ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
У Х В А Л А
м. Львів
29.02.2012 р. № 2а-14568/11/1370
11 год. 49 хв. м.Львів
Зал судових засідань № 10
Львівський окружний ад міністративний суд у складі :
головуючого-судді Т ертичного В.Г.
за участю секретаря судово го засідання З алуцької І.І.
представників сторін:
від позивача: Солтис Т .П.
від відповідача: Козицьк а Р.І.
розглянувши у судовому засіданні в м. Львові клопота ння представника Управління Пенсійного фонду України у З алізничному районі м.Львова про закриття провадження в а дміністративній справі
за позовом Приватного підприємства «Науково-виробничий центр «М ережа» до Управління Пенсій ного фонду України в Залізни чному районі м.Львова про зоб ов' язання до вчинення дій
В С Т А Н О В И В:
Позивач Приватн е підприємство «Науково-ви робничий центр «Мережа»звер нулось із адміністративним п озовом до Управління Пенсійн ого фонду України у Залізнич ному районі м.Львова про зобо в' язання до вчинення дій.
Ухвалою від 30 грудня 2011 року в ідкрито провадження та призн ачено справу до попереднього судового засідання.
В судовому засіданні 29 люто го 2012 року представником відп овідача - було заявлено клопо тання про закриття проваджен ня у справі на підставі п.1 ч.1 ст .157 КАС України, покликається н а ту обставину, що спірні прав овідносини Приватного підпр иємства «Науково-виробничий центр «Мережа»та Управління Пенсійного фонду України у З алізничному районі м.Львова не виникли в рамках реалізац ії владних управлінських фун кцій і не можуть бути віднесе ні до сфери публічно-правови х відносин відповідно до вим ог ст.17 Кодексу адміністратив ного судочинства України. Та кож, покликається на ч.1 ст.21 КАС України, вважає, що вимога поз ивача про зобов' язання пове рнути суму переплати внесків на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування заявлена без вимоги вирішит и публічно-правовий спір.
Представник позивача запе речив щодо задоволення заявл еного клопотання з тих підст ав, що вимога щодо зобов' яза ння повернути відповідача су му переплати внесків на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування не являє ться вимогою про відшкодуван ня шкоди, а зобов' язанням су б' єкта владних повноважень вчинити дії, передбачені Зак оном України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування».
Заслухавши клопотання, дум ку представників сторін та о знайомившись із змістом позо вних вимог, суд приходить до в исновку, що в задоволенні кло потання відповідача слід від мовити з наступних підстав.
Згідно з пунктом 1 час тини 1 статті 3 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни (далі - КАС) справа адмініс тративної юрисдикції (адміні стративна справа) - це передан ий на вирішення адміністрати вного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа або інший суб'єкт , який здійснює владні управл інські функції на основі зак онодавства, у тому числі на ви конання делегованих повнова жень.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 17 КАС юрисдик ція адміністративних судів п оширюється на правовідносин и, що виникають у зв'язку з зді йсненням суб'єктом владних п овноважень владних управлін ських функцій, а також у зв'язк у з публічним формуванням су б'єкта владних повноважень ш ляхом виборів або референдум у.
Вжитий у цій процесуал ьній нормі термін "суб'єкт вла дних повноважень", відповідн о до пункту 7 частини 1 статті 3 ц ього Кодексу, означає орган д ержавної влади, орган місцев ого самоврядування, їхню пос адову чи службову особу, інши й суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, у тому числі при виконанні дел егованих повноважень. Таким чином, до юрисдикції адмініс тративних судів належать спо ри фізичних чи юридичних осі б з органом державної влади, о рганом місцевого самоврядув ання, їхньою посадовою або сл ужбовою особою, предметом як их є перевірка правильності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб) при здійсне нні ними владних управлінськ их функцій.
Відносини, що виникают ь між суб'єктами системи зага льнообов'язкового державног о пенсійного страхування рег улюються Законом України "Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування" (дал і - Закон).
Виключно цим Законом в изначається коло осіб, які пі длягають загальнообов'язков ому державному пенсійному ст рахуванню, платники страхови х внесків, порядок нарахуван ня, обчислення та сплати ними страхових внесків, умови наб уття права та порядок визнач ення розмірів пенсійних випл ат.
Згідно з частиною 1 стат ті 14 Закону юридичні особи - су б'єкти підприємницької діяль ності (включаючи тих, які обра ли особливий спосіб оподатку вання) є страхувальниками дл я фізичних осіб, що працюють у них на умовах трудового дого вору (контракту), або інших умо вах, передбачених законодавс твом, або за договорами цивіл ьно-правового характеру, а зг ідно статті 15 - платниками стр ахових внесків.
Пунктом 1 Положення про Пенсійний фонд України затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 24 жов тня 2007 року N 1261 встановлено, що П енсійний фонд України є цент ральним органом виконавчої в лади, діяльність якого спрям овується і координується Каб інетом Міністрів України чер ез Міністра праці та соціаль ної політики.
Пенсійний фонд Україн и серед покладених на нього з авдань також організовує, ко ординує та контролює роботу головних управлінь Фонду в А втономній Республіці Крим, о бластях, мм. Києві та Севастоп олі, управлінь в районах, міст ах і районах у містах щодо пов ного і своєчасного обліку пл атників страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування та зб ору на обов'язкове державне п енсійне страхування; забезпе чення збирання та акумулюван ня страхових внесків, інших к оштів, що надходять до бюджет у Пенсійного фонду України в ідповідно до законодавства; проведення перевірки правил ьності нарахування та сплати страхових внесків, призначе ння (перерахунку) і виплати пе нсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та інших виплат, як і згідно із законодавством з дійснюються за рахунок кошті в Пенсійного фонду України т а інших джерел, визначених за конодавством.
Вимоги позивача стосу ються зобов' язання Управлі ння Пенсійного фонду України у Залізничному районі м.Льво ва повернути суму переплати внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне стра хування.
Частиною 13 статті 20 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування»визначено, що суми надміру сплачених чи помилк ово сплачених страхових внес ків до солідарної системи по вертаються страхувальникам або за їх згодою зараховують ся в рахунок майбутніх плате жів страхових внесків у поря дку і в строки, визначені прав лінням Пенсійного фонду.
Аналіз положень Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування»(в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), Інструкції « Про порядок обчислення і спл ати страхувальниками та заст рахованими особами внесків н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування до П енсійного фонду України», за твердженої постановою правл іння Пенсійного фонду Україн и від 19 грудня 2003 року за № 21-1 (в ре дакції чинній на час виникне ння спірних правовідносин) д ає підстави вважати, що право ве положення Управління Пенс ійного фонду України у Заліз ничному районі м.Львова у сфе рі спірних правовідносин сві дчить про реалізацію ним у да ному випадку владних управлі нських функцій.
Безпідставними є поси лання представника відповід ача на ч. 2 ст. 21 КАС України згід но, якої вимоги про відшкодув ання шкоди, заподіяної проти правними рішеннями, діями чи бездіяльністю суб'єкта влад них повноважень або іншим по рушенням прав, свобод та інте ресів суб'єктів публічно пра вових відносин, розглядаютьс я адміністративним судом, як що вони заявлені в одному про вадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір, оскі льки предметом спору є повер нення органом державної влад и суми переплати внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування згід но закону, а не відшкодування шкоди.
Враховуючи вищенавед ене, та керуючись ст.ст. 17, 157, 158, 160, 16 5, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотанн я Управління Пенсійного фонд у України у Залізничному рай оні м.Львова про закриття про вадження у справі - відмовит и.
Ухвала може бути оскаржена шляхом подачі протягом п' я ти днів з дня проголошення ух вали апеляційної скарги, яка подається до Львівського ап еляційного адміністративно го суду через Львівський окр ужний адміністративний суд з одночасним надсиланням копі ї апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляці йної інстанції.
Ухвала набирає законної си ли в строк та в порядку, передб аченому ст.254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.
Повний текст ухвали виго товлено 02.03.2012 року.
Суддя Тертичний В.Г.
З оригіналом згідно
Суддя Тертичний В.Г.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.02.2012 |
Оприлюднено | 20.03.2012 |
Номер документу | 21911093 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні