ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.О.Нев ського/Річна, 29/11, к. 203
РІШЕННЯ
Іменем України
05.03.2012 Справа №5002-29/5136-2011
До відповідача 1 - Управлін ня освіти Сімферопольської м іської ради (95000, АР Крим, м. Сімфе рополь, вул. Толстого, 15, код ЄДР ПОУ 02144246);
До відповідача 2 - Сімферопо льської міської ради (95000, АР Кр им, м. Сімферополь, вул. Толсто го, 15);
До відповідача 3 - Управлін ня закладів освіти Київської районної ради м. Сімферополя (95035, АР Крим, м. Сімферополь, Киї вський район, бул. Франка, 25, кв. 423);
До відповідача 4 - Відділ шкі л та дошкільних закладів Жел єзнодорожної районної ради м . Сімферополя (95026, АР Крим, м. Сім ферополь, Залізничний район, вул. Гагарина, буд. 18 А);
За участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимо г на предмет спору 1. - Центра льної районної ради м. Сімфер ополя (95001, АР Крим, м. Сімферопол ь, вул. Горького, 15);
За участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимо г на предмет спору 2. - Київсь кої районної ради м. Сімфероп оля (95034, АР Крим, м. Сімферополь, бул. Франко, 25)
За участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимо г на предмет спору 3. - Желєзн одорожної районної ради м. Сі мферополя (95047, АР Крим, м. Сімфер ополь, вул.. Гагарина, 18-а // 95006, м. Сі мферополь, вул. Павленко, 1)
Про стягнення 780 263,00 грн.
Суддя О.І. Башилашвілі
Представники:
Від позивача - Лазебна Л.М. - директор, посвідчення №9;
- ОСОБА_1 - предста вник, довіреність №202 від 06.11.11 р.;
- ОСОБА_2 - гол. бухг алтер, довіреність №211 від 19.12.2011 р ;
Від відповідача 1 - ОСОБА _3 - представник, довіреніс ть №2177/07/01-11 від 16.12.2011 р;
Від відповідача 2 - ОСОБА _3. - представник, довіреніс ть №19/01-55/2818 від 19.10.2011 р;
Від відповідача 3 - ОСОБА _4. - представник, довіреніс ть №021-18/130 від 14.02.2012 р;
Від відповідача 4 - не з' я вився;
Третя особа 1. - ОСОБА_5 - представник, довіреність №1916 /02.01-18 від 06.09.2011р.;
Третя особа 2. - ОСОБА_4. - нач. юр. відділу, довіреність № 021-18/164 від 01.03.2011;
Третя особа 3. - ОСОБА_6 - головний спеціаліст юр. відд ілу, довіреність №02.1-26/1198 від 11.01.2011 р;
Суть спору: Комунальне підп риємство «Общепит» звернуло ся до господарського суду АР Крим з позовом до відповідач ів - Управління освіти вико навчого комітету Сімферопол ьської міської ради та Сімфе ропольської міської ради про стягнення заборгованості за надані послуги по організац ії харчування для дитячих за кладів в сумі 780 263, 00 грн.
Крім того, позивач просить п окласти витрати на юридичну допомогу та судові витрати з і сплати судового збору на ві дповідача.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відділом шкіл та дошкі льних закладів Желєзнодорож ного районного виконавчого к омітету були порушені умови договору №27 від 14.01.2011 р. по органі зації харчування у шкільних закладах на 2011 рік, укладеного між позивачем по справі та ві дділом шкіл та дошкільних за кладів Желєзнодорожного рай виконкому, в частині не оплат и отриманих послуг в сумі 247 315, 50 грн.
Також управлінням закладі в освіти Київської районної ради були порушені умови дог овору №77 від 17.01.2011 р. про надання послуг з організації харчува ння учнів шкіл Київського ра йону м. Сімферополя, укладено го між позивачем по справі та управлінням закладів освіти Київської районної ради, в ча стині повноти оплати отриман их послуг, у зв' язку з чим за останнім утворилася заборго ваність в сумі 41 655,00 грн.
Крім того, Комунальне підпр иємство «Общепит» перемогло у тендері, у зв' язку з чим на дало послуги з організації х арчування шкіл та дошкільних закладів Центрального район у м. Сімферополя, що підтвердж ується актами виконаних робі т, однак послуги повністю опл ачені не були, у зв' язку з чи м за управлінням закладів ос віти Центральної районної ра ди утворилась заборгованіст ь на суму 491 292,50 грн.
На підставі рішення позаче ргової 6-ї сесії 6 скликання Сі мферопольської міської ради від 24.12.2010 р. №43 та розпорядження міського голови м. Сімферопо ля №28-с від 27.12.2010 р. усі повноваже ння Управлінь освіти районни х рад з 01.03.2011 р. передані Управлі нню освіти Сімферопольської міської ради, яка є правонаст упником прав та обов' язків останніх, у зв' язку з чим поз ивач звернувся до суду з позо вом до Управління освіти Сім феропольської міської ради т а Сімферопольської міської ради.
Ухвалою господарського су ду АР Крим від 23 листопада 2011 ро ку позов Комунального підпри ємства «Общепит» прийнято су дом до розгляду, справу за пор ушеним провадженням признач ено до слухання у судовому за сіданні.
Позивач у судовому засідан ні 06 грудня 2011 року позовні вим оги підтримав у повному обся зі, наполягав на задоволенні останніх, та надав на вимогу с уду оригінали документів, до даних до позовної заяви для о гляду суду, а також розрахунк и заявленої до стягнення сум и (окремо щодо шкіл та дошкіль них закладів Центрального, К иївського та Желєзнодорожн ого районів м. Сімферополя) з д оданими копіями групових тал онів - доказами отримання в ідповідних послуг, які судом долучені в матеріали справи .
Представник відповідача - Сімферопольської міської ра ди проти позову заперечував , про що надав письмовий відзи в, посилаючись на відсутніст ь належних доказів відносно правонаступництва Управлін ням освіти Сімферопольсько ї міської ради прав та обов' язків Відділів шкіл та дошкі льних закладів районних рад, а також на те, що підстави для погашення заборгованості за рахунок коштів міського бюд жету відповідно до ст. 48 Бюдже тного кодексу України відсут ні, оскільки договорів про на дання послуг по організації харчування для дитячих закл адів, укладених між виконавч ими органами районних рад м. С імферополя та КП «Общепит», з а винятком Київського району , не має.
Також, представником Сімфе ропольської міської ради зая влене клопотання в порядку с татті 24 ГПК України про заміну неналежного відповідача - Уп равління освіти виконавчого комітету Сімферопольської м іської ради належним - Управл іння освіти Сімферопольсько ї міської ради, про що надав ко пію Свідоцтва про державну р еєстрацію Сімферопольської міської ради. Слід зазначити , що судом був спрямований зап ит до електронної бази даних АРМ ЄДР для отримання даних п ро включення відповідача до Єдиного державного реєстру ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців та відповідно отриманий спеціальний витяг , з якого також вбачається, що саме Управління освіти Сімф еропольської міської ради за реєстровано в реєстрі як юри дична особа з місцезнаходжен ням за адресою: 95000, АР Крим, м. Сі мферополь, вул. Толстого, 15.
Ухвалою господарського су ду Автономної Республіки Кри м від 06.12.2011р. суд задовольнив кл опотання відповідача та здій снив заміну неналежного відп овідача - Управління освіти в иконавчого комітету Сімферо польської міської ради належ ним - Управлінням освіти Сімф еропольської міської ради. Ц ією ж ухвалою суд в порядку ст атті 38 ГПК України витребував у Сімферопольської міської ради наступні документи: всі рішення виконкому та сесії щ одо передачі повноважень рай онних Управлінь освіти міськ ому Управлінню освіти, докум енти, що підтверджують виділ ення фінансового ресурсу на 2011 рік для районних рад, докуме нти, що підтверджують переда чу фінансових документів від районних рад до Управління о світи Сімферопольської місь кої ради; від Київського та Це нтрального районних рад: ріш ення тендерного комітету та документи щодо проведення те ндерів на послуги з харчуван ня учнів, документацію про лі квідацію Управлінь закладів освіти в районах та їх правон аступництва; від Желєзнодоро жної районної ради: документ и щодо ліквідації відділу шк іл та його правонаступництва .
Позивач у судовому засідан ні 19 грудня 2011 року позовні вим оги підтримав у повному обся зі, наполягав на задоволенні останніх, а також підтримав к лопотання, яке надано через к анцелярію суду 22.12.2011р., в порядк у статті 38 ГПК України про вит ребування господарським суд ом доказів, в якому останній п росив витребувати від фінанс ових управлінь Центрального , Київського та Желєзнодорож ного районних виконкомів сві дчень про виділення у 2011 році У правлінням освіти коштів на оплату харчування учнів шкіл у цих районах та в якій сумі; в итребувати від Сімферополь ської міської ради нотаріаль но засвідчені акти передачі документів від Управлінь осв іти в районах до Управління о світи міської ради.
Суд задовольнив вказане кл опотання та витребував зазна чені докази в порядку ст. 38 ГПК України ухвалою суду від 19.12.2011р .
Представник відповідачів у судовому засіданні 19.12.2011р. над ав довідку, долучену судом до матеріалів справи, про те, що в результаті відсутності фін ансових ресурсів, як планови х, так і фактичних, ліквідацій ний баланс галузі «Освіта» н е включає в себе заборговані сть перед постачальниками пр одуктів харчування, не зареє строваної в органах державно го казначейства.
Представник третьої особи - Центральної районної ради м . Сімферополя, згідно наданих письмових пояснень, долучен их судом до матеріалів справ и, проти позову заперечував.
Представник третьої особи - Київської районної рада м. С імферополя надав копію рішен ня Київської районної ради в ід 18.01.2011р. про ліквідацію юридич ної особи - Управління уста нов освіти Київської районно ї ради м. Сімферополя.
У судовому засіданні 19.12.2011р. с удом були оглянуті документи проведеного тендеру на посл уги з харчування учнів шкіл Ц ентрального та Київського ра йону м. Сімферополя.
Представник третьої особи - Желєзнодорожної районної р ади м. Сімферополя проти проз ову заперечує, про що надав пи сьмові пояснення з додатками , долучені судом до матеріалі в справи.
Позивач у судовому засідан ні 16 січня 2012 року надав уточне ння прохальної частини позов у, в частині найменування нал ежного відповідача, в якій пр осив суд стягнути з Управлін ня освіти Сімферопольської м іської ради заборгованість з а надані послуги по організа ції харчування для дитячих з акладів в сумі 780 263, 00 грн., а тако ж витрати на сплату судового збору та оплату юридичної до помоги.
Дане клопотання судом прий нято до розгляду.
Відповідач у судовому засі данні 16.01.2012р. згідно наданому ві дзиву з додатками, долучених судом до матеріалів справи, п роти позову заперечував.
Представник іншого відпов ідача в судовому засіданні 16.0 1.2012р. надав заперечення на позо в, в яких просив у задоволенні позовної заяви КП «Общепит» відмовити повністю.
Представник третьої особи - Київської районної рада м. С імферополя надав письмові за перечення на позов з додатка ми, долучені судом до матеріа лів справи, в яких зазначив, що оспорювана та незареєстрова на заборгованість перед КП « Общепит» виникла в результат і недостатнього фінансуванн я районної ради.
Представник третьої особи - Желєзнодорожної районної р ади м. Сімферополя в судовому засіданні 16.01.2012р. проти позову заперечував з мотивів, викла дених у раніше наданих письм ових поясненнях, а також нада в копії звіту про виконання м ісцевого бюджету Залізнично го району, звіту про бюджетну заборгованість по загальном у фонду Залізничного району станом на 01.04.2011р, а також акту пр ийому-передачі закладів осві ти Желєзнодорожної районної ради м. Сімферополя, долучені судом до матеріалів справи. Т акож представник Желєзнодор ожної районної ради м. Сімфер ополя надав від фінансового управління Желєзнодорожної районної ради м. Сімферополя на вимогу суду письмові пояс нення про фінансування харчу вання учнів шкіл у Желєзнодо рожному районі з відповідним и розпорядженнями про виділе ння коштів загального фонду місцевих бюджетів.
Ухвалою господарського су ду Автономної Республіки Кри м від 16.01.2012р. суд продовжив стро к розгляду справи в порядку с татті 69 Господарського проце суального кодексу України за клопотанням сторони у справ і, відклав розгляд справи та в порядку статті 38 Господарськ ого процесуального кодексу У країни зобов' язав фінансов і управління Київського, Цен трального та Желєзнодорожно го виконкомів районних рад м . Сімферополя надати суду сві дчення про розподіл виділени х у 2011 році управлінням освіти коштів на оплату харчування учнів шкіл у відповідних рай онах.
Слід зазначити, що судом бул о зроблено електронні запит и, за якими одержано спеціаль ні витяги, що підтверджують, щ о станом на 23.01.2012р. відділ закла дів освіти Центральної район ної ради припинено. Що стосує ться Управління закладів ос віти Київської районної ради м. Сімферополя та Відділу шкі л та дошкільних закладів Жел езнодорожної районної ради м . Сімферополя, останні знаход яться в стані припинення, в зв ' язку з чим призначена відп овідна комісія.
У судовому засіданні, що від булось 26.01.2012р. позивачем було на дано договір № 25 без дати, укла дений з Відділом шкіл та дошк ільних закладів Железнодоро жної районної ради м. Сімферо поля, за яким позивач и просит ь стягнути заборгованість в частині, що заявлена у розмір і 247 315,50 грн.
Також у виконання вимог суд у Управлінням фінансів Сімфе ропольської міської ради над ана інформація стосовно об' ємів фінансування установ о світи районних в місті радах по галузі «Освіта».
Крім того до матеріалів спр ави були долучені документи від 3 осіб без самостійних вим ог на предмет спору, та лист Уп равління фінансів Київської районної ради, що були долуче ні судом до матеріалів справ и.
У судовому засіданні оголо шувалась перерва до 06 лютого 2 012р. У продовженому судовому з асіданні позивач надав поясн ення, за якими вважає належни м відповідачем Управління ос віти Сімферопольської міськ ої ради.
Вказана заява прийнята суд ом до розгляду.
Судом долучались до матері алів справи пояснення 3 особи Центральної районної ради м . Сімферополя та Управління ф інансів Железнодорожної рай онної ради м. Сімферополя.
Ухвалою господарського су ду АР Крим від 06 лютого 2012 року б уло залучено до участі у спра ві в якості інших відповідач ів Управління закладів освіт и Київської районної ради м. С імферополя та Відділ шкіл та дошкільних закладів Желєзно дорожної районної ради м. Сім ферополя.
Позивач у судовому засідан ні 16 лютого 2012 року заявив клоп отання в порядку статті 24 ГПК України про залучення до уча сті у справі в якості іншого в ідповідача Виконком Централ ьної районної ради м. Сімферо поля.
Суд, розглянувши вказане кл опотання позивача, відмовив в його задоволенні за необґр унтованістю, оскільки позива чем не було доведено порушен ня його права та не сформульо вано позовних вимог до Викон кому Центральної районної ра ди м. Сімферополя.
Також, слід зазначити, що до слухання справи, а саме 15 люто го 2012 року, до суду від позивача надійшло доповнення до позо вної заяви, в якій останній пр осив суд стягнути з Управлін ня освіти Сімферопольської м іської ради заборгованість п о сплаті послуг харчування в школах Центрального району м. Сімферополя в сумі 491 292,50 грн., з Управління закладів освіт и Київської районної ради м. С імферополя заборгованість п о сплаті послуг харчування ш колярів в сумі 41 655,00 грн., а також з Відділу шкіл та дошкільних закладів Желєзнодорожної ра йонної ради м. Сімферополя за боргованість по сплаті послу г харчування школярів в сумі 247 315,50 грн.
До вказаних доповнень пози вачем додано докази спрямува ння документу на адресу відп овідачів по справі.
Суд, розглянувши доповненн я до позовної заяви, вважає що фактично позивачем надано т екст нової позовної заяви, а н е сформульовано позовні вимо ги до залучених в порядку ста тті 24 ГПК України інших відпов ідачів, що суперечить нормам господарського процесуальн ого кодексу. Крім того, позива чем порушено приписи статей 24, 56 ГПК України, та не спрямова но на адресу залучених інших відповідачів позовної заяви , яка надійшла до суду 21 листоп ада 2011 року.
За таких обставин, суд не ма є правових підстав приймати до розгляду доповнення до по зовної заяви позивача.
Представник Управління за кладів освіти Київської райо нної ради м. Сімферополя, згід но наданому відзиву, долучен ому судом до матеріалів спра ви, проти позову заперечував , посилаючись на те, що по зобо в' язанням оплати наданих по слуг повинно відповідати Упр авління освіти Сімферопольс ької міської ради, оскільки з 01.03.2011 р. повноваження в сфері ос віти віднесені до компетенці ї виконавчих органів Сімферо польської міської ради.
Представник Відділу шкіл т а дошкільних закладів Желєзн одорожної районної ради м. Сі мферополя, згідно наданому в ідзиву, долученому судом до м атеріалів справи, проти позо ву заперечував, посилаючись на відсутність укладеного до говору про надання послуг.
У судовому засіданні 05.03.2012р. п озивач підтримав заявлені по зовні вимоги та наполягав на задоволенні позову.
Відповідачі проти позову з аперечували з причин, виклад ених у відзивах та заперечен нях, наданих у попередніх суд ових засіданнях.
Відповідач - Відділ шкіл та дошкільних закладів Желєзно дорожної районної ради м. Сім ферополя явку свого представ ника у удове засідання не заб езпечив, причина неявки не ві дома.
Розгляд справи відкладавс я відповідно до ст.77 Господарс ького процесуального кодекс у України в межах строку, вста новленого ст.69 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши наявні у спра ві докази, заслухавши поясне ння представників сторін, су д
встановив:
20.01.2010р. між комунальним підпр иємством «Общепит» (далі «Об щепит») і Відділом закладів о світи Центрального району (д алі «ВЗО») укладено договір № 12 з організації харчування шк олярів міста. (т. 1 а.с. 18-20).
Предметом даного договору є те, що «Общепит» і «ВЗО» зоб ов' язуються організувати і забезпечити харчування учні в шкіл Центрального району м . Сімферополя. (п. 1.1. договору).
Відпуск харчування здійсн юється «Общепит» через шкіль ні столові на умовах, передба чених для підприємств громад ського харчування у встановл еному порядку (п. 1.2 договору).
КП «Общепит» за умовами вка заного договору зобов' язав ся надавати через шкільні ст олові 2, 11, 17, 14, 15, 4, 36, 26, 38, 21 учням шкіл г аряче харчування, буфетну пр одукцію, гарячі напої, соки. В той час умовами вказаного до говору, а саме розділом 3 сторо ни обумовили зобов' язання В иконкому, зокрема своєчасно надавати списки учнів-сиріт, учнів з малозабезпечених сі мей і багатодітних сімей, яки м надається безкоштовне харч ування за рахунок коштів вик онкому, забезпечити контроль за правильністю використанн я цих коштів та виділити відп овідального представника із числа працівників шкіл, на як их покладено обов' язок вест и облік і розрахунки за харчу вання учнів. (пункти 2.1, 3.2, 3.3 догов ору).
Пунктом 5.5 договору сторони обумовили, що за невиконання або неналежне виконання умо в договору до винної сторони застосовуються штрафні санк ції, згідно діючого законода вства.
Крім того, у розділі 6 догово ру: «Додаткові умови договор у», встановлені норми харчув ання дітей з 01.01.2010р., на підставі рішення виконавчого комітет у Сімферопольської міської р ади №3502 від 23.12.2009р.
Сума цього договору станов ить 2899000,00грн. (п. 6.2 договору).
Строк дії даного договору з моменту підписання до 31.12.2010р. (п . 5.2 договору).
В подальшому, за результата ми проведеного тендеру на 2011 р ік, позивач став його перемож цем, але на пропозицію укласт и договір, Відділ закладів ос віти Центрального району від мовив, посилаючись на відсут ність фінансування (т. 1 а.с. 92-102).
Однак позивач надавав посл уги і надалі, забезпечуючи ха рчування учнів певної катег орії через шкільні столові н а умовах, передбачених для пі дприємств громадського харч ування у встановленому поряд ку .
Як вбачається з матеріалів справи, згідно Акту виконани х робіт від 28.02.2011р., підписаного між відділом закладів освіт и Центральної районної ради і комунальним підприємством «Общепит», КП «Общепит» з 01.02.2011 р. по 28.02.2011р. надало послуги з орг анізації харчування сніданк ів 1-4-х класів, малозабезпечен их і сиріт, дитсадка на суму 26934 2,00грн. (т.1 а.с. 31).
На підставі чого КП «Общепи т» виставив відділу закладів освіти Центральної районної ради до сплати рахунок №21 від 28 лютого 2011р. на суму 269342,00грн. за х арчування з 01.02.-28.02.11р. (т.1 а.с 32).
Згідно Акту виконаних робі т від 01.02.2011р., підписаного між ві дділом закладів освіти Центр альної районної ради і комун альним підприємством «Общеп ит», КП «Общепит» з 01.01.2011р. по 31.01.2011 р. надало послуги з організац ії харчування сніданків 1-4-х к ласів, малозабезпечених і си ріт, дитсадка на суму 221950,50грн. (т .1 а.с. 33).
На підставі чого КП «Общепи т» виставив відділу закладів освіти Центральної районної ради до сплати рахунок №13 від лютого 2011р., який отримано ВЗО Центральної районної ради 03.02 .2011р., на суму 221950,50грн. за харчуван ня з 10.01.-31.01.11р. (т.1 а.с 34).
Однак відділ закладів осві ти Центральної районної ради вказані рахунки не сплатив, у зв' язку з чим за ним склалас ь заборгованість в сумі 491292,50гр н.
14.01.2011р. між комунальним підпр иємством «Общепит» («Общепит ») і відділом шкіл і дошкільни х закладів Желєзнодорожної р айонної ради (Відділ) укладен о договір №27 (т. 1 а.с. 21-22).
Предметом даного договору є те, що «Общепит» зобов' язу ється надавати послуги грома дського харчування в загальн оосвітніх школах Желєзнодор ожного району. ГК 016-97 код 45.61.2. згі дно приблизного меню, затвер дженого СЕС по наступним вид ам: 1. харчування дітей з малоз абезпечених сімей; 2. харчуван ня дітей-сиріт і опікуваних п о 6.0 грн./день; 3. Харчування школ ярів 1-4 класів по 4,50 грн./день (п. 1. 1 договору).
Загальна сума договору ста новить 91990,0грн. (п. 2.2. договору).
Розділом 3 даного договору с торони встановили зобов' яз ання сторін, так зокрема «Общ епит» зобов' язався приготу вати і поставити через шкіль ні столові харчі належної як ості з продуктів, які не містя ть у своєму складі генно-моди фікованих організмів. (п. 3.1.1 до говору), а відділ зобов' язав ся надавати списки учнів для харчування за рахунок кошті в бюджету та здійснювати опл ату за харчування згідно таб елів із закладів (п.п. 3.2.1, 3.2.4 дого вору).
Всі розрахунки за харчуван ня учнів здійснюється в наст упному порядку: щомісяця до 10 числа, наступного за звітним , здійснюється звірка табелі в за харчування із складання м акту. Згідно акту виставляє ться рахунок за харчування, я кий сплачується на протязі 5-т и днів з моменту виділення ко штів на дані цілі. (розділ 5 дог овору).
Договір вступає в силу з мом енту підписання і діє до 01.03.2011р. (п. 6.1 договору).
Позивач взяті на себе зобов ' язання за договором №27 від 1 4.01.2011р. та договором №25 від 2010 року , який діяв до 31.12.2010р. та яким пере дбачено, що дія даного догово ру може продовжуватись на ст рок, достатній для проведенн я процедури на наступний рік на суму коштів не більше 15% вар тості даного договору (загал ьна сума вказаного договору становить 1544032,50грн.) виконував у повному обсязі (т. 4 а.с. 10-12).
Як вбачається з матеріалів справи, згідно Акту виконани х робіт, підписаного між відд ілом шкіл і дошкільних закла дів Желєзнодорожної районно ї ради і комунальним підприє мством «Общепит», КП «Общепи т» з 01.02.2011р. по 28.02.2011р. надало послу ги з організації харчування сніданків 1-4-х класів, малозаб езпечених і сиріт на суму 187290,00г рн. (т.1 а.с. 29).
На підставі чого КП «Общепи т» виставив відділу шкіл і до шкільних закладів Желєзнодо рожної районної ради до спла ти рахунок №28 від лютого 2011р. на суму 187290,00грн. за харчування з 01.0 2.-28.02.11р. (т.1 а.с 30).
Згідно Акту виконаних робі т, підписаного між відділом ш кіл і дошкільних закладів Же лєзнодорожної районної ради і комунальним підприємством «Общепит», КП «Общепит» з 24.01.2011 р. по 31.01.2011р. надало послуги з орг анізації харчування сніданк ів 1-4-х класів, малозабезпечен их і сиріт на суму 60025,50грн. (т.1 а.с . 37).
На підставі чого КП «Общепи т» виставив відділу шкіл і до шкільних закладів Желєзнодо рожної районної ради до спла ти рахунок №27 від січня 2011р. на суму 60025,50грн. за харчування з 24.01. -31.01.11р. (т.1 а.с 38).
Однак відділ шкіл і дошкіль них закладів Желєзнодорожно ї районної ради вказані раху нки не сплатив у повному обся зі, у зв' язку з чим за ним скл алась заборгованість в сумі 247315,50грн.
17.01.2011р. між Управлінням закл адів освіти Київської районн ої ради м. Сімферополя (замовн ик) і комунальним підприємст вом «Общепит» (учасник) уклал и договір №77 на надання послуг з організації харчування уч ням шкіл Київського району м . Сімферополя (т. 1 , а.с. 26-28).
Предметом даного договору є те, що учасник зобов' язуєт ься у 2011 році надати послуги з о рганізації харчування учням шкіл №№ 6, 8, 18, 19, 31, 33 і учбово-виховн их комплексів «Школа-ліцей» №№ 3, 20, 25 Київського району м. Сім ферополя (55.30.1), вказаних в докум ентації конкурсних торгів і пропозицій конкурсних торгі в учасника, а замовник прийня ти і оплатити такі послуги (п. 1.1 договору).
Пунктом 3.1 даного договору в становлена його ціна і склад ає 2917770,00грн.
Згідно п. 4.1 договору, розраху нки здійснюються шляхом опла ти замовником після пред' яв лення учасником рахунку на о плату наданих послуг.
До рахунку додається акт ви конаних робіт (п. 4.2 договору).
Пунктом 4.3 договору сторони обумовили, що відстрочка пла тежу складає 30 календарних дн ів по факту наданих послуг. В р азі затримки бюджетного фіна нсування, розрахунок за нада ні послуги здійснюється на п ротязі 7 банківських днів з да ти надходження відповідного бюджетного призначення на р еєстраційний рахунок замовн ика.
Строк надання послуг за дан им договором та строк дії дог овору встановлений до 31.12.2011р. вк лючно (п.п. 5.1, 10.1 договору).
Умовами вказаного договор у сторони визначили права і о бов' язки сторін, так замовн ик, відповідно до п. 6.1.1 договор у, зобов' язався своєчасно і у повному обсязі сплачувати надані послуги та відповідн о до п. 6.1.2 договору, приймати на дані послуги згідно актів ви конаних робіт.
Позивач взяті на себе догов ірні зобов' язання виконува в у повному обсязі.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно Акту виконани х робіт від 25.02.2011р., підписаного між управлінням закладів ос віти Київської районної ради і комунальним підприємством «Общепит», КП «Общепит» з 14.02.2011 р. по 28.02.2011р. надало послуги з орг анізації харчування сніданк ів 1-4-х класів, малозабезпечен их і сиріт на суму 128883,00грн. (т.1 а.с . 35).
На підставі чого КП «Общепи т» виставив управлінню закла дів освіти Київської районно ї ради до сплати рахунок №19 ві д лютого 2011р., який одержаний уп равлінням закладів освіти Ки ївської районної ради 18.02.2011р., н а суму 128883,00грн. за харчування з 14.02.-28.02.11р. (т.1 а.с 36).
Управління закладів освіт и Київської районної ради у п овному обсязі по виставленом у рахунку оплату не здійснил о, у зв' язку з чим утворилась заборгованість у розмірі 41655,00 грн.
Факт надання позивачем пос луг з організації та забезпе чення харчування учнів шкіл Київського району м. Сімферо поля, Желєзнодорожного район у м. Сімферополя та Центральн ого району м. Сімферополя під тверджується груповими тало нами, наявними в матеріалах с прави. (т.1 а.с. 83-144, 147-149, т. 2 а.с. 1-138).
Таким чином, у зв' язку з не сплатою послуг, за Відділом з акладів освіти Центрального району м. Сімферополя, відділ ом шкіл і дошкільних закладі в Желєзнодорожної районної р ади м. Сімферополя і Управлін ням закладів освіти Київсько ї районної ради м. Сімферопол я утворилась перед комунальн им підприємством «Общепит» заборгованість на загальну с уму 780263,00грн.
На вимогу сплатити суму бор гу, листом від 25.05.2011р. вих. №02.01-21/1176 В иконавчий комітет Центральн ої районної ради м. Сімферопо ля повідомив КП «Общепит» пр о те, що згідно рішення позаче ргової 6-ої сесії VI скликання С імферопольської міської рад и від 24.12.2010р. №43, відділ закладів освіти Центральної районної ради м. Сімферополя ліквідов ано і знято з обліку з Єдиного державного реєстру, як юриди чну особу 16.05.2011р. Вся документац ія (реєстри рахунків, накладн і, акти звірок, договори) перед ані правонаступнику - Управ лінню освіти Сімферопольськ ої ради. (т.1 а.с. 39).
У зв' язку з чим, позивач - ко мунальне підприємство «Обще пит» звернувся з відповідни ми вимогами щодо оплати борг у до Міністерства фінансів А Р Крим і Виконавчого комітет у Сімферопольської міської р ади.
05.08.2011р. Виконавчий комітет Сі мферопольської міської ради надіслав на адресу позивача лист, згідно якого, розглянув ши лист Міністерства фінансі в АР Крим від 04.08.2011р. про погашен ня заборгованості за харчува ння учнів загальноосвітніх ш кіл м. Сімферополя, виконком п росить в строк до 05.08.2011р. надати акти звірок про заборговані сть закладів освіти міста з х арчування учнів станом на 01.03.20 11р. з усіма підтверджуючими до кументами (договори, акти вик онаних робіт). Даний лист оде ржаний позивачем 02.09.2011р., про що є відмітка вх. кореспонденці ї (т. 1 а.с. 44).
15.09.2011р. за вих. №138 позивач надіс лав на адресу Сімферопольськ ої міської ради документацію по заборгованості (т.1 а.с. 45-46).
25.10.2011р. КП «Общепит» надіслал о на адресу Управління освіт и Виконавчого комітету Сімфе ропольської міської ради та копію на адресу Голови Сімфе ропольської міської ради пре тензію, згідно з якою пропону вало у досудовому порядку ур егулювати їхні взаємовіднос ини по заборгованості і пере рахувати на рахунок КП «Обще пит» 780263,00грн. заборгованості з а надані послуги по харчуван ню учнів (т. 1, а.с. 23-24).
10.11.2011р. за вих. №11443/24/01-01 Виконавчи й комітет Сімферопольської м іської ради надіслав КП «Общ епит» відповідь на претензію , згідно з якою у зв' язку з ти м, що кредиторська заборгова ність виникла в період здійс нення виконавчими органами р айонними в місті радами відп овідних повноважень в сфері «Освіти» і акти виконаних ро біт підписані виконавчими ор ганами закладів освіти район них в місті рад, підстав для по гашення кредиторського борг у за рахунок коштів міського бюджету немає, посилаючись н а статтю 48 Бюджетного кодексу України. (т. 1, а.с. 25).
Тому позивач звернувся з по зовом до суду про стягнення с уми боргу в примусовому поря дку з Управління освіти Сімф еропольської міської ради та Сімферопольської міської ра ди.
Дослідивши обставини спра ви, оцінивши надані сторонам и докази у їх сукупності в пор ядку ст.43 Господарського проц есуального кодексу України, суд вважає позов таким, що під лягає задоволенню частково з наступних підстав.
Як зазначалось вище, за резу льтатами проведених тендері в виконавчими органами район них рад м. Сімферополя, позива ч надавав послуги з організа ції харчування учням шкіл м. С імферополя.
Вказані послуги залишилис ь не сплаченими.
Згідно з частиною 1 статті 509 Цивільного кодексу України з обов' язанням є правовіднош ення, в якому одна сторона (бор жник) зобов' язана вчинити н а користь другої сторони (кре дитора) певну дію (передати ма йно, виконати роботу, надати п ослугу, сплатити гроші тощо) а бо утриматися від певної дії , а кредитор має право вимагат и від боржника виконання йог о обов' язку.
Відповідно до частини 1 стат ті 173 Господарського кодексу У країни господарським визнає ться зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарюванн я та іншим учасником (учасник ами) відносин у сфері господа рювання з підстав, передбаче них цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана стор она, у тому числі боржник) зобо в'язаний вчинити певну дію го сподарського чи управлінськ о-господарського характеру н а користь іншого суб'єкта (вик онати роботу, передати майно , сплатити гроші, надати інфор мацію тощо), або утриматися ві д певних дій, а інший суб'єкт (у правнена сторона, у тому числ і кредитор) має право вимагат и від зобов'язаної сторони ви конання її обов'язку. При цьом у, майново-господарськими, зг ідно з частиною 1 статті 175 Госп одарського кодексу України, визнаються цивільно-правові зобов'язання, що виникають мі ж учасниками господарських в ідносин при здійсненні госпо дарської діяльності, в силу я ких зобов'язана сторона пови нна вчинити певну господарсь ку дію на користь другої стор они або утриматися від певно ї дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов'яза ної сторони виконання її обо в'язку. Майнові зобов'язання, я кі виникають між учасниками господарських відносин, регу люються Цивільним кодексом У країни з урахуванням особлив остей, передбачених цим Коде ксом.
Відповідно до статті 526 Циві льного кодексу України зобов 'язання має виконуватися нал ежним чином відповідно до ум ов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивіль ного законодавства, а за відс утності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв діло вого обороту або інших вим ог, що звичайно ставляться. А налогічне положення стосовн о господарських зобов' язан ь міститься в частині 1 статті 193 Господарського кодексу Укр аїни, якою визначено, що суб' єкти господарювання та інші учасники господарських відн осин повинні виконувати госп одарські зобов' язання нале жним чином відповідно до зак ону, інших правових актів, дог овору, а за відсутності конкр етних вимог щодо виконання з обов' язання - відповідно до вимог, що у певних умовах зв ичайно ставляться. До викона ння господарських договорів застосовуються відповідні п оложення Цивільного кодексу України з урахуванням особл ивостей, передбачених цим Ко дексом.
Відповідно до статті 530 Циві льного кодексу України якщо у зобов' язанні встановлени й строк (термін) його виконанн я, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Статтею 525 Цивільного кодек су України передбачено, що од ностороння відмова від зобо в'язання або одностороння зм іна його умов не допускаєтьс я, якщо інше не встановлено до говором або законом.
Відповідно до статті 629 Циві льного кодексу України догов ір є обов' язковим для викон ання сторонами.
Таким чином, судом встанов лено, що у зв' язку з несплато ю наданих послуг, факт наданн я яких підтверджується актам и виконаних робіт, виставлен ими рахунками, груповими тал онами, наявними в матеріалах справи та не заперечується с торонами, за відділом заклад ів освіти Центральної районн ої ради склалась заборговані сть в сумі 491292,50грн. за відділом шкіл і дошкільних закладів Ж елєзнодорожної районної рад и склалась заборгованість в сумі 247315,50грн. і за управлінням закладів освіти Київської ра йонної ради утворилась забор гованість у розмірі 41655,00грн. За гальна сума заборгованості с тановить 780263,00грн. і підлягає ст ягненню на користь позивача.
Однак, як свідчать матеріал и справи, пунктом 9 рішення 7-ї с есії 6 скликання Сімферополь ської міської ради №45 від 30.12.2010р . «Про міський бюджет на 2011 рік» вирішено затвердити перелік захищених статей витрат заг ального фонду міського бюдже ту на 2011 рік по наступній еконо мічній структурі витрат: у то му числі і продукти харчуван ня (код 1133). (т.1 а.с. 56-58).
Рішенням 6-ї сесії 6 скликанн я Сімферопольської міської р ади №43 від 24.12.2010р. «Про визначенн я обсягу і меж повноважень, як і здійснюють районні в місті ради і їх виконавчі органи, і розмежування повноважень мі ж виконавчим комітетом, відд ілами, управліннями, іншими в иконавчими органами Сімферо польської міської ради і міс ьким головою», вирішено зокр ема розмежувати повноважень між виконавчим комітетом, ві дділами, управліннями, іншим и виконавчими органами Сімфе ропольської міської ради, в р езультаті чого повноваження в сфері «Освіти» щодо управл іння, організації матеріальн о-технічного і фінансового з абезпечення, харчування закл адів освіти, у тому числі і шкі л віднесено до Управління ос віти. При цьому у пункті 8 вказ аного рішення мова йде про те , що дане рішення в частині орг анізації матеріально-техніч ного і фінансового забезпече ння закладів освіти, а також о рганізації харчування в закл адах освіти вступає в силу з 01 .03.2011р., до вступу даного рішення в силу, тобто до 01.03.2011р., вказані повноваження здійснюють вик онавчі органи міських і райо нних в місті рад відповідно д о підвідомчості закладів.(т.1 а .с.50-.54).
Розпорядженням Сімферопол ьського міського голови №28-с в ід 27.12.2010р. «Про реалізацію рішен ня позачергової 6-ї сесії Сімф еропольської міської ради 6- го скликання від 24.12.2010р. №43» визн ачено головам районних в міс ті рад, у зв' язку зі змінами о б' єму і меж повноважень, в ст рок до 01.03.2011р. у встановленому п орядку забезпечити передачу основних фондів, які знаходя ться на балансі управління (в ідділу) освіти районної в міс ті ради, і всієї документації , забезпечити невідкладний р озгляд питання про проведенн я у встановленому законом по рядку закупівель товарів і п ослуг з харчування у підвідо мчих установах на строк до 01.03.2 011р., забезпечити завершення в иконання завдань, які входят ь в повноваження відповідних структурних підрозділів, ін ших органів районної в місті ради, повноваження яких пере ходять відповідним структур ним підрозділам, іншим орган ам міської ради, а також забез печити передачу всієї докуме нтації. Для забезпечення нал ежної і своєчасної передачі повноважень в сфері освіти в частині матеріально-технічн ого і фінансового забезпечен ня закладів освіти, а також ор ганізації в них харчування у творити робочу групу у відпо відному складі. Робочій груп і розробити план заходів по п ередачі вищевказаних повнов ажень. (т.1 а.с. 55).
Тобто, вказаним розпорядже нням Сімферопольського місь кого голови передані в першу чергу повноваження в сфері о світи відділів районних рад міста до Управління освіти С імферопольської міської рад и.
В подальшому, рішенням поза чергової 5-ї сесії 6-го скликан ня Желєзнодорожної районної ради м. Сімферополя № С-5-2 від 27.0 1.2011р. «Про припинення юридично ї особи Відділу шкіл і дошкіл ьних закладів Желєзнодорожн ої районної ради м. Сімферопо ля в результаті ліквідації» вирішено припинити юридичну особу Відділ шкіл і дошкільн их закладів Желєзнодорожної районної ради м. Сімферополя в результаті ліквідації. Пун ктом 3.2 вказаного рішення визн ачено в строк до 01.03.11р. у встанов леному порядку забезпечити п ередачу основних фондів, які знаходяться на балансі Відд ілу шкіл і дошкільних заклад ів Желєзнодорожної районної ради м. Сімферополя і всієї до кументації. Провести розраху нки по всіх фондах, службах в с трок до 01.03.2011р. (т. 3 а.с. 17, 18).
Рішенням 5-ї позачергової се сії 6-го скликання Київської р айонної ради м. Сімферополя № 6-5/39 від 18.01.2011р. «Про ліквідацію юр идичної особи - Управління установ освіти Київської рай онної ради м. Сімферополя» ви рішено ліквідувати юридичну особу - Управління закладів о світи Київської районної рад и м. Сімферополя. (т.3 а.с. 15).
Розпорядженням голови Цен тральної районної ради м. Сім ферополя від 28.01.2011р. за №11/02.01-06 «Про утворення ліквідаційної ком ісії і затвердження порядку проведення процедури ліквід ації юридичної особи - Відд ілу закладів освіти Централь ної районної ради м. Сімфероп оля» визначено зокрема утвор ити ліквідаційну комісію, за твердити порядок проведення процедури ліквідації юридич ної особи - Відділу закладі в освіти Центральної районно ї ради м. Сімферополя, в строк до 01.02.2011р. подати державному реє стратору документи для внесе ння в єдиний державний реєст р запису про ліквідацію юрид ичної особи. (т. 3 а.с. 103).
Згідно статті 104 Цивільного кодексу України, юридична ос оба припиняється в результат і передання всього свого май на, прав та обов'язків іншим юр идичним особам - правонаступ никам (злиття, приєднання, под ілу, перетворення) або в резул ьтаті ліквідації. Юридична о соба є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного держ авного реєстру запису про її припинення.
Як встановлено судом, стано м на 23.01.2012 року юридична особа - У правління закладів освіти Ки ївської районної ради м. Сімф ерополя знаходиться в стані припинення, відомості щодо п равонаступників відсутні, юр идична особа - Відділ шкіл т а дошкільних закладів Желєзн одорожної районної ради м. Сі мферополя знаходиться в стан і припинення, відомості щодо правонаступників відсутні, юридична особа - Відділ зак ладів освіти Центральної рай онної ради м. Сімферополя при пинено, відомості щодо право наступників відсутні (т. 4 а.с. 1- 9).
Відповідно до ч. 8 ст. 111 ЦК Укр аїни ліквідаційна комісія (л іквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимо г кредиторами складає проміж ний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що лік відується, перелік пред'явле них кредиторами вимог та рез ультат їх розгляду. Пунктом 12 цієї статті визначено, що май но юридичної особи, що залиши лося після задоволення вимог кредиторів (у тому числі за по датками, зборами, єдиним внес ком на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня та іншими коштами, що належ ить сплатити до державного а бо місцевого бюджету, Пенсій ного фонду України, фондів со ціального страхування), пере дається учасникам юридичної особи, якщо інше не встановле но установчими документами ю ридичної особи або законом.
Згідно статті 16 ЗУ «Про місц еве самоврядування в Україні » органи місцевого самовряд ування є юридичними особами і наділяються цим та іншими з аконами власними повноважен нями, в межах яких діють самос тійно і несуть відповідальні сть за свою діяльність відпо відно до закону. Органам місц евого самоврядування законо м можуть надаватися окремі п овноваження органів виконав чої влади, у здійсненні яких в они є підконтрольними відпов ідним органам виконавчої вла ди. Матеріальною і фінансово ю основою місцевого самовряд ування є рухоме і нерухоме ма йно, доходи місцевих бюджеті в, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній вл асності територіальних гром ад сіл, селищ, міст, районів у м істах, а також об'єкти їхньої с пільної власності, що перебу вають в управлінні районних і обласних рад. Рішення про н аділення міських рад правами щодо управління майном і фін ансовими ресурсами, які є у вл асності територіальних гром ад районів у містах, приймаєт ься на місцевих референдумах відповідних районних у міст ах громад. У разі якщо територ іальна громада району в міст і внаслідок референдуму не п рийме рішення про передачу п рава управління майном та фі нансами відповідній міській раді, а територіальна громад а міста або міська рада не при йняла рішення про створення органів місцевого самовряду вання районів у місті міська рада здійснює управління ма йном та фінансовими ресурсам и, які є у власності територіа льних громад районів у міста х, та несе відповідальність п еред громадою відповідного р айону у місті. Від імені та в і нтересах територіальних гро мад права суб'єкта комунальн ої власності здійснюють відп овідні ради. Місцеві бюджети є самостійними, вони не включ аються до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та інших міс цевих бюджетів. Органи місце вого самоврядування з урахув анням місцевих умов і особли востей можуть перерозподіля ти між собою на підставі дого ворів окремі повноваження та власні бюджетні кошти. Сільс ька, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення) ра да може наділяти частиною св оїх повноважень органи самоо рганізації населення, переда вати їм відповідні кошти, а та кож матеріально-технічні та інші ресурси, необхідні для з дійснення цих повноважень, з дійснює контроль за їх викон анням.
Згідно статті 11 Закону Укра їни «Про органи місцевого са моврядування в Україні» вико навчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) р ад є їх виконавчі комітети, ві дділи, управління та інші ств орювані радами виконавчі орг ани.
Статтею 32 цього Закону визн ачені повноваження у сфері о світи, зокрема до відання вик онавчих органів сільських, с елищних, міських рад належат ь: а) власні (самоврядні) повно важення: 1) управління заклада ми освіти, охорони здоров'я, ку льтури, фізкультури і спорту , оздоровчими закладами, які н алежать територіальним гром адам або передані їм, молодіж ними підлітковими закладами за місцем проживання, органі зація їх матеріально-технічн ого та фінансового забезпече ння; 6) організація медичного о бслуговування та харчування у закладах освіти, культури, ф ізкультури і спорту, оздоров чих закладах, які належать те риторіальним громадам або пе редані їм.
Відповідно до статті 25 Зако ну України «Про освіту» орга нізація та відповідальність за харчування у державних на вчальних закладах покладаєт ься на місцеві органи держав ної виконавчої влади та орга ни місцевого самоврядування , міністерства і відомства Ук раїни, яким підпорядковані н авчальні заклади, керівників навчальних закладів і здійс нюється за рахунок бюджетних асигнувань.
Рішенням Сімферопольської міської ради 14 сесії 5 скликан ня №161 від 18.01.2007р. вирішено затвер дити положення, у тому числі п ро управління освіти (т.3 а.с. 45).
Згідно положення про управ ління освіти Сімферопольськ ої міської ради, основними фу нкціями управління освіти є зокрема, здійснювати керівн ицтво і контроль діяльності закладів освіти міста всіх т ипів і форм власності, прийма ти участь в організації харч ування, відпочинку і занять у чнів.
Як встановлено судом, відп овідно до розпорядження Сім феропольського міського гол ови від 27.12.2010р. № 28-с «Про реаліза цію рішення позачергової 6-ї с есії Сімферопольської міськ ої ради VI скликання від 24.12.2010р. № 43» керівництву районних рад б уло доручено забезпечити зав ершення виконання завдань, щ о входять до повноважень від повідних структурних підроз ділів, інших органів районни х рад, а саме повноваження від ділів (управлінь) закладів ос віти, і передати всю документ ацію, матеріальні цінності т а основні фонди, що знаходять ся на балансі відділів (управ лінь), на баланс Управління ос віти Сімферопольської міськ ої ради в термін до 01.03.2011р. У зв'яз ку з цим, відділи (управління) закладів освіти районних ра д м. Сімферополя, як самостійн і юридичні особи, почали проц ес припинення юридичної особ и шляхом ліквідації. Були ств орені ліквідаційні комісії.
Відповідно до ст.68 Бюджетно го кодексу України, що передб ачає формування складу доход ів і видатків бюджетів район ів у місті сесією міської рад и, з переліку витрат районног о бюджету з 1 березня 2011 року ви ключені витрати по галузі «О світа», а також вилучені джер ела доходів, що забезпечують дані витрати.
Матеріали справи свідчать , що розрахункові показники у правління фінансів міської р ади на галузь «Освіта» в січн і-лютому 2011р. не враховували в п овному обсязі видатки на утр имання бюджетних установ, а з 1 березня 2011р. в районах відсут ні головні розпорядники бюдж етних коштів.
Внаслідок відсутності фін ансових ресурсів як планових , так і фактичних, ліквідаційн і баланси галузі «Освіта» не включають в себе заборгован ість перед постачальниками п родуктів харчування, не заре єстровану в органах Держказн ачейства.
Так ліквідаційний баланс В ідділу закладів освіти Центр альної районної ради м. Сімфе рополя, затверджений рішення м 6-ї сесії районної ради VI скли кання від 29.03.2011 № 59 та переданий У правлінню освіти Сімферопол ьської міської ради. Ліквіда ційні баланси Відділу шкіл і дошкільних закладів Желєзно дорожної районної ради м. Сім ферополя та Управління уста нов освіти Київської районно ї ради м. Сімферополя до Управ ління освіти Сімферопольськ ої міської ради не передані, о днак знаходяться на завершал ьній стадії, зокрема строк дл я пред' явлення вимог кредит орів сплив.
Незареєстрована в органах Держказначейства заборгов аність перед КП «Общепит», п ередана в Управління освіти Сімферопольської міської ра ди. Разом з тим, майно, яке пере бувало на балансі юридичних осіб - Відділів та управлін ь закладів освіти районних р ад м. Сімферополя, за рахунок я кого, можна було б розрахуват ися з кредиторами, відсутнє, т ак як воно теж передано на бал анс Управління освіти Сімфер опольської міської ради.
З довідки Управління фінан сів виконавчого комітету Цен тральної районної ради АР Кр им від 16.12.2011р. вбачається, що від повідно до контрольних показ ників, доведеними управління м фінансів Сімферопольської міськради, на фінансування в итрат на харчування по галуз і «Освіта» в 2011р. затверджено 14 22,4 тис.грн. (січень-лютий місяці ). Станом на 1 січня 2012р. кредитор ська заборгованість по харчу ванню склала 1030,1 тис.грн. (у тому числі по КП «Общепит» - 516,1 тис.г рн.). За 2 місяці 2011р. проведено фа ктичних витрат (наданих посл уг) на 1041,6 тис.грн. (у тому числі п о КП «Общепит» -491,3 тис.грн), в том у числі зареєстровано в орга нах Держказначейства 392,3 тис.г рн., оплачено 1422 , 4 тис.грн. Врахо вуючи, що згідно з Бюджетним к одексом України, першочергов ими платежами є погашення за боргованості, що утворилась, за рахунок, коштів районного бюджету були профінансовані борги 2010р. в сумі 1030,1 тис.грн. (у то му числі по КП «Общепит» -516,1 ти с.грн.) і частина витрат за січ ень місяць, зареєстрованих в межах затверджених асигнува нь, в сумі 392,3 тис. грн. У зв'язку з відсутністю асигнувань, які доводились управлінням фіна нсів Сімферопольської міськ ради, не було можливості заре єструвати бюджетні зобов'яза ння в органах Держказначейст ва у зв'язку з чим, ліквідаційн ою комісією був переданий в Ц ентралізовану бухгалтерію у правління освіти Сімферопол ьської міської ради реєстр н езареєстрованих рахунків з х арчування в сумі 649,3 тис. грн., в т ому числі по КП «Общепит -491,3 ти с. грн. В результаті відсутнос ті фінансових ресурсів як пл анових, так і фактичних, лікві даційний баланс галузі «Осві та» не включає в себе заборго ваність перед постачальника ми продуктів харчування, не з ареєстровану в органах Держк азначейства. Грошових коштів на погашення не зареєстрова ної заборгованості в районно му бюджеті немає. Майно, яке пе ребувало на балансі юридично ї особи - Відділу закладів осв іти Центрального районної ра ди м. Сімферополя, за рахунок я кого можна було б розрахуват ися з кредиторами, відсутній , так як воно передано в Управл іння освіти Сімферопольсько ї міської ради, яке є прямим п равонаступником відділу зак ладів освіти. (т. 3 а.с. 9).
Таким чином з матеріалів сп рави вбачається, що вказана з аборгованість виникла у зв' язку з тим, що управлінням фін ансів міської ради контрольн ими цифрами при плануванні б юджету на 2011 рік не була врахов ана кредиторська заборгован ість, у тому числі і перед пози вачем, яка утворилась станом на 01.01.2011р. і фінансування здійс нювалось без врахування дано ї кредиторської заборговано сті.
У зв' язку з чим у районних рад міста виникла не зареєст рована заборгованість перед КП «Общепит».
Як вказувалось раніше, відп овідно до Розпорядження Сімф еропольського міського голо ви №28-с від 27.12.2010р. «Про реалізаці ю рішення позачергової 6-ї сес ії Сімферопольської міської ради 6- го скликання від 24.12.2010р . №43» галузь «Освіта» з 01.03.2011р. пе редана на фінансування з міс ького бюджету м. Сімферополя .
В результаті саме на баланс Управління освіти Сімферопо льської міської ради були пе редані основні засоби, оборо тні і необоротні активи від в ідділів та управлінь шкіл і д ошкільних закладів районів м іста.
Матеріали справи містять А кт прийому-передачі розділов ого балансу і фінансової док ументації управління заклад ів освіти Київської районної ради м. Сімферополя Управлін ню освіти Сімферопольської м іської ради від 11.05.2011р., підписа ний сторонами (т. 3 а.с. 57-60).
Також до матеріалів справи долучено ліквідаційний бала нс Відділу закладів освіти Ц ентральної районної ради, як ий на кінець звітного період у відомості щодо зобов' язан ь відділу не містить.
У Звітах про заборгованіст ь за бюджетними коштами Відд ілу закладів освіти Централь ної районної ради та Управлі ння закладів освіти Київсько ї районної ради заборгованіс ть не відображена так само як і зареєстровані фінансові з обов' язання на кінець звітн ого періоду.
Суд приходить до висновку, щ о на момент розгляду справи, У правління закладів освіти К иївської районної ради м. Сім ферополя та Відділ шкіл і дош кільних закладів Желєзнодор ожної районної ради м. Сімфер ополя існують як юридичні ос оби, що підтверджується спец іальними витягами з ЄДР, але в ідповідними розпорядженням и та рішеннями Сімферопольсь кої міської ради, не мають згі дно ЗУ «Про місцеве самовряд ування в Україні» повноважен ь, так як створені ліквідацій ні комісії даних юридичних о сіб, відсутні розпорядники б юджетних коштів в районах, за криті рахунки в банківських установах, передані бухгалте рські документи, основні фон ди та інше.
Таким чином, на думку суду, о скільки заборгованість за на дані послуги харчування існу є, як встановлено судом виник ла в результаті неврахування кредиторської заборгованос ті попереднього періоду при плануванні бюджетів, але пов новаження в сфері «Освіти» щ одо управління, організації матеріально-технічного і фін ансового забезпечення, харчу вання закладів освіти, у тому числі і шкіл віднесено до Упр авління освіти Сімферопольс ької міської ради, саме остан ній є належним відповідачем у справі.
Щодо позовних вимог до відп овідача - Сімферопольської міської ради, то суд відмовля є в них, оскільки поясненнями до позову, наданими позиваче м у судове засідання 06.02.2012р. поз ивач просив стягнути суму бо ргу з Управління освіти Сімф еропольської міської ради, в важаючи саме його належним в ідповідачем, тобто фактично вимоги щодо Сімферопольсько ї міської ради так само як і до Управління закладів освіти Київської районної ради та В ідділу шкіл і дошкільних зак ладів Желєзнодорожної район ної ради позивачем не сформо вані, тому підстав для задово лення позову у цій частині, на думку суду, не вбачається.
Тому суд відмовляє в частин і позовних вимог до Сімфероп ольської міської ради, Управ ління закладів освіти Київсь кої районної ради та Відділу шкіл і дошкільних закладів Ж елєзнодорожної районної рад и.
Заявляючи позов, позивач пр осить суд стягнути з відпові дача також 3900,00грн. витрат на оп лату юридичної допомоги.
Відповідно до статті 44 Госп одарського процесуального к одексу України судові витрат и складаються з судового збо ру, сум, що підлягають сплаті з а проведення судової експерт изи, призначеної господарськ им судом, витрат, пов' язаних з оглядом та дослідженням ре чових доказів у місці їх знах одження, оплати послуг перек ладача, адвоката, витрат на ін формаційно-технічне забезпе чення судового процесу та ін ших витрат, пов' язаних з роз глядом справи.
В контексті цієї норми судо ві витрати за участь адвокат а при розгляді справи підляг ають оплаті лише в тому випад ку, якщо вони сплачені адвока ту стороною, котрій такі посл уги надавались, та їх сплата п ідтверджується відповідним и фінансовими документами.
Позивач надав суду Угоду №33 від 11.11.2011р. про надання адвокат ських послуг, укладену між п озивачем та адвокатом ОСОБ А_1, ордер №33 від 11.11.2011р. на предс тавництво інтересів позивач а, свідоцтво № 110 про право на за няття адвокатською діяльніс тю та квитанцію до прибутков ого касового ордеру №33 від 11.11.201 1р. на суму 3900,00грн. (т.1 а.с. 62-65).
В угоді про надання адвокат ських послуг від 11.11.2011р. вказуєт ься, що адвокат представляє і нтереси КП «Общепит» в госпо дарському суді АР Крим за поз овом про стягнення суми борг у по поставлену продукцію.
Оскільки позивачем адвока ту ОСОБА_1 фактично сплаче ні 3900,00грн. за адвокатські посл уги, враховуючи, що в судових з асіданнях приймав участь сам е цей адвокат, суд вважає, що т акі витрати позивача підляга ють відшкодуванню, оскільки вони пов'язані з розглядом да ної справи, а факт сплати пози вачем гонорару адвокату підт верджується матеріалами спр ави.
Таким чином, сума адвокатсь ких витрат у розмірі 3900,00 грн. пі длягає стягненню з Управлінн я освіти Сімферопольської мі ської ради.
Судові витрати по сплаті су дового збору судом покладают ься на Управління освіти Сім феропольської міської ради у порядку ст.49 ГПК України.
У судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частини рішення.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 49, 82-85 Господарськ ого процесуального кодексу У країни, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частк ово.
2. Стягнути з Управління осв іти Сімферопольської місько ї ради на користь Комунально го підприємства «Общепит» 78026 3,00грн. заборгованості, 3900,00грн. п ослуг адвоката, 15605,26грн. судово го збору.
3. У задоволенні позову відн осно відповідачів: Сімферопо льської міської ради; Управл іння закладів освіти Київськ ої районної ради м. Сімферопо ля; Відділу шкіл та дошкільни х закладів Желєзнодорожної р айонної ради м. Сімферополя в ідмовити.
4. Видати наказ після набра ння рішенням законної сили.
Повне рішення складене 07.03.2012р .
Суддя Господарськог о суду
Автономної Республіки Кр им Баш илашвілі О.І.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2012 |
Оприлюднено | 15.03.2012 |
Номер документу | 21829703 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Башилашвілі О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні