cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2014 року Справа № 876/10626/13
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі :
головуючого судді Святецького В.В.
суддів Коваля Р.Й., Гудима Л.Я.,
з участю секретаря судового засідання Баранкевич А.В.,
представника позивача Солтиса Т.П.,
представника відповідача Козицької Р.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 18 липня 2013 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства Науково-виробничий центр ,,Мережа" до управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова про зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
29 грудня 2011 року приватне підприємство Науково-виробничий центр ,,Мережа" (далі - ПП ,,НВЦ ,,Мережа") звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило зобов'язати управління Пенсійного фонду України (УПФУ) у Залізничному районі м.Львова повернути на рахунок позивача суму переплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у сумі 18305,92 грн. за період 2008 рік - січень 2011 року.
Постановою від 18 липня 2013 року Львівський окружний адміністративний суд позовні вимоги задовольнив в повному обсязі.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, УПФУ у Залізничному районі м.Львова оскаржило його в апеляційному порядку, оскільки вважає, що відсутні правові підстави для повернення сплачених позивачем коштів.
При цьому відповідач зазначає, що відповідно до ч.13 ст.20 Закону України ,,Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" суми надміру чи помилково сплачених страхових внесків повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків.
Однак, кошти, які позивач вважає надміру сплаченими, надійшли від органів Державного казначейства на рахунки Фонду в результаті розщеплення єдиного податку. Тому, такі кошти, на думку відповідача, не є страховими внесками і поверненню не підлягають.
З огляду на викладене відповідач просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
В судовому засіданні апеляційного суду представник відповідача підтримав вимоги апеляційної скарги та просить їх задовольнити в повному обсязі.
Представник позивача заперечив вимоги апеляційної скарги та просить залишити скаргу без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи скарги, апеляційний суд вважає, що скарга не належить до задоволення з таких підстав.
Суд першої інстанції встановив, що згідно витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ПП ,,НВЦ ,,Мережа" зареєстроване виконавчим комітетом Львівської міської ради 14.04.1993 року.
01 листопада 2007 року ПП ,,НВЦ ,,Мережа" подало заяву на ім'я начальника управління Пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Львова про повернення надмірно сплачених коштів.
На підставі даної заяви відповідачем проведено перевірку своєчасності, достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. На підставі акту перевірки за № 182 від 14.11.2007 року та акту звірки стану розрахунків зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування між відповідачем та позивачем за період з 01.04.2007 року по 01.11.2007 року за № 1824 від 14.11.2007 року, якими встановлена переплата ПП ,,НВЦ ,,Мережа" внесків в сумі 23384,80 грн., відповідач повернув на рахунок позивача 05.03.2008 року вказану суму переплати згідно висновку від 20.02.2008 року.
Згідно розрахунку виникнення переплати пенсійних внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування по ПП ,,НВЦ ,,Мережа" за період 2008 рік - січень 2011 року станом на день подання позовної заяви сума надмірно сплачених внесків становить 18305,92 грн.
07 липня 2011 року позивач надіслав заява до УПФУ в Залізничному районі м. Львова з проханням повернути суму переплати в розмірі 21760,72 грн. на поточний рахунок ,,НВЦ ,,Мережа", оскільки зарахування суми переплати зі сплати страхових внесків у рахунок сплати єдиного соціального внеску не проводиться.
13 липня 2011 року відповідач на адресу позивача надіслав лист № 9359/04-40, яким відмовив у виконанні зазначених у заяві вимог, аргументуючи це тим, що кошти, які надійшли на рахунок органу Пенсійного фонду від розщеплення єдиного податку, не являються страховими внесками. Одночасно відповідач підтвердив, що на рахунок відповідача надходили кошти із Державного казначейства в результаті розщеплення єдиного податку.
Згідно акту звірення розрахунків по ПП ,,НВЦ ,,Мережа" (ЄДРПОУ 19327100) за нарахованими та сплаченими страховими внесками до Пенсійного фонду України в 2010 році станом на 01.01.2011 року, сума переплати на кінець року становить 16709,05 грн..
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що обов'язок відповідача повернути позивачу зайво або помилково внесені суми платежів до Пенсійного фонду України передбачений Законом України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Такі висновки суду першої інстанції, на думку апеляційного суду, відповідають фактичним обставинам справи, нормам матеріального права та є вірними.
Так, відповідно до ч.13 ст.20 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків до солідарної системи повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків у порядку і строки визначені правлінням Пенсійного Фонду.
Статтею 2 Закону України ,,Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", який набрав чинності з 1 січня 2011 року, визначено, що його дія поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.
Згідно з ч. 13 ст. 9 вказаного Закону суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені Пенсійним фондом.
Пунктом 11.17 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного Фонду України від 22.10.2010 року № 25-1 (чинної на час виникнення спірних відносин) суми надміру сплачених або помилково перерахованих страхових внесків та інших платежів повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховувались в рахунок майбутніх платежів страхових внесків.
Порядком зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення помилково сплачених коштів, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року за № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2010 року за № 955/18250, визначено, що у випадку помилкової сплати суми єдиного внеску на відповідний рахунок управлінням Пенсійного фонду України у районі, місті або районі у місті (далі - орган Пенсійного фонду), відкритий в органах Державного казначейства України для їх зарахування, органом Пенсійного фонду здійснюється зарахування коштів у рахунок майбутніх платежів по тому самому виду платежу (рахунку) відповідно до встановленого розміру єдиного внеску, який повинен надходити на рахунок, на який було їх сплачено, в порядку календарної черговості виникнення зобов'язань платника з цього платежу (п.3 Порядку).
Повернення коштів здійснюється, зокрема у випадку помилкової або надмірної сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій або інших коштів на відповідний рахунок органу Пенсійного фонду, відкритий в органах Державного казначейства України для їх зарахування (далі - рахунок органу Пенсійного фонду), відповідно до встановленого розміру єдиного внеску(п.4 Порядку).
Повернення коштів у випадках, передбачених пунктом 4 цього Порядку, здійснюється на підставі заяви платника, яка подається в довільній формі до органу Пенсійного фонду, в якому він перебуває на обліку як платник єдиного внеску (п. 5 Порядку).
Орган Пенсійного фонду у термін не більше ніж три робочих дні з дня отримання заяви на підставі даних карток особових рахунків платників готує висновок за формою, наведеною у додатку 1, про повернення помилково сплачених коштів або про відмову в задоволенні заяви, про що платник повідомляється письмово, за підписом посадової особи органу Пенсійного фонду. У разі відмови в поверненні коштів у повідомленні, що надається (надсилається) платнику, зазначаються її причини (п. 7 Порядку).
На підставі висновку, зазначеного у пункті 7 цього Порядку, у термін не пізніше ніж два робочих дні після його підписання орган Пенсійного фонду здійснює повернення помилково сплачених коштів з рахунку, на який їх було сплачено, шляхом оформлення розрахункових документів та направлення їх відповідним органам Державного казначейства України. Органи Державного казначейства України на підставі розрахункових документів органів Пенсійного фонду перераховують кошти за належністю за рахунок поточних надходжень за день на відповідних рахунках органів Пенсійного фонду (п. 8 Порядку).
На підставі викладеного апеляційний суд визнає вірними та обґрунтованими висновки суду першої інстанції щодо наявності у відповідача обов'язку повернення зайво або помилково внесених сум платежів до Пенсійного фонду України за заявою платника, а тому дії відповідача щодо відмови у поверненні цих коштів є протиправними.
Розмір переплати в сумі 18305,92 грн. за період 2008 рік - січень 2011 року встановлений розрахунком виникнення переплати пенсійних внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування по ПП ,,НВЦ ,,Мережа" та не заперечується відповідачем.
За таких обставин апеляційний суд визнає вірним та обґрунтованим рішення суду першої інстанції щодо задоволення позову, оскільки висновки суду першої інстанції відповідають фактичним обставинам справи та узгоджуються з наведеними нормативно-правовими актами.
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, оскільки не базуються на вимогах законодавства.
Статтею 159 КАС України визначено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
В силу ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів визнає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги їх не спростовують, а тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.195, ст. 196, п. 1 ч. 1 ст.198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В :
апеляційну управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 18 липня 2013 року у справі № 2а-14568/11/1370 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Ухвала в повному обсязі складена 27 жовтня 2014 року.
Головуючий суддя В.В. Святецький
Судді Р.Й. Коваль
Л.Я. Гудим
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2014 |
Оприлюднено | 12.11.2014 |
Номер документу | 41277327 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Святецький В.В.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні