ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 лютого 2012 року м. Полтава Справа № 2а-1670/10244/11
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Гарн ика К.Ю.,
при секретарі - Яремин Н.І .,
за участю:
представника позивача - Х рапача О.В.,
представника третьої особ и - Дзюбла О.І.,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні в пр иміщенні суду справу за адмі ністративним позовом Релігі йної громади повного Євангел ія "Полтавська Християнська Церква" м. Полтави до Управлін ня Держкомзему у м. Полтаві, По лтавського міського управлі ння земельних ресурсів та зе мельного кадастру, третя осо ба - Полтавська міська рада пр о визнання незаконними рішен ь та зобов'язання вчинити дії , -
В С Т А Н О В И В:
06 грудня 2011 року Релігі йна громада повного Євангелі я "Полтавська Християнська Ц ерква" м. Полтави (далі по текс ту - позивач, Релігійна громад а) звернулась до Полтавськог о окружного адміністративно го суду з адміністративним п озовом до Управління Держком зему у м. Полтаві, Полтавськог о міського управління земель них ресурсів та земельного к адастру (далі по тексту - відпо відачі), третя особа - Полтавсь ка міська рада про визнання н езаконними відмову Управлін ня Держкомзему у м. Полтаві ві д 07.06.2011 за вих. № 03-06-08/2881 та відмову П олтавського міського управл іння земельних ресурсів та з емельного кадастру від 10.06.2011 за вих. № 28-14/507/п в погодженні проек ту землеустрою щодо відведен ня земельної ділянки по вул. Т евелєва, 1а, м. Полтаві, а також в исновок Комісії з розгляду п итань пов' язаних з погоджен ням документації із землеуст рою від 10.06.2011 за вих. № 03-06-07/149, яким п озивачу відмовлено в погодже нні проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельн ої ділянки та зобов' язання Управління Держкомзему у м. П олтаві та Полтавське міське управління земельних ресурс ів та земельного кадастру по годити проект землеустрою що до відведення земельної для будівництва молитовного дом у з господарськими приміщенн ями, розроблений ТОВ НВІ "Земр есурс".
Представник позивача у суд ове засідання з'явився, позов ні вимоги підтримав, просив з адовольнити з підстав виклад ених у позові.
Відповідачі явку уповнова жених представників у судове засідання не забезпечили, за перечень не надали, Полтавсь ким міським управлінням земе льних ресурсів та земельного кадастру надано до суду клоп отання про розгляд без участ і його представника.
Представник третьої особи у судове засідання з'явився, п ри вирішенні даного спору по кладався на розсуд суду.
Вивчивши та дослідивши мат еріали справи, повно та всебі чно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, об' єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висн овку, що позов підлягає частк овому задоволенню з наступни х підстав.
Релігійна громада повног о Євангелія "Полтавська Хрис тиянська Церква" м. Полтави за реєстрована як юридична особ а виконавчим комітетом Полта вської міської ради 02.04.2008, номер запису 1 588 102 0000 007654, ідентифікацій ний код 35868418, що підтверджуєтьс я свідоцтвом про державну ре єстрацію юридичної особи сер ії А00 № 789609.
Позивачем було розпочато п роцедуру розроблення проект у землеустрою та подальшого узгодження для початку будів ництва молитовного дому з го сподарськими приміщеннями.
8 вересня 2010 року позачергово ю п' ятдесят шостою сесією п ' ятого скликання Полтавськ ої міської ради прийнято ріш ення "Про надання на розробле ння проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянк и для будівництва молитовног о дому з господарськими прим іщеннями по вул. Тевелєва, 1-а" (а .с. 16).
27 вересня 2010 року позивачем з атверджено Завдання на викон ання робіт з розробки проект у землеустрою щодо відведенн я вказаної земельної ділянки для Товариства з обмеженою в ідповідальністю Науково-вир обничого інституту «Земресу рс», які виконані відповідно до вимог законодавства, а коп ії проекту долучені до матер іалів справи з додатками, сер ед яких наявні:
- пояснювальна записка до пр оекту землеустрою;
- збірний кадастровий план з емельної ділянки;
- кадастровий план ділянки;
- креслення перенесення меж земельної ділянки в натуру;
- експлікація земель по форм і 6-зем;
- вихідна земельно-кадастро ва інформація;
- умови відведення земельно ї ділянки від 04.02.2011 № 03-06-09/379, затвер джені Управлінням Держкомзе му у м. Полтаві;
- довідка згідно форми 6-зем в ід 04.02.2011 № 03-07-08;
- висновок Управління Держк омзему з надання земельної д ілянки у користування та ная вні обмеження від 26.01.2011 № 02-04-06/221;
- висновку Полтавського міс ького управління земельних р есурсів та земельного кадаст ру про обмеження прав на земе льну ділянку і наявні земель ні сервітути від 21.10.2010 № 28-14/8449;
- висновку Управління з пита нь містобудування та архітек тури про наявність плануваль них обмежень та сервітутів н а земельну ділянку за адресо ю Тевелєва,1а від 14.01.2011 № 01-10-17/134 з сит уаційною схемою розташуванн я ділянки в якості додатку до висновку(а.с.14,17-29).
Актом прийомки-передачі ме жових знаків на зберігання в ід 07.02.2011 зафіксовано встановле ння в натурі та передання на з берігання межових знаків зем ельної ділянки за адресою ву л. Тевелєва, 1а (а.с. 31).
Позивачем було погоджено м ежі земельної ділянки з сумі жними власниками та землекор истувачами. Зокрема, ділянки за адресами провулок Промис ловий та вулиця Тевелєва зна ходяться у власності Полтавс ької міської ради, а за адресо ю АДРЕСА_1 межі погоджено з ОСОБА_3, що підтверджуєт ься актом від 07.02.2011 (а.с. 30). Для пов ного узгодження вказаних меж позивач звернувся до домово лодільців за адресою АДРЕС А_2, однак в усному порядку йо му було відмовлено. Так, до вка заного акту додано пояснювал ьну записку від 28.04.2011 № 20, яким ви значено обставини погодженн я меж земельної ділянки.
На адвокатський запит від 21 .01.2010 Полтавським міським управ лінням земельних ресурсів та земельного кадастру надано відповідь від 02.02.2010 № 01-14/268, згідно якої в архіві управління від сутня інформація про власник а або землекористувача земел ьною ділянкою по вулиці АДР ЕСА_2 (а.с. 32-33). Також, згідно від повіді від 19.11.2010 № 07-13/127 Державног о архіву Полтавської області в протоколах засідань викон авчого комітету Полтавської міської Ради депутатів труд ящих за 1946-1954 рр., які зберігають ся в архіві, рішення про виділ ення земельної ділянки відсу тні (а.с. 76).
Для врегулювання даного пи тання позивачем направлено л иста від 14.10.2010 № 11 домоволодільц ям, яким запропоновано надат и допомогу необхідну для при ватизації земельної ділянки в максимально можливих розм ірах, а після визначення меж ї хньою ділянки - вирішити пит ання про виділення для Реліг ійної громади решти площі ві льної землі (а.с. 34).
Однак відповіді від вказан их осіб в письмовому вигляді станом на момент розгляду сп рави не надавалось, а відпові дно до пояснень представника позивача вирішити питання щ одо виділення та належного у згодження їхньої земельної д ілянки є неможливим.
Крім того, Релігійною грома дою погоджено будівництво ви щезгаданого молитовного буд инку з Державним управлінням охорони навколишнього приро дного середовища в Полтавськ ій області (відповідно до лис та від 06.05.2011 № 1700/08-02, копія якого на явна в матеріалах справи) та з Державним комітетом України у справах національностей т а релігій (відповідно до лист а від 10.05.2011 № 7/1-19-27, копія якого наяв на в матеріалах справи).
Вказаний вище проект земле устрою з відповідними додатк ами позивачем було направлен о на погодження до Комісії з р озгляду ї питань, пов' язани х з погодженням документації із землеустрою (далі по текст у - Комісія).
10.06.2011 Комісія своїм висновк ом № 03-06-07/149 відмовила в погоджен ні проекту відведення вказан ої земельної ділянки з підст ав відмови членів комісії, а с аме Управління Держкомзему у м. Полтаві від 07.06.2011 за вих. №03-06-08/2881 та Полтавського міського уп равління земельних ресурсів та земельного кадастру від 10. 06.2011 за вих. №28-14/507/п. Вказані відмо ви вмотивовані необхідністю погодження меж земельної ді лянки з суміжний власниками та землекористувачами (а.с. 10-12) .
Позивач не погоджуючись з в казаними рішеннями, оскаржив їх до суду.
Відповідно до частини 3 ст атті 2 Кодексу адміністратив ного судочинства України у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк тів владних повноважень адмі ністративні суди перевіряют ь, чи прийняті (вчинені) вони: н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; обґрунтован о, тобто з урахуванням усіх об ставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупередж ено); добросовісно; розсудлив о; з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного б алансу між будь-якими неспри ятливими наслідками для прав , свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія); з ура хуванням права особи на учас ть у процесі прийняття рішен ня; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи оцінку позовним в имогам щодо визнання незакон ними відмову Управління Держ комзему у м. Полтаві від 07.06.2011 за вих. № 03-06-08/2881 та відмову Полтавс ького міського управління зе мельних ресурсів та земельно го кадастру від 10.06.2011 за вих. № 28-14/ 507/п в погодженні проекту земл еустрою щодо відведення земе льної ділянки по вул. Тевелєв а, 1а, м. Полтаві, а також висново к Комісії з розгляду питань п ов' язаних з погодженням док ументації із землеустрою від 10.06.2011 за вих. № 03-06-07/149, яким позивачу відмовлено в погодженні про екту землеустрою щодо відвед ення вказаної земельної діля нки, суд виходить з наступног о.
Нормами статті 123 Земельно го кодексу України від 25.10.2001 № 2768 -ІІІ регулюється порядок над ання земельних ділянок держа вної або комунальної власнос ті у користування.
Так, зокрема, надання земель них ділянок державної або ко мунальної власності у корист ування здійснюється на підст аві рішень органів виконавчо ї влади або органів місцевог о самоврядування. Рішення за значених органів приймаєтьс я на підставі проектів земле устрою щодо відведення земел ьних ділянок у разі: зміни ціл ьового призначення земельни х ділянок відповідно до зако ну; надання у користування зе мельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місц евості). Надання у користуван ня земельної ділянки, межі як ої встановлені в натурі (на мі сцевості), без зміни її цільов ого призначення здійснюєтьс я на підставі технічної доку ментації із землеустрою щодо складання документа, що посв ідчує право користування зем ельною ділянкою.
Відповідний орган виконав чої влади або орган місцевог о самоврядування в межах їх п овноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає д озвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його на данні. Підставою відмови у на данні такого дозволу може бу ти лише невідповідність місц я розташування земельної діл янки вимогам законів, прийня тих відповідно до них нормат ивно-правових актів, а також г енеральних планів населених пунктів, іншої містобудівно ї документації, схем землеус трою і техніко-економічних о бґрунтувань використання та охорони земель адміністрати вно-територіальних утворень , проектів землеустрою щодо в порядкування території насе лених пунктів, затверджених у встановленому законом поря дку. Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо ві дведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідни м органом виконавчої влади а бо органом місцевого самовря дування згідно із статтею 151 З емельного Кодексу України. У мови і строки розроблення пр оектів землеустрою щодо відв едення земельних ділянок виз начаються договором, укладен им замовником з виконавцем ц их робіт відповідно до типов ого договору. Типовий догові р на розроблення проекту зем леустрою щодо відведення зем ельної ділянки затверджуєть ся Кабінетом Міністрів Украї ни.
Розроблений проект землеу строю щодо відведення земель ної ділянки подається Комісі ї з розгляду питань, пов'язани х з погодженням документації із землеустрою.
Комісія протягом трьох тиж нів з дня одержання проекту н адає відповідному органу вик онавчої влади чи органу місц евого самоврядування свій ви сновок щодо погодження проек ту або відмови у його погодже нні. У разі відмови у погоджен ні проекту він повертається заявнику у зазначений у цій ч астині строк.
Підставою відмови у погодж енні проекту може бути лише н евідповідність його положен ь вимогам законів та прийнят их відповідно до них нормати вно-правових актів.
Відповідно до частини 6 вказ аної вище статті відповідний орган виконавчої влади або о рган місцевого самоврядуван ня у двотижневий строк з дня о тримання проекту землеустро ю щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідност і здійснення обов'язкової де ржавної експертизи землевпо рядної документації згідно і з законом - після отримання по зитивного висновку такої екс пертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Згідно до статті 186 1 Земельно го кодексу України для розгл яду питань, пов'язаних з погод женням документації із земле устрою, в районах та містах об ласного значення, містах Киє ві та Севастополі функціоную ть постійно діючі комісії. До повноважень Комісії належит ь забезпечення погодження до кументації із землеустрою ві дповідними органами виконав чої влади та органами місцев ого самоврядування. До склад у Комісії входять уповноваже ні представники районного (м іського) органу земельних ре сурсів, містобудування та ар хітектури, природоохоронног о та санітарно-епідеміологіч ного органу, органу охорони к ультурної спадщини. У разі по годження проектів землеустр ою, що розробляються з метою в илучення, надання, зміни ціль ового призначення земель ліс огосподарського призначенн я, водного фонду, земельних ді лянок для цілей, пов'язаних із розробкою корисних копалин, до складу Комісії залучаєть ся відповідно представник те риторіальних органів лісово го господарства, водного гос подарства, державного гірнич ого нагляду. Організація роб оти Комісії, матеріально-тех нічне забезпечення її діяльн ості та контроль за дотриман ням нею строків і порядку роз гляду документації із землеу строю здійснюють органи, що у творили Комісію. Документаці я із землеустрою, погоджена К омісією, вважається такою, що погоджена органами, предста вники яких входять до її скла ду. Комісія здійснює свою дія льність у формі засідань, що п роводяться не рідше одного р азу на тиждень. Результати ро боти Комісії оформлюються ви сновком, який підписується в сіма її членами та скріплюєт ься печатками органів, предс тавники яких входять до її ск ладу. У разі незгоди члена Ком ісії з погодженням документа ції із землеустрою він підпи сує висновок з поміткою "із за уваженнями" та додає до висно вку Комісії свій висновок із викладом цих зауважень. Підс тавою відмови у погодженні д окументації із землеустрою м оже бути невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно д о них нормативно-правових ак тів. Погодження документації із землеустрою та підготовк а висновків із викладом заув ажень до неї здійснюються бе зоплатно. Положення про Комі сію та порядок її роботи затв ерджуються Кабінетом Мініст рів України.
Так, Типове положення про Ко місію з розгляду питань, пов'я заних з погодженням документ ації із землеустрою затвердж ено постановою Кабінету Міні стрів України від 23 грудня 2009 р оку № 1420, норми якого кореспонд уються з вищевикладеними пол оженнями кодексу (далі по тек сту - Положення).
Пунктом 1 вказаного Положен ня визначено, що Комісія з роз гляду питань, пов'язаних з пог одженням документації із зем леустрою (далі - Комісія), є пос тійно діючим органом, утворе ним районною та міською держ адміністрацією - у районах і м м. Києві та Севастополі, міськ ою радою - у містах обласного з начення.
Згідно пунктів 3, 4, 6, 8 Положенн я До повноважень комісії нал ежить надання висновків про погодження проекту землеуст рою щодо відведення земельно ї ділянки або місця розташув ання об'єкта. Для отримання ви сновку про погодження проект у землеустрою щодо відведенн я земельної ділянки або місц я розташування об'єкта орган , уповноважений приймати ріш ення про передачу у власніст ь чи надання у користування з емельної ділянки, подає комі сії для розгляду проект земл еустрою щодо відведення земе льної ділянки або клопотання про погодження місця розташ ування об'єкта разом з додатк ами (далі - документація із зем леустрою).
Результати роботи комісії оформлюються:
1) у разі відсутності зауваж ень членів комісії:
висновком про погодження проекту землеустрою щодо ві дведення земельної ділянки - у разі безоплатної приватиз ації земельних ділянок грома дянами відповідно до статті 118 Земельного кодексу України та надання земельних діляно к державної або комунальної власності у користування від повідно до статті 123 зазначено го Кодексу;
висновком про погодження м ісця розташування об'єкта - у р азі вилучення (викупу) земель них ділянок для суспільних п отреб або з мотивів суспільн ої необхідності відповідно д о статті 151 Земельного кодексу України;
2) у разі наявності зауваже нь членів комісії - висновком про відмову у погодженні док ументації із землеустрою з о бов'язковим посиланням на за кони та прийняті відповідно до них нормативно-правові ак ти і нормативні документи.
У разі надання комісією вис новку про відмову у погоджен ні документації із землеустр ою така документація разом з висновком повертається орга ну, який її подав.
Пунктом 12 вказаного Положен ня закріплено, що висновок ко місії може бути оскаржений у судовому порядку.
Виходячи із системного ана лізу норм вказаного законода вства, обов'язковою умовою пр оекту землеустрою є план зем ельної ділянки, складений за результатами кадастрової зй омки. Згідно пункту «б»части ни 2 статті 198 Земельного кодек су України кадастровий план виготовляється в результаті вчинення певних дій, в тому чи слі погодження меж земельної ділянки з суміжними власник ами та землекористувачами.
Так, позивачем було вчинено всі можливі заходи з погодже ння меж земельної ділянки по вулиці Тевелєва, 1а, яку надан о для будівництва молитовног о дому з господарськими прим іщеннями, що засвідчено вище зазначеними доказами, а тому оскаржувані рішення відпові дачів суд вважає невмотивова ними.
Крім того, на підтвердження відсутності землекористува чів та землевласників земель ної ділянки за адресою вулиц я АДРЕСА_2 та на виконання запитів суду Полтавським мі ським управління земельних р есурсів та земельного кадаст ру, а саме в листі від 13.02.2012 № 01-14/455 з азначено, що інформація про о формлення таких прав на вказ ану земельну ділянку в архів і станом на 08.02.2012 відсутня (а.с.77-78) . Управлінням Держкомзему у м . Полтаві надано відповідь ві д 20.02.2012 № 01-0118/1639, що право власності , користування та право оренд и щодо зазначеної земельної ділянки в Управлінні не заре єстровано, а також технічна д окументація на вказану земел ьну ділянку до Державного фо нду документації із землеуст рою не здавалась (а.с. 81).
Таким чином, Релігійною гро мадою виконані вимоги щодо у згодження меж ділянки в повн ому обсязі та відповідно до в имог законодавства, а тому, су д приходить до висновку про н еобґрунтованість відмов Упр авління Держкомзему у м. Полт аві від 07.06.2011 за вих. № 03-06-08/2881 та Пол тавського міського управлін ня земельних ресурсів та зем ельного кадастру від 10.06.2011 за ви х. № 28-14/507/п в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Тев елєва, 1а, м. Полтаві, а також, як наслідок, безпідставність в исновок Комісії з розгляду п итань пов' язаних з погоджен ням документації із землеуст рою від 10.06.2011 за вих. № 03-06-07/149, яким в ідмовлено в погодженні проек ту землеустрою щодо відведен ня вказаної земельної та зоб ов' язання управління Держк омзему у м. Полтаві та Полтавс ьке міське управління земель них ресурсів та земельного к адастру погодити проект земл еустрою щодо відведення земе льної для будівництва молито вного дому з господарськими приміщеннями, розроблений ТО В НВІ "Земресурс".
Отже, позовні вимоги в цій ч астині підлягають задоволен ню.
Зважаючи на те, що оспорюв ані рішення є правовими акта ми індивідуальної дії, та згі дно частини 2 статті 162 Кодексу адміністративного судочинс тва України, у разі його непра вомірності, визнається судом протиправним і скасовується , суд вважає за необхідне, згід но частини 2 статті 11 Кодексу, в ийти за межі позовних вимог п ро визнання незаконними ріше нь та визнати протиправними і скасувати відмову Управлі ння Держкомзему у м. Полтаві в ід 07.06.2011 за вих. № 03-06-08/2881 та відмову Полтавського міського управ ління земельних ресурсів та земельного кадастру від 10.06.2011 з а вих. № 28-14/507/п в погодженні прое кту землеустрою щодо відведе ння земельної ділянки по вул . Тевелєва, 1а, м. Полтаві, а тако ж висновок Комісії з розгляд у питань пов' язаних з погод женням документації із земле устрою від 10.06.2011 за вих. № 03-06-07/149, яки м відмовлено в погодженні пр оекту землеустрою щодо відве дення вказаної земельної діл янки.
Також, суд зауважує, що визн ання протиправними та скасув ання оспорюваних рішень не г арантує захист прав та інтер есів позивача з боку суб'єкті в владних повноважень, а тому , виходячи за межі позовних ви мог, вважає за доцільне зобов ' язати Управління Держкомз ему у м. Полтаві та Полтавсько го міського управління земел ьних ресурсів та земельного кадастру розглянути питання погодження проекту землеуст рою щодо відведення земельн ої ділянки по вул. Тевелєва, 1а , м. Полтаві.
Надаючи оцінку позовним ви могам щодо зобов' язання Упр авління Держкомзему у м. Полт аві та Полтавське міське упр авління земельних ресурсів т а земельного кадастру погоди ти проект землеустрою щодо в ідведення земельної для буді вництва молитовного дому з г осподарськими приміщеннями , розроблений ТОВ НВІ "Земресу рс", суд вважає їх такими, що не підлягають задоволенню.
З огляду на положення Кодек су адміністративного судочи нства України щодо компетенц ії адміністративного суду, о станній при розгляді адмініс тративної справи має повнова ження лише перевіряти законн ість дій, рішень чи бездіяльн ості суб' єкта владних повно важень та не може підміняти і нший орган державної влади т а перебирати на себе повнова ження щодо вирішення питань, які законом віднесені до ком петенції цього органу.
Виходячи з вищевикладеног о, суд приходить до висновку, щ о позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до частини 3 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України якщо адміністративний позов задо волений частково, судові вит рати, здійснені позивачем, пр исуджуються йому відповідно до задоволених вимог. Прийма ючи до уваги, що суд задовольн ив позовні вимоги частково, с уд вважає необхідним стягнут и з Держбюджету на користь по зивача судовий збір частково в розмірі 14 гривня 11 копійок.
Частиною 1 статті 4 За кону України "Про судовий збі р" від 08.07.2011 №3674-VI (який набрав чинн ості з 01.11.2011) визначено, що судов ий збір справляється у відпо відному розмірі від мінімаль ної заробітної плати у місяч ному розмірі, встановленої з аконом на 1 січня календарног о року, в якому відповідна зая ва або скарга подається до су ду, - у відсотковому співвідно шенні до ціни позову та у фікс ованому розмірі.
Згідно із підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Зак ону України "Про судовий збір " розмір судового збору за под ання до адміністративного су ду позовних заяв немайнового характеру становить 0,03 розмі ру мінімальної заробітної пл ати, тобто 32,19 грн.
Як слідує із доданого до адміністративного позову квитанції про сплату судово го збору № 49Р0158 від 01.12.2011 позиваче м судовий збір сплачено в біл ьшому розмірі, ніж передбаче но Законом України "Про судов ий збір", а саме у сумі 100,40 грн.
Частиною 2 статті 87 Код ексу адміністративного судо чинства України встановлено , що розмір судового збору, пор ядок його сплати, повернення і звільнення від сплати вста новлюється законом.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 7 Закону Укра їни "Про судовий збір" сплачен а сума судового збору поверт ається за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.
Частиною 2 статті 7 вказано го Закону передбачено, що у ви падках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми; в інших випадках, установлени х частиною першою цієї статт і, - повністю.
Таким чином, суд приходить д о висновку про необхідність повернення позивачу суми над міру сплаченого судового збо ру, а саме у розмірі 72,17 грн.
На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов задовольнити частково.
Визнати протиправними та с касувати відмову Управління Держкомзему у м. Полтаві від 0 7.06.2011 за вих. № 03-06-08/2881 та відмову Пол тавського міського управлін ня земельних ресурсів та зем ельного кадастру від 10.06.2011 за ви х. № 28-14/507/п в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Тев елєва, 1а, м. Полтаві, а також вис новок Комісії з розгляду пит ань пов' язаних з погодження м документації із землеустро ю від 10.06.2011 за вих. № 03-06-07/149, яким від мовлено в погодженні проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки.
Зобов'язати Управління Дер жкомзему у м. Полтаві та Полта вського міського управління земельних ресурсів та земел ьного кадастру розглянути пи тання погодження проекту зем леустрою щодо відведення зе мельної ділянки по вул. Тевел єва, 1а, м. Полтаві.
В іншій частині позовних ви мог відмовити.
Стягнути з Державного бюдж ету на користь позивача витр ати по сплаті судового збору у розмірі 14,11 грн.
Повернути з Державного бюд жету України надміру сплачен у згідно квитанції № 49Р0158 від 01.1 2.2011 суму судового збору в розмі рі 72,17 грн.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо таку скаргу не було под ано. У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня.
Постанову в повному обсязі складено 03 березня 2012 р оку.
Суддя К.Ю. Гарник
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2012 |
Оприлюднено | 19.03.2012 |
Номер документу | 21912418 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні