Ухвала
від 01.02.2012 по справі 2а-1017/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2012 р. Справа № 9180/10

Львівський апеляцій ний адміністративний суд у с кладі:

головуючого судді Обрізко І.М.,

суддів Дяковича В.П., Яворського І.О.

розглянувши в порядку пис ьмового провадження в місті Львові апеляційну скаргу упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Косівському районі Ів ано-Франківської області на постанову Косівського район ного суду Івано-Франківської області від 20 листопада 2009 рок у по справі за позовом ОСОБ А_1 до управління Пенсійног о фонду України в Косівськом у районі Івано-Франківської області про стягнення щоміся чної державної соціальної до помоги,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернулася 05.11.2009 р оку в суд з адміністративним позовом та просила зобов'яза ти управління Пенсійного фон ду України в Косівському рай оні Івано-Франківської облас ті провести нарахування держ авної соціальної допомоги ди тині війни у розмірі 30 відсотк ів мінімальної пенсії за вік ом за період з 01.01.2006 року по 01.12.2008 р оку відповідно до рішень Кон ституційного Суду України.

Вимоги мотивовані тим, що во на належить до категорії гро мадян, на яких поширюються со ціальні пільги та категорії, передбачені Законом України «Про соціальний захист діте й війни». У зв' язку з тим, що 09. 07.2007 року та 22.05.2008 року рішеннями К онституційного Суду України було визнано такими, що не від повідають Конституції Украї ни відповідні положення Зако ну України «Про Державний бю джет України на 2007-2008 роки», яким и була зупинена дія положень чинного законодавства Украї ни, на підставі якого держава зобов' язувалась доплачува ти щомісячну соціальну допом огу, відповідач зобов'язаний був здійснити їй перерахува ння пенсії за 2006-2008 роки, однак п одібного ним зроблено не бул о.

Постановою Косівського ра йонного суду Івано-Франківсь кої області від 20 листопада 2009 року позовні вимоги задоволе но частково. Зобов' язано уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Косівському районі І вано-Франківської області на рахувати та виплатити позива чці підвищення до пенсії за п еріод з 09 липня 2007 року по 31 груд ня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року в розмірі 30% мін імальної пенсії за віком. В ре шті вимог відмовлено.

Суд виходив з того, що з огля ду на рішення Конституційног о Суду України від 09.07.2007 року №6-р п/2007 та від 22.05.2008 року №10-рп/2008 позив ачці повинна була нараховува тись доплата до пенсії, однак безпідставно із-за відсутно сті належного фінансового за безпечення державних соціал ьних гарантій, цього відпові дачем зроблено не було, хоча п одібне не доведено останнім, а також невиконання чи ненал ежне виконання законів про в иплати через відсутність гро шей не є підставою для виправ дання дискримінуючої недопл ати державної соціальної під тримки дітям війни.

Не погодившись із зазначен им судовим рішенням управлін ня Пенсійного фонду України в Косівському районі Івано-Ф ранківської області подало а пеляційну скаргу з якої із-за порушення норм матеріальног о та процесуального права, не відповідності висновків суд у обставинам справи, просить його скасувати та постанови ти рішення, яким відмовити по зивачці в задоволенні позову .

Покликання маються на те, що законодавчо не вирішено вел ичину мінімальної пенсії за віком, щодо застосування для обчислення підвищення пенсі й особам, яким встановлений с татус дітей війни. Також не вн есені зміни в Закони України «Про Держаний бюджет Україн и на 2007-2008 роки» в частині збільш ення видатків для забезпечен ня державних соціальних гара нтій, які були предметом розг ляду в рішеннях Конституційн ого Суду України від 09.07.2007 року та від 22.05.2008 року.

За відсутності клопотань в ід усіх осіб, які беруть участ ь у справі, про розгляд справи за їх участю, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадж ення за наявними у справі мат еріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наяв них у ній доказів (ч. 1 ст. 197 КАС У країни із змінами і доповнен нями, внесеними згідно із Зак оном України від 07.07.2010 року N 2453-VI), щ о є достатнім для розгляду да ної справи.

Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши підстави апел яційної скарги, вбачає її час тково аргументованою.

Відповідно до ст. 202 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та у хвалює нове, коли має місце зо крема неповне з' ясування су дом обставин, що мають значен ня для справи, недоведеність таких обставин, невідповідн ість висновків суду обставин ам справи та порушення норм м атеріального або процесуаль ного права, що призвело до неп равильного вирішення справи чи питання.

Судом встановлено, підтвер джено матеріалами справи, що позивачка, ІНФОРМАЦІЯ_1, м ає статус дитини війни, у відп овідності до ст. 1 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни», що вбачається з ві дмітки в її пенсійному посві дченні.

Що стосується вимог позива чки за 2006 рік, то суд вірно вихо див з того, що вони задоволенн ю не підлягають, оскільки Зак оном України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» було встановлено обмеження щодо подібної допомоги, яке на пре дмет конституційності не роз глядалось та неконституційн им визнано не було.

Згідно ст. 6 згаданого Закон у, дітям війни пенсії або щомі сячне довічне грошове утрима ння чи державна соціальна до помога, яка виплачується зам ість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенс ії за віком, розмір якої у 2007 ро ці визначається прожитковим мінімумом для осіб, які втрат или працездатність, що урегу льовано ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування ».

Статтею 62 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік» встановлено, що прож итковий мінімум осіб, які втр атили працездатність, встано влюється на рівні: з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітня - 406 гриве нь, з 1 жовтня - 411 гривень. Разо м з тим, дія норм п. 12 статті 71 і с т. 111 Закону України «Про Держа вний бюджет України на 2007 рік» , які передбачали вищевказан і виплати, була призупинена.

09 липня 2007 року Рішенням Конс титуційного Суду України за № 6-рп у справі за конституційн им поданням 46 народних депута тів України щодо відповіднос ті Конституції України (конс титуційності) положень стате й 29, 36, частини другої статті 56, ч астини другої статті 62, частин и першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13 , 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 1 01, 103, 111 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2007 рік » (справа про соціальні гаран тії громадян) визнано такими , що не відповідають Конститу ції (є неконституційними) пол оження п. 12 статті 71, ст. 111 Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2007 рік». З цього р езюмується висновок, що зупи нення законом про Державний бюджет України дії інших зак онів України щодо надання пі льг, компенсацій і гарантій, в несення змін до інших законі в України, встановлення іншо го (додаткового) правового ре гулювання відносин, ніж пере дбачено законами України, не відповідає статтям 1, 3, частин і другій статті 6, частині друг ій статті 8, частині другій ста тті 19, статтям 21, 22, пункту 1 части ни другої статті 92, частинам п ершій, другій, третій статті 95 Конституції України.

Разом з тим, судом першої ін станції не враховано посилан ня представника відповідача на пропущення позивачкою ст року звернення до адміністра тивного суду, який передбаче ний ч.2 ст.99 КАС України.

Так, згідно ч.1 ст.99 КАС Україн и, в редакції, що була чинна на час виникнення спірних прав овідносин та вирішення справ и судом першої інстанції, адм іністративний позов може бут и подано в межах строку зверн ення до адміністративного су ду, встановленого цим Кодекс ом або іншими законами.

Зважаючи на те, що підвищенн я до пенсії у розмірі 30 % мініма льної пенсії за віком не нара ховувалось відповідачем з 09.07 .2007 року, колегія суддів вважає , що в даному випадку слід заст осовувати річний строк зверн ення до суду відповідно до ст .99 КАС України, оскільки закон одавством інших строків з ць ого приводу не встановлено і відсутні підстави для його п оновлення.

З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що в частині виплати підвищення до пенсі ї в розмірі 30% мінімальної пен сії за віком за період з 09.07.2007 ро ку по 31.12.2007 року позовні вимоги являються безпідставними з о гляду на пропущення річного строку звернення до суду з по зовом.

Щодо вимог за 2008 рік, то рішен ням Конституційного Суду Укр аїни від 22.05.2008 року №10-рп/2008, у відп овідності до якого положення Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2008 рік», що обмежувало дію ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» визнано неконс титуційним, відтак починаючи лише з 05.11.2008 року вимоги підляг ають задоволенню, оскільки в иплата не була здійснена із-з а помилкової аргументації ві дповідача, а саме відсутніст ь бюджетних асигнувань та по зивачка звернулася до суду 05.1 1.2009 року.

Подібне не суперечить прак тиці Європейського Суду з пр ав людини, що слід застосовув ати у відповідності до ч. 2 ст. 8 КАС України та ч. 1 ст. 17 Закону У країни «Про виконання рішень та застосування практики Єв ропейського Суду з прав люди ни».

Так при розгляді справи «Ке чко проти України» (заява №63134/0 0), суд не прийняв аргумент Уря ду України щодо бюджетних ас игнувань, оскільки органи де ржавної влади не можуть поси латись на відсутність коштів як на причину невиконання св оїх зобов' язань.

Разом з тим, на думку колегі ї суддів є зайвим обмеження с троком перерахування та випл ата недоотриманого підвищен ня на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком до 31.12.2008 року, ос кільки внесенням змін до ст. 6 Закону України «Про соціальн ий захист дітей війни», ст. 28 За кону України «Про загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування» слугуватиме пі дставою для зміни нарахувань і виплат розміру означеного вище підвищення до пенсії.

Статтею 71 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2009 рік» Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати, в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми.

Названа норма передбачає в становлення в абсолютних сум ах розмірів лише тих виплат, в ихідним критерієм розрахунк у яких є розмір мінімальної з аробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спір ні відносини, оскільки розмі р зазначених соціальних випл ат згідно із Законом України «Про соціальний захист діте й війни» залежить від розмір у мінімальної пенсії за віко м.

Отже, нарахування та виплат а у 2009 році дітям війни підвище ння до пенсії або щомісячног о грошового довічного утрима ння чи державної соціальної допомоги, що виплачується за мість пенсії, повинні здійсн юватися відповідно до норм З акону України «Про соціальни й захист дітей війни».

З аналізу наведених правов их норм, колегія суддів вважа є, що відповідні нарахування державної соціальної допомо ги дитині війни у розмірі 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком позивачці слід прово дити в період з 01.01.2009 року.

Судова колегія вважає, що до води апеляційної скарги явля ються частково суттєвими і с кладають підстави для виснов ку про неправильне застосува ння судом першої інстанції н орм матеріального та процесу ального права, які призвели д о неправильного вирішення сп рави, а також має місце невідп овідність висновків суду обс тавинам справи.

Судові витрати слід виріши ти у відповідності до ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 94, 195, 196 ч.4, 197, 198 п. 3 , 202, 205 ч. 2, 207, 254 КАС України, Львівсь кий апеляційний адміністрат ивний суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу управлі ння Пенсійного фонду України в Косівському районі Івано-Ф ранківської області задовол ити частково.

Постанову Косівського рай онного суду Івано-Франківськ ої області від 20 листопада 2009 р оку по справі №2а-1017/09/0910 скасуват и та постановити нову, якою ад міністративний позов ОСОБ А_1 задоволити частково.

Визнати неправомірними ді ї управління Пенсійного фонд у України в Косівському райо ні Івано-Франківської област і в нарахуванні та виплаті пі двищення до пенсії ОСОБА_1 .

Зобов' язати управління П енсійного фонду України в Ко сівському районі Івано-Франк івської області провести О СОБА_1 нарахування та випла ту підвищення до пенсії в роз мірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, відповідно д о ст. 6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», з врахуванням ст. 28 Закону Укр аїни «Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння» починаючи з 05 листопада 2 008 року з врахуванням виплачен их сум.

Врешті позову відмовити.

Стягнути з Державного бюдж ету України в користь ОСОБА _1 01,70 грн. сплаченого судового збору.

Постанова набирає законно ї сили через п' ять днів післ я направлення копій особам, я кі беруть участь у справі, та м оже бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосере дньо до суду касаційної інст анції.

Головуючий суддя І.М. Обрізко

Судді В.П. Дякович

І.О. Яворськ ий.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2012
Оприлюднено14.03.2012
Номер документу21824718
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1017/09

Ухвала від 28.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 17.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін В.В.

Постанова від 20.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Ухвала від 27.09.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 24.01.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Р.Й.

Ухвала від 01.02.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 14.12.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Глушко І.В.

Ухвала від 05.12.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Р.Й.

Ухвала від 03.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Н.М.

Ухвала від 13.09.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні