 21.11.2011р. № 01-06/1623/2011, визначено, що сп рави зі спорів за позовами су б' єктів господарювання до б юро технічної інвентаризаці ї про зобов' язання останніх здійснити реєстрацію права власності на нерухоме майно або про зобов' язання її ска сувати не пов' язані з захис том прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових ві дносин від порушень з боку ор ганів державної влади, що вик лючає розгляд відповідних сп рав у порядку адміністративн ого судочинства.

Відповідні правові позиці ї з цього питання викладалис я Верховним судом України (по станови Верховного суду від 27.11.2007р. № 45/24пн, від 13.05.2008р. № 1/23).

Така ж правова позиція викл адена в постанові Вищого гос подарського сулу України від 11.02.2010р. № 02-03/587.

Господарський суд зауважу є, що частиною 1 ст. 111-28 ГПК Украї ни встановлено, що рішення Ве рховного суду України, прийн яте за наслідками розгляду з аяви про перегляд судового р ішення з мотивів неоднаковог о застосування судом (судами ) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріально го права у подібних правовід носинах, є обов' язковим для всіх суб' єктів владних пов новажень, які застосовують у своїй діяльності нормативно -правовий акт, що містить зазн ачену норму права, та для всіх судів України. Суди зобов' я зані привести свою судову пр актику у відповідність із рі шеннями Верховного суду Укра їни.

Вказані обставини у їх суку пності свідчать про відсутні сть підстав для припинення п ровадження у справі на підст аві п.1 ч.1 ст. 80 ГПК України.

За статтею 2 Закону України «Про державну реєстрацію ре чових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»державн а реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження дер жавою фактів виникнення, пе реходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяженн я таких прав шляхом внесення відповідного запису до Держ авного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Як свідчить ч.3 статті 3 цьог о Закону, права на нерухоме майно, які підлягають держ авній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Згідно п.1 ч.2 ст. 9 вказа ного Закону України, державн ий реєстратор: встановлює в ідповідність заявлених пр ав і поданих документів ви могам законодавства, а т акож відсутність суперечн остей між заявленими та вж е зареєстрованими правами на

нерухоме майно, зокрема: від повідність повноважень осо би, яка подає документи на

державну реєстрацію, та ст орін (сторони) правочину, згід но з яким відбувається держа вна реєстрація виникнення, п ереходу, припинення прав на н ерухоме майно або обтяження таких прав; відповідність ві домостей про нерухоме май но, наявних у Державному реє стрі прав та поданих докумен тах.

Згідно п.2 ч.2 ст. 9 вказаного З акону, державний реєстратор приймає рішення про держав ну реєстрацію прав, відмову в такій реєстрації, її зупинен ня, про державну реєстрацію о бтяжень, про скасування зап ису, погашення запису та вн есення змін до записів у Держ авному реєстрі прав.

Стаття 14. Закону визначає, що реєстраційна справа включа є документи, в яких містятьс я відомості про нерухоме ма йно, право власності на ньог о, інші речові права та їх обт яження.

Порядок проведення держав ної реєстрації прав та їх обт яжень передбачений ст. 15 даног о Закону. Державна реєстрац ія прав та їх обтяжень пров одиться в такому порядку: 1) пр ийняття і перевірка докуме нтів, що подаються для держ авної реєстрації прав та їх о бтяжень, реєстрація заяви; 2) в становлення факту відсутно сті підстав для відмови в д ержавній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгл яду заяви про державну реєст рацію прав та/або їх обтяжень ; 3) прийняття рішення про дер жавну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зу пинення державної реєстраці ї; 4) внесення записів до Держа вного реєстру прав; 5) видача с відоцтва про право власності на нерухоме майно у випадка х, встановлених статтею 18 цьог о Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру пра в про зареєстровані права т а/або їх обтяження.

Частиною 3 ст. 15 Закону Україн и «Про державну реєстрацію р ечових прав на нерухоме майн о та їх обтяжень»встановлена норма права, що у випадках, пе редбачених законодавством У країни, державна реєстрація прав проводиться після техні чної інвентаризації об'єкта нерухомого майна, права сто совно якого підлягають дер жавній

реєстрації.

Стаття 16 вказаного Закону встановлює, що заява про д ержавну реєстрацію прав та їх обтяжень подається до ор гану державної реєстрації пр ав, на території якого

розміщений об'єкт нерухо мого майна або більша за пл ощею його частина (ч.1). Разом і з заявою про державну реєс трацію прав та їх обтяжень подаються документи, що пі дтверджують виникнення, пер ехід, припинення відповідни х прав, та документ, що підтвер джує оплату послуг з державн ої реєстрації прав та їх обтя жень (ч.3).

Згідно ч.7 ст. 16 Закону, держа вна реєстрація прав проводи ться на підставі заяви

правонабувача, сторін (ст орони) правочину, за яким вини кло право, або уповноважених ними (нею) осіб.

Підстави для державн ої реєстрації прав та їх обтя жень передбачені в ст. 19 Закон у.

Державна реєстрація прав п роводиться ( в тому числі) на п ідставі: 2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно , виданих відповідно до вимог цього Закону; 5) рішень судів, щ о набрали законної сили.

Стаття 20 Закону містя ть наступні норми. 1. У Державн ому реєстрі прав на кожний об'єкт нерухомого майна, пра во власності на який заявл ено вперше, за рішенням держ авного реєстратора відкрив ається відповідний розділ та реєстраційна справа. 2. Ро зділ Державного реєстру пр ав та реєстраційна справа з акриваються на підставі ріше ння державного реєстратора, в тому числі, у разі: 2) поділу, об'єднання об'єкта нерухомог о майна або виділу частки з об'єкта нерухомого майна.

Стаття 21 Закону передб ачає особливості здійснення державної реєстрації прав у разі поділу або виділу частк и з об'єкта нерухомого майна т а об'єднання об'єктів нерухом ого майна. Так, у разі поділу о б'єкта нерухомого майна або в иділу частки з об'єкта нерухо мого майна відповідний розд іл Державного реєстру прав та реєстраційна справа зак риваються, реєстраційний но мер цього об'єкта скасовуєть ся. Водночас для кожного з но востворених об'єктів нерухо мого майна відкривається но вий розділ Державного реєстр у прав і нова реєстраційна сп рава, кожному з таких об'єкті в присвоюється новий реєстра ційний номер (ч.1). Записи про ре чові права та їх обтяження що до об'єкта, який поділяється, або при виділі частки із цьог о об'єкта переносяться до ро зділів Державного реєстру прав, що відкриті на кожний новостворений об'єкт (ч.2).

Підстави відмови у де ржавній реєстрації прав та ї х обтяжень визначені у ст. 24 вк азаного Закону України. Част иною 1 цієї статті визначено, щ о у державній реєстрації пр ав та їх обтяжень може бути відмовлено, в тому числі, у ра зі, якщо: 4) подані документи не відповідають вимогам, встан овленим цим Законом, або не дають змоги встановити відп овідність заявлених прав док ументам, що їх посвідчують; 6) з аявлене право вже зареєстров ано. Ч. 4. ст. 24 Відмова в державні й реєстрації прав та їх обт яжень з підстав, не передбаче них цим Законом, заборонена.

Частиною 12 ст. 15 Закону Укра їни «Про державну реєстраці ю речових прав на нерухоме ма йно та їх обтяжень»закріплен а норма права, згідно з якою по рядок державної реєстрації п рав на нерухоме майно та їх об тяжень, а також порядок над ання витягів з Державного ре єстру прав встановлює Кабіне т Міністрів України.

Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно визначений Наказом Мі ністерства юстиції України в ід 07.02.2002р. № 7/5 «Про затвердження Тимчасового положення про п орядок державної реєстрації права власності та інших реч ових прав на нерухоме майно» .

Пунктом 1.2. Тимчасового по ложення передбачено, що держ авна реєстрація прав - це о фіційне визнання і під твердження державою фактів в иникнення, переходу або прип инення права власност і та інших речових прав на нер ухоме майно, а також пра ва власності на об'єкти нез авершеного будівництва шл яхом внесення відповід ного запису до Реєстру прав в ласності на нерухоме ма йно.

Обов'язковій державній ре єстрації підлягають право власності та інші речові пр ава на нерухоме майно, розміщ ене на території України, що належить фізичним та юриди чним особам, державі в особі органів, уповноважених управ ляти державним майном, інозе мцям та особам без громадянс тва, іноземним юридичним осо бам, міжнародним організац іям, іноземним державам, а також територіальним гром адам в особі органів місцево го самоврядування (п.1.4 Тимчас ового положення).

Державній реєстрації під лягає право власності на закінчене будівництвом неру хоме майно, яке прийняте в екс плуатацію у встановленому за конодавством порядку (п.1.6).

Пунктом 1.7 Тимчасо вого положення визначено, що державна реєстрація прав пр оводиться реєстратором БТІ з а наявності матеріалів техні чної інвентаризації, підгот овлених тим БТІ, реєстратор якого проводить державну ре єстрацію прав на цей

об'єкт.

Пунктом 2.1 Тимчасового пол оження передбачено, що для пр оведення державної реєстрац ії виникнення, переходу або п рипинення права власності т а інших речових прав на нерух оме майно власник (власники), інший правонабувач (правонаб увачі) або уповноважена ним (ними) особа подає реєстрат ору БТІ заяву про державну ре єстрацію прав за формою, визн аченою у додатку 1.

Пунктом 3.1 Тимчасового поло ження визначено, що з моменту прийняття заяви про державн у реєстрацію прав реєстратор ом БТІ розпочинається її роз гляд.

Реєстратор БТІ в становлює відповідність за явлених прав і поданих доку ментів вимогам законодавст ва, а також відсутність супе речностей між заявленими т а вже зареєстрованими права ми на об'єкти, права щодо яких підлягають державній реєстр ації, у тому числі, зокрема: ві дповідність відомостей про об'єкт, права щодо якого п ідлягають державній реєстра ції, наявним у Реєстрі прав та поданим документам; наявніс ть факту виконання умов пра вочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можл ивість проведення державно ї реєстрації виникнення, пе реходу, припинення прав на нерухоме майно.

Пунктом 3.4 Тимчасового пол оження передбачено, що за ре зультатом розгляду заяви пр о державну реєстрацію прав р еєстратор БТІ приймає рішенн я про державну реєстрацію п рав або відмову в ній.

У своїх діях реєст ратор БТІ керується законода вством України.

Підстави для відмови в зді йсненні державної реєстраці ї передбачені пунктом 3.5 Тимча сового положення. Реєстрато р БТІ відмовляє у проведе нні державної реєстрації пр ав, у тому числі, якщо: 3.5.4 подан і документи не відповідають вимогам, установленим Положе нням та іншими нормативно-п равовими актами, або не дають

змоги установити відпові дність заявлених прав і пода них документів вимогам закон одавства; 3.5.5 заявлене право вж е зареєстроване; 3.5.6 не провед ено технічну інвентаризаці ю об'єкта, права щодо якого під лягають державній реєстраці ї, або вона проведена не тим Б ТІ, що здійснює свою діяльніс ть на території, у межах якої

розташований такий об'єкт.

Пунктом 3.9. Тимчасов ого положення передбачено, щ о державна реєстрація прав проводиться після технічн ої інвентаризації об'єкта, п рава щодо якого підлягають державній реєстрації, окрім випадків, коли заява про дер жавну реєстрацію прав подає ться не пізніше ніж через д ванадцять місяців після вини кнення цього права.

Пунктом 3.10. Тимчасового пол оження визначено, що одночас но з прийняттям рішення про д ержавну реєстрацію прав реє стратор БТІ вносить записи д о відповідного розділу Реєст ру прав. На кожний об'єкт, пра ва щодо якого підлягають д ержавній

реєстрації та право власн ості на який заявлено вперше , реєстратор БТІ одночасно з внесенням запису до відпові дного розділу Реєстру прав п рисвоює реєстраційний номер такому об'єкту, який залишаєт ься незмінним протягом усьог о часу його існування. У разі п ереходу права власності та інших речових прав на об'єкт , права щодо якого підлягаю ть державній реєстрації, або зміни в його описі реєстраці йний номер такого об'єкта зал ишається незмінним.

Згідно до п. 6.1 Тимчасового положення на кожний об'єкт, п рава щодо якого підлягають д ержавній реєстрації та пра во власності на який заяв лено вперше, реєстратором БТ І відкриваються відповідний розділ Реєстру прав та реєст раційна справа.

Розділ Реєстру прав склад ається з трьох частин, які мі стять записи про об'єкт, прав а щодо якого підлягають держ авній реєстрації; право влас ності на об'єкт, права щодо яко го підлягають державній реєс трації, та суб'єкта (суб'єктів ) цього права; інші речові пра ва на нерухоме майно та суб'єк та (суб'єктів) цих прав (п.6.2).

Записи про право влас ності на об'єкт, права щодо яко го підлягають державній реєс трації, та суб'єкта (суб'єкті в) цього права містять: для вл асників (співвласників) - фіз ичних осіб - громадян Україн и - прізвище, ім'я та по батьков і, дату та місце народження, ад ресу постійного місця прож ивання, ідентифікаційний но мер у Державному реєстрі фі зичних осіб - платників пода тків та інших обов'язкових пл атежів (крім осіб, які через с вої релігійні або інші пере конання відмовляються від прийняття ідентифікаційног о номера та офіційно повідо мляють про це відповідні д ержавні органи), дані паспор та або іншого документа, яки й унеможливлює виникнення б удь-яких сумнівів щодо осо би громадянина; для інозем них громадян та осіб без гром адянства - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності оста ннього), адресу постійного місця проживання, дані паспо рта або іншого документа, яки й унеможливлює

виникнення будь-яких сумні вів щодо особи іноземного гр омадянина чи особи без грома дянства; для власників (співв ласників) - юридичних осіб - ре зидентів найменування, місц езнаходження, код у Єдиному д ержавному реєстрі підприємс тв та організацій України; д ля власників - юридичних осі б - нерезидентів - найменуванн я, місцезнаходження та країн у, де зареєстровано юридичну осіб (п.п.6.2.2).

Пунктом 6.3 Тимчасов ого положення передбачено, щ о реєстраційна справа включ ає документи, в яких містятьс я відомості про об'єкт, прав а щодо якого підлягають де ржавній реєстрації, право вл асності на нього, інші речові права, в тому числі, заяви про державну реєстрацію прав.

В розумінні п.2.1 Тимчас ового положення, та у відпові дності до п.п.5) ст. 19 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію речових правна нерухоме май но та їх обтяжень»з моменту н абрання чинності рішенням Б ердянського міськрайсуду ві д 22.12.2010р. (із урахуванням ухвали Вищого спеціалізованого суд у від 03.08.2011р.) про визнання права власності за ОСОБА_5 на Ѕ ч астку комплексу будівель та споруд, ОСОБА_2 став право набувачем саме на Ѕ частку ко мплексу нерухомого майна вна слідок переходу такого права за судовим рішенням.

Суд зауважує, що за змі стом ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових правна нерухоме майно та їх о бтяжень», судове рішення про визнання права власності на Ѕ частки комплексу нерухомо го майна є однією (серед інших ) передбачених законодавство м підстав для реєстрації пра ва власності. При цьому зазна чені судові рішення не містя ть зобов' язання відповідач а здійснити реєстрацію права власності. Тобто, реєстрація права власності на Ѕ частку к омплексу будівель та споруд повинна здійснюватись в зага льному порядку, передбаченом у Тимчасовим положенням.

Із урахуванням факту попередньої реєстрації прав а власності за ФОП ОСОБА_1 на частку 1/1 комплексу будіве ль та споруд, відповідно і змі нюється частка позивача у пр аві власності (з 1/1 на Ѕ), яка під лягає також державній реєстр ації за позивачем із додержа нням законодавчо встановлен ої процедури (подання позива чем заяви із необхідними док ументами, проведення технічн ої інвентаризації об' єкту і т.ін.)..

При цьому згідно до п.3 .8 Тимчасового положення держ авній реєстрації підлягають виключно заявлені права за у мови їх відповідності законо давству і поданим документам . Реєстратору БТІ забороняєт ься тлумачити права або само стійно вносити зміни до відо мостей про заявлені права.

Згідно до п.3.1 Тимчасов ого положення реєстратор БТІ встановлює відповідність за явлених прав і поданих докум ентів вимогам законодавства , а також відсутність супереч ностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на об' єкти, права щодо яких під лягають державній реєстраці ї, зокрема (в тому числі), відпо відність відомостей про об' єкт, права щодо якого підляга ють державній реєстрації, на явним у Реєстрі прав та подан им документам.

Таким чином господарськи й суд погоджується із доводо м позивача, що згідно п.2.1 Тимча сового положення обидва прав онабувачі (співвласники) пов инні подавати заяву про держ авну реєстрацію права власно сті із необхідними документа ми на комплекс будівель та сп оруд у частці Ѕ. В іншому випад ку складається ситуація, в як ій реєстрація права власност і на комплекс будівель і спор уд за третьою особою - в част ці Ѕ здійснюється без додерж ання законодавчо встановлен ої процедури реєстрації прав а власності на таку ж частку з а позивачем.

При цьому суд констатує, що позивачем така заява до відп овідача не подавалась і здій снення державної реєстрації права власності на Ѕ комплек су будівель та споруд зоопар ку лише за третьою особою пор ушує право власності позивач а у справі.

За змістом частини 3 ст. 15 Зак ону України «Про державну ре єстрацію речових правна неру хоме майно та їх обтяжень»вс тановлена норма права, що у ви падках, передбачених законо давством України, державна р еєстрація прав проводиться п ісля технічної інвентаризац ії об'єкта нерухомого майна, права стосовно якого підля гають державній реєстраці ї.

Пунктом 1.7 Тимчасового поло ження визначено, що державна реєстрація прав проводиться реєстратором БТІ за наявнос ті матеріалів технічної інве нтаризації, підготовлених т им БТІ, реєстратор якого про водить державну реєстрацію п рав на цей

об'єкт.

Пунктом 3.1 Інструкції про порядок проведення техні чної інвентаризації об' єкт ів нерухомого майна (затв. Нак азом Державного комітету буд івництва, архітектури та жит лової політики України від 24.0 5.2001р. № 127) і яка регулює порядок т а методику проведення техніч ної інвентаризації збудован их (реконструйованих) будинк ів, допоміжних будівель та сп оруд, встановлено, що роботи з інвентаризації всіх об' єкт ів повинні здійснюватись на замовлення та за обов' язков ою участю замовника (замовни ків), у присутності якого (яких ) проводиться обстеження, що ф іксується в абрисі чи ескізі з обов' язковим підписанням ним (ними) цих документів.

При цьому, підпунктом «і»абзацу 3 пункту 10 цієї Інст рукції передбачено, що підст авою для проведення поточної інвентаризації є зміна влас ника, якщо минуло дванадцять місяців після проведення по передньої технічної інвента ризації.

Оскільки попередня т ехнічна інвентаризація була проведена в травні 2009року, а пр аво власності на Ѕ частку ком плексу будівель та споруд бу ло зареєстроване за третьою особою 17.10.2011р., (тобто зміна влас ності на Ѕ частки відбулась п ісля спливу 12 місяців), тому те хнічна інвентаризація в дано му випадку є обов' язковою.

Згідно п.1.1. Інструк ції про порядок проведення т ехнічної інвентаризації об' єктів нерухомого майна, ця І нструкція розроблена відп овідно до чинного законода вства, зокрема Положення про Держбуд України, затвердженого Указами Пре зидента України від 09.12.97 N 1342/97 ( 13 42/97 ) та від 16.05.2001 N 314 ( 314/2001) , якими на Ком ітет покладено здійснення фу нкцій нормативно-методично го забезпечення діяльності бюро технічної інвентаризац ії.

В пункті 1.2. Інструкц ії зазначено, що вона визнач ає порядок та методику про ведення технічної інвентар изації збудованих (реконстр уйованих) будинків, допоміжн их будівель та споруд з метою :

- визначення їх фак тичної площі та об'єму (щодо пр оектних);

- обстеження та оцін ки технічного стану наявних об'єктів;

- установлення варто сті об'єктів.

Технічна інвентари зація передбачає:

- первинну технічну інвентаризацію об'єктів;

- поточні інвентар изаційно-оцінювальні робо ти для встановлення змін за певний період часу піс ля первинної інвентаризаці ї.

Відсутність проведе ння поточної технічної інвен таризації, тим самим не дозво ляє визначити, які зміни мали місце з травня 2009р. щодо: визна чення фактичної площі будіве ль та споруд, право на які набу ла третя особі, і які, відпові дно, залишаються у власності позивача; визначення техніч ного стану об' єктів; устано влення їх вартості.

Однак, державна реєст рація права власності на Ѕ ча стку комплексу будівель та с поруд зоопарку за третьою ос обою була здійснена відповід ачем без наявності проведенн я технічної інвентаризації о б' єктів нерухомого майна.

Посилання відпов ідача у відзиві на позовну за яву на п.3.9 Тимчасового положе ння відносно того, що технічн а інвентаризація в даному ви падку не повинна проводитись , оскільки заява про державну реєстрацію прав третьою осо бою подана не пізніше ніж чер ез дванадцять місяців після виникнення цього права на ду мку суду є необґрунтованим. Т ак, право на Ѕ частки комплекс у будівель та споруд перейшл о до третьої особи від позива ча, оскільки первісно було за реєстроване за останнім. Тоб то, відбулась зміна власника , а тому проведення технічної інвентаризації в даному вип адку є обов' язковою. При цьо му суд зауважує, що згідно п. 1.3. вказаної Інструкції, вона ді є на всій території України д ля здійснення технічної інв ентаризації об'єктів нерухо мого майна всіх форм власно сті.

Стаття 24 Закону України «П ро державну реєстрацію речов их прав на нерухоме майно та ї х обтяжень»визначає підста ви відмови у державній реєст рації прав. Частиною 1 цієї ста тті визначено, що у державній реєстрації прав та їх обтя жень може бути відмовлено, в тому числі, у разі, якщо: 4) пода ні документи не відповідають вимогам, встановленим цим За коном, або не дають змоги вс тановити відповідність заяв лених прав документам, що їх п освідчують; 6) заявлене право в же зареєстровано.

Також підстави для відмови в здійсненні державної реєс трації прав передбачені пунк том 3.5 Тимчасового положення. Реєстратор БТІ відмовляє у проведенні державної ре єстрації прав, у тому числі, як що: 3.5.4 подані документи не від повідають вимогам, установле ним Положенням та іншими но рмативно-правовими актами, а бо не дають змоги установити відповідність заявлених пра в і поданих документів вимог ам законодавства; 3.5.5 заявлене право вже зареєстроване; 3.5.6 н е проведено технічну інвен таризацію об'єкта, права щодо якого підлягають державній реєстрації.

В даному випадку у відповід ача на думку суду були підста ви для відмови в державній ре єстрації, передбачені: п.4) ч.1 ст . 24 Закону України «Про держав ну реєстрацію речових прав н а нерухоме майно та їх обтяже нь», а саме - подані документи не відповідають вимогам, вст ановленим цим Законом, або н е дають змоги встановити ві дповідність заявлених прав д окументам, що їх посвідчують ; п.3.5.4 Тимчасового положення - п одані документи не відповіда ють вимогам, установленим По ложенням та іншими нормати вно-правовими актами, або не дають змоги установити відпо відність заявлених прав і по даних документів вимогам зак онодавства; п. 3.5.6 не проведено технічну інвентаризацію об 'єкта, права щодо якого підляг ають державній реєстрації.

За вищевикладених обстави н у відповідача (із врахуванн ям не проведення технічної і нвентаризації об' єкта, непо дання заяв та усіх необхідни х документів співвласникам и (правонабувачами)) були наяв ні підстави для відмови у зді йсненні реєстрації права вла сності на Ѕ частку комплексу будівель та споруд зоопарку .

Позов є обгрунтованим і під лягає задоволенню.

Відповідно до приписів ст . 49 ГПК витрати зі сплати судов ого збору в розмірі 941 грн. покл адаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 49, 75, 82-85 Госпо дарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Зобов' язати Комуналь не підприємство з технічної інвентаризації Бердянської міської ради (71100, Запорізька о бласть, м. Бердянськ, вул. Мазі на, 21, код ЄДР 03344964) скасувати держ авну реєстрацію права власно сті ОСОБА_2 на Ѕ частину ко мплексу будівель та споруд з оопарку «Сафарі», що знаходи ться за адресою: Запорізька о бласть, м. Бердянськ, вул. Волк ова, б.5.

Стягнути з Комунального пі дприємства з технічної інвен таризації Бердянської міськ ої ради (71100, Запорізька область , м. Бердянськ, вул. Мазіна, 21, код ЄДР 03344964) на користь Фізичної ос оби - підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) су му 941 (дев' ятсот сорок одн у ) грн. 00 коп. судового збору.

Видати наказ.

Рішення господарськ ого суду набирає законної си ли після закінчення строку п одання апеляційної скарги, я кщо апеляційну скаргу не бул о подано. У разі подання апеля ційної скарги рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після розгляду сп рави апеляційним господарсь ким судом.

Рішення оформлено у повн ому обсязі та підписано згід но із вимогами ст. 84 ГПК Україн и 27.02.2012 р.

Суддя М.В. Мірошниченко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення21.02.2012
Оприлюднено02.03.2012
Номер документу21649980
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —33/5009/7952/11

Ухвала від 04.10.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Акулова H.B.

Ухвала від 08.08.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Акулова H.B.

Ухвала від 11.06.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Малетич M.M.

Постанова від 03.05.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Бойко І.А.

Ухвала від 05.04.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Бойко І.А.

Ухвала від 15.03.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Бойко І.А.

Рішення від 21.02.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 14.02.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 24.01.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 05.01.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні