ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 14/549 15.02.12
За позовом Київсь кого прокурора захисту прав громадян та інтересів держа ви в
екологічній сфері в о собі Київської міської ради
до Приватного акці онерного товариства "Київріч сервіс"
третя особа, яка не заяв ляє самостійних вимог на пре дмет спору на стороні позива ча Комунальне підп риємство "Плесо"
про звільнення самовільно зайнятої ділянки
Суддя Мельник С.М.
Представники:
від прокуратури: ОСОБА_2 - представник за дові реністю;
від позивача: не з' явились;
від відповідача: ОСОБА_3 - представник з а довіреністю;
ОСОБА_4 - представник з а довіреністю;
ОСОБА_5 - представник за до віреністю;
від третьої особи: не з' явились.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Київський прокурор зах исту прав громадян та інтере сів держави в екологічній сф ері в особі Київської місько ї ради звернувся до господар ського суду міста Києва з поз овом до Приватного акціонерн ого товариства "Київрічсерві с", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні позивача Комунальне підприємство "П лесо" про звільнення самовіл ьно зайнятої ділянки.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправ но користується земельною ді лянкою за відсутності правов становлюючих документів.
В судовому засіданні предс тавник прокуратури позовні в имоги підтримав у повному об сязі.
Представники відповідача проти задоволення позову зап еречили та просили у позові в ідмовити.
Представники позивача та т ретьої особи в судове засіда ння не з' явились, про причин и неявки суд не повідомили, пр о дату, час та місце розгляду с прави повідомлені належним ч ином.
В судовому засіданні 15.02.12 р. с удом оголошено вступну та ре золютивну частини рішення.
Дослідивши наявні в справі матеріали, заслухавши поясн ення представників учасникі в судового провадження, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунту ються позовні вимоги та запе речення, об' єктивно оцінивш и докази, які мають значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Головним управлінням з емельних ресурсів Київської міської державної адміністр ації на запит Київської прок уратури захисту прав громадя н та інтересів держави в екол огічній сфері було проведено перевірку щодо правомірност і використання земельної діл янки, яка знаходиться за адре сою: м. Київ, урочище Чорторий, парк Дружби народів, к.н. 62:206:001,62:20 6:044 у Деснянському районі м. Киє ва та використовується ЗАТ « Київрічсервіс», про що склад ено відповідний акт № 568/03 від 29.0 8.11 р.
Перевіркою встановлено, що ПрАТ «Київрічсервіс»викори стовує земельну ділянку оріє нтовною площею 0,5 га, за вищевк азаною адресою, під розміщен ня причалу та кількох дерев'я них споруд. За відсутності до кументів, передбачених ст. ст . 125, 126 Земельного кодексу Украї ни, які б посвідчували його пр аво власності чи право корис тування вказаною земельною д ілянкою.
З урахуванням викладеного , Київський прокурор захисту прав громадян та інтересів д ержави в екологічній сфері в особі Київської міської рад и звернувся до господарськог о суду міста Києва з позовом д о Приватного акціонерного то вариства "Київрічсервіс", тре тя особа, яка не заявляє самос тійних вимог на предмет спор у на стороні позивача Комун альне підприємство "Плесо" про звільнення самовільно за йнятої ділянки.
17.10.1997 р. між ЗАТ «Київрічсерві с», правонаступником якого є ПрАТ «Київрічсервіс»та ВАТ «ВЗП Вторма»було укладено до говір купівлі-продажу майнов ого комплексу бази відпочинк у «Волна», за яким у власність відповідача перейшло право власності на будівлі та спор уди бази відпочинку «Волна».
Як вбачається з матеріалів справи, на земельній ділянці площею 0,5 га, яка знаходиться за адресою: м. Київ, урочище Чо рторий, парк Дружби народів, к .н. 62:206:001,62:206:044 у Деснянському район і м. Києва знаходяться об' єк ти, які входять до складу бази відпочинку «Волна», зокрема , гідротехнічна споруда - прич ал.
На підставі договору купів лі-продажу від 17.10.1997 р. та акта ог ляду гідротехнічної споруди № 22-4-25-05, причал для стоянки мало тоннажних суден ЗАТ «Київріч сервіс»було зареєстровано Р егістром судноплавства Укра їни, про що видано Свідоцтво п ро реєстрацію гідротехнічно ї споруди № СР-22-4-21-05 від 30.05.05 р.
19.09.11 р. Деснянським районним с удом м. Києва було прийнято рі шення у справі № 2-5435/2011, за яки м визнано право власності Пр АТ «Київрічсервіс»на об' єк ти нерухомого майна, що входя ть до складу майнового компл ексу бази відпочинку «Волна» , частина з яких розташована н а спірній земельній ділянці.
16.11.11 р. на підставі вказаного рішення Комунальним під приємством «Київське міське бюро технічної інвентаризац ії та реєстрації права власн ості на об' єкти нерухомого майна»зареєстровано право в ласності відповідача на майн овий комплекс бази відпочинк у «Волна»(нежилі будівлі: Літ . А, В, Г, Д, Е, Э, Ж, И, І, К, Л, М, Н, С, Т, У, Х , Ш) та споруди: Літ. О, П, Р, З, Ф).
21.12.10 р. ПрАТ «Київрічсервіс»з вернулось до Київської міськ ої ради з клопотанням про над ання дозволу на розроблення документації із землеустрою для надання в оренду земельн ої ділянки орієнтовним розмі ром 0,5 га для експлуатації та о бслуговування гідротехнічн ої споруди та майнового комп лексу бази відпочинку «Волна ».
Листом від 26.12.11 р. Головне упр авління земельних ресурсів п овідомило, що ним підготовле ний проект рішення Київради, який знаходиться на погодже нні у відповідних службах.
Відповідно до статті 30 Земе льного кодексу України 1990 рок у, чинного на момент укладенн я договору купівлі-продажу м айнового комплексу бази відп очинку «Волна», при передачі підприємствами, установами і організаціями будівель і с поруд іншим підприємствам ус тановам і організаціям разом з цими об'єктами до них перехо дить право користування земе льною ділянкою, на якій знахо дяться зазначені будівлі і с поруди. Право користування з емельною ділянкою у цьому ви падку посвідчується Радами н ародних депутатів шляхом вид ачі державних актів на право постійного користування зем лею.
Статтею 120 Земельного кодек су України передбачено, зокр ема, що у разі набуття права вл асності на жилий будинок, буд івлю або споруду, що перебува ють у власності, користуванн і іншої особи, припиняється п раво власності, право корист ування земельною ділянкою, н а якій розташовані ці об'єкти . До особи, яка набула право вл асності на жилий будинок, буд івлю або споруду, розміщені н а земельній ділянці, що переб уває у власності іншої особи , переходить право власності на земельну ділянку або її ча стину, на якій вони розміщені , без зміни її цільового призн ачення.
Відповідно до приписів ст. 3 77 Цивільного кодексу України , до особи, яка набула право вл асності на житловий будинок (крім багатоквартирного), буд івлю або споруду, переходить право власності, право корис тування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зм іни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встанов лених для попереднього земле власника (землекористувача).
Отже, з виникненням права вл асності на будівлю чи споруд у до власника переходить пра во власності або право корис тування земельною ділянкою, на якій розташована належна йому на праві власності буді вля чи споруда.
Статтею 16 Закону України "Пр о оренду землі" встановлено, щ о укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної вл асності здійснюється на підс таві рішення відповідного ор гану виконавчої влади або ор гану місцевого самоврядуван ня - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земе льним кодексом України, або з а результатами аукціону.
Відповідно до ст. 124 ЗК Україн и, передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, здійснюється на підст аві рішення відповідного орг ану виконавчої влади або орг ану місцевого самоврядуванн я чи договору купівлі-продаж у права оренди земельної діл янки (у разі продажу права оре нди) шляхом укладення догово ру оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, здійснюється за резул ьтатами проведення земельни х торгів, крім випадків, встан овлених частинами другою, тр етьою статті 134 цього Кодексу (ч. 2 ст. 124 ЗК України).
Частиною 2 ст. 134 ЗК України вс тановлено, що не підлягають п родажу на конкурентних засад ах (земельних торгах) земельн і ділянки державної чи комун альної власності або права н а них, зокрема, у разі розташув ання на земельних ділянках о б'єктів нерухомого майна (буд івель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юри дичних осіб.
Частиною 3 ст. 124 ЗК України вс тановлено, передача в оренду земельних ділянок, що перебу вають у державній або комуна льній власності, громадянам, юридичним особам, визначени м частинами другою, третьою с татті 134 цього Кодексу, здійсн юється в порядку, встановлен ому статтею 123 цього Кодексу.
Частиною 1 ст. 123 ЗК України вс тановлено, що надання земель них ділянок державної або ко мунальної власності у корист ування здійснюється на підст аві рішень органів виконавчо ї влади або органів місцевог о самоврядування. Рішення за значених органів приймаєтьс я на підставі проектів земле устрою щодо відведення земел ьних ділянок.
Особа, зацікавлена в одержа нні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності з а проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання доз волу на його розробку до відп овідної сільської, селищної, міської, районної, обласної р ади, Кабінету Міністрів Укра їни, Ради міністрів Автономн ої Республіки Крим, місцевої державної адміністрації (ч. 2 ст. 123 ЗК України).
Відповідний орган виконав чої влади або орган місцевог о самоврядування в межах їх п овноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає д озвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його на данні (ч. 3 ст. 123 ЗК України).
Розроблений проект землеу строю щодо відведення земель ної ділянки подається Комісі ї з розгляду питань, пов'язани х з погодженням документації із землеустрою. Комісія прот ягом трьох тижнів з дня одерж ання проекту надає відповідн ому органу виконавчої влади чи органу місцевого самовряд ування свій висновок щодо по годження проекту або відмови у його погодженні (ч. 4 ст. 123 ЗК У країни).
Відповідний орган виконав чої влади або орган місцевог о самоврядування у двотижнев ий строк з дня отримання прое кту землеустрою щодо відведе ння земельної ділянки, а в раз і необхідності здійснення об ов'язкової державної експерт изи землевпорядної документ ації згідно із законом - після отримання позитивного висно вку такої експертизи приймає рішення про надання земельн ої ділянки у користування (ч. 6 ст. 123 ЗК України).
Таким чином, юридичній особ і надано право одержання зем ельної ділянки у користуванн я, а розглянути це питання та п рийняти відповідне рішення в строки, встановлені законом , зобов'язаний відповідний по вноважний орган виконавчої в лади або орган місцевого сам оврядування.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що в діях відповід ача відсутнє самовільне зайн яття спірної земельної ділян ки, оскільки, виходячи із прип исів ст. 377 ЦК України, ст. 120 ЗК Ук раїни товариство, ставши вла сником будівлі, правомірно і ніціювало одержання земельн ої ділянки у користування, от римало повідомлення про підг отовку проекту рішення Київр ади щодо надання згоди на роз роблення документації із зем леустрою, проте розглянути т а прийняти відповідне рішенн я в строки, встановлені закон ом, зобов'язаний відповідний орган місцевого самоврядува ння, в даному випадку - Київськ а міська рада, яка є позивачем у справі.
Крім того, з листа Головного управління земельних ресурс ів від 26.12.11 р. № 03-86/36248 вбачається, щ о в автоматизованій системі ПК «Кадастр»земельна ділянк а з обліковим кодом 62:206:044 обліко вується за відповідачем на п ідставі технічного звіту по встановленню зовнішніх меж з емельної ділянки.
Аналогічні правові позиці ї, що з виникненням права влас ності на будівлю чи споруду у юридичної особи виникає пра во одержати земельну ділянку у користування, а розглянути таке питання та прийняти від повідне рішення в строки, вст ановлені законом, зобов'язан ий відповідний повноважний о рган виконавчої влади або ор ган місцевого самоврядуванн я висловлені у постанові Вер ховного Суду України від 28 бер езня 2006 року у справі N 40/140, постан ові Верховного Суду України від 1 вересня 2009 року у справі N 17 /513-07 та у постанові Верховного суду України від 06 грудня 2010ро ку у справі № 40/3.
Згідно зі ст. 33 Господарсько го процесуального кодексу У країни, кожна сторона повинн а довести ті обставини, на які вона посилається як на підст аву своїх вимог та заперечен ь.
В порядку, передбаченому с т. 43 Господарського процесуал ьного кодексу України, госпо дарський суд оцінює докази з а своїм внутрішнім переконан ням, що ґрунтується на всебіч ному, повному і об' єктивном у розгляді в судовому процес і всіх обставин справи в їх су купності, керуючись законом.
На підставі вищевикладено го, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та безпідс тавними, а тому в задоволенні позову належить відмовити.
Керуючись ст. ст. 43, 33, 43, 82-85 Госп одарського процесуального к одексу України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Суддя С.М. Мель ник
Дата складання та п ідписання повного тексту ріш ення: 20.02.12 р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2012 |
Оприлюднено | 02.03.2012 |
Номер документу | 21659773 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Мельник С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні